Καταναλωτές Κρήτης: Οι Τράπεζες απαντούν με γρίφους για εξώδικη ρύθμιση των οφειλών
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων με ανακοίνωσή της καταγγέλλει δημόσια την συμπεριφορά ορισμένων Τραπεζών όσο αφορά "την εξώδικη ρύθμιση των οφειλών" βάσει του Ν.3869/2010, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως οι αντιπροτάσεις τους, ενέχουν "γρίφους" και "παραπλάνηση" για τους καταναλωτές-δανειολήπτες και συνεχίζει λέγοντας πως:
"Η αλήθεια είναι ότι λαμβάνοντας οι καταναλωτές τις αντιπροτάσεις των Τραπεζών στα δικά τους αιτήματα, προσωρινά νοιώθουν "ικανοποιημένοι", καθώς τους προτείνεται εξάμηνος χρόνος "χάριτος", χωρίς καμία απαίτηση και ο πρώτος χρόνος να δίνουν μονοψήφιο αριθμό για δόση. Αλλά οι καταναλωτές από την χαρά τους δεν διαβάζουν την δεύτερη σελίδα του εγγράφου που εκεί αναφέρεται το ποσό που οφείλουν να δώσουν απεικονίζοντας μάλιστα και ένα σχετικό παράδειγμα βεβαιώνοντάς τους ότι το μονοψήφιο ποσό της δόσης, αναφέρεται ανά "1000 Ευρώ", επομένως το μονοψήφιο νούμερο γίνεται διψήφιο, τριψήφιο και σε πολλές ακόμα φορές ξεπερνά την μηνιαία δόση του χρέους που μέχρι χθες εξυπηρετούσε ο δανειζόμενος καταναλωτής και όταν ενημερωθεί ο καταναλωτής, η «χαρά» του εξαφανίζεται, θυμώνει περισσότερο.
Επιπροσθέτως δε, ενημερώνουμε ότι στο έγγραφο αυτό δεν γίνεται καμία αναφορά στο επιτόκιο που θα επιβαρυνθεί το χρέος του δανειολήπτη-καταναλωτή. Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, δεχόμενη πολλά τέτοια έγγραφα από τους καταναλωτές-δανειολήπτες μέλη της οι οποίοι σπεύδουν στα γραφεία της να ζητήσουν την βοήθειά της και την ενημέρωσή τους, νοιώθει ότι οι Τράπεζες απαντούν με "γρίφους" πράγμα που παίζουν με τον συναισθηματισμό και την προσωπική ισορροπία του κάθε δανειολήπτη -καταναναλωτή πρακτική που αντιτίθεται στους κανόνες της ηθικής και της σωστής ενημέρωσης γι’ αυτό και την καταγγέλλει.
Τέλος η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ καλεί τους καταναλωτές- δανειολήπτες μέλη της να μην προβαίνουν σε καμία υπογραφή Σύμβασης με τους πιστωτές τους όσο και αν οι "όροι" της σύμβασης εν πρώτης όψεως φαίνονται συμφέροντες και εξυπηρετήσιμοι της δυνατότητάς τους, θα πρέπει για οποιανδήποτε αντιπρόταση των Πιστωτών, να ενημερώνεται το Οικονομοτεχνικό Τμήμα της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ προσωπικώς".
"Η αλήθεια είναι ότι λαμβάνοντας οι καταναλωτές τις αντιπροτάσεις των Τραπεζών στα δικά τους αιτήματα, προσωρινά νοιώθουν "ικανοποιημένοι", καθώς τους προτείνεται εξάμηνος χρόνος "χάριτος", χωρίς καμία απαίτηση και ο πρώτος χρόνος να δίνουν μονοψήφιο αριθμό για δόση. Αλλά οι καταναλωτές από την χαρά τους δεν διαβάζουν την δεύτερη σελίδα του εγγράφου που εκεί αναφέρεται το ποσό που οφείλουν να δώσουν απεικονίζοντας μάλιστα και ένα σχετικό παράδειγμα βεβαιώνοντάς τους ότι το μονοψήφιο ποσό της δόσης, αναφέρεται ανά "1000 Ευρώ", επομένως το μονοψήφιο νούμερο γίνεται διψήφιο, τριψήφιο και σε πολλές ακόμα φορές ξεπερνά την μηνιαία δόση του χρέους που μέχρι χθες εξυπηρετούσε ο δανειζόμενος καταναλωτής και όταν ενημερωθεί ο καταναλωτής, η «χαρά» του εξαφανίζεται, θυμώνει περισσότερο.
Επιπροσθέτως δε, ενημερώνουμε ότι στο έγγραφο αυτό δεν γίνεται καμία αναφορά στο επιτόκιο που θα επιβαρυνθεί το χρέος του δανειολήπτη-καταναλωτή. Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, δεχόμενη πολλά τέτοια έγγραφα από τους καταναλωτές-δανειολήπτες μέλη της οι οποίοι σπεύδουν στα γραφεία της να ζητήσουν την βοήθειά της και την ενημέρωσή τους, νοιώθει ότι οι Τράπεζες απαντούν με "γρίφους" πράγμα που παίζουν με τον συναισθηματισμό και την προσωπική ισορροπία του κάθε δανειολήπτη -καταναναλωτή πρακτική που αντιτίθεται στους κανόνες της ηθικής και της σωστής ενημέρωσης γι’ αυτό και την καταγγέλλει.
Τέλος η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ καλεί τους καταναλωτές- δανειολήπτες μέλη της να μην προβαίνουν σε καμία υπογραφή Σύμβασης με τους πιστωτές τους όσο και αν οι "όροι" της σύμβασης εν πρώτης όψεως φαίνονται συμφέροντες και εξυπηρετήσιμοι της δυνατότητάς τους, θα πρέπει για οποιανδήποτε αντιπρόταση των Πιστωτών, να ενημερώνεται το Οικονομοτεχνικό Τμήμα της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ προσωπικώς".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.