Σελίδες

Παρασκευή 29 Μαΐου 2009

Ζητάμε από τους Ευρωβουλευτές δέσμευση, ικανοποίησης και προώθησης των δικαιωμάτων των καταναλωτών

Στις 7-6-2009 όλοι οι πολίτες -καταναλωτές, της Ε.Ε ,καλούμαστε να ψηφίσουμε για την Ευρωβουλή.μέσα σε ένα πεδίο θολό, με κλίμα προβληματισμού, για μας τους καταναλωτές λόγω της ανασφάλειας που μας δημιούργησε η χρηματοπιστωτική κρίση, με εκρήξεις στην ανεργία, στην ακρίβεια, στην ανέχεια, στην φτώχεια.

Η αποχή από αυτό το σημαντικό γεγονός, δεν είναι όπλο μας, δεν είναι η φωνή μας.

Ο καταναλωτής πρέπει να συμμετέχει και από τους Ευρωβουλευτές να διεκδικήσει, δικαιώματα , τροποποιήσεις, εφαρμογή νομοθετημάτων και αποφάσεων.

Σήμερα ο Ευρωπαίος καταναλωτής , πρέπει να συμμετέχει ενεργά στα κέντρα της Ευρώπης ενεργά, να έχει λόγο άποψη, να απαιτεί.

Ενεργή συμμετοχή σημαίνει , πέρασμα στην διεκδίκηση , λύση, θεσμοθέτηση, κοινωνικών ζητημάτων.

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, συμμετέχοντας στην Ευρωπαϊκή καμπάνια των καταναλωτικών Ενώσεων, απαιτεί και ζητά δέσμευση ικανοποίησης και προώθησης από τους Ευρωβουλευτές των δικαιωμάτων των καταναλωτών , αλλά και την προάσπιση αυτών όπως αυτά κατεγράφησαν και παρατίθενται:

Ι.-Υγεία

Η Υγεία των καταναλωτών είναι άυλο αγαθό αδιαπραγμάτευτο, δεν χωρά εμπορευματοποίηση.Θέλουμε σωστή ενημέρωση στην πρόληψη,σωστή αντιμετώπιση

στην περίθαλψη, για όλους τους πολίτες της Ε.Ε, ανεξαρτήτως του κράτους που έχουν επιλέξει για διαμονή.

2.-Ασφάλεια

Ο Ευρωπαίος πολίτης σήμερα πρέπει να αισθάνεται ασφαλής, είτε από προϊόντα που καταναλώνει, είτε από τις υπηρεσίες που χρησιμοποιεί , ζητάμε μεγαλύτερη μέριμνα και εντατικότερο έλεγχο, ελάττωση της έκθεσης των καταναλωτών και του περιβάλλοντος σε επικίνδυνες χημικές ουσίες. Θέλουμε διαρκή αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας της Ζωής μας.

3.-Τρόφιμα

Είναι δικαίωμα μας να καταναλώνουμε τροφές χωρίς επιβλαβείς για την υγεία ουσίες, χωρίς ρύπους, Θέλουμε τρόφιμα με όλα τα φυσικά ιχνοστοιχεία που τα προίκισε η φύση, χωρίς τεχνικές επεμβάσεις στο γενετικό Κωδικό των Οργανισμών.Ζητάμε από τους Ευρωβουλευτές την υπεράσπιση και διεύρυνση αυτού του αναιφερετου δικαιώματός μας, όπως και την συστηματική ενημέρωση, σε περίπτωση διαπιστωμένης κρίσης, και τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν ώστε να διασφαλιστεί η υγεία του καταναλωτή.

4.- Εκπροσώπηση του Καταναλωτή.

Σήμερα ο καταναλωτής, είναι ένα ενεργό κύτταρο της οικονομίας, της κοινωνίας και της αγοράς, και απαιτεί μέσω των θεσμοθετημένων του οργάνων, να συμμετέχει στα Ευρωπαϊκά Κέντρα αποφάσεων, για να μην αποφασίζουν γι αυτόν χωρίς αυτόν.

5.-Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες.

Ποτέ άλλοτε ο καταναλωτής των μεσαίων και κάτω εισοδημάτων ,δεν είχε περιέλθει σαυτό το οικονομικό αδιέξοδο.Χρωστάει, δεν γνωρίζει γατί χρωστάει, έχει οφειλές που και ο ίδιος αφενός δεν είχε ποτέ την δυνατότητα να εξοφλήσει, αλλά και με τα σημερινά δεδομένα της κρίσης, είναι αδύνατο να ξεχρεώσει.Ζητάμε από τους ευρωβουλευτές εγγύηση στην πρόσβαση σε ασφαλείς, προσιτές, διαφανείς ,δίκαιες και ικανοποιητικές για τον καταναλωτή χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.

6.-Ομαδικές Αγωγές

Σήμερα ο καταναλωτής έχει κεραυνοβοληθεί με προϊόντα ανασφαλή, ελαττωματικά, και βρίσκεται σε αδύναμο θέση διεκδίκησης των ατομικών του δικαιωμάτων .

Η εκπροσώπηση του. μέσω των Ενώσεων Καταναλωτών ,είναι μία βασική του διέξοδος. εμείς ως Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ζητάμε από τους ευρωβουλευτές,να διεκδικήσουν στις ομαδικές αγωγές πλήρη αποζημίωση και αποκατάσταση των ζημιών για όλους τους καταναλωτές της Ευρωζώνης, ανεξαρτήτως του τόπου προμήθειας του αγαθού ή της Υπηρεσίας.

Τέλος η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, καλεί όλους τους καταναλωτές στην συμμετοχή της ψηφοφορίας στις 7-6-2009 ώστε να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε τα παραπάνω μέσω των Ευρωβουλευτών.

Η Πρόεδρος της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ

Ιωάννα Μελάκη

Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ στηρίζει την προσπάθεια για μια «καθαρή πόλη».

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, καλεί τους καταναλωτές, στην φροντίδα
και συμβολή για μια περισσότερο καθαρή πόλη, εφαρμόζοντας απλά τον κανονισμό της Δημοτικής Αρχής, και της ΔΕΔΙΣΑ. Θα είναι ηθικά άδικο, να αγνοήσουμε την μάχη που δίδεται καθημερινά από τους παραπάνω φορείς, για μια καθαρή και πράσινη πόλη. Πρέπει όμως όλοι μας έμπρακτα να βοηθήσουμε στην προσπάθεια αυτή, φροντίζοντας να τηρείται ο κανονισμός καθαριότητας και η διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας να έχει ως προτεραιότητα το σεβασμό του περιβάλλοντος, υιοθετώντας στον τρόπο ζωής μας την ανακύκλωση.

Της Ιωάννας Μελάκη*

Έχουμε χρέος ως καταναλωτές, να σεβόμαστε την πόλη που κατοικούμε, και τους ανθρώπους που μοχθούν , για να νοιώθουμε εμείς όμορφα και ασφαλείς.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ζητά από κάθε ένα καταναλωτή ξεχωριστά την συμμετοχή του για να πετύχουμε το ζητούμενο “μια καθαρή πόλη” προσέχοντας τα εξής:

* Δεν πετάμε απορρίμματα σε δρόμους- πλατείες- πάρκα-χώρους πρασίνου, (υπάρχουν κάδοι απορριμμάτων) γι’ αυτά.
* Δεν πετάμε απορρίμματα (εκτός των κάδων περισυλλογής απορριμμάτων). Σε περίπτωση που ένας κάδος είναι γεμάτος, αναζητούμε τον πλησιέστερα άδειο.
* Δεν μετακινούμε και δεν κλείνουμε τους κάδους με τα οχήματά μας.
* Αποφεύγουμε την στάθμευση οχημάτων σε γωνίες οδών και σημεία που απαγορεύεται η στάθμευση, διευκολύνοντας την διέλευση του απορριμματοφόρου.
* Δεν τοποθετούμε ογκώδη αντικείμενα στο πεζοδρόμιο, διότι αποτελούν εστία μόλυνσης και κίνδυνο για την διέλευση των πεζών.Ειδοποιούμε την ειδική υπηρεσία του ΔΉΜΟΥ όταν πρόκειται να ξεφορτωθούμε ογκώδη αντικείμενα , (ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα κ.λ.π)
* Κάθε καταναλωτής οφείλει και πρέπει πριν εναποθέσει τα απορρίμματα στον κάδο, να έχει συσκευασμένα τα απορρίμματα σε πλαστικούς ανθεκτικούς σάκους, τους οποίους πρέπει:

