Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Σελίδες
▼
Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023
Ε.Π.Κ.Κρήτης : "Είσαι καταναλωτής.... έχεις δικαίωμα στην υπαναχώρηση , διεκδίκησε το"
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 27-1-2023
Πολλά είναι τα ερωτήματα των καταναλωτών, σε καθημερινή βάση ,στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, , για προϊόντα που αγόρασαν ιντερνετικά , αν έχουν το δικαίωμα της υπαναχώρησης , πως μπορούν να το ασκήσουν και σε ποιο χρόνο κ.α
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, προκειμένου ,να ενημερώσει ομαδικά τους καταναλωτές και θέλοντας να καλύψει τα ερωτήματα τους ,εξέδωσε σχετική ανακοίνωση
που ενημερώνει και συμβουλεύει.
Τι είναι το δικαίωμα υπαναχώρησης;
Το δικαίωμα υπαναχώρησης, είναι ένα δυνατό εργαλείο που παρέχει η νομοθεσία στον καταναλωτή.
Του επιτρέπει να ακυρώσει, χωρίς να αιτιολογήσει, μια αγορά εντός 14 ημερών από την παραλαβή του αγαθού ή από την υπογραφή της σύμβασης για υπηρεσίες.
Πότε ασκεί ο καταναλωτής το δικαίωμα υπαναχώρησης;
Ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει από την εξ αποστάσεως ή την εκτός εμπορικού καταστήματος αγορά ή σύμβαση.
Το δικαίωμα αυτό χορηγείται καθώς θεωρείται ότι ο καταναλωτής δεν έχει τη δυνατότητα να εξακριβώσει τα «υλικά» χαρακτηριστικά του προϊόντος ή γιατί μπορεί να έχει βρεθεί σε μια κατάσταση αγοράς υπό πίεση.
Το δικαίωμα υπαναχώρησης υφίσταται ανεξάρτητα από το αν η σύμβαση αφορά την παροχή αγαθών, υπηρεσιών ή ψηφιακού περιεχομένου.
Τι είναι η εξ’ αποστάσεως σύμβαση πώλησης;
Είναι η σύμβαση ς που συνάπτεται χωρίς την ταυτόχρονη φυσική παρουσία του εμπόρου και του καταναλωτή, με χρήση μέσων επικοινωνίας εξ αποστάσεως μέσω ταχυδρομείου, ίντερνετ, τηλεφώνου κλπ.
Τι είναι η σύμβαση που συνάπτεται εκτός εμπορικού καταστήματος;
Είναι η σύμβάση που συνάπτεται με τη παρουσία του εμπόρου και του καταναλωτή αλλά σε χώρο που δεν είναι το εμπορικό κατάστημα π.χ. στο σπίτι του καταναλωτή, στο χώρο εργασίας του κλπ.
Ποια είναι τα ειδικά δικαιώματα των καταναλωτών σε αυτούς τους δύο τύπους συμβάσεων;
Ο καταναλωτής έχει μια προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών για να ξανασκεφτεί την αγορά του και να αποφασίσει το κατά πόσο θέλει να διατηρήσει τη σύμβαση που σύναψε με τον έμπορο.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.
Ο καταναλωτής υποχρεούται να αιτιολογήσει την υπαναχώρηση;
Δεν απαιτείται να εξηγήσει ή να αιτιολογήσει την απόφασή του.
Υπάρχει κάποιο κόστος για την υπαναχώρηση;
Επιβαρύνεται με το κόστος επιστροφής του αγαθού ή του κόστος της μειωμένης αξίας στην περίπτωση κακομεταχείρισης του προϊόντος, όπως εξηγείται παρακάτω.
Ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει το προϊόν πριν υπαναχωρήσει;
Στην περίπτωση που θέλει να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης, ο καταναλωτής δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει το προϊόν. Ωστόσο, μπορεί να το ελέγξει και να δοκιμάσει τα αγαθά, με τον ίδιο τρόπο που θα το έκανε από κοντά σε ένα εμπορικό κατάστημα.
Αν χρησιμοποιήσει τα αγαθά, θα πρέπει να αποζημιώσει τον έμπορο για την τυχόν μείωση της αξίας τους.
Πως υπολογίζεται η προθεσμία υπαναχώρησης;
Η προθεσμία των δεκατεσσάρων ημερών ξεκινά από τη στιγμή που ο καταναλωτής αποκτά τη φυσική κατοχή των αγαθών ή από τη στιγμή της σύναψης της σύμβασης για υπηρεσίες. Αν ο καταναλωτής υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, έχει επιπλέον 14 ημέρες να επιστρέψει το προϊόν. Ο έμπορος πρέπει να επιστρέψει το σύνολο του ποσού που έλαβε εντός 14 ημερών από την επιστροφή τους.
Πρέπει να ενημερωθεί ο καταναλωτής για το δικαίωμα υπαναχώρησης;
Ναι, οι επιχειρήσεις έχουν υποχρέωση να ενημερώσουν τον καταναλωτή για την ύπαρξη, τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες για την άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης
και να του χορηγήσουν υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης. Αν δεν ενημερώσουν τον καταναλωτή, η προθεσμία για το δικαίωμα υπαναχώρησης επεκτείνεται κατά 12 μήνες!
Το δικαίωμα αυτό ισχύει και για αγορές από άλλες χώρες;
Το δικαίωμα υπαναχώρησης είναι πλήρως εναρμονισμένο στην ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι οι ίδιοι κανόνες εφαρμόζονται σε όλα τα κράτη μέλη το ίδιο.
