20/01/2010
Οι επώνυμες καταγγελίες κατά των Τραπεζών αλλά και των Ενημερωτικών Εταιρειών από τους καταναλωτές πέφτουν ως βροχή τις τελευταίες ημέρες στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ (Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων).
Σύμφωνα με τις καταγγελίες των καταναλωτών, οι Τράπεζες σφίγγουν παράνομα και ετσιθελικά τον κλοιό των οφειλετών, είτε ή ίδιες είτε μέσω των ενημερωτικών εταιρειών, παραβαίνοντας κάθε ίχνος νομιμότητας και ενοχλώντας παρανόμως και ετσιθελικά τους καταναλωτές, μη σεβόμενοι τις διατάξεις του Ν.3758/2009(ΦΕΚ 68 Α/5.5.2009, ασκώντας τους ψυχολογική πίεση περί διακινδύνευση περιουσιακών στοιχείων, σπέρνοντας τους τον φόβο και τον τρόμο, μέσω τηλεφωνημάτων, δημιουργώντας επιβαρυντικές καταστάσεις στην υγεία τους, αλλά και δυσφημώντας τους σε οικογενειακό και εργασιακό περιβάλλον.
Με αφορμή τα παραπάνω η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ:
1)Στέλνει μήνυμα προς τις Τράπεζες αλλά και στις μεσολαβούσες Ενημερωτικές Εταιρείες ότι οι πρακτικές του χθες σήμερα δεν είναι εφαρμοστέες, υπάρχει ειδική Νομοθεσία που θεσπίσθηκε αποκλειστικά για περιφρούρηση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, και τα όρια Τραπεζών –Ενημερωτικών Εταιρειών.
2)Καλεί τις Τράπεζες να εφαρμόσουν ρητά την υπάρχουσα Νομοθεσία και να προβούν σε εποπτεία του έργου που έχουν αναθέσει στις ενημερωτικές εταιρείες, για την σωστή και νόμιμη μεθόδευση επικοινωνίας με τους οφειλέτες καταναλωτές.
3)Καλεί τις Ενημερωτικές Εταιρείες οι οποίες μεσολαβούν κατ’ εντολή των Τραπεζών στην ενημέρωση των καταναλωτών, να αλλάξουν επικοινωνιακή συμπεριφορά, να την προσαρμόσουν σύμφωνα με την Νομοθεσία που ισχύει, να σεβαστούν την προστασία του προσωπικού απορρήτου, καθώς και κάθε προσβολή προσωπικών δεδομένων σε ότι αφορά την ενημέρωση σε τρία πρόσωπα, το οφειλόμενο ποσό, τον αριθμό λογαριασμού, κ.λ.π.
4)Ενημερώνει δε τους καταναλωτές και τους καθησυχάζει τονίζοντας τους ότι έχουν δικαιώματα:
1)Να μην απαντούν σε τηλεφωνική κλήση, όταν δεν είναι διακριτός ο αριθμός του καλούντος.
2)Εάν ο μεσολαβών υπάλληλος της εταιρείας ενημέρωσης οφειλών δεν προτάσσει το Ονοματεπώνυμο του και τον Κωδικό της Εταιρείας που εκπροσωπεί.
3)Νόμιμη ενόχληση μπορεί να γίνεται μόνο σε ληξιπρόθεσμες οφειλές, και όχι σε οφειλές οι οποίες βρίσκονται σε καθεστώς ρύθμισης, η όχληση διακόπτεται εκ μέρους των εταιρειών όσο χρόνο τηρείται ο διακανονισμός με την δανείζουσα Τράπεζα.
4)Κάθε υφιστάμενη πίεση ,να την καταγγέλλουν στο Γραφείο του Καταναλωτή και στο τηλέφωνο 2821092666 της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ.
Τέλος τονίζει ότι η παρέμβαση των εταιρειών αφορά αποκλειστικά την ενημέρωση των οφειλετών, για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών, την διαπραγμάτευση του χρόνου πληρωμής, κάθε άλλη παρέμβαση δεν κρίνεται νόμιμη.
Δεν επιτρέπεται ενημερωτική ενόχληση σε χώρο εργασίας ρητά απαγορεύεται εκτός εάν είναι ο μοναδικός αριθμός που έχει δηλώσει ο οφειλέτης.
Για τις παράνομες πρακτικές υπάρχει διοικητικό πρόστιμο το οποίο επιβάλλεται από το Υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, χωρίς βέβαια να αποκλείεται κάθε άλλη δίωξη (ποινική, Αγωγή κ.λ.π).
Για περισσότερη ενημέρωση και προστασία από αθέμιτες και καταχρηστικές πρακτικές τόσο των Τραπεζών όσο και των μεσολαβούντων εταιρειών κάθε καταναλωτής μπορεί να απευθυνθεί στο παραπάνω αναφερόμενο τηλέφωνο.
Πηγή:next Deal
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.