Σελίδες

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019

Ε.Π.Κ.ΚΕ.Π.Κ.Κρήτης


ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ  29-11-2019


 Πρωτοφή γεγονότα βιώνουμε!!! Οι τράπεζες επιδιώκουν πλειστηριασμό και σε δανειολήπτες του ν.Κατσέλη !!!

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019

Οχι θύματα οι καταναλωτές της Black Friday


 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Χρόνια τώρα, καθιερώθηκε και στην Χώρα μας, ένα ξενόφερτο έθιμο "Ο  θεσμός της Black Friday'", κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν διαφημίζουν πολύ δελεαστικές προσφορές, σε  προϊόντα της επιλογής τους,για περιορισμένο αριθμό ημερών και με τους καταναλωτές  να ανυπομονούν να τρέξουν να κάνουν τις αγορές τους "πιάνοντας " την ευκαιρία ,για να αγοράσουν  ειθυμιτά προιόντα  σε συμφέρουσες γιαυτούς τιμές.
Και επειδή  οι καταναλωτές προιδεαζόμενοι ΄από τις διαφημίσεις των ημερών, θα βρεθούν σε πολλά καταστήματα στην ουρά, για να προλάβουν τις αγορές τους, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, συστήνει στους  καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές, οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές, μη συμφαίρουσες και μπορεί τα προιόντα να είναι "στοκ" περασμένης τεχνολογίας, ή και ελαττωματικά Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, σε σχετική ανακοίνωσή της , συμβουλεύει τους καταναλωτές ,πως να αποφύγουν να γίνουν "θύματα " με τις αγορές τους,  στην Black Friday Οι συμβουλές της:   -Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές ,συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.-Ζητάμε  πάντα την απόδειξη ,για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.-Να αγοράζουμε προιόντα ,που έχουμε προηγουμένως έρευνα για την τιμή πώλησης και να υπάρχει διαφορά στην τιμή προσφοράς.Δεν κάνουμε αλόγιστες αγορές, επειδή μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου , με τα διαφημιστικά "τρικ" μας  καλλεργησαν υποσυνείδητα την καταναλωτική φρενίτιδα, για τους δικούς τους κερδοσκοπικούς λόγους, να αισθανόμαστε ότι  "πρέπει " να εκμεταλλευτούμε τις προσφορές της συγκεκριμένης ημέρας , να αφήνουμε στην άκρη τις υποχρεώσεις μας και ως να μας έχει πιάσει αλόγιστη φρενίτιδα. να τρέχουμε στα μαγαζιά
Τέλος ,η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , καλεί τους καταναλωτές ότι ,για οποιοδήποτε πρόβλημα, παράπονο ή καταγγελία, που αφορά τις συναλλαγές σας, μπορείτε να απευθύνεστε στα τηλ.1520 Γενική Γραμμαατεία Καταναλωτή και στα δικά της 2821092666 και 2821092306

  Η Πρόεδρος  της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης 

                    Ιωάννα Μελάκη 

Ε.Π.Κ.Κρήτης:"Νέα εκκαθάριση στις 28-11-2019 επιπλέον συμβόλαια και εντολές πληρωμής των εταιρειών ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ και για την COMMERCIAL VALUE ΑΑΕ"



 ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ  28-11-2019


 Βάσει της διαδικασίας προσωρινών διανομών ο ασφαλιστικός εκκαθαριστής ανακοινώνει ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία ελέγχου και πιστοποίησης των δικαιούχων και των απαιτήσεών τους για 558 επιπλέον συμβόλαια συνολικά και συγκεκριμένα 439 για την    ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ  και  119την COMMERCIAL VALUE ΑΑΕ Με  βάση τη διαδικασία αυτή δόθηκαν τη 27 Νοεμβρίου 2019 εντολές πληρωμής στις πληρώτριες τράπεζες, για την καταβολή του ποσού των προσωρινών διανομών των δικαιούχων
Διευκρινίζεται ότι η διαδικασία πιστοποίησης δικαιούχων και διανομής των εταιρειών ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ και COMMERCIAL VALUE AAΕ θα συνεχιστεί και μετά τη διενέργεια της τρέχουσας διανομής.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι μπορούν να απευθύνονται στην ιστοσελίδα των υπό εκκαθάριση εταιρειών και τα μέλη της ΄Ενωσης στα τηλ. 2821092666 και 
 2821092306


