Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Σελίδες
Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2024
ΕΥΧΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΡΗΤΗΣ
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024
ΔΎΝΑΜΗ ΜΑΣ Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ
Από όλους εμάς στον "Αγώνα της Κρήτης", ευχές από καρδιάς για Καλά Χριστούγεννα
ΕΥΧΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
ΕΥΧΕΣ
Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΌΤΗΤΑ ΜΑΣ.
Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024
Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Ευχές της Ιωάννας Μελακη, στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΒΕΧ
Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2024
Χριστουγεννιάτικες αγορές στην Κρήτη: «Στηρίζουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, ενισχύουμε τον τόπο μας!»
Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024
Στον Καλογερή η ΄ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, κ. Νίκο Καλογερή, πραγματοποίησε σήμερα, Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019, η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, κα Ιωάννα Μελάκη, συνοδευόμενη από Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης.
Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, κ. Νίκο Καλογερή, πραγματοποίησε σήμερα, Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019, η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, κα Ιωάννα Μελάκη, συνοδευόμενη από Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης.
Οι εκπρόσωποι της Ένωσης και ο Αντιπεριφερειάρχης συζήτησαν θέματα που αφορούν στην προστασία των καταναλωτών, οι οποίοι βιώνουν δύσκολες κοινωνικές και εργασιακές συνθήκες λόγω της οικονομικής κρίσης της τελευταίας δεκαετίας, και συνεπώς έχουν αυξημένη ανάγκη από νομική υποστήριξη στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους.
Σ’αυτό το πλαίσιο η κα Μελάκη επεσήμανε τη σπουδαιότητα του έργου της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών η οποία υπερασπίζεται σταθερά τα δικαιώματα των καταναλωτώνΤα ενοίκια έχουν ξεφύγει....
Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024
Χανιώτης, χρωστούσε σε 8 τράπεζες μισό εκατομμύριο, διέγραψε χρέος 365.000 ευρώ και έσωσε το σπίτι του
Μεγάλη δικαίωση δανειολήπτη, μέσω του ν.3869/2010 χρωστούσε μισό εκατομμύριο και διέγραψε χρέος 365.000 ευρώ .
Αναλυτικά και σύμφωνα με την Ανακοίνωση της Ένωσης Προστασίας καταναλωτών Κρήτης, της οποίας ο οφειλέτης είναι μέλος της πρόκειται για Χανιώτη , οικογενειάρχη πολύτεκνο, ο οποίος είχε χρεωθεί σε 8 τράπεζες
Με την καθοδήγηση και συμβουλευτική της Ένωσης Προστασίας καταναλωτών Κρήτης, κατέθεσε αίτηση ρύθμισης των οφειλών του στο Ειρηνοδικείο Χανίων, όπου δικάστηκε τον Οκτώβριο του 2013 αποφασίστηκε:
1) Ρυθμίζει τα χρέη του αιτούντος με τον ορισμό μηδενικών καταβολών για τέσσερα χρόνια
2) Εξαιρεί της εκποίησης την κύρια κατοικία του αιτούντος ήτοι μια μεζονέτα εμβαδού 232,98 τ.μ σε οικόπεδο εμβαδό 660 τ.μ με ποσοστό συνιδιοκτησίας επί αυτής 13/20 εξ αδιαιρέτου ,που βρίσκεται στην περιοχή της Σούδας.
3) Επιβάλλει στον αιτούντα την υποχρέωση να καταβάλει για την διάσωση της κατοικίας του ,το ποσό των 255,82 ευρώ για χρονικό διάστημα 20 ετών (240 μηνών)
Παρά ταύτα, η νικηφόρα αυτή απόφαση, προσβλήθηκε στο Εφετείο, από μια από τις τράπεζες, με αποτέλεσμα ουσίας να μη διαφοροποιηθεί, παρά μόνο στο σημείο της μηνιαίας δόσης, διότι το πρωτοδικείο επέβαλε να πληρώσει την αύξηση της αντικειμενικής αξίας της κατοικίας αυξημένη δόση δηλαδή πλέον δεν θα πληρώνει το ποσό των 255,82 ευρώ αλλά 566,05 ευρώ.
57 Χρόνια ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ
Γράφει η Ιωάννα Μελάκη
Χρόνια Πολλά... Χανιώτικα .Νέα
κ.Διευθυντά.
Δεν είναι λίγο, ούτε τυχαίο, σε μία εποχή ,όπως η δική μας, ένα τοπικό ενημερωτικό έντυπο, να συμπληρώνει πάνω από μισό αιώνα ζωής (57 χρόνια) και να παραμένει επιλέξιμο καθημερινής ενημέρωσης, από τον αναγνώστη (καταναλωτή)
Θεωρούμε μέγιστο επίτευγμα , της εφημερίδας Χ.Ν, που η ιστορική της διαδρομή, αισίως συμπληρώνει τα 57 έτη , αντιλαμβανόμενοι πλήρως το μέγεθος της τεράστιας προσφοράς ζωής ,στον περιφερειακό τύπο, αλλά και σε όλους εμάς, που επιθυμούμε και αποζητούμε μία έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.
Αξίζουν σε όλους τους συντελεστές ,παραγωγής των Χ.Ν. θερμά συγχαρητήρια ,που συνεχίζουν να δίνουν τον έντιμο αγώνα της ενημέρωσης, με υπευθυνότητα , μαχητικότητα , πείσμα και προσήλωση ,σεβόμενοι πριν και πάνω από όλα, τον αναγνώστη , και τις αρχές της δημοσιογραφικής Δεοντολογίας. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ,σε μία εποχή ,που τα παραδοσιακά ΜΜΕ, δοκιμάζονται και η πληροφορία ταξιδεύει με ταχύτητα φωτός ,τα Χ.Ν, να αντιστέκονται και να έχουν πρωταρχική θέση, στον Περιφερειακό συμβατικό τύπο.
Για όλα τα παραπάνω, ευχόμαστε από καρδιάς, υγεία και δύναμη σε όλους σας, να συνεχίσετε τις επιτυχίες, την αντικειμενικότητα και την ολοκληρωμένη πληροφόρηση και για πολλά χρόνια ακόμα. και η εφημερίδα ΧΝ , να αποτελεί ένα φωτεινό Φάρο ενημέρωσης, εξελισσόμενη ,'κάνοντας την αναγκαία μετάβαση, στην ψηφιακή εποχή.
Τέλος, σας ευχαριστούμε Χ.Ν , και σας ευγνωμονούμε για την τεράστια και πολύχρονη προσφορά σας, στην ενημέρωση σε όλους εμάς, καλώντας σας να συνεχίσετε ανεξάρτητα και θαρραλέα ,το πλούσιο και σημαντικό έργο σας και στα 100 χρόνια!!!
Με Εκτίμηση
Η Πρόεδρος της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024
Ε.Π.Κ.Κρήτης: “Όχι, στους “επαγγελματίες επαίτες” ' Εξω από τα Σουπερ Μαρκετ και αλλού,,,,,
Ετησια Τακτικη ΓΕΝ Συνέλευση
Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024
ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ ΥΠΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ: ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΩΝ ΕΓΓΥΗΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΖΩΗΣ
Αθήνα, 26 Νοεμβρίου 2024
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Σε συνέχεια των από 01/02/2021 και 08/03/2023 ανακοινώσεων του ασφαλιστικού εκκαθαριστή της ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ ΥΠΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ σχετικά με την πραγματοποίηση σταδιακών καταβολών για τη διανομή με κεφάλαια του Εγγυητικού Κεφαλαίου Ιδιωτικής Ασφάλισης Ζωής (ΕΚΙΑΖ) προκαταβολής συνολικού ποσού σαράντα πέντε εκατομμυρίων ευρώ (άρθρο 92 του ν. 4714/2020 και άρθρο 139 του ν. 4972/2022),
ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ότι στις 26 Νοεμβρίου δόθηκαν εντολές πληρωμής στις πληρώτριες τράπεζες για την καταβολή συμπληρωματικού ποσού διανομής κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 2 παρ. 11, περ. β΄, εδ. β΄ του ν. 3867/2010 ως προστέθηκε με το άρθρο 35 παρ. 3 του Ν. 5024/2023, ποσού διανομής 3.418.764,93 ευρώ, για 29.924 συμβόλαια (πατήστε εδώ για να δείτε τα συμβόλαια).
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι μπορούν να απευθύνονται στην ιστοσελίδα των υπό ασφαλιστική εκκαθάριση ασφαλιστικών εταιρειών http://www.aspispronia.gr.
Τηλέφωνα επικοινωνίας:
211 4111215, 211 4111656-657, 211 4110942, 211 4111856
Υπενθύμιση πληρωμής συνδρομής έτους 2024 λόγω λήξησ του ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΎ ΈΤΟΥΣ
Αγαπητά μέλη της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Αφού σας ευχηθούμε Χαρούμενες γιορτές και Χρόνια Πολλά σε καθένα από εσάς, σας υπενθυμίζουμε την πληρωμή της συνδρομής προς την ΄Ένωση
για το ετος 2024 λήγει 31-12-2024
Μπορείτε να προσέρχεστε στο γραφείο , εργάσιμες ημέρες και κατά τις ώρες 09:00 - 12
Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση 0026.0746.92.0103426942
Εκ του Διοικητικού Συμβουλίου
Ε.Π.Κ.Κρήτης: "-Τι πρέπει να ξέρει ο καταναλωτής-οφειλέτης , για κατάσχεση -πλειστηριασμό"
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Χιονοστιβάδα οι πλειστηριασμοί,στην Χώρα μας και στο υπερήφανο νησί μας, ακόμα και της πρώτης κατοικίας, χωρίς κοινωνική και οικονομική διάκριση ,από Τράπεζες και fundS, μετά την κατάργηση του ν.3869/2010 , {ν.Κατσέλη)με τους καταναλωτές να ψάχνουν εναγωνίως, να βρουν σανίδα Σωτηρίας, μα τους καταναλωτές, να ψάχνουν τα λιγοστά ευρώ , που χάθηκαν από τον προϋπολογισμό τους , τον τελευταίο καιρό λόγω καλπάζοντος πληθωρισμού και ανεξέλεγκτης ακρίβειας
. Η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, φανερά προβληματισμένη, αφενός καλεί την Κυβέρνηση, να πάρει άμεσα μέτρα αποπληθωρισμού, μηδενίζοντας τον Φ.Π.Α,σε είδη άμεσης λαϊκής κατανάλωσης και να μειώσει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα ,αν θέλει να ανακουφίσει τον λαό ,που στενάζει κάτω από το ανελέητο κύμα της ακρίβειας, που εξανεμίζει τα ευρώ, από τον μισθωτό και τον συνταξιούχο.
Αφετέρου, καλεί κάθε καταναλωτή, να έρθει ποιο κοντά ,στην Συλλογικότητα που του ανήκει (Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης), ώστε να ενημερωθεί πλήρως και επιμελώς, για τα νόμιμα δικαιώματα του, ώστε να πάψει να φοβάται, εάν θα χάσει το κεραμίδι του.
Διότι στον φόβο του καταναλωτή ποντάρουν, ώστε να τον λυγίσουν πνευματικά και συναισθηματικά, να του πάρουν και τα τελευταία ευρώ Παρακάτω η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , ενημερώνει τους οφειλέτες γενικά, τι είναι κατάσχεση και τι πλειστηριασμός και ποια είναι τα νομικά εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει
Για τον πλειστηριασμό Για να ξεκινήσει ο πλειστηριασμός, θα πρέπει ο δανειστής ,να έχει αποκτήσει και κοινοποιήσει στον οφειλέτη τον λεγόμενο εκτελεστό τίτλο, ο οποίος μπορεί να είναι τελεσίδικη ή προσωρινά εκτελεστή δικαστική απόφαση, διαταγή πληρωμής κλπ
. Η επίδοση αυτή (δια δικαστικού επιμελητή) αντιγράφου του απογράφου του εκτελεστού τίτλου μαζί με επιταγή προς εκτέλεση/πληρωμή, αποτελεί την εναρκτήρια πράξη της αναγκαστικής εκτέλεσης.
Κατάσχχεση :
Αφού μας κοινοποιηθεί ο εκτελεστός τίτλος, μετά από 3 εργάσιμες ημέρες από την επομένη της επίδοσης, ο δανειστής μπορεί να επιβάλει κατάσχεση σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, κινητά ή ακίνητα. Με την κατάσχεση οδηγούμαστε στην υλική και νομική δέσμευση του πράγματος, χάνουμε δε την εξουσία διάθεσής του έκτοτε (δηλ. δεν μπορούμε να το μεταβιβάσουμε πλέον).
Επίσης, αν το ακίνητο νοικιαστεί από τον οφειλέτη μετά την κατάσχεση, αυτός που το αποκτά μετά τον πλειστηριασμό μπορεί να καταγγείλει τη μίσθωση μέσα σε δύο μήνες από την απόκτησή του.
Για την κατάσχεση, συντάσσεται η κατασχετήρια έκθεση από το δικαστικό επιμελητή,
Η κατασχετήρια έκθεση επιδίδεται στον οφειλέτη είτε την ίδια στιγμή είτε το αργότερο εντός οκτώ (8) ημερών. Μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την κατάσχεση, πρέπει να επιδοθεί αντίγραφο της έκθεσης στον υποθηκοφύλακα (κτηματολόγιο) της περιφέρειας που βρίσκεται το ακίνητο.
Προσοχή !!!:
Επιτρέπονται περισσότερες της μίας κατασχέσεις του ίδιου ακινήτου, η κάθε διαδικασία δε, κινείται παράλληλα και ξεχωριστά.
Η ημερομηνία του πλειστηριασμού ορίζεται υποχρεωτικά στην κατασχετήρια έκθεση μέσα σε επτά (7) μήνες και πάντως όχι μετά από οκτώ (8) μήνες από την ημέρα περάτωσης της κατάσχεσης.
Αν η ημερομηνία αυτή πέσει τον Αύγουστο, τότε μεταφέρεται για τον επόμενο μήνα. Το αργότερο μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την κατάσχεση, πρέπει να δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του Δελτίου Δικαστικών Δημοσιεύσεων του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) απόσπασμα της κατασχετήριας έκθεσης που περιέχει, μεταξύ άλλων, συνοπτική περιγραφή του ακινήτου, μνεία των υποθηκών που υπάρχουν σε αυτό, την τιμή πρώτης προσφοράς κλπ. Προσοχή!!! Μπορεί ο οφειλέτης, δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες πριν από τον πλειστηριασμό,να ασκήσει ανακοπή κατά της κατασχετήριας έκθεσης ζητώντας τη διόρθωσή της ως προς την περιγραφή του ακινήτου, την εκτίμηση και την τιμή πρώτης προσφοράς. μπορεί να ανασταλεί η διενέργεια του πλειστηριασμού έως έξι (6) μήνες από την αρχική ημερομηνία του, εφόσον προσδοκάται ότι ο οφειλέτης θα ικανοποιήσει σε αυτό το διάστημα τον δανειστή ή ότι τότε θα επιτευχθεί μεγαλύτερο πλειστηρίασμα.
