Σελίδες

Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης:Δανειολήπτες εν μέσω Κορωνοιού τι πρέπει να ξέρουμε"

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ  31-3-2020

 Απαντήσεις , σχετικά πληρώνω ή δεν πληρώνω την δόση του δανείου μου;
  Με αφορμή τα ερωτήματα  δανειολήπτων, τι γίνεται με τις υποχρεώσεις τους ,(πληρωμή δόσεων)
 εν μέσω Κορωνοιού, και της σχετικής απαγόρευσης που υφίστανται οι πολίτες "μένουμε στο σπίτι", αλλά και το κλείσιμο επιχειρήσεων και ξαφνικής και προτόγνωρης παύση εργασίας,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,δίνει τις απαντήσεις της που είναι:
  1)Πρωταρχικό μέλημα της Πολιτείας , αλλά και του καθενός από μας, είναι η διάφυλαξη του  πο-
λυτιμότερου αγαθού, που είναι η Υγεία μας
2)Για τους ενήμερους δανειολήπτες, υπάρχει η δέσμευση της Κυβέρνησης, δια στόματος αρμοδίου
Υπουργού, ότι υφίσταται τρίμηνη αναστολή των δόσεων, των ενήμερων δανείων ,για Επιχειρήσεις και νοικοκυριά
Βασικά  ο Υπουργός ,ανέφερε ότι ο δανειολήπτης,  όταν τον πέρνουνε τηλέφωνο οι τράπεζες, θα πρέπει να συνενεί γιαυτήν την τρίμηνη αναστολή .Η Συλλογιστική ,δεν πληρώνω σε εκείνο, που δεν ανήκει στις ευάλλωτες κοινωνικες ομάδες, που δεν έχει θιγεί η οικονομική του ρευστότητα
από την κρίση του Κορωνοιού, δεν στέκει,
3)Ανήκω σε εκείνο τον δανειολήπτη  ,που έχω καταθέσει αίτηση του ν.4506/2019 (ηλεκτρονική πλατφόρμα), είμαι επιλέξιμος από αυτήν και με καλούν οι  Τράπεζες να πάω να υπογράψω την σχετική σύμβαση, καθώς  χρειάζεται ,η φυσική μου παρουσία και ανήκω στην ευαίσθητη πληθυσμιακή ομάδα, όπως αυτή έχει καθοριστεί από τις Υγειονομικές υπηρεσίες, δεν πηγαίνω, το αναβάλλω, ώσπου να ανασταλλεί η  Κυβερνητική απαγόρευση  κυκλοφορίας,λόγω του Κορωνοιού.
  Βεβαίως είναι τραγικές οι καταγγελίες που φθάνουν στην Ένωση των Καταναλωτών, από τον τρόπο που καλούν οι τράπεζες τους δανειολήπτες, όπως  "ελάτε να υπογράψετε την σύμβαση σας, γιατί ισχύει για σήμερα και αν δενέρθετε σήμερα ,μπορεί και να τις χάσετε τις ευνοικές ρυθμίσεις 
που προσφέρει ο ν.4605/2019 "
4)Η περίπτωση έχω οφειλές ,μη ενήμερες,  αλλά ληξιπρόσθεσμες και κινδυνεύει  το σπίτι μου,
ενημερώνουμε ότι, η προθεσμία "προστασία της πρώτης κατοικίας" είναι σε ισχύ μέχρι 30-4-2020,
αυτό τον καιρό έχουν ανασταλλεί όλα τα καταδιωκτικά μέτρα, αλλά πιστεύουμε ότι  θα δοθεί ,
κάποια παράταση , λόγω της έκτακτης κατάστασης που διανύουμε.
5)Ανήκω στους δανειολήπτες που έχω ενταχθεί στο ν.Κατσέλη, έχω δικαστική τελεσίδικη απόφαση
μου έχουν καθοριστεί δόσεις στα δάνεια μου, ίσχύει για μένα η αναστολή καταβολής των δόσεων;
Εδώ θα πούμε εκείνο,που συνεχώς αναφέρεται ο Υπουργός.Εάν τα εισοδήματα σου δεν έχουν θιγεί
από τον Κορωνοιό και τα δάνεια  σου είναι ενήμερα ισχύει η αναστολή.
  Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ενημερώνει τα μέλη της και μή, ότι και σαυτή
την Κρίση, δηλώνει και στέκεται παρούσα, με πρωτο και κύριο μέλημά της ,η Προστασία της Υγείας όλων μας ,ακολουθώντας τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας και των Υγειονομικών Υπηρεσιών
της Χώρας μας.

            Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
                                Ιωάννα Μελάκη





αναστολή, επομένως

Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

ΚΟΎΡΕΜΑ ΧΡΈΟΥΣ για επιχειρήσεις και νοικοκυριά ....ΑΜΈΣΩΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΌΤΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΩΝ και Νοικοκυριών

Γράφει η Ιωάννα Μελακη

Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτών και Αγοράς
Το Οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης ,πρέπει να προλάβει την επόμενη μέρα, αφού προβεί σε "κούρεμα" χρέους και χρηματοδότηση επιχειρήσεων.και νοικοκυριών.
Ο συνεχης.αγωνας επιβίωσης του λαού μας, με οξυμένο τον φόβο,λόγω πανδημίας του Κορωνοιου, οδηγεί σε μια άνευ προηγουμένου.κοινωνικη.υφεση, μα προπάντων οικονομική.
Η Καραντίνα που έχει περιέλθει η Χώρα μας,που δεν ξέρουμε ακριβώς τις επιπτώσεις της,την επόμενη μέρα, θα πρέπει να είμαστε σίγουροι και έτοιμοι ότι θα επιφέρει τραγικές συνέπειες και αλλαγές , σε κοινοοιικονομικο επίπεδο και πρέπει να φτιάξουμε ως Χώρα, σχέδιο αντιμετώπισης της, σε όλα τα επίπεδα.
Ασφαλώς, τα.αμεσα μέτρα που πάρθηκαν από μεριάς Πολιτείας,δεν είναι κατακριτέα, αλλά γρήγορα, βιαστικά, επείγοντα , αλλά στην  κυριολεξία είναι μέτρα βραχυπροθεσμα.Δεν είναι μέτρα της αυριανής εικόνας. Αύριο δεν θα υπάρχει ,η ομαλότητα που ξέραμε, θα έχουμε μια νέα κατάσταση, που μας οδήγησε η πανδημία.του Κορωνοιου, και που οφείλουμε να την φανταστούμε για να είμαστε.σε ετοιμότητα ,για να την αντιμετωπισουμε χωρίς πολλές παρενέργειες, που θα προκύψουν.
Θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι, για ένα άλλο οικονομικό μοντέλο, που θα επιδράσει όλους μας, Κράτος, επιχειρήσεις ,πολίτες.
Τα μέτρα που πάρθηκαν είναι μέτρα βραχυπρόθεσμα, π.χ φορολογικές.ελαφρύνσεις, επιδοτήσεις επαγγελματιών και εργαζομένων, παρατάσεις πληρωμών και άλλα..
Όμως, η επόμενη μέρα αναλογιστηκαμε τι θα μας φέρει;.θα. έχουμε κατάρευση της πραγματικής οικονομίας, θα έχουμε μαζικές πτωχεύσεις επιχειρήσεων, θα έχουμε μαζικές απωλήσεις εργαζομένων, θα έχουμε εκτόξευση της ανεργίας, θα έχουμε μαυραγορίτες.Εκτόξευση της παραοικονομίας και ο σώζων εαυτό σωθητο;
Η Βάση επίλυσης του προβλήματος είναι : Aμεσα ΚΟΎΡΕΜΑ ΧΡΈΟΥΣ, για επιχειρήσεις και νοικοκυριά ....ΑΜΈΣΩΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΌΤΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΉΣΕΩΝ και Νοικοκυριών, για επιβίωση τους έτσι ώστε με την επιστροφή μας στην κανονικότητα πρώτα με υγεία για όλους ,να είμαστε έτοιμοι για την ΕΠΑΝΕΚΚΊΝΗΣΗ της οικονομίας ,απαλλαγμένη από δυσβάσταχτα φορτία του παρελθόντος.. .. γιατί η επόμενη μέρα θέλει μελέτη και σχεδιασμό από σήμερα...

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Ε.Π.Κ..Κρήτης: "Τσουνάμι" καταγγελιών ,για αυτοποιημένες τηλεφωνικές οχλήσεις "

