Σελίδες

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019

Τελευταίες επισημάνσεις για τον ν.Κατσέλη,από την ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ενόψει κατάθεσης του νέου Νομοσχεδίου (τροποποίηση του άρθρου 9 ) ,για την Προστασία της κυρίας κατοικίας ,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, οφείλει να συμπληρώσει  επ  αυτού σημαντικές προτάσεις:-
 Οι προτάσεις της είναι
-Απαγόρευση της μεταβίβασης  σε εταιρείες, των δανείων  οφειλετών που έχουν τις προϋποθέσεις  ένταξης στο νέο πλαίσιο του νόμου, γιατί για  δάνειο 100.00 ευρώ η εταιρεία θα το αγοράσει 25.000 ευρώ , το Δημόσιο θα κληθεί να καταβάλλει το 33% άρα  οι εταιρείες θα εισπράξουν το 67% από τον οφειλέτη και το 33% από το Δημόσιο και κάποιες εταιρείες του εξωτερικού δε θα πληρώσουν κανένα φόρο!!!
-Το τραπεζικό προϊόν (δάνειο) και η ρύθμιση αυτού, να μην εξαρτάται από την  διακριτική ευχέρεια των τραπεζών
-Να διευκρινιστεί εάν το επιλέξιμο ποσό των 130.000  ευρώ, αφορά και άλλα δάνεια με εξασφάλιση π.χ (καταναλωτικό δάνειο πιστωτικές κάρτες ), με εμπράγματη εξασφάλιση, γνωρίζοντας ότι οι τράπεζες σε κάποιο χρόνο ενοποιούσαν τα χρέη , σε ένα νέο δάνειο , βαφτισμένο στεγαστικό με εμπράγματη  εξασφάλιση
-Να μη συμπεριληφθούν  αδίκαστες αιτήσεις, παρά μόνο με οικεία βούληση καθε οφειλέτη
-Σημαντική παρατήρηση  To   εισόδημα  12.500 ευρώ για άγαμο  για ένα δάνειο ύψους 130.000 ευρώ, για 25 χρόνια η δόση που προκύπτει είναι 500 ευρώ τον μήνα για 12 μήνες =6000 ευρώ  Επομένως το υπόλοιπο του εισοδήματος  φθάνει  στα 542 ευρώ τον μήνα, εισόδημα κάτω από τα όρια της φτώχειας


Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019

Ζητείται η παράταση του ν.Κατσέλη ,λόγω συνθηκών εκτάκτης ανάγκης

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 27-2-2019


  Επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης κ.Γ Δραγασάκη, έστειλε η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ζητώντας την παράταση της προστασίας της πρώτης κατοικίας του ν΄Κατσέλη ,που λήγει στις 28-02-2019 ,λόγω συνθηκών έκτακτης ανάγκης, που έχει κηρυχθεί  ο Ν.Χανίων
  Στην επιστολή της ,η ΄Ενωση των Καταναλωτών Κρήτης, μεταξύ των άλλων αναφέρει:

" Αξιότιμε κ.Υπουργέ,

Όπως γνωρίζεται , έντονα καιρικά φαινόμενα έπληξαν την Κρήτη,  στις 24-25 /2/2019 ,ιδιαίτερα τον Ν.Χανίων, με  φοβερές καταστροφές  και προβλήματα στην επικοινωνία  των πολιτών,λόγω καταστροφής πολλών γεφυριών, προβλήματα στον Β.Ο.Α Κ,  συνεχείς διακοπές  ρεύματος κ.α με αποτέλεσμα ο Νομός μας να κηρυχθεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και οι κάτοικοι της ενδοχώρας,  δανειολήπτες, να δυσκολευτούν  να έρθουν σε επαφή με  το κέντρο (Ειρηνοδικείο) για  να καταθέσουν την αίτηση υπαγωγής  τους ,στον ν.Κατσέλη ,που λήγει αύριο(28-2-2019).

κ.Υπουργέ,

 Επειδή,  ο Νομός μας ,έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης,
 Επειδή , η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εξυπηρετεί καταναλωτές σε Παγκρήτιο επίπεδο,
 Επειδή , η Πολιτική Προστασία, συνιστούσε στους πολίτες την αποφυγή μετακινήσεων, λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων, που έπλητταν την Κρήτη,

Ζητούμε,
την ολιγομερή παράταση του νόμου, μέχρι στις 8 Μαρτίου,για κατάθεση αίτησης στα Ειρηνοδικεία της Κρήτης, προκειμένου να διευκολυνθούν  οι δανειολήπτες της Κρήτης, οι οποίοι δεν μπόρεσαν λόγω εκτάκτων προβλημάτων (καιρικών συνθηκών και επικοινωνίας) να  την καταθέσουν

                                         Με Ιδιαίτερη  Εκτίμηση

                             Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης  Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης


                                    Ιωάννα Μελάκη


Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019

Τι πρέπει να προσέξετε ως καταναλωτές για τα Σαρακοστιανά

Οι Συμβουλές της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης  -


Ενόψει της Σαρακοστής, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, παραθέτει τις συμβουλές της προς τους καταναλωτές συστήνοντας την προσοχή τους στις αγορές σχετικά με την ποιότητα των ειδών που κατ΄ εξοχή καταναλώνονται κατ έθιμον εκείνες τις ημέρες.

 Οι συμβουλές της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης είναι:

ΛΑΓΑΝΑ: Παραδοσιακό προϊόν της Καθαρής Δευτέρας, με πρωταγωνιστικό ρόλο στις αγορές μας. Λόγω της μεγάλης ζήτησης που έχει την Καθαρή Δευτέρα, συνιστάται στους καταναλωτές να προσέχουν ιδιαίτερα το ψήσιμό της. Γιατί μια άψητη και όχι καλής κατεργασίας λαγάνα, προκαλεί στομαχικές διαταραχές, Επίσης θα πρέπει να γίνει έρευνα αγοράς, καθώς η τιμή παίζεται από Αρτοποιείο και Πρατήρια ΄Αρτου, αλλά και Ζαχαροπλαστεία ή Σούπερ Μάρκετ. Θα πρέπει να αγοράζουμε την ποσότητα που χρειαζόμαστε, καθώς η τιμή της είναι υψηλή.

ΧΑΛΒΑΣ: Προσέχουμε η ημερομηνία ανάλωσης. τις ενδείξεις επί της συσκευασίας, α) τα συστατικά του (ταχίνι, ζάχαρη, σοκολάτα, βανίλια, κακάο, ξηροί καρποί κ.λ.π.) β) την τιμή πώλησης, γ) ημερομηνία ανάλωσης.
ΤΑΡΑΜΑΣ: Στην αγορά διατίθεται χύμα ή τυποποιημένος. Προσέχουμε ώστε η γεύση του να είναι ευχάριστη και όχι ξινή και να μη προκαλεί δυσοσμία. Μπορούμε να φτιάξουμε σπιτική ταραμοσαλάτα η οποία και ασφάλεια μας παρέχει, αλλά θα είναι φτιαγμένη και με τις δικές μας διατροφικές ανάγκες.
ΤΟΥΡΣΙΑ: Είναι λαχανικά διατηρημένα σε λάδι, ξύδι και άλμη. Κατά προτίμηση στα τυποποιημένα όπου αναγράφεται ο τρόπος συντήρησης, το βάρος και η κατηγορία του λαχανικού.

ΕΛΙΕΣ: Κυκλοφορούν χύμα ή συσκευασμένες σε διάφορα είδη όπως τσακιστές, θρούμπες, Αμφίσσης, Καλαμών κ.α.. Απαγορεύεται η ανάμιξη ελιών διαφόρου είδους. Διατηρούνται σε άλμη, ξύδι ή σε λάδι. Αν αγοράσουμε χύμα θα πρέπει να πλυθούν καλά.

ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ: Σ΄αυτή την κατηγορία αναφερόμαστε κυρίως σε χταπόδι, καλαμαράκια, μαλακόστρακα και οστρακοειδή.
ΧΤΑΠΟΔΙ: Κυκλοφορεί σε δύο (2) τύπους. Το μοσχοχτάποδο ή μελιδόνα και το χταπόδι που είναι καλύτερο ποιοτικά. Η μελιδόνα ή μοσχοχτάποδο έχει μια σειρά βεντούζες σε κάθε πλοκάμι ενώ το χταπόδι δύο. Τα φρέσκα χταπόδια έχουν ωραίο σκληρό και υγρό δέρμα και η μυρωδιά τους είναι ευχάριστη. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στο ψήσιμο.
ΚΑΛΑΜΑΡΑΚΙΑ: Στην αγορά κυκλοφορούν διάφορα είδη όπως τα θράψαλα, σουπιδάκια κ.α. που μοιάζουν με καλαμαράκια. Το πραγματικό καλαμάρι έχει χρώμα λευκό που ροδίζει. Τα πτερύγια πιάνουν τα 2/3 περίπου του σώματος το οποίο είναι κυλινδρικό. Ενώ τα θράψαλα έχουν χρώμα περισσότερο προς το μπλε και τα πτερύγιά τους είναι μικρότερα. Τα καλαμαράκια και το χταπόδι κυκλοφορούν στην αγορά σε νωπή και κατεψυγμένη μορφή.
ΟΣΤΡΑΚΟΕΙΔΗ: Μύδια, στρείδια, κυδώνια, αχινοί, αχιβάδες κ.α. Το όστρακο πρέπει να είναι καλά κλεισμένο. Στα πολύ φρέσκα όταν είναι λίγο ανοιχτό με το άγγιγμα αντιδρούν και κλείνουν. Η μυρωδιά να είναι αυτή του ιωδίου της θάλασσας. Να αποφεύγεται η συλλογή οστρακοειδών από περιοχές για τις οποίες δεν είναι βέβαιη η καθαριότητά τους.
ΜΑΛΑΚΟΣΤΡΑΤΑ: Γαρίδες, καραβίδες, καβούρια, αστακοί. Τα μαλακόστρατα ανήκουν στην κατηγορία των θαλασσινών που χαλάνε πολύ γρήγορα. Τα φρέσκα διακρίνονται από ζωηράδα σε μάτια και χρώμα και είναι σφικτά.
ΣΑΛΑΤΕΣ: Από φρέσκα λαχανικά, τα οποία μπορούμε να τα προμηθευτούμε από τις Λαϊκές Αγορές που λειτουργούν στην πόλη μας, ενισχύοντας οικονομικά τους αγρότες μας.
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ: Καλό θα είναι από τώρα να αρχίσουμε να τον φτιάχνουμε σε συνεργασία με τα παιδιά μας, για να είναι έτοιμος την Καθαρή Δευτέρα,έτσι και την χαρά της δημιουργίας θα τους περάσουμε ,αλλά και θα αποφύγουμε μια έξτρα δαπάνη του οικογενειακού μας προϋπολογισμού.Βασικό μέλημά μας θα πρέπει κατά το πέταγμα να οδηγούμε τον Χαρταετό σε ανοιχτό χώρο, μακριά από τα καλώδια της ΔΕΗ προς αποφυγή κινδύνων τόσο εμάς των ίδιων όσο και των παιδιών μας.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Και για τα σαρακοστιανά μας, αγοράζουμε από τις τοπικές (ντόπιες επιχειρήσεις) εφενός για να βοηθήσουμε τους δικούς μας ανθρώπους, αφετέρου να στηρίζουμε την τοπική οικονομία ,την Ελληνική Οικονομία.

Σημαντική Συμβουλή προς τους καταναλωτές: όσοι από μας έχουν προγραμματίσει να στραφούν σε κατεψυγμένα θαλασσινά, καλό θα είναι να αρχίσουν την έρευνα και την αγορά αυτών τώρα, ας αποφύγουμε τον συνωστισμό της τελευταίας στιγμής, και ακριβότερα θα τα αγοράσουμε αλλά και θα αποφύγουμε την πίεση, που συνήθως παρατηρείται όταν οι καταναλωτές συναντηθούμε όλοι μαζί ,στα καταστήματα για τις αγορές μας.
Για περαιτέρω διευκρινήσεις και καταγγελίες στο 1520 (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) αλλά λαι στην Ε.Π.Κ.Κρήτης τηλ.2821092666, 2821092306 και email epkxan@gmail.com

Η Πρόεδρος της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ 35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866  Αρ.2
Email:
epkxan@gmail.com                                                       
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2019

Κλειστή η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,στις 25-02-2019

  'Εκτακτη Ανακοίνωση

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, οφείλει να ενημερώσει τα μέλη της και μή,ότι λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών που επικρατούν στα Χανιά, εκτάκτως ,θα παραμείνουν κλειστά τα γραφεία της στα Χανιά , στις 25-02-2019.
  ΄Ομως, επειδή υπάρχουν  αρκετοί δανειολήπτες μέλη της , οι οποίοι .είναι στην διαδικασία συλλογής δικαιολογητικών για κατάθεση αίτησης ένταξης στο ν.Κατσέλη , που λήγει στις 28-02-2019,  τα γραφεία της ΄Ενωσης , και λογω της επείγουσας κατάστασης,θα λειτουργήσουν αύριο κανονικά.
  Επειδή η ΄Ενωση , λειτουργεί κυρίως σε Παγκρήτιο επίπεδο, ενημερώνουμε τους καταναλτές,από τα άλλα σημεία της Κρήτης, που επιθυμούν να επισκεφθούν την ΄Ενωση, είτε έχοντας κλείσει ραντεβού είτε όχι, πριν ξεκινήσουν να επικοινωνούν με την Ένωση στα τηλ.2821092306, 2821092666

                Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                           Ιωάννα Μελάκη


Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Νέα Επιτυχία της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,Ολική Διαγραφή Χρέους , σε Υπόθεση του Νόμου Κατσέλη






ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 22-2-2019

 Στις μεγάλες επιτυχίες της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης  σε υποθέσεις του ν. 3869/2010 ,ήρθε να προστεθεί η σπουδαία απόφαση του Ειρηνοδικείου της Ιεράπετρας, που για πρώτη φορά στα χρονικά της εφαρμογής του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, προχώρησε σε ολική διαγραφή των οφειλών της αιτούσας συνολικού ύψους 845.000 ευρώ,  και διάσωση της περιουσίας της.
Σημειώνεται πως η αιτούσα οφειλέτρια απευθύνθηκε στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, από το έτος 2012 και με την συμβουλευτική και καθοδήγησή της εντάχθηκε στις ευνοικές διατάξεις του ν.Κατσέλη .Επί της ουσίας πρόκειται για αγρότισσα έγγαμη,  με σύζυγο άνεργο και δύο ενήλικα παιδιά, το ένα σπουδάζει, βουτηγμένη στην υπερχρέωση χωρίς να μπορεί να την ανατρέψει.Συγκεκριμένα, έγινε δεκτό ότι δεν διαφαίνεται προοπτική βελτίωσης της ήδη κακής οικονομικής κατάστασης που επικαλέστηκε και απέδειξε η αιτούμενη καθώς η αδυναμία εξεύρεσης εργασίας της δημιουργεί πλήρη αδυναμία εξυπηρέτησης των μηνιαίων δαπανών της Το Δικαστήριο μάλιστα διαπίστωσε ότι «τα παραπάνω εκτεθέντα πραγματικά περιστατικά, δεν επιτρέπουν οποιαδήποτε σκέψη για προσδιορισμό μηνιαίων καταβολών για το υπόλοιπο του χρόνου που απομένει, μέχρι τη συμπλήρωση του ορίου των μηνιαίων καταβολών του άρθρου 8 παρ. 2 Ν 3869/2010 (τριετία)»
Επιτεύχθηκε με αυτόν τον τρόπο πλήρης απαλλαγή  της αιτούσας από τα χρέη, αφού το Δικαστήριο όρισε τελικά μηδενικές καταβολές  για το χρονικό διάστημα των τριών ετών που ακολουθεί μετά τη δημοσίευση της .υπαρ.38/2017 απόφασης (αρ. 8 παρ. 2 Ν. 3869/2010)  Η δε οριστική αυτή απόφαση του Δικαστηρίου ήρθε ως συνέχεια του γεγονότος ότι είχαν επιβληθεί εξαρχής μηδενικές καταβολές σε πρώτη δικάσιμη, οι οποίες και διατηρήθηκαν με την δεύτερη οριστική απόφαση του Ειρηνοδικείου και αισίως με την οριστική απόφαση. Ουσιαστικά, με τις παραδοχές αυτές, το Δικαστήριο προχώρησε σε μία ρηξικέλευθη διακήρυξη, απόλυτα συνάδουσα με τη φιλοσοφία και τους σκοπούς του Ν. 3869/2010 για την προστασία του οφειλέτη: εφόσον οι συνθήκες διαβίωσης του οφειλέτη το επιβάλλουν, δεν αποκλείεται η ολοσχερής διαγραφή των χρεών του. Η απόφαση του Ειρηνοδικείου της Ιεράπετρας μνημονεύοντας στο σκεπτικό της τη διάταξη του άρθρου 2 παρ. 1 Συντάγματος για το σεβασμό και την προστασία της αξίας του ανθρώπου ως πρωταρχική υποχρέωση της πολιτείας, επισημαίνει πως το Σύνταγμα θέτει ως όριο τη διατήρηση εκείνων των συνθηκών που θα επιτρέπουν στους πολίτες να ζουν με αξιοπρέπεια. Έτσι, σύμφωνα με την απόφαση, «…εάν το δικαστήριο στερήσει αυτή τη δυνατότητα στους αιτούντες, τότε προκρίνει έναντι της αξίας του ανθρώπου, την ικανοποίηση περιουσιακών δικαιωμάτων, σε αντίθεση με την ως άνω θεμελιώδη συνταγματική διάταξη που πρέπει να διαπνέει το δίκαιο και την ερμηνεία του».
Εν κατακλείδι, η απόφαση του Ειρηνοδικείου της Ιεράπετρας, συνιστά κορυφαίο δείγμα κοινωνικής ευαισθησίας, πλην όμως εμπεριστατωμένης στάθμισης των αντιτιθέμενων συμφερόντων των διαδίκων. Η δε αυτή ευαισθησία και επιείκεια εκκινεί εξαρχής από τον ορισμό μηδενικών καταβολών στο στάδιο της Πρώτης μη τελεσίδικης απόφασης, συνεχίζεται με τον ορισμό μηδενικών καταβολών στην υπ’ αρ. 38/2017 πρώτη – μη οριστική απόφαση και τελειώνει με τον ορισμό μηδενικών καταβολών για τρία έτη και στην τωρινή τελεσίδικη απόφαση.
 «Μηδενικές καταβολές» και διάσωση ενός ελαιώνα 20.339,89 τ.μ., για  χρέος 845.000 ευρώ, αποφάσισε  το Ειρηνοδικείο της Ιεράπετρας, με την υπαρ. 38/2017 απόφασή του, για  αγρότισσα από την περιοχή του Δήμου της Ιεράπετρας σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στην οποία απευθύνθηκε, η εν λόγω οφειλέτρια, από τις αρχές του έτους 2012, όπου ζήτησε τη συνδρομή της.
Πρόκειται για αγρότισσα ηλικίας 53 ετών, έγγαμη, με δύο τέκνα, το ένα ενήλικο το άλλο ανήλικο, η οποία είχε  χρεωθεί σε δύο τράπεζες, πέντε δάνεια, ως οφειλέτρια αλλά και ως εγγυήτρια σε δάνειο Ο.Ε. στο ποσό των  845.000 ευρώ.
Το οικογενειακό της μηνιαίο εισόδημα, φθάνει στα 616,81 ευρώ από αγροτική εργασία δική της, συζύγου, αγροτική επιδότηση και βοήθεια γονιών.
Διαθέτει ένα ελαιώνα επιφάνειας 22.339,89 τ.μ  και 1/2 Ι.Χ μετά του συζύγου της, ενώ σπίτι δεν διαθέτουν και φιλοξενούνται σε σπίτι των γονιών του συζύγου.
Επί των παραπάνω, το Δικαστήριο της  Ιεράπετρας παρά τις αιτιάσεις και ενστάσεις των αντιδίκων τραπεζών (περί εμπορικής ιδιότητας ως εγγυήτριας, στην Ο.Ε. περί αλόγιστου δανεισμού κ.α) με την υπαρ.38/2017 απόφαση του, δέχεται την αίτηση, ρυθμίζει τα χρέη της οφειλέτριας σε μηδενικές καταβολές έως τον 10/2017 ορίζοντας επανεξέταση για τυχόν διαφοροποίηση των οικονομικών δεδομένων της, αποφασίζει διάσωση του ελαιώνα των 22.339,89 τ.μ. που υπήρξε προσημείωση, όσο αφορά το ποσό της εγγύησης των 808.448,70 προς την Ο.Ε.
 
 Τέλος, ως πιστοποιημένη ΄Ένωση Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης, παραμένουμε ευγνώμονες στους δικαστές της Κρήτης,  για όσα μέσα από τον νόμο Κατσέλη προσέφεραν στους φτωχοποιημένους ΄Ελληνες καταναλωτές συγχρόνως  καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ή με τον ν.3869/2010 (ν.Κατσέλη-Σταθακη) είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης,  καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 - 13.00,  ή να επικοινωνήσουν μαζί μας:
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2   731 00 Χανιά Λακέρδας 11 Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140  Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com


                 Η Πρόεδρος  της ΄
Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                Ιωάννα   Μελάκη

Διεθνή Σύνοδο Κορυφής Καταναλωτών

ΠΡΟΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ


Σας διαβιβάζουμε σχετική πληροφόρηση για τη Διεθνή Σύνοδο Κορυφής Καταναλωτών « Consumers International Summit 2019», που θα διεξαχθεί στη Πορτογαλία από τις 30 Απριλίου έως την 1η Μαΐου  2019. Η σύνοδος κορυφής, φιλοξενείται από την Διεθνή Καταναλωτών, την οργάνωση για τις ομάδες καταναλωτών ανά τον κόσμο σε συνεργασία με την Γενική Δ/νση Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας της Πορτογαλίας και την Κοινωνία του Διαδικτύου « Internet Society», ένα παγκόσμιο μη κερδοσκοπικό οργανισμό.


Με εκτίμηση,
ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΜΩΡΑΪΤΗΣ

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2019

Στην "κοψη του ξιραφιού" η Προστασία της κατοικίας


 Στο νέο σχέδιο νόμου η Κυβέρνηση θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τι θα ισχύσει για τους δανειολήπτες που έχουν ζητήσει ή θα ζητήσουν καθεστώς προστασίας. Ειδικότερα, σε κάποιον δανειολήπτη, θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις στα εξής ερωτήματα:
α) Δεν έχω κάνει αίτηση υπαγωγής στον νόμο Κατσέλη. Μετά την 1η Μαρτίου αποφασίζω να αιτηθώ προστασίας. Πού θα απευθυνθώ; Στα δικαστήρια ή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα;
β)  Έστω ότι πηγαίνω στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Αν δεν τα βρω με την τράπεζα, μετά θα μπορώ να πάω στα δικαστήρια για να ρυθμίσω την οφειλή μου με "κούρεμα"; Και αν πάω στα δικαστήρια, θα έχω προστασία;
γ) Αν έχω κάνει αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς προστασίας πριν από την 1η Μαρτίου 2019 και δεν έχει εκδικαστεί, θα μπορώ να υποβάλω αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα όταν αυτή λειτουργήσει; 
δ) Αν δεν μπω στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, τι παθαίνω; Χάνω την προστασία;

Θωράκιση πρώτης κατοικίας

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,στο νέο Νομοσχέδιο για τον Νόμο Κατσέλη επικροτούμε τα όσα αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ στο δημοσίευμα της και επιπλέον προσθέτουμε τα εξής:
 Θα πρέπει να προστεθεί  στο νέο νομοσχέδιο μία δυνητική διάταξη που να επιτρέπει με συναινετική διαδικασία μεταξύ Τράπεζας και δανειολήπτη την υπαγωγή της οφειλής ακόμα και αν υπερβαίνει τα 130.000 ευρώ για να γίνει κούρεμα και σε μεγαλύτερα χρέη. Αυτό θα αφορά και παλιές αιτήσεις του Νόμου Κατσέλη που εκκρεμούν στα Δικαστήρια και θα είναι μεγάλη επιτυχία, αν το πετύχουμε.
Διότι οι τροποποιήσεις του Νόμου Κατσέλη – Σταθάκη που επιχειρεί η κυβέρνηση υποτίθεται ότι στοχεύουν στο συμφέρον των δανειοληπτών και θα είναι ευχής έργο να περιληφθούν και απαιτήσεις μεγαλύτερες των 130.000 ευρώ, εφόσον συμφωνούν εξώδικα Τράπεζες και δανειολήπτες, είναι μία δίαυλος που σώζει κόσμο εάν γίνει πράξη απ’ την κυβέρνηση και πραγματικά θωρακίζεται η πρώτη κατοικία με αυτή τη διάταξη.