1. Τρεις το πολύ ώρες πριν τη διέλευση του απορριμματοφόρου, να τοποθετεί τις σακούλες μέσα στον κάδο μηχανικής αποκομιδής των απορριμμάτων που ο δήμος έχει τοποθετήσει.
2. Στην περίπτωση που ο κάδος είναι γεμάτος, να τοποθετεί τους σάκους στο πλησιέστερο αδειανό. Ποτέ πάντως έξω από τον κάδο.
3. Ειδικά οι καταναλωτές που διαθέτουν απορρίμματα από τα καταστήματα γραφεία, περίπτερα κ.λ.π που έχουν για διάθεση ποσότητες ειδών συσκευασίας (χαρτοκιβώτια), υποχρεούνται να τα διαλύουν, να τα συσκευάζουν σε δέματα και να τα τοποθετούν δίπλα στον κάδο μηχανικής αποκομιδής και να φροντίζουν ώστε να διατηρείται καθαρός ο χώρος μπροστά από τα καταστήματά τους.

* Προστατεύουμε το πράσινο βοηθώντας στην διατήρησή του.
* Δεν καταστρέφουμε δέντρα-φυτά-λουλούδια που υπάρχουν σε πάρκα, παρτέρια, νησίδες πρασίνου. Τηρούμε ευλαβικά τον κανονισμό καθαριότητας.

Επειδή βρισκόμαστε στην αρχή τόσο του καλοκαιριού, όσο και της τουριστικής περιόδου και η πόλη μας θα φιλοξενήσει αρκετούς τουρίστες, καλό είναι να νοιώσουν, οι επισκέπτες μας ότι επέλεξαν μια πόλη καθαρή ,μια πόλη ασφαλή, χωρίς μολυσμένο περιβάλλον, μια πόλη με πολιτισμό. Γιατί η διατήρηση της καθαριότητας σε μια πόλη ,είναι στοιχείο πολιτισμού των πολιτών που την κατοικούν.

* Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Χανίων
ΠΗΓΉ: Ο Aγώνας της Κρήτης

Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΟΤΙ ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ

ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ.

Τρίτη 26 Μαΐου 2009

Πώς μπορείς να προστατευτείς;

Αν έχεις οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικά με κάποιο προϊόν που αγόρασες ή υπηρεσία που χρησιμοποίησες, αλλά ακόμα κι αν θέλεις κάθε είδους ενημέρωση για τα δικαιώματά σου, ως καταναλωτής, μπορείς ν' απευθυνθείς:

Στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ΤΗΛ.2821092666

Γενικά περί καταναλωτών- κατανάλωσης

Όταν αγοράζουμε ένα οποιοδήποτε προϊόν σαν άνθρωποι γινόμαστε καταναλωτές. Και όχι μόνο τότε. Όταν ακόμη, χρησιμοποιούμε μια υπηρεσία, παρακολουθούμε ένα θέμα π.χ. κινηματογραφική ταινία, ακούμε μια διαφήμιση, αγοράζουμε ένα διαμέρισμα, είμαστε όλοι καταναλωτές. Δηλ. Όλοι οι άνθρωποι του πλανήτη με τον άλφα ή βήτα τρόπο είμαστε όλοι καταναλωτές καθημερινά.

Συχνά εμείς οι καταναλωτές αγνοούμε τα δικαιώματα, που προστατεύουν τα οικονομικά μας συμφέροντα, την υγεία και την ζωή μας γενικότερα από ελαττωματικά προϊόντα, υπέρογκες τιμές, παραπλανητικές διαφημίσεις κλπ.

Η γνώση όμως των δικαιωμάτων του καταναλωτή δεν είναι μόνη της αρκετή. Απαιτείται κύρια η συνείδηση των υποχρεώσεων μας ω καταναλωτών. Η καταναλωτική συμπεριφορά δεν είναι μόνο μια κοινωνική δραστηριότητα αλλά έχει σημαντικές καταναλωτικές, οικολογικές και πολιτιστικές επιπτώσεις.

Τα δικαιώματα των καταναλωτών

Ο κάθε καταναλωτής πολίτης έχει το δικαίωμα

1) να προστατεύεται αποτελεσματικά η υγεία και η ασφάλεια του από νοθευμένα η ελαττωματικά προϊόντα.

2) να προστατεύονται τα οικονομικά του συμφέροντα και να έχει το δικαίωμα εκλογής

3) να αποζημιώνεται για κάθε ζημία που θα υποστεί από την χρήση ελαττωματικών προϊόντων.

4)να ενημερώνεται και να εκπαιδεύεται συνεχώς για την αγορά και την χρήση όλων των καταναλωτικών αγαθών

5)να εκπροσωπείται και να συμμετέχει σε όλα τα όργανα στα οποία παίρνονται αποφάσεις που τον αφορούν άμεσα

6) να έχει πρόσβαση στην δικαιοσύνη για να βρίσκει το δίκαιό του, όταν ζημιώνεται ή βλάπτεται με οποιονδήποτε τρόπο

7)στην Αειφόρο κατανάλωση ώστε οι βιοτικές του ανάγκες να μπορούν να καλύπτονται, χωρίς να εξαντλούνται οι βασικοί πόροι του πλανήτη μας και χωρίς να υπονομεύεται το μέλλον των επόμενων γενών.

Παρασκευή 22 Μαΐου 2009

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ "Συνάντηση μελών της Εθελοντικής Ομάδας Πολιτικής Προστασίας της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ"

Στην συνάντηση που είχαμε στις 20-5-2009 ,με τους 25 Εθελοντές μας , που αποτελούν την ομάδα « του Εθελοντή Πολιτικής Προστασίας της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, «τους ενημερώσαμε για τα καθήκοντα τους , και τα περίπολα που θα εκτελούν σε καθημερινή βάση.

Στην ομιλία του ο κ.Παπαλάς Γεώργιος , Αντιπρόεδρος της Ε..Π.Κ.ΧΑΝ, και συντονιστής

της ομάδας ανέπτυξε τον ρόλο που κατέχει και το έργο που καλείται να προσφέρει το κάθε μέλος. Επίσης αναφέρθηκε ότι η ομάδα της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, δεν αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι,

του κορμού, της Πολιτικής Προστασίας, τελεί και υπόκειται στο συντονισμό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, και θα συνεργάζεται απόλυτα και με την Πολιτική Προστασία της Νομ/κής Αυτ/Σης Χανίων.

΄Οσο αφορά τη υλικοτεχνική υποδομή, έγινε λόγος «το επείγον» του εξοπλισμού των μελών

(με ατομικά είδη αλλά και μεταφορικό μέσο)Καταγράφηκε η έλλειψη και θεωρείται η ύπαρξη «Χορηγητών πολιτών», μια πολύ αποδεκτή λύση για την περίπτωση.

Μέλη της ομάδας προσφέρθηκαν να διαθέσουν τα Ι.Χ ,τους για επίτευξη και διευκόλυνση

προσωρινά του στόχου, που δεν είναι άλλος από την διαφύλαξη του φυσικού μας περιβάλλοντος από την λαίλαπα των πυρκαγιών

Ο Επόμενος στόχος της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ είναι να ζητήσει την συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας του Υπ.Εσωτερικών, αμέσως μετά την απόκτηση

Του Μητρώου της εθελοντικής ομάδας ..