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 23-3-2020


Με αφορφή το πλήθος των καταγγελιών, που καθημερινά  φθάνουν  στην  ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, από συνδρομητές τηλεφωνίας, για αναπάντητες κλήσεις, που δέχτηκαν στο σταθερό και κινητό τους τηλέφωνο , από άγνωστον γιαυτούς αριθμό συνήθως  αρ,κινητού, ( δηλ. τηλεφωνικές κλήσεις ,σε ακατάλληλες ώρες, ακόμα αφήνουν να χτυπήσει λίγα δευτερόλεπτα ,μετά το κλείνουν , η αφήνουν  να σηκώσεις το ακουστικό και μετά το κλείνουν ,κ.α )η Ενωση των Καταναλωτών,μετά από έρευνα που έκανε, διαπίστωσε τα εξής και οφείλει να ενημερώσει  τους καταναλωτές -συνδρομητές:
1)Οι αριθμοί που καλούσαν ανήκουν στις προωθητικές  εμπορικές τακτικτές και οι πραγματοποιηθείσες  κλήσεις ,στις αυτοποιημένες.Δηλαδή ,οι κλήσεις αυτές, γίνονται χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση ,αλλά δεν εξαιρούνται από την προηγούμενη συγκατάθεση του συνδρομητή, όπως ρητά επιττάσει το αρ.11 παρ.1 του ν3471/2006 ,ακόμα  και όταν οι αριθμοί αυτοί δεν έχουν καταχωρηθεί στο Μητρώο( opt out)  του παρόχου τους.
2)Ο καταναλωτής ,συνδρομητής  πάροχο που ανήκει και είναι συνδρομητής,  οφείλει να εγγραφεί στο Μητρώο του άρθρου 11του ν3471/2006 "ότι δεν επιθυμεί κλήσεις για προώθηση πωλήσεων προιόντων ή υπηρεσιών )
3)Ο καταναλωτής, οφείλει και πρέπει να εκφράσει την αντίρρησή του, τόσο στην λήψη προωθητικών κλήσεων ,όσο και στην λήψη κλήσεων ,για σκοπούς έρευνας
Δικαίωμα αντίρρησης : ν.2472/1997 αρ.12
Ο Υπεύθυνος επεξεργασίας, (τρίτος)οφείλει να συμμορφώνεται , να φροντίζει εφόσον ένας συνδρομητής εκφράζει την αντίρρησή του, ώστε ο τηλεφωνικός αριθμός του συνδρομητή,να Εξαιρείται
Η ικανοοίηση αυτή , δεν υπεισέρχεται καθυστέρησης ,δηλ. σε καμιά περίπτωση , πέρα των 15 ημερών,από την ημερομηνία της δήλωσης  αντίρρησης.
Επίσης ο συνδρομητής, έχει την δυνατότητα να στείλει μήνυμα,  με το έξής περιεχόμενο:
"Δεν χρειάζομαι αναπάντητες, για πώληση υπηρεσιών, παρακαλώ να μην ξαναενοχληθώ"
  ΄Επειτα από τα παραπάνω και αφού ο κάθε συνδρομητής καταχειρωθεί ότι εκείνος ,δεν επιθυμεί τέτοια επικοινωνία, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, διαθέτει όλα τα νομικά εργαλεία,για την προστασία του καταναλωτή, από τέτοιες ενοχλητικές τηλεφωνικές οχλήσεις και μη νόμιμες συμπεριφορές.

Για καταγγελίες στα τηλ.2821092666 , 2821092306  Φαξ ,2821092306 και στο email. epkxan@mail.com

                      H Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                                                Ιωάννα Μελάκη


Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020

Περιφέρεια Κρήτης ,ετοιμάστε χώρους υποδοχής για ασθενείς του κορωνοιου

 Ανακοίνωση Δελτίο Τύπου 19-3-2020


 Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,  διαμαρτύρεται  έντονα, με Δημόσια ανακοίνωσης της , για την Περιφέρεια Κρήτης, καθώς  διαπιστώνει ότι ,δεν έχουν υλοποιηθεί τα μέτρα εκείνα που προβλέπονται  να παρθούν ,σε έκτακτες καταστάσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεια των καταναλωτών και τα οικονομικά τους συμφέροντα.
Στην ανακοίνωσή της ,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αναφέρει
  "Περνάμε έκτακτες καταστάσεις όλοι μας, που κινδυνεύει η Υγεία όλων μας, γιαυτό η μη τήρηση των μέτρων " έκτακτης ανάγκης" ,είναι υποχρέωση όχι μόνο των πολιτών , αλλά και των διοικούντων(Κράτος και Αυτοδιοικήσεις)
  Δεν μπορούμε να μη καταγγείλουμε τις απαράδεκτες εικόνες ,προμήθειας αναγκαίων υλικών ,της προφύλαξης από τον κορονοιο  (αντισηπτικών , γαθιών και μασκών), που εκατοντάδες κατανααλωτές βίωσαν ,το απαραδεκτο  της κερδοσκοπίας, που σε πολλες περιπτώσεις έφθασε το 50%.
 Δεν μπορούμε να μη καταγγείλουμε , την ανασφάλεια των καταναλωτών, για την ασφάλεια των προιόντων, που  βρήκαν στην Αγορά, δεν μπορούμε να μην καταγγείλουμε ,την ανυπαρξία των συντονισμένων κλιμακίων ελέγχων των αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης, ώστε και ο καταναλωτής να νοιώσει κάπως ασφαλής, από την λάιλαπα της αγωνίας ,για την υγεία του, που του πέρασε η μόλυνση από τον κορωνοιό, ιό, που από την εμφάνιση του σε παγκόσμια έκταση "θερίζει"  την ανθρωπότητα.
Δεν θα σταθούμε όμως ,μόνο στις παραλήψεις ,Κρατικές και Περιφερειακές, ενέργειες που όφειλαν να έχουν γίνει, διότι ο εχθρός είναι ορατός και οφείλουμε όλοι μαζί Κράτος και Φορείς να τον αντιμετωπίσουμε, σύμφωνα με τις οδηγίες της Υγειονομικής και Επιστημονικής Κοινότητας
  Ωμως, ως Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, κρίνουμε ,στο  πλαίσιο των παραπάνω καταγγελιών,  ότι η διοίκηση της περιφέρειας Κρήτης, πρέπει να πράξει τα αυτονόητα και να ασκήσει πίεση στην κυβέρνηση,να υλοποιηθούν εδώ και τώρα, όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της υγείας  , μεν  αλλά και  των οικονομικών δικαιωμάτων των καταναλωτών  στην Κρήτη,
.Θεωρούμε ότι η διοίκηση της περιφέρειας Κρήτης, πρέπει να πράξει τα αυτονόητα και να κρατήσει Στάση ευθύνης καθώς η ύπαρξη  ενός οργάνου της περιφερειακής διοίκησης δεν είναι να  εφαρμόζει πράξεις της καθημερινότητας, αλλά στάση περίστασης όπως  η του κορωνοιού ,Δηλ.