Ταυτισμένη με τις τράπεζες η Κυβέρνηση, εμπαίζει τους υπερχρεωμένους δανειολήπτες.


Τις τελευταίες ημέρες η Κυβέρνηση γνωστοποίησε τη συμφωνία της με τις τράπεζες για την
προστασία της κύριας κατοικίας, η οποία αναμένεται να λάβει τη μορφή νόμου, ο οποίος ήδη σε
ένα καλλιεργούμενο παροξυσμό άγνοιας, διαστρέβλωσης και γραφικότητας χαρακτηρίζεται ως
«Νέος Νόμος Κατσέλη»!
Αυτό που ανακοίνωσε η Κυβέρνηση δεν έχει καμία σχέση με το νόμο Κατσέλη. Ο Νόμος Κατσέλη
δίνει τη δυνατότητα, σε όποιον αποδεδειγμένα περιέρχεται σε μόνιμη αδυναμία πληρωμής, να
ρυθμίσει το σύνολο των χρεών του, με βάση τις πραγματικές του δυνατότητες, και να διασώσει
την κατοικία του, αφού καταβάλλει στους πιστωτές τους, εντόκως, με μία μακρόχρονη ρύθμιση
το ποσόν το οποίο θα εισέπρατταν από τη ρευστοποίησή της. Στις ανακοινώσεις της Κυβέρνησης
δεν πρόκειται για θεσμό συλλογικής ρύθμισης των χρεών του οφειλέτη αλλά για ένα τραπεζικό
προϊόν, για ένα πρόγραμμα ρύθμισης κάποιων δανείων, το οποίο οι τράπεζες θα προσφέρουν
ως συμβολικό αντίτιμο για την κατάργηση του Νόμου Κατσέλη όσον αφορά την προστασία της
κύριας κατοικίας.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ δεν αμφισβητεί τη χρησιμότητα ή την αξία που έχουν τα διάφορα «προϊόντα
ρύθμισης» που κατά καιρούς διοχετεύουν οι τράπεζες για τη ρύθμιση των κόκκινων δανείων. Ως
τέτοιο αναγνωρίζει και αποτιμά θετικά και την τελευταία πρωτοβουλία των τραπεζών, όπως και
αναγνωρίζει ως αμοιβαία επωφελή την συμβολή της Κυβέρνησης στην επιδότηση. Ως εδώ όμως!
Το πρόγραμμα που σπεύδει η Κυβέρνηση να διαφημίσει δεν μπορεί να κρύψει ότι αυτή η
Κυβέρνηση καταργεί από την 1η

Μαρτίου 2019 την προστασία της κύριας κατοικίας των

υπερχρεωμένων νοικοκυριών.
Όσον αφορά το νέο πρόγραμμα επιφυλασσόμαστε να το σχολιάσουμε όταν, μετά το στάδιο της
διαφήμισης, θα ακολουθήσει η ενημέρωση. Επισημαίνουμε, ωστόσο, και προκειμένου να μην
καλλιεργούνται αυταπάτες, προς το παρόν τα εξής:

ΑΘΗΝΑ
Στουρνάρη 17, Τ.Κ. 10683
Τ: 2103304444, F: 2103300591
info@ekpizo.gr
www.ekpizo.gr

1) Αφορά ενυπόθηκα εξασφαλισμένες οφειλές που την 31.12.2018 ήταν ληξιπρόθεσμες.
Επομένως, η ρύθμιση έχει προσωρινό χαρακτήρα και δεν αφορά οφειλέτες που θα είναι
σε αδυναμία στο μέλλον να αποπληρώσουν τα χρέη τους. Δεν αφορά οφειλέτες που είναι
ήδη σε αδυναμία και βρίσκονται την 31.12.2018 σε μία προσωρινή ρύθμιση (π.χ.
καταβολής μόνο τόκων) και συνεπώς δεν είναι η οφειλή τους ληξιπρόθεσμη. Δεν αφορά
υπερχρεωμένους οφειλέτες οι οποίοι έχουν πολλές άλλες ληξιπρόθεσμες οφειλές, όμως,
το στεγαστικό τους δάνειο, για προφανείς λόγους, συνέχιζαν να το αποπληρώνουν.
2) Το πρόγραμμα δεν εφαρμόζεται αν οι ενυπόθηκες εξασφαλισμένες οφειλές υπερβαίνουν
στο σύνολό τους το ποσόν των 130.000 ευρώ. Πρόκειται για την προϋπόθεση που
αποκλείει τη μεγάλη κατηγορία των οφειλετών. Ας μην παραβλέπεται ότι στις
περισσότερες κατοικίες δεν υπάρχει μόνο το βάρος από το στεγαστικό, αλλά και από
διαταγές πληρωμής από καταναλωτικά κ.ά. Αντίστοιχος περιορισμός δεν υπάρχει στο
κυπριακό πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ.
3) Προστατεύεται κατοικία με αξία έως 250.000 ευρώ, ωστόσο, η εν λόγω ρύθμιση έχει
ελάχιστη πρακτική αξία, λαμβάνοντας υπόψη τους λοιπούς περιορισμούς, και ιδίως το
ύψος των οφειλών και των εισοδημάτων. Ας ενημερώσει κάποιος τη Κυβέρνηση ότι οι
τράπεζες δεν είναι τόσο κακές και όταν χρωστάς 100.000 ευρώ και τους προσφέρεις
εξασφάλιση 200.000 ευρώ, σου κάνουν ήδη τη ρύθμιση που διαφημίζει.
4) Το εισοδηματικό κριτήριο 12.500 ευρώ για ένα άτομο, 21.000 ευρώ για ζευγάρι και 5.000
ευρώ για κάθε τέκνο και μέχρι 3, θα είναι ένας ακόμη κόφτης που δεν θα επιτρέψει την
ένταξη στην εν λόγω ρύθμιση πολλών υπερχρεωμένων.
5) Δεν προκύπτει καταρχήν καμία συμφωνία διαγραφής υπολοίπου οφειλής. Αυτό που
αντίθετα προκύπτει είναι ότι το μη εντασσόμενο στη ρύθμιση ποσόν οφειλής παραμένει,
η τράπεζα μπορεί να το διεκδικήσει με άλλους τρόπους (υπόλοιπη περιουσία, εγγυητές).
Οι τράπεζες θα αποφασίσουν αν θα προβούν σε διαγραφή, σε περιπτώσεις που δεν
μπορούν να το εισπράξουν, και μάλιστα υπό την προϋπόθεση τήρησης της ρύθμισης.
Άλλωστε, και η όποια διαγραφή, λόγω των προϋποθέσεων υπαγωγής, δεν θα είναι
μεγαλύτερη από μία μικρή έκπτωση επιβράβευσης.
6) Το πρόγραμμα δεν ρυθμίζει τα μη εξασφαλισμένα δάνεια, οι οφειλές των οποίων θα
εξακολουθούν να υφίστανται και να αυξάνονται στο ακέραιο.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ εκφράζει ιδιαίτερα την ανησυχία της για τα όσα – αποκρουστικά και
αντισυνταγματικά – λέγονται και γράφονται περί υποχρεωτικής ανάμειξης του εν λόγω
προγράμματος με τις υφιστάμενες αιτήσεις ένταξης στο νόμο Κατσέλη. Ας αφήσει η Κυβέρνηση
ήσυχους τουλάχιστον αυτούς τους υπερχρεωμένους να προσπαθήσουν να σώσουν το σπίτι τους,
ρυθμίζοντας όλα τους τα χρέη, δίχως να τους βάζει πρόσθετα εμπόδια.
Η Κυβέρνηση δεν διαπραγματεύτηκε με τις τράπεζες. Γι’ αυτό, άλλωστε, και ποτέ δεν
ενδιαφέρθηκε να πληροφορηθεί τη θέση των Ενώσεων Καταναλωτών. Αυτό που μόνο τελικά
ζήτησε από τις τράπεζες είναι να τη βοηθήσουν να κρύψει ότι η κατοικία των υπερχρεωμένων
είναι από 1.3.2019 παντελώς απροστάτευτη.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ, έχοντας 30 χρόνια παρουσίας και αγώνων για την προστασία και την προαγωγή των
συμφερόντων των καταναλωτών, δεν θα ξεχάσει ΠΟΤΕ ότι η παρούσα Κυβέρνηση υποβάθμισε
και οπισθοδρόμησε την προστασία των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και των καταναλωτών
στη χώρα μας. Καθ’ όσον μάλιστα γνωρίζει, δεν υπάρχει άλλη Κυβέρνηση στην Ευρώπη που να
έχει καταργήσει κεκτημένα πλαίσια προστασίας των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και των
καταναλωτών.
Γι’ αυτό και η ΕΚΠΟΙΖΩ είναι υποχρεωμένη να εκφράσει τουλάχιστον την ικανοποίησή της προς
τους Θεσμούς που απέρριψαν τη συμφωνία Κυβέρνησης-Τραπεζών και την πρόταση που τους
υποβλήθηκε για συνολική «αντικατάσταση» του Νόμου Κατσέλη.