      Η Πρόεδρος  της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης 

                    Ιωάννα Μελάκη 

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης:Νοιώθετε αδικημένοι από τα λάθη των γιατρών; Διεκδικήστε τα δικαιώματα σας


 Δελτίο  Τύπου   22-11-2019


  Με αφορμή καταγγελίες πολιτών για ιατρικά λάθη και τους  έχοντες ευθύνη, να μη τα αποδέχονται η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, συμμεριζόμενη  την αγωνία και το άγχος χιλιάδων πολιτών ,εξέδωσε σχετική ανακοίνωση στην οποία αναφέρονται  τα εξής:
"Είμαστε δίπλα στους Πολίτες που τα δικαιώματα τους θίγονται από τους γιατρούς , την αμέλεια και τα λάθη τους.
Επειδή ,πολλά συμβαίνουν στην καθημερινότητα  μας  και οι γιατροί βρίσκουν την α ή β  δικαιολογία ,προκειμένου να "καλύψουν" τα λάθη τους , και να αποφύγουν την τιμωρία τους,για την αποκατάσταση της αλήθειας,  η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,στέκεται με διακριτικότητα και σύνεση στο πλευρό όσων έχουν αδικηθεί  από τα ιατρικά λάθη και παραλήψεις και επιθυμούν να διεκδικήσουν το δίκιο τους, μέσω της ενημέρωσης των δικαιωμάτων τους, ως ασθενείς   και μετέπειτα της διεκδίκησης αυτών μέσω, νομικής οδού.(εξωδικαστικής διαμεσολάβησης -δικαστικώς)
 

ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ
Χειρουργικό λάθος
Λάθος διάγνωση
Οδοντιατρικό λάθος
Γυναικολογικό λάθος
Πλαστική χειρουργική
Άλλες περιπτώσεις



                               Η Πρόεδρος  


                 της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
                     
                          Ιωάννα Μελάκη

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019

Εθιμοτυπική επίσκεψη της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων

Κρήτη | 18.11.19 16:22
Εθιμοτυπική επίσκεψη της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων

Οι Εκπρόσωποι της Ένωσης και ο Αντιπεριφερειάρχης συζήτησαν θέματα που αφορούν στην προστασία των καταναλωτών
Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, κ. Νίκο Καλογερή, πραγματοποίησε σήμερα, Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019, η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, κα Ιωάννα Μελάκη, συνοδευόμενη από Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης.
Οι Εκπρόσωποι της Ένωσης και ο Αντιπεριφερειάρχης συζήτησαν θέματα που αφορούν στην προστασία των καταναλωτών, οι οποίοι βιώνουν δύσκολες κοινωνικές και εργασιακές συνθήκες λόγω της οικονομικής κρίσης της τελευταίας δεκαετίας, και συνεπώς έχουν αυξημένη ανάγκη από νομική υποστήριξη στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους.
Σ’αυτό το πλαίσιο η κα Μελάκη επεσήμανε τη σπουδαιότητα του έργου της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών η οποία υπερασπίζεται σταθερά τα δικαιώματα των καταναλωτών αυτή τη δύσκολη περίοδο.
Αναλυτικά ¨Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα, με την ΄Ενωση να ενημερώνει για τις δράσεις της επί της προστασίας των καταναλωτών σε Παγκρήτιο επίπεδο και όχι μόνο, ιδιαίτερα την στήριξη των υπερχρεωμένων νοικοκυριών σε περίοδο κρίσης και συνεχίζει
  Και οι δύο φορείς από την μεριά τους επισήμαναν την ανάγκη στήριξης των δανειολειπτών που  η "συνέπεια" τους διακρίνει στην ζωή τους, για να ρυθμίσουν το χρέος τους και να απαλλαχθούν από την πίεση των εταιρειών απαίτησης χρεών.
 Σημαντική ήταν  από την κ.Μελάκη, η ενημέρωση προς τον Αντιπεριφερειάρχη κ.Νίκο Καλογερή ,για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΄Ενωση στην λειτουργία της εστιάζοντας την συζητηση στο σημαντικότερο τα της στέγασης, καλώντας τον Αντιπεριφερειάρχη, να συμβάλλει στην εξεύρεση  γραφείου στέγασης, της ΄Ενωσης των Καταναλωτών (ως εκ του νόμου υποχρεούται) για να συνεχίσει αμέριμνα να προσφέρει τις εθελοντικές της υπηρεσίες στη κοινωνία.

