Σελίδες

Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2009

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ

ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

Καταχρηστικοί όροι συμβάσεων
Στο ν.2251/1994 για την προστασία του καταναλωτή , όπως ισχύει, αναφέρεται το δικαίωμα του Υπουργού Ανάπτυξης να μπορεί με απόφαση του να διατάξει την προσαρμογή των όρων σε δανειακές συμβάσεις που έχουν κριθεί παράνομοι και καταχρηστικοί σύμφωνα με τις αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.

Σε κάθε περίπτωση , καταχρηστικοί είναι, μεταξύ άλλων, ιδίως οι όροι που:

  • Επιφυλάσσουν στον προμηθευτή το δικαίωμα μονομερούς τροποποίησης ή λύσης της σύμβασης, χωρίς ορισμένο, ειδικό και σπουδαίο λόγο, ο οποίος να αναφέρεται στη σύμβαση.

  • Επιτρέπουν στον προμηθευτή να καταγγείλει τη σύμβαση αόριστης διάρκειας χωρίς εύλογη προθεσμία.

  • Αφήνουν το τίμημα αόριστο χωρίς σπουδαίο λόγο και δεν επιτρέπουν τον προσδιορισμό του με κριτήρια ειδικά καθορισμένα στη σύμβαση και εύλογα για τον καταναλωτή.

  • Επιτρέπουν στον προμηθευτή να καταγγείλει τη σύμβαση κατά την κρίση του, αν η ίδια ευχέρεια δεν αναγνωρίζεται στον καταναλωτή, ή να παρακρατεί τα ποσά που έχουν καταβληθεί για παροχές που δεν έχουν ακόμα εκτελεστεί από αυτόν, όταν τη σύμβαση καταγγέλλει ο ίδιος.

  • Αποκλείουν ή περιορίζουν υπέρμετρα την ευθύνη του προμηθευτή.

  • Επιτρέπουν στον προμηθευτή να απαιτήσει από τον καταναλωτή υπέρμετρες εγγυήσεις.

  • Αναστρέφουν το βάρος απόδειξης σε βάρος του καταναλωτή ή περιορίζουν υπέρμετρα τα αποδεικτικά του μέσα.

  • Επιβάλλουν στον καταναλωτή, σε περίπτωση μη εκπλήρωσης της παροχής του, υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση.

  • Προβλέπουν ότι οι τόκοι υπολογίζονται με βάση έτος 369 ημερών αντί για 365 ή 366 ημερών.

  • Προβλέπουν ποινή προεξόφλησης για στεγαστικό δάνειο με κυμαινόμενο επιτόκιο.

  • Προβλέπουν προμήθεια της Τράπεζας για την ανάληψη δανείου μέσω πιστωτικής κάρτας.

  • Μετακυλίουν στον κάτοχο της κάρτας την ευθύνη για κάθε παράνομη χρήση της κάρτας που έγινε εξαιτίας κλοπής ή απώλειάς της χωρίς να εξαρτούν την ευθύνη αυτή από υπαιτιότητα του καταναλωτή.

  • Προβλέπουν τη δυνατότητα της τράπεζας να μεταβάλλει μονομερώς το επιτόκιο, χωρίς να αναφέρονται στη σύμβαση συγκεκριμένα και εύλογα κριτήρια με βάση τα οποία θα γίνει η αύξηση.

  • Καθορίζουν ως αποκλειστικά αρμόδια για την εκδίκαση των διαφορών μεταξύ τράπεζας και πελατών στα Δικαστήρια των Αθηνών.

  • Προβλέπουν ότι αν ο καταναλωτής δεν αντιδράσει μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, σημαίνει ότι ο καταναλωτής έλαβε το μηνιαίο λογαριασμό από την τράπεζα και δεν μπορεί να τον αμφισβητήσει.

  • Προβλέπουν τη δυνατότητα μονομερούς αναπροσαρμογής της συνδρομής.