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΕΚΠΟΙΖΩ www.ekpizo.gr
Τ: 2103304444, Φαξ: 2103300591,

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2019

Οφειλή μπορεί να υπάρξει, μόνο εάν αναγνωρίσει οφειλή ο δανειολήπτης κατά τα άρθρα 873, 874ΑΚ

Μέχρι τώρα ξέραμε ότι τα δάνεια που πωλούνται ή τιτλοποιούνται απαλλάσσονται από την εισφορά του Ν. 128/1975, οπότε ένα άμεσο κέρδος για τον δανειολήπτη ήταν αυτή η απαλλαγή (στα καταναλωτικά: 0,60% επί των τόκων, στα στεγαστικά: 0,12% επί των τόκων, βλ σχετικά ΥΑ Β.2630/28-11-2003, ΦΕΚ Β-1820/05-12-2003).
Πέρα από αυτό όμως, υπάρχουν και δυο ακόμα σημαντικότατες διαστάσεις, που έχουν εξαιρετικές νομικές προεκτάσεις.
Α) Το δάνειο που πωλείται ή τιτλοποιείται, παύει να παρακολουθείται από τα βιβλία της πωλήτριας τράπεζας. Οπότε, το δάνειο θα πρέπει στα βιβλία της τράπεζας να φαίνεται εξοφλημένο και ο αντίστοιχος λογαριασμός κλειστός!
Αυτό, όμως, έχει εξαιρετική νομική σπουδαιότητα, διότι οι δανειολήπτες έχουν συμφωνήσει μέσω ΓΟΣ επί των συμβάσεών τους, ότι η οφειλή τους θα αποδεικνύεται από τα εμπορικά βιβλία ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ και όχι οποιουδήποτε τρίτου. Συνεπώς, τα βιβλία της εταιρείας που αγόρασε το δάνειο (εάν υπάρχουν), νομικά είναι αδιάφορα και πάντως, δεν αποδεικνύουν ύψος οφειλής, αφού ελλείπει η δικονομική σύμβαση που θα τους αποδώσει αποδεικτική ισχύ.
Μάλιστα, προχωρώντας ακόμα παραπέρα, προκύπτει ότι εάν τα βιβλία ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ δείχνουν εξόφληση, τότε δάνειο δεν οφείλεται, ουδέ μπορεί να αποδειχθεί οφειλή από δάνειο, με οποιοδήποτε άλλο ιδιωτικό έγγραφο.
Οφειλή μπορεί να υπάρξει, μόνο εάν αναγνωρίσει οφειλή ο δανειολήπτης κατά τα άρθρα 873, 874ΑΚ.
Υπό τη σκέψη αυτή, δεν φαίνεται να υπάρχει δυνατότητα έκδοσης διαταγής πληρωμής, αφού ελλείπει το συμφωνημένο (με δικονομική σύμβαση) ιδιωτικό αποδεικτικό έγγραφο του ύψους της απαίτησης.
Β) Η απαίτηση που απορρέει από πώληση ή μεταβίβαση δανείου είναι, πλέον, επιχειρηματική απαίτηση και όχι απαίτηση απορρέουσα από δάνειο.
Ως επιχειρηματική απαίτηση που απορρέει από αμφοτεροβαρή σύμβαση του δανείου (ΑΠ 1081/2015, Τμ Α2) αλλά και της πωλήσεως (ΑΠ 710/2017, Τμ Α1), υπόκειται στη δυνατότητα του επανακαθορισμού της δυνάμει των άρθρων 288 και 388ΑΚ.
Δηλαδή, είναι δυνατή η (δια άσκησης αγωγής) μείωση της οφειλής στο προσήκον μέτρο. Και βέβαια, θα προκύψει το ερώτημα: Ποιο είναι το προσήκον μέτρο;
Η αόριστη αυτή νομική έννοια μπορεί να εξειδικευτεί δικαστικά, εφόσον τεθεί σε γνώση του Δικαστηρίου η εξής κρίσιμη πληροφορία: Το ποσό που δαπανήθηκε προκειμένου να αγοραστεί η επιχειρηματική απαίτηση.
Αυτό το ποσό είναι το ελάχιστο που θα εισπράξει η εταιρεία που απέκτησε το δάνειο, πλέον κάποιων τόκων. Το υπόλοιπο, κάλλιστα, θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί με τη δικαστική οδό, επί της ουσίας, με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζονται οι μειώσεις ενοικίων.
Αυτά, σε πρώτη φάση.
Υπάρχει και συνέχεια, αλλά ας μην είναι τεράστια και δυσανάγνωστη αυτή η πρώτη προσέγγιση...
Μάριος Μαρινακος


Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης:Ιεραπετρίτισσα έσωσε την περιουσία της και "κούρεψε" το χρέος της κατά 70 %





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 18-02 2019

 

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εμφανώς ικανοποιημένη για το περιεχόμενο της  απόφασης του Ειρηνοδικείου της Ιεράπετρας, συγχαίρει την Δικαστή , όπου ρύθμισε κατά τρόπο οριστικό τα χρέη ,δανειολήπτριας με μηνιαίες καταβολές προς δύο τράπεζες και ένα fun  με προέλευση Λουξεμβούργο
Αναλυτικά επί του περιεχομένου της απόφασης:

Πρόκειται  για ανάπηρη  οφειλέτρια,   ηλικίας 56 ετών , διαζευγμένη , μητέρα ενός ενηλίκου τέκνου  36 ετών, με χρέος 116.198,27 ευρώ  σε 14 δάνεια

Εισοδήματα που διαθέτει η ίδια η δανειολήπτρια, .470,00 ευρώ από αναπηρική σύνταξη, συν 480 ευρώ ,από εκμείσθωση γαιών
Περιουσιακά στοιχεία που έχει  στην κυριότητα της ,διαθέτει κατοικία 120 τ.μ σε οικόπεδο 6.496 τ.μ , υδροδεξαμενή 37,23 τ.μ αποθήκη 16,7 τ.μ ,θερμοκήπιο 3000 τ.μ με πηγάδι κατά 50% , και αγρόκτημα 6.496 τ,μ κ.α περιουσιακά στοιχεία που αναφέρονται στο σκεπτικό της απόφασης

Επί των παραπάνω, το Δικαστήριο της Ιεράπετρας,  με την  απόφαση του, όρισε:
-Δέχεται,  την αίτηση
-Ρυθμίζει ,τα χρέη της οφειλέτριας  , σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν.3869/2010 
-Επιβάλλει ,μηνιαία δόση 350 ευρώ, για τρία χρόνια ,και κατά υπόλοιπα του χρέους απαλλάσσεται
-"Κουρεύει" το συνολικό χρέος , κατά 70% δηλ. από το συνολικό χρέος των :116.198,27ευρώ ,θα πληρώσει ΜΟΝΟ 35.367 ευρώ
-Επιβάλλει για την διάσωση της κατοικίας  ποσό  22.767 ευρώ για 120 δόσεις (10 χρόνια)
 Τέλος, ως πιστοποιημένη ΄Ένωση Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ή με τον ν.3869/2010 (ν.Κατσέλη-Σταθακη) είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης,  καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 - 13.00,  ή να επικοινωνήσουν μαζί μας:
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2   731 00 Χανιά Λακέρδας 11 Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140  Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com


                 Η Πρόεδρος  της ΄
Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                Ιωάννα   Μελάκη

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ Ν.ΚΑΤΣΕΛΗ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  18-02-2019


                                      ΠΡΟΣ: Όλους τους δικηγόρους του ν.Κατσέλη, στο Ν.Λασιθίου

 Επειδή, πλησιάζει  το τέλος της προστασίας της κατοικίας , βάσει του άρθρου 9 του ν.3869/2010,  στις 28-2-2019 και πολλοί δανειολήπτες επιθυμούν να ενταχθούν σαυτό, παρακαλούμε όσοι δικηγόροι,ενδιαφέρεστε  να αναλάβετε  να εντάξετε  τους επιθυμούντες ,στην εν λόγω νομοθεσία,να επικοινωνήσετε με τα γραφεία της ΄Ένωσης, στην Ιεράπετρα Λακέρδας 11, προκειμένου να αναλάβετε τους σχετικούς φακέλλους(δικαιολογητικά) και την εντολή  ανάθεσης

                   Η  Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                           Ιωάννα Μελάκη

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "Θετικά επαναρρύθμισε το Ειρηνοδικείο της Σητείας , χρέος ανέργου, σώζοντας την μοναδική του κατοικία "






ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  13-02 2019

 

  Ευχάριστα είναι τα νέα, για το μέλος της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, όπου θετικά επαναρρύθμισε  το Ειρηνοδικείο της Σητείας , το χρέος του σώζοντας την μοναδική του  κατοικία

Αναλυτικά επί του περιεχομένου της απόφασης:

Πρόκειται  για  άνεργο οφειλέτη   ηλικίας 44 ετών , χωρίς οικογενειακές υποχρεώσεις, ο οποίος δανείστηκε 53.064,19   ευρώ, από μία τράπεζα,με την απαίτηση εξοπλισμένη με εμπράγματη ασφάλεια, με προσημείωση υποθήκης στο ακίνητο που αποτελεί την κύρια κατοικία του  αιτούντος

Εισοδήματα που διαθέτει ο ίδιος ο δανειολήπτης, είναι ελάχιστα , καθώς περιστασιακά εργάζεται
Περιουσιακά στοιχεία
που έχει  στην κυριότητα του ,είναι  μία οικία 41,80 τ.μ, σε οικόπεδο 207,03 τ.μ και αποθήκη 41,50 τ.μ

Επί των παραπάνω, το Δικαστήριο της Σητείας ,  με την  απόφαση του, όρισε:
-Δέχεται,  την αίτηση
-Επαναρρυθμίζει ,τα χρέη του οφειλέτη , σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν.3869/2010 
-Επιβάλλει ,μηνιαία δόση 50 ευρώ, για τα υπόλοιπα δύο χρόνια
-Επιβάλλει , σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν.3869/2010 (διάσωση κύριας κατοικίας)μηνιαία δόση 80,88 επί 240 δόσεις, δηλ. θα πληρώσει  συνολικά  το 80% της αντκειμενικής αξίας της κατοικίας σε σύνολο 19.411,92. Το υπόλοιπο του χρέους  θα διαγραφεί ,αφού τηρηθούν οι όροι της απόφασης του Ειρηνοδικείου.
-"Κουρεύει" το χρέος του οφειλέτη κατά  56%
 Τέλος, ως πιστοποιημένη ΄Ένωση Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ή με τον ν.3869/2010 (ν.Κατσέλη-Σταθακη) είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης,  καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 - 13.00,  ή να επικοινωνήσουν μαζί μας:
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2   731 00 Χανιά Λακέρδας 11 Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140  Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com
Σημείωση:Το άρθρο 9 του ν.3869/2010  "περί διάσωσης κατοικίας" ισχύει μέχρι 28-2- 2019


                 Η Πρόεδρος  της ΄
Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                Ιωάννα   Μελάκη

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Οταν οι τράπεζες μας χαρακτηρίζουν " μη συνεργάσιμους δανειολήπτες " τι οφείλουμε να κάνουμε


ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ 12-2-2019

  Χιλιάδες επιστολές από τις τράπεζες , φθάνουν στους δανειολήπτες αυτό τον καιρό, είτε ενταγμένους στο ν. 3869/2010 ή σε δανειολήπτες  οι οποίοι προσεγγίζουν τις τράπεζες αιτούμενοι εξωδικαστική ρύθμιση.
  Επειδή οι περισσότερες επιστολές παραβιάζουν τον Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών , αλλά συγχρόνως σπείρουν τον φόβο του πλειστηριασμού στους δανειολήπτες , η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, οφείλει να οπλίσει  κάθε αποδέκτη των επιστολών αυτών, με γνώση συμβουλεύοντας τα εξής
Τι πρέπει να κάνουμε,  αν λάβουμε επιστολή όπου η τράπεζα μας χαρακτηρίζει ως μη συνεργάσιμο;
 1) Ακολουθώντας των Κώδικα Δεοντολογίας, εφόσον ο δανειολήπτης δεν συμφωνεί και πιστεύει πως δεν τηρήθηκαν οι διαδικασίες για τον αποχαρακτηρισμό του ως συνεργάσιμο, πρέπει να υποβάλλει ένσταση στην αρμόδια επιτροπή ενστάσεων , της έν λόγω τράπεζας.
Στην ένσταση ,θα πρέπει να αναφέρει τους λόγους για τους οποίους δεν συμφωνεί και να παραθέσει τα κατάλληλα αποδεικτικά στοιχεία που ενδυναμώνουν την αντίρρηση του.
2) Το σημαντικό είναι ότι δεν θα πρέπει να περιμένει την απόφαση της αρμόδιας επιτροπής.
Ακόμη και σε αυτό το στάδιο που κάποιος ή δεν συμφωνεί με τον χαρακτηρισμό, ή απλώς έχει αμελήσει, ή δεν έχει δώσει σημασία στις προειδοποιητικές επιστολές της τράπεζας, μπορεί να ενταχθεί στην Διαδικασία Επίλυσης Καθυστερήσεων (Δ.Ε.Κ).
Σε αυτή την περίπτωση ο δανειολήπτης δεν αποχαρακτηρίζεται από μη συνεργάσιμος μέχρι την ολοκλήρωση της Δ.Ε.Κ και την αποδοχή της πρότασης από την τράπεζα
ΣΗΜΑΝΤΙΚΌ!!!Όλο αυτό το διάστημα εφόσον υπάρχει αίτημα ρύθμισης, σταματούν οι όποιες νομικές ενέργειες από την πλευρά της τράπεζας. 

