«Ξεπαγώνει» η αγορανομική διάταξη για τις καθαρές τιμές στο ράφι που αφορά και στις προωθητικές ενέργειες από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και, σύμφωνα με πληροφορίες, επιχειρούνται ορισμένες αναμορφώσεις προς την κατέυθυνση της επιβολής ενιαίων κριτηρίων τιμολόγησης.
Αυτό το διάστημα πραγματοποιείται διάλογος με τις επιχειρήσεις του κλάδου προς αυτή την κατεύθυνση.
«Οι προωθητικές ενέργειες στη χώρα μας εμφανίζονται σε υπερβολικό βαθμό, περισσότερο από τις άλλες χώρες της Ευρώπης και πολλές φορές από τις ανέλεγκτες προωθητικές ενέργειες ο καταναλωτής αποπροσανατολίζεται», όπως δήλωσε ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ.Ντ. Ρόβλιας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γ. Βλάχου και γνωστοποίησε ότι προωθείται προς υλοποίηση η σχετική αγορανομική διάταξη.
Ο κ. Ρόβλιας ανέφερε μεταξύ άλλων:
«Στη ρύθμιση, η οποία εκκρεμεί προς εφαρμογή προβλέπεται ότι η προωθητική ενέργεια είναι κάθε ενέργεια marketing που φτάνει στον τελικό καταναλωτή και αποσκοπεί στην αύξηση των πωλήσεων ενός συγκεκριμένου προϊόντος στο σημείο λιανικής πώλησης, στο ράφι δηλαδή.
Ενδεικτικά υπάρχουν οι εξής μορφές πώλησης:
- ένα βασικό προϊόν για το οποίο δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι πωλείται φθηνότερα.
- ένα βασικό προϊόν για το οποίο δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε συσκευασία εμπεριέχουσα επιπλέον ποσότητα ως δώρο για τον καταναλωτή.
- μια πολυσυσκευασία αποτελούμενη από περισσότερα του ενός συσκευασμένα προϊόντα και στην οποία εμπεριέχεται και κάποια άλλη ποσότητα ως δώρο.
- ένα βασικό προϊόν για το οποίο δηλώνεται με κάθε τρόπο ότι πωλείται μαζί με άλλο ανόμοιο προϊόν ως δώρο.
Αυτές είναι οι προωθητικές ενέργειες, που εμπεριέχονται στην προς υλοποίηση υπουργική απόφαση.
Ο καταναλωτής, όπως είναι σήμερα τα πράγματα, φαίνεται ότι δεν μπορεί να διαπιστώσει τη σχέση αξίας- προϊόντος όταν παρεμβάλλεται η προωθητική ενέργεια.
Οι έμμεσες μειώσεις των τιμών δεν καταγράφονται στις τιμές προς τον καταναλωτή, ενώ θα πρέπει να καταγράφονται. Αντί να μειώνονται οι τιμές, προσφέρονται δώρα ή ποσότητες χωρίς να τηρούνται οι αρχές του υγιούς ανταγωνισμού σε πολλές περιπτώσεις. Όλα αυτά τελικά λειτουργούν σε βάρος του καταναλωτή.
Για το λόγο αυτό, είπε ο υφυπουργός, ετοιμάστηκε η ρύθμιση ώστε:
- ο καταναλωτής να έχει πλήρη γνώση του οφέλους από την προωθητική ενέργεια.
- να υπάρχει διαφάνεια στους όρους και στις πρακτικές της κάθε προωθητικής ενέργειας.
- να απλοποιηθεί το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο.
- οι τιμές στο ράφι να είναι καθαρές και να αποτυπώνεται το όποιο κέρδος του καταναλωτή με σαφήνεια.
- να αποτρέπονται οι μόνιμες προωθητικές ενέργειες ως παραπλανητικές και βέβαια να ενισχυθούν οι επιχειρήσεις που παράγουν και πουλούν στην ελληνική αγορά.
Σημείωσε ο κ. Ρόβλιας ότι δεν θα απαγορευθούν οι προωθητικές ενέργειες, αλλά θα νομιμοποιηθούν με τρόπο, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής. «Θα μπει μία τάξη σε αυτή την αγορά, έτσι ώστε να ξέρει αυτός που αγοράζει το δώρο ή την πολυσυσκευασία, ποιο είναι το πραγματικό του όφελος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.