Με
αφορμή την δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων για την εισαγωγή φοιτητών
,στα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας μας , η Ένωση
Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, δια της Προέδρου της κ.Ιωάννας Μελάκη
εκφράζει με μήνυμά της τα θερμά της συγχαρητήρια αλλά και δίνει τις
συμβουλές της για τις πρώτες κινήσεις φοιτητών - γονιών, όσο αφορά τις
πρώτες κινήσεις που έπονται π.χ ενοικίαση σπιτιού
Αναλυτικά το μήνυμα της κ.Μελάκη έχει ως εξής:
"Από
καρδιάς ,θα ΄θελα να συγχαρώ τους μαθητές και τις μαθήτριες των Λυκείων
μας, των Λυκείων της Κρήτης, που πέτυχαν την εισαγωγή τους στα Ανώτατα
και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας μας, σε εποχές
οικονομικά ,κοινωνικά και πολιτικά δύσκολες, Τους εύχομαι καλές
σπουδές και πάντα επιτυχίες.
Γι’ εκείνους , που δυστυχώς δεν είδαν το όνειρο τους να
πραγματοποιείται , να ξέρουν ότι η ζωή δεν τελειώνει με μια
αποτυχία,υπάρχουν και άλλες ευκαιρίες που σίγουρα, θα τους δοθούν, αρκεί
να μην εγκαταλείψουν την μάχη, αλλά με πίστη και πείσμα , να
συνεχίσουν τον αγώνα τους , ώσπου να το πετύχουν.
Θερμά συγχαρητήρια, επίσης, στις οικογένειες των παιδιών ,αλλά και
στους καθηγητές που πραγματικά σε όλη αυτή την διαδρομή , στάθηκαν δίπλα
και στήριξαν ,ενίσχυαν με την υπομονή και συνδρομή τους τον αγώνα
των παιδιών.-
Πρώτες κινήσεις φοιτητών- γονιών
Η ΄Ένωσή Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , βρίσκεται παρούσα όπως κάθε χρόνο να
υποδεχτεί και να βοηθήσει με την σωστή ενημέρωση, τους νέους φοιτητές
και τους γονείς και μάλιστα χωρίς να υποστούν καμιά ταλαιπωρία
προκειμένου να προβούν στην σωστή ενοικίαση σπιτιού χωρίς μελλοντικά
"παρατράγουδα".
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της΄Ένωσή Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , υπάρχει
επάρκεια προσφοράς φοιτητικής στέγης στην Κρήτη,, πράγμα που διευκολύνει
το «σαφάρι» εντός των πόλεων και περιαστικά , προς αναζήτηση φοιτητικής
στέγης.Όσο αφορά τις τιμές των ενοικίων , παραμένουν παρά την οικονομική
κρίση στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα, αλλά και χαμηλότερα. Η Ένωση, θέλοντας να
συμβάλλει στην αποφυγή ταλαιπωρίας των νέων φοιτητών, αλλά και των
γονέων ,που τους συνοδεύουν, ερχόμενοι από όλα τα μέρη της Ελλάδας,
καλεί τους ιδιοκτήτες να ανακοινώνουν έγκαιρα την μίσθωση κατοικιών,
στον τοπικό τύπο, να αποφεύγουν τις τοιχοκολλήσεις σε κολώνες που μόνο
ασχήμια στην εικόνα των πόλεων , αλλά και μπορούν να να απευθυνθούν σε ένα
κτηματομεσιτικό γραφείο των πόλεων της Κρήτης,και να αναθέσουν την
υπηρεσία της μίσθωσης.
Η΄Ένωσή Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , επισημαίνει δέκα σημεία τα οποία θα
πρέπει να γνωρίζουν για την μίσθωση (ενοικίαση) κατοικίας ΑΜΦΌΤΕΡΟΙ
ιδιοκτήτης ενοικιαστής και στα οποία θα πρέπει να προσέξουν ΙΔΙΑΙΤΈΡΑ
και να εστιάσουν την προσοχή τους .
ΔΕΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΗΣ
Ι)Το ύψος του ενοικίου διαμορφώνεται
ελεύθερα, συμφωνία ιδιοκτήτη-ενοικιαστή (τους δεσμεύει και τους
δύο).Καλό είναι να κάνουμε μία έρευνα της επικρατούσας μισθωτικής αγοράς
στην περιοχή που επιλέγουμε να νοικιάσουμε.Επίσης ωφέλιμο είναι να
προσπαθήσουμε να συλλέξουμε πληροφορίες για την διαχειριστική
συμπεριφορά να ιδιοκτήτη (π.χ δύστροπος, παραπλανητικός, δεν κόβει
αποδείξεις με ολόκληρο το τίμημα, κ.α)
2)Η μίσθωση κατοικίας ισχύει
ΤΟ ΜΕΊΖΟΝ
για
τρία χρόνια και εάν ακόμα έχει συμφωνεί μικρότερο χρονικό διάστημα Η
δε αύξηση του μισθώματος ,συμφωνείται ελεύθερα και αναγράφεται π.χ
κάθε έτος αύξηση 10% ή δεν θα υπάρξει αύξηση.
