Σελίδες

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2008

Συμβουλές για τα ελαττωματικά προϊόντα

epkxan.jpgΣε όλους μας έχει τύχεινα αγοράσουμε ένα προϊόν και στην συνέχεια, σε σύντομο χρονικό διάστημα νααποδειχθεί ελαττωματικό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι καταναλωτές έχουμεσυγκεκριμένα δικαιώματα, ενώ η επιχείρηση που μας προμήθευσε το συγκεκριμένοπροϊόν έχει συγκεκριμένες υποχρεώσεις.
Η Ένωση ΠροστασίαςΚαταναλωτών Χανίων με χθεσινή ανακοίνωσή της παρέχει τις απαραίτητες εκείνεςοδηγίες προκειμένου οι καταναλωτές να γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε όταν τοπροϊόν που αγοράσαμε χάλασε, χωρίς – βεβαίως – δική μας υπαιτιότητα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωσητης ΕΠΚΧΑΝ, «ο παραγωγός ευθύνεται ότανένα προϊόν είναι «ελαττωματικό» αλλά και όποιος εισάγει ένα προϊόν για πώληση,χρηματοδοτική ή απλή μίσθωση ή άλλης μορφής διανομή στα πλαίσια τηςεπαγγελματικής εμπορικής δραστηριότητας.
Βασικά ο καταναλωτής θα απευθυνθεί

στον έμπορο που του έκανετην πώληση, που έχει και την ευθύνη να το στείλει για επιδιόρθωση ήαντικατάσταση του προϊόντος από τον παραγωγό..

Τι είναι ελαττωματικό προϊόν: Ελαττωματικό ,δεν είναι το προϊόν επειδή τέθηκεστην κυκλοφορία νέο μοντέλο αυτού. Ελαττωματικό,είναι το προϊόν που δεν παρέχει την προβλεπόμενη απόδοση σύμφωνα με τιςπροδιαγραφές του, η διάρκεια του είναι πολλή μικρότερη από αυτήν που δίνει οκατασκευαστής .σταμάτησε να λειτουργεί ξαφνικά, παρουσιάζει προβλήματα κατά τηνχρήση του., δεν περιέχει ασφάλεια για τον καταναλωτή

Εγγύηση και χρόνος αυτής: Η Εγγύηση πρέπει να παρέχεται στον καταναλωτή απότον προμηθευτή εγγράφως, ή με άλλο τεχνικό μέσο αποτύπωσης που μπορεί να είναιδιαθέσιμο και προσιτό στον καταναλωτή

Η γραπτή εγγύηση είναιυποχρεωτική σε περίπτωση καινούργιωνπροϊόντων με μακριά διάρκεια ζωής(διαρκή καταναλωτικά αγαθά)

Στην εγγύηση πρέπει ναδηλώνονται με σαφήνεια και πληρότητα ταδικαιώματα του καταναλωτή, στην ελληνική γλώσσα

Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει .να είναι εύλογη σε σχέσημε την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Εάν κατά την διάρκεια της εγγύησης,το προϊόν παρουσιάσει πρόβλημα ο προμηθευτής και χωρίς καμία επιβάρυνση τουκαταναλωτή ,υποχρεούται στην επισκευήτου.

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, εφιστά τηνπροσοχή των καταναλωτών, στην περίπτωση που ενώ είμαστε στην εγγύηση καιεμφανιστεί στο προϊόν ελάττωμα, ή ο προμηθευτής αρνείται ή καθυστερεί τηνεπισκευή πέραν του αναγκαίου κατά περίπτωση χρόνου, ο καταναλωτής δικαιούταιτην αντικατάσταση του προϊόντος με νέο ίσης αξίας και ποιότητας ή ναυπαναχωρήσει από την σύμβαση.

Αν ο απαιτούμενος χρόνοςεπισκευής ξεπεράσει τις 15 ημέρες, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει τηνπροσωρινή αντικατάσταση του προϊόντος και για χρόνο όσο διαρκεί η επισκευή.

Τώρα εάν κατά την χρήσηενός προϊόντος ελαττωματικού, υποστεί ο καταναλωτής βλάβη είτε ο ίδιος, η περιουσιακό του στοιχείο, ο καταναλωτήςδικαιούται στην διεκδίκηση χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής ή ψυχικής βλάβης.

Τα δικαιώματα μας ωςκαταναλωτές είναι πολλά, θα πρέπει να τα διεκδικούμε, η καθοδήγηση - συμπαράστασηκαι η Νομική κάλυψη της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ είναιδεδομένη αρκεί να γίνει η σχετική καταγγελία στο τηλέφωνο 28210 92666
Πηγή Νέος Κήρυκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.