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης" Προσοχή στις επιστολές των τραπεζών "περί προστασίας της κύριας κατοικίας"

 
 ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ  15-11-2019

  
 Σε Δελτίο Τύπου, αποτυπώνει την οργή και την αγανάκτηση της, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, έναντι των  νέων επιστολών .που στέλνουν οι τράπεζες ,με θέμα "Προστατεύστε σήμερα την κύρια κατοικία σας!"  
  Στο κείμενο της ανακοίνωσης ,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, μεταξύ των άλλων ,αναφέρει :
  Mε έκπληξη μας, δεχτήκαμε αυτές τις επιστολές που μας προσκομίσανε μέλη μας που έχουν  ενταχθεί στο ν.Κατσέλη και αντί να μας χαροποιήσουν ότι οι τράπεζες "έβαλαν νερό στο κρασί τους" ,αντιμετωπίζοντας τους πελάτες τους ,με πνεύμα ρύθμισης του χρέους τους, διαπιστώθηκε απροσανατολισμός και χάος...
  Διότι οι επιστολές αυτές, στέλνονται σε οφειλέτες ενταγμένους στο ν.3869/2010  (Κατσέλη)πελάτες τους, καλώντας τους, να ενταχθούν στο νέο Νόμο(4605/2019) ηλεκτρονική πλατφόρμα , ουσίας για να τους  παραπλανήσουν , διότι οι δανειολήπτες αυτοί έχουν δρομολογηθεί και η κατοικία τους προστατεύεται και οποιανδήποτε παρέκκλιση τους, από την νομοθεσία που έχουν ενταχθεί τους αφήνει αφήνει έκθετους, στο πουθενά..
  Επειδή , η πρακτική αυτή , αποσυντονίζει τους δανειολήπτες που βρίσκονται στην δικαστική διαδικασία Ένταξης στο ν.Κατσέλη , δεν τους προσφέρει ρύθμιση,καθώς οι προϋποθέσεις για να κριθούν επιλέξιμοι στο νέο Νόμο(4605/2019) ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι  ασφυκτικά ορισμένες ,οφείλουμε ως ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, να την καταγγείλουμε Δημόσια, επισημαίνοντας τα αρνητικά και να προτρέψουμε τους δανειολήπτες να μην τους ακολουθήσουν ,αλλά να φροντίσουν να ενημερωθούν από ειδικευμένες πηγές(Ειδική  Γραμματεία Ιδιωτικού χρέους, Ενώσεις Καταναλωτών και ειδικευμένους δικηγόρους}για τα οφέλη και τα μειονεκτήματα της κάθε επιλογής που έχουν στη διάθεση τους
Τέλος , καλούμε τους Υπυργούς Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι – Σπυρίδωνα Γεωργιάδη, τον Υφυπουργό Ανάπτυξης, Επενδύσεων - Βιομηχανίας και Εμπορίου κ. Νίκο Παπαθανάση και τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κ. Παναγιώτη Σταμπουλίδη να πράξουν τα δέοντα , προστατεύοντας τους δανειολήπτες από αυτές τις παραπλανητικές εις βάρος ανυποψίαστων καταναλωτών  επιστολές.
                            Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
                                                  Ιωάννα Μελάκη

 
 
 
 

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Είμαστε δίπλα σε κάθε οφειλέτη, που παραβιάζονται τα δικαιώματα του από τις "εισπρακτικές"