Τέλος, Καλούνται οι καταναλωτές δανειολήπτες που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα στη ρύθμιση των οφειλών τους, να επικοινωνούν με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας
: τηλ.2821092306 και στο email.epkxan@gmail.com
H Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
ΙΠέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024
ΝΟΜΟΣ ΥΠ΄ ΑΡΙΘ. 2251 της 16.11.1994 «Προστασία των καταναλωτών» (Α΄191).
«Άρθρο 7α
Ψυχική υγεία των ανήλικων καταναλωτών»
Ο τίτλος του άρθρου 7α αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 105 του ν. 4512/2018 (Α΄5).
2. Ως προϊόντα τα οποία ενέχουν κινδύνους για την ψυχική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξη των ανηλίκων θεωρούνται ιδίως τα προϊόντα τα οποία:
«ε) καλλιεργούν διακρίσεις λόγω φυλής, φύλου, θρησκείας, ιθαγένειας, αναπηρίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού.»
Η περ. ε της παρ. 2 αντικαταστάθηκε με την παρ.13 του άρθρου 105 του ν. 4512/2018 (Α΄5).
Άρθρο 9γ
Απαγόρευση αθέμιτων εμπορικών πρακτικών
3. Εμπορικές πρακτικές οι οποίες ενδέχεται να στρεβλώνουν ουσιωδώς την οικονομική συμπεριφορά μόνο μιας σαφώς προσδιοριζόμενης ομάδας καταναλωτών που είναι ιδιαιτέρως ευάλωτοι ως προς την πρακτική αυτή ή ως προς το συγκεκριμένο προϊόν λόγω πνευματικής ή σωματικής αναπηρίας, ηλικίας ή απειρίας, με τέτοιο τρόπο ώστε ο προμηθευτής να μπορεί ευλόγως να το προβλέψει, εκτιμώνται υπό το πρίσμα του μέσου μέλους της συγκεκριμένης ομάδας. Το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται με την επιφύλαξη της κοινής και θεμιτής διαφημιστικής πρακτικής της διατύπωσης δηλώσεων που ενέχουν υπερβολές ή δηλώσεων οι οποίες δεν αναμένεται να εκληφθούν, ως έχουν, στην κυριολεξία τους.
Το άρθρο 9γ προστέθηκε με το άρθρο 12 του ν. 3587/2007 (Α΄152).
«Άρθρο 10
Ενώσεις καταναλωτών - Συλλογικά μέσα προστασίας»
Ο τίτλος του άρθρου 10 προστέθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 108 του ν. 4512/2018 (Α΄5).
1. Οι ενώσεις καταναλωτών συγκροτούνται ως σωματεία και διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος άρθρου και του Αστικού Κώδικα. Οι ενώσεις καταναλωτών έχουν αποκλειστικό σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων και των συμφερόντων του καταναλωτικού κοινού. Εκπροσωπούν τους καταναλωτές στα όργανα στα οποία προβλέπεται η εκπροσώπηση αυτών, ενημερώνουν και συμβουλεύουν τους καταναλωτές, τους αντιπροσωπεύουν δικαστικά και εξώδικα και ασκούν συλλογικές αγωγές κατά τις διατάξεις του παρόντος.
2. Οι ενώσεις καταναλωτών οργανώνονται σε ενώσεις καταναλωτών πρώτου και δεύτερου βαθμού. Μέλη ένωσης καταναλωτών πρώτου βαθμού είναι μόνο φυσικά πρόσωπα. Μέλη ένωσης καταναλωτών δεύτερου βαθμού είναι μόνο ενώσεις καταναλωτών πρώτου βαθμού. Για τη σύσταση ένωσης καταναλωτών πρώτου βαθμού απαιτούνται εκατό (100) τουλάχιστον ιδρυτικά μέλη. Σε δήμους με πληθυσμό μέχρι πέντε χιλιάδων (5.000) κατοίκων αρκούν πενήντα (50) ιδρυτικά μέλη. Οι ενώσεις καταναλωτών μπορούν να ιδρύουν γραφεία και σε περιοχές εκτός της έδρας τους. Κάθε φυσικό πρόσωπο δεν επιτρέπεται να συμμετέχει σε περισσότερες από μία ενώσεις καταναλωτών πρώτου βαθμού. Για τη σύσταση
ένωσης καταναλωτών δεύτερου βαθμού απαιτείται συμμετοχή πέντε τουλάχιστον ενώσεων καταναλωτών πρώτου βαθμού. Κάθε ένωση καταναλωτών πρώτου βαθμού δεν επιτρέπεται να συμμετέχει σε περισσότερες από μία ενώσεις καταναλωτών δεύτερου βαθμού. Οι ενώσεις καταναλωτών μπορεί να οργανώνονται και πέραν του δευτέρου βαθμού, κατά τον τρόπο οργάνωσης των ενώσεων καταναλωτών δεύτερου βαθμού.
