ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 3-9-2014
Η ΄Ένωσή Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , επιθυμώντας να βοηθήσει τους νέους φοιτητές και τους γονείς αυτών και μάλιστα χωρίς να υποστούν καμιά ταλαιπωρία προκειμένου να προβούν στην σωστή ενοικίαση σπιτιού, χωρίς μελλοντικά "παρατράγουδα".
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της΄Ένωσή Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, υπάρχει επάρκεια προσφοράς φοιτητικής στέγης στην Κρήτη, πράγμα που διευκολύνει το «σαφάρι» εντός των πόλεων και περιαστικά , προς αναζήτηση φοιτητικής στέγης.Όσο αφορά τις τιμές των ενοικίων , είναι σημαντικά μειωμένες προς άλλα χρόνια. Η Ένωση, θέλοντας να συμβάλλει στην αποφυγή ταλαιπωρίας των νέων φοιτητών, αλλά και των γονέων τους ,που τους συνοδεύουν, ερχόμενοι από όλα τα μέρη της Ελλάδας, καλεί τους ιδιοκτήτες να ανακοινώνουν έγκαιρα την μίσθωση κατοικιών, στον τοπικό τύπο, να αποφεύγουν τις τοιχοκολλήσεις σε κολώνες των πόλεων, που μόνο ασχήμια στην εικόνα τους προσθέτουν , και ακόμα μπορούν να απευθυνθούν σε ένα κτηματομεσιτικό γραφείο των πόλεων της Κρήτης και να αναθέσουν την υπηρεσία της μίσθωσης.
Ποιες πρέπει να είναι οι πρώτες κινήσεις των φοιτητών και των γονιών τους ώστε να μη βρεθούν προ δυσάρεστων εκπλήξεων
Η΄Ένωσή Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, επισημαίνει δέκα σημεία τα οποία θα πρέπει να γνωρίζουν για την μίσθωση (ενοικίαση) κατοικίας ΑΜΦΟΤΕΡΟΙ ιδιοκτήτης ενοικιαστής και στα οποία θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα και να εστιάσουν την προσοχή τους .
ΔΕΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ
Ι) Το ύψος του ενοικίου
Το ενοίκιο της κατοικίας ,διαμορφώνεται ελεύθερα, συμφωνία ιδιοκτήτη-ενοικιαστή (τους δεσμεύει και τους δύο).Καλό είναι να κάνουμε μία έρευνα της επικρατούσας μισθωτικής αγοράς στην περιοχή που επιλέγουμε να νοικιάσουμε.Επίσης ωφέλιμο είναι να προσπαθήσουμε να συλλέξουμε πληροφορίες για την διαχειριστική συμπεριφορά να ιδιοκτήτη (π.χ δύστροπος, παραπλανητικός, δεν κόβει αποδείξεις με ολόκληρο το τίμημα, κ.α)
2)Χρονική διάρκεια της μίσθωσης
Η μίσθωση κατοικίας ισχύει ΤΟ ΜΕΙΖΟΝ για τρία χρόνια και εάν ακόμα έχει συμφωνεί μικρότερο χρονικό διάστημα Η δε αύξηση του μισθώματος ,συμφωνείται ελεύθερα και αναγράφεται π.χ κάθε έτος αύξηση 10% ή δεν θα υπάρξει αύξηση.
3) Έρευνα Αγοράς
Πάντα ερευνούμε την βιωσιμότητα της κατοικίας π.χ εάν διαθέτει τον πρέποντα εξ αερισμό ,δεν παρουσιάζει υγρασία, υπάρχουν τα οποία δεν λειτουργούν κ.α.
4)Εγγύηση
Η εγγύηση συμφωνείται ελεύθερα. Συνήθως είναι 1 με 2 μισθώματα(νοίκια)
5)Βάρη κατοικίας
Ο ιδιοκτήτης φέρει τα βάρη της κατοικίας.
6) Ευθύνη για τις φθορές
Ο ενοικιαστής δεν έχει ευθύνη για φθορές που οφείλονται στη συμφωνημένη χρήση.
7) Κοινόχρηστα
Η μη πληρωμή της δαπάνης των κοινοχρήστων ισοδυναμεί σε μη πλήρωση ενοικίου.
8)Παράταση της μίσθωσης
Η μίσθωση ορισμένου χρόνου λήγει αυτοδίκαια, εάν ο ιδιοκτήτη δεν εναντιώνεται και ο μισθωτής (ενοικιαστής ) εξακολουθεί να κάνει χρήση της κατοικίας ,θεωρείται ότι ανανεώνεται αόριστα και για τα δύο μέρη.
9)Παράδοση μισθίου
Μετά τη λήξη της μίσθωσης ο ενοικιαστής έχει υποχρέωση να παραδώσει την κατοικία στον ιδιοκτήτη στην κατάσταση που την παρέλαβε,εάν υπάρχουν ζημιές να τις αποκαταστήσει.
10) Φόρος ακίνητης περιουσίας
Ο Φόρος ακίνητης περιουσίας ανήκει στον ιδιοκτήτη (ΝΑ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΌ)
Ενημέρωση -στήριξη -Οδηγίες Στα τηλέφωνα της ΄Ενωσης 2821092306. 2821092306 , 2842020140 και στο 1520 ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.