Σελίδες

Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

Γιατί δεν πέφτουν οι τιμές...

Καρτέλ στην αγορά κοτόπουλου εντόπισε η Επιτροπή Ανταγωνισμού

  (Φωτογραφία:  Reuters )


Αθήνα
Έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού εντόπισε καρτέλ στην αγορά του κοτόπουλου, που λειτουργούσε εις βάρος των καταναλωτών επί δύο δεκαετίες.

Σύμφωνα με έρευνα της εφημερίδας Τα Νέα, από τα στοιχεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού προκύπτει ότι στο καρτέλ συνολικά συμμετείχαν δεκατέσσερις εταιρίες, οι οποίες συμφωνούσαν την κατώτατη τιμή πώλησης κρέατος κοτόπουλου, με αποτέλεσμα οι Έλληνες να τρώνε το τέταρτο ακριβότερο κοτόπουλο στην Ευρώπη.

Όπως φαίνεται, δε, το καρτέλ δεν ήταν ένα, αλλά τρία και λειτουργούσαν συμπληρωματικά το ένα του άλλου.

Σύμφωνα με τις πηγές της εφημερίδας, για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα ελέγχου των τιμών, στο οποίο φέρεται να συμμετείχαν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του χώρου -σύμφωνα με τα ευρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού- είναι πιθανό να υπήρξαν συμφωνίες και για τις ζωοτροφές, καθώς και για τους νεοσσούς που πωλούσαν κάποιες από αυτές τις επιχειρήσεις.

Η έρευνα αναφέρει ότι οι εκπρόσωποι των εταιριών που εμπορεύονται κρέας κοτόπουλου και άλλα πτηνοτροφικά είδη, καθώς και ο σχετικός σύνδεσμος επιχειρήσεων, συμμετείχαν από το 1996 έως το 2010 σε συναντήσεις για να συντονίσουν τη δράση τους σχετικά με τον καθορισμό των τιμών πώλησης των προϊόντων τους.

Το αποτέλεσμα ήταν οι Έλληνες καταναλωτές να αγοράζουν ακριβά το κοτόπουλο. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2006 στην Ελλάδα η τιμή του κοτόπουλου ήταν η 7η ακριβότερη της ΕΕ, τον Ιανουάριο του 2010 ήταν η 4η ακριβότερη και τον Ιανουάριο του 2012 ήταν η 9η ακριβότερη στην ΕΕ.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, καθώς και την αγορανομική διάταξη για τα κυλικεία, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θ.Σκορδάς δήλωσε το πρωί της Δευτέρας στο Mega ότι στόχος του υπουργείου είναι να καταπολεμηθούν τα αίτια της ακρίβειας.

Ανέφερε, δε, ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού συνεδριάζει στα τέλη Σεπτεμβρίου για την επιβολή προστίμων στις επιχειρήσεις που είχαν στήσει τα καρτέλ. «Το μήνυμα είναι σαφές προς όλες τις κατευθύνσεις» τόνισε.
Ο Θ.Σκορδάς χαρακτήρισε «παγκόσμια πρωτοτυπία» το γεγονός ότι επιχειρήσεις στον κλάδο να έχουν από τη μία στήσει καρτέλ για να κερδοσκοπούν και από την άλλη να οδηγούνται στο άρθρο 99.
in news

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.