3)Πάντα ερευνούμε την βιωσιμότητα της
κατοικίας π.χ εάν διαθέτει τον πρέποντα εξ αερισμό ,δεν παρουσιάζει
υγρασία, υπάρχουν τα οποία δεν λειτουργούν κ.α.
4)Η εγγύηση συμφωνείται
ελεύθερα. Συνήθως είναι 1 με 2 μισθώματα(νοίκια)
5)Ο ιδιοκτήτης φέρει τα
βάρη της κατοικίας.
6)Ο ενοικιαστής δεν έχει ευθύνη για φθορές που
οφείλονται στη συμφωνημένη χρήση.
7) Η μη πληρωμή της δαπάνης των
κοινοχρήστων ισοδυναμεί σε μη πλήρωση ενοικίου.
8)Η μίσθωση ορισμένου
χρόνου λήγει αυτοδίκαια, εάν ο ιδιοκτήτη δεν εναντιώνεται και ο μισθωτής
(ενοικιαστής ) εξακολουθεί να κάνει χρήση της κατοικίας ,θεωρείται ότι
ανανεώνεται αόριστα και για τα δύο μέρη.
9) Μετά τη λήξη της μίσθωσης ο
ενοικιαστής έχει υποχρέωση να παραδώσει την κατοικία στον ιδιοκτήτη στην
κατάσταση που την παρέλαβε,εάν υπάρχουν ζημιές να τις αποκαταστήσει.
10) Ο Φόρος ακίνητης περιουσίας ανήκει στον ιδιοκτήτη (ΝΑ ΓΡΆΦΕΤΑΙ ΣΤΟ
ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΌ)
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΓΓΎΗΣΗ
Είναι το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί σε 1 ή και περισσότερα ενοίκια
και δίνεται για την καλή εκτέλεση των όρων του συμβολαίου.
ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΗ, ΔΕΥΑΧ
Φυσικό είναι όταν ενοικιάσουμε μία οικία, να τρέξουμε στην ΔΕΗ και στην
ΔΕΥΑΧ για τις αντίστοιχες συνδέσεις, αυτό όλοι το γνωρίζουμε και είναι
υποχρέωση του ενοικιαστή να το κάνει, γιατί έχουμε περιπτώσεις που μπορεί
να μην γίνεται η αντικατάσταση στο όνομα του ενοικιαστή των υπηρεσιών
αυτών, και να εγκαταλείψει το σπίτι ο ενοικιαστής και να επιβαρυνθεί με
όλες αυτές τις χρεώσεις ο ιδιοκτήτης.
ΤΙ ΓΊΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΤΈΛΟΣ ΑΚΊΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΊΑΣ-ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΠΛΗΡΏΝΕΙ
Επειδή δεχτήκαμε καταγγελίες ενοικιαστών ότι στο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος
στην ανάλυση των χρεώσεων έχουν επιβαρυνθεί και το τέλος ακίνητης
περιουσίας, περιουσία που δεν έχουν, ενημερώνουμε ότι σε κάθε χρήστη
ηλεκτρικού ρεύματος γίνεται αυτή η χρέωση, έτσι είναι νομοθετημένη, και
ότι στο ιδιωτικό συμφωνητικό που θα επισυνάπτουν οι
συμβαλλόμενοι(ενοικιαστής-
ιδιοκτήτης)θα πρέπει να το ξεκαθαρίζουν.
Η
Ένωσή μας δεν συμφωνεί, μας βρίσκει αντίθετους, καθότι η σύναψη του συμβολαίου για την ενοικίαση
έχει προηγηθεί, και ο ενοικιαστής θα βρεθεί σε δυσκολία να αφαιρέσει το
ποσό αυτό από το μίσθωμα, γιαυτό θα πρέπει να το έχει ήδη συμφωνήσει.
Επειδή αυτή η περίοδος είναι περίοδος που κάποιοι λόγω μετάθεσης,η λόγω
σπουδαστών-φοιτητών θα υποχρεωθούν στην αναζήτηση μίσθωσης οικίας και
σύναψη μισθωτηρίων συμβολαίων, καλό θα είναι για περισσότερη ενημέρωση
να επισκεφθούν την Ένωση μας είτε αυτοπροσώπως στο γραφείο μας που
βρίσκεται στην Πλ.1866 Αριθ.2 Χανιά η τηλεφωνικά, ας επικοινωνήσουν μαζί μας
στο τηλέφωνο
2821092666
Τέλος ,θα πρέπει να γνωρίζουμε και να απαιτούμε
ι
αφενός το αντίγραφο του μισθωτηρίου συμβολαίου να έχει θεωρηθεί στην
αρμόδια ΔΟΥ αλλά και να παίρνουμε πάντα απόδειξη των χρημάτων που
καταβάλλουμε ως ενοίκιο.Σημαντικό επίσης είναι ,να ερευνήσουμε πριν την
μίσθωση για τυχόν ελλείψεις ή σπασίματα τα οποία οφείλουμε να τα
επισημάνουμε και να τα καταγράψουμε.
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη