Η χρηματοπιστωτική κρίση, οι επιπτώσεις στην υγεία απ’ αυτήν και τα μέτρα αντιμετώπισής της ήταν το θέμα του Κινητού Σχολείου Προστασίας Καταναλωτών της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Νομού Χανίων, που πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ στα Κουνουπιδιανά του Δήμου Ακρωτηρίου.
Όπως σημείωσε η Πρόεδρος της ΈνωσηςΙωάννα Μελάκη «χρηματοπιστωτική κρίση είναι μια παγκοσμία, οικονομική ύφεση, όσο αφορά τον τραπεζικό και ασφαλιστικό κλάδο και στο τέλος φθάνει σε μας τους καταναλωτές, εμάς αγγίζει περισσότερο, με μείωση θέσεων εργασίας, με απολύσεις, με χαμηλότερες τιμές ακινήτων, με αύξησης επιτοκίων με επιπτώσεις στην κοινωνική μας συμπεριφορά, μα προπάντων στην υγεία μας.
Η τεχνολογική πρόοδος έχει συνδέσει ζωντανά όλες τις γωνιές του πλανήτη, δημιουργώντας συνθήκες άμεσης επικοινωνίας και αυτόματης μεταφοράς πληροφοριών, στοιχείων και δεδομένων. Το ξέσπασμα της χρηματοπιστωτικής κρίσης και το γεγονός ότι στο μεγαλύτερο βαθμό η οικονομία είναι άυλη, και ευαίσθητη σε ψυχολογικούς παράγοντες, είναι κλίμα, πράγμα που άμεσα επέδρασε στην ψυχολογία των καταναλωτών. Οι καταναλωτές λοιπόν σήμερα, βοηθούμενοι από τη σύγχρονη τεχνολογία, έμαθαν αλλά σοκαρίστηκαν.
Η χρηματοπιστωτική κρίση τους δημιούργησε άγχος, τι γίνεται αύριο, τι μέτρα θα παρθούν ώστε και η αγορά να λειτουργήσει, και η κρίση να περάσει όσο το δυνατόν ανώδυνα, μα προ πάντων να αποφύγουμε τις επιπτώσεις σε ένα από τα βασικότερα αγαθά την υγεία μας.
Στην περίοδο έντονης χρηματοπιστωτικής κρίσης, που διανύουμε, είναι εύλογη η ανησυχία και ο προβληματισμός όλων μας. Επειδή, μάλιστα τα χρονικά όρια και η ένταση της κρίσης αυτής δεν είναι ακόμα ευκρινή, θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει η καλύτερη δυνατή πρωτοβουλία για την αντιμετώπισή της, η λήψη αποφάσεων και η εφαρμογή μέτρων.
Εκτιμούμε, ότι πέραν από τις παρεμβάσεις, τις κινήσεις και τις πρωτοβουλίες, που αναλαμβάνονται, σε Διεθνές, ευρωπαϊκό και πανελλαδικό επίπεδο, κάθε περιοχή έχει τις δικές της κοινωνικές, οικονομικές και αναπτυξιακές ιδιαιτερότητες και ανάγκες και σ’ αυτές θα πρέπει η λήψη μέτρων να προσαρμοστεί και να εξειδικευθεί».
Η ίδια επεσήμανε ακόμα ότι:
Επειδή η τοπική οικονομία των Χανίων στηρίζεται, σε πολύ μεγάλο βαθμό, στον Αγροτικό κτηνοτροφικό, στον τουρισμό, και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - τομείς που θα πληγούν σημαντικά από την κρίση, - θεωρούμε σαν Ένωση ότι πρέπει να υπάρξει μια σε βάθος αξιολόγηση της κατάστασης. Είναι υποχρέωσή μας, να εντοπίσουμε τις κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες, που θα πληγούν περισσότερο, να καταγράψουμε τάσεις, που αποκτούν ή μπορεί να αποκτήσουν ανησυχητική διάσταση και, βέβαια, να ιεραρχήσουμε και να συμφωνήσουμε σε μέτρα και ενέργειες που θα εκτονώσουν ή θα περιορίσουν τα αποτελέσματα της κρίσης. Προτείνουμε, δηλαδή, μια τοπική κοινωνική συμπεριφορά, η οποία, μέσα από έναν ουσιαστικά διάλογο, με κοινωνικούς και Οικονομικούς φορείς και Τοπική Αυτοδιοίκηση θα περιλαμβάνει μέτρα και προτάσεις τοπικού χαρακτήρα, και θα προβάλλει τα αντίστοιχα αιτήματα, σε ανώτερο θεσμικό επίπεδο.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων σαν ευαισθητοποιημένη κοινωνική ομάδα δεν κρύβει την ανησυχία της, όμως είναι παρούσα και έχει να προτείνει σ’ αυτή την κρίση πρωτοβουλίες που πρέπει όλοι μαζί να πάρουμε.
1. Την προστασία της εργασίας και των εργαζόμενων.
2. Η αντιμετώπιση της ανεργίας
3 Την στήριξη όλων των τομέων ανάπτυξης στο Νομό. (γεωργία, κτηνοτροφία, τουρισμό κ.λ.π.)
4 Τη στήριξη των ντόπιων προϊόντων, ντόπιων επιχειρήσεων, ντόπιας οικονομίας.
5. Τη δημιουργία ενός πλέγματος κοινωνικής αλληλεγγύης, προς αυτούς που την έχουν ανάγκη».
Ο Πνευμονολόγος Στέλιος Καλογεράκης ανέφερε ότι «από την χρηματοοικονομική κρίση έχουν δημιουργηθεί πάρα πολλές αντιξοότητες, γιατί η λεπτή γραμμή ισορροπίας σ’ ένα κοινωνικό σύνολο, το οποίο έχει μάθει σε κάποιο τρόπο ζωής, με τις δυσκολίες που υπάρχουν τώρα, έχει χαθεί. Αποτέλεσμα είναι να έχουν απολεσθεί η γαλήνη και η αρμονία μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον και όλη αυτή η κατάσταση δημιουργεί μία σύγχυση».
Τέλος ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης Σταύρος Πατεράκης εξήγησε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί ο καταναλωτής να προστατευθεί από τον κακό επαγγελματία του χώρου, καθώς το ταξίδι είναι ένα καταναλωτικό αγαθό. Όπως ανέφερε, «ήδη υπάρχουν θεσμοθετημένα πλαίσια και έχουν υποχρεώσεις τα τουριστικά γραφεία, όπως έχουν δικαιώματα και οι πελάτες μας.
Για παράδειγμα, όταν θα πάνε για ένα οργανωμένο ταξίδι θα πρέπει οι πελάτες-καταναλωτές να γνωρίζουν τι θα ζητήσουν.
Εξάλλου θα πρέπει να προτιμούν τα τοπικά Γραφεία Τουρισμού, γιατί αυτά γνωρίζουν τους διάφορους ταξιδιωτικούς προορισμού και συμβουλεύουν με τον καλύτερο τρόπο τους πολίτες, τόσο για τη χώρα που θα επιλέξουν, όσο και για τις τιμές. Όλα πρέπει να είναι ξεκάθαρα».
Μ.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.