Γράφει η Ιωάννα Μελάκη *
Κάθε άλλο παρά αισιοδοξία νοιώθουν οι καταναλωτές, που στο παρελθόν πήγαν στις τράπεζες και ρύθμισαν τα δάνεια τους , αφού αυτή την ρύθμιση δεν μπόρεσαν να την εξυπηρετήσουν και τους βρίσκει σε καθυστέρηση άνω των τριών μηνών, (90) ημερών.
Αντίθετα οι τράπεζες τον στόχο τους εξακολουθούν να τον επικαιροποιούν, που δεν είναι άλλος από τις κατασχέσεις των καταθετικών λογαριασμών οφειλέτη -συνοφειλέτη- εγγυητή.
Εκείνο, που εμείς ως ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, είχαμε επισημάνει ήταν η προσοχή στις ρυθμίσεις των δανείων.Δηλαδή, να είναι η αποδεχόμενη πρόταση μας για ρύθμιση του χρέους μας βιώσιμη , σύμφωνα με την οικονομική μας ρευστότητα και όχι μία πρόταση εξωπραγματική , που με την πάροδο μερικών μηνών θα κατέρρεε, και θα περνούσε το δάνειο μας εκ νέου στην κατηγορία των μη εξυπηρετούμενων (NPLs).
Εκείνο που παρατηρείτε από μερικές τράπεζες τον τελευταίο καιρό και σύμφωνα με στοιχεία που καθημερινά το αποδεικνύουν είναι η λεγόμενη κίνηση της "αρπαχτής" δηλ. κατάσχεση των οφειλόμενων (σ.σ. των δόσεων σε καθυστέρηση) από τυχόν καταθετικό λογαριασμό που διαθέτει ο δανειολήπτης στην τράπεζα.
Όσο μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα μη εξυπηρετούμενων δανείων μίας τράπεζας τόσο πιο επιθετικά είναι τα μέτρα που εφαρμόζει η κάθε τράπεζα. Εφόσον υπάρχει καθυστέρηση σε συνδυασμό με τον βαθμό αρρυθμίας που εμφανίζει ή έχει εμφανίσει στο παρελθόν το δάνειο, μπορεί να γίνει «κατάσχεση» του οφειλόμενου ποσού από καταθετικό λογαριασμό είτε του δανειολήπτη είτε του εγγυητή. Κι αυτό υπό την προϋπόθεση ότι ο καταθετικός λογαριασμός διατηρείται στην ίδια τράπεζα.Βέβαια , υπάρχουν περιπτώσεις που υπάρχει εντολή κατάσχεσης και από ανεξάρτητους φορείς με την τράπεζα, που τηρείται ο καταθετικός λογαρισμός (π.χ Δημόσιο , Ασφαλιστικά ταμεία κ.α)
*Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προσταίας Καταναλωτών Κρήτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.