Ποιες είναι οι εξαιρέσεις στο δικαίωμα υπαναχώρησης;
Σε κάποιες περιπτώσεις, ο καταναλωτής δεν μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης από σύμβαση όπως:
Για αγαθά τα οποία μπορούν να αλλοιωθούν ή λήγουν σύντομα, μετά την πλήρη παροχή της υπηρεσίας, όταν η τιμή εξαρτάται από διακυμάνσεις της χρηματαγοράς, όταν τα προϊόντα κατασκευάζονται με ειδική παραγγελία και προδιαγραφές, τα σφραγισμένα αγαθά που έχουν αποσφραγιστεί (για λόγους υγιεινής), τα οινοπνευματώδη ποτά, τα σφραγισμένα ηχητικά αρχεία ή βίντεο ή λογισμικό, εφημερίδες και περιοδικά, η παροχή στέγασης, μεταφοράς αγαθών, ενοικίασης αυτοκινήτων, εστίασης, αναψυχής.
Καλούμε τους καταναλωτές:
– να μην παίρνουν βιαστικές αποφάσεις ενδίδοντας σε τηλεφωνικές πιέσεις.
– να ζητούν το έντυπο υπαναχώρησης και να το αποστέλλουν στην εταιρεία (όχι προφορικά), αν αλλάξουν γνώμη εντός 14 ημερών.
– να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές από επώνυμα καταστήματα που τηρούν το δικαίωμα υπαναχώρησης.
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Εισαι καταναλωτής.... έχεις δικαιώματα διεκδίκησε τα
Τι είναι το δικαίωμα υπαναχώρησης;
Το δικαίωμα υπαναχώρησης είναι ένα δυνατό εργαλείο που παρέχει η νομοθεσία στον καταναλωτή. Του επιτρέπει να ακυρώσει, χωρίς να αιτιολογήσει, μια αγορά εντός 14 ημερών από την παραλαβή του αγαθού ή από την υπογραφή της σύμβασης για υπηρεσίες.
Πότε ασκεί ο καταναλωτής το δικαίωμα υπαναχώρησης;
Οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να υπαναχωρήσουν από την εξ αποστάσεως ή την εκτός εμπορικού καταστήματος αγορά ή σύμβαση. Το δικαίωμα αυτό χορηγείται καθώς θεωρείται ότι ο καταναλωτής δεν έχει τη δυνατότητα να εξακριβώσει τα «υλικά» χαρακτηριστικά του προϊόντος ή γιατί μπορεί να έχει βρεθεί σε μια κατάσταση αγοράς υπό πίεση. Το δικαίωμα υπαναχώρησης υφίσταται ανεξάρτητα από το αν η σύμβαση αφορά την παροχή αγαθών, υπηρεσιών ή ψηφιακού περιεχομένου.
Τι είναι η εξ’ αποστάσεως σύμβαση πώλησης;
Είναι οι καταναλωτικές συμβάσεις που συνάπτονται χωρίς την ταυτόχρονη φυσική παρουσία του εμπόρου και του καταναλωτή, με χρήση μέσων επικοινωνίας εξ αποστάσεως μέσω ταχυδρομείου, ίντερνετ, τηλεφώνου κλπ.
Τι είναι η σύμβαση που συνάπτεται εκτός εμπορικού καταστήματος;
Είναι οι συμβάσεις που συνάπτονται με τη παρουσία του εμπόρου και του καταναλωτή αλλά σε χώρο που δεν είναι το εμπορικό κατάστημα π.χ. στο σπίτι του καταναλωτή, στο χώρο εργασίας του κλπ.
Ποια είναι τα ειδικά δικαιώματα των καταναλωτών σε αυτούς τους δύο τύπους συμβάσεων;
Ο καταναλωτής έχει μια προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών για να ξανασκεφτεί την αγορά του και να αποφασίσει το κατά πόσο θέλει να διατηρήσει τη σύμβαση που σύναψε με τον έμπορο.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση.
Ο καταναλωτής υποχρεούται να αιτιολογήσει την υπαναχώρηση;
Δεν απαιτείται να εξηγήσει ή να αιτιολογήσει την απόφασή του.
Υπάρχει κάποιο κόστος για την υπαναχώρηση;
Επιβαρύνεται με το κόστος επιστροφής του αγαθού ή του κόστος της μειωμένης αξίας στην περίπτωση κακομεταχείρισης του προϊόντος, όπως εξηγείται παρακάτω.
Ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει το προϊόν πριν υπαναχωρήσει;
Στην περίπτωση που θέλει να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης, ο καταναλωτής δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει το προϊόν. Ωστόσο, μπορεί να το ελέγξει και να δοκιμάσει τα αγαθά, με τον ίδιο τρόπο που θα το έκανε από κοντά σε ένα εμπορικό κατάστημα.
Αν χρησιμοποιήσει τα αγαθά, θα πρέπει να αποζημιώσει τον έμπορο για την τυχόν μείωση της αξίας τους.
Πως υπολογίζεται η προθεσμία υπαναχώρησης;
Η προθεσμία των δεκατεσσάρων ημερών ξεκινά από τη στιγμή που ο καταναλωτής αποκτά τη φυσική κατοχή των αγαθών ή από τη στιγμή της σύναψης της σύμβασης για υπηρεσίες. Αν ο καταναλωτής υπαναχωρήσει από τη σύμβαση, έχει επιπλέον 14 ημέρες να επιστρέψει το προϊόν. Ο έμπορος πρέπει να επιστρέψει το σύνολο του ποσού που έλαβε εντός 14 ημερών από την επιστροφή τους.