5. Οι ενώσεις καταναλωτών τηρούν σε έντυπη ή και ηλεκτρονική μορφή τα ακόλουθα βιβλία, που αριθμούνται και θεωρούνται από τον Γραμματέα του Πρωτοδικείου της έδρας τους: α) Βιβλίο Μητρώου μελών. Στο Βιβλίο Μητρώου μελών της ένωσης πρώτου βαθμού αναγράφονται το ονοματεπώνυμο, το επάγγελμα, η διεύθυνση κατοικίας, ο αριθμός του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας και οι χρονολογίες εγγραφής και διαγραφής κάθε μέλους. Στο Βιβλίο Μητρώου Μελών ένωσης καταναλωτών δεύτερου βαθμού αναγράφονται η επωνυμία και η έδρα τους, ο αριθμός των εγγεγραμμένων μελών τους, οι χρονολογίες εγγραφής και διαγραφής τους και οι δικαστικές αποφάσεις έγκρισης ή τροποποίησης των καταστατικών των μελών που τις συγκροτούν, β) Βιβλίο Πρακτικών συνεδριάσεων Γενικών Συνελεύσεων των μελών τους, γ) Βιβλίο Πρακτικών συνεδριάσεων της διοίκησης, δ) Βιβλίο Ταμείου, στο οποίο καταχωρίζονται, κατά χρονολογική σειρά, όλες οι εισπράξεις και πληρωμές και ε) Βιβλίο Περιουσίας, στο οποίο καταγράφονται όλα τα κινητά και ακίνητα περιουσιακά στοιχεία της ένωσης.
«9. Οι ενώσεις καταναλωτών οποιουδήποτε βαθμού δεν επιτρέπεται να στεγάζονται σε χώρους που χρησιμοποιούνται ως κατοικία ή επαγγελματική στέγη νομικών ή φυσικών προσώπων που συμμετέχουν σε αυτές. Οι ενώσεις καταναλωτών επιτρέπεται να στεγάζονται σε χώρους του Δημοσίου ή σε χώρους των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πρώτου και δεύτερου βαθμού, ή άλλων δημόσιων νομικών προσώπων.»
Η παρ. 9 αντικαταστάθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 108 του ν. 4512/2018 (Α΄5).
Άρθρο 12
Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς
1. Στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης συνιστάται Εθνικό Συμβούλιο Καταναλωτή και Αγοράς (Ε.Σ.Κ.Α.), το οποίο αποτελεί συμβουλευτικό και γνωμοδοτικό όργανο του Υπουργού Ανάπτυξης. Το Ε.Σ.Κ.Α. εκφράζει τις θέσεις των φορέων της αγοράς και των καταναλωτών επί θεμάτων ανταγωνιστικής λειτουργίας της αγοράς και προστασίας των καταναλωτών, υποβάλλει, αρμοδίως, προτάσεις για την προώθηση των εννόμων συμφερόντων τους και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους και εκδίδει γνωμοδοτήσεις επί θεμάτων σχετικών με την αγορά και τους καταναλωτές και, ιδίως, επί νομοσχεδίων και διατάξεων που αφορούν στους καταναλωτές.
«2. Το Ε.Σ.Κ.Α. αποτελείται από:
α) τρεις (3) εκπροσώπους του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, μετά των αναπληρωτών αυτών.
β) το Συνήγορο του Καταναλωτή,
γ) δύο (2) εκπροσώπους από κάθε δευτεροβάθμια ένωση καταναλωτών,
δ) τρεις (3) εκπροσώπους από τις πρωτοβάθμιες ενώσεις καταναλωτών,
ε) έναν (1) εκπρόσωπο που προτείνεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, μετά του αναπληρωτού αυτού,
στ) έναν ( 1 ) εκπρόσωπο που προτείνεται από την Κεντρική Ενωση των Επιμελητηρίων (Κ.Ε.Ε.), μετά του αναπληρωτού αυτού,
ζ) έναν ( 1 ) εκπρόσωπο που προτείνεται από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) μετά του αναπληρωτού αυτού,
η) έναν (1 ) εκπρόσωπο που προτείνεται από τον Ενιαίο φορέα Ελέγχου Τροφίμων (Ε.Φ.Ε.Τ.),
θ) έναν ( 1 ) εκπρόσωπο που προτείνεται από την Τράπεζα της Ελλάδος,
ι) έναν (1) εκπρόσωπο που προτείνεται από την Ελληνική Ένωση Τραπεζών (Ε.Ε.Τ) μετά του αναπληρωτού αυτού,
ια) έναν (1 ) εκπρόσωπο που προτείνεται από το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (Σ.Ε.Λ.Π.Ε.) μετά του αναπληρωτού αυτού,
ιβ) έναν (1) εκπρόσωπο που προτείνεται από τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ελλάδος (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.) μετά του αναπληρωτού αυτού,
ιγ) έναν (1) εκπρόσωπο που προτείνεται από την Ενωση Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων μετά του αναπληρωτού αυτού,
ιδ) έναν (1) εκπρόσωπο που προτείνεται από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.) μετά του αναπληρωτού αυτού,
ιε) έναν (1) εκπρόσωπο που προτείνεται από την Πανελλήνια Συνομοσπονδία Ενώσεων Γεωργικών Συνεταιρισμών (ΠΑ.Σ.Ε.ΓΕ.Σ.) μετά του αναπληρωτού αυτού,
ιστ) έναν ( 1 ) εκπρόσωπο που προτείνεται από το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.), μετά του αναπληρωτού αυτού,
ιζ) έναν (1) εκπρόσωπο που προτείνεται από την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (Ε.Σ.Ε.Ε.), μετά του αναπληρωτού αυτού,
ιη) έναν (1) εκπρόσωπο που προτείνεται από την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία μετά του αναπληρωτού αυτού,
ιθ) έναν (1) εκπρόσωπο υπηρεσιών γενικού - κοινωνικού ενδιαφέροντος/ Ρυθμιστικών αρχών (μεταφορά, ύδρευση, ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο, τηλεπικοινωνίες, ταχυδρομικές υπηρεσίες κ.λπ.), ανάλογα με τη θεματική ενότητα.
