ΓΓ. Καταναλωτή Δ. Σπυράκος: Οι οφειλέτες έχουν διαπραγματευτικές δυνατότητες
Ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή Δημήτρης Σπυράκος στον ΣΚΑΪ
08/09/2011 | 16:13Τελευταία Ενημέρωση: 16:13 08/09/2011
Ο γγ. Καταναλωτή Δημήτρης Σπυράκος
Μιλώντας στην εκπομπή του ΣΚΑΪ «Life», ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή Δημήτρης Σπυράκος, τόνισε ότι τα περασμένα χρόνια ήμασταν η πρώτη χώρα στην ευρωζώνη στα καταναλωτικά δάνεια, και τώρα πολλοί καταναλωτές δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις δόσεις τους προς τις τράπεζες.
Ο κ. Σπυράκος τόνισε ότι οι καταναλωτές που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους μπορούν να απευθυνθούν στις τράπεζες και να ζητήσουν ρύθμιση χρεών τους. Σε περίπτωση που είναι υπερχρεωμένοι, εξήγησε, μπορούν να υποβάλουν σχέδιο διευθέτησης, δηλαδή να συμπληρώσουν τα σχετικά υποδείγματα που υπάρχουν στο site της γγ. Καταναλωτή και να προτείνουν τι μπορούν να δίνουν βάσει των δυνατοτήτων τους.
«Είναι προς το συμφέρον και των δύο πλευρών να γίνονται ρυθμίσεις ώστε να καταστούν βιώσιμα τα δάνεια. Υπάρχουν σχετικά προγράμματα από τις τράπεζες προτείνεται ακόμη και διαγραφή χρεών, και είναι προς την σωστή κατεύθυνση οι ρυθμίσεις αυτές, αρκεί να είναι ρεαλιστικές» σημείωσε ο κ Σπυράκος.
Όπως υπογράμμισε, η ρύθμιση των χρεών θα πρέπει να γίνει με βάση τις πραγματικές δυνατότητες του οφειλέτη.
«Οι καταναλωτές έχουν πια διαπραγματευτικές δυνατότητες βάσει του νόμου, έχουν τη δυνατότητα προσφυγής στα δικαστήρια και να πετύχουν ρύθμιση μέσω της δικαστικής οδού αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις, και έτσι υπάρχει διαπραγματευτική ισορροπία μεταξύ των δύο πλευρών» τόνισε.
Όπως ανέφερε ο γγ. Καταναλωτή, ο δείκτης επισφαλειών είναι πολύ μικρότερος στα επιχειρηματικά δάνεια, καθώς εξυπηρετούνται σε πολύ μεγάλο βαθμό, αλλά πρέπει να γίνουν ρυθμίσεις και προς τους επιχειρηματίες.
Σημείωνεται ότι από τις αρχές του 2010 έως τον Ι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.