Σύμφωνα με το Ν.3357/14.5.2007 οι εκπτώσεις ξεκινούν σε όλη την χώρα στις 15/1/2009-28/2/09.
Εκείνο που θέλουμε να τονίσουμε στους καταναλωτές, είναι ότι ζούμε σε μια ελεύθερη αγορά και ότι τιμές διαμορφώνονται από
τις επιχειρήσεις ελεύθερα.Δηλαδή κάθε εμπορική επιχείρηση είτε ντόπια είτε εισαγόμενη έχει την δυνατότητα να παίξει στην αγορά
το δικό της παιχνίδι, στοχεύοντας στο δικό της κέρδος, εφαρμόζοντας την δική της εμπορική πολιτική.
Η Καμπάνια κάποιων επιχειρήσεων για ελκυστικές εκπτώσεις ,θα πρέπει να μας προβληματίζει, και θα πρέπει να εντείνουμε σε
μεγαλύτερο βαθμό την επιφυλακτικότητά μας, την διερεύνηση μας.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, σε πολλές περιπτώσεις θεωρεί " κράχτη" τα υψηλά ποσοστά των εκπτώσεων,και ενημερώνει τους καταναλωτές ότι καμιά εμπορική
επιχείρηση δεν χαρίζει,ούτε μειώνοντας το ποσοστό κέρδους χάνει, ούτε μας κάνει χάρη.Στόχος κάθε επιχείρησης είναι να πουλήσει τα εμπορεύματα
εποχής, να καλύψει τις εμπορικές της υποχρεώσεις, και να αποφύγει το στοκάριρισμα.
Μια εμπορική επιχείρηση δικαιούται να πουλά τα εμπορεύματα της με χαμηλές τιμές, υπερβαίνει όμως τα 'ορια όταν χρησιμοποιεί διαφημίσεις-γρίφους,
δημιουργώντας επικίνδυνες πρακτικές στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα υποτιμά την νοημοσύνη του Έλληνα καταναλωτή διαφημίζοντας τα αυτονόητα
και αυτό είναι ηθικά μη αποδεκτό.
ΣΩΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ
-Κάνουμε έρευνα αγοράς ΤΩΡΑ
-Εντοπίζουμε τα είδη που επιθυμούμε να αγοράσουμε και καταγράφουμε τις τιμές.ώστε όταν θα αρχίσουν οι εκπτώσεις να μπορούμε να
κάνουμε σύγκριση τιμών. ώστε να αποφύγουμε την παραπλάνηση.
-Οι τιμές είναι ελεύθερες, την τιμή του προϊόντος την γνωρίζει μόνο, ο επιχειρηματίας και ΕΣΥ συνάδελφε καταναλωτή, είσαι ο μόνος που μπορείς να την ελέγξεις, εάν βέβαια την έχεις καταγράψει, ΠΡΙΝ δηλαδή ΤΩΡΑ.
-Ερεύνησε προσεχτικά την βιτρίνα με τα είδη και τις αντίστοιχες τιμές και εάν μετά την έναρξη των εκπτώσεων δεις μια διαφορετική βιτρίνα, με άλλα είδη, υποπτεύσου, απόφυγε τις αγορές σου, μη πέσεις σε παραπλάνηση είναι τέχνασμα, φυλάξου.
Καταγγείλετέ το στην Προστασία Καταναλωτών.
- Κατά την διάρκεια των εκπτώσεων είναι υποχρεωτική η αναγραφή διπλών τιμών (παλαιάς τιμής- νέας τιμής) σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στην βιτρίνα του καταστήματος.
- Εάν η επιχείρηση χρησιμοποιεί ποσοστά(%) για έκπτωση, τα ποσοστά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένα ως προς το είδος ή κατηγορία των ειδών..
-Η ένδειξη (έως....... ), είναι παραπλανητική, βάσει νομοθεσίας αν την συναντήσετε προσπαθήστε να ερευνήσετε που αναφέρετε , αποφύγετε τις αγορές σας.
-Αγοράζουμε είδη που έχουμε ανάγκη άμεσα,αφού έχουμε κάνει την έρευνα τιμής και ποιότητας.
-Να ξέρουμε ότι και στην διάρκεια των εκπτώσεων ισχύει το δικαίωμα της υπαναχώρησης., όταν
το προϊόν είναι ελαττωματικό , η δεν τηρήθηκαν από την επιχείρηση οι όροι συναλλαγής.
-Δεν αγοράζουμε είδη , εάν δεν τα έχουμε ανάγκη, ή επειδή απλώς τα πετύχαμε σε χαμηλή τιμή, ούτε με το σκεπτικό ότι θα αδυνατίσουμε ,ας αποφύγουμε
άσκοπες αγορές,εάν το είδος δεν είναι της αρεσκείας μας(μέγεθος, χρώμα ,στύλ)γιατί έτσι ξοδεύουμε χρήματα σε είδη που μπορεί να μην τα
χρησιμοποιήσουμε ποτέ.
-Εάν χρησιμοποιήσουμε πιστωτική κάρτα, θα πρέπει να προσέξουμε να χρεωθούμε την τιμή της έκπτωσης, εάν χρεωθείτε επί πλέον ποσού
θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ για καταναλωτική και νομική στήριξη.
-Σε κάθε αγορά μας, παίρνουμε την απόδειξη πληρωμής του ποσού που πληρώσαμε, αυτό και εμάς βοηθάει σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος,
"ελαττωματικού" αλλά συμβάλλουμε και στηρίζουμε την οικονομία της χώρας.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ενόψει των εκπτώσεων, καλεί τις εμπορικές επιχειρήσεις των Χανίων, να αποφύγουν περίπλοκες εμπορικές πρακτικές, προκαλώντας
σύγχυση στην ελεύθερη επιλογή του καταναλωτή,θέλουμε σωστή διαχείριση του θεσμού, αξιοπρεπή αντιμετώπιση των καταναλωτών.αποφυγή
τεχνασμάτων,που φέρνουν εφήμερα κέρδη, και αποτρέπουν τον καταναλωτή να τους ξαναεπισκεφθεί .Πιστεύουμε αλλά και το ζητούμε από τις
Χανιώτικες επιχειρήσεις να αποφύγουν τις "πλασματικές εκπτώσεις" είναι ηθικός κανόνας πάνω από νόμους και διοικητικών ποινών που η πολιτεία
έχει θεσπίσει για τους παρανομούντες.
Μέλημα της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ είναι ,η προστασία και η καθοδήγηση των καταναλωτών, για σωστές αγορές.Γιαυτό θα είναι σε διαρκή ετοιμότητα,
θα δέχεται παράπονα - καταγγελίες καθ όλη την διάρκεια των εκπτώσεων στην Δ/νση μας που είναι ΠΛ. 1866 ΑΡ.2 και στο τηλέφωνο 2821092666
Η Πρόεδρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.