Πιστεύουμε ότι το θέμα , της πυροπροστασίας είναι κοινωνικό, και σαν οργανωμένοι πολίτες αυτής της κοινωνίας ενωμένοι με τους φορείς της πολιτείας θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε.

Η Οργανωμένη προσφορά σαυτό τον τομέα επιβάλλεται, γιαυτό θα συνεργαστούμε με τις τοπικές υπηρεσίες , για επίτευξη του κοινού μας στόχου που δεν είναι άλλος από την διαφύλαξη του φυσικού μας περιβάλλοντος από φυσικές και ηθελημένες καταστροφές.

Τέλος η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ , ενημερώνει τους πολίτες καταναλωτές ότι, η θερινή αντιπυρική περίοδος έχει ξεκινήσει και ότι απαγορεύεται κάθε είδους καψίματος εκτός αν έχουν ενημερώσει και έχουν πάρει άδεια από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χανίων.

Άτομα που θα συλλαμβάνονται από τις εθελοντικές μας ομάδες να καίνε οτιδήποτε καύσιμη ύλη θα οδηγούνται άμεσα στο ανακριτικό της Πυροσβεστικής υπηρεσίας και στην συνέχεια στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χανίων .



Η Πρόεδρος

Ιωάννα Μελάκη

Τετάρτη 20 Μαΐου 2009

Ν. 3758/2009 - Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις

Ν. 3758/2009 - Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις και άλλες διατάξεις
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Ν.3758/2009 (ΦΕΚ 68/Α/5.5.2009)Εκδόθηκε ο Ν.3758/2009 (ΦΕΚ 68/Α/5.5.2009), που αφορά τις Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.

Σκοπός του νόμου είναι η θέσπιση αρχών συναλλακτικής συμπεριφοράς, κανόνων λειτουργίαςκαι κρατικής εποπτείας των Εταιρείων Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, η ρύθμιση των σχέσεων τους με τους δανειστές και τους οφειλέτες αυτών, καθώς και η απαγόρευση της εκχώρησης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε τρίτους.

Τρίτη 19 Μαΐου 2009

Διαμαρτυρία Καταναλωτή"

Στην περίοδο των εκπτώσεων η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, δέχτηκε επώνυμη καταγγελία καταναλωτή,
ότι παραπλανήθηκε από γνωστή εταιρεία (Σούπερ Μάρκετ),ξένων συμφερόντων,που
δραστηριοποιείται στην περιοχή του Δήμου Ελευθερίου Βενιζέλου, σε αγοραστική συνδιαλλαγή.
Δηλαδή η επιχείρηση είχε εκπτωτική ταμπέλα επί του είδους 50%, πράγμα που δεν το τηρούσε στην πληρωμή στο ταμείο.Ο καταναλωτής έχοντας καταναλωτική αγωγή, διεκδίκησε την διαφορά από την υπεύθυνη του καταστήματος, πράγμα που την πήρε μέσω πιστωτικού σημειώματος.Στη συνέχεια ο καταναλωτής αφού φωτογράφησε και την εκπτωτική ταμπέλα μέσω του κινητού του, και έχοντας συλλέξει πλήρη αποδεικτικά στοιχεία ήρθε στον φορέα μας και μας κατήγγειλε το γεγονός, και εμείς με την σειρά μας ,διαβιβάσαμε την καταγγελία αφενός μεν στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για το διοικητικό μέρος και αφετέρου στην αρμόδια εισαγγελική αρχή για τα περαιτέρω.
Σήμερα ο ίδιος ο καταναλωτής, επικοινωνώντας με την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, μας διαμαρτυρήθηκε απογοητευμένος και φοβερά πικραμένος, ενημερώνοντας μας για την απάντηση που έλαβε από τοπική υπηρεσία, που του πιστοποιούσε μέσω επιστολής, ότι "δεν παραπλανήθηκε" γιατί η εταιρεία δέχτηκε να του επιστρέψει τη διαφορά, ότι η είσπραξη των πλέον χρημάτων οφειλόταν σε βλάβη του συστήματος και ότι απόμεριάς εταιρείας δεν υπήρξε" δόλος".Εν συνεχεία δε προσθέτει ότι ,έγιναν αυστηρές συστάσεις στην έν
λόγω εταιρεία για μη μελλοντική επανάληψη όμοιου προβλήματος.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, όταν υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν πράξη παραπλάνησης, δεν δέχεται αμφισβήτηση. Τώρα εάν υπήρξε δόλος ή όχι, αρμόδια είναι να το κρίνει η Εισαγγελική Αρχή στην οποία και απευθυνθήκαμε.
Για ενημέρωση των καταναλωτών η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, συνεχίζει να στηρίζει την καταγγελία του καταναλωτή, μπορεί να έχει τελειώσει Αυτοδιοικητικά, αφήνοντας ανικανοποίητο το αίσθημα δικαίου του καταναλωτή, αλλά από μεριάς Κεντρικής Διοίκησης (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή)βρίσκεται στο στάδιο της κλήσης
της εταιρείας σε απολογία (εντός 10 ΗΜΕΡΏΝ) και αναμένουμε τα αποτελέσματα των ενεργειών της.
Στοιχεία για όλα τα καταγγελλόμενα, υπάρχουν στο Φορέα μας.

Η Πρόεδρος

Ιωάννα Μελάκη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ "ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΉ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ "ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ Ε.Π.Κ.ΧΑΝ"

Καλούμε τα μέλη μας που ανήκουν στην ΟΜΆΔΑ "του Εθελοντή ΠολιτικήςΠροστασίας" σε τακτική συνάντηση,
την Τετάρτη 20 Μαΐου , και ώρα 8 απογευματινή ,στα γραφεία της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, όπου θα γίνει ενημερωτική συζήτηση,
παρουσία εκπροσώπου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
ΘΕΜΑΤΑ που θα απασχολήσουν την συνάντηση είναι : Συντονισμός της ομάδας στην παροχή υπηρεσίας,
εξοπλισμός, δράση κ.α
Η παρουσία όλων των μελών κρίνεται απαραίτητος.

Ο Αντιπρόεδρος της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ
και συντονιστής της Ομάδας

Γιώργος Παπαλάς

Πέμπτη 14 Μαΐου 2009

"Κοινόν Χανιωτών"

ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΑΝΙΩΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

