Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2008

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων σας ενημερώνει.

-Επιβολή από το Υπουργείο Ανάπτυξης διοικητικού προστίμου σε
περίπτωση παρανόμων πρακτικών.

-Δεν γίνεται κατάσχεση πρώτης κατοικίας για δανειολήπτη
για χρέη έως 10.000 Ευρώ από καταναλωτικό δάνειο ή
πιστωτικές κάρτες.

Ο καταναλωτής δικαιούται και πρέπει να γνωρίζει

τι ακριβώς πληρώνει,τι ακριβώς δικαιούται

ΠΡΟΣΟΧΗ : Να μελετάτε τους όρους των συμβάσεων που υπογράφετε,
μπορεί να υπάρχουν όροι καταχρηστικοί, εάν διαπιστώσετε
κάτι που θεωρείτε μη νόμιμο καταγγείλετέ το στην (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ)
Τηλέφωνο.6981463775

ΤΙ ΙΣΥΕΙ ΣΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΛΑΔΟ (ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ)

Η Ένωσή μας στα πλαίσια ενημέρωσης του πολίτη καταναλωτή ,
όσο αφορά τις ασφάλειες των αυτοκινήτων ενημερώνει:
-Ο χρόνος παραγραφής των απαιτήσεων των παθόντων από αυτοκινητιστικά
ατυχήματα είναι 5 χρόνια για όσους διεκδικούν αποζημίωση.
-Ο χρόνος δήλωσης ατυχήματος είναι 8 ημέρες.
-Υπάρχουν κριτήρια για την απόκτηση της ιδιότητας ασφαλιστικού πράκτορα
-Δίδεται προτεραιότητα στην αποζημίωση των εργαζομένων όταν η ασφαλιστική
εταιρεία τεθεί σε εκκαθάριση.
-Υποχρεούνται οι ασφαλιστικές εταιρείες να αυξήσουν το μετοχικό κεφάλαιο
κατά 650.000 Ευρώ,για να μπορούν οι ασφαλιστικές εταιρείες να είναι
συνεπείς στις υποχρεώσεις τους.

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2008

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΚΑΜΙΝΑΔΕΣ

Η ΄Ενωση μας στα πλαίσια ενημέρωσης των πολιτών-καταναλωτών,εφιστά την προσοχή τους
όσο αφορά την εγκατάσταση κεραιών κινητής τηλεφωνίας στα εξής.
-Για να είναι νόμιμη μια κεραία κινητής τηλεφωνίας πρέπει να έχει άδεια.
-Εάν αντιληφθώ την ύπαρξη κεραίας κινητής τηλεφωνίας ,στην ταράτσα
του διπλανού σπιτιού, το καταγγέλλω άμεσα.(ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΓΤΕΙ Η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ)
Η άδεια εγκατάστασης μιας κεραίας κινητής τηλεφωνίας χορηγείται απο την
ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ(ΕΕΤΤ) αφού υποβληθούν
τα:
-Εκριση μελέτης ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (ΕΕΑΕ)
-Εκριση μελέτης περιβαντολογικών επιπτώσεων από την Περιφέρεια(Δ/νση ΠΕΧΩ)
-Έγκριση εγκατάστασης από την αρμόδια Πολεοδομία.
ΕΔΩ χρειάζεται η ΠΡΟΣΟΧΗ σας.
Η μελέτη που υποβάλλεται ΄στην (ΕΕΤΤ) βασίζεται στην μελέτη που έχει κάνει η εταιρεία και αναφέρει
ότι η κεραία δεν ακτινοβολεί πάνω από τα επιτρεπτά όρια.
Η μελέτη εγρίνεται αυτόματα.
Η Εταιρεία κινητής τηλεφωνίας συνήθως δεν περιμμένει την άδεια εγκατάστασης με το που υποβάλλει
την αίτηση έχει ήδη εγκαταστήσει την κεραία.
Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ οφείλει να απαντήσει 'αμεσα για
την νομιμότητα ή μη της εγκατάστασης, εάν δεν απαντήσει σε διάστημα 10 ημερών η εταιρεία
νομιμοποιείται στην εγκατάσταση.
Προσοχή λόγω της αυξανόμενης σε μεγάλο βαθμό η χρήση της κινητής τηλεφωνίας η εγκατάσταση
κεραιών ΄εχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, κεραίες υπάρχουν παντού, και συνήθως υπό μορφή
καμινάδων στις ταράτσες ιδιόκτητων κατοικιών (αφού βέβαια οι ιδιοκτήτες τους έχουν εισπράξει αμιδρά
αμοιβή).
Κανείς δεν πρέπει να παίζει με την δημόσια υγεία και κανείς δεν πρέπει να αδιαφορεί.
Οι Επιστήμονες δεν δείνουν σαφείς απαντήσεις, και αυτό μας δημιουργεί ερωτηματικά.
Γιαυτό έστω και με αυτά που έχει δεκτεί η πολιτεία, απαιτούμε σεβασμό στην ποιότητα ζωής του
πολίτη-καταναλωτή απομάκρυνση παρανόμων και μη κεραιών κινητής τηλεφωνίας από τα σπίτια
μας,από τα σχολεία των παιδιών μας, από τα νοσοκομεία, από το χώρο εργασίας.-

Για την ΄Ενωση
Η Πρόεδρος
Ιωάννα Μελάκη




Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2008

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Σήμερα μέλη του Δ.Σ της Ενώσεως Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων,επισκέφθηκαν πολυκαταστήματα (αλυσίδες Σούπερ-Μάρκετ)στο κόμπο των Μουρνιών, στα πλαίσια επαφής γνωριμίας με τους
καταναλωτές και προμηθευτές.
Έκαναν έρευνα τιμών σε διάφορα είδη, τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά για τις τιμές
ορισμένων ειδών που έχουν σκαρφαλώσει στα ύψη αδικαιολόγητα.
Επίσης παρατηρήθηκε ορισμένα είδη(τρόφιμα) να έχουν τοποθετεί σε μεγάλες συσκευασίες και απέξω απο αυτές μια μεγάλη ταμπέλα με την λέξη (ΠΡΟΣΦΟΡΑ) τιμή όμως πουθενά.
Ηρθαμε σε επαφή με την υπεύθυνη του καταστήματος και της συστήσαμε την προσοχή ότι
η Ενωσή μας δεν θα ξαναδεχτεί αυτά τα τεχνάσματα εις βάρος του καταναλωτή.
Συστήνουμε στους καταναλωτές να είναι προσεχτικοί, η λέξη προσφορά είναι κράχτης και θέλει προσοχή.Ίσως να υποκρύπτει τέχνασμα, παραπλάνηση που συναντήσαμε και εμείς.

Για την Ενωση

Η Πρόεδρος Ο Γραμματέας

Ιωάννα Μελάκη Εμμ. Αυγέρος

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2008

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΗΜΕΡΙΔΑ ΑΠΌ ΤΗΝ (Ε.Π.ΚΑ.Σ)

Η ΄Ενωσή μας δέχτηκε πρόσκληση συμμετοχής για ημερίδα με θέμα<<εξωδικαστική επίλυση καταναλωτικών διαφορών>> από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Σερρών.

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ θα γίνουν από τους παρακάτω.
-Ιωάννης Καρακώστας Αντιπρύτανης Πανεπιστημίου Αθηνών,
καθηγητής Αστικού Δικαίου Νομικής Σχολής ΑΘΗΝΏΝ,<<Ενδικα βοηθήματα προστασία
καταναλωτή>>
-Γεώργιος Δίελλας, αναπληρωτής Συνήγορος Καταναλωτή,<<Συνήγορος Καταναλωτή και εξωδικαστική επίλυση καταναλωτικών διαφορών>>
-Αντώνης Φώσκολος Μεσολαβητής Τραπεζικών Επενδυτικών Υπηρεσιών,<<Εξωδικαστική επίλυση χρηματοπιστωτικών διαφορών>>
Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή και εξωδικαστική επίλυση διαφορών.
-Ιωάννα Χαραμποπούλου, Διευθύντρια Ε.Κ.Κ ,Ελλάδος,<<Το Ευρωπαϊκό δίκτυο>> Ευρωπαϊκό Κέντρο
Καταναλωτή >>,<<αποστολή και οράματα>>
-Αλέξανδρος Κώτσης Νομικός Σύμβουλος Ε.Κ.Κ. Ελλάδος, <<Ευρωπαϊκοί και Διεθνείς Μηχανισμοί
Εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών Ελλάδα>>

MHNYMA

<< Oι καταναλωτές δεν έχουν μόνο δικαιώματα

έχουν και την υποχρέωση να τα διεκδικούν>>.

