Σελίδες

Κυριακή 3 Αυγούστου 2008

Καταναλωτές

Ασφάλεια

Η πλοήγηση στο διαδίκτυο (internet) αποτελεί πια μέρος της καθημερινής ζωής των περισσότερων από εμάς.
Από το διαδίκτυο αντλούμε πληροφορίες για θέματα που μας ενδιαφέρουν και μαθαίνουμε τι συμβαίνει στον κόσμο, επικοινωνούμε με φίλους και συνεργάτες μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και αγοράζουμε προϊόντα και υπηρεσίες. Ίσως και εσύ να έχεις ήδη πραγματοποιήσει αγορές μέσω διαδικτύου και να γνωρίζεις τις ευκολίες και τα οφέλη που προσφέρει: δεν χάνεις χρόνο, το κόστος των συναλλαγών είναι χαμηλό, μπορείς να διαλέξεις προϊόντα και υπηρεσίες όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά από κάθε γωνιά της γης, η ποικιλία των αγαθών και υπηρεσιών είναι τεράστια.
Όπως, όμως, στη θαλάσσια πλοήγηση έτσι και στο διαδικτυακό «σερφάρισμα» πρέπει να γνωρίζουμε τους βασικούς κανόνες ασφάλειας για να μη βρεθούμε.... «πελαγωμένοι»!

Το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι e-αγορές έχουν έρθει για να διευκολύνουν τη ζωή μας και να βελτιώσουν την καθημερινότητά μας.

Θέλουμε να απολαμβάνουμε τους καρπούς της τεχνολογίας, αλλά με ασφάλεια και -κυρίως- χωρίς φόβο.

Γι' αυτό:

  • Δεν ανοίγουμε ποτέ ύποπτα email - συχνά, μπορεί να είναι email τύπου phishing που φαίνεται να προέρχονται από νομότυπους οργανισμούς αλλά στην ουσία παραπέμπουν σε ιστοσελίδες σχεδιασμένες να συλλέξουν τις προσωπικές πληροφορίες καταναλωτών, όπως στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών και αριθμούς πιστωτικών καρτών, με δόλιες προθέσεις.
  • Ποτέ δεν καλούμε τηλεφωνικούς αριθμούς που δίνονται σε ύποπτα email και που υποτίθεται ότι προέρχονται από κάποια τράπεζα, χρηματοοικονομικό όμιλο ή ακόμη και φιλανθρωπική οργάνωση. Αυτά τα τηλέφωνα συχνά καλούν «απατεώνες» που περιμένουν να συλλέξουν προσωπικές πληροφορίες καταναλωτών όπως κωδικούς, αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών και πιστωτικών καρτών. Αντίθετα, καλέστε στον αριθμό που αναγράφεται στο πίσω μέρος της πιστωτικής σας κάρτας ή της απλής κάρτας τραπέζης σας, ή κάποιον αριθμό που βρίσκεται στην ιστοσελίδα της εταιρίας.
  • Πάντα πληκτρολογούμε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις μέσα στον browser όταν επισκεπτόμαστε ιστοσελίδες τραπεζών ή πιστωτικών καρτών, αντί να τις επισκέπτόμαστε πατώντας για παράδειγμα κάποιο link από email.
  • Ελέγχουμε τις κινήσεις του λογαριασμού σας συχνά για τον εντοπισμό ύποπτης δραστηριότητας. Ακόμη και μικρές ασήμαντες επιπλέον χρεώσεις, τις οποίες δεν αναγνωρίζετε μπορεί να είναι δουλειά ενός «απατεώνα».
  • Και δεν ξεχνάμε το πιο σημαντικό: Χρησιμοποιούμε την κοινή λογική όταν κάνετε αγορές, αναζήτηση ή σερφάρουμε στο διαδίκτυο. Αν κάτι μας φαίνεται περίεργο, δεν προχωρούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.