Σελίδες

Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021

Γράφει η Ιωάννα Μελακη Μέλος του Εθνικου Συμβουλιου Αγορας και Καταναλωτη

ΝΕΟΣ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ: 90.736 Πλειστηριασμοι....
Εκπέμπουμε κραυγη Αγωνιας και απογοητεύσης, ιδιαίτερα για τις ευαλλωτες κοινωνικές ομάδες, Η Κυβέρνηση ξεχναει ότι η προστασία της κατοικιας είναι θεσμοθετημενη από το Συνταγμα!!! Παροχή δεύτερης ευκαιρίας ή λαιμητόμος για τους οφειλέτες; Πνιγομσστε από τα ψέματα....φτανουμε να χάνουμε τα σπιτια μας και.η Κυβέρνηση να μας "ριχνει' στην καλοψυχια των funds... Δεν θέλουμε να είμαστε απαισιοδοξοι αλλά, η προστασία των αδύναμων νοικοκυριών, ευρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα και ο κάθε ευάλωτος οφειλέτης, επαφίεται αποκλειστικά και μόνο στην καλή προαίρεση των τραπεζών και των funds, καθώς η Πολιτεία, πέρα από άτυπες ανακοινώσεις της, δεν έχει προβεί στη θέσπιση κανενός νομοθετικού μέτρου προς τούτο, ενώ φυσικά ακόμα δεν έχει συσταθεί ο Φορέας και Επαναμίσθωσης Ακινήτων. Η προθεσμια ατυπης αναστολης των Πλειστηριασμων, για τις ευαλλωτες κοινωνικές ομάδες στις 30 του Ιουνιιυ εκπνέει..... Και τωρά αλήθεια τι γίνεται τωρά; Μάλιστα, το πιο παράδοξο από όλα ήταν ότι, όλες αυτές τις ημέρες, σε συνεχείς τηλεφωνικές κλήσεις των δανειοληπτων και των δικηγόρων για ενημέρωση ενόψει των πλειστηριασμών στους: Συμβολαιογραφικούς Συλλόγους της χώρας, στη Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, τις γραμματείες και τα νομικά τμήματα των Υπουργείων Οικονομικών και Ανάπτυξης, καθώς και στις ίδιες τις τράπεζες και τις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων (funds), όλοι και μηδενός εξαιρουμένου απαντούσαν ότι καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχουν και ουδείς γνώριζε κάτι περί εφαρμογής κάποιας τέτοιας συμφωνίας-απόφασης αναστολής, όπως αυτή εξαγγέλθηκε περίτρανα πριν μερικές ημέρες από την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών! Στην ουσία δηλαδή, ανακοινώθηκε μια συμφωνία η οποία, αφ’ης στιγμής δεν νομοθετηθήκε σε κανένα κανόνα δικαίου, ΟΥΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΑΡΗΓΑΓΕ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥ ΔΕΝ ΕΠΕΦΕΡΕ! Αντιθέτως, καθησύχασε πάρα πολλούς οφειλέτες, πείθοντάς τους ψευδώς ότι, έστω προσωρινά, θα μπορούσαν να προστατεύσουν την πρώτη κατοικία τους, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι και οι οικογένειές τους να πεταχτούν ή να πρόκειται πολύ σύντομα να πεταχτούν κυριολεκτικά στο δρόμο! Αποτελεί όνειδος για τους θεσμούς της χώρας η ψευδής και παραπλανητική αυτή ανακοίνωση των επίσημων φορέων του Κράτους και οι αρμόδιοι γι αυτό θα πρέπει oχι ουσίας να σοβαρευτουν , αλλά να παψουν να πολανε ελπίδα, στους υοερχρεωμενους που κινδυνευουν να μείνουν αστεγοι, από στιγμή σε στιγμή. Μάλιστα, σε μια μεταγενέστερη προσπάθειά του ο Υπουργός Οικονομικών ,να δικαιολογήσει όπως και ό,τι μπορεί από τη δικαιολογημένη αναστάτωση και αγωνία των ευάλωτων συμπολιτών μας που είχε δημιουργηθεί, έφτασε να αναφέρει ως επιχείρημα ότι τα άτομα που έχασαν τα σπίτια τους ,δεν ήταν δήθεν ευάλωτοι, επειδή η ΕΜΠΟΡΙΚΗ αξία του ακινήτου τους ,ήταν αρκετά μεγάλη, άσχετα αν, με βάση τον ΕΝΦΙΑ (με βάση τον οποίο γίνεται αποκλειστικά ο υπολογισμός). η αξία ήταν κατά πολύ μικρότερη του ύψους που έθετε ο νόμος! Ξέχασε μάλλον ο κ. Υπουργός ότι η εμπορική αξία καθορίζεται ελεύθερα, ακόμα και από την ίδια την Τράπεζα ή το fund! Επειτα από αυτά τα τραγικά γεγονότα,. Εμείς οι κοινωνικα θεσμοθετημενοι φορεις δεν πρέπει να μενουμε αφωνοι, πρέπει να επαγρυπνούμε για την πορεία της εξέλιξης των πλειστηριασμών της πρώτης κατοικίας και άλλων συμπολιτών μας κατά τις προσεχείς εβδομάδες, διότι ήδη στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα έχουν αναρτηθεί 90.769 πλειστηριασμοί, μεταξύ των οποίων και ευάλωτων συμπολιτών μας.

Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021

Τέσσερις βασικές βελτιώσεις για τις συμβάσεις τηλεπικοινωνίας υπέρτων καταναλωτών ενέκρινε η Ε.Ε.Τ.Τ

Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 23 -6-2021 Αλλαγές στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και στις χρεώσεις των συνδρομητών, φέρνει ο νέος κανονισμός που ενέκρινε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ο οποίος θα επιφέρει βελτιώσεις τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις αλλάζοντας τους όρους στα συμβόλαια. Τέσσερις είναι οι βασικές βελτιώσεις που επιφέρει ο νέος κανονισμός. ΠΡΏΤΗ ΒΕΛΤΊΩΣΗ Ο καταναλωτής που έχει δέσμευση μέσω συμβολαίου, θα μπορεί να αλλάξει το πακέτο υπηρεσιών του, χωρίς κανένα κόστος για τον ίδιο, όταν κάποια από τις υπηρεσίες του πακέτου του είναι προβληματική. Για παράδειγμα, αν ο καταναλωτής έχει πακέτο σταθερής και κινητής τηλεφωνίας και Ίντερνετ και κάποια από αυτές τις υπηρεσίες του παρουσιάσει πρόβλημα, μπορεί να καταγγείλει το σύνολο του πακέτου για το οποίο είναι δεσμευμένος, χωρίς κανένα κόστος. Σύμφωνα με τα όσα ίσχυαν έως τώρα, εφόσον ο καταναλωτής δεσμευόταν από το συμβόλαιό του, δεν θα μπορούσε να αλλάξει, χωρίς κόστος για τον ίδιο, την υπηρεσία που παρουσιάζει πρόβλημα. ΔΕΥΤΕΡΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ Τα τα συμβόλαια στις τηλεπικοινωνίες, είναι ότι με τον νέο κανονισμό, στην περίπτωση που ο καταναλωτής καταγγείλει νωρίτερα ένα δεσμευτικό για τον ίδιο συμβόλαιο, η αποζημίωση για το υπόλοιπο του χρόνου δέσμευσης, θα υπολογίζεται με βάση τη πραγματική χρέωση. Αυτή η ρύθμιση έχει μεγάλη σημασία για τους καταναλωτές, γιατί μέχρι πρόσφατα η αποζημίωση του παρόχου για τον υπολειπόμενο χρόνο δέσμευσης γίνονταν, όχι με την συμφωνηθείσα (πραγματική) χρέωση μεταξύ παρόχου και πελάτη, αλλά με την ονομαστική. Για μια υπηρεσία που κοστίζει (ονομαστικά) 100 ευρώ τον μήνα και είχε παρασχεθεί από τον πάροχο με έκπτωση π.χ. στα 70 ευρώ, η αποζημίωση για τον υπόλοιπο χρόνο του δεσμευτικού συμβολαίου γίνονταν με βάση την ονομαστική χρέωση, δηλαδή τα 100 ευρώ. Τώρα με το νέο κανονισμό η αποζημίωση θα δίδεται στον πάροχο με βάση την πραγματική τιμή, δηλαδή τα 70 ευρώ. Να προειδοποιούν τον συνδρομητή για την επικείμενη λήξη της σύμβασής του το αργότερο δύο μήνες πριν την λήξη αυτής, ενώ τον συνδρομητή καρτοκινητής, 15 ημέρες πριν την λήξη της προπληρωμένης αξίας υπηρεσιών. ΤΡΙΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ Εχει να κάνει με την αυτόματη μετατροπή ενός συμβόλαιο τηλεφωνίας (π.χ. 12μηνο ή 24μηνο) ορισμένης διάρκειας σε αορίστου διάρκειας, χωρίς κόστος για τον καταναλωτή. Με τον υφιστάμενο κανονισμό, ο πάροχος θεωρητικά έχει το δικαίωμα, μετά από τη λήξη της σύμβασης, να επαναφέρει τις αρχικές ονομαστικές χρεώσεις, δηλαδή να πάρει πίσω τις εκπτώσεις που είχε δώσει πριν 12 ή 24 μήνες, όταν ήθελε να δελεάσει τον καταναλωτή Να μην προβαίνουν σε αύξηση του παγίου σε σύμβαση ορισμένου χρόνου, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση τεχνολογικών αλλαγών στο δίκτυο. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνδρομητής διατηρεί το δικαίωμα να καταγγείλει αζημίως τη σύμβαση λόγω της συγκεκριμένης αύξησης. Αντίθετα, ο συνδρομητής δεν έχει δικαίωμα καταγγελίας, αν οι προτεινόμενες αλλαγές στην σύμβασή του δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε αυτόν. . Τέλος, η αυτόματη διακοπή συμβολαίου λόγω οφειλών αυξάνει στα 150 ευρώ αντί 100 ευρώ που είναι σήμερα. Επιδίωξη της ΕΕΤΤ με τις ρυθμίσεις αυτές, είναι σταματήσει η μεγάλη στρέβλωση που υπάρχει στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων. Ο πραγματικός στόχος είναι η σύγκληση του επιπέδου ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες, έτσι ώστε να μην συμβαίνει το οξύμωρο: η Ελλάδα να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ακριβών χωρών της Ε.Ε. και ταυτόχρονα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι να παραπονιούνται για «ξεπούλημα» των υπηρεσιών τους. ΤΕΤΑΡΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ Εχει ι να κάνει με το πράσινο αποτύπωμά της βιομηχανίας. Οι τηλεπικοινωνίες είναι η πρώτη παραδοσιακή βιομηχανία utilities στην Ελλάδα που εισάγει υποχρεωτικά τους ψηφιακούς λογαριασμούς. Από τις αρχές Ιουνίου, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να στέλνουν ηλεκτρονικά τους λογαριασμούς στους πελάτες τους, και προαιρετικά μέσω χαρτιού, για όποιον τον ζητήσει ή υπάρχει πρόβλημα παροχής της ψηφιακής υπηρεσίας. Η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές αντιδράσεις στις ταχυδρομικές υπηρεσίες ενώ προϋποθέτει ο καταναλωτής να διαθέτει ηλεκτρονικό λογαριασμό κ.λπ. Ωστόσο ο πάροχος δεν θα είναι υποχρεωμένος πλέον να στέλνει χάρτινους λογαριασμούς. Οι παραπάνω, αλλά και αρκετές άλλες, αλλαγές, αναμένεται να ισχύσουν από τις αρχές Ιουνίου και αφού δημοσιευθεί σε ΦΕΚ ο νέος ΓΚΑ που ενέκρινε χθες η ΕΕΤΤ. Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη

Υπάρχει ελπίδα.για τα τους δικαιουχους της.Ασπιδας Προνοια

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
· ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡEΙΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΩΝ ΥΠΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ» (Α.Φ.Μ. 094006538 – Δ.Ο.Υ. ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ – ΑΡ. ΓΕΜΗ 233901000) ΜΕΣΩ ΠΛΕΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΚΙΝΗΤΑ, ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ 1 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΩΛΗΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΣ «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡEΙΑ ΓΕΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΩΝ ΥΠΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ» (Α.Φ.Μ. 094006538 – Δ.Ο.Υ. ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ – ΑΡ. ΓΕΜΗ 233901000) ΜΕΣΩ ΠΛΕΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ Με την υπ’ αριθ. 156/2/21.9.2009 (ΦΕΚ τ. ΑΕ – ΕΠΕ 11292/21.9.2009) απόφαση της Επιτροπής Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠ.Ε.Ι.Α.), η εταιρεία με την επωνυμία «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ Ανώνυμος Εταιρεία Γενικών Ασφαλειών», ετέθη σε καθεστώς ασφαλιστικής εκκαθάρισης. Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 285/2/28.9.2018 (ΦΕΚ ΠΡΑΔΙΤ/874/1.10.2018) απόφαση της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων (ΕΠΑΘ) της ΤτΕ, ορίστηκε ως Ασφαλιστικός Εκκαθαριστής, η Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «ΕΡΝΣΤ ΚΑΙ ΓΙΑΝΓΚ (ΕΛΛΑΣ) Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές Α.Ε.». Σύμφωνα με το από 11/2/2019 πρακτικό του ΔΣ της εταιρείας «ΕΡΝΣΤ ΚΑΙ ΓΙΑΝΓΚ (ΕΛΛΑΣ) Ορκωτοί Λογιστές και Ελεγκτές» που καταχωρήθηκε στο Γ.Ε.ΜΗ. με αριθμό 1691025 διορίσθηκε ο Ιωάννης Δρακούλης ως νόμιμος εκπρόσωπος της Εταιρείας για τους σκοπούς της εκκαθάρισης της «ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ υπό ασφαλιστική εκκαθάριση». Ο Ασφαλιστικός Εκκαθαριστής, προκηρύσσει Δημόσιο Πλειοδοτικό Διαγωνισμό, με κλειστές προσφορές βάσει του Κανονισμού Εκκαθάρισης Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων της ΤτΕ (ΕΠΑΘ 232/1/19.5.2017), με σκοπό την πώληση των ακινήτων που κατωτέρω περιγράφονται: α/α Περιγραφή Τιμή Εκκίνησης Εγγύηση 1 Το με στοιχεία Γ-1 διαμέρισμα γ’ ορόφου, επιφάνειας 91,50 τ.μ., σε πολυκατοικία που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Μαυρομιχάλη αρ. 143-145 & Μαυρικίου του Δήμου Αθηναίων. 101.000,00 20.200,00 2 Το με στοιχεία Γ-32 γραφείο γ’ ορόφου, επιφανείας 133,40 τ.μ. σε πολυκατοικία επί των οδών Μητροπόλεως αρ. 110, Φιλικής Εταιρείας και Εθνικής Αμύνης του Δήμου Θεσσαλονίκης με αποκλειστική χρήση την υπ’ αριθ. 2 τουαλέτα. 116.000,00 23.200,00 3 Η με αριθμούς 4-5-6 οριζόντια ιδιοκτησία (συγκρότημα τριών γραφείων), 7ου ορόφου, επιφάνειας 70,46 τ.μ. σε πολυκατοικία που βρίσκεται στη συμβολή της Λεωφ. Νίκης αρ. 1 και Ελευθερίου Βενιζέλου του Δήμου Θεσσαλονίκης. 73.000,00 14.600,00 Ο Διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 15 Ιουλίου 2021 ημέρα Πέμπτη στα γραφεία της υπό ασφαλιστική εκκαθάριση εταιρείας, στη διεύθυνση Βασιλίσσης Σοφίας αρ. 60, Αθήνα. Οι προσφορές θα γίνονται δεκτές το πρωί της ως άνω ημερομηνίας, από τις 11:00 μέχρι τις 12:45. Στις 13:00 θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών για το με αύξοντα αριθμό 1 ακίνητο, στις 13:30 για το με αύξοντα αριθμό 2 ακίνητο και στις 14:00 για το με αύξοντα αριθμό 3 ακίνητο. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λαμβάνουν γνώση των όρων του Διαγωνισμού, από την ιστοσελίδα, www.aspispronia.gr και να επικοινωνούν για οποιαδήποτε πληροφορία στα τηλ. 2114111086, 2114111215 και στo email: info@aspisliquidation.gr Σύνδεσμοι ακινήτων: Μαυρομιχάλη αρ. 143-145 Μητροπόλεως αρ. 110 Λεωφ. Νίκης αρ. 1 Προκήρυξη Διαγωνισμού Ακινήτου ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ Παράρτημα ΙΙ Αθήνα, 10.06.2021 Για την υπό εκκαθάριση εταιρεία ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΗΣ

Δευτέρα 14 Ιουνίου 2021

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Ευχές στους μαθητές για τις Πανελλήνιες από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών "

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 14-6-2021 Ευχές, προς όλους τους μαθητές, μαθήτριες που είναι υποψήφιοι στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις ,δίνει η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης. Ειδικότερα σε ανακοίνωση που εξέδωσε , αναφέρονται τα εξής: «Η Ένωση Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,δια της προέδρου της κ. Ιωάννας Μελάκη ,εκφράζει τις θερμές ευχές της, για επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2021 ,σε όλες τις μαθήτριες και όλους τους μαθητές του νησιου μας. Στο κείμενο της ανακοίνωσης μεταξύ των άλλων αναφέρει Φέτος, ήταν μια δύσκολη μαθησιακή χρονιά, για όλους μαθητές, εκπαιδευτικούς ,γονείς, αλλά και Πολιτείας, με την υγειονομική κρίση του Κορονοιου, όμως,φανικατε δυνατοί και τολμηροί να φτάσετε πλέον με αποφασιστικότητα αυτοπεποίθηση και δύναμη, με αισιόδοξο και σταθερό βήμα, προς το επόμενο σκαλί της μελλοντικής σας πορείας και σταδιοδρομίας. Να έχετε όλες και όλοι υγεία, ελπίδα και σιγουριά, για την μάχη των εξετάσεων που καλείστε να δώσετε Οι ευχές μας ,θα σας συνοδεύουν..... Καλή δύναμη και επιτυχία». Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη -- ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35 Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2 Email: epkxan@gmail.com Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306

Πέμπτη 3 Ιουνίου 2021

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "Κραυγή αγωνίας, εκφράζει η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, για χιλιάδες απροστάτευτους υπερχρεωμένους"

Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 3-6-2021 Με δημόσια ανοιχτή επιστολή της , η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εκφράζει κραυγή αγωνίας και καλεί τους αρμόδιους Υπουργούς, Δικαιοσύνης και Οικονομικών. να αναστείλουν τους οι πλειστηριασμούς κύριας κατοικίας και να παραταθεί η ισχύς του ν. Κατσέλη (3869/2010), μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και την έναρξη λειτουργία,ς για τον «Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης”, Επίσης ,η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, για τις εκκρεμείς υποθέσεις των υπερχρεωμένων νοικοκυριών, του νόμου Κατσέλη και ενημερώνει για τον κίνδυνο διενέργειας χιλιάδων πλειστηριασμών ευάλωτων νοικοκυριών, καθότι ενώ θα ΄έπρεπε να τεθεί η εφαρμογή του νέου πτωχευτικού κώδικα, δεν λειτουργεί η πλατφόρμα του πτωχευτικού Στην επιστολή της, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , αναφέρει: "Αξιότιμοι ,κκ Υπουργοί, Η 10 χρονη Οικονομική κρίση, που έπληξε την Χώρα μας, δημιουργησε μεγάλα προβλήματα στην ισορροπία της αγοράς και στους πυλώνες αυτής, που μεταξύ αυτών είναι και οι καταναλωτές , που όχι μόνο είχαν απώλεια εργασίας, μείωση μισθών -συντάξεων, αλλα και αγοραστικής δύναμης,Ηρθε και η Υγειονομική κρίση (covit 19) επιδεινώνοντας το ήδη βεβαρημένο οικονομικό πεδίο, στην ρευστότητα του καταναλωτή,χωρίς καμία μέριμνα ελάφρυνσης και "κουρέματος" του χρέους. Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, με πολλές παρεμβάσεις της, ζήτησε στα χρέη των δανειοληπτών να υπάρχει μία "σεισάχθεια" η ακόμα να μειωθούν σε επίπεδο βιωσιμότητας εκάστου χρέους και όχι να πουληθούν ,όπως πουλήθηκαν σε funds κ.α Αξιότιμοι ,κκ Υπουργοί, Παρά ταύτα,. θέσπισατε τόσο τις του ν. 4745/20 (αφορά την επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/10) όσο και του ν. 4738/20 (νέος πτωχευτικός κώδικας) ,που μόνο κοινωνικά οικονομικά αδιέξοδα γεννούν, στις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες και στην προστασία της κατοικίας , πράγμα που εσεις ευάγγελιζεστε το αντίθετο, ότι μεριμνάτε.... Επί του πρακτέου και ως εκπρόσωποι του Κοινωνικού Κράτους ,που πρέπει να είστε, -Ζητάμε άμεσα , παράταση του ν.3869/2010, μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και την έναρξη λειτουργίας για τον «Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης -Ζητάμε, να παραταθεί η προθεσμία υποβολής αιτήσεων επαναπροσδιορισμού εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/10, που αναβλήθηκαν ή ματαιώθηκαν μετά τη δημοσίευση του νόμου (6.11.20), έως 30.9.2021, αντί των σημερινών καταληκτικών προθεσμιών 30.06 και 15.07, δεδομένου ότι η αρχική πρόβλεψη του νόμου ήταν αυτές οι υποθέσεις να εκδικαστούν με το παλαιό καθεστώς αλλά λόγω της επιβληθείσας αναστολής λειτουργίας των δικαστηρίων λόγω της πανδημίας covid-19 δεν δικάστηκαν στο χρόνο τους ούτε επαναπροσδιορίστηκαν οίκοθεν από τα αρμόδια Ειρηνοδικεία σε δικασίμους έως 15.06.21. Αφορά περίπου 25.000 εκκρεμείς υποθέσεις για τις οποίες δεν είχε προβλέψει ο νομοθέτης και ζητείται εντός συντομότατης προθεσμίας να επαναπροσδιοριστούν μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Ζητάμε, την παράταση των προθεσμιών της πλατφόρμας προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος συγχρωτισμού στα Ειρηνοδικεία, αφού 4.6.21 λήγει η προθεσμία κατάθεσης προτάσεων για χιλιάδες υποθέσεις. Τέλος, Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί, Δηλώνουμε ότι, στηρίζουμε, ως ΄Εθνική Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, το κείμενο των 150 ανεξάρτητων δικηγόρων, όπως αυτό δημοσιεύτηκε και είδε το φως της δημοσιότητας. Με εκτίμηση Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη"

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2021

Πτωχευτικός Προσοχή !!! Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, «κωδικοποιεί» το νέο πτωχευτικό πλαίσιο μέσα από 20 ερωταπαντήσεις.