το τελικό στάδιο της βρίσκεται η ψήφιση του Καταστατικού της μη Κερδοσκοπικής εταιρείας «Κοινόν Χανιωτών», που είναι ένα φορέας που επιδιώκει τη στήριξη
της τοπικής Οικονομίας, των τοπικών παραγωγών και των εμπορικών επιχειρήσεων, αλ-
λά και των Χανιωτών καταναλωτών. Το όργανο αυτό ιδρύθηκε πέρυσι ως άτυπο όργανο
και σ’ αυτό συμμετέχουν η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Ν. Χανίων «Η Ενότη-
τα», η Ομοσπονδία Επαγγελματιών - Βιοτεχνών και Εμπόρων Ν. Χανίων, ο Εμπορικός
Σύλλογος Χανίων, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων, ο Συνεταιρισμός Παν-
τοπωλών Χανίων, ο Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Καταναλωτών Ν. Χανίων και ο Κτηνο-
τροφικός Σύλλογος Χανίων,ενώ επιδίωξη των μελών του είναι η συμμετοχή σ’ αυτό και
της ΑΝΕΚ αλλά και της Τράπεζας Χανίων.
Τις επόμενες ημέρες εξάλλου τα ιδρυτικά μέλη θα κληθούν να εκλέξουν προσωρινή
διοίκηση του οργάνου κα να ενσωματώσουν και άλλους φορείς στο Σώμα της Εταιρεί-
ας.
Όπως τόνισε στο «ν.Κ.» η Ιωάννα Μελάκη, που εκπροσωπεί το Συντονιστικό Όργανο
του συλλόγου, «η μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Κοινόν Χανιωτών» συνεδρίασε προχθές
Τρίτη για συζήτηση της δομής του καταστατικού και τη μορφή
που θα πάρει η Εταιρεία, προκειμένου να ικανοποιήσει την προβολή, προώθηση και στήρι-
ξη των τοπικών προϊόντων,των τοπικών Επιχειρήσεων και της τοπικής Οικονομίας αλλά
και την προστασία των πολιτών - καταναλωτών.
Η προάσπιση των τοπικών συμφερόντων από την επίθεση των ξένων συμφερόντων στον
τόπο μας (πολυεθνικές) είναι το ζητούμενο και χρειάζεται εγρήγορση και συντονισμός
όλων των τοπικών δυνάμεων σ’ αυτή την προσπάθεια».
Η ίδια σημείωσε πως «βασικός σκοπός του οργάνου είναι η ανάπτυξη της συνεργασίας
και συνεννόησης των τοπικών φορέων για τον καθορισμό στόχων, και ανάπτυξη κοινής
στρατηγικής και στήριξης για την υλοποίησή της.
Επίσης είναι η ανάπτυξη δραστηριοτήτων για την δημιουργία στενών σχέσεων μετα-
ξύ των μελών της.
Πιστεύουμε ότι η ένωση αυτή των τοπικών δυνάμεων, δημιουργεί ένα σημαντικό Κοινω-
νικό ιστό, με τεράστια τοπική,εθνική αλλά και παγκόσμια δύναμη παρέμβασης στα κοινω-
νικά δρώμενα.
Η δράση αυτή του οργάνου πιστεύουμε ότι θα προωθήσει καινοτόμους στόχους, και θα
βοηθήσει σημαντικά στην προώθηση ιδεών, αλλά και υλοποίηση προτάσεων που μπορούν
να βοηθήσουν την τοπική ανάπτυξη.
Οι φορείς των Χανίων που απαρτίζουν το νέο όργανο, στηριζόμενοι στις νέες ανάγ-
κες που δημιούργησε η παγκοσμιοποίηση, κάνουν αυτή την προσπάθεια, και την οποία
οφείλουν να κάνουν, γιο το καλό του τόπου και της τοπικής κοινωνίας».
Τέλος ανέφερε ότι «στόχος μας είναι να ενταχθούν και άλλοι φορείς στο σύνολο, είτε
δημόσιοι, είτε ιδιώτες και Ανώνυμες Εταιρίες, οι οποίοι δεν θα έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα αλλά θα έχουν κοινωνικό σκοπό και λαϊκή βάση. Επιδιώκουμε να βρούμε καινοτόμες δράσεις και ιδέες τις οποίες το «Κοινόν Χανιωτών» θα
υλοποιήσει».
Πηγή ν.Κήρυκας
Μ.Π.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ "Διαμαρτυρία για τυχόν επιβολή αύξησης φόρου στο τέλος κινητής τηλεφωνίας για τον καταναλωτή"

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Ν.ΧΑΝΙΩΝ Χανιά 13 Μαίου 2009


(Ε.Π.Κ.ΧΑΝ)
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 αριθ.2
Τηλέφωνο:2821092666
Φαξ:2821092666
Email:epkxan@gmail.com
ΠΡΟΣ:-ΥπουργόΟικονομίας Οικονομικών
κ.Γ.Παπαθανασίου.



κ.Υπουργέ,

Πληροφορηθήκαμε από πηγές κοινής ενημέρωσης, ότι μελετάται αύξηση του φόρου κινητής τηλεφωνίας, στην προσπάθεια αναζήτησης εσόδων.Αν η πληροφορία μας είναι βάσιμη, θα σας παρακαλούσαμε φορολογώντας την κινητή τηλεφωνία να φορολογείστε τα έσοδα των εταιρειών και όχι τον καταναλωτή.
Σήμερα ο Έλληνας καταναλωτής, χρήστης της κινητής τηλεφωνίας ,το τέλος του φόρου που καλείται να πληρώσει ,είναι ήδη από τον υψηλότερο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και με την Ελλάδα να είναι μία από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο που επιβάλλεται ειδικός φόρος σε όλους τους συνδρομητές συμβολαίου.
Πιστεύουμε ότι σαν πολίτες αυτής της χώρας δεν θα μας αιφνιδιάσετε, παίρνοντας αυτή την άδικη για τον καταναλωτή απόφαση.

κ. Υπουργέ,

Η χρήση της κινητής τηλεφωνίας και των τηλεπικοινωνιών γενικότερα, είναι υπηρεσίες που έχουν μπει στην ζωή του ΄Ελληνα καταναλωτή, συμβάλλουν στην βελτίωση του επιπέδου ζωής του ,σαν απαραίτητα εργαλεία εργασίας, ενδοοικογενειακής επικοινωνίας, ασφάλεια για πολίτες που βρίσκονται μακριά από οικιστικές περιοχές, βοηθούν ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού (ΑΜΕΑ, ηλικιωμένους)και συνδράμουν σε άμεση κινητοποίηση σε περιπτώσεις εκτάκτων και κρισίμων καταστάσεων.
Είναι κοινώς παραδεκτό ότι η κινητή τηλεφωνία αυξάνει την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων(7 στις 10 από τις μικρότερες επιχειρήσεις και 8 στις 10 από τις μεγαλύτερες )θεωρούν αδύνατο, η αρκετά δύσκολο να διεκπεραιώσουν τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες χωρίς τη χρήση του κινητού τηλεφώνου.
Η συνεισφορά της κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική οικονομία είναι ιδιαίτερα σημαντική όπως αποδεικνύεται από καταγεγραμμένα στοιχεία επισήμων ερευνών, καθώς έχει δημιουργήσει 92.000 θέσεις εργασίας και το έτος 2007 συμμετείχε στο Α.ΕΠ με ποσοστό που προσεγγίζει το 2% έναντι του 1,3% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη.

κ.Υπουργέ,

Είναι ηθικά αδικαιολόγητο ,οι καταναλωτές που έχουν πληρώσει το κόστος των επενδύσεων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, να χρεωθούν με πλέον φόρο τέλους χρήσης από την πολιτεία που οφείλει και πρέπει να μεριμνά για την προστασία του καταναλωτή , ιδιαίτερα σε περίοδο κρίσης όπως είναι αυτή που διανύουμε.
Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν μεγαλύτερη αντοχή, ας μειώσουν τα κέρδη τους, συνεισφέροντας στην πολιτεία.
Με την πλέον αύξηση φορολόγησης του εν λόγω τέλους, θα πληγούν τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα, με πίεση μείωσης της χρήσης, επομένως μη ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή,( γιατί ως γνωστό το ποσό του τέλους είναι αναλογικό του ποσού της κατανάλωσης) με συνέπεια την ψυχοσωματική του κατάρρευση και όχι την κοινωνικοοικονομική του ανάπτυξη.

