Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Σελίδες
▼
Σάββατο 14 Μαρτίου 2009
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Η 15η ΜΑΡΤΙΟΥ
Στις 15 Μαρτίου γιορτάζεται παγκοσμίως η ημέρα του Καταναλωτή.
Μιά μέρα που στις μέρες μας ,εχει ιδιαίτερη σημασία και νόημα.Μιά μέρα που αφορά αδιακρίτως όλους μας, γιατί όλοι ήμαστε καταναλωτές, δηλ. χρήστες σε καθημερινή βάση
αγαθών και υπηρεσιών,ανεξαρτητως κοινωνικής θέσης και οικονομικής δυνατότητας.΄Ολοι θέλουμε την κατανάλωση, αλλά θα πρέπει να ξεφύγουμε από αυτό το τριπάκι,που τεχνιόντως οι πολυθενικές εταιρείες μας οδήγησαν, με το στήσιμο των μεγάλων Σούπερ- μάρκετ, με τον υπερδανεισμό.,με την υπερκατανάλωση.
Σ αυτό το άνοιγμα της πολιτικής των πολυκαταστημάτων, εμείς οι καταναλωτές ήμασταν ανέτοιμοι, το φταίξιμο ανήκει σε όλους μας και σε κανένα.
Εμείς το ρίχνουμε στην πολιτεία και στις επιχειρήσεις, η πολιτεία , σε μας και στις Επιχειρήσεις, και οι Επιχειρήσεις σε μας και στην πολιτεία.
΄Ενας ανοιχτός κύκλος που όλοι φταίμε και κανείς δεν φταίει.
Η αλήθεια είναι και πρέπει να το παραδεχτούμε ότι η ευθύνη ανήκει σε όλους μας, ο καθένας έχει το δικό του μερίδιο .Ας αφήσουμε το χθές, και ας προσπαθήσουμε όλοι μας, ιδιαίτερα εμείς οι καταναλωτές, να προσεγγίσουμε την νέα δομή των πραγάτων, της σημερινής πραγματικότητας.Ζούμε σε μια ελεύθερη αγορά, σε ένα ανακάτεμα αξιών, ας ακολουθήσουμε την νέα ροή των πραγμάτων, με δυναμικότητα, με γνώση με διεκδίκηση.
΄Ενα θέμα που θα πρέπει ουσιαστικά να μας απασχολήσει είναι τι κάνουμε σήμερα,
για το αύριο.Τα υλικά που τρεφόμαστε και χρησιμοποιούμαι ανεξαρτήτως κρίσης
καθημερινά λιγοστεύουν, είτε μολύνονται.Τα αποθέματα λιγοστεύουν.Το έχει σκεφθεί κανείς από μάς; Τι ενέργειες κάνουμε ;΄
Όλων η σκέψη τριγυρίζει στο σήμερα, και πως θα σωθούμε από την κρίση,
και πως να διατηρηθούμε στο επίπεδο που είμασταν στην κατανάλωση, να καταναλώνουμε πράγματα παρά πάνω από αυτά που βιολογικά έχουμε ανάγκη.
Είναι αλήθεια ότι σαν Φορέας στήριξης των πολιτών καταναλωτών, η αγωνία μας θα έπρεπε να στρέφεται, γύρω από τις πρακτικές τις αγοράς, και τον τρόπο στήριξης των καταναλωτών στην κατανάλωση.
Αυτό είναι καθημερινό μέλημά μας, δεν δικαιολογείται σήμερα ο καταναλωτής να πέφτει «θύμα» των επιτηδείων της αγοράς, και εκείνος να μην γνωρίζει.Εμείς τον θέλουμε ενήμερο, με καταναλωτική αγωγή και συμπεριφορά, τον θέλουμε διεκδικητή των δικαιωμάτων του, αλλά πάνω απ'όλα τον θέλουμε σκεπτόμενο πολίτη-καταναλωτή.Να γνωρίζει πως να κάνει τις αγορές του ώστε αυτά που θα αγοράσει να είναι τα χρειαζούμενα, τα της ανάγκης του, να είναι ασφαλή και σε ικανοποιητική τιμή, για στην δική του οικονομική δυνατότητα.
Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν εμπορικές επιχειρήσεις, που χρησιμοποιούν το
σύγχρονο μάρκετιγκ, και προωθούν τις πωλήσεις τους βασιζόμενοι σ αυτή την στέρηση ενημέρωσης του καταναλωτή.Ο ηθικός φραγμός σ αυτές, είναι είδος
ευρισκόμενο σε ανεπάρκεια..Η πολιτεία , έχει αλλάξει μορφή και θέση, κανείς μας δεν αμφισβητεί ότι υποχρέωσή της είναι να μας προσφέρει προστασία και ασφάλεια, αλλά μπορεί; Το νέο μοντέλο της πολιτικής που καλείται να εφαρμόσει,δεν την βρίσκει απλώς αδιάβαστη, αλλά ουσίας άπειρη, και πολλές φορές τα αποτελέσματα των κρίσεων την οδηγούν σε υποχρεωτικές θεσμοθετήσεις που και η ίδια δεν γνώριζε την ύπαρξη τους(βλέπε εισπρακτικές εταιρείες).
Σαν Φορέας κοινωνικός έχουμε και εμείς την δική μας ευθύνη, που είναι ευθύνη όλων μας, χρειάζεται αυτοσυγκράτηση, και σωστη χρήση, ο πλανήτης ασφυκτιά,το περιβάλλον υποφέρει, το ζωικό και φυτικό κεφάλαιο έχει τελείως μεταλλαχθεί,για να μπορεί να ανταποκριθεί στις δικές μας υπερκαταναλώσεις.
Η 15 Μαρτίου ως ημέρα του καταναλωτή, θα πρέπει να μας αλλάξει πορεία στην σκέψη μας, να μας οδηγήσει σε κατανάλωση με προγραμματισμό,για ένα καλύτερο αύριο, για μας και για τα παιδιά μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.