Σελίδες

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2008

"Μαύρη λίστα" Αθεμίτων Εμπορικών Πρακτικών

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων,προς ενημέρωση των καταναλωτών
παραθέτει «Μαύρη λίστα» αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και συνιστά στους Κατανα-
τές, την αποφυγή τους.
-Προσέγγιση καταναλωτών, σε κάποια πλατεία ή δρόμο της πόλης μας ,από κάποιον
που με απλές ερωτήσεις και «δέλεαρ» προσφοράς δώρου με την
δικαιολογία τις
σωστές απαντήσεις του καταναλωτή, υποχρεώνονταςι στην σύναψη συμβολαίου πώλησης
καταναλωτικών αγαθών π.χ βιβλίων
-Αναληθή ισχυρισμό,και πίεση στην βούληση του καταναλωτή, ότι το προτεινόμενο
προϊόν είναι σε θέση να θεραπεύσει ασθένεια, ή να βοηθήσει στο αδυνάτισμα ή σε
κάποια δυσλειτουργία ή και ακόμα σε δυσμορφία του ανθρώπινου οργανισμού.
-Διαφημιστική καμπάνια ότι η επιχείρηση πρόκειται να σταματήσει την
δραστηριότητα
της ή να μετακομίσει , ενώ ουσίας δεν ισχύει, απλώς δημιουργεί στον
καταναλωτή το
αίσθημα «της ευκαιρίας φτηνής αγοράς»
-Συνεχής και ανεπιθύμητη άγρα πελατών και πολλές φορές ενοχλητική , μέσω
Τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
-Εταιρεία επικοινωνώντας με τον καταναλωτή, του γνωρίζει ότι θα τύχει δωρεάν
αποστολής προϊόντων της(δείγματα) για διαφημιστικούς λόγους, και σε
συνέχεια τον
πιέζει και του ζητά την εντολή παραγγελίας.
-Πρόσκληση με «διαφημιστικά φυλλάδια «, για αγορά προϊόντων σε καθορισμένη
τιμή, «τιμή ευκαιρίας-προσφοράς», και όταν ο καταναλωτής τσιμπήσει έρχεται
αντιμέτωπος με α) την δικαιολογία από τον έμπορο ότι αυτά πουλήθηκαν....αλλά
έχουμε κάτι παρόμοια να σας δείξουμε.... β)την ύπαρξη ελαχίστων τεμαχίων και
αυτών ελαττωματικών, περασμένης εποχής, ή περασμένης τεχνολογίας.
-Η Διαφημιστική καμπάνια «Προλάβετε....μόνο για μια μέρα» δεν πρέπει να
μας κατευθύνει στην συγκεκριμένη αγορά, αντίθετα θα πρέπει να μας βάλει
ερωτηματικά και καλό είναι να την αποφύγουμε.
-Εμπλοκή του καταναλωτή,σε πυραμιδωτό σύστημα πωλήσεων , με την αιτιολογία
την αποφυγή των μεσαζόντων, και ότι θα πετύχει πολύ χαμηλότερη τιμή εάν
μπει στο σύστημα και συγχρόνως να εισαγάγει και άλλους καταναλωτές , θα
ωφεληθεί τόσο άμεσα αλλά και παραμυθιάζεται ότι θα γίνει και κρίκος του
συστήματος δηλ. έμπορος-καταναλωτής.
Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σαυτή την εμπορική πρακτική,είναι παγίδα, στόχο
έχει τον εύπιστο και ανιποψίαστο καταναλωτή,ρίχνεται σε ένα ανεξέλεγκτο κύκλωμα
παρεμπορίου, με αδιαφανείς διαδικασίες, χωρίς τον έλεγχο των αρμοδίων
φορέων για την ασφάλεια των προϊόντων, ο καταναλωτής μπλέκει με αναπολώ-
στες συνέπειες, τόσο οικονομικά αλλά και σε ψυχική φθορά, δεν προστατεύεται.
-Ισχυρισμός ότι η επιχείρηση ή το προϊόν έχει έγκριση ή πιστοποίηση από
Δημόσιο φορέα ή ιδιωτικό θα πρέπει να μας υποψιάζει και να το ερευνούμε.
-Εμπορική πρακτική διεξαγωγής τηλεοπτικού-ραδιοφωνικού διαγωνισμού,η
καταβολή δώρων, εάν απαντήσουμε σε υποτυπώδη ερώτηση ,που γίνεται
μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας , με σκοπό να χρεώνεται η τηλεφωνική μας
σύνδεση, χωρίς την χορήγηση των περιγραφομένων επάθλων.
Η Ε.Π.Κ ΧΑΝ για όλες τις παραπάνω εμπορικές πρακτικές και καταστρατηγήσεις
του υγιούς εμπορίου ,στέκεται δίπλα σε κάθε καταναλωτή,δίνει ενημέρωση,δέχεται
καταγγελίες στο τηλ.282109266 και προσωπικά στο γραφείο της που βρίσκεται
στην Πλ.1866 αρ.2
Η Πρόεδρος

Ιωάννα Μελάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.