Πρέπει να ενημερωθεί ο καταναλωτής για το δικαίωμα υπαναχώρησης;
Ναι, οι επιχειρήσεις έχουν υποχρέωση να ενημερώσουν τον καταναλωτή για την ύπαρξη, τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες για την άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης
και να του χορηγήσουν υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης. Αν δεν ενημερώσουν τον καταναλωτή, η προθεσμία για το δικαίωμα υπαναχώρησης επεκτείνεται κατά 12 μήνες!
Το δικαίωμα αυτό ισχύει και για αγορές από άλλες χώρες;
Το δικαίωμα υπαναχώρησης είναι πλήρως εναρμονισμένο στην ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι οι ίδιοι κανόνες εφαρμόζονται σε όλα τα κράτη μέλη το ίδιο.
Ποιες είναι οι εξαιρέσεις στο δικαίωμα υπαναχώρησης;
Σε κάποιες περιπτώσεις, ο καταναλωτής δεν μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης από σύμβαση όπως:
Για αγαθά τα οποία μπορούν να αλλοιωθούν ή λήγουν σύντομα, μετά την πλήρη παροχή της υπηρεσίας, όταν η τιμή εξαρτάται από διακυμάνσεις της χρηματαγοράς, όταν τα προϊόντα κατασκευάζονται με ειδική παραγγελία και προδιαγραφές, τα σφραγισμένα αγαθά που έχουν αποσφραγιστεί (για λόγους υγιεινής), τα οινοπνευματώδη ποτά, τα σφραγισμένα ηχητικά αρχεία ή βίντεο ή λογισμικό, εφημερίδες και περιοδικά, η παροχή στέγασης, μεταφοράς αγαθών, ενοικίασης αυτοκινήτων, εστίασης, αναψυχής.
Καλούμε τους καταναλωτές:
– να μην παίρνουν βιαστικές αποφάσεις ενδίδοντας σε τηλεφωνικές πιέσεις.
– να ζητούν το έντυπο υπαναχώρησης και να το αποστέλλουν στην εταιρεία (όχι προφορικά), αν αλλάξουν γνώμη εντός 14 ημερών.
– να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές από επώνυμα καταστήματα που τηρούν το δικαίωμα υπαναχώρησης.
Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023
Ε.Π.Κ.Κρήτης :" Έκδοση Διαταγή Πληρωμής, από funds , για χρέος 9.500 ευρώ, σε εργαζόμενο του Ο.Τ.Α Χανίων"
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 26-1-2023 Τον " πόλεμο", κήρυξε , fynds, μέσω δικηγορικής εταιρείας ,με έδρα την Αθήνα , σε εργαζόμενο του Ο.Τ.Α Χανίων , για χρέος από αγορά αυτοκινήτου, του οποίου η κυριότητα δεν έχει επέλθει ακόμα , στον καταναλωτή-αγοραστη.. . Η αλήθεια είναι ,ότι ζούμε τραγελαφικές καταστάσεις, σε όλα τα επίπεδα και δεν το έχουν σε τίποτα κάποιοι να φοβίζουν , να εκβιάζουν τους καταναλωτές και με ελάχιστο χρέος. Αναλυτικά: Πρόκειται για καταναλωτική διαφορά, που έχει προκύψει μεταξύ καταναλωτή-αγοραστή αυτοκινήτου και διαμεσολαβούσης τράπεζας, η οποία χρηματοδότησε την αγορά αυτοκινήτου την εταιρεία πώλησης αυτοκινήτων.,στο παρελθόν. .Στην προκειμένη περίπτωση , καταναλωτής αγόρασε αυτοκίνητο, με την μέθοδο αυτή, δηλ. να πληρώνει δόσεις σε τραπεζικό λογαριασμό,πράγμα που έπραττε, μέχρι που του ήρθαν απρόβλεπτα γεγονότα στην ζωή του, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν απαιτητές ληξιπρόθεσμες οφειλές ,τις οποίες δεν μπορούσε να ικανοποιήσει.. Το χρέος , αυτό πουλήθηκε σε funds και σήμερα με Διαταγή Πληρωμής, το εν λόγω funds ,έρχεται να διεκδικεί με Διαταγή Πληρωμής,το ποσό των 9.500 ευρώ, με ότι αυτό συνεπάγεται. κατασχέσεις , πλειστηριασμό όλων των περιουσιακών στοιχείων, που έχει στην ιδιοκτησία του.o οφειλέτης. Ο συγκεκριμένος οφειλέτης, διαθέτει Ελαιώνα και υπεραστικό οικόπεδο ,5 στρεμμάτων. . Εδώ ,οφείλουμε να τονίσουμε ότι, το γεγονός αυτό καταγγέλθηκε, από τον καταναλωτή , στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, της οποίας είναι μέλος ζητώντας την συμβουλευτική , την καθοδήγηση ,αλλά και την Εξωδικαστική διαμεσολάβηση επίλυσης της καταναλωτικής διαφοράς αυτής.. Η ' Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, είχε να επιλέξει δύο οδούς, που τις προσφέρει η ισχύουσα νομοθεσία. 