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ Πτωχευτικός Προσοχή !!! Β
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, «κωδικοποιεί» το νέο πτωχευτικό πλαίσιο μέσα από 20 ερωταπαντήσεις. 1) Ποιες οφειλές θα μπορούν να ρυθμιστούν με το νέο πλαίσιο για την αφερεγγυότητα των φυσικών και νομικών προσώπων; Το νέο πλαίσιο προβλέπει τη συνολική διευθέτηση του ιδιωτικού χρέους προς τράπεζες, εφορία, ΕΦΚΑ, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρίτους ιδιώτες. 2) Μπορούν να ρυθμιστούν οι οφειλές πριν πτωχεύσει ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο; Ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στους οφειλέτες, πριν την πτώχευση, να ρυθμίσουν τα χρέη τους μέσω μιας προπτωχευτικής διαδικασίας. Προϋπόθεση είναι το χρέος να κρίνεται βιώσιμο και να υπάρχει συμφωνία αναδιάρθρωσης με τους πιστωτές. Ειδικότερα, οι οφειλέτες θα μπορούν να κάνουν χρήση του εξωδικαστικού συμβιβασμού για οφειλές προς τις τράπεζες, την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία. Μεταξύ άλλων, παρέχεται η δυνατότητα διαμόρφωσης προτάσεων αναδιάρθρωσης βάσει αυτοματοποιημένου εργαλείου, που θα δεσμεύει το σύνολο των πιστωτών οι οποίοι συμμετέχουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσω της οποίας διεξάγεται η διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού. 3) Τι προβλέπει η διαδικασία προληπτικής αναδιάρθρωσης των οφειλών ενός οφειλέτη; Στις διαδικασίες προληπτικής αναδιάρθρωσης ο οφειλέτης διατηρεί τον έλεγχο της περιουσίας του και της λειτουργίας της επιχείρησής του, παρέχεται όμως η δυνατότητα στη διαδικασία εξυγίανσης, για τον διορισμό, από το αρμόδιο δικαστήριο, ειδικού εντολοδόχου με συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Αυτή η δυνατότητα θα έχει ιδιαίτερη σημασία όταν εκτιμάται ότι ο οφειλέτης δεν θα διοικήσει την επιχείρηση κατά σύννομο τρόπο, μέχρι την έκδοση της απόφασης επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης (όταν π.χ. πιθανολογείται ότι θα προβεί σε καταδολιευτικές ενέργειες εις βάρος των πιστωτών). 4) Μπορεί να υπάρξει συμφωνία εξυγίανσης μιας επιχείρησης χωρίς τη συναίνεση του οφειλέτη; Συμφωνία εξυγίανσης χωρίς τη συναίνεση του οφειλέτη μπορεί να συνάπτεται, και όταν αυτή έχει ως αντικείμενο τη μεταβίβαση μέρους ή του συνόλου της επιχείρησης του. 5) Τι ισχύει με τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης από τη στιγμή που θα υποβληθεί η αίτηση στην πλατφόρμα για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών; Από την υποβολή της αίτησης και μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναστέλλονται τα αναγκαστικά μέτρα και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη. Η αναστολή δεν καταλαμβάνει τη διενέργεια πλειστηριασμού ο οποίος έχει προγραμματιστεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης του οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης). Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ΄ οιονδήποτε τρόπο απόρριψη της αίτησης. 6) Ποια είναι τα αποτελέσματα υπογραφής της σύμβασης αναδιάρθρωσης; Με την υπογραφή της σύμβασης αναδιάρθρωσης δεν επιτρέπεται σε πιστωτή, ο οποίος δεσμεύεται από τη σύμβαση, η επίσπευση αναγκαστικής εκτέλεσης και αναστέλλονται αυτοδικαίως τα μέτρα ατομικής και συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη. Αν κατά το χρόνο επίτευξης της σύμβασης αναδιάρθρωσης, εκκρεμεί εναντίον του οφειλέτη διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης για απαίτηση που ρυθμίστηκε, επισπευδόμενη από καταλαμβανόμενο πιστωτή, αυτή αναστέλλεται. 7) Μετά τη ρύθμιση οφειλών, τι προβλέπεται αν υπάρξει συμβάν που μεταβάλλει τα εισοδήματα του οφειλέτη (π.χ. απολύθηκε από τη δουλειά του); Σε αυτή την περίπτωση ο οφειλέτης θα υποβάλει στους πιστωτές του τα αποδεικτικά τεκμήρια για τη δυσμενή μεταβολή που έχει υποστεί και θα αιτηθεί αναπροσαρμογή της ρύθμισης οφειλών, έτσι ώστε αυτή πλέον να ανταποκρίνεται στα νέα οικονομικά δεδομένα του. Ωστόσο, οι ρυθμίσεις αυτές θα πρέπει να είναι βιώσιμες. 