ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΧΑΝΙΩΝ | 18/06/08 |
Συστάσεις σε ταξιτζήδες | |
Συστάσεις προς τους επαγγελματίες του κλάδου των ταξί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, απηύθυνε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου η πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Νομού Χανίων, Ιωάννα Μελάκη. Ταυτόχρονα κάλεσε όποιον καταναλωτή διαπιστώσει άρνηση μίσθωσης, υπερβολική μίσθωση ή οτιδήποτε άλλο με το οποίο θίγονται τα δικαιώματά του, να απευθυνθεί στα γραφεία της Ένωσης στην πλατεία 1866 (αριθμός 2, τηλέφωνο: 2821092666). Ωστόσο, υπογράμμισε ότι "θα πρέπει να γνωρίζουμε και εμείς οι καταναλωτές ότι μπαίνοντας σε ένα ταξί αντιμετωπίζουμε έναν επαγγελματία ο οποίος κάνει παροχή υπηρεσίας" και κάλεσε και τους πολίτες να δείχνουν σεβασμό στους οδηγούς ταξί. Στη συνέντευξη μίλησε και ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί, Ηλίας Καραπατάκης, ο οποίος τόνισε ότι το σωματείο είναι ανοιχτό σε καταγγελίες και γι’ αυτό τον λόγο από πέρυσι λειτουργεί πειθαρχικό συμβούλιο, το οποίο έχει επιβάλει διοικητικό πρόστιμο σε τέσσερις ταξιτζήδες. Η ΕΝΩΣΗ Πιο συγκεκριμένα, η κυρία Μελάκη σημείωσε: "Το ταξί είναι ένα μέσο μεταφοράς και προσφέρει μισθωμένη υπηρεσία. Κάθε καταναλωτής είναι ελεύθερος να κάνει χρήση της υπηρεσίας του ταξί σε χρόνο και προορισμό που εκείνος επιθυμεί. Ο κάθε επιβάτης - καταναλωτής όταν κάνει χρήση της υπηρεσίας του ταξί οφείλει να προσέχει κατά την επιβίβασή του στο ταξί: 1) Να υπάρχει ταξίμετρο και μάλιστα μηδενισμένο, 2) Να υπάρχει πινακίδα που να γράφει: Τα στοιχεία του αυτοκινήτου, τα ισχύοντα τιμολόγια, πινακίδα που να γράφει «όλοι οι επιβάτες υποχρεούνται από τον νόμο να φέρουν ζώνη»". Η κυρία Μελάκη πρόσθεσε ότι "ο οδηγός του ταξί οφείλει να σας μεταφέρει εκεί ακριβώς που επιθυμείτε, να μεταφέρει τις αποσκευές σας από το πεζοδρόμιο στο ταξί και αντίστροφα. Απαγορεύεται να σας αρνηθεί μίσθωση, ενώ χωρίς την άδειά σας δεν επιτρέπεται η πολλαπλή μίσθωση. Έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε 15 λεπτά αναμονή ή περισσότερα εάν υπάρχει σοβαρός λόγος. Εάν ζητήσετε απόδειξη στην οποία να αναγράφεται η διαδρομή που πραγματοποιήσατε και το κόμιστρο που καταβάλατε ο οδηγός έχει υποχρέωση να σας δώσει". "Η Ένωσή μας -συνέχισε- σέβεται τον κλάδο των ταξί, αλλά δεν θα ανεχθεί πλέον τα παράπονα των καταναλωτών - επιβατών. Σε συνεργασία με το συνδικαλιστικό όργανο του κλάδου των ταξί, θα λάβει εκείνα τα μέτρα που πρέπει για την προστασία των καταναλωτών από τα «παρατράγουδα» άρνηση μίσθωσης, επιλογή πελατών, αυξημένα και αδικαιολόγητα κόμιστρα, απρεπή συμπεριφορά οδηγών, ιδίως σε κέντρα άφιξης - αναχώρησης μαζικών επιβατών (λιμάνι, αεροδρόμιο, ΚΤΕΛ κ.λπ.), ηθελημένη αυξημένη διαδρομή κ.λπ. Καλούμε κάθε επιβάτη - καταναλωτή, που θίγονται τα παραπάνω δικαιώματά του να προβεί άμεσα σε καταγγελία είτε στην Ένωσή μας, είτε στο συνδικαλιστικό όργανο των ταξί, για να τους επιβληθούν οι πρέπουσες κυρώσεις από τα αρμόδια όργανα. Επίσης, συστήνουμε στους καταναλωτές απόλυτο σεβασμό στους χειριστές των ταξί, από τον χρόνο της επιβίβασής τους, μέχρι και την αποβίβαση από το ταξί. Η χρήση του πληθυντικού επιβάλλεται. Ενικός και η χρήση της λέξης «ρε» δεν επιτρέπονται. Ο οδηγός του ταξί είναι εργαζόμενος, σε δύσκολες συνθήκες, δεν δικαιούμαστε να του μεταφέρουμε την αρνητική μας διάθεση, τα προσωπικά μας, να ανοίγουμε πολιτικές συζητήσεις κ.λπ.". ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Χανίων, Ηλίας Καραπατάκης, εξήγησε ότι υπάρχουν δύο συνδικαλιστικά όργανα στα Χανιά. Το ένα, στο οποίο εντάσσεται ο ίδιος, εκπροσωπεί τα μπλε ταξί της πόλης των Χανίων, το άλλο καλύπτει τα αγοραία (γκρι χρώμα)". Σε ό,τι αφορά τα μπλε ταξί της πόλης, ο κ. Καραπατάκης είπε ότι "είμαστε 206 αυτοκίνητα ταξί και πέρυσι είχαμε καταγγελία για τέσσερα περιστατικά (δηλαδή ποσοστό εξαιρετικά χαμηλό)". Ο ίδιος επεσήμανε ότι πολλές φορές και οι επιβάτες δεν σέβονται τους οδηγούς των ταξί και ότι "ο Έλληνας πελάτης δεν τηρεί τη σειρά προτεραιότητας. Έχουμε βάλει φωτεινή ταμπέλα η οποία σύντομα θα ανάψει στην πλατεία 1866 μήπως μπορέσουμε και καταφέρουμε να βάλουμε τον Έλληνα πελάτη στη σειρά". Πάντως ο κ. Καραπατάκης τόνισε ότι "εμείς από την πλευρά μας ως συνδικαλιστικό όργανο των Χανίων αποδεχόμαστε οποιαδήποτε καταγγελία με στοιχεία και όχι αυτή που γίνεται ανώνυμα. Για μια καταγγελία είτε αφορά άρνηση είτε υπερμίσθωση, υπάρχει το πειθαρχικό συμβούλιο το οποίο έχει ενεργοποιηθεί από πέρυσι και ήδη έχει δικάσει περιστατικά. Τα διοικητικά πρόστιμα είναι 300 μέχρι 3.000 ευρώ, ενώ μπορεί να γίνει και αφαίρεση της ειδικής άδειας. Για την ώρα έχουν επιβληθεί διοικητικά πρόστιμα". |
Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Σελίδες
▼
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.