-Θα πρέπει η Περιφέρεια, να επιβάλλει στους Δήμους της Κρήτης, την δωρεά παροχή αντισυπτικών, σε όλους τους Δημότες
-Θα πρέπει, να αυξήσει τα κλιμάκια ελέγχου της αγοράς, ώστε να μην υπάρξει κερδοσκοπία  
-Θα πρέπει, να ενεργοποιήσει ψυχολογική υποστήριξη,  με ειδικούς (ψυχολόγους κοινωνικούς λειτουργούς)με συγκεκριμένο τηλεφωνικό αριθμό "δωρεάν " για όλους τους Κρητικούς
-Θα πρέπει ,να οργανώσει χώρους υποδοχείς ασθενών, που ενδέχεται να νοσήσουν ,από τον κορονοιό, σε Παγκρήτιο επίπεδο

Τέλος, η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ενημερώνει τους καταναλωτές της Κρήτης, ότι θα συνεχίσει προσφέρει τις υπηρεσίες της ,σε ενημερωτικό και καθοδηγητικό επίπεδο, αλλά και παρεμβάσεων της ,σε Κυβερνητικό επίπεδο, ώστε να ξεπεραστεί και αυτή η κρίση

                                  Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                                Ιωάννα Μελάκη
-



Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

Ε.Π.ΚΚρήτης ¨Παρτε άμεσα μέτρα , για την αποφυγή " κερδοσκοπίας " στην Αγορά

 Δελτίο Τύπου   17-3-2020

 Επείγουσα επιστολή. (μέσω email) ,έστειλε η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στον Υπουργό Ανάπτυξης, και Επενδύσεων, κ.Αδωνη Γεωργιάδη , καλώντας τον να πάρει άμεσα  μέτρα, κατά της αισχροκέρδιας, ως αρμόδιος Υπουργός της Κυβέρνησης, που έχει αναπτυχθεί στην αγορά , προστατεύοντας τους καταναλωτές, από  την φαύλο πλεονεξία κάποιων επιτηδείων, που εκμεταλευόμενοι αυτή την συγκυρία, λόγω κορωνοιου ,επιλέγουν να κερδοσκοπούν.

 Στην επιστολή της η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης αναφέρει:

"Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

 Είναι άδικο , ενώ η Χώρα μας βιώνει την πανδημία του κορωνοιού, κάποιοι να προσπαθούν να κερδοσκοπίσουν , εις βάρος των καταναλωτών, που αγχωμένοι προσπαθούν να εφαρμόσουν ,τα μέτρα προφύλαξης και να προμηθευτούν προιόντα επιβίωσης, αφού η Εντολή των Υγειονομικών Υπηρεσιών  είναι " Μείνετε στο σπίτι"

 "Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

    Αναφερόμαστε  στις διαπιστωμένες καταγγελίες των καταναλωτών, σε προιόντα άμεσης προφύλαξης , που αφενός οι καταναλωτές σε κάποιες περιπτώσεις τα πλήρωσαν πάνω από το 50%, της προ κορωνοιου κρίσης τιμής,αλλά και στην μη έγκαιρη αντιμετώπιση από μεριάς  Υπουργείου, ωστε να υπάρχει η δέουσα προμήθεια από τις επιχειρήσεις , ωστε να μην δημιουργηθούν  κερδοσκοπικές συμπεριφορές, διότι εδώ δεν μιλάμε για μια ομαλή κατάσταση που ισχίουν οι κανόνες της ελεύθερης Αγοράς (προσφορά- ζήτηση). Σήμερα βιώνουμε  μία πανδημία ,όπου θα πρέπει να εφαρμοστούν  έκτακτα μέτρα, για  την σωτηρία των πολιτών της  Χώρας μας .