Επιλέξτε καλά

Επιλέξτε σωστά

Αναζητήσετε τα σήματα πάνω στα προϊόντα.

Εάν δεν υπάρχουν ενδείξεις ενημέρωσε την Ενωσή μας
τηλ.6981463775

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2008

ΑΝΕΥ ΟΥΣΙΑΣ ΤΑ ΜΕΤΡΑ .ΦΩΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Καλή η κίνηση του Υπουργού Ανάπτυξης κ.Χ.Φώλια με τα μέτρα που

εξάγγειλε, αλλά δεν μας καλύπτουν.Την αλήθεια θέλαμε να ακούσουμε.

Ο νεοέλληνας πολίτης πάει καιρός που έχασε τον τίτλο του ραγιά.

Ποια ακρίβεια κ.Υπουργέ, θα πατάξετε και πως θα την πατάξετε.

Οι εντολές σας είναι εντός της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, έξω από

την Κάνιγγος την ευθύνη των όποιων ελέγχων την έχει η Νομαρχία.

Μιλάτε για ελέγχους και είναι σαν να ακούω την γιαγιά μου να παραμιλάει

για να μη ξεχάσει αυτό που έχει στο μυαλό της.

Η Αγορά πείτε το στον έλληνα΄- πολίτη - καταναλωτή ΌΤΙ από το έτος 2001 έπαψε

να ελέγχεται, άλλωστε το γνωρίζετε ότι σήμερα ο ελεγκτικός μηχανισμός

περιορίζεται σε ελάχιστα προϊόντα και αυτά είναι τα οπωρολαχανικά, τα φάρμακα

και οι παιδικές τροφές.Στα άλλα προϊόντα λειτουργεί η επιτροπή ανταγωνισμού.

Λέμε ότι τα μέτρα σας είναι άνευ ουσίας γιατί τα πράγματα έχουν αρχή και τέλος.

Ο κατασταλτικός μηχανισμός, και την εποχή που η αγορά ελεγχόταν δεν οφέλεισε.

Το πρόβλημα είναι παγκόσμιο και η ακρίβεια θα μεγαλώνει, αφού η διεθνής τιμή του
πετρελαίου ανεβαίνει.

κ.Υπουργέ αλλιώς τα θέλαμε τα μέτρα και όχι από σας ,αλλά από την Κυβέρνηση της

Χώρας.Να βάλει φρένο, στα εισαγόμενα κινέζικα αμφιβόλου ασφάλειας προϊόντα, να

μειώσει την ανεργία, να κάνει αύξηση των μισθών και των συντάξεων, να αυξήσει

τα κονδύλια για την παιδεία.

Τα μέτρα σας για την καθημερινότητα του πολίτη δεν λεν τίποτα, αλλά από το

να παραμείνετε απλώς θεατής στην κατηφόρα που έχει πάρει η ζωή και η σκέψη

του έλληνα πολίτη, καταναλωτή, κυβερνητικό στέλεχος είστε και μάλιστα Υπουργός

κάτι κάνατε, αλλά εκείνο που δεν μπορείτε να κάνετε είναι να μην παίζετε με μας,

νοιώσαμε , και νοιώθουμε καλύτερα να αγωνιζόμαστε μόνοι μας, μέσα από τις

καταναλωτικές οργανώσεις, άλλο σωσίβιο με σας ναυαγοσώστη , δεν υπάρχει και μη μας υποτιμάτε.

Η πρόεδρος
Ιωάννα Μελάκη

Επισκέψεις σε φορείς του Νομού Χανίων, Σύσταση συνεργείων ελέγχων

Από την ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων ανακοινώνονται τα εξής.

