Β)Δεν υπογράφουμε συμβόλαια , χωρίς να μελετήσουμε τους όρους της σύμβασης προσεχτικά Αν αλλάξουμε γνώμη, είτε πριν αρχίσουμε τις
επισκέψεις είτε μετά, τις περισσότερες φορές, αντιμετωπίζουμε την άρνηση
της επιχείρησης να ακυρώσει ή να διακόψει το συμβόλαιο. Μας δημιουργούν
την εντύπωση ότι, από στιγμή που υπογράψαμε ένα συμβόλαιο, πρέπει να
πληρώσουμε, είτε πάρουμε υπηρεσίες, είτε όχι. Και, όμως, αυτό είναι
ψέμα.
| Επειδή το καλοκαίρι έφτασε, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουμε:
Σύμφωνα με την 29-10-2007, Υπουργική Απόφαση, Ζ1-1262 έχουμε τα παρακάτω δικαιώματα:
- Στη σύμβαση, η οποία υπογράφεται, ανάμεσα στις μονάδες
αδυνατίσματος, στα γυμναστήρια και στους Καταναλωτές, πρέπει να
αναγράφεται το όνομα, η επωνυμία, ο διακριτικός τίτλος, η πλήρης
διεύθυνση, ο Α.Φ.Μ., η αρμόδια Δ.Ο.Υ., ο αριθμός μητρώου της
επιχείρησης, το όνομα αυτού, που υπογράφει τη σύμβαση, από την πλευρά
της επιχείρησης, ο αριθμός αδείας λειτουργίας της επιχείρησης, η
χρονολογία και ο τόπος κατάρτισης της σύμβασης, η αναλυτική περιγραφή
των υπηρεσιών, ο αριθμός και η διάρκεια των συνεδριών, οι δωρεάν
υπηρεσίες, ο χρόνος παροχής των υπηρεσιών, η ολική επιβάρυνση του
καταναλωτή, με ανάλυση της αξίας κάθε υπηρεσίας, οι όροι πληρωμής και το
δικαίωμα υπαναχώρησης. Η σύμβαση πρέπει να συνοδεύεται, από έντυπο
υπαναχώρησης.
- Ο καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει, αναιτιολόγητα, εντός 30 ημερών, με την αποστολή γραπτής δήλωσης, προς την επιχείρηση.
- Ο καταναλωτής δικαιούται, οποιαδήποτε στιγμή, κατά τη διάρκεια της
σύμβασης, να καταγγείλει τη σύμβαση. Στην περίπτωση αυτή, γίνεται
εκκαθάριση των υπηρεσιών, που παρασχέθηκαν και αυτών, που υπολείπονται.
Επίσης, η επιχείρηση δικαιούται να παρακρατήσει ένα ποσό μέχρι 2,5% του
υπολοίπου της σύμβασης, πέραν του ποσού, που αντιστοιχεί, στις ήδη
παρασχεθείσες υπηρεσίες.
- Τυχόν εκπτώσεις, που συμφωνήθηκαν, κατά τη σύναψη της σύμβασης,
εξακολουθούν να ισχύουν και στην περίπτωση της καταγγελίας και διακοπής
της σύμβασης.
- Απαγορεύεται η είσπραξη οποιαδήποτε προκαταβολής, που υπερβαίνει το
2,5% του συνολικού ποσού της σύμβασης, πριν αρχίσει η εκτέλεση της
σύμβασης.
- Εάν η πληρωμή της επιχείρησης γίνεται, με πίστωση, που χορηγείται,
από Τράπεζα, η υπαναχώρηση ή η καταγγελία της σύμβασης συνεπάγεται
διακοπή πληρωμών, για το μέρος των υπηρεσιών, που δεν παρασχέθηκε.
- Η επιχείρηση έχει υποχρέωση να επιστρέψει, εντός των 30 ημερών, τα
αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά ή να απαλλάξει τον Καταναλωτή, από τα
ποσά, που αναλογούν, στο υπόλοιπο της σύμβασης.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί:
- Τους καταναλωτές, να μην παρασυρόμαστε, από τις προσφορές.
- Τους καταναλωτές, να μην αποδεχόμαστε παραβίαση του νόμου και των δικαιωμάτων μας και να καταγγέλλουμε τις περιπτώσεις – αυτές.
- Την Πολιτεία να εποπτεύει την αγορά, να συνεχίσει να επιβάλλει
κυρώσεις, ακόμα και κλείσιμο επιχειρήσεων, να δημοσιοποιεί τα ονόματα
των ινστιτούτων, που παρανομούν, ώστε να προστατεύονται οι καταναλωτές.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στην
΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , στα τηλ. 2821092306. 28210 92666
ή στο 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.