 "Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

  Δεν είναι η  κατάλληλη περίσταση για αλληλοχρεώσεις φταιξίματος, πολλά  τα λάθη, το ζητούμενο
είναι  αλληλοστήριξη Πολιτείας και πολιτών, για τον Αγώνα που δίνομε για την ζωή μας και
την επιβίωση μας, γιαυτό σας καλούμε να πάρετε εκείνα τα μέτρα προς αποφυγή της "Μαύρης Αγοράς"
  Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, δηλώνει παρούσα στο έργο της Πολιτείας σε όλα τα επίπεδα , για την Προστασία των πολιτών.

                                             Με Εκτίμηση

                               Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                                               Ιωάννα Μελάκη
 .


   

 
 

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

Ανακοίνωση -Εκτακτα μέτρα για την επικοινωνία των καταναλωτών με τα γραφεία της Ενωσης

Ανακοίνωση -Εκτακτα μέτρα για την επικοινωνία των καταναλωτών με τα γραφεία της Ενωσης

Για τον περιορισμό της εξάπλωσης της επιδημίας του Κορωνοιού,το Διοικητικό Συμβούλιο της ΈνωσηςΠροστασίας Καταναλωτών Κρήτης αποφάσισε:
1)Την προσωπική αποχή , κάθε μέλους από τα γραφεία της ΄Ενωσης μέχρι νεωτέρας
2)Οι Επιστημονικοί συνεργάτες της Ένωσης, θα συνεχίσουν να προσφέρουν την πρέπουσα ενημέρωση, σε όλους τους τομείς, αλλά χωρις την προσωπική επαφή και παρουσία του καταναλωτή
3)Ολοι οι καταναλωτές, μπορούν να εξυπηρετούνται μέσω τηλεφώνου η sms αρ.6989855465 ή email (epkxan@gmail.com
Τα μέτρα αυτά είναι είναι έκτακτα και αναγκαία ,για την αποφυγή νόσησης των συνεργατών ,που προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους και θα ισχύσουν από 16-3-2020 έως 27-3-2010
4)Δεν θα πρέπει κανείς από τους δανειολήπτες που περιμένει να δικαστεί η υπόθεσή του στα Ειρηνοδικεία της Κρήτης,να ανησυχεί , καθώς όλα τα Δικαστήρια έχουν αναστήλει την λειτουργια τους καθώς και οι πλειστηριασμοι δεν πραγματοποιούνται. Οσο για τους καταναλωτές που έχουν υποβάλλει αίτηση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για την εξέλιξη της και το στάδιο που εξελισετε οι ενδιαφερόμενοι θα ενημερώνονται ιντερνετικά

Η Πρόεδρος
Ιωάννα Μελάκη

Ε.Π.Κ.Κρήτης:15η Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή

Δελτίο Τύπου 13-3-2020
 Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15η Μαρτίου), και την πανδημία που έχει  κηρύξει ο Παγόσμιος Οργανισμός Υγείας, όσο αφορά τον νέο ιό (κορωνοιό) ,η Ενωση   Προστασίας Καταναλωτων Κρήτης ,αφιερώνει αυτή την ημέρα στο αγαθό της υγείας, χαρακτηρίζοντας την ,ως "το υπέρτατο αγαθό".που οφείλουμε ο΄καθένας από εμάς ξεχωριστά , αλλά και όλοι μαζί σαν κοινότητα, να την προασπίσουμε, τηρώντας με ευλάβια τους κανόνες των επιστημόνων της Υγείας , αλλά και των Αρχών.Σε σχετική ανακοίνωση  της, η ΄Ενωση των καταναλωτών, τονίζει:
 Η15 Μαρτίου, έχει καθιερωθεί, ως Παγκόσμια ημέρα του Καταναλωτή, αλλά  φέτος, η 15 Mαρτίου, θα είναι μία μέρα ξεχωριστή , φορτωμένη με περισσότερο άγχος και ανησυχία για τον ΄Ελληνα καταναλωτή ,ο οποίος αφού έδωσε την δεκαετή  μάχη της οικονομικής κρίσης, έρχεται αντιμέτωπος να υπερασπιστεί το υπερτατο αγαθό ,την ίδια του την ζωή, με όλους τους κανόνες που οφείλει να τηρήσει για να την σώσει.
  Η μάχη που οφείλει να δώσει δεν είναι όπως τα προηγούμενα χρόνια ,με την υποστήριξη των δικαιωμάτων του απέναντι απο την αγορά και των τραπεζών με
Δικαίωμα σε συμβάσεις χωρίς καταχρηστικούς όρους.
Δικαίωμα σε πλήρη και σαφή ενημέρωση.
Δικαίωμα σε αναιτιολόγητη υπαναχώρηση εντός 14 ημερών, στις συμβάσεις που συνάπτονται από απόσταση ή εκτός εμπορικού καταστήματος.
Δικαίωμα σε παροχή οδηγιών χρήσης και τεχνικής υποστήριξης.
Δικαίωμα σε ασφαλή προϊόντα.
Δικαίωμα σε αληθείς και αξιόπιστες διαφημίσεις.
Τα παραπάνω είναι ορισμένα μόνο από τα δικαιώματα των καταναλωτών που έχουν άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινή τους ζωή. Η βελτίωση της ενημέρωσης των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους σε συνδυασμό με την επιβολή των κανόνων για την προστασία τους, ενισχύουν  την εμπιστοσύνη  των καταναλωτών κατά την διενέργεια των συναλλαγών τους.
Η προάσπιση των δικαιωμάτων και των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών αποτελεί στρατηγικό σκοπό της Ένωσης  Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, η οποία για το έτος 2020είναι αφιερωμένη στην Προστασία της υγείας του Καταναλωτή, μέσα σε ένα υγιές  περιβάλλον,με ασφαλή προιόντα και υπηρεσίες.

Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται τηλεφωνικά για τα δικαιώματά τους από τη Γραμμή Καταναλωτή 1520 και όταν διαπιστώνουν παραβάσεις των δικαιωμάτων τους να αποστέλλουν τις καταγγελίες τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση epkxan@gmail.com, ή μέσω της φόρμας καταγγελιών στο http://enosikatanaloton.blogspot.com/
Με αφορμή την Ημέρα Καταναλωτή, η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
 « Η προάσπιση των δικαιωμάτων του Καταναλωτή, αποτελεί μια καθημερινή μάχη για την ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αλλά το θέμα υγεία είναι αυτοσκοπός σε όλους από μας , γιαυτο και σαυτή την Παγκόσμια κρίση της υγείας συστρατεόμαστε με τις Αρχές ως εθελοντές της σωστής ενημέρωσης, βοηθώντας στην αποφυγή πανικού . αποφυγής κερδοσκοπίας και καιροσκοπίας Πολύτιμοι συμπαραστάτες σε αυτό το έργο, το οποίο είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, στην ψηφιακή εποχή ,είναι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, το Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς , η Ε.Ε.Τ.Τ, Η η ημέρα του καταναλωτή,υπενθυμίζει σε όλους μας το χρέος που έχουμε για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και του εθελοντισμού και της
 αλληλεγγύης».

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Συμβουλές για την χρήση κονσερβών ενόψη κορονοιού"



Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις κονσέρβες - Τι να προσέχετε στις ετικέτες

- Δελτίο Τύπου  11-3-2020



  Με αφορμή  την έκτακτη κατάσταση που βιώνουμε λόγω κορονοιού και πολλοί θα χρειαστούμε να αποφύγουμε τόπους μαζικής εστίασης και αναψυχής, περιορισμός μετακινήσεων και συναθροίσεων  και επειδή μέσα από τα ψώνια που θα κάνουμε από τα Σούπερ -Μάρκετ, είναι και κάποια κορσεβοειδή, η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , οφείλει να δώσει τις συμβουλές της, προς τους καταναλωτές που είναι:

1)Ετικέτα
  Κάθε προιόν στην εξωτερική του επιφάνεια,  αναφέρει την σύνθεση του δηλ τι ακριβώς περιέχει, την διαθεσιμότητα  του (ημερομηνία παρ.και λήξης καθώς και το βάρος του)
Αν η πρόσληψη αλατιού είναι πρόβλημα για σας, επιλέξτε κονσέρβες που αναγράφουν στην ετικέτα τους “χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο” ή “χωρίς πρόσθετο αλάτι”.
Για να αποφύγετε την επιπλέον ζάχαρη, επιλέξτε φρούτα σε κονσέρβα σε νερό, ή σε χυμό, αντί για σιρόπι.
Μπορείτε, επίσης, να στραγγίσετε και να ξεπλένετε τα τρόφιμα όταν τα βγάζετε από την κονσέρβα, για να μειώσετε το περιεχόμενο σε αλάτι και ζάχαρη.Πολλά κονσερβοποιημένα τρόφιμα, δεν περιέχουν καθόλου πρόσθετα συστατικά, αλλά ο μόνος τρόπος για να το δείτε αυτό είναι να διαβάσετε τον κατάλογο συστατικών στην ετικέτα.

2) Το προϊόν να μη φέρει στην εξωτερική του επιφάνεια σκουριά, κτυπήματα, και να μην φεύγει αέρας