Υστερα από συνεδρίαση του Δ.Σ της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ,πάρθηκε απόφαση και αφορά

τις εξής άμεσα ενέργειες.
-Επισκέψεις ενημέρωσης - γνωριμίας , του Δ.Σ σε όλους τους τοπικούς φορείς(Νομαρχία, Δήμους, Εργατικό Κέντρο

Νοσοκομείο, Πολυτεχνείο, ΤΕΙ ,συλλόγους Επιμελητήρια ,Ιδρύματα, κ.α)

-Αμεση ενεργοποίση κλιμακίων ελέγχων σε διάφορους τομείς( Εμπορίου, ασφάλειας προϊόντων,

περιβάλλοντος, υγείας, μεταφορικών μέσων,κ.λ.π)

-Συγκρότηση ομάδας κοινωνικής υποστήριξης , αδυνάτων πολιτών , που ζουν , εργάζονται,

σπουδάζουν στο νομό μας (φοιτητές, οικονομικούς μετανάστες, ανύπανδρες μητέρες, κακοποιημένα

άτομα.)
-Την συνέχιση επαφών με τις άλλες καταναλωτικές ενώσεις.

Για την Ένωση

Η πρόεδρος

Ιωάννα Μελάκη

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2008

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι
το Ίδρυμα Μεσογειακής Συνεργασίας με έδρα την Αθήνα που είναι μη κερδοσκοπικός
οργανισμός με ευρύτατη διεθνή δραστηριότητα, δια της εκπροσώπου
του κ.Διαμαντή ήρθε σε επικοινωνία με την πρόεδρο της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ
κ.Μελάκη και αντάλλαξαν προτάσεις συμπόρευσης και συνεργασίας .
Κύριος σκοπός του παραπάνω Ιδρύματος είναι να συμβάλλει στην κοινωνική
δικαιοσύνη , τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ανάπτυξη και συνεργασία
των χωρών της Μεσογείου, της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μαύρης Θάλασσας
με στόχο μια ανοιχτή Κοινωνία Πολιτών.


Για την ΄Ενωση


Η Πρόεδρος

Ιωάννα Μελάκη


Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2008

ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Ενημερώνουμε όλους τους καταναλωτές του Ν.Χανίων ότι, από

1-2-2008 αρχίσαμε την υποστήριξη των καταναλωτικών τους

υποθέσεων.

Ο κάθε καταναλωτής μπορεί ελεύθερα να έρχεται σε επικοινωνία είτε

για ενημέρωση, είτε για καταναλωτική διαφορά, επικοινωνώντας

στο τηλέφωνο 6981463775 και στο email. epkxan@gmail.com

Για την ΄Ενωση

Η πρόεδρος

Ιωάννα Μελάκη

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2008

ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΝΑ ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

Η Ένωση μας (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ), στα πλαίσια ενημέρωσης προτείνει τα εξής.

-Καταναλώνω όσα έχω ανάγκη.

-Αγοράζω τα του σήμερα,οι πηγές προμήθειας (Σούπερ-Μάρκετ, κρεοπωλεία, αρτοποιία κ.λ.π.) είναι δίπλα μου, θα είναι και αύριο στην θέση τους.

-Δεν πετώ σκουπίδια, άχρηστα αντικείμενα όπου λάχει (μολύνω το περιβάλλον).

-Δεν λέω δεν βαριέσαι, επιλέγω , σκέφτομαι την ανακύκλωση.

-Δεν χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο για κοντινές αποστάσεις.

Αν είμαι εντάξει, σεβόμενος τις υποχρεώσεις μου, στον εαυτό μου,

στον συνάνθρωπό μου, στο περιβάλλον και νοιώθω ότι κάποιοι

άλλοι με οποιονδήποτε τρόπο και μέσο θίγουν τα δικαιώματα μου,

σαν άνθρωπος, σαν πολίτης, σαν καταναλωτής , ζητώ βοήθεια από

την ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Ν. ΧΑΝΙΩΝ.



ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ

Έπειτα από έρευνα καταναλωτικών οργανώσεων που διενεργήθηκε πανελλαδικά μεταξύ,
51 Νομών απέδειξε τα εξής.

-Πρωτεύον παράπονο των καταναλωτών ήταν η ακρίβεια για το κόστος ζωής.

-Οικονομικό αδιέξοδο για τα νοικοκυριά, με υπερχρέωση πιστωτικών καρτών.

ακολουθούν τα τρόφιμα, τα κέντρα αδυνατίσματος,οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες κ.λ.π

Πρωταθλητής σε παράπονα νομός, έρχεται και είναι φυσικά ο νομός Αττικής.

Στην κατάταξη στην περιφέρεια ΠΡΩΤΟΣ έρχεται ο Νομός Χανίων με

ΜΙΑ καταγγελία ανά 33 κατοίκους. Έλεος..............πια.

