Σελίδες

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Δικαιώματα των επιβατών: νέα εφαρμογή στο έξυπνο τηλέφωνο για να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας ενόσω ταξιδεύετε αυτό το καλοκαίρι



Reference:  IP/12/738    Date:  04/07/2012


HTML:   EN    FR    DE    DA    ES    NL    IT    SW    PT    FI    EL    CS    ET    HU    LT    LV    MT    PL    SK    SL    BG    RO   
PDF:     EN    FR    DE    DA    ES    NL    IT    SW    PT    FI    EL    CS    ET    HU    LT    LV    MT    PL    SK    SL    BG    RO   
DOC:    EN    FR    DE    DA    ES    NL    IT    SW    PT    FI    EL    CS    ET    HU    LT    LV    MT    PL    SK    SL    BG    RO   
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Δελτίο Τύπου
Βρυξέλλες, 4 Ιουλίου 2012
Δικαιώματα των επιβατών: νέα εφαρμογή στο έξυπνο τηλέφωνο για να γνωρίζετε τα δικαιώματά σας ενόσω ταξιδεύετε αυτό το καλοκαίρι
Οι επιβάτες που είναι αποκλεισμένοι στα αεροδρόμια ή περιμένουν απωλεσθείσες αποσκευές μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν μιαν ηλεκτρονική εφαρμογή στο έξυπνο τηλέφωνο για να ενημερώνονται αμέσως και επιτόπου σχετικά με τα δικαιώματά τους. Εγκαίρως για τις καλοκαιρινές διακοπές, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολόγησε μια εφαρμογή για έξυπνα τηλέφωνα που καλύπτει αεροπορικές και σιδηροδρομικές μεταφορές και λειτουργεί σε τέσσερις κινητές πλατφόρμες: στην Apple iPhone και iPad, την Google Android, τη RIM BlackBerry και τη Microsoft Windows Phone 7. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε 22 γλώσσες της ΕΕ. Επί του παρόντος καλύπτει αεροπορικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, ενώ το 2013 αναμένεται να επεκταθεί και σε μετακινήσεις με λεωφορεία και πλοία, μόλις τεθούν σε ισχύ τα δικαιώματα αυτά.
Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Siim Kallas, αρμόδιος για τις μεταφορές, δήλωσε τα εξής: «Πόσοι από εμάς έχουν βρεθεί σε αεροδρόμιο και αισθανθεί απογοήτευση ακούγοντας να τους λένε ότι δεν έχουν δικαιώματα ενώ γνωρίζουν ότι έχουν! Με την εφαρμογή αυτή, εκατομμύρια ταξιδιώτες μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση στις σωστές πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματά τους ως επιβάτες τη στιγμή που τις έχουν περισσότερο ανάγκη, όταν προκύπτουν απρόσμενες καταστάσεις.»
Όταν ένα ταξίδι δεν εξελίσσεται σύμφωνα με το πρόγραμμα, συχνά προκύπτει μια αγχωτική εμπειρία. Είτε μια πτήση ακυρώνεται, ένα πακέτο διακοπών σε ξενοδοχείο δεν είναι όπως είχε διαφημιστεί ή αλλάζει το ωράριο ενός τρένου – η κατάσταση μπορεί να ελεγχθεί πολύ πιο εύκολα όταν ο επιβάτης γνωρίζει τα δικαιώματά του.
Για κάθε πιθανό πρόβλημα, η ηλεκτρονική εφαρμογή επεξηγεί τα δικαιώματα του επιβάτη. Για παράδειγμα, εάν μια πτήση ακυρωθεί και επομένως ο επιβάτης δεν μπορεί να επιβιβαστεί, μπορεί να δικαιούται αποζημίωση μεταξύ 125 και 600 ευρώ. Εάν οι αποσκευές σας έχουν υποστεί ζημιά ως αποτέλεσμα ατυχήματος, μπορεί επίσης να δικαιούστε αποζημίωση. Είναι επίσης καλό να γνωρίζουμε ότι οι σιδηροδρομικές και αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν διαφανείς πληροφορίες σχετικά με τις τιμές και να βοηθούν τους επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα.
Εάν αισθάνεστε ότι δεν έχουν γίνει σεβαστά τα δικαιώματά σας, η εφαρμογή σάς πληροφορεί επίσης με ποιον να έρθετε σε επαφή προκειμένου να υποβάλετε τα παράπονά σας.
Κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης κατάστασης σε μεγάλη κλίμακα, όπως ήταν η κρίση που οφειλόταν στην ηφαιστειακή τέφρα στην Ισλανδία το 2010, η εφαρμογή μπορεί επίσης να εμφανίσει ταξιδιωτικές πληροφορίες και συμβουλές εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η εφαρμογή είναι μέρος της εκστρατείας της Επιτροπής «Τα δικαιώματα των επιβατών στη διάθεσή σας»:
Όλοι οι χρήστες έξυπνου τηλεφώνου θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στις σελίδες μεταφόρτωσης για όλες τις συσκευές μέσω του κωδικού QR:
Περισσότερες πληροφορίες για τα δικαιώματα των επιβατών, βλ.
Αρμόδιοι επικοινωνίας:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.