 
 ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ  13-11-2019
 
Με αφορμή  τα παράπονα και τις καταγγελίες από δανειολήπτες -εγγυητές  τραπεζών,για τον τρόπο που λειτουργούν οι ενημερωτικές εταιρείες, οι γνωστές (εισπρακτικές)΄,όπου σε κάποιες περιπτώσεις δημιουργούν φόβο, τρόμο και γενικά επιτίθονται με μη νόμιμη και επιτρεπτή συμπεριφορά ,προς τους δανειολήπτες -καταναλωτές ,με αποτέλεσμα κάποιοι  ακόμα να φθάνουν σε ψυχολογικά κέντρα ,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,  σε σχετική ανακοίνωση της , καταγγέλλει τις συμπεριφορές επικοινωνίας των υπαλλήλων των εταιρειών αλλά και δίνει τις οδηγίες της, για  τα δικαιώματα των οφειλετών, απέναντι σε κάθε καταχρηστική συμπεριφορά ,που δέχονται από τις ενημερωτικές εταιρείες, αλλά και με ποιο τρόπο μπορούν να τα διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους και να τα προασπίσουν, προκειμένου να αποζημιωθούν, λόγω των παράνομων ενεργειών τις οποίες υφίστανται, αλλά και οι εταιρείες αυτές, να τιμωρηθούν είτε διοικητικώς είτε δικαστικώς.
 Τι είναι οι ενημερωτικές (εισπρακτικές )εταιρείες; Οι ενημερωτικές  εταιρείες, είναι εταιρίες, που έχουν ως αποκλειστικό καταστατικό σκοπό την εξώδικη ενημέρωση οφειλετών, για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων και απαιτητών χρηματικών οφειλών τους, έναντι δανειστών (συνήθως Τραπεζών), , καθώς και τη διαπραγμάτευση του χρόνου, του τρόπου και των λοιπών όρων αποπληρωμής των οφειλών, κατ` εντολή και για λογαριασμό των δανειστών (συνήθως τραπεζών) .
Οι εταιρείες αυτές, οφείλουν βάσει Νόμου ,να δρουν με γνώμονα το σεβασμό της προσωπικότητας και της οικονομικής ελευθερίας των οφειλετών , ενώ επίσης η επιχειρηματική τους δράση πρέπει να διέπεται από τις αρχές της επαγγελματικής δεοντολογίας, της ευπρέπειας, της συναλλακτικής ευθύτητας, της ειλικρίνειας, κατά την επικοινωνία, της διαφάνειας, του σεβασμού της προσωπικότητας, της ιδιωτικής ζωής, της υγείας, της ασφάλειας.
 Οι εν λόγω εταιρείες  συμβάλλονται με τους δανειστές (τράπεζες) με σκοπό (μόνο) να ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ τους δανειολήπτες-οφειλέτες για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους (και όχι να ασκούν πίεση για  να εξοφληθούν οι οφειλές αυτές!). 
Σημ.Δεν επιτρέπεται στις Τράπεζες η ανάθεση εντολής ενημέρωσης , για την ίδια ληξιπρόθεσμη οφειλή σε περισσότερες πλην μίας εισπρακτικής εταιρείας.