3. Στο Ε.Σ.Κ.Α., όπου κριθεί αναγκαίο, καλούνται χωρίς δικαίωμα ψήφου κατά περίπτωση:
- οι Προϊστάμενοι των διευθύνσεων που είναι αρμόδιες σε θέματα προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας,
- πρόσωπα με εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα προστασίας καταναλωτή και
- εκπρόσωποι άλλων παραγωγικών τάξεων, καθώς και άλλοι φορείς που εμπλέκονται σε θέματα προστασίας του καταναλωτικού κοινού.
4.Τα υπό στοιχεία γ' έως ιθ' μέλη του Ε.Σ.Κ.Α. της παραγράφου 2
προτείνονται με τους αναπληρωτές τους από τους οικείους φορείς, εντός
αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση σε
αυτούς σχετικής πρόσκλησης του Υπουργού Ανάπτυξης και
Ανταγωνιστικότητας.
Αν οι φορείς αυτοί δεν προτείνουν τους
εκπροσώπους τους εντός της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου, οι
εκπρόσωποι αυτοί ορίζονται από τον Υπουργό Ανάπτυξης και
Ανταγωνιστικότητας.
Ειδικά όσον αφορά τους εκπροσώπους των ενώσεων καταναλωτών του στοιχείου δ ' της παραγράφου 2, αυτοί θα εκλέγονται από μεταξύ τους ψηφοφορία και δεν μπορούν να συμμετέχουν στο Ε.Σ.Κ.Α., αν η ένωση που ανήκουν είναι μέλος της δευτεροβάθμιας ένωσης που συμμετέχει δια εκπροσώπου στο Ε.Σ.Κ.Α..
«Η θητεία των μελών του Ε.Σ.Κ.Α. λήγει σε περίπτωση θανάτου, παραίτησης, διακοπής της συμμετοχής τους στο φορέα που εκπροσωπούν, αποβολής της οικείας ένωσης καταναλωτών, σύμφωνα με την παρ. 27 του άρθρου 10, ή αν ο φορέας κοινοποιήσει στον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης έγγραφη δήλωσή του για την αντικατάσταση του τακτικού ή του αναπληρωματικού μέλους που έχει ορίσει και τον ορισμό νέου μέλους στη θέση αυτού.»
Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 4 αντικαταστάθηκε με την παρ. 13 του άρθρου 108 του ν. 4512/2018 (Α΄5).
5. Το Ε.Σ.Κ.Α. συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Με την ίδια απόφαση επιλέγεται και ορίζεται ο Πρόεδρος του Ε.Σ.Κ.Α., μετά του αναπληρωτή αυτού, μεταξύ των, υπό στοιχείο α' της παραγράφου 2, μελών. Με όμοια απόφαση ορίζεται γραμματέας του Ε.Σ.Κ.Α. μετά του αναπληρωτή αυτού μεταξύ των υπάλληλων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
6. Το Ε.Σ.Κ.Α. εκδίδει τον κανονισμό λειτουργίας του, ο οποίος εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με τον κανονισμό αυτόν καθορίζονται, μεταξύ άλλων, ο τόπος, η διαδικασία κατάρτισης και ανακοίνωσης της ημερήσιας διάταξης των συνεδριάσεων και πρόσκλησης σε αυτές, των μελών, ο τρόπος λήψης των αποφάσεων και έκδοσης των γνωμοδοτήσεων και κάθε ειδικότερο θέμα και αναγκαία λεπτομέρεια.