1) Συνέστησε στον καταναλωτή, δια των νομικών της συμβούλων , ανακοπή και αναστολή της ισχύουσας Διαταγής Πληρωμής, (καθώς κάθε Διαταγή Πληρωμής ,έχει 20ετή διάρκεια ζωής ) 2)Εξωδικαστική Διαμεσολάβηση, μεταξύ funds και καταναλωτή, για τη ρύθμιση του ποσού και εξόφληση του ποσού "Δωρεάν ",(μέσω της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης) Τέλος, λόγω τους κόστους της δικαστικής οδού και με την διαμεσολάβηση της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,επιλέχθηκε η Εξωδικαστική διαμεσολάβηση και ρύθμιση της οφειλής η οποία έγινε αποδεκτή από την Εταιρεία απαίτησης, με καταβολή " εφάπαξ " και άμεσα 1000 ευρώ,μετά για τους πρώτους 2 μήνες από 500 ευρώ, και το υπόλοιπο ποσό καθορισμός μηνιαίων δόσεων τών 150 ευρώ, μέχρι εξοφλήσεως Συμπερασματικά Σήμερα, με την εμπειρία την 15 ετή ,της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,οφείλουμε να τονίσουμε τα εξής: 1)Η προσφυγή στην Δικαιοσύνη , είναι άκρως χρονοβόρα και ακριβή ,για τον επιλέχθηκε ΄Ελληνα Καταναλωτή. 2)Η Εξωδικαστική Διαμεσολάβηση ,για την ρύθμιση χρέους, μεταξύ παραγόντων της αγοράς και καταναλωτών, είναι "Δωρεάν" για τα μέλη της , από την ΄Ενωση, είναι άμεση πετυχαίνει "κούρεμα" οφειλής και ρύθμιση αυτής ,είτε με εφάπαξ καταβολή είτε σε μηνιαίες δόσεις.. Για ενημέρωση , καθοδήγηση, συμβουλευτική ,Εξωδικαστική ρύθμιση, για χρέη σε πιστωτές κ.α τηλ. για ραντεβού στο 2821092306, 2821092666 και email. epkxan@gmail.com Η Πρόεδρος της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη
Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023
Ε.Π.Κ.Κρήτης: " Οικογένεια υπερχρεωμένων συνταξιούχων , έσωσε ολοσχερώς την περιουσία της , με Δικαστική απόφαση "
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 23-1- 2023
Η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εμφανώς ικανοποιημένη, για το περιεχόμενο της καινούργιας , απόφασης του Ειρηνοδικείου Χανίων , συγχαίρει την Δικαστή , όπου ρύθμισε κατά τρόπο οριστικό, τα χρέη ζευγαριού συνταξιούχων,σώζοντας την περιουσία της και ρυθμίζοντας το χρέος της
Αναλυτικά επί του περιεχομένου, της απόφασης:
Πρόκειται ,για ζευγάρι συνταξιούχων ηλικίας 73 και 64 ετών αντίστοιχα , με τέσσερα ενήλικα τέκνα , με χρέος 30.396,40 ευρώ .σε μία τράπεζα και στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού ( ΟΑΕΔ )
Εισοδήματα που διαθέτουν :
Σύνταξη του συζύγου , πρώην δημοσίου υπαλλήλου , γύρω στα 1100 ευρώ., η σύζυγος δεν διαθέτει εισόδημα
Περιουσιακά στοιχεία
,που έχουν στην κυριότητα τους
-Διαθέτουν μία κατοικία .210 τ.μ περίπου, δύο ορόφων, κατά 30 και 70% εκαστος καθως , κ.α περιουσιακά στοιχεία που αναφέρονται στο σκεπτικό της απόφασης.
Επί των παραπάνω, το Δικαστήριο των Χανίων και αφού έλαβε υπόψη του, την γενικότερη οικονομική ύφεση, με την απόφαση του, όρισε:
-Δέχεται, την αίτηση,
-Ρυθμίζει τα χρέη των οφειλετών ,με "μηδενικές δόσεις" επί μία τριετία , σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν.3869/2010
-Επιβάλλει στους αιτούντες ,για την διάσωση της κατοικίας τους σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν.3869/2010,μηνιαίες δόσεις ,των 225,52 ευρώ, για 120 δόσεις
- Επιβάλλει για τον σύζυγο , δόσεις 10 ετίας προς τον Ο.Α.Ε.Δ των 27,77 ευρώ.
-Εξαιρεί, από την εκποίηση όλων των περιουσιακών στοιχείων των οφειλετών ,όπως αυτή ειδικότερα περιγράφεται στο σκεπτικό της παρούσας.
Τέλος, ως πιστοποιημένη, Εθνική ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ,είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης, καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 - 13.00, ή να επικοινωνήσουν μαζί μας: Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2 731 00 Χανιά ,Τηλ. : 282109266 -2821092306- e-mail: epkxan@gmail.com
Η Πρόεδρος της ΄ Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023
Ε.Π.Κ.Κρήτης: "Αναστολή πλειστηριασμού , πρώτης κατοικίας, Χανιώτικης οικογένειας"
Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Δελτίο Τύπου 20-1-2023
"Ανάσα"για οικογένεια οφειλετών και δικαίωση της Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, υπήρξε το αποτέλεσμα ύστερα από μια σειρά διαπραγματεύσεων της Ενωσης ,με την εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων (servers), όπου δόθηκε αναστολή σε προγραμματισμένο πλειστηριασμό στην κύρια κατοικία ,για 15.000 ευρώ περίπου οφειλής , υπερχρεωμένου καταναλωτή, που είχε προγραμματιστεί στις 25/1/2023
Η τιμή εκκίνησης του πλειστηριασμού της κατοικίας ήταν 95.000 ευρώ.