 3)Επίσης πρέπει να ξέρουμε ότι ,στα κονσερβοποιημένα τρόφιμα, για την ασφάλεια μας σημασία έχουν τα εξής:
  • η Επεξεργασία: Οι τροφές αποφλοιώνονται, κόβονται σε φέτες, ψιλοκόβονται, αφαιρούνται τα κουκούτσια τους, τα κόκαλα, το κέλυφος, ή ακόμα και μαγειρεύονται.
  • η Σφράγιση: Οι επεξεργασμένες (πλέον) τροφές μπαίνουν και σφραγίζονται σε κονσέρβες.
  • η Θέρμανση: Οι κονσέρβες θερμαίνονται για να εξοντωθούν τα επιβλαβή βακτήρια και να προληφθεί τυχόν αλλοίωση της τροφής.
Αυτή η διαδικασία επιτρέπει στην τροφή να είναι ασφαλής ,για κατανάλωση για 1 έως 5 έτη, ή και περισσότερο σε ορισμένες περιπτώσεις. Τα πιο κοινά κονσερβοποιημένα τρόφιμα περιλαμβάνουν φρούτα, λαχανικά, όσπρια, σούπες, κρέατα και θαλασσινά.
 Μύθος είναι ότι, η κονσερβοποίηση  δεν διατηρεί τα περισσότερα από τα θρεπτικά συστατικά της εκάστοτε τροφής.Οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες και το λίπος δεν επηρεάζονται από τη διαδικασία. Τα περισσότερα μέταλλα και οι λιποδιαλυτές βιταμίνες, όπως οι βιταμίνες A, D, E και Κ, επίσης διατηρούνται ακέραια.
Ως εκ τούτου, οι μελέτες δείχνουν ότι τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ορισμένα θρεπτικά συστατικά δεν χάνουν σε θρεπτικότητα όταν μπαίνουν σε κονσέρβες.
Ωστόσο, επειδή η κονσερβοποίηση περιλαμβάνει και την έκθεση της κονσέρβας σε υψηλή θερμότητα, οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες, όπως η βιταμίνη C και η βιταμίνη Β μπορεί να καταστραφούν.
Προσοχή!!!.Οι κονσέρβες έχουν πρόσθετο αλάτι, ζάχαρη, ή συντηρητικάΑλάτι, ζάχαρη και συντηρητικά προστίθενται μερικές φορές κατά τη διαδικασία κονσερβοποίησης.
Μερικά κονσερβοποιημένα τρόφιμα μπορεί να έχουν πολύ αλάτι. Αν και αυτό δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία ,για τους περισσότερους ανθρώπους, μπορεί να είναι πρόβλημα για ορισμένους, όπως τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση.
Οι κονσέρβες μπορεί, επίσης, να περιέχουν πολύ πρόσθετη ζάχαρη, η οποία μπορεί να έχει πολλαπλές επιβλαβείς συνέπειες στον οργανισμό. Η περίσσεια της ζάχαρης έχει συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο πολλών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας, των καρδιακών παθήσεων και του διαβήτη τύπου-2.
Μπορεί, επίσης, μια κονσέρβα να περιέχει μια ποικιλία από άλλα φυσικά ή χημικά συντηρητικά.γιαυτό διαβάζουμε προσεχτικά τις ετικέτες!!!
  Τέλος, η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, συστήνει ψυχραιμία , αυτοσυγκράτηση και Προσοχή από τους κερδοσκόπους και καιροσκόπους λόγω συγκυρίας, προσέχουμε τις αγορές μας, δεν αγοράζουμε  με αισθήματα πανικού!!!
Για περισσότερη ενημέρωση στα τηλ.2821092306 και 2821092666


                                   Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                                           Ιωάννα Μελάκη, 




Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

Μέτρα υπερ των δανειοληπτών ,αναστολή πλειστηριασμών και Παράταση του ν.4605/2019)


   

  Επιστολή προς τους Οικονομικούς Υπουργούς της Κυβέρνησης, κ. Χρήστο Σταικούρα και Άδωνη Γεωργιάδη, έστειλε η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ζητώντας  να παρθούν άμεσα μέτρα, για  την διευκόλυνση  των δανειοληπτών, για την προστασία της κατοικίας τους.
Στην επιστολή της, η ΄Ενωση των Καταναλωτών, μεταξύ των άλλων αναφέρει:
                                               
                                           Κύριοι,

 Με την έναρξη του Κορωναιού και την οικονομική ανωμαλία που παρατηρείται , στις συναλλαγές ,όχι μόνο στις πληττόμενες από τον ιό περιοχές, αλλά και Πανελλαδικά και προκειμένου οι κόκκινοι δανειολήπτες ,να διευκολυνθούν  προκειμένου  να προστατεύσουν την κατοικία τους, ζητάμε ως ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,να πάρετε άμεσα μέτρα και να ορίσετε   τα εξής:
1) Παράταση της λήξεως του ν.4605/2019 (ηλεκτρονική πλατφόρμα), για τουλάχιστον  έξη μήνες
2)Αναστολή εκτέλεσης, προγραμματισμένων πλειστηριασμών τουλάχιστον, για ένα 4μηνο.
  Επειδή ,υπάρχει καθεστώς πρόληψης (σε κατοίκον περιορισμό ) για πληθυσμιακή Ομάδα (υπερήλικες -βεβαρημένοι, με ασθένεια πολίτες ,από το Υπουργείο Υγείας) ,θα πρέπει λόγω απρόβλεπτων  συνθηκών -αναγκών,  αλλά  και  φόβος αυριανής εξάπλωσης του ιού ,(πανδημία,)να μεριμνήσετε άμεσα για τα παραπάνω αιτούμενα
μέτρα.
   Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών  Κρήτης