7. Το Ε.Σ.Κ.Α. συνεδριάζει τουλάχιστον δύο (2) φορές το χρόνο. Στις συνεδριάσεις του μπορεί να παρευρίσκεται και να συμμετέχει ο Υπουργός Ανάπτυξης ή εκπρόσωπος του. Εφόσον στις συνεδριάσεις του συζητούνται θέματα που αφορούν και τις αρμοδιότητες άλλων υπουργών, μπορούν να συμμετέχουν και αυτοί ή οι εκπρόσωποι τους. Ο πρόεδρος μπορεί, σε συνεννόηση με τον Υπουργό Ανάπτυξης, να καλεί στις συνεδριάσεις του Ε.Σ.Κ.Α. και εκπροσώπους άλλων παραγωγικών τάξεων, ιδιώτες ή άλλα πρόσωπα, τα οποία μπορούν να εκφράσουν τη γνώμη τους χωρίς δικαίωμα ψήφου.
8. Οι δαπάνες λειτουργίας του Ε.Σ.Κ.Α. βαρύνουν τις πιστώσεις της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
9. Τα μέλη του Ε.Σ.Κ.Α. δεν δικαιούνται αμοιβής για τη συμμετοχή τους στα όργανα αυτά. Τα μέλη που διαμένουν εκτός Αθηνών λαμβάνουν τα έξοδα κίνησης, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.»
Οι παρ. 2 έως 9 αντικατασταθήκαν με το άρθρο 102 του ν. 4314/2014 (Α΄265).
Το άρθρο 12 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 15 του ν. 3587/2007 (Α΄152).
Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρ'ητης στηρίζει τα ΑμΕ.Α
Γράφει η Ιωάννα Μελάκη,
Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, συμμετέχει ενεργά όχι μόνο στις 3 του Δεκέμβρη που έχει ορισθεί ως
“Παγκόσμια
Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες” αλλά καθημερινά, σε κάθε πρόβλημα, σε
κάθε βήμα των ανθρώπων αυτών, είτε με ενημέρωση είτε με καθοδήγηση μα
προ πάντων με διεκδίκηση καταπατημένων δικαιωμάτων, νοιώθοντας ότι ο
καθένας από αυτούς είναι ένα δικός της κοινωνικό κομμάτι, δεν το
διαχωρίζει, διεκδικεί κάθε δικαίωμα τους, στέκεται δίπλα τους, και τα
άτομα το ξέρουν το διαισθάνονται και καθημερινά τρέχουν, με οποιονδήποτε
μέσον να αιτήσουν την βοήθεια της Ένωσης.
Μπορούμε να πούμε ότι, όλοι έχουμε υποχρέωση είτε φορείς είτε πολιτεία, να συνδράμομε στο καλύτερο γι αυτά τα άτομα, για ένα καλύτερο αύριο, για ένα ισότιμο αύριο, ο σκοπός είναι κοινός και η πορεία μονόδρομος, που ζητά στήριξη, και διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους, τόσο σε εθνικό επίπεδο αλλά και ευρωπαϊκό.
Σήμερα, στην εποχή της κρίσης και της Οικονομικής ύφεσης, της ανεξέλεκτης ακρίβειας,τα άτομα αυτά “θα πιεστούν” και σε κάποιες φορές τα ξεχαστούν, κάποιοι
θα θελήσουν να τους αφαιρέσουν βασικά ανθρώπινα δικαιώματα, θα τους
στερήσουν βασική φαρμακευτική αγωγή, ειδική εκπαίδευση ακόμα και τροφή
και εδώ οφείλουμε να το επισημάνουμε και να προσπαθήσουμε να τα
περιφρουρήσουμε.
Γιατί εμείς δεν δεχόμαστε διακρίσεις στα ανθρώπινα
δικαιώματα, και προστατεύουμε κάθε αδικημένο πολίτη-καταναλωτή, γιατί
και τα Α.μ.Ε.Α είναι καταναλωτές και μάλιστα ευαίσθητοι καταναλωτές, με
ειδικά προϊόντα κατανάλωσης και ειδικές υπηρεσίες χρήσεις. Και εδώ
χρειάζεται η ευαισθητοποίηση αλλά και η επιστράτευση των ηθικών κανόνων
της μη εκμετάλλευσης, για να πάψουμε να μιλάμε ωμά “εκμετάλλευση
ανθρώπου προς άνθρωπο”. Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης σε τέτοιες
καταστάσεις δεν προσφέρει καμία επιείκεια ούτε πείθεται για πράξη
αμέλειας.
Τα άτομα αυτά που είναι ενταγμένα στην Ένωση Προστασίας
Καταναλωτών Κρήτης, έχουν το διεκδικητικό τους ρόλο στις μορφοποιημένες
ομάδες και ισότιμα προσφέρουν υπηρεσίες τόσο στην Διοίκηση του Φορέα,
όσο ως συνεργάτες αλλά και ως απλά μέλη.
