Σελίδες

Παρασκευή 4 Απριλίου 2008

4 Αλυσίδες από την Γερμανία ,2 από τις Η.Π.Α και 1 από τον Καναδά έρχονται στην Ελλάδα

Πηγή:ΗΜΕΡΗΣΙΑ

«Απόβαση» στην ελληνική αγορά προετοιμάζουν επτά μεγάλες ξένες λιανεμπορικές αλυσίδες βάζοντας «φωτιά» στον ανταγωνισμό και προκαλώντας ανακατατάξεις σε όλους τους τομείς, όπως στα τρόφιμα, ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές κ.α. Την ίδια στιγμή μεγάλος αναμένεται να είναι ο αντίκτυπος στο λιανεμπόριο από την προώθηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομίας & Οικονομικών περί των υπηρεσιών στην εσωτερική αγορά, στο πλαίσιο της εναρμόνισης με αντίστοιχες κοινοτικές οδηγίες. Με το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπεται ότι θα αρθούν πολλοί περιορισμοί για τη δημιουργία καταστημάτων από λιανεμπορικές αλυσίδες, καθώς δεν θα υπάρχουν πλέον προϋποθέσεις όπως συγκεκριμένος αριθμός κατοίκων ανά περιοχή, μίνιμουμ απόσταση μεταξύ σημείων πώλησης κ.α. Έτσι, εφόσον ισχύσει ο σχετικός νόμος, ουσιαστικά θα «απελευθερωθεί» η εγχώρια αγορά για όλες τις επιχειρήσεις διανεμητικού εμπορίου όσον αφορά στα ζητήματα χωροθέτησης καταστημάτων και σχετικών προϋποθέσεων.
Νεος χάρτης στο λιανεμπόριο: Επτά ξένοι όμιλοι αλλάζουν τα δεδομένα

Discount
Ωστόσο ανεξάρτητα από το νομοθετικό αυτό πλαίσιο οι ξένες αλυσίδες παίρνουν «θέση» στην αγορά και στο πλαίσιο αυτό η γερμανική Aldi περατώνει σταδιακά την ανέγερση των πρώτων καταστημάτων της, προκειμένου να λειτουργήσει μέρος του δικτύου της μέχρι το τέλος του 2008.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της Γερμανικής αλυσίδας hard-discount, «Αldi», έχει ύψος 1,3 δις. ευρώ και προβλέπει την ανέγερση 4-5 Logistics-Centers και ένα δίκτυο 300 καταστημάτων σε χρονικό βάθος τουλάχιστον 5-7 ετών. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσυγχρονισμού, ανακατασκευής και προσθήκης εξοπλισμού σε εξαγορασθέν Logistics-Center στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα αποτελέσει το πρώτο της Aldi πανελλαδικά. Ακόμη, η εταιρεία αγόρασε και 155.000 τ.μ. στη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών για να ανεγείρει και δεύτερο Logistics-Center καλυμμένης επιφάνειας 50.000 τ.μ.

Καλλυντικά
Από την Γερμανία είναι και η έτερη άφιξη στο λιανεμπόριο, καθώς στην Ελλάδα ετοιμάζεται να εισέλθει ο κολοσσός των καλλυντικών, Douglas, που διαθέτει πάνω από 1.850 καταστήματα σε 20 ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ. Το 1ο κατάστημα της αναμένεται να λειτουργήσει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2008 στην Αθήνα. Παράλληλα μέσω μεικτής εταιρείας στην οποία η Douglas ελέγχει το 80% και το υπόλοιπο 20% βρίσκεται στην κατοχή επιχειρηματία του κλάδου της ένδυσης, θα αρχίσει να αναπτύσσεται δίκτυο σημείων πώλησης στην Αττική, αλλά και στην περιφέρεια.

Προϊόντα do-it-yourself
Γερμανική είναι και η αλυσίδα Bauhaus, ανταγωνίστρια αλυσίδων όπως η Praktiker και η Leroy Merlin, που ετοιμάζεται να διεισδύσει στην αγορά της χώρας μας. Όπως έχει γράψει η «Η» από τις 23 Αυγούστου του 2007, η Bauhaus με δίκτυο άνω των 180 καταστημάτων σε όλη την Ευρώπη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο της προετοιμασίας της, στην οποία κομβικό ρόλο διαδραματίζει η Θεσσαλονίκη, όπου πιθανώς θα δημιουργηθεί το πρώτο κατάστημά της. Τα καταστήματα της γερμανικής πολυεθνικής έχουν στα ράφια τους πάνω από 120.000 προϊόντα σε 15 ειδικά τμήματα (είδη κατοικίας, κήπου, αυτοκινήτου, hardware, ηλεκτρικές συσκευές, οικοδομικά υλικά κ.ά.).

Νέοι παίκτες στα ηλεκτρικά και την ένδυση
Νέος «παίκτης» αναμένεται στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, ο οποίος ακούει στο όνομα «Saturn» και αποτελεί εταιρία του κολοσσού Metro Group. Το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας αναμένεται ότι θα λειτουργήσει στην Αθήνα και έπονται νέα σημεία πώλησης, τόσο στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, όσο και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Στον τομέα της ένδυσης επίκειται η δημιουργία του πρώτου καταστήματος της αμερικανικής GAP, η οποία εισέρχεται στην Ελλάδα μέσω μεικτής θυγατρικής που συνέστησε με τον όμιλο Μαρινόπουλου. Διείσδυση στην ένδυση προετοιμάζει και η αμερικανική φίρμα Brooks Brothers, η οποία θα λειτουργήσει φέτος 3 σημεία πώλησης στην Αττική. Τέλος και η καναδική McArthur Glen προετοιμάζει το πρώτο εκπτωτικό χωριό της στην Ελλάδα, το οποίο θα είναι στην Αττική, ενώ αναζητεί κατάλληλη έκταση και στη Θεσσαλονίκη.

Οι 7 «κολοσσοί» που φλερτάρουν με την ελληνική αγορά

Αldi
Το επενδυτικό πρόγραμμα της γερμανικής αλυσίδας έχει ύψος 1,3 δισ. ευρώ και προβλέπει την ανέγερση 4 - 5 Logistics Centers και ένα δίκτυο 300 καταστημάτων σε χρονικό βάθος τουλάχιστον 5 - 7 ετών.

Douglas
Το πρώτο κατάστημά της αναμένεται να λειτουργήσει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2008 στην Αθήνα.

Βauhaus
Τα καταστήματα της γερμανικής πολυεθνικής έχουν στα «ράφια» τους πάνω από 120.000 προϊόντα σε 15 ειδικά τμήματα (είδη κατοικίας, κήπου, αυτοκινήτου, hardware, ηλεκτρικές συσκευές, οικοδομικά υλικά κ.ά.).

Saturn
Το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας αναμένεται ότι θα λειτουργήσει στην Αθήνα και έπονται νέα σημεία πώλησης, τόσο στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, όσο και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.

Gap
Εισέρχεται στην Ελλάδα μέσω μεικτής θυγατρικής που συνέστησε με τον Όμιλο Μαρινόπουλου.

Brooks brothers
H εταιρεία ένδυσης θα λειτουργήσει φέτος 3 σημεία πώλησης στην Αττική.

Mcarthur glen
Προετοιμάζει το πρώτο εκπτωτικό χωριό της στην Ελλάδα, το οποίο θα είναι στην Αττική, ενώ αναζητεί έκταση και στη Θεσσαλονίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.