  • Στερούν τη δυνατότητα του καταναλωτή να προβάλει κατά της τράπεζας ενστάσεις που έχει κατά του προμηθευτή.


ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ

Εξυπηρέτηση σε ΑΤΜ

Ειδικά για τις συναλλαγές μέσω ΑΤΜ,
Ο καταναλωτής πρέπει να προσέχει ώστε:

  • Να μην σημειώνει τον προσωπικό του κωδικό
    σε σημείο που να μπορεί να υποκλαπεί εύκολα.

  • Ο επόμενος πελάτης να βρίσκεται σε απόσταση ασφαλείας.

  • Να καλύπτει με το χέρι του την πληκτρολόγηση του ΡΙΝ.

  • Να επικοινωνήσει άμεσα με την Τράπεζα σε περίπτωση παρακράτησης της κάρτας από το μηχάνημα.

  • Να μην γνωστοποιεί τον προσωπικό του κωδικό σε κανέναν και σε καμία περίπτωση.


Πάγιες εντολές

  • Οι χρεώσεις για πάγιες εντολές πληρωμών λογαριασμών εταιριών κοινής ωφελείας ή άλλων διαφέρουν σε κάθε Τράπεζα. Σε κάθε περίπτωση ο καταναλωτής μπορεί και συνίσταται να ζητάει ενημέρωση σχετικά με τις χρεώσεις αυτές.


Πιστωτικές κάρτες

Αναφορικά με τις πιστωτικές κάρτες, ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει και να προσέχει τα ακόλουθα ,πριν αποφασίσει:

  • Να γνωρίζει ότι η πιστωτική κάρτα αποτελεί στην πράξη μια μορφή δανείου με αισθητά υψηλότερο επιτόκιο σε σχέση με τα συμβατικά καταναλωτικά δάνεια.

  • Να διαβάζει με προσοχή τους όρους της σύμβασης για να κατανοήσει πλήρως τις συμβατικές του υποχρεώσεις αλλά και τα δικαιώματά του.
    Να συγκρίνει, πριν από την υπογραφή σύμβασης, τις προσφορές άλλων τραπεζών αναφορικά με τις πιστωτικές κάρτες και να δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο ΣΕΠΕ και το επιτόκιο της κάρτας αλλά και στην ύπαρξη - και το ύψος - ετήσιας συνδρομής.

  • Να γνωρίζει τι ακριβώς ισχύει αναφορικά με την «πληρωμή σε άτοκες δόσεις» με πιστωτικές κάρτες . Στην πράξη, η οποιαδήποτε αγορά με πιστωτική κάρτα πληρώνεται μεταχρονολογημένα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η πληρωμή με άτοκες δόσεις σημαίνει ότι το ποσό πληρωμής θα εμφανιστεί στο μηνιαίο λογαριασμό σε μηνιαίες δόσεις, και ότι δεν υπάρχει επιτόκιο για το χρόνο που περνάει ανάμεσα στην αγορά και την εμφάνιση του ποσού στο λογαριασμό. Από την άλλη, είναι σημαντικό να γνωρίζει ο καταναλωτής ότι σε περίπτωση που δεν πληρωθεί όλο το ποσό του λογαριασμού, το υπολειπόμενο ποσό θα τοκιστεί με ιδιαίτερα υψηλό επιτόκιο, και μάλιστα από ημερομηνία πραγματοποίησης της συναλλαγής.

Για παράδειγμα:
Αγοράζουμε μια τηλεόραση αξίας Ε 300 σε τρεις (3) άτοκες δόσεις. Αυτό σημαίνει ότι τον πρώτο μήνα θα πληρώσουμε μέσω του λογαριασμού της κάρτας Ε 100, το δεύτερο το ίδιο και τον τρίτο άλλα Ε 100. Αν όμως δεν πληρώσουνε τον πρώτο μήνα Ε 100 αλλά Ε 50, τα υπόλοιπα Ε 50 θα τοκιστούν από την ημερομηνία αγοράς, και το δεύτερο μήνα θα πρέπει να πληρώσουμε Ε 100 (δόση δεύτερου μήνα) + Ε 50 επί το επιτόκιο του μήνα (υπόλοιπο πρώτου μήνα).

Μετά την απόκτηση της πιστωτικής κάρτας, και κατά τη χρήση της, ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει τα εξής:

  • Να υπογράφει άμεσα στο πίσω μέρος της κάρτας.

  • Σε κάθε συναλλαγή οφείλει να επιδεικνύει την ταυτότητα του. Η διαδικασία αυτή είναι χρήσιμη για την αποφυγή παράνομης χρήσης της κάρτας.

  • Η κάρτα είναι αυστηρά προσωπική.

  • Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις συναλλαγές από απόσταση, και να δίνει τον αριθμό της κάρτας του μόνο σε ηλεκτρονικά καταστήματα που εμπιστεύεται.

  • Να ελέγχει το εκκαθαριστικό μηνιαίο σημείωμα και να ενημερώνει άμεσα την τράπεζα σε περίπτωση διαφωνίας για κάποια χρέωση.

  • Να χρησιμοποιεί την κάρτα σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης.

  • Να φυλάσσει την κάρτα σε ασφαλές σημείο.

  • Να ειδοποιεί άμεσα τον εκδότη της κάρτας σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή εμφάνισης ύποπτης συναλλαγής με χρέωση στο λογαριασμό του.

  • Να μην αναγράφει το ΡΙΝ της κάρτας σε εμφανές σημείο.

  • Σε κάθε περίπτωση, ο καταναλωτής δεν μπορεί να είναι υπόχρεος για ποσό που τα Ε 150, εκτός και αν δεν τήρησε τα παραπάνω από δόλο ή από βαριά αμέλεια.

  • Ειδικά για το θέμα των πιστωτικών καρτών και των σε αυτές χρεώσεων από γυμναστήρια ή μονάδες αδυνατίσματος έχει εκδοθεί σχετική απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης, σύμφωνα με την οποία σε περίπτωση υπαναχώρησης του πελάτη, η εταιρία οφείλει να ενημερώσει το πιστωτικό ίδρυμα ώστε να μη χρεωθούν υπηρεσίες που δεν εκπληρώθηκαν.
    Παράλληλα, ο πελάτης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώσει το πιστωτικό ίδρυμα ώστε να διακοπεί η χρέωση. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που ορίζεται από την απόφαση είναι ότι ανεξάρτητα από τον τρόπο πληρωμής, ο πελάτης θα πληρώσει, είτε απ 'ευθείας στην εταιρία είτε σε πιστωτικό ίδρυμα μόνο για τις υπηρεσίες που δέχτηκε.


Γενικά σε ό,τι αφορά τις χορηγήσεις:

  • Ο καταναλωτής πρέπει να ενεργεί βάσει των αναγκών αλλά και των οικονομικών δυνατοτήτων του για την αποπληρωμή του δανείου που λαμβάνει.

  • Το δάνειο δεν αποτελεί υποκατάστατο του εισοδήματος γιατί κάποια στιγμή θα πρέπει να πληρωθεί έντοκα.

  • Η τράπεζα οφείλει να ενημερώνει τον καταναλωτή για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του πριν από τη σύναψη του δανείου. Ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να διστάζει να ζητάει επεξηγήσεις εφόσον δεν κατανοεί κάποιον όρο του δανείου.

  • Ειδικά για τη δόση του δανείου, ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι η δόση που πληρώνει περιλαμβάνει την αποπληρωμή τόσο του αρχικού κεφαλαίου όσο και των τόκων επί του κεφαλαίου. Επίσης να γνωρίζει ότι στην αρχή της αποπληρωμής πληρώνει περισσότερα για τους τόκους και λιγότερα για το κεφάλαιο. Σχετικά με αυτό το κομμάτι μπορεί να ζητήσει από την Τράπεζα ένα ενδεικτικό πλάνο αποπληρωμής του δανείου.

  • Το ποσό της κάθε μηνιαίας δόσης να μην υπερβαίνει το 30% του σταθερού μηνιαίου εισοδήματός του καταναλωτή.


Καταναλωτικά δάνεια

  • Τα καταναλωτικά δάνεια, ανεξάρτητα από την ονομασίας τους (εορτοδάνεια, διακοποδάνεια, κλπ ) υπάγονται στις διατάξεις της νομοθεσίας για την καταναλωτική πίστη.

  • Σε κάθε σχετική διαφήμιση υποχρεωτικά πρέπει να αναφέρονται τα ακόλουθα στοιχεία: α) ποσό, αριθμός και συχνότητα δόσεων, β)επιτόκιο και γ) ΣΕΠΕ, ενώ παράλληλα πρέπει να μην περιέχονται παραπλανητικά στοιχεία.

  • Ο καταναλωτής πρέπει να προσέχει το ΣΕΠΕ και να συγκρίνει και βάσει αυτού.


Στεγαστικά δάνεια

  • Η υπογραφή μιας σύμβασης στεγαστικού δανείου αποτελεί μια πολύ σημαντική υπόθεση καθώς ένα τέτοιο δάνειο δεσμεύει τον καταναλωτή για μεγάλη χρονική περίοδο και για μεγάλο συνήθως ποσό.

  • Για την εξασφάλιση αλλά και τη διευκόλυνση μιας συγκρισιμότητας των στοιχείων που παρέχονται από τις τράπεζες απαραίτητη είναι η παροχή τυποποιημένης πληροφόρησης σε δυο δέσμες, α)πληροφορίες γενικού περιεχομένου και β) εξατομικευμένες πληροφορίες, που παρουσιάζονται μάλιστα σε εναρμονισμένη μορφή τυποποιημένου εντύπου.

  • Κάτι τέτοιο προβλέπεται από τον Εθελοντικό Κώδικα Συμπεριφοράς, μια συμφωνία που αναφέρεται στις προσυμβατικές πληροφορίες που οφείλεται να παρέχονται στους καταναλωτές και που συνυπογράφηκε από κοινού από τις ευρωπαϊκές ενώσεις του πιστωτικού τομές, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  • Αναφορικά με το θέμα της προσημείωσης του ακινήτου, ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι παρέχεται για εξασφάλιση της Τράπεζας έναντι του συνολικού ποσού του δανείου που του χορηγεί. Σε κάθε περίπτωση η προσημείωση είναι το βασικό χαρακτηριστικό μιας τέτοιου είδους πιστωτικής σύμβασης, και ο καταναλωτής καλό θα είναι να ενημερώνεται εκ των προτέρων για τις διαδικασίες εξάλειψής της και για τυχόν πρόσθετες χρεώσεις.

  • Το θέμα της ασφάλισης του ακινήτου ρυθμίζεται από το νόμο που ορίσει ως υποχρεωτική την ασφάλιση πυρός.

  • Αναφορικά με την υποχρέωση τύπου ασφάλισης και επιλογής ασφαλιστικής εταιρίας, ο καταναλωτής πρέπει να ξέρει ότι η Τράπεζα δεν μπορεί να του επιβάλει κάτι το οποίο δεν είναι προς το συμφέρον του, χωρίς αιτιολόγηση και σπουδαίο λόγο, και ότι έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος την εταιρία που θα τον ασφαλίσει, ιδίως αν μπορεί να επιδείξει πιο συμφέρουσα προσφορά.

  • Με το νέο νόμο για την προστασία του καταναλωτή εισήχθη ως μέτρο κοινωνικής προστασίας ρύθμιση σύμφωνα με την οποία απαγορεύεται η κατάσχεση της μοναδικής κατοικίας δανειολήπτη για χρέος μέχρι δέκα χιλιάδων ευρώ (Ε 10.000) από δάνεια και κάρτες, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει αποδεδειγμένη αδυναμία πληρωμής.


Προσυμβατική Ενημέρωση καταναλωτών

Οι προσυμβατικές πληροφορίες που πρέπει να εμφανίζονται στο τυποποιημένο ευρωπαϊκό δελτίο πληροφοριών είναι οι εξής:

  • Δανειστής-Πιστωτικό Ίδρυμα

  • Περιγραφή του προϊόντος

  • Ονομαστικό επιτόκιο

  • Συνολικό Ετήσιο Πραγματικό Ποσοστό Επιβάρυνσης (ΣΕΠΠΕ)

  • Ύψος παρεχόμενης πίστωσης και νόμισμα

  • Διάρκεια Δανείου

  • Αριθμός και περιοδικότητα δόσεων

  • Ύψος δόσης

  • Πρόσθετα στοιχεία για δάνειο και εφάπαξ εξοφλούμενο

  • Πρόσθετα εφάπαξ έξοδα

  • Πρόσθετα επαναλαμβανόμενα έξοδα

  • Δυνατότητες πρόωρης αποπληρωμής

  • Όργανα εσωτερικού ελέγχου παραπόνων

  • Ενδεικτικός πίνακας αποπληρωμής

  • Υποχρέωση ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού.


Χρηματοδότηση αυτοκινήτου

  • Το δάνειο για την απόκτηση αυτοκινήτου ακολουθεί εν γένει τους κανόνες των καταναλωτικών δανείων.

  • Ο καταναλωτής οφείλει να προσέχει τις ίδιες παραμέτρους, όπως και στην περίπτωση των καταναλωτικών δανείων.

Επιπρόσθετα, ο καταναλωτής καλό θα είναι να ενημερώνεται πλήρως από την Τράπεζα για το τι ισχύει στις εξής περιπτώσεις:

  • Ποια είναι η πολιτική της Τράπεζας σχετικά με την άρση της παρακράτησης της κυριότητας του αυτοκινήτου.

  • Τι είδους ασφάλιση τον υποχρεώνει η Τράπεζα να κάνει στο αυτοκίνητο (ασφάλιση ολικής ή μερικής κλοπής, πυρός, κλπ)

  • Τέλος, ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται για το ποιος είναι ο δικαιούχος της ασφαλιστικής αποζημίωσης στην περίπτωση κλοπής αυτοκινήτου που έχει αγοραστεί με τραπεζική χρηματοδότηση και έχει γίνει παρακράτηση κυριότητας.

Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει να διευκρινιστούν και κατά την υπογραφή του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, αφού προηγηθεί πλήρης ενημέρωση του ασφαλιστικού πράκτορα ώστε ο τελευταίος να αντιληφθεί πλήρως τις ανάγκες του καταναλωτή και το ασφάλιστρο να καθορίσει ορθά και προς το συμφέρον του καταναλωτή.


ΠΟΥ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ

Γενική Γραμματεία καταναλωτή

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή είναι αρμόδια για τον έλεγχο και την εφαρμογή της νομοθεσίας που αφορά στην προστασία των συμφερόντων του καταναλωτή.

  • Δέχεται καταγγελίες, παράπονα και αναφορές καταναλωτών και ενώσεων καταναλωτών.

  • Ελέγχει και αυτεπαγγέλτως τις χρησιμοποιούμενες στην αγορά πρακτικές προώθησης των καταναλωτών αγαθών και υπηρεσιών και ιδιαίτερα, την παραπλανητική διαφήμιση, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η προστασία των οικονομικών συμφερόντων του καταναλωτή.

  • Επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

  • Παρέχει σχετικές πληροφορίες, βοήθεια αλλά και συμβουλές στους καταναλωτές σχετικά με κάποιο πρόβλημα ή ζημία που προκαλείται σε βάρος τους.

Στοιχεία επικοινωνίας:
Ο καταναλωτής μπορεί να υποβάλει την σχετική καταγγελία του είτε αυτοπροσώπως, είτε με τηλεομοιοτυπία (φαξ), είτε χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, είτε απευθυνόμενος τηλεφωνικά στον τετραψήφιο αριθμό 1520.

Υπουργείο Ανάπτυξης- Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Πλ. Κάνιγγος, 10181 Αθήνα
Τηλ:1520 - Φαξ: 210-3829640, 2103842642, 210-3843549
e-mail: info@efpolis.gr - ιστοσελίδα: http://www.efpolis.gr/

Συνήγορος του Καταναλωτή
Αποτελεί ανεξάρτητη αρχή με στόχο την εξωδικαστική και φιλική διευθέτηση διαφορών μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών.

Στοιχεία επικοινωνίας
Συνήγορος του Καταναλωτή
Λεωφ. Αλεξάνδρας 144, - 11471 Αθήνα
Τηλ: 210 6460814 - Φαξ: 210-6460284
Ιστοσελίδα: http://www.synigoroskatanaloti.gr/

Διαμεσολαβητής Τραπεζικών- Επενδυτικών Υπηρεσιών
Ο Τραπεζικός Διαμεσολαβητής είναι ένας ανεξάρτητος θεσμός που δημιουργήθηκε για να εξετάζει δίκαια, αμερόληπτα και με διαφανείς διαδικασίες τις διαφορές των συναλλασσόμενων με τις τράπεζες και να επιδιώκει τη φιλική διευθέτησή τους.
Αφορά μόνο ιδιώτες, για τραπεζικές συναλλαγές που δεν αφορούν στην επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Εξετάζει παράπονα ή διαφορές που σχετίζονται με την παροχή τραπεζικών υπηρεσιών σε ιδιώτες.

Στοιχεία επικοινωνίας:
Καραγιώργη Σερβίας 12-14
10562 Αθήνα
Τηλ: 210-3376700
e-mail :contact@bank-omb.gr
Ιστοσελίδα: www.bank-omb.gr

Τράπεζα της Ελλάδος
Η τράπεζα της Ελλάδος είναι η κεντρική εκδοτική τράπεζα της χώρας έργο της οποίας μεταξύ άλλων αποτελεί η άσκηση προληπτικής εποπτείας στα πιστωτικά ιδρύματα και σε άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, η οποία στοχεύει στην διασφάλιση της σταθερότητας και της εύρυθμης λειτουργίας του εγχώριου χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Στοιχεία επικοινωνίας
ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ελευθερίου Βενιζέλου 21 - 10250 Αθήνα
Τηλ: 210 3201111 - Ιστοσελίδα: http://www.bankofgrecce.gr/


ΛΕΞΙΚΟ - ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΟΡΩΝ

ΔΑΝΕΙΑ

Καταναλωτικό
Πίστωση που χορηγείται για την εξυπηρέτηση των αναγκών του καταναλωτή.

Στεγαστικό
Πίστωση που χορηγείται για την αγορά ή ανακαίνιση κατοικίας.

Σύμβαση πίστωσης
Σύμβαση με βάση την οποία ο πιστωτικός φορέας χορηγεί ή υπόσχεται να χορηγήσει σε καταναλωτή πίστωση με την μορφή προθεσμιακής καταβολής, δανείου ή οποιασδήποτε άλλης παρόμοιας χρηματοδοτικής διευκόλυνσης.

Δυνατότητα υπερανάληψης
Σύμβαση πίστωσης με την οποία πιστωτικός φορέας δίνει στον καταναλωτή το δικαίωμα να κάνει ανάληψη ποσού που υπερβαίνει το υπόλοιπο του λογαριασμού του.

Ύπερβαση
Σιωπηρή αποδοχή υπερανάληψης.

Μεσίτης πιστώσεων
Φυσικό ή νομικό πρόσωπο το οποίο δεν ενεργεί ως πιστωτικός φορέας και ο οποίος, στο πλαίσιο της εμπορικής, επιχειρηματικής ή επαγγελματικής του δραστηριότητας, έναντι αμοιβής , η οποία μπορεί να είναι χρηματική ή να έχει οποιαδήποτε άλλη συμφωνηθείσα μορφή οικονομικού ανταλλάγματος: Ι) προτείνει ή προσφέρει συμβάσεις πίστωσης στους καταναλωτές, ή ΙΙ) βοηθά τους καταναλωτές αναλαμβάνοντας προπαρασκευαστικές εργασίες, για τη σύναψη συμβάσεων πίστωσης, διαφορετικές από αυτές του σημείου, Ι), ή ΙΙΙ) συνάπτει συμβάσεις πίστωσης με τους καταναλωτές εξ ονόματος του.

Συνολικό κόστος της πίστωσης για τον καταναλωτή
Το σύνολο των επιβαρύνσεων, συμπεριλαμβανομένων των τόκων, των προμηθειών, των φόρων και των κάθε άλλου είδους αμοιβών, που καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής για τη σύμβαση πίστωσης και τα οποία γνωρίζει ο πιστωτικός φορέας, πλην των συμβολαιογραφικών δαπανών.

Συνολικό ποσό πίστωσης
Το ανώτατο όριο ή το σύνολο των ποσών που διατίθενται βάσει σύμβασης πίστωσης.

Συνδεδεμένη σύμβαση πίστωσης
Σύμβαση πίστωσης στην οποία η εν λόγω πίστωση χρησιμεύει αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση σύμβασης που αφορά την προμήθεια συγκεκριμένων αγαθών ή την παροχή συγκεκριμένης υπηρεσίας.

ΕΠΙΤΟΚΙΟ

Κυμαινόμενο
Επιτόκιο που αναπροσαρμόζεται σε μηνιαία βάση

Σταθερό
Επιτόκιο που παραμένει σταθερό καθ 'όλη τη διάρκεια
Συνολικό Ετήσιο πραγματικό ποσοστό επιβάρυνσης (ΣΕΠΠΕ)
Το συνολικό κόστος της πίστωσης για τον καταναλωτή, εκφραζόμενο ως ετήσιο ποσοστό του συνολικού ποσού της πίστωσης, συμπεριλαμβανομένου κατά περίπτωση του κόστους.

Χρεωστικό επιτόκιο
Το επιτόκιο, εκφραζόμενο ως σταθερό ή μεταβλητό ποσοστό, το οποίο εφαρμόζεται σε ετήσια βάση στο ποσό της πίστωσης που αναλαμβάνεται.

ΚΑΡΤΕΣ

Κάρτα
Το πλαστικό δελτίο που επιτρέπει στον κάτοχό του να πραγματοποιεί πληρωμή σε κάποιο σημείο πώλησης, ανάληψη ή κατάθεση χαρτονομισμάτων και συναφείς πράξεις σε μηχανές ανάληψης χρημάτων ή αυτόματες ταμειολογιστικές μηχανές.

Χρεωστική κάρτα
Κάρτα συνδεδεμένη με λογαριασμό. Η κάθε αγορά πληρώνεται άμεσα, με χρέωση του λογαριασμού του καταναλωτή.

Πιστωτική κάρτα
Κάρτα που πιστώνει τον καταναλωτή. Η κάθε αγορά πληρώνεται με την έκδοση συνολικού εκκαθαριστικού λογαριασμού.

Εκδότης
Κάθε πρόσωπο το οποίο στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του, παρέχει σε ένα άλλο πρόσωπο κάρτα βάσει σύμβασης που συνάπτει με αυτό.

Κάτοχος
Κάθε πρόσωπο που κατόπιν σύμβασης που έχει συνάψει με έναν εκδότη κατέχει κάρτα.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που χορηγεί ή υπόσχεται να χορηγήσει πίστωση στο πλαίσιο της εμπορικής, επιχειρηματικής ή επαγγελματικής του δραστηριότητας.

ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ

Λογαριασμός Ταμιευτηρίου
Βασικός καταθετικός λογαριασμός.

Λογαριασμός Τρεχούμενος
Λογαριασμός συνδεδεμένος με άλλη τραπεζική υπηρεσία (π.χ. Δάνειο).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.