Τι προβλέπει ο νόμος για τη λειτουργία τους:
Η επικοινωνία της εισπρακτικής ,με τον οφειλέτη, πρέπει να γίνεται εντός εύλογου χρόνου και με συχνότητα τηλεφωνικών κλήσεων όχι παραπάνω από μία φορά, ανά δύο μέρες.
  • Η τηλεφωνική επικοινωνία από την εισπρ. εταιρεία για την ενημέρωση του οφειλέτη, για οφειλή επιτρέπεται να πραγματοποιείται μετά την πάροδο δέκα τουλάχιστον ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη και μόνο από τις 9:00 έως 20:00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες.
  • Κατά την επικοινωνία του εκπροσώπου της εισπρ. εταιρείας, με τον οφειλέτη, ο πρώτος θα πρέπει να κάνει γνωστή στον οφειλέτη την ιδιότητά του (εν προκειμένω υπάλληλος/εργαζόμενος της εταιρείας) και να μην αντιποιείται ιδιότητες που δεν φέρει, δηλαδή να μην δίνει άμεσα ή έμμεσα στον οφειλέτη την εντύπωση ότι είναι υπάλληλος ή εκπρόσωπος της Τράπεζας, δικηγόρος ή δικαστικός επιμελητής, πρακτική που χρησιμοποιείται δυστυχώς αρκετά συχνά για να φοβηθεί ο εκάστοτε οφειλέτης και να αποκτήσουν οι απειλές της εταιρείας μεγαλύτερο βάρος.
  • Απαγορεύεται ,στον εκπρόσωπο της εισπρ. εταιρείας οποιαδήποτε άσκηση σωματικής βίας, ψυχολογικής πίεσης και γενικά οποιαδήποτε ενέργεια ικανή να προκαλέσει (ή έστω με σκοπό να προκαλέσει) στον οφειλέτη αίσθημα φόβου ως προς την τύχη του επαγγέλματός του, της περιουσίας του ή τη ζωής και την υγείας του, καθώς φυσικά και των οικείων του.
  • Απαγορεύεται ,επίσης στον εκπρόσωπο της εταιρείας οποιαδήποτε προσβλητική συμπεριφορά με αποδέκτη τον οφειλέτη. Πέρα από τις αυτές καθ’ αυτές προσβλητικές ή υβριστικές εκφράσεις που φυσικά δεν δικαιολογούνται για κανένα λόγο, θα πρέπει να επισημανθεί ότι στην απαγόρευση αυτή εντάσσεται και η ειρωνεία που πιθανώς επιδεικνύει ο πρώτος ,απέναντι στον οφειλέτη.
  • Επίσης δεν επιτρέπεται και δεν δικαιολογείται για κανέναν λόγο στους εκπροσώπους της εισπρ. εταιρείας η δυσφήμιση (ή και η απειλή δυσφήμισης) του οφειλέτη στο οικογενειακό ή εργασιακό περιβάλλον του. Δηλαδή, η ενημέρωση του εκάστοτε οφειλέτη για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του, αφορά αυτόν και μόνο και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποδέκτες των πληροφοριών αυτών άλλα άτομα πλην του ιδίου και μόνο!
  • Απαγορευμένη επίσης είναι ,κάθε παραπλανητική πληροφόρηση του οφειλέτη, καθώς και οι κατ` οίκον ή στο χώρο εργασίας του οφειλέτη επισκέψεις, όπως επίσης και οι επισκέψεις σε άλλους χώρους αυστηρώς προσωπικούς (ενδεικτικά αναφέρονται τα νοσοκομεία).
Ειδικές Υποχρεώσεις των εισπρακτικών εταιρειών
  • Σε κάθε τηλεφωνική επικοινωνία με τον οφειλέτη, οι εταιρείες έχουν υποχρέωση να διαθέτουν εμφανή τον αριθμό προέλευσης κλήσης, να παρέχουν πλήρη και σαφή ενημέρωση στους οφειλέτες, τόσο για το ονοματεπώνυμο του καλούντος υπαλλήλου και την ιδιότητα του, όσο και για τον αριθμό Μητρώου της Εταιρείας.
  • Απαγορεύεται, στις εισπρακτικές εταιρείες να αντιποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο, κατά την επικοινωνία τους ,με τους οφειλέτες την επωνυμία ή το διακριτικό τίτλο των δανειστών - εντολέων τους. Όπως προαναφέρθηκε, οι εισπρακτικές εταιρείες. είναι διαφορετικές νομικές οντότητες από τις τράπεζες και υπόκεινται σε άλλο νομικό καθεστώς. Ως εκ τούτου, δεν επιτρέπεται να αναφέρουν στις τηλεφωνικές επικοινωνίες τους με τους οφειλέτες ότι καλούν πχ. από την «Α.» Τράπεζα, ακριβώς επειδή δεν είναι εκπρόσωποι ή υπάλληλοι της ,εν λόγω τράπεζας, αλλά διαφορετική εταιρεία, άσχετα αν συνεργάζονται με αυτήν.
Κυρώσεις
  • α)Σε περίπτωση παραβίασης των ανωτέρω υποχρεώσεων/απαγορεύσεων από τις ενημερωτικές εταιρείες επιβάλλονται και Διοικητικές και Ποινικές κυρώσεις
Η προηγούμενη ενημέρωση από τον δανειστή - Τράπεζα

