αριθμός πρωτ: 8941
Ημερομηνία κατάθεσης: 20/3/2008
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
1) ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
2) ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΘΕΜΑ : Δημιουργία αυστηρού πλαισίου για τις διαφημίσεις τροφίμων ζητούν οι ενώσεις καταναλωτών.
Δεκάδες ενώσεις καταναλωτών παγκοσμίως ζητούν την επιβολή αυστηρών περιορισμών όσον αφορά τη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων δια μέσου της τηλεόρασης, του Διαδικτύου αλλά και των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.
Ιδιαίτερη επισήμανση γίνεται στις επιθετικές πρακτικές διαφήμισης που παρατηρούνται στις ιστοσελίδες κοινωνικής διαφήμισης (social networking), οι οποίες είναι δημοφιλείς ανάμεσα στους εφήβους.
Επειδή σύμφωνα με τα στοιχεία των 50 ενώσεων καταναλωτών παγκοσμίως, επισημαίνεται ότι 177 εκατομμύρια παιδιά απειλούνται από ασθένειες που συνδέονται με την παχυσαρκία, την ίδια ώρα που οι μεγάλες εταιρείες τροφίμων ξοδεύουν υπέρογκα ποσά (περίπου 10 δις ευρώ το 2006 για τη διαφήμιση).
Επειδή στα πλαίσια αντιμετώπισης του σοβαρού προβλήματος της παιδικής παχυσαρκίας και των άλλων ασθενειών που σχετίζονται με αυτή, οι ενώσεις καταναλωτών προτείνουν την απαγόρευση διαφήμισης προϊόντων με χαμηλή διατροφική αξία, την χρησιμοποίηση ηρώων κόμικς και διάσημων εφήβων στις διαφημίσεις, καθώς και τα δώρα και τους διαγωνισμούς.
Επειδή με επανειλημμένες ερωτήσεις μου έχω επισημάνει τη μεγάλη διατροφική αξία της κρητικής διατροφής και την ανάγκη λήψης πρωτοβουλιών για την προώθησή της ιδιαίτερα στους νέους, χωρίς να λαμβάνεται μέχρι σήμερα καμία πρωτοβουλία για την αξιοποίηση ενός σοβαρού πλεονεκτήματος στη μάχη κατά της παιδικής παχυσαρκίας,
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ
Οι κ.κ. Υπουργοί:
Εάν προτίθενται να προβούν στην υλοποίηση των μέτρων που προτείνουν οι ενώσεις καταναλωτών παγκοσμίως που αφορούν την απαγόρευση των διαφημίσεων σε προϊόντα με χαμηλή διατροφική αξία, την χρησιμοποίηση ηρώων κόμικς καθώς και τα δώρα και τους διαγωνισμούς, προκειμένου να προστατευθούν τα παιδιά και οι έφηβοι , αφού εκτός της τηλεόρασης κάνουν και ευρεία χρήση του διαδικτύου και της κινητής τηλεφωνίας, όπου οι σημερινές πρακτικές διαφήμισης τα έχουν κατακλύσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.