κ. Υπουργέ,

Πιστεύουμε ότι σαν έμπειρος πολιτικός, που έχετε θητεύσει επιτυχώς σε διάφορα Υπουργεία, δεν θα μας αιφνιδιάσετε θεσμοθετώντας εις βάρος του καταναλωτή μια επιπλέον επιβάρυνση,αλλά και σαν γνώστης των πρακτικών που χρησιμοποιούν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας εις βάρος του καταναλωτή (ετσιθελική διακοπή σύνδεσης, χρέωση καινούργιας συσκευής, κ.λ.π) και εάν ακόμα σκέφτεστε συλλογή εσόδων αφήστε τους καταναλωτές απέξω .-
Με εκτίμηση

Η Πρόεδρος της Ε.Π.ΚΧΑΝ
Ιωάννα Μελάκη

Τρίτη 12 Μαΐου 2009

Δίδακτρα Σχολικής Περιόδου 2009-2010

Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 30 Απριλίου 2009

Δίδακτρα Σχολικής Περιόδου 2009-2010

Με απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης κ. Γιώργου Βλάχου, κι έπειτα από συναντήσεις μεταξύ της Ένωσης Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων και της ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης αναρτήθηκαν, σήμερα, στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (www.gge.gr), του Υπουργείου Ανάπτυξης, τα δίδακτρα των 454 Ιδιωτικών Σχολικών Μονάδων της χώρας (204 Νηπιαγωγείων, 147 Δημοτικών και 103 Γυμνασίων), που θα ισχύσουν για το σχολικό έτος 2009-2010, για τις πρώτες τάξεις Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, σε εφαρμογή του Ν. 3279/04.

Από τις εν λόγω σχολικές μονάδες:

Ø 10 υπέβαλαν εκπρόθεσμα τα δίδακτρά τους και η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης με έγγραφό της, κατ’ εφαρμογή του Νόμου, έχει ενημερώσει, ήδη, τα σχολεία αυτά, ότι είναι υποχρεωμένα κατά τη νέα σχολική χρονιά 2009-2010 να εφαρμόσουν τα δίδακτρα της σχολικής χρονιάς 2008-2009 τα οποία, για το λόγο αυτό, έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, ως δίδακτρα του σχολικού έτους 2009-2010, για καθ’ ένα από αυτά.

Ø 84 Ιδιωτικές Σχολικές Μονάδες (73 νηπιαγωγεία, 8 δημοτικά και 3 γυμνάσια) θα λειτουργήσουν για πρώτη φορά.

Από την ανάλυση των υποβληθέντων διδάκτρων των πρώτων τάξεων των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων, τα οποία σύμφωνα με το νόμο διαμορφώνονται ελεύθερα, προκύπτει ότι σε κάθε Εκπαιδευτική Περιφέρεια της χώρας, το εύρος μεταξύ κατώτερης και ανώτερης τιμής είναι πολύ μεγάλο, με αποτέλεσμα να δίνεται δυνατότητα επιλογής σχολείου από τους γονείς, πολύ, δε, περισσότερο, αφού οι μαθητές των ιδιωτικών σχολικών μονάδων, σχεδόν στο σύνολό τους, μετακινούνται από τις περιοχές κατοικίας τους.

Οι γονείς γνωρίζοντας εκ των προτέρων τις τιμές των πρώτων τάξεων μπορούν να επιλέξουν το σχολείο φοίτησης των παιδιών τους, έχοντας υπόψη τους ότι οι μεταβολές των διδάκτρων για τις επόμενες (ενδιάμεσες) τάξεις είναι ελεγχόμενες, καθώς διαμορφώνονται με Υπουργική Απόφαση κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 11 του Ν. 3279/04, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 28 του Ν.3377/05. Το ποσοστό αύξησης για τις ενδιάμεσες τάξεις θα ανακοινωθεί εντός του Μαΐου.

ΠΟΙΟΊ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Οι καταναλωτές, στις μέρες μας, δεν είναι εκείνοι που απλώς ψωνίζουν
κάτι από ένα κατάστημα.

· Καταναλωτές σήμερα είμαστε όλοι, όλες τις ώρες της ημέρας.

· Καταναλωτές προϊόντων

· Καταναλωτές υποδομών.

· Καταναλωτές πληροφοριών και ειδήσεων.

· Καταναλωτές ελεύθερου χρόνου.

Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

Παρατηρητήριο Τιμών για 160 προϊόντα καθημερινής χρήσης

Παρατηρητήριο τιμών για 160 προϊόντα που αποτελούν το καλάθι των καθημερινών αναγκών ενός νοικοκυριού δημιουργεί το υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία. Παράλληλα το υπουργείο έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία που δείχνουν πως τον Απρίλιο για πρώτη φορά (σε μηνιαία βάση) υπήρξαν μειώσεις 0,2% σε αυτά τα προϊόντα, σε σχέση με το Μάρτιο. Σε ετήσια βάση σημειώθηκε μεσοσταθμική αύξηση 1,4% σε όλο το καλάθι των 160 προϊόντων 1,4%.
Κ. Χατζηδάκης: Θετικές εξελίξεις στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή

Κάνοντας τις σχετικές ανακοινώσεις, ο κ. Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε πως στο δείκτη τιμών καταναλωτή αποτυπώνεται μια σύγκλιση πια του δείκτη για τα τρόφιμα με το γενικότερο δείκτη, επισημαίνοντας πως στις μειώσεις αυτές δεν περιλαμβάνονται οι μειώσεις που σημειώθηκαν στην αγορά του γάλακτος. «Τα σούπερ μάρκετ φαίνεται να τιμούν τη συμφωνία που κάναμε και η κυβέρνηση είναι πάντα εδώ για να ελέγχει την εξέλιξη των τιμών» πρόσθεσε.

Διευκρινίσεις για το Παρατηρητήριο Τιμών έδωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γιώργος Βλάχος, δίνοντας στη δημοσιότητα πίνακα με 160 προϊόντα που αποτελούν το καλάθι των καθημερινών αναγκών ενός νοικοκυριού. Οι τιμές αυτές θα παρακολουθούνται και στην αρχή κάθε μήνα θα ανακοινώνονται στους καταναλωτές. Η παρακολούθηση των τιμών θα γίνεται σε πάνω από 2.000 καταστήματα λιανεμπορίου σε όλη τη χώρα. Σε αυτά θα περιλαμβάνονται και επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα και η ανακοίνωση των τιμών τους θα αφορά το εύρος, δηλαδή από έως. Την παρακολούθηση των τιμών αυτών θα κάνει και η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία με βάση τα στοιχεία της οποίας κάθε μήνα το Υπουργείο Ανάπτυξης θα ανακοινώνει το δείκτη αυτής της ομάδας.