Για οποιονδήποτε παράπονο σας ή καταγγελία επικοινωνήστε με την Ένωσή μας.

Η Πρόεδρος
Ιωάννα Μελάκη

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2008

Επαφες της Προεδρου της Ενωσης Προστασιας Καταναλωτων Ν.Χανιων





Η Πρόεδρος της 'Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανιων (ΕΠΚΧΑΝ) κ.Μελάκη Ιωάννα,στα πλαίσια γνωριμίας με άλλες καταναλωτικές Ενώσεις,συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος κ. Τσιφάκη Μιχάλη , αντάλλαξαν απόψεις πάνω σε προβλήματα καταναλωτικής φύσεως.

Ο κ.Τσιφάκης φανερά ενθουσιασμένος υποσχέθηκε πλήρη στήριξη στην Πρόεδρο,συνεργασία και της ευχήθηκε καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο της.

Η Πρόεδρος επίσης συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή κ.Ορφανό και με τον Διευθυντή του γραφείου του κ.Κρητικό.

Και οι δύο παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης δήλωσαν ότι θα στηρίξουν την νεοσυσταθείσα Ένωση και την προσπάθεια της Προέδρου της κας Μελάκη με όλα τα μέσα που διαθέτουν.
Οι απόψεις που αντάλλαξαν σε καταναλωτικά θέματα ήταν εποικοδομητικές,της ευχήθηκαν καλή επιτυχία και ότι θα την υποστηρίξουν στην προσπάθεια της για το συμφέρον πάντα του Καταναλωτή.