Αναλυτικά:
Πρόκειται για οικογενεια με δύο ανήλικα παιδιά, ,της οποίας και οι δύο σύζυγοι εργάζονται , δεν ανήκουν στους ευάλωτους οικονομικά οφειλέτες , έχουν όμως πλείστα κοινωνικά κριτήρια.
Ο σύζυγος υπήρξε οφειλέτης σε μία τράπεζα, με καταναλωτικό δάνειο, με υπόλοιπο οφειλής γυρω στα 15.000 ευρώ ακαθαριστα, το δάνειο του πουλήθηκε, σε funds και το funds, ενεργοποίησε τα αναγκαστικά μέτρα και μάλιστα το χειρότερο να βγαλει σε πλειστηριασμό την πρώτη κατοικία του οφειλέτη, για χρέος 15.000 ευρώ......
Παρά ταύτα, με την Εξωδικαστική διαμεσολάβηση και παρέμβαση της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, υπήρξε επίσημα η αναστολή του πλειστηριασμού,η οποία πιστοποιήθηκε από σχετικό έγγραφο με ημερ 12-1-2023 του funds και επιδόθηκε στον οφειλέτη στις 16-1-1023 από την δικαστική Επιμελήτρια του Εφετείου Κρήτης ΧΧΧ
Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης από το 2010, παρέχει στους οφειλέτες καταναλωτές , δανειολήπτες , υποστήριξη και συμβουλευτική, για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών τους ,προς οποιονδήποτε πιστωτή ,funds , τραπεζες ,ιδιωτες ,ταμεια, κ.α .
Καλούνται λοιπόν οι καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα στη ρύθμιση των οφειλών τους, να επικοινωνούν άμεσα , με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας κλείνοντας ραντεβού : τηλ.2821092306 2821092666 και EMAIL.epkxan@gmail.com
Η Πρόεδρος της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2023
Περί πτώχευσης νοικοκυριού
Μπαίνουμε στην πτώχευση Μόνο, οταν το χρέος μας δεν είναι βιώσιμο, συμφαιρει νεους και αβάσταχτα χρεωμενος καταναλωτές.
Εσείς, που ανηκεται σαυτή την κατηγορία οφειλετών ρωτηστε μας στο 2821092306
Απαλλαγή από τα χρέη, περνάμε, στην πτώχευση
Μία βασική καινοτομία του νέου Πτωχευτικού Κώδικα είναι η χορήγηση της λεγόμενης «δεύτερης ευκαιρίας» στο πρόσωπο που κηρύσσεται σε πτώχευση, δηλ. η δυνατότητά του να απαλλαγεί από τα χρέη του, κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις.
Αντικαθιστά έτσι ο νέος νόμος τις παλιές ρυθμίσεις του «Νόμου Κατσέλη», με τον κίνδυνο όμως της πλήρους απώλειας της περιουσίας να είναι μεγαλύτερος από ποτέ.
Έτσι:
Α) Επέρχεται πλήρης απαλλαγή από κάθε οφειλή (πλην κάποιων εξαιρέσεων) του οφειλέτη, τρία (3) έτη μετά την κήρυξη της πτώχευσης ή την καταχώριση της απόφασης του Δικαστηρίου που απέρριψε την αίτηση πτώχευσης για το λόγο ότι δεν υπήρχε αρκετή περιουσία για να καλυφθούν τα έξοδα της διαδικασίας.
Η απαλλαγή αυτή εντός των τριών αυτών ετών αφορά τους πτωχούς που έχουν κάποια περιουσία αλλά αυτή δεν περιλαμβάνει την κύρια κατοικία του ή δεν υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία που αντιπροσωπεύουν αξία άνω του 10% των συνολικών οφειλών και ταυτόχρονα έχουν αξία άνω των 100.000 €.
Παράδειγμα:
οφειλέτης που πτωχεύει με χρέη 500.000 € και στην περιουσία του δεν περιλαμβάνεται κύρια κατοικία ή τα περιουσιακά στοιχεία που κατέχει είναι κάτω των 50.000 €, τότε η πλήρης απαλλαγή του από τα χρέη επέρχεται σε τρία χρόνια από την πτώχευση.
Β) Αντίθετα, αν ο οφειλέτης έχει κάποια αξιόλογη περιουσία και συγκεκριμένα την κύρια κατοικία ή περιουσιακά στοιχεία που αντιπροσωπεύουν αξία άνω του 10% και ανέρχονται σε ποσό άνω των 100.000 € τότε η απαλλαγή επέρχεται σε ένα (1) έτος από την κήρυξη της πτώχευσης.
Για κάθε πληροφορία, οδηγίες και κατευθύνσεις σχετικά με την εφαρμογή του Πτωχευτικού Κώδικα, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Η Πρόεδρος
Ιωάννα Μελάκη
ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΆΒΗΣΗ ΜΈΣΩ ΤΗς ΕΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΜΜέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών
«Κούρεμα» χρεών και διάσωση περιουσιακών στοιχείων υπερχρεωμένων νοικοκυριών και ιδιαίτερα της πρώτης κατοικίας είτε ανήκει σε ευάλωτο νοικοκυριό είτε όχι
Πρόκειται για μία από τις σημαντικές εξέλιξεις για δανειοπλήπτες οι οποίοι δεν προσφεύγουν πλέον στη δικαιοσύνη για να «ελαφρύνουν τα χρέη του,ς αλλά μέσω της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης και της διαδικασίας που τους δίνει πλέον ο νόμος για εξωδικαστική ρύθμιση, πετυχαίνοντας μάλιστα ένα υψηλό ποσοστό «κουρέματος»
Ως γνωστόν, πλέον ο «Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών» έχει υποκαταστήσει το νόμο 3869/2010 για τα «Υπερχρεωμένα Νοικοκυριά» και σε αυτόν μπορούν να ενταχθούν πλέον όσοι ήρθαν σε αδυναμία πληρωμής μετά την κατάργηση του νόμου αυτού, αλλά ακόμα και εκείνοι των οποίων η αίτησή τους στα «Υπερχρεωμένα» απορρίφθηκε εν τέλει από τα Δικαστήρια, οπότε και αναγκαστικά το χρέος τους αναβιώνει.
