ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 23-10-2015
Αισίως ,με ζεστό καιρό μας αποχαιρετά σε λίγο και ο μήνας Οκτώβριος , εμείς όμως , ως καταναλωτές, παρά τα οικονομικά προβλήματα
που βιώνουμε... από την οικονομική κρίση και ύφεση, θα πρέπει να
εφοδιαστούμε με
πετρέλαιο θέρμανσης, έστω και λιγοστά λίτρα, και παρότι οι καταναλωτές δείχνουν μειωμένο ενδιαφέρον ή ελάχιστο ενδιαφέρον για τον εφοδιασμό του, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, για την
προστασία μας από τυχόν καταδολιεύσεις και ελλιπείς παραδόσεις, μας
παραθέτει τις συμβουλές της
ΣΥΜΒΟΥΛΈΣ
1)Έρευνα αγοράς:
Απαραιτήτως ,κάνουμε έρευνα αγοράς για την εξασφάλιση
καλής τιμής. Η τιμή του πετρελαίου μπορεί να διαμορφώνεται ελεύθερα
στην αγορά, αλλά υπάρχει διαφορά από πρατήριο σε πρατήριο και από
εταιρεία σε εταιρεία..Απαραίτητο επίσης είναι να ελέγχουμε την τιμή της
πινακίδας, πριν παραγγείλουμε. (τα πρατήρια καυσίμων υποχρεούνται να αναγράφουν τις τιμές
των καυσίμων, σε φωτεινές πινακίδες, εμφανείς, στους καταναλωτές)
2)Απαραίτητη η Ογκομέτρηση της δεξαμενής,
πρέπει να υπολογίσουμε την
χωρητικότητα της
. Ο υπολογισμός της χωρητικότητας είναι εύκολος εφόσον η δεξαμενή έχει
σχήμα ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου ,γίνεται πολλαπλασιασμός των
διαστάσεων της (μήκος, πλάτος, ύψος) σε μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι ο
όγκος της δεξαμενής σε κυβικά μέτρα που όταν πολλαπλασιαστεί επί (Χ)
1.000 μας δίνει την χωρητικότητα της δεξαμενής σε λίτρα
3)Καθαρισμός της δεξαμενής:
Πριν ανάψουμε τον καυστήρα μας, θα πρέπει να
τον καθαρίσουμε και είναι αναγκαίο να πραγματοποιείται, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο,
συντήρηση – ρύθμιση του συστήματος της κεντρικής θέρμανσης. Η συντήρηση
αποτελεί προϋπόθεση, για λιγότερη κατανάλωση πετρελαίου και, επομένως,
εξοικονόμηση χρημάτων. Καταλληλότερος χρόνος για τη συντήρηση, είναι,
αμέσως, μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης δηλαδή Απρίλιο και Μάιο,
ώστε να μη μείνουν κατάλοιπα καύσης, κατά την καλοκαιρινή περίοδο, οπότε
γίνεται πιο δύσκολος ο καθαρισμός του συστήματος.να τον ρυθμίσουμε ώστε να είναι πιο αποδοτικός και
λιγότερο ρυπογόνος.
4)Σωστή διαχείριση σε πολυκατοικία:
Ο Διαχειριστής της πολυκατοικίας θα πρέπει να γράψει το ύψος της
δεξαμενής πριν και μετά την παράδοση ¨του πετρελαίου, στην απόδειξη παραλαβής.
Σε περίπτωση που η δαπάνη για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης βαρύνει
από κοινού πολυκατοικίες-διπλοκατοικίες κ.λ.π. και υπάρχει επαγγελματική
διαχείριση, στις αποδείξεις λιανικής πώλησης οι οποίες είναι από
θεωρημένα χειρόγραφα στελέχη, αναγράφεται ο Α.Φ.Μ. του προσώπου (φυσικού
ή νομικού) που ασκεί την επαγγελματική διαχείριση και το ονοματεπώνυμο
και το πατρώνυμο του εκπροσώπου εκ των συνιδιοκτητών ή ενοίκων του
κτιρίου που έχει συν αποφασισθεί και οριστεί ως συνδιαχειριστής. Επίσης
αναγράφεται, ο κωδικός ηλεκτρονικής πληρωμής του λογαριασμού ηλεκτρικού
ρεύματος του κτιρίου που προμηθεύεται το πετρέλαιο θέρμανσης, η
διεύθυνση, η ώρα παράδοσης, η ποσότητα, η συνολική αξία και ο αριθμός
κυκλοφορίας του φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικού ή δημοσίου. κ.λ.π.)
ΕΠΙΜΕΛΏΣ ΠΡΟΣΈΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΕΞΑΠΑΤΗΘΟΥΜΕ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΉ ΜΑΣ
α) Να μην είναι Παραποιημένος ο μετρητής βυτιοφόρου:
Είναι μία μορφή κλοπής του καταναλωτή κατά την παράδοση του πετρελαίου
θέρμανσης. Φυσιολογικά ο μετρητής είναι κατασκευασμένος έτσι που να
μετρά μόνο την ροή του πετρελαίου. Ο μεταφορέας όμως μπορεί να επέμβει
στον μετρητή κατά τρόπο που να μετράει εκτός από την ροή του καυσίμου
και την ταυτόχρονη ροή του αέρα ,που με κανονικές συνθήκες ο αέρας
πρέπει να φεύγει από μια βαλβίδα εξαέρωση προτού φθάσει στον μετρητή.
Έτσι μπορεί να παραδίδεται μαζί με το πετρέλαιο θέρμανσης και αέρας.
β) Η μάνικα του βυτιοφόρου πρέπει να είναι εντελώς άδεια, τόσο προτού
όσο και μετά την παράδοση του πετρελαίου. Αν η μάνικα είναι άδεια πριν
από την παράδοση και γεμάτη μετά την παράδοση ο μεταφορέας καρπούται το
περιεχόμενό της που μπορεί να είναι από δεκάδες λίτρα ανάλογα με το
μήκος και την διατομή της μάνικας, δηλαδή μας γίνεται κλοπή πετρελαίου
,μπροστά μας.
γ) Παράδοση με προ μέτρηση:
Να είστε παρόντες στην παράδοση, εάν γίνεται να υπάρχει και δεύτερο
πρόσωπο και να ελέγχονται όλες οι λεπτομέρειες της παράδοσης.
Βεβαιωθείτε ότι στην προ μέτρηση, το μέτρο πρέπει να ακουμπά στον
πυθμένα της δεξαμενής.
δ) Ελέγχετε ,ώστε το μέτρο να μην λυγίζει και ότι κατά την επιμέτρηση
τοποθετείται κατακόρυφα μέσα στην δεξαμενή και στο ίδιο περίπου σημείο
τόσο κατά την προ μέτρηση όσο και κατά την επιμέτρηση.
ε) Παραποιημένη βέργα μέτρησης:
Να έχετε δική σας βέργα μέτρησης ,καθώς και ένα σωστό μέτρο. Στην ανάγκη
μια απλή ίσια ξύλινη ή μεταλλική βέργα και ένα μέτρο για την
ογκομέτριση της δεξαμενής.
ζ) Έχουμε δικαίωμα αμφισβήτησης,
Εφόσον υπάρχει αμφισβήτηση έχουμε δικαίωμα να γράψουμε πάνω στην
απόδειξη παραλαβής τις λέξεις «ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ» και να ζητήσουμε την
παρέμβαση της Ε.Π.Κ.Κ, ή της αρμόδιας Αρχής..
Εάν παρά τα παραπάνω νιώσετε εμπορική πρακτική που θίγονται καταναλωτικά
σας δικαιώματα , μπορείτε να το καταγγείλετε αφού επικοινωνήσετε με το
γραφείο Προστασίας Καταναλωτή, της Ε.Π.Κ.Κ και στα τηλέφωνα 2821092666
και 2821092306 αλλά και ακόμα στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο 1520
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.