Ζούμε σε εποχή που τα
ανθρώπινα δικαιώματα καταπατούνται, και ιδιαίτερα σε ευαίσθητες
κοινωνικές ομάδες. Τα Α.μ.Ε.Α νοιώθουν αυτή την καταπίεση που πολλές
φορές γίνεται βαριοπούλα, να κτυπά ανελέητα χωρίς ηθικούς φραγμούς όχι
απλώς τα δικαιώματα τους, αλλά την ψυχή τους. Νοιώθουν το απαξιωτικό
βλέμμα της αντιμετώπισης και μόνο στην θέα τους από κάποιους, σαν να
καταλαμβάνουν ένα δικό τους κομμάτι γης ή καταναλώνουν το οξυγόνο που
αναπνέουν.
Τα άτομα με Ειδικές Ανάγκες είναι ισότητα μέλη της
κοινωνίας μας, μιας κοινωνίας υποκριτικής, μιας κοινωνίας των γιορτών
και της φιέστας, μια κοινωνίας χωρίς ωριμότητα, μιας κοινωνίας που αν
μπορούσε θα όρθωνε τοίχος περιθωριοποίησης για αυτούς τους ανθρώπους θα
το έκανε, ή αν κατείχε το μαγικό ραβδάκι θα τους εξαφάνιζε, χωρίς να έχει
μπει στην διαδικασία να μάθει ότι και αυτοί οι άνθρωποι είναι χρήσιμοι ο
καθένας μπορεί με τον μοναδικό ταλέντο που διαθέτει να προσφέρει.
Έχουμε τρανταχτά παραδείγματα ανθρώπων με αναπηρία σε παγκόσμιο επίπεδο οι οποίοι προσέφεραν χρήσιμο επιστημονικό έργο.
Μιλάμε για την Ελλάδα
του πολιτισμού, μα μπορεί να υπάρχει πολιτισμός με άτομα (που καθένα
από αυτά έχει την δική του ιστορία) να είναι στο περιθώριο; Μιλάμε για
την παιδεία των παιδιών με ειδικές ανάγκες, άραγε και εδώ δεν είμαστε
υποκριτές;
Ποιοι από μας νοιαστήκαμε για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων τους, ποιοι από μας κατεβήκαμε σε διαμαρτυρία για να απαιτήσουμε από την πολιτεία αυτονόητα δικαιώματα;
Δεν τα
ισοπεδώνουμε όλα, σαφώς έχουν γίνει θετικά βήματα από κάποιους
ευαισθητοποιημένους πολίτες, για τα Α.μ.Ε.Α αλλά εμείς θέλουμε
περισσότερα, θέλουμε να φύγει η ταμπέλα της διαχωριστικής γραμμής.
Θέλουμε την ευαισθητοποίηση όλων μας, δεν χρειάζονται στήριξη μόνο τα ίδια τα Α.μ.Ε.Α, αλλά και τα μέλη που μέσα στην οικογένεια τους καλούνται να εξυπηρετήσουν αυτά τα άτομα βιώνουν πολλές φορές απίθανες καταστάσεις που τους φέρνει στα όρια της ανθρώπινης αντοχής.
Οι
κοινωνικές υπηρεσίες της κρατικής μηχανής, σε πολλές περιπτώσεις
εμφανίζουν ανεπάρκεια στην προσφορά κοινωνικής υπηρεσίας, γι’ αυτό καλό
είναι ο καθένας από μας να είναι σε ετοιμότητα διάθεσης, εκπαίδευσης και
προσφοράς σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη την κάθε λογής υπηρεσία
μας, η εθελοντική προσφορά είναι άυλο αγαθό δεν αγοράζεται “προσφέρεται”
και έχει μεγαλύτερη αξία όταν προσφέρεται αυτόβουλα με πυξίδα την ψυχή
μας.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στηρίζει τα Α.μ .Ε.Α.
Παγκρήτια, σημαντικές είναι οι νικηφόρες αποφάσεις στα “Υπερχρεωμένα
νοικοκυριά” σε άτομα με αναπηρία, αλλά και οι παρεμβάσεις της σε
ασφαλιστικές εταιρείες, για την καταβολή των ασφαλίστρων σε πολίτες
Α.μ.Ε.Α.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στην πρόσφατη Ετήσια
Γενική Συνέλευσή της, πήρε σημαντική απόφαση, η οποία περίτρανα δείχνει
την ευαισθησία της ως Κοινωνική Οργάνωση, ότι για τα Α.μ.Ε.Α θα υπάρχει
στην επαφή τους με την Ένωση “ξεχωριστή διαχείριση” δηλ. δεν θα υπάρχει
σειρά προτεραιότητας αλλά καθημερινά θα είναι η προτεραιότητα,
ανεξαρτήτως “ραντεβού”
Τέλος, παρότι ο σκοπός και ο στόχος της
γράφουσας είναι να περάσει στον αναγνώστη αισιόδοξο μήνυμα, δεν μπορεί
να κρύψει τον φόβο, ότι για τα Α.μ.Ε.Α, θα είναι οι επόμενες μέρες ποιο
δύσκολες, και εδώ χρειαζόμαστε όλοι πλέον να αποδείξουμε ότι είμαστε
άνθρωποι!!!