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2008

Φωτογραφιες απο την Ιδρυτική Συνέλευση




Ιδρυτική Συνέλευση της Ενωσης Προστασιας Καταναλωτων Ν.Χανίων


Στην ίδρυση “Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων” έχουν προχωρήσει πολίτες του Νομού.
Χθες πραγματοποιήθηκε η ιδρυτική συνέλευση της Ένωσης, που ξεκινάει με πάνω από 100 μέλη και στόχο έχει την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών και την παρέμβασή της σε διάφορους τομείς. Όπως υπογραμμίσθηκε από τα μέλη της, τόσο στη χώρα μας όσο και στα Χανιά υπάρχει σοβαρό έλλειμμα σε αυτόν τον τομέα.
“Προχωράμε στη σύσταση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών για την προάσπιση των συμφερόντων μας ως καταναλωτές. Είδαμε ότι υπάρχει μια ανάγκη στα Χανιά και ευαισθητοποιηθήκαμε για τη δημιουργία αυτής της Ένωσης. Αυτή τη στιγμή το ιδρυτικό καταστατικό υπογράφουν πάνω από 100 άτομα” επισήμαινει το μέλος της Ένωσης κ. Ιωάννα Μελάκη. Η ίδια εξήγησε πως η Ένωση θα μπορεί να παρεμβαίνει σε θέματα που θίγονται συμφέροντα των πολιτών από επιχειρήσεις και το κράτος, αλλά και σε θέματα περιβάλλοντος.
“Ειδικά τα θέματα του περιβάλλοντος μας απασχολούν πάρα πολύ. Έχουμε ενοχληθεί, έχουμε τρομοκρατηθεί με αυτά τα θέματα και θα δραστηριοποιηθούμε έντονα σε αυτόν τον τομέα. Ένας πολίτης, ένας καταναλωτής που διαπιστώνει ότι σε βάρος του υπάρχει κάτι θα μπορεί τηλεφωνικά ή και ηλεκτρονικά πολύ σύντομα να επικοινωνεί μαζί μας. Το θέμα του θα επεξεργάζεται από τον νομικό μας σύμβουλο και θα στέλνεται στον εισαγγελέα αν χρειαστεί” τόνισε η κ. Μελάκη, η οποία και συμπλήρωσε πως θα υπάρξει συνεργασία με τους υπόλοιπους δημόσιους φορείς.
Η Ένωση θα αποκτήσει υπαλλήλους για την πραγματοποίηση τιμοληψιών και για τον έλεγχο των καταγγελιών, ενώ θα επιδοτείται από το Υπ. Ανάπτυξης και θα παίρνει ως έσοδο το 32% των προστίμων που βεβαιώνονται μετά από καταγγελία της.
Ο κ. Νίκος Ντερμανάκης, νομικός σύμβουλος της Ένωσης, κάλεσε τους πολίτες “να μην πραγματοποιούν συναλλαγές με όρους που τους φαίνονται δυσνόητοι, ασαφείς και επαχθείς. Στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει να προσφεύγουν στην Ένωση, ώστε η Ένωση να διερευνά, αν οι όροι που τους προτείνονται είναι καταχρηστικοί. Aν θεωρούν ότι μια σύμβαση τους προβληματίζει εμείς μπορούμε να την διερευνούμε και να κάνουμε όλες τις ενέργειες για την αποφυγή δυσμενών καταστάσεων για τον καταναλωτή”.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Απευθυνόμενη στους πολίτες η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων (ΕΠΚΧΑΝ) επισημαίνει πως “στο νομό μας δεν υπάρχει Ένωση Καταναλωτών, ως τώρα, γεγονός που δημιουργεί τεράστιο κενό όσον αφορά τα συμφέροντα των καταναλωτών, την υγεία και ασφάλειά τους, την πληροφόρηση και επιμόρφωσή τους σε καταναλωτικά θέματα. Είμαστε ανεξάρτητοι, δεν ανήκουμε σε κανένα πολιτικό χώρο και σημαία μας είναι η τήρηση της νομοθεσίας, ο σεβασμός της ζωής και του περιβάλλοντος”.
Οι βασικοί στόχοι της Ένωσης είναι:
1. Η προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών.
2. Η ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με προϊόντα και υπηρεσίες, τα οικονομικά τους συμφέροντα, την υγεία, τη διατροφή.
3. Η προστασία του περιβάλλοντος.
4. Η ποιότητα ζωής του καταναλωτή.
5. Να ενεργεί αποτελεσματικά ως εκπρόσωπος ενός οργανωμένου συνόλου και όχι ως άτομο.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων στοχεύει να προσφέρει στα μέλη της:
- Δωρεάν εξατομικευμένες πληροφορίες και συμβουλές νομικού χαρακτήρα. Ο κάθε καταναλωτής μπορεί να γίνει ελεύθερα μέλος της ΕΠΚΧΑΝ.
- Νομική προστασία του καταναλωτή, με λειτουργία γραφείου νομικής προστασίας που θα προσφέρει νομική υποστήριξη και συμβουλές στους καταναλωτές.
- Έλεγχος και συγκριτικές δοκιμές τροφίμων και άλλων προϊόντων με σκοπό την παροχή πληροφορίων στους καταναλωτές σχετικά με την ποιότητα των τροφίμων αλλά και προϊόντων που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.
- Εκπαίδευση, ενημέρωση, πληροφόρηση του καταναλωτή, που περιλαμβάνει κάθε δραστηριότητα που αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσης πάνω σε καταναλωτικά θέματα.
“Σήμερα καλούμαστε σε αυτή την εκδήλωση όλοι εμείς οι καταναλωτές να υπογράψουμε το ιδρυτικό καταστατικό της Ένωσης για να κατατεθεί στο Πρωτοδικείο και κατόπιν να αρχίσει η λειτουργία του ΔΣ και η οργάνωση της Ένωσης όσον αφορά το γραφείο και το προσωπικό. Θα ζητήσουμε την υποστήριξη, συμπαράσταση και συνεργασία του Εργατικού Κέντρου, της Νομαρχίας, των Δήμων, του Υπουργείου Ανάπτυξης (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) στα πλαίσια της προστασίας του πολίτη και του καταναλωτή από τα διάφορα κερδοσκοπικά φαινόμενα που παρουσιάζονται στην αγορά.
Η Ένωση Καταναλωτών νομιμοποιείται να ζητεί για τα δικαιώματα των μελών της, ως καταναλωτών, έννομη προστασία, δικαστικώς ή διοικητικώς, οποιασδήποτε μορφής. Ιδίως νομιμοποιείται να ασκεί αγωγή, αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, αίτηση ακύρωσης ή προσφυγή κατά διοικητικών πράξεων και παράσταση πολιτικής αγωγής. Επίσης δικαιούται να παρεμβαίνει προσθέτως σε εκκρεμείς δίκες μελών της για την υποστήριξη των δικαιωμάτων τους ως καταναλωτών”
Πηγή το έθνος