Προσοχή !!!  η Τράπεζα με την οποία κάθε οφειλέτης - δανειολήπτης έχει συμβληθεί, θα πρέπει να τον έχει εκ των προτέρων ενημερώσει ,σχετικά με τη δυνατότητα και την πρόθεση της τελευταίας να μεταβιβάσει τα προσωπικά του στοιχεία σε εισπρακτική εταιρεία, στην οποία και θα της αναθέσει να προβεί στις περαιτέρω ενέργειες ενημέρωσης. Αν δεν το κάνει, ή αν η ενημέρωση αυτή δεν είναι σαφής και περιέχουσα ακριβείς λεπτομέρειες ως προς την εισπρακτική εταιρεία και τα δεδομένα του οφειλέτη τα οποία αυτή θα λάβει γνώση, δημιουργείται ευθύνη της Τράπεζας ,απέναντι στον οφειλέτη από τις διατάξεις σχετικά με τον νόμο περί προσωπικών δεδομένων (βλ. και Κανονισμό GDPR), επίσης με πλήθος δικαστικών αποφάσεων να δικαιώνουν τους πολίτες και αναγκάζοντας τα τραπεζικά ιδρύματα να τους αποζημιώσουν (βλ. σχετικές αποφάσεις παρακάτω).

Τι πρέπει να κάνετε για να προασπίσετε τα  δικαιώματα σας

Είμαστε καταναλωτές ,έχουμε δικαιώματα!!!
Για να τα διεκδικήσουμε θα πρέπει o oφειλέτης, να έχει στο νού του τα εξής:
 Να σημειώνει: πότε έγινε η κάθε κλήση, με ποιόν υπάλληλο μίλησε, ποια εταιρεία τον κάλεσε, ποιος είναι ο αριθμός της εταιρείας στο αντίστοιχο μητρώο των εταιρειών αυτών, ποιος ήταν ο τηλεφωνικός αριθμός από τον οποίο έγινε η κλήση, για ποια οφειλή του έγινε η κλήση, αν ενημερώθηκε από τον υπάλληλο ότι η κλήση τους καταγράφεται, αν ο υπάλληλος κατά την αρχή της τηλεφωνικής συνομιλίας έκανε ταυτοποίηση των στοιχείων του οφειλέτη για να επαληθεύσει ότι μιλάει με τον ίδιο, πώς του μίλησε ο υπάλληλος, τι ακριβώς ήταν αυτό που του είπε και τι εκφράσεις χρησιμοποίησε και πόσο διήρκησε η κάθε κλήση.
  • Επίσης, καλό θα ήταν όταν η συνομιλία γίνεται στο κινητό, ο κάθε οφειλέτης να αποθηκεύει ως εικόνα, όπως με τη μέθοδο «print-screen» (ούτως ώστε να μπορούν να προσκομισθούν εάν χρειαστεί στο Δικαστήριο), ή με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο, τα στοιχεία των κλήσεων που αποθηκεύονται αυτόματα στο κινητό (δηλ. ο αριθμός που τον κάλεσε, η ημερομηνία που έγινε η κλήση και πόσο διήρκησε αυτή).
  •  Αντίθετα, αν ο αριθμός ο οποίος καλεί τον οφειλέτη είναι μη εμφανής στον τελευταίο (δηλ. με απόκρυψη), δεν υπάρχει κανένας λόγος να απαντηθεί η κλήση, ενώ αν οι πολίτες διαπιστώσουν ότι τέτοιες κλήσεις με απόκρυψη επαναλαμβάνονται, καλό θα ήταν να απευθυνθούν στον οικείο πάροχο τηλεφωνίας που έχουν ζητώντας να μάθουν ποιος τους καλεί και εν συνεχεία να απευθυνθούν στον εισαγγελέα.
  • Ένα άλλο επίσης ζήτημα που θα πρέπει να γνωρίζουν οι οφειλέτες είναι ότι έχουν δικαίωμα, εφόσον ενημερώσουν πρώτα τον συνομιλητή τους και αυτός συμφωνήσει, να ηχογραφούν επίσης τις τηλεφωνικές αυτές κλήσεις. ΠΡΟΣΟΧΗ! Η εν λόγω καταγραφή μπορεί να λάβει χώρα από τον οφειλέτη ΜΟΝΟ και ΕΦΟΣΟΝ ενημερωθεί πριν ο υπάλληλος και συναινέσει σε αυτό! Σε κάθε άλλη περίπτωση, ο οφειλέτης