Κυριακή 10 Μαΐου 2009

μετα την αποφαση του ΣτΕ κανένα παράθυρο για τις τράπεζες

Δεν υπάρχει κανένα «παράθυρο»και δικαιολογία για τη συνέχιση τέτοιων πρακτικών, τονίζει το ΥΠΑΝ και επισημαίνει ότι πλέον οι τράπεζες οφείλουν να προχωρήσουν, άμεσα, στη διαγραφή των «ψιλών γραμμάτων» που περιέχουν καταχρηστικούς όρους για τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να χρεώνονται με παράνομες προμήθειες.
Επίσης προειδοποιεί ότι θα συνεχίσει τους ελέγχους και την επιβολή αυστηρών κυρώσεων,
όπου διαπιστώνεται παραβατική συμπεριφορά,ενώ παρακολουθεί στενά τη δικαστική εξέλιξη
υποθέσεων που εκκρεμούν προκειμένου, με νέα παρέμβασή του, να διευρύνει το πλαίσιο προστασίας των δανειοληπτών, για τις περιπτώσεις που θα υπάρξουν αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις για καταχρηστικούς όρους.
Ειδικότερα, το υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρει στην ανακοίνωσή του ότι η απόρριψη από
την Ολομέλεια του ΣτΕ της προσφυγής των τραπεζών κατά της Υπουργικής Απόφασης: «Απα-
γόρευση αναγραφής Γενικών Όρων Συναλλαγών που έχουν κριθεί καταχρηστικοί με αμετά-
κλητες δικαστικές αποφάσεις», δικαιώνει τη στρατηγική και τις επιλογές του ΥΠΑΝ, σηματοδοτώντας το τέλος μιας μακράς περιόδου αμ-φισβήτησης, εκ μέρους των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, της καταχρηστικότητας διαφόρων χρεώσεων και προμηθειών.
Με βάση το θεσμικό πλαίσιο, που δημιούργησαν η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και το
ΥΠΑΝ, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, απαγορεύεται κατά τη διενέργεια συναλλαγών τους με καταναλωτές, να εισπράττουν ποσά τα οποία αφορούν:
Σε συμβάσεις στεγαστικών δανείων κυμαινόμενου επιτοκίου στην είσπραξη εξόδων χρηματοδότησης, προ έγκρισης δανείων ή εξέτασης αιτήματος δανείου, ανάλογα με το ποσό του δανείου
• στην προμήθεια ή έξοδα φακέλου
• στην καταγγελία της δανειακής σύμβασης και
την αναζήτηση του συνόλου του ανεξόφλητου ποσού με τους αναλογούντες τόκους υπερημε-
ρίας, σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής οποιασδήποτε δόσης ή μέρους αυτής ή των τό-
κων
• στην εκχώρηση και μεταβίβαση στην τράπεζα των ενοικίων ακινήτου, ως πρόσθετη ασφά-
λεια, εφόσον η τράπεζα απαιτεί επιπλέον από τον καταναλωτή να εγγράψει, υπέρ αυτής,
προσημείωση για ποσό που υπερκαλύπτει το ύψος του δανείου, και, επιπροσθέτως, εγγυάται για το δάνειο αυτό και κάποιο άλλο πρόσωπο
• στην καταβολή ποινής προεξόφλησης
• στον υπολογισμό τόκων με βάση τις 360 και όχι
τις 365 ημέρες
• στην παραίτηση του εγγυητή από νόμιμα δικαιώματά του
Σε συμβάσεις χορήγησης πιστωτικών καρτών
• στην επιβολή προμήθειας σε περίπτωση που ο καταναλωτής κάνει ανάληψη μετρητών με τη
μορφή δανείου από πιστωτική κάρτα
• στην αυθαίρετη και αναιτιολόγητη αύξηση του επιτοκίου στις πιστωτικές κάρτες, χωρίς να το προσδιορίζει επακριβώς, να το συνδέει και να το προσαρμόζει με επιτόκιο αναφοράς, π.χ.
Euribor ή επιτόκιο ΕΚΤ
• στην αναγκαστική επιβολή πρόσθετων χρεώσεων και οφειλών από πιστωτική κάρτα, ακόμα
και αν ο καταναλωτής δεν αντιδράσει εγκαίρως και σύμφωνα με τις προθεσμίες που του έχει τάξει η τράπεζα
• στη μονομερή αναπροσαρμογή της ετήσιας συνδρομής πιστωτικής κάρτας, χωρίς, προη-
γουμένως, να ενημερώνεται ο κάτοχος - καταναλωτής
• στην παρακράτηση προμήθειας ή επιβολής εξόδων για τη χορήγηση βεβαίωσης οφειλών
• στην απροειδοποίητη ή αναιτιολόγητη καταγγελία, εκ μέρους της τράπεζας, της σύμβασης πίστωσης ή στη μονομερή απαγόρευση χρήσηςτης κάρτας, ή στη μονομερή τροποποίηση οποιουδήποτε όρου της σύμβασης
Σε συμβάσεις λογαριασμού κατάθεσης
• Στην επιβολή χρεώσεων σε λογαριασμούς με καταθέσεις χρημάτων, κάτω από το όριο που η ίδια η τράπεζα καθορίζει.
«Είναι σαφές ότι πλέον δεν υπάρχει παράθυρο' και καμία δικαιολογία για τη συνέχιση μιας πρακτικής που δεν συνάδει με τους κανόνες μιας ευνομούμενης πολιτείας» τονίζει στην ανακοίνωση του ΥΠΑΝ.
«Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα οφείλουν να προχωρήσουν, άμεσα, στη διαγραφή των 'ψι-
λών γραμμάτων' που περιέχουν καταχρηστικούς όρους για τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να χρεώνονται με παράνομες προμήθειες».

Δευτέρα 4 Μαΐου 2009

Το ΥΠΑΝ για την απόφαση του ΣτΕ σχετικά με τους όρους των τραπεζικών συναλλαγών

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 21 Απριλίου 2009
Το ΥΠΑΝ για την απόφαση του ΣτΕ
σχετικά με τους όρους των τραπεζικών συναλλαγών
Η απόρριψη από την Ολομέλεια του ΣτΕ της προσφυγής των τραπεζών κατά της
Υπουργικής Απόφασης Ζ1- 798/2008 (ΦΕΚ 1353/ Β΄/ 11-07-2008) «Απαγόρευση
αναγραφής Γενικών Όρων Συναλλαγών που έχουν κριθεί καταχρηστικοί με
αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις», δικαιώνει τη στρατηγική και τις επιλογές του
ΥΠΑΝ, σηματοδοτώντας το τέλος μιας μακράς περιόδου αμφισβήτησης, εκ μέρους
των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, της καταχρηστικότητας διαφόρων χρεώσεων
και προμηθειών.
Με βάση το θεσμικό πλαίσιο που δημιούργησαν η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
και το ΥΠΑΝ, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, απαγορεύεται κατά τη διενέργεια
συναλλαγών τους με καταναλωτές, να εισπράττουν ποσά τα οποία αφορούν :
 Σε συμβάσεις στεγαστικών δανείων κυμαινόμενου
επιτοκίου
 Στην είσπραξη εξόδων χρηματοδότησης, προέγκρισης δανείων ή εξέτασης
αιτήματος δανείου, ανάλογα με το ποσό του δανείου.
 Στην προμήθεια ή έξοδα φακέλου.
 Στην καταγγελία της δανειακής σύμβασης και την αναζήτηση του συνόλου
του ανεξόφλητου ποσού με τους αναλογούντες τόκους υπερημερίας, σε
περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής οποιασδήποτε δόσης ή μέρους αυτής
ή των τόκων.
Μεσογείων 119, 101 92 Αθήνα
Τηλ: 210-69.74.732, 210-69.74.738 • Fax: 210-69.69.607
E-Mail: press1@ypan.gr
1
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 Στην εκχώρηση και μεταβίβαση στην τράπεζα των ενοικίων ακινήτου, ως
πρόσθετη ασφάλεια, εφόσον η τράπεζα απαιτεί επιπλέον από τον
καταναλωτή να εγγράψει, υπέρ αυτής, προσημείωση για ποσό που
υπερκαλύπτει το ύψος του δανείου, και, επιπροσθέτως, εγγυάται για το
δάνειο αυτό και κάποιο άλλο πρόσωπο.
 Στην καταβολή ποινής προεξόφλησης.
 Στον υπολογισμό τόκων με βάση τις 360 και όχι τις 365 ημέρες.
 Στην παραίτηση του εγγυητή από νόμιμα δικαιώματά του.
 Σε συμβάσεις χορήγησης πιστωτικών καρτών
 Στην επιβολή προμήθειας σε περίπτωση που ο καταναλωτής κάνει
ανάληψη μετρητών με τη μορφή δανείου από πιστωτική κάρτα.
 Στην αυθαίρετη και αναιτιολόγητη αύξηση του επιτοκίου στις πιστωτικές
κάρτες, χωρίς να το προσδιορίζει επακριβώς, να το συνδέει και να το
προσαρμόζει με επιτόκιο αναφοράς, π.χ. Euribor ή επιτόκιο ΕΚΤ.
 Στην αναγκαστική επιβολή πρόσθετων χρεώσεων και οφειλών από
πιστωτική κάρτα, ακόμα και αν ο καταναλωτής δεν αντιδράσει εγκαίρως
και σύμφωνα με τις προθεσμίες που του έχει τάξει η τράπεζα.
 Στην μονομερή αναπροσαρμογή της ετήσιας συνδρομής πιστωτικής
κάρτας, χωρίς, προηγουμένως, να ενημερώνεται ο κάτοχος –
καταναλωτής.
 Στην παρακράτηση προμήθειας ή επιβολής εξόδων για τη χορήγηση
βεβαίωσης οφειλών.
 Στην απροειδοποίητη ή αναιτιολόγητη καταγγελία, εκ μέρους της
τράπεζας, της σύμβασης πίστωσης ή στη μονομερή απαγόρευση χρήσης
της κάρτας, ή στη μονομερή τροποποίηση οποιουδήποτε όρου της
σύμβασης.
Μεσογείων 119, 101 92 Αθήνα
Τηλ: 210-69.74.732, 210-69.74.738 • Fax: 210-69.69.607
E-Mail: press1@ypan.gr
2
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 Σε συμβάσεις λογαριασμού κατάθεσης
 Στην επιβολή χρεώσεων σε λογαριασμούς με καταθέσεις χρημάτων, κάτω
από το όριο που η ίδια η τράπεζα καθορίζει.
Είναι σαφές ότι πλέον δεν υπάρχει κανένα «παράθυρο» και καμία δικαιολογία για
τη συνέχιση μιας πρακτικής που δεν συνάδει με τους κανόνες μιας ευνομούμενης
πολιτείας.
Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα οφείλουν να προχωρήσουν, άμεσα, στη διαγραφή
των «ψιλών γραμμάτων» που περιέχουν καταχρηστικούς όρους για τους
καταναλωτές, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να χρεώνονται με παράνομες
προμήθειες.
Από τη πλευρά του το ΥΠΑΝ, θα συνεχίσει, όπως έκανε μέχρι σήμερα, τους
ελέγχους και την επιβολή αυστηρών κυρώσεων όπου διαπιστώνεται παραβατική
συμπεριφορά.
Παράλληλα, παρακολουθεί στενά τη δικαστική εξέλιξη υποθέσεων που εκκρεμούν
προκειμένου, με νέα παρέμβασή του, να διευρύνει το πλαίσιο προστασίας των
δανειοληπτών, για τις περιπτώσεις που θα υπάρξουν αμετάκλητες δικαστικές
αποφάσεις για καταχρηστικούς όρους.
Το ΥΠΑΝ θωρακίζει θεσμικά τους καταναλωτές, ασκώντας εντατικούς ελέγχους και
επιβάλλοντας κυρώσεις. Ταυτόχρονα, ενημερώνει τους πολίτες, προκειμένου να
αποκτήσουν κουλτούρα σωστού δανεισμού, ενώ, φροντίζει υπεύθυνα, μακριά από
λαϊκισμούς και υπερβολές, να λειτουργεί η αγορά τραπεζικών προϊόντων με
κανόνες και ευκαιρίες για όλους.
Μεσογείων 119, 101 92 Αθήνα
Τηλ: 210-69.74.732, 210-69.74.738 • Fax: 210-69.69.607
E-Mail: press1@ypan.gr
3

ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΑΘΗΝΑ 29 /04/ 2009

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ Αριθμ. Πρωτ:Α2-2112

ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΣΩΤ. ΕΜΠΟΡΙΟΥ

Δ/ΝΣΗ ΤΙΜΩΝ – ΤΡΟΦΙΜΩΝ – ΠΟΤΩΝ

Ταχ.Δ/νση Πλ. Κάνιγγος 20

Τ.Κ. 101.81

Τηλέφ: 210-3837290 ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

ΑΡΙΘΜ. 5

ΠΡΟΣ: Αποδέκτες Πίνακα Διανομής

Α.Δ 14/89


ΘΕΜΑ:«Αναγραφή ενδείξεων επί της συσκευασίας των πάσης φύσεως γαλακτοκομικών προϊόντων που υποδηλώνουν την χώρα προέλευσης της πρώτης ύλης (γάλακτος ) που χρησιμοποιήθηκε για την παρασκευή και διάθεση των προϊόντων αυτών στον τελικό καταναλωτή, καθώς και υποχρεώσεις των λιανοπωλητών, για τον τρόπο τοποθέτησης των γαλακτοκομικών προϊόντων στα σημεία πώλησης των καταστημάτων τους. ».


Έχοντας υπόψη:

1. Τον Ν.1558/85 « Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και κωδικοποιήθηκε με το Π.Δ 63/05 «περί κωδικοποιήσεως της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση

και τα Κυβερνητικά Όργανα»

2. Το Π.Δ 397/88 «Οργανισμός του Υπουργείου Εμπορίου» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

3. Το ΝΔ 136/46 «Περί Αγορανομικού Κώδικος» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

4. Το Π.Δ 27/96 « Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας, Ενέργειας και

Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης».

5. Το Π.Δ 122/04 «Ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού»

6. Την Κοινή Απόφαση Δ15/Α/Φ19/1189/21-01-09 (ΦΕΚ91/Β/09) των Πρωθυπουργού και Υπουργού Ανάπτυξης «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Ανάπτυξης Ιωάννη Μπούγα και Γεώργιο Βλάχο »

7. Την Α.Δ 14/89 «Κωδικοποίηση Αγορανομικών Διατάξεων εκδοθεισών μέχρι την 16-2-89»όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

8. Την ανάγκη λήψης Aγορανομικών μέτρων περί αναγραφής επί της συσκευασίας των πάσης φύσεως γαλακτοκομικών προϊόντων που υποδηλώνουν την χώρα προέλευσης της πρώτης ύλης (γάλακτος ) που χρησιμοποιήθηκε για την παρασκευή και διάθεση των προϊόντων αυτών στον τελικό καταναλωτή, στα πλαίσια της προστασίας και αρτιότερης ενημέρωσης των καταναλωτών, σε τρόπον ώστε να λαμβάνει γνώση από ποία χώρα παράγεται η πρώτη ύλη των εν λόγω προϊόντων, σε συνδυασμό και με την διασφάλιση των συμφερόντων των Ελλήνων γαλακτοπαραγωγών .

9. Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού .


ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Άρθρο 1

Μετά το άρθρο 37 του κεφαλαίου 3 «ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΕΝΔΕΙΞΕΩΝ »της Αγορανομικής Διάταξης 14/89, προστίθετε άρθρο 37 Α που έχει ως ακολούθως :

«Άρθρο 37 Α

Αναγραφή ενδείξεων επί της συσκευασίας των πάσης φύσεως γαλακτοκομικών προϊόντων που υποδηλώνουν την χώρα προέλευσης της πρώτης ύλης (γάλακτος ) που χρησιμοποιήθηκε για την παρασκευή και διάθεση των προϊόντων αυτών στον τελικό καταναλωτή

1. Στις διατάξεις του παρόντος άρθρου υπάγονται τα κατωτέρω προϊόντα που διατίθενται στον τελικό καταναλωτή σε κλειστές συσκευασίες ,με την επισημείωση ότι στην έννοια του όρου καταναλωτής εμπίπτουν και τα εστιατόρια ,νοσοκομεία ,καντίνες, κλινικές ,άλλα ευαγή ιδρύματα και οι πάσης φύσεως μονάδες ομαδικής εστίασης :

α) Γάλα (απλής παστερίωσης, υψηλής παστερίωσης ,μακράς διαρκείας, εβαπορέ ζαχαρούχο ή μη ).

β) Γάλα σε σκόνη ,προοριζόμενο για βρέφη και νήπια.

γ) Σοκολατούχα γάλατα .

δ) Γιαούρτια (με προσθήκη ή μη άλλων υλών όπως φρούτα ,δημητριακά ,μέλι κ.λ.π.).

ε) Επιδόρπια πάσης φύσεως με βάση το γάλα .

στ) Κρέμες ,ρυζόγαλα και κρέμες γάλακτος .

2. Επί της κλειστής συσκευασίας των ανωτέρω προϊόντων, όταν αυτά παράγονται στην Ελλάδα, αναγράφεται υποχρεωτικά πέραν των εξ’ άλλων διατάξεων επιβαλλομένων ενδείξεων και η ένδειξη που υποδηλώνει την χώρα ή τις χώρες προέλευσης της πρώτης ύλης (γάλα) από την οποία παρασκευάσθηκαν τα εν λόγω προϊόντα .