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο και επιλογή για αρκετούς πολίτες, οι αιτήσεις των οποίων για ένταξη στα «Υπερχρεωμένα Νοικοκυριά» έχουν απορριφθεί από τα Δικαστήρια της χώρας και αναζητούν τρόπους να προστατεύσουν εκ νέου την πρώτη τους κατοικία.
Καταγγελία ,Χανιώτισσα οφειλέτριας τραπεζων για..... εκβιαστικά μηνύματα
Καταγγελία έγινε στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτων Κρήτης, από δανειολήπτρια, του Ν.3869/2010 , μέλος της ΄Ενωσης , φοβερά ταραγμένη, για την επιστολή που έλαβε από την χχχχ (servers) που στην ουσία η εν λόγω επιστολή ,δεν είχε ενημερωτικό περιεχόμενο, αλλά εκφοβιστικό.
Διαβάστε επίσης
Καθυστέρησε στη δουλειά και σκέφτηκε να καταγγείλει ληστεία!
Καταγγελία για επίθεση με… κατσούνα από νεαρό άνδρα
Καθώς με λίγα λόγια της τονίζουν τις συνέπειες που θα έχει, εάν παρεμπιπτόντως, δεν έχει προβεί στην καταβολή των οριζόμενων από την δικαστική απόφαση δόσεων.
Συγκεκριμένα αναφέρεται στην επιστολή χχχχ (servers):
“Σε αυτή την περίπτωση, οι οφειλές προς όλους τους πιστωτές, θα επανέλθουν στο ύψος στο οποίο θα βρισκόταν εάν δεν είχε υποβληθεί η αίτηση υπαγωγής με συνέπεια να χάσετε το δικαίωμα απαλλαγής από το υπόλοιπο των οφειλών σας.
Επί πλέον θα παύσει η αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων με δυνατότητα να εκκινήσουν διαδικασίας, αναγκαστικής εκτέλεσης “
Στο τέλος της επιστολής αναφέρεται:
“Σε περίπτωση που έχετε προβεί ήδη σε πληρωμή παρακαλούμε αγνοήστε την παρούσα επιστολή. Σε περίπτωση που τηρείται, κανονικά τη δικαστική ρύθμιση των οφειλών σας, παρακαλούμε όπως επικοινωνήσετε μαζί μας”.
Επειτα από τα παραπάνω, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, απευθυνόμενη στους δανειολήπτες μέλη της ή μη συμβουλεύει:
α) Δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα και κανένα από την στιγμή που εφαρμόζετε την Δικαστική απόφαση και καταβάλετε τις δόσεις ανελλιπώς.
β) Τα επιστολόχαρτα που λαμβάνετε από οπουδήποτε , πρέπον είναι , να ενημερώνετε τον Φορέα ΄δικηγόρο ένταξη σας στο ν.3869/2010.
Τέλος, η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης τονίζει ότι, για τις Εταιρείες που οχλούν και ενοχλούν τους δανειολήπτες με σκοπό να ασκήσουν κάποια πίεση χωρίς αιτιολογία και νόημα, θα καταγγελθούν στις αρμόδιες Κρατικές Αρχές για την νόμιμη τιμωρία τους.
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2023
E.Π.Κ.Κρήτης "Κούρεμα" χρέους κατά 70% και ολική διάσωση περιουσιακών στοιχείων
Ε
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 12-1-2023
Νέα απόφαση, από το Ειρηνοδικείο Χανίων, για Ιδιωτικό υπάλληλο, "κουρεύει" το χρέος των 200.00 ευρώ, κατά 140.000 ευρώ, δηλ.κατά 70%.και σώζει όλα τα ακίνητα και κινητά περιουσιακα στοιχεία του οφειλέτη. Αναλυτικα: Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτων Κρήτης, της οποίας ο οφειλέτης είναι μέλος της, ο εν λόγω καταναλωτής, κατέθεσε αίτηση στο Ειρηνοδικείο Χανιων, το 2014 για υπαγωγή στο ν 3869/2010 Ο αιτών, είναι φυσικό πρόσωπο, αγαμος και ατεκνος, εργάζεται σε Ιδιωτική εταιρεία, ως μισθωτούς, με μισθό 1.180 ευρώ. Περιουσιακα στοιχεια που διαθέτει : Έχει στην κυριότητα του, πρώτη κατοικία και πολλά αγροτεμάχια Επί της απόφασης: Το Ειρηνοδικείο Χανίων, με την απόφαση του όρισε : α) Ρυθμίζει τα χρέη του οφειλέτη, με τον ορισμό μηνιαίων καταβολών 5ετιας,με μηνιαία δόση 285,50 ευρώ β) Εξαιρεί από την εκποίησή την κύρια κατοικία του γ) Επιβάλλει στον αιτούντα την υποχρέωση για τη διάσωση της κύριας κατοικίας του, να καταβάλλει επί 20 ετη (240 μήνες )μηνιαία εντοκη δόση 194,50 Τέλος, για ενημέρωση, συμβουλευτικη και εξωδικαστικη διαμεσολάβηση , ο κάθε οφειλέτης, μπορεί να επικοινωνεί στο τηλ. 2821092306, εργάσιμες ημέρες και ώρες Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτων Κρήτης Ιωάννα Μελάκη -- ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35 Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2 Email: epkxan@gmail.com Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2023
Οφειλέτες στην Εφορία!!! Μαθετε τα δικαιώματα σας,πως να αποφύγετε την κατάσχεση λογαριασμών
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο ειδικό εγχειρίδιο φορολογικών διαδικασιών που εξέδωσε πρόσφατα και κοινοποίησε σε όλες τις φοροεισπρακτικές υπηρεσίες η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η διαδικασία μιας κατάσχεσης απαιτήσεων οφειλέτη του Δημοσίου εις χείρας τρίτων διεκπεραιώνεται από τη φορολογική υπηρεσία που είναι αρμόδια για την είσπραξη των οφειλών σε χρόνο που κυμαίνεται από 11 έως και 20 ημέρες.