3)Σαν δείγμα καλής πίστης, πέραν της πλήρης συνεργασίας που θα πρέπει να έχει ο οφειλέτης, όσον αναφορά την επικοινωνία και τα στοιχεία που του ζητά η Τράπεζα, θα ήταν καλό  να καταβάλλει το ελάχιστον της δόσης που είναι το 10% ,μέχρι την εφαρμογή της πρότασης που θα του κοινοποιήσει η Τράπεζα.
Στην περίπτωση τώρα που κάποιος οφειλέτης, έχει προσπαθήσει να έρθει σε συμφωνία με την τράπεζα, αλλά η λύση που του προτάθηκε από το πιστωτικό ίδρυμα, δεν τον ικανοποιεί ,και η τράπεζα  τον κρίνει ως μη συνεργάσιμο, τότε ο δανειολήπτης έχει το δικαίωμα να υποβάλλει αίτημα εξωδικαστικής επίλυσης της διαφοράς στο Συνήγορο του Καταναλωτή΄σε άλλο πιστοποιημένο φορέα  (Ενωση Καταναλωτών Κρήτης κ.α)
Το αίτημα μπορεί να πραγματοποιηθεί εντός του διαστήματος των 3 μηνών, από την έγγραφη ενημέρωση του οφειλέτη, ότι κρίθηκε «μη συνεργάσιμος».
Βέβαια σε αυτή την περίπτωση, δεν εμπίπτουν περιπτώσεις οφειλών, η τύχη των οποίων εκκρεμεί δικαστικά και είναι  άδικο να "πυρπολίζονται"  χιλιάδες καταναλωτές ενταγμένοι στο ν.Κατσέλη ,από τραπεζικά έγγραφα

  Τέλος ,ζητάμε από τα μέλη της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, που λαμβάνουν οποιοδήποτε έγγραφο  από τις τράπεζες, να επικοινωνούν άμεσα με την Ένωση.
Επιπλέον , ως πιστοποιημένη ΄Ένωση Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ή με τον ν.3869/2010 (ν.Κατσέλη-Σταθακη) είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης,  καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 - 13.00,  ή να επικοινωνήσουν μαζί μας:
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2   731 00 Χανιά Λακέρδας 11 Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140  Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com


                 Η Πρόεδρος  της ΄
Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                Ιωάννα   Μελάκη

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Ζητείται η παρέμβαση Δραγασάκη για την αποζημίωση των Ασφαλισμένων των εταιρειών Ασπίς Πρόνοια και CMMERCIAL VALUE"

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  11-2-2019

  Επειδή των θέμα των αποζημιώσεων  των  πρώην ασφαλισμένων  των εταιρειών "Ασπίς Πρόνοια και CMMERCIAL VALUE" αφορά χιλιάδες καταναλωτές, που αγωνιούν πότε θα αποζημιωθούν ,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, έστειλε επιστολή στον Υπουργό Οικονομίας , κ.Δραγασάκη,μεταφέροντας την αγωνία τους και ζητώντας την λήψη μέτρων.Στην Επιστολή της η ΄Ενωση ,μεταξύ των άλλων αναφέρει:

   "κ.Υπουργέ,


  Η  Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, με επιστολή της, ζήτησε την προσωπική παρέμβαση του Πρωθυπουργού της Χώρας , καλώντας τον να αναλάβει  πολιτική λύση, για την  πώληση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας της υπό  ασφαλιστική εκκαθάριση εταιρείας  "Ασπίς Πρόνοια ",ώστε να εισρέψουν έσοδα στα ταμεία της εκκαθάρισης ,για να διανεμηθούν στους δικαιούχους η αποζημείωση

κ.Υπουργέ,

Παρά ταύτα, καμία πρωτοβουλία και κίνηση δεν έγινε, μέχρι σήμερα, ώστε οι δικαιούχοι που βρίσκονται στην κατάσταση ,να έχουν αποζημιωθεί στο ελάχιστο 6-8%,  και όχι όλοι.

κ.Υπουργέ,
Η τύχη των ασφαλισμένων των Εταιρειών   Ασπίς Πρόνοια και CMMERCIAL VALUE,  και το ζήτημα των αποζημιώσεων είναι Εθνική υπόθεση και πρέπει να αντιμετωπιστεί άμμεσα και δίκαια Γνώμη μας είναι ότι, οι πρώην ασφαλισμένοι,  ένα μεγάλο μέρος των ασφαλισμένων, νοιώθουν την αδικία πάνω τους βαρειά, διότι :
α)Δεν βρέθηκαν στην λίστα
β)Εκείνοι που κατέφυγαν δικαστικά για να ενταχθούν στην κατάσταση των δικαιούχων, αλλά οι ανακοπές τους απορρίφθηκαν τελεσιδίκως, στερούμενοι το δικαίωμα να προσφύγουν στον Αρειο Πάγο, βάσει του ισχύοντος Ασφαλιστικού Νόμου.
γ)Επειδή υπάρχουν δύο κατηγορίες πολιτών , που άλλοι δικαιώθηκαν τελεσιδίκως και άλλοι απορρίφθηκαν τελεσιδίκως, διότι  ο καθένας προσέφυγε δικαστικά μόνος του  και η κάθε δικαστική απόφαση δεν δημιουργεί δικαστικό τετελεσμένο, και επειδή το δίκιο είναι ένα ,ζητάμε την άμεση κινητοποίηση του θέματος πολιτικά, με σκοπό την δικαίωση και αποζημίωση χιλιάδων  πρώην ασφαλισμένων των εταιρειών , που χρόνια περιμένουν να αποζημιθούν.
Τέλος ζητάμε  άμεση αποζημίωαη και  όχι αναμονή, διότι η υπομονή  των δικαιούχων αποζημίωση έχει εξατληθεί  .
Με Εκτίμηση  
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
"



Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Έσωσε την κύρια κατοικία του συζύγου της και "κούρεψε" το χρέος της κατά 95%,δανειολήπτρια τρίτεκνη μητέρα"






ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  7-02 2019

 

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εμφανώς ικανοποιημένη για το περιεχόμενο της  απόφασης του Ειρηνοδικείου του Ηρακλείου συγχαίρει την Δικαστή , όπου ρύθμισε κατά τρόπο οριστικό τα χρέη ,δανειολήπτριας με μηνιαίες καταβολές προς την μοναδική της πιστώτρα τράπεζα έπί πέντε έτη ,καθορίζοντας δόση 35 ευρώ ,"κουρεύοντας " κατά 95,5% το οφειλόμενο χρέος των 46.445,23 ευρώ.
Αναλυτικά επί του περιεχομένου της απόφασης:

Πρόκειται  για  άνεργη οφειλέτρια,   ηλικίας 50 ετών , έγγαμη ,μητέρα τριών ενηλίκων τέκνων, η οποία δανείστηκε  46.445,23 ευρω, από μία τράπεζα,με την απαίτηση εξοπλισμένη με εμπράγματη ασφάλεια, με προσημείση υποθήκης στο ακίνητο του συζύγου της ,που αποτελεί την κύρια κατοικία της αιτούσας και της οικογένειας της ,ιδιοκτησία του συζύγου της.

Εισοδήματα που διαθέτει η ίδια η δανειολήπτρια, δεν διαθέτει καθώς είναι άνεργη ,μη επιδοτούμενη.Ο σύζυγος της είναι συνταξιούχος του ΙΚΑ, με σύνταξη 460 ευρώ΄τον μήνα
Περιουσιακά στοιχεία που έχει  στην κυριότητα της ,δεν έχει περιουσιακά στοιχεία:
Ο σύζυγος της διαθέτει κύρια κατοικία και αγροτεμάχια με ελιές
Επί των παραπάνω, το Δικαστήριο του Ηρακλείου ,  με την  απόφαση του, όρισε:
-Δέχεται,  την αίτηση
-Ρυθμίζει ,τα χρέη της οφιλέτριας  , σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν.3869/2010 
-Επιβάλλει ,μηνιαία δόση 35 ευρώ, για πέντε χρόνια ,και κατά υπόλοιπα του χρέους απαλλάσσεται
-"Κουρεύει" το συνολικό χρέος , κατά 95,5%% δηλ. από το συνολικό χρέος των :46.445,23 ευρώ ,θα πληρώσει ΜΟΝΟ 2.100ευρώ
 Τέλος, ως πιστοποιημένη ΄Ένωση Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ή με τον ν.3869/2010 (ν.Κατσέλη-Σταθακη) είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης,  καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 - 13.00,  ή να επικοινωνήσουν μαζί μας:
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2   731 00 Χανιά Λακέρδας 11 Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140  Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com


                 Η Πρόεδρος  της ΄
Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                Ιωάννα   Μελάκη

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2019

"Χαστούκι" στις εισπρακτικές εταιρείες - Τσουχτερά πρόστιμα για τις συχνές ενοχλήσεις οφειλετών