😎 Τι θα συμβεί εάν ο οφειλέτης δεν τηρήσει τη συμφωνία αναδιάρθρωσης; Εάν ο οφειλέτης καθυστερήσει την καταβολή τριών (3) ή περισσότερων δόσεων προς οποιονδήποτε από τους πιστωτές του, ο πιστωτής δικαιούται να καταγγείλει τη σύμβαση αναδιάρθρωσης. Την ίδια δυνατότητα έχει κάθε πιστωτής αν ο οφειλέτης καθυστερήσει να του καταβάλει πάνω από το 3% του συνολικού ποσού που οφείλει στον συγκεκριμένο πιστωτή. Η καταγγελία από κάποιον πιστωτή σημαίνει ότι ο οφειλέτης χάνει τη ρύθμιση της οφειλής του μόνο προς τον συγκεκριμένο πιστωτή, στον οποίο θα οφείλει τα ποσά που όφειλε πριν από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης, αφαιρουμένων των ποσών που αυτός έχει ήδη καταβάλει μέχρι την καταγγελία. Ο πιστωτής που κατήγγειλε μπορεί να κινηθεί άμεσα κατά του οφειλέτη για να εισπράξει τα οφειλόμενα ποσά. 9) Παραμένει σε ισχύ ο Κώδικας Δεοντολογίας Τραπεζών για τη διαπραγμάτευση οφειλέτη - Τράπεζας; Εάν κάποιος οφειλέτης ξεκινήσει τη διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας και κάποια στιγμή, πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία, υποβάλει αίτηση στο νέο εξωδικαστικό μηχανισμό, τότε η διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας «παγώνει». Εφόσον βρεθεί μια λύση για τα χρέη, μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, τότε δεν χρειάζεται πλέον η συνέχιση του Κώδικα Δεοντολογίας. 10) Πότε μια επιχείρηση βγαίνει σε πτώχευση και πότε πρέπει να υποβάλει αίτηση πτώχευσης; Όπως προβλέπει ο νέος νόμος, ο οφειλέτης αποδεικνύεται ότι βρίσκεται σε παύση πληρωμών όταν δεν καταβάλλει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του προς το Δημόσιο, τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης ή πιστωτικά ή χρηματοδοτικά ιδρύματα, σε ύψος τουλάχιστον 40% των συνολικών του ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τον αντίστοιχο φορέα, για περίοδο τουλάχιστον έξι μηνών, εφόσον η μη εξυπηρετούμενη υποχρέωσή του υπερβαίνει το ποσό των 30.000 ευρώ. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση πτώχευσης εντός 30 ημερών από την ημέρα παύσης πληρωμών, καθώς, σε διαφορετική περίπτωση, τα μέλη της διοίκησης θα έρχονται αντιμέτωπα με αστικές ευθύνες. Σκοπός του νέου πτωχευτικού κώδικα είναι να μειωθεί ο αριθμός των εταιρειών που, ενώ τελούν σε παύση πληρωμών και δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, εξακολουθούν να λειτουργούν παρασιτικά (εταιρείες zombie), προκαλώντας τεράστια προβλήματα στην οικονομική δραστηριότητα της χώρας και ενισχύοντας την παραοικονομία. Η ευθύνη μάλιστα επεκτείνεται και στα πρόσωπα που επηρέασαν τα μέλη της διοίκησης για την μη έγκαιρη υποβολή της αίτησης. 11) Απαλλάσσονται τα μέλη διοίκησης των νομικών προσώπων που πτωχεύουν; Ναι. Επιλύεται έτσι ένα διαχρονικό πρόβλημα με την ευθύνη των διοικούντων, οι οποίοι εξακολουθούσαν να ευθύνονται για τις οφειλές της επιχείρησης, ακόμη και μετά την πτώχευσή της. Πλέον, με το νέο πλαίσιο, επέρχεται απαλλαγή των διοικούντων του νομικού προσώπου που πτώχευσε, εντός 3 ετών από την αίτηση για πτώχευση ή 2 ετών από την κήρυξη πτώχευσης (όποιο επέλθει νωρίτερα). 12) Πότε ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο δεν μπορεί να ενταχθεί στον νέο πτωχευτικό κώδικα; Στον νέο πτωχευτικό κώδικα δεν θα μπορούν να ενταχθούν όσοι οφειλέτες έχουν τουλάχιστον το 90% των συνολικών τους οφειλών σε ένα χρηματοδοτικό φορέα, δεδομένου ότι, στην περίπτωση αυτή, είναι αποτελεσματικότερη για τους συνεργάσιμους οφειλέτες η προσφυγή στη διμερή διαπραγμάτευση με τον χρηματοδοτικό φορέα που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των απαιτήσεων. 13) Πότε οι οφειλέτες θα απαλλάσσονται από τα χρέη τους; Η πτώχευση συνοδεύεται απαρέγκλιτα από την απαλλαγή οφειλών. Αυτή η διαδικασία υλοποιείται γρήγορα, μέσα σε 1 έτος, εάν οι οφειλέτες απωλέσουν το σύνολο της περιουσίας τους, εκτός αν προβληθούν ενστάσεις για δόλια πτώχευση ή απόκρυψη στοιχείων από τους πιστωτές. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, που οι οφειλέτες δεν διαθέτουν περιουσία, τότε η απαλλαγή οφειλών πραγματοποιείται σε 3 έτη. Στο διάστημα αυτό οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλλουν το υπόλοιπο του εισοδήματός τους που περισσεύει μετά την κάλυψη των εύλογων δαπανών διαβίωσης, για την αποπληρωμή του εναπομείναντος χρέους. 14) Με την πτώχευση των φυσικών και νομικών προσώπων, διαγράφονται οι οφειλές; Ναι, πράγμα που σημαίνει επίσης ότι παύουν να μεταβιβάζονται στους κληρονόμους του οφειλέτη. Η δεύτερη ευκαιρία που προβλέπει το νέο πλαίσιο σε εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 1023/2019, συνίσταται στη διαγραφή του υπολοίπου των οφειλών, κατόπιν ρευστοποίησης του συνόλου της περιουσίας του οφειλέτη και ελέγχου της περιουσιακής του κατάστασης, έτσι ώστε αυτός να μπορεί να κάνει ένα νέο ξεκίνημα. 