epkxan.jpgΣε όλους μας έχει τύχεινα αγοράσουμε ένα προϊόν και στην συνέχεια, σε σύντομο χρονικό διάστημα νααποδειχθεί ελαττωματικό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι καταναλωτές έχουμεσυγκεκριμένα δικαιώματα, ενώ η επιχείρηση που μας προμήθευσε το συγκεκριμένοπροϊόν έχει συγκεκριμένες υποχρεώσεις.
Η Ένωση ΠροστασίαςΚαταναλωτών Χανίων με χθεσινή ανακοίνωσή της παρέχει τις απαραίτητες εκείνεςοδηγίες προκειμένου οι καταναλωτές να γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε όταν τοπροϊόν που αγοράσαμε χάλασε, χωρίς – βεβαίως – δική μας υπαιτιότητα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωσητης ΕΠΚΧΑΝ, «ο παραγωγός ευθύνεται ότανένα προϊόν είναι «ελαττωματικό» αλλά και όποιος εισάγει ένα προϊόν για πώληση,χρηματοδοτική ή απλή μίσθωση ή άλλης μορφής διανομή στα πλαίσια τηςεπαγγελματικής εμπορικής δραστηριότητας.
Βασικά ο καταναλωτής θα απευθυνθεί
στον έμπορο που του έκανετην πώληση, που έχει και την ευθύνη να το στείλει για επιδιόρθωση ήαντικατάσταση του προϊόντος από τον παραγωγό..
Τι είναι ελαττωματικό προϊόν: Ελαττωματικό ,δεν είναι το προϊόν επειδή τέθηκεστην κυκλοφορία νέο μοντέλο αυτού. Ελαττωματικό,είναι το προϊόν που δεν παρέχει την προβλεπόμενη απόδοση σύμφωνα με τιςπροδιαγραφές του, η διάρκεια του είναι πολλή μικρότερη από αυτήν που δίνει οκατασκευαστής .σταμάτησε να λειτουργεί ξαφνικά, παρουσιάζει προβλήματα κατά τηνχρήση του., δεν περιέχει ασφάλεια για τον καταναλωτή
Εγγύηση και χρόνος αυτής: Η Εγγύηση πρέπει να παρέχεται στον καταναλωτή απότον προμηθευτή εγγράφως, ή με άλλο τεχνικό μέσο αποτύπωσης που μπορεί να είναιδιαθέσιμο και προσιτό στον καταναλωτή
Η γραπτή εγγύηση είναιυποχρεωτική σε περίπτωση καινούργιωνπροϊόντων με μακριά διάρκεια ζωής(διαρκή καταναλωτικά αγαθά)
Στην εγγύηση πρέπει ναδηλώνονται με σαφήνεια και πληρότητα ταδικαιώματα του καταναλωτή, στην ελληνική γλώσσα
Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει .να είναι εύλογη σε σχέσημε την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Εάν κατά την διάρκεια της εγγύησης,το προϊόν παρουσιάσει πρόβλημα ο προμηθευτής και χωρίς καμία επιβάρυνση τουκαταναλωτή ,υποχρεούται στην επισκευήτου.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, εφιστά τηνπροσοχή των καταναλωτών, στην περίπτωση που ενώ είμαστε στην εγγύηση καιεμφανιστεί στο προϊόν ελάττωμα, ή ο προμηθευτής αρνείται ή καθυστερεί τηνεπισκευή πέραν του αναγκαίου κατά περίπτωση χρόνου, ο καταναλωτής δικαιούταιτην αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή ναυπαναχωρήσει από την σύμβαση.
Αν ο απαιτούμενος χρόνοςεπισκευής ξεπεράσει τις 15 ημέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει τηνπροσωρινή αντικατάσταση του προϊόντος και για χρόνο όσο διαρκεί η επισκευή.
Τώρα εάν κατά την χρήσηενός προϊόντος ελαττωματικού, υποστεί ο καταναλωτής βλάβη είτε ο ίδιος, η περιουσιακό του στοιχείο, ο καταναλωτήςδικαιούται στην διεκδίκηση χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής ή ψυχικής βλάβης.
Τα δικαιώματα μας ωςκαταναλωτές είναι πολλά, θα πρέπει να τα διεκδικούμε, η καθοδήγηση - συμπαράστασηκαι η Νομική κάλυψη της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ είναιδεδομένη αρκεί να γίνει η σχετική καταγγελία στο τηλέφωνο 28210 92666
Πηγή Νέος Κήρυκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.