Πρόστιμα συνολικού ύψους 404.600,00 ευρώ για παραβάσεις της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών και συγκεκριμένα για τους γενικούς όρους συναλλαγών, τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος, την εμπορία από απόσταση προϊόντων και υπηρεσιών, τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, τις εγγυήσεις, την λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών, ειδικότερων τραπεζικών και ασφαλιστικών θεμάτων, κλπ. επέβαλε το 2018 η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή σε επιχειρήσεις της χώρας.
Από το συνολικό ποσό των προστίμων, τα 277.500 ευρώ αφορούν σε εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αναφορικά με τη συχνότητα όχλησης των οφειλετών, τη μη ταυτοποίησή τους, την όχλησή τους στην εργασία και σε περιπτώσεις που οι οφειλές τους βρίσκονται σε ρύθμιση ή διακανονισμό.
Τα υπόλοιπα πρόστιμα αφορούν στα εξής:
- Πρόστιμα συνολικού ύψους 85.500 ευρώ σε επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και ηλεκτρονικά καταστήματα, για μη εκπλήρωση της εγγύησης, για είσπραξη ποσών για αγορά αγαθών τα οποία δεν παραδόθηκαν, για μη αναγνώριση του δικαιώματος της αναιτιολόγητης υπαναχώρησης στην εξ αποστάσεως σύμβαση εντός της ορισμένης χρονικής προθεσμίας των 14 ημερών, για την παραπλάνηση των καταναλωτών σχετικά με την τιμή και την διαθεσιμότητα αγαθού, για την παραπλάνηση των καταναλωτών σε σχέση με τα δικαιώματά τους από την νόμιμη εγγύηση και τις υποχρεώσεις του προμηθευτή ηλεκτρονικού καταστήματος, για δημιουργία αναληθούς εντύπωσης ως προς την ταυτότητα του προμηθευτή, για παροχή εσφαλμένων πληροφοριών ως προς τα χαρακτηριστικά του αγαθού και για μη επιστροφή των χρημάτων που κατέβαλε ο καταναλωτής μετά από ακύρωση σύμβασης αγοράς αγαθού εξ αποστάσεως.
- Πρόστιμο ύψους 39.600 ευρώ σε ινστιτούτο αισθητικής, επειδή δεν κατήρτισε έντυπες συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με τους καταναλωτές και δεν επέστρεψε τα αχρεωστήτως εισπραχθέντα ποσά.
- Πρόστιμο ύψους 2.000 ευρώ σε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, επειδή δεν χορήγησε σε οφειλέτη, εντός του προβλεπόμενου χρονικού ορίου, την αναλυτική κατάσταση οφειλών του, προκειμένου να την καταθέσει στο αρμόδιο Ειρηνοδικείο.
- Επιπλέον η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή επέβαλε 9 διοικητικές κυρώσεις σύστασης για συμμόρφωση επιχειρήσεων με την νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή.
Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή σημειώνει επίσης σε ανακοίνωσή της ότι, κατά την διάρκεια του προηγούμενου έτους πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις από την γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή με σκοπό την πληρέστερη ενημέρωση των καταναλωτών και των προμηθευτών ως προς το νέο διαμορφωθέν θεσμικό πλαίσιο για την προστασία των καταναλωτών, όπως η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβούλιου Καταναλωτή και Αγοράς (ΕΣΚΑ), μία εκδήλωση για τον νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR)-Ηλεκτρονικό Εμπόριο και μία ημερίδα για τη «Νέα Συμφωνία για τους καταναλωτές» και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης τους στην ενιαία αγορά στο πλαίσιο των ραγδαίων μεταβολών της.
Επίσης, κατά το έτος 2018, η γενική διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε τέσσερα Δελτία Τύπου για την ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού σε θέματα επικαιρότητας και συνεργάστηκε με την Γενική Διεύθυνση Δικαιοσύνης και Καταναλωτών (DG JUST) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προώθηση της ευρωπαϊκής καμπάνιας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την ενεργειακή απόδοση μέσω της ανάρτησης σχετικών πληροφοριών στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή www.efpolis.gr.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η γραμμή καταναλωτή 1520 υποδέχεται τις καταγγελίες των καταναλωτών και παρέχει συμβουλές για τις συναλλαγές τους με τις επιχειρήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Οι ΕΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΦΥΛΑΝΕ "ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ"

Γράφει η Ιωάννα Μελάκη

Οι ΕΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΦΥΛΑΝΕ "ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ"
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα πλέον.Για χάριν της καρέκλας , "πρόδωσαν" ιστορία και πούλησαν τον Ελληνικό Λαό και εννοώ τον συνεταιρισμό του Κράτους με ντόπια και ξένα συμφέροντα.Μιλάμε ότι φέραμε ένα νόμο κόσμημα (ν.Κατσέλη) για την υποστήριξη του πολίτη που η ίδιοι ώθησαν στην υπερχρέωση και τώρα τον καταργούν, σαν να θέλουν να εξαφανίσουν τον ΄Ελληνα!!!
Αδέλφια, δεν νοιάζονται για μας καθημερινά το αποδεικνύουν με τις πράξεις τους, μην ακούτε τα "παραμύθια" τους, αφού δώσανε τελεσίγραφο ότι καταργούν το άρθρο 9 του ν.3869/2010 (προστασία πρώτης κατοικίας).
Η ΄Άνωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ζήτησε την παράταση του άρθρου 9 του ν.3869/2010 για ένα έτος ακόμα, ώστε να γίνουνε οι απαραίτητες συζητήσεις από τα εμπλεκόμενα μέρη(καταναλωτές, τράπεζες, Κυβέρνηση) Δεν μας άκουσαν , δεν μπήκαν ούτε καν στον κόπο, να μας ζητήσουν τις απόψεις μας.Αν και είμαστε επίσημοι Εθνικοί φορείς, συμμετέχουμε στα περισσότερα θεσμοθετημένα όργανα της αγοράς , της οικονομίας και του περιβάλλοντος Ακούμε ότι "μαγειρεύουν" διάφορα μοντέλα , γιατί λέει οι αποφάσεις των Δικαστηρίων δεν στηρίζουν μονομερώς τις τράπεζες.Και ότι αναρμοδίως διαπιστώνουν την ένταξη πολλών δανειοληπτών χαρακτηρίζοντας τους "μπαταξήδες"
Τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, μία Δημοκρατία ,θα πρέπει να στηρίζεται στο Σύνταγμά της και στην Δικαιοσύνη.Δεν είναι Δημοκρατία , τα θυσιάζουμε όλα , για να παραμείνουμε στην καρέκλα.
Μαθαίνουμε ότι η Κυβέρνηση, μιλάει με τραπεζίτες και με θεσμούς, βιάζεται να μας φέρει ΥΠΟΚΑΤΆΣΤΑΤΟ προστασίας της Πρώτης κατοικίας, που φυσικά θα είναι " το φιρμάνι" να παραδώσουμε τα σπίτια μας...........Γιατί την διαχείριση του χρέους των πολιτών , το αφήνει στις τράπεζες και στα υποκατάστατα αυτών, να λύνουν και να δένουν...
Ως άνθρωπος της κοινωνίας , υπογραμμίζω ότι η Κυβέρνηση οφείλει να πράξει ΣΉΜΕΡΑ τα παρακάτω:
1) Επειδή το υποκατάστατο του ν.Κατσέλη , όπως συζητείται δημοσιογραφικά, δεν προσφέρει τίποτα στον υπερχρεωμένο, αλλά αντίθετα τον βγάζει από τα "νερά" του η Κυβέρνηση οφείλει να δώσει νέα ΠΑΡΆΤΑΣΗ στο ν.Κατσέλη, για να εξεταστεί από παντού το νέο υποκατάστατο του.
Σημαντικά σημεία π.Χ επιτόκιο, δεν κουβεντιάστηκε , haircut κ.α
2)Να μπορεί ο δανειολήπτης να κάνει εξωδικαστική πρόταση, είτε από τον Συνήγορο του Καταναλωτή, είτε από Πιστοποιημένη Εθνική ΄Ένωση Καταναλωτών.
3)Να υπάρξει ένας Ανεξάρτητος Φορέας,που θα αναλάβει όλα τα δάνεια (τ.Ιταλικού μοντέλου) για να μπορέσει ανάλογα με την εισοδηματική και περιουσιακή κατάσταση εκάστου οφειλέτη να λυθεί το θέμα της υπερχρέωσης
Τέλος, είναι αδύνατο να λυθεί , ένα τόσο σημαντικό θέμα, σε μια μεταμνημονιακή εποχή, χωρίς την ενεργό συμμετοχή του ίδιου του οφειλέτη -δανειολήπτη, και των οργάνων που τον εκπροσωπούν