Για την πραγματοποίηση της κατάσχεσης, ακολουθούνται τα παρακάτω «βήματα»:
1 Επιλογή οφειλέτη: Ο οφειλέτης στον οποίο θα επιβληθεί η κατάσχεση επιλέγεται από τον προϊστάμενο της αρμόδιας φορολογικής υπηρεσίας, κατόπιν προτεραιοποίησης των υποθέσεων, με κριτήρια το ύψος και την παλαιότητα της οφειλής, τη φορολογική συμπεριφορά, τη διακοπή της παραγραφής κ.λπ. ή με κριτήρια που τίθενται από τη διοίκηση (όπως, ενδεικτικά, διασταυρώσεις οφειλετών κ.λπ.).
2 Εντοπισμός απαιτήσεων του οφειλέτη εις χείρας τρίτων: Η αρμόδια φορολογική υπηρεσία -δηλαδή η Επιχειρησιακή Μονάδα Είσπραξης (ΕΜΕΙΣ) ή το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ) ή το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΕΠ) ή η ΔΟΥπραγματοποιεί έρευνα για τον εντοπισμό χρηματικών, κυρίως, απαιτήσεων του οφειλέτη από τρίτους (μισθών από εργοδότες, συντάξεων από ασφαλιστικά ταμεία, ενοικίων από μισθωτές, λοιπών απαιτήσεων από τρίτους κ.λπ.). Στόχος της έρευνας είναι η επιβολή κατάσχεσης του ποσού που ο τρίτος (ο εργοδότης, το ασφαλιστικό ταμείο, ο μισθωτής κ.λπ.) πρόκειται να αποδώσει στον οφειλέτη του Δημοσίου. Η κατάσχεση επιδιώκεται να επιβληθεί πριν αποδοθεί το ποσό στον οφειλέτη του Δημοσίου, δηλαδή όταν αυτό βρίσκεται ακόμη στα χέρια του τρίτου (του εργοδότη, του ταμείου, του μισθωτή κ.λπ.). Σε περίπτωση ύπαρξης υπολοίπου καταθέσεων σε τραπεζικό λογαριασμό του οφειλέτη η κατάσχεση επιδιώκεται να επιβληθεί με την αποστολή ηλεκτρονικού κατασχετηρίου στην τράπεζα, που θεωρείται «τρίτος» και έχει ως στόχο τη δέσμευση ποσού από το υπόλοιπο του καταθετικού λογαριασμού του οφειλέτη, προκειμένου να αποδοθεί στο Δημόσιο. Η έρευνα για τον εντοπισμό απαιτήσεων του οφειλέτη στα χέρια τρίτων διενεργείται με αναζήτηση πληροφοριών μέσω του Συστήματος Φορολογίας TAXIS, του Συστήματος Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών (ΣΜΤΛ και Λ.Π.) ή μέσω άλλων πηγών πληροφόρησης.
3 Δημιουργία ηλεκτρονικού κατασχετηρίου: Δημιουργείται από το σύστημα TAXIS κατασχετήριο στα χέρια τρίτων ή στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων, ως τρίτων. Το κατασχετήριο δημιουργείται: α) με την εισαγωγή:
– των στοιχείων του οφειλέτη ή των οφειλετών, αν πρόκειται για μαζικό κατασχετήριο στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων,
– των στοιχείων του τρίτου,
– των ληξιπρόθεσμων ατομικών οφειλών και των χρεών συνυποχρέωσης ή συνυπευθυνότητας του οφειλέτη στον πίνακα χρεών, με ιδιαίτερη προσοχή στο ποσοστό συνυπευθυνότητας,
β) με την αποθήκευση και απόδοση αριθμού ειδικού βιβλίου κατασχετηρίου στα χέρια τρίτων.
4 Εκτύπωση, έγκριση και υπογραφή κατασχετηρίου: Σε περίπτωση έκδοσης μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, ακολουθείται η εξής «διαδρομή»: ανάκτηση του αριθμού ειδικού βιβλίου του μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, εκτύπωση, εις διπλούν, για έγκριση και υπογραφή από τον τμηματάρχη και τον διευθυντή της αρμόδιας φορολογικής υπηρεσίας.