         Ιωάννα Μελάκη
 

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020

Δικαίωση δανειολήπτη ,μέσω ηλεκτρονικής Πλατφόρμας (ν.4605/2019)

ΔΕΛΤΊΟ  ΤΎΠΟΥ     9-3-2020


 Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση, να ανακοινώσουμε την δικαίωση οφειλέτη ,μέλους, της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, βάσει του ν.4605/2019 (ηλεκτρονική πλατφόρμα)

Συγκεκριμένα :

 Πρόκειται για δανειολήπτη, άνεργο, χωρίς οικογένεια και παιδιά, ηλικίας 54 ετών, οφειλέτη , σε τρις τράπεζες, συνολικού ποσού χρέους 40.000 ευρώ 
Περιουσιακά στοιχεία που διαθέτει: Διαθέτει κατοικία, εμπορικής αξίας 73.000 ευρώ
Εισόδημα που διαθέτει: Μονο το προνοιακό επίδομα  των 200 ευρώ, μηνιαίως
 Επί του αποτελέσματος
Βάσει της πλατφόρμας , προστατεύεται η κατοικία, ορίστηκε  διαγραφή χρέους  κατά 50% , δηλ.θα πληρώσει 20.000 ευρώ, σε 300 μηνιαίες δόσεις, με  60 ευρώ  μηνιαία  δόση   και επιδότηση της δόσης κατά 50% δηλ. θα πληρώνει 30 ευρώ δόση.
  Έπειτα από τα παραπάνω, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί  άμεσα  τους οφειλέτες, να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης, καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 – 13.00, ή να επικοινωνήσουν μαζί μας, προκειμένου να υπάρχει η δέουσα ενημέρωση και λύση  για την ρύθμιση του χρέους τους και την ένταξή τους στην υπάρχουσα νομοθεσία.
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2 731 00 Χανιά, και στην Δημοτική Βιβλιοθήκη , Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140 Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com



    Η  Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                                Ιωάννα  Μελάκη


 

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης:"Χήρα δανειολήπτρια, "πέτυχε" απαλλαγή από τα καταδιωκτικά μέτρα των τραπεζών, με Προσωρινή Διαταγή Ειρηνοδικείου "


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  4-3-2020




 Το Ειρηνοδικείο  Χανίων, με  απόφασή του, στα πλαίσια της Προσωρινής Διαταγής,(05-2-2020), παρείχε  προστασία από τα καταδιωκτικά μέτρα των τραπεζών,  funds ,Δημοσίου και ΕΦΚΑ , σε χήρα δανειολήπτρια, με συνολικό  χρέος 55.000 ευρώ, σε  στεγαστικό  δάνειο, καταναλωτικά δάνεια  και πιστωτικές κάρτες, χρέος προς Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία
Επί της ουσίας της υπόθεσης και σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, της οποίας η οφειλέτρια  είναι μέλος της, πρόκειται για  χήρα , ηλικίας 70 ετών, με τρία ενήλικα παιδιά.
Περιουσιακά στοιχεία που έχει οφειλέτρια  στην διάθεσή της είναι:
Τρία παλαιά αυτοκίνητα,  μένει σε παραχωρημένη οικία από τα παιδιά της.


 Οικονομική κατάσταση της   οφειλέτριας: 
 σύνταξη από το Ταμείο ΟΑΕΕ περίπου 7.500
Με την  Προσωρινή Διαταγή ,το Ειρηνοδικείο  Χανίων ,όρισε:
,1)Δέχεται το αίτημα ,και χορηγεί Προσωρινή Διαταγή,
2)Απαγορεύει  στους  πιστωτές    προσωρινώς,  μέχρι την έκδοση Οριστικής απόφασης, κάθε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης  κατά της κινητής  και ακίνητης περιουσίας της  μέχρι την συζήτηση της κυρίας αίτησης, που έχει οριστεί να συζητηθεί στις 26-01-2022.
2)Ορίζει  μηνιαίες καταβολές δόσεων ,  ποσού 150 ευρώ , στο σύνολο των αναφερομένων σε αυτή την Προσωρινή Διαταγή οφειλών,  κατ άρθρο 8  παρ.5 του ν.3869/2010,μέχρι το χρόνο συζήτησης  της υπό κρίση  αίτησης της που έχει οριστεί στις 26-01-2022
 
Επιπροσθέτως, ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε  άμεσα  τους οφειλέτες, να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης, καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 – 13.00, ή να επικοινωνήσουν μαζί μας, προκειμένου να υπάρχει η δέουσα ενημέρωση και λύση  για την ρύθμιση του χρέους τους και την ένταξή τους στην υπάρχουσα νομοθεσία.
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2 731 00 Χανιά, και στην Δημοτική Βιβλιοθήκη , Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140 Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com



            Η  Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                                Ιωάννα  Μελάκη