15) Για να μπορέσει κάποιος να πτωχεύσει θα λαμβάνεται υπόψη και η οικονομική κατάσταση των συνοφειλετών και των εγγυητών; Ναι, αφού βασική παράμετρος για τη διενέργεια ρύθμισης οφειλής (που πρέπει να προηγηθεί και να κρίνει την πτώχευση) αποτελεί η πραγματική οικονομική αδυναμία του οφειλέτη και κατ’ επέκταση και των συνοφειλετών και εγγυητών του, που πρέπει να αποδεικνύεται με συγκεκριμένα τεκμήρια. Κάθε οφειλέτης ξεχωριστά, εφόσον έχει οικονομική αδυναμία (τόσο ο ίδιος, όσο και οι συνοφειλέτες και εγγυητές του), θα πρέπει να προβούν στη διενέργεια της διαδικασίας ρύθμισης οφειλών, μέσω της οποίας θα πρέπει να αποδείξουν την οικονομική αδυναμία τους και να αναλάβουν την κατάλληλη ρύθμιση οφειλής που αντιστοιχεί στο επίπεδο αδυναμίας τους. 16) Μετά την πτώχευση, ο οφειλέτης χάνει την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος; Όχι, ο οφειλέτης δεν χάνει την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματός του. Πρόκειται για ρύθμιση που συνάδει με το γενικότερο πνεύμα του Κώδικα, για την παροχή δεύτερης ευκαιρίας στον οφειλέτη, με σκοπό τη γρήγορη επιστροφή του στην παραγωγική διαδικασία και τη δημιουργία μεταπτωχευτικής περιουσίας, ώστε να απαλλαγεί από τα χρέη του. 17) Τι ισχύει με την προστασία της πρώτης κατοικίας; Ως κίνητρο επαναφοράς του οφειλέτη στη συνέπεια κάλυψης όλων των υποχρεώσεών του, το νέο πλαίσιο προβλέπει επιδότηση των δανείων πρώτης κατοικίας, στο στάδιο της συνολικής ρύθμισης οφειλών. Συμπεριλαμβάνονται και όσοι οφειλέτες έχουν λάβει επιχειρηματικά δάνεια με εγγύηση την πρώτη κατοικία τους. 18) Προστατεύεται η πρώτη κατοικία των ελευθέρων επαγγελματιών; Ναι, οι διατάξεις του νέου νόμου εντάσσουν στις ρυθμίσεις τα πλέον ευάλωτα τμήματα της «μικροεπιχειρηματικότητας», ενώ καλύπτουν όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν λάβει επιχειρηματικά δάνεια με εγγύηση την πρώτη κατοικία. 19) Πώς προστατεύεται το δικαίωμα στέγης μετά την πτώχευση; Όσοι εντάσσονται στον πτωχευτικό κώδικα θα μπορούν να επαναγοράσουν το ακίνητό τους; Εφόσον οι πιστωτές προβούν σε ενέργειες ρευστοποίησης της πρώτης κατοικίας, το Κράτος θα παρεμβαίνει με σκοπό να αποφευχθεί η έξωση. Ο νόμος προβλέπει τη δημιουργία ενός ιδιωτικού φορέα για την απόκτηση των ακινήτων, ο οποίος θα επιλεγεί από το Κράτος, μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας. Ο φορέας θα υποχρεούται να αποκτήσει από τον πλειστηριασμό που έχει δρομολογηθεί κατόπιν κήρυξης πτώχευσης ή αναγκαστικής εκτέλεσης, το ακίνητο που συνιστά την πρώτη κατοικία ευάλωτων κοινωνικά ομάδων. Ο φορέας θα υποχρεούται να παραχωρήσει την κατοικία προς χρήση στο ευάλωτο νοικοκυριό για 12 έτη, έναντι καταβολής μισθώματος, το οποίο επίσης θα υποστηρίζεται από το Κράτος, με τη μορφή επιδόματος ενοικίου. Ο φορέας θα υποχρεούται να προσφέρει στον οφειλέτη τη δυνατότητα επαναπόκτησης του ακινήτου στη λήξη της 12ετούς σύμβασης μίσθωσης ή και νωρίτερα (σε αυτή την περίπτωση δεν εκπίπτουν του τιμήματος επαναγοράς τα μισθώματα που έχει καταβάλει ο οφειλέτης). Καθώς ο Φορέας που προβλέπει ο νόμος δεν είναι ακόμη έτοιμος, αναμένονται οι αποφάσεις της Κυβέρνησης για το πώς θα προστατευθεί το δικαίωμα στη στέγη όσων θα πτωχεύουν στο ενδιάμεσο στάδιο από σήμερα μέχρι τον Μάρτιο του 2022, χρονικό σημείο στο οποίο φαίνεται να προσδιορίζεται η λειτουργία του Φορέα. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για κρατική επιδότηση μέρους της μηνιαίας δόσης της οφειλής, η οποία θα αντιστοιχεί στο ποσό του ισχύοντος προνοιακού επιδόματος στέγασης (70 -210 ευρώ). 20) Πώς αποκλείονται οι στρατηγικοί κακοπληρωτές από την ένταξή τους στην πτωχευτική διαδικασία; Για την ένταξη στην πτωχευτική διαδικασία, ο νόμος λαμβάνει υπόψη, εκτός από την ακίνητη και κινητή περιουσία, και τα εισοδήματα του οφειλέτη. Ειδικότερα, στην πτωχευτική περιουσία ανήκει το μέρος του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη που υπερβαίνει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης. Με την πρόβλεψη αυτή απορρίπτονται από την πτωχευτική διαδικασία πρόσωπα που, ενώ δεν έχουν αξιοσημείωτη κινητή ή ακίνητη περιουσία, αντίθετα έχουν μεγάλα εισοδήματα και άρα μπορούν να αποπληρώσουν το χρέος προς τους πιστωτές τους. Η ίδια ρύθμιση δίνει κίνητρο στον πτωχό να εργάζεται και να δημιουργήσει μεταπτωχευτική περιουσία, που θα οδηγήσει γρηγορότερα στην πτωχευτική απαλλαγή του. Σε περίπτωση, που τα εισοδήματα του οφειλέτη μεταβληθούν, είτε προς το καλύτερο, είτε προς το χειρότερο, προβλέπεται δυνατότητα αλλαγής του σχεδίου περιοδικών πληρωμών.