Σε περίπτωση ηλεκτρονικού κατασχετηρίου που προορίζεται για τις τράπεζες, αποδίδεται αριθμός πρωτοκόλλου εξερχόμενου εγγράφου στο κατασχετήριο. Στη συνέχεια το ηλεκτρονικό κατασχετήριο εγκρίνεται, μέσω του TΑXIS, από τον προϊστάμενο της, κατά περίπτωση, αρμόδιας φορολογικής υπηρεσίας.
5 Ανάθεση του μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου σε υπάλληλο της υπηρεσίας ή σε συνεργαζόμενο με τη φορολογική υπηρεσία δικαστικό επιμελητή για την επίδοση του κατασχετηρίου στον τρίτο. Καταχωρούνται τα στοιχεία του οριζόμενου υπαλλήλου ή του δικαστικού επιμελητή στο σχετικό πεδίο του κατασχετηρίου. Επίσης, στην εκτύπωση παραλαβής του κατασχετηρίου, καταχωρείται η ημερομηνία παραλαβής προς επίδοση.
6 Επίδοση αποστολή του κατασχετηρίου στον τρίτο: α) Σε περίπτωση έκδοσης μη ηλεκτρονικού κατασχετηρίου, ο οριζόμενος υπάλληλος ή ο δικαστικός επιμελητής επιδίδει αυτοπροσώπως το κατασχετήριο και επιστρέφει αντίγραφο του αποδεικτικού επίδοσης στην εκδούσα αρμόδια φορολογική υπηρεσία ή αποστέλλει το κατασχετήριο στον τρίτο ταχυδρομικά. Η αρμόδια υπηρεσία καταχωρεί την ημερομηνία επίδοσης. Αν δεν καταστεί δυνατό να εντοπιστεί ο τρίτος στη δοθείσα διεύθυνση / έδρα, συντάσσεται το σχετικό αποδεικτικό. Το κατασχετήριο επιστρέφεται στην εκδούσα φορολογική αρχή και καταχωρείται στο πεδίο των παρατηρήσεων ο λόγος που δεν επιδόθηκε αυτό. Το κατασχετήριο, με το αποδεικτικό επίδοσης, τίθεται στον φάκελο που τηρείται στο αρμόδιο τμήμα, είτε με αύξοντα αριθμό κατασχετηρίου ανά έτος, είτε με αλφαβητική σειρά οφειλέτη. β) Σε περίπτωση ηλεκτρονικού κατασχετηρίου πραγματοποιείται ηλεκτρονική διαβίβαση αυτού μέσω μηνύματος στον κόμβο της «Τειρεσίας». Μέσω του κόμβου αυτού, το κατασχετήριο αποστέλλεται στους τρίτους, δηλαδή στις τράπεζες.
Οχι !!! από την ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στο "ξεσπίτωμα " των λαικων νοικοκυριών , Δανειολήπτες γίνονται από ιδιοκτήτες , ενοικιαστές!!!!
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , δεν επιθυμεί και είναι ΚΟΝΤΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟ που θέλει τους δανειολήπτες ενοικιαστες του ίδιου του σπιτιού τους
Λένε ότι στηρίζουν τα ευάλωτα νοικοκυριά να κρατήσουν τα σπίτια τους , όχι όμως ως ιδιοκτήτες !!!
Τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσουν τα ευάλωτα νοικοκυριά που θέλουν να συνεχίσουν να παραμένουν στην πρώτη τους κατοικία ως ενοικιαστές, συναινώντας στην παράδοση του ακινήτου τους στον φορέα απόκτησης και επαναμίσθωσης ακινήτων όταν αυτός δημιουργηθεί και στο μεσοδιάστημα να λαμβάνουν επιδότηση από το κράτος, περιγράφει η κοινή υπουργική απόφαση που εκδόθηκε από τα υπουργεία Οικονομικών και Επικρατείας.
Πρόκειται για το ενδιάμεσο πρόγραμμα προστασίας της πρώτης κατοικίας που απευθύνεται στα ευάλωτα νοικοκυριά που πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια και τα οποία προκειμένου να λάβουν την επιδότηση που προβλέπει το πρόγραμμα, θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση σε ειδική πλατφόρμα, συναινώντας στην παράδοση του ακινήτου τους στον φορέα που εκτιμάται ότι θα συσταθεί περί τα τέλη του 2023 ή στις αρχές του 2024. Η επιδότηση μέσω του ενδιάμεσου προγράμματος θα ισχύσει για 15 μήνες και θα συνεχιστεί, όταν δηλαδή δημιουργηθεί ο φορέας, με τους ίδιους όρους, έχοντας όμως προηγουμένως υλοποιηθεί και η παράδοση του ακινήτου, όπως αυτή προβλέπεται στον νέο πτωχευτικό νόμο.Επιδότηση δόσης από 1-1-2023 για ενήμερους οφειλέτες
Σε αυτή την κατηγορία δικαιούχων, την έκτακτη επιδότηση θα λάβουν οι πλέον ευάλωτοι «πράσινοι» δανειολήπτες, με δάνειο α’ κατοικίας, οι οποίοι θα υποβάλουν αίτηση στην πλατφόρμα με βάση συγκεκριμένα οικονομικά και περιουσιακά κριτήρια:
(α) ετήσιο εισόδημα έως 7.000 ευρώ για άγαμο (βάσει του εκκαθαριστικού του 2022) προσαυξανόμενο κατά 3.500 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού ή έως 21.000 ευρώ για πολύτεκνους,
και (β) ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας έως 180.000 ευρώ.