Ειδικότερα :

α)Αναγράφεται η ένδειξη «από γάλα προέλευσης 100% π.χ. Ελληνικό ή π.χ. Ολλανδικό», όταν το γάλα που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται από μία χώρα και

β) Αναγράφεται η ένδειξη «από την πρόσμιξη γάλακτος ……..% π.χ. Ελληνικό , ……….%

π.χ. Ολλανδικό κ.λ.π.», όταν το γάλα που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται από περισσότερες της μιας χώρας.



3. Σε περίπτωση που τα προϊόντα της παρ.1 προέρχονται από χώρες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ΕΕ), πλην της Ελλάδος, ή εισάγονται από τρίτες χώρες, τότε επί της κλειστής συσκευασίας τους αναγράφεται υποχρεωτικά, πέραν των εξ’ άλλων διατάξεων επιβαλλομένων ενδείξεων και η ένδειξη που να υποδηλώνει τουλάχιστον τη συγκεκριμένη χώρα παραγωγής τους ( π.χ. παράγεται στην Ολλανδία, π.χ. παράγεται στην Γερμανία, π.χ. παράγεται στην Ελβετία ) .

4. Ειδικά για τα γιαούρτια που προσφέρονται στον τελικό καταναλωτή υπό μορφή χύμα από ανοικτές συσκευασίες (δοχεία ,βαρέλια κ.λ.π.)οι ενδείξεις των ως άνω παραγράφων 2 και 3 αναγράφονται υποχρεωτικά και επί των συσκευασιών αυτών .

5. Οι ενδείξεις των ως άνω παραγράφων 2 και 3 αναγράφονται υποχρεωτικά :

α) Επί όλων των παραστατικών στοιχείων εμπορίας και διακίνησης των ως άνω προϊόντων (τιμολόγια ,δελτία αποστολής κ.λ.π) και

β) Στην περίπτωση των προϊόντων της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου και επί της πινακίδας που είναι υποχρεωμένοι οι λιανοπωλητές να αναρτούν, σύμφωνα με το άρθρο 69 της παρούσης ΑΔ 14/89 , όπως ισχύει.

6.Οι ενδείξεις των ως άνω παραγράφων 2 και 3 αναγράφονται επί των συσκευασιών με ευδιάκριτα ευανάγνωστα και ανεξίτηλα γράμματα υποχρεωτικά στην Ελληνική γλώσσα και στο ίδιο οπτικό πεδίο όπου αναγράφεται και η ονομασία του προϊόντος .

7. Η ευθύνη για την αναγραφή επί της συσκευασίας των προϊόντων αυτών των ενδείξεων της ως άνω παραγράφου 2 βαρύνει τους παραγωγούς αυτών και των ενδείξεων της ως άνω παραγράφου 3 βαρύνει τους εισαγωγείς αυτών στην Ελλάδα.

Οι λοιποί μεσολαβητές (χονδρέμποροι, λιανοπωλητές) απαγορεύεται να προμηθεύονται και να διακινούν τα ως άνω προϊόντα εάν δεν υπάρχουν οι προβλεπόμενες στις παρ.2 και 3 ενδείξεις.

8. Ειδικά για τα πάσης φύσεως πωλούμενα γάλατα, οι λιανοπωλητές υποχρεούνται όπως κάθε επί μέρους κατηγορία αυτών (απλής παστερίωσης, υψηλής παστερίωσης , μακράς διάρκειας, εβαπορέ, ζαχαρούχο ή μη) να την τοποθετούν σε ευδιάκριτα ξεχωριστά σημεία (π.χ. στα χρησιμοποιούμενα ψυγεία σε ξεχωριστό ράφι την κάθε κατηγορία).

Άρθρο 2

Προκειμένου για τα προϊόντα της παραγράφου 1 του άρθρου 37Α της Α.Δ. 14/89, τα οποία παρήχθησαν ή εισήχθησαν πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου και με την έναρξη ισχύος αυτού, ευρίσκονται αδιάθετα εις χείρας παντός διακινητού, όπου εξ’ αντικειμένου επί της συσκευασίας αυτών δεν αναγράφονται οι ενδείξεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 37Α της Α.Δ. 14/89, μπορούν να διατεθούν στον τελικό καταναλωτή ως έχουν , το αργότερα μέχρι 31- 7 -2009, με εξαίρεση τα γάλατα εβαπορέ, ζακχαρούχα ή μη, τα οποία μπορούν να διατεθούν στον τελικό καταναλωτή μέχρι 31-10-2009 .»
Άρθρο 3

1. Οι παραβάτες της παρούσας, πού ισχύει σε όλη την Χώρα από την επομένη της δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, με την επιφύλαξη των οριζομένων στο άρθρο 2, διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τον ισχύοντα Αγορανομικό Κώδικα.

2. Να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να ανακοινωθεί στον ημερήσιο τύπο.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ


Γεώργιος Βλάχος

Κυριακή 3 Μαΐου 2009

Στήριξη της διαμαρτυρίας των αγροτών

Η ΕΝΩΣΗ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών, με επικεφαλής την πρόεδρό της, Ιωάννα Μελάκη, θα μεταβούν στην Αθήνα την Τρίτη 5 Μαΐου για να στηρίξουν, όπως ση-
μειώνουν, τη διαμαρτυρία των αγροτών της Κρήτης.
Η Ένωση επισημαίνει,σε χθεσινή της ανακοίνωση, ότι «συμπαρίσταται και συμμετέχει ενεργά στον αγώνα των δοκιμαζομένων από την κρίση αγροτών, σε έναν αγώνα δίκαιο,
διεκδικητικό. Η αμέλεια της πολιτείας, να στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των αγροτών, είναι ταυτόσημη αμέλεια και αδιαφορία σε μας τους καταναλωτές, γιατί ολόκληρη η κοινωνία των αγροτών είναι ταυτόχρονα και καταναλωτές. Η ανέχεια, και η στέρηση ει-
σοδήματος από τους αγρότες, συνεπάγεται εξαθλιωμένους, και βιώνοντας τη μιζέρια καταναλωτές. Κανείς δεν δικαιούται τον αγρότη - καταναλωτή, να τον εναποθέσει στα αζήτητα. Δεν είναι παλαιωμένο προϊόν, είναι ζωντανό, παραγωγικό κύτταρο της κοι-
νωνίας, χρειάζεται μέριμνα και στήριξη από μεριάς κοινωνίας, αλλά προ πάντων από την ίδια την πολιτεία».
Η Ένωση τονίζει ότι «η Κρητική αγροτική οικονο-μία, περνάει βαθιά κρίση, και τα λόγια, τα "θα" δεν επουλώνουν τις ανάγκες τις τρεχούμενες, που βιώνει καθημερινά ο αγρότης καταναλωτής. Μετέχουμε σ’αυτή την κινητοποίηση, θέλοντας να στείλουμε
στην πολιτεία το "μήνυμα", ότι υπάρχουν περιθώρια ανατροπής και επαναθεώρησης της στάσης της απέναντι στα δίκαια αιτήματαπου προβάλλουν οι κρητικοί αγρότες. Ζητούμε αλλαγή πλεύσης στα προβλήματα των αγροτών και όχι απαξίωση. Οι αγρότες της Κρήτης αξίζουν ισότιμη μεταχείριση με τους αγρότες των άλλων περιοχών».
Καταλήγοντας, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων σημειώνει πως «ευελπιστούμε ότι αυτή η κινητοποίηση θα είναι η τελευταία από μεριάς αγροτών, πιστεύουμε στην άμεση υλοποίηση των αιτημάτων τους, και στη δικαίωση του αγώνα τους»

Πηγή:Χανιώτικα Νέα