Σελίδες

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Γράφει η Ιωάννα Μελάκη Δημ.Κοιν.Ρεπορτάζ

  ΔΑΝΕΙΑ" Tι κάνετε εάν δεν έχετε να πληρώσετε
¨Δεν έχω να πληρώσω τα δάνεια μου στις Τράπεζες τι κάνω;
    ¨Το παραπάνω ερώτημα καθημερινά θέτουν  8 στους δέκα ΄Ελληνες δανειολήπτες, καθώς βλέπουν ότι αδυνατούν να εξοφλήσουν τις δόσεις των δανείων τους, Δάνεια τα οποία μπήκαν στην πόρτα των ¨Κόκκινων Δανείων"

10 λύσεις υπάρχουν για να ρυθμίσετε τα δάνεια σας ,προκειμένου να διώξτε το άγχος σας

1 )Πίνακας βιοτικής ανάγκης :
 Καταγράψετε με λεπτομέρεια τις  ανάγκες του μήνα , δηλ.  αρχίστε να κάνετε λίστα,  αθροίζοντας  τα απαραίτητα που χρειάζεστε για τις βιοτικές ανάγκες εσάς και συνολικά της οικογένειας σας  προσθέστε τα. Αν έχετε μηνιαίο εισόδημα αφαιρέστε το, και το περίσσεμα πληρώστε  αναλογικά το ποσό που χρωστάτε σε κάθε Τράπεζα,,βασικά δεν πληρώνετε δόση, αλλά η μη στάση πληρωμής εκτιμάται   από κάθε Τράπεζα.
2)Καταγραφή δανειστών
 
Αποτυπώστε  σε μία λίστα όλες τις Τράπεζες και όλα τα Ιδιωτικά χρέη  και ξεχωριστά τα προϊόντα που χρωστάτε σε κάθε μία Τράπεζα ,όχι μόνο σαυτές που είσαστε οφειλέτης, αλλά και συν οφειλέτης και εγγυητής. Διότι η επιλεκτική εξυπηρέτιση δανειακής υποχρέωσης δεν εκτιμάται ,αντιθετα μάλιστα εγείρει τακτική διεκδίκησης του χρέους, αν κάποια Τράπεζα δεν εξυπηρετείται ενώ άλλη εξυπηρετείται.
3) Γνώση και καθοδήγηση
 Επισκεπτόμαστε  ένα ειδικό κοινωνικό Φορέα (π.χ μία  Ένωση  Καταναλωτών ή  δικηγόρο), αιτώνας  οικονομοτεχνική  - νομική καθοδήγηση και στήριξη και οπλισμένοι πλέον με γνώση αντιμετωπίζω τις τακτικές και πολιτικές των Τραπεζών.
4) Διώξετε από πάνω σας  το άγχος
Δ εν αγχωνόμαστε, ούτε μοιράζουμε ενοχές, για αυτήν μας την κατάσταση.Παραμένουμε ήρεμοι αξιοποιώντας πηγές οικονομικής βοήθειας δηλ. αν έχουμε κάποιο συγγενή ή φίλο, που θα μπορούσε να μας βοηθήσει ή αν έχουμε και  μπορούμε να ρευστοποιήσουμε κάποιο περιουσιακό στοιχείο κινητό ή ακίνητο , το οποίο ευρισκόμενο στα χέρια μας,εκτός από συναισθηματική αξία, δεν μας αποδίδει ¨τίποτα άλλο, στην προκειμένη περίπτωση θα μας βοηθήσει. Δεν μας επηρεάζουν  τα αμέτρητα πιεστικά τηλεφωνήματα των Τραπεζών και των συνεργατών αυτών, εισπρακτικών. Δεν επιτρέπουμε σε κανένα  να επηρεάσει αρνητικά τον ψυχικό μας κόσμο.Όλοι γνωρίζουμε ότι βιώνουμε πρωτοφανείς συνθήκες και καταστάσεις που έπονται της ανεργίας των περικοπών σε μισθούς , στη μείωση των καταναλωτικών συνηθειών,
5)Απευθυνόμαστε στις Τράπεζες και διαπραγματευόμαστε μαυτές  , ζητώντας  βατή ρύθμιση στο εναπομείναντα χρέος , με  λιγότερο επαχθείς για μας , όρους .
Καλό θα ήταν  η Κυβέρνηση τώρα που σκέφτεται να καταθέσει πρόσθετη Νομοθεσία για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά," να επιβάλλει" στις Τράπεζες τους όρους εκείνους,  ώστε , να ρυθμίζονται τα δάνεια των καταναλωτών ,με τα νέα δεδομένα της αγοράς και με εξειδικευμένη  και ξεχωριστή προσέγγιση, για τον κάθε δανειολήπτη.
6) Ένταξη στο Νόμο Κατσέλη
Για να προχωρήσετε με μία τέτοια διαδικασία , θα χρειαστεί ναπροσεγγίσετε ένα εξουσιοδοτημένο από τον Νόμο 3869/2010 Φορέα, συνήθως ΄Ενωση Καταναλωτών ή  δικηγόρο,οι οποίοι θα σας.  βοηθήσουν να   ξεπεράσετε το μεγάλο πρόβλημα της αδυναμίας σας, που είναι η μη δυνατότητα να ανταποκριθείτε στο βάρος της χρέωσης.Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι εν τω μεταξύ ξεχνάτε το χρέος σας,περιμένοντας την απόφαση του δικαστηρίου,να σας "κουρέψει" το χρέος ,γνωρίζετε ότι η εκδίκαση της υπόθεσης , κάνει μήνες να βγει και μέχρι τότε η τράπεζα μπορεί να έχει καταγγείλει το δάνειο και να έχει τραβήξει  τη νομική οδό για να εισπράξει από όπου μπορεί τα χρήματα που χρωστάτε, π.χ θα στραφεί στον εγγυητή σας και σε σας θα αυξήσει το άγχος ,την περιπέτεια και οικονομική επιβάρυνση.

7)Αν ανήκετε στις «ευπαθείς ομάδες»
 Στον  ν.Κατσέλη, υπάρχει πρόβλεψη υπιότερης διαχείρησης ρύθμισης , για τις ευπαθείς ομάδες, αλλά και πολλές Τράπεζες έχουν ελαστική πολιτική κάνοντας καλύτερες  ρυθμίσεις των οφειλών σας αν ανήκετε σε κάποια ευπαθή πληθυσμιακή ομάδα, π.χ. αν είστε άνεργος, ασθενής, συνταξιούχος ή δημόσιος υπάλληλος (λόγω αποδεδειγμένης μείωσης μισθού). Σε αυτήν την περίπτωση έχετε καλύτερη τιμολόγηση, δηλαδή μείωση επιτοκίου και πιθανή περίοδο χάριτος με τοκοπληρωμή (δηλαδή, πληρωμή μόνο των τόκων του δανείου κάθε μήνα). Σε σπάνιες περιπτώσεις μπορείτε και να μην καταβάλετε χρήματα στην τράπεζα για έξι έως δώδεκα μήνες –αυτό εξαρτάται από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε.
8)Δεν πληρώνω :¨Προσοχή!!! Πληρώνω ότι μπορώ
Μπορεί να ανήκετε στους πληγωμένους ΄Ελληνες, στους αγανακτισμένους ΄Ελληνες, αλλά αυτό το ρήμα δεν κάνει καλό σε κανένα, ούτε στον δανειολήπτη, ούτε στην Τράπεζα, μα προπάντων στην οικονομία της Χώρας μας.Καλό είναι, να επικρατήσει η σύνεση και η συνέπεια .Καλό είναι δεν έχετε να πληρώσετε,απευθυνθείτε στην τράπεζά σας με ό,τι στοιχεία έχετε που αποδεικνύουν ότι έχουν μειωθεί τα εισοδήματά σας σε σχέση με  τον χρόνο που πήρατε το δάνειο. Αυτά μπορεί να είναι κάρτα ανεργίας –αν μείνατε άνεργος, παλιά και νέα μισθοδοσία αν είχατε μείωση μισθού ή χαρτί νοσοκομείου αν έχετε κάποιο σοβαρό πρόβλημα υγείας. Αυτές είναι οι βασικές, αν και όχι υποχρεωτικές, προϋποθέσεις που πρέπει να πληρείτε για να γίνει δεκτό το αίτημα σας για ρύθμιση.
9)Άνεργος χωρίς περιουσικα΄στοιχεία,
 Εδώ εσείς έχετε τον πρώτο λόγο .Έχετε δύο επιλογές 1) Η εντάσσεστε στο ν.Κατσέλη και εκεί το δικαστήριο αποφασίζει για "την τύχη σας" ή ζητάτε μεγάλη περίοδο χάριτος, χωρίς τόκους και ανατοκισμό, η "κούρεμα" του κεφαλαίου.Ακόμα εάν έχετε πολλά δάνεια και κάρτες μπορεί να γίνει ένα "συγκεντρωτικό δάνειο" με μικρή δόση και με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του.

10)Η τελευταία λύση: ¨Εάν  έχετε περιουσιακά στοιχεία, όμως δεν έχετε να πληρώσετε  λόγω έλλειψη ρευστότητας , π.χ είχατε ενοίκια από διαμερίσματα και σήμερα είναι ανοίκιαστα,και έχετε δάνεια που έχουν μείνει για πολύ καιρό απλήρωτα είναι τα λεγόμενα "κόκκινα δάνεια" δεν πρέπει να αναπαύεστε, διότι η αναστολή των πλειστηριασμών ισχύει μόνο για την πρώτη κατοικία και αυτή σώζεται  υπό όρους, όμως και στην περίπτωση αυτή υπάρχει λύση αρκεί να προσπαθήσετε να την βρείτε είτε απευθείας με την ίδια την Τράπεζα που είστε οφειλέτης είτε με την ένταξη σας στον ν. Κατσέλη
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.