Σελίδες

Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

Επικουρικό Κεφάλαιο: Εξετάζει να μην καλύπτει ζημιές εταιρειών που έκλεισαν


Μέγεθος γραμματοσειράς
μεγένθυση γραμματοσειράς
Συντάκτης / NextDeal
Πέμπτη, 28 Οκτωβρίου 2010 09:43
  •  
Καταρρέει το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Αυτοκινήτων καθώς όπως αναφέρουν ασφαλείας πληροφορίες συνάντησε την άρνηση των διεθνών τραπεζών για την σύναψη δανείου.
Το θέμα συζητήθηκε χθες Τετάρτη στη συνεδρίαση της Διοικούσα Επιτροπής της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), με την παρουσία του Προέδρου του Επικουρικού κ. Δημητρίου Ζορμπά. Στη συνεδρίαση διαπιστώθηκε ότι το άνοιγμα του Επικουρικού κεφαλαίου είναι πάνω από 600 εκατ. ευρώ ενώ οι ετήσιες εισφορές των ασφαλιστικών εταιρειών ανέρχονται σε 70 εκατ. ευρώ.
Οι πρώτες κινήσεις για δανεισμό από το εξωτερικό, με σκοπό την κάλυψη ως ένα βαθμό του ανοίγματος, απέβησαν άκαρπες και τώρα στρέφεται στις ελληνικές τράπεζες. Ωστόσο όπως εκτιμάται από τις πρώτες κρούσεις που έγιναν, δύσκολα μπορεί να εξευρεθεί τράπεζα για να χρηματοδοτήσει το Επικουρικό κεφάλαιο.
Η άλλη λύση είναι η σημαντική αύξηση των εισφορών (μέχρι πέντε φορές πάνω) θέμα ωστόσο που δεν εξετάζεται από τις ασφαλιστικές εταιρείες για ευνόητους λόγους.
Στη συνεδρίαση της διοικούσας επιτροπής της ΕΑΕΕ εξετάσθηκαν άλλες εναλλακτικές λύσεις όπως οι αλλαγές στη διαδικασία εκκαθάρισης των ασφαλιστικών εταιρειών και στη αντικειμενικοποίησης των αποζημιώσεων «μη οικονομικής φύσης» όπως είναι δηλαδή οι αποζημιώσεις για ψυχική οδύνη και ηθική βλάβη.
Σχετικό αίτημα και με τις δυο προαναφερόμενες θέσεις έχει διατυπωθεί ήδη στο αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών και τον υφυπουργό Φίλιππο Σαχινίδη και υπάρχει μία κατ αρχήν θετική αντιμετώπιση τους.
Δεν θα καλύπτει υποχρεώσεις εταιρειών που έκλεισαν
Η τρίτη λύση που συζητήθηκε μεταξύ των εκπροσώπων της ΕΑΕΕ είναι πιο ριζοσπαστική όπως χαρακτηρίστηκε. Ποια είναι αυτή. Να επανέλθει το Επικουρικό Κεφάλαιο στη βασική λειτουργία για την οποία συνεστήθη. Την κάλυψη των ζημιών από ανασφάλιστο ή άγνωστο όχημα.
Σήμερα εκτός των δυο προαναφερόμενων καλύψεων το Επικουρικό κεφάλαιο αναλαμβάνει και τις αποζημιώσεις των εταιρειών που κλείνουν, χωρίς ωστόσο από την άλλη πλευρά να αναλαμβάνει και τις εταιρείες, στις οποίες μπαίνουν εκκαθαριστές. Μέχρι σήμερα τα έσοδα που έχει πάρει το Επικουρικό από τις εκκαθαρίσεις οι οποίες δεν τελειώνουν ποτέ είναι πολύ λιγότερα από τα έξοδα που κάνει για τις εταιρείες που κλείνουν γι αυτό και το τεράστιο έλλειμμα.
Η πρόταση αυτή σημαίνει ότι οι εκκρεμείς αποζημιώσεις των εταιρειών που κλείνουν θα δίνονται από τους εκκαθαριστές και όχι από το επικουρικό.
Τα επιχειρήματα που έχουν οι ασφαλιστές που εισηγούνται την πρόταση αυτή είναι ισχυρά.
-Σε όλη την Ευρώπη δεν είναι υποχρεωτική η κάλυψη των αποζημιώσεων των εταιρειών που κλείνουν από τα αντίστοιχα Επικουρικά Κεφάλαια των χωρών.
- Η κάλυψη που παρέχει το Επικουρικό στους ασφαλισμένους που αναμένουν αποζημίωση από μία εταιρεία που έκλεισε λειτουργεί σε βάρος του ανταγωνισμού καθώς όλοι, (επιχειρηματίες, πράκτορες, ασφαλιστές, και τέλος καταναλωτές) γνωρίζουν ότι και να κλείσει η εταιρεία η αποζημίωση θα δοθεί έστω και με καθυστέρηση (σήμερα είναι ένας χρόνος) από το Επικουρικό. Συνεπώς όλοι επιζητούν να ασφαλιστούν όχι στην αξιόπιστη αλλά στην «φθηνή» εταιρεία, στο βαθμό που στην ασφάλιση αυτοκινήτου ισχύει η γνωστή άποψη «φτάνει να είναι καλή η ασφαλιστική αυτού που θα με χτυπήσει».
-Το Επικουρικό κεφάλαιο και συνεπώς οι υγιείς εταιρείες «καλύπτουν» στην πράξη τις ατασθαλίες «επιχειρηματιών» για την δράση των οποίων φέρει την ευθύνη η πολιτεία και όχι ο καταναλωτής.
Πλαφόν στις αποζημιώσεις
Τέλος μία ακόμη πρόταση που συζητήθηκε είναι να μπει πλαφόν στις αποζημιώσεις που θα καταβάλλει το Επικουρικό π.χ. μέχρι 80.000 ευρώ.
Όλα τα παραπάνω αναμένεται να συζητηθούν διεξοδικά το επόμενο διάστημα και εν κατακλείδι να διατυπωθούν επισήμως και προς την πολιτεία, καθώς ήδη το Επικουρικό κεφάλαιο καταβάλλει αποζημιώσεις μετά από ένα χρόνο και η εικόνα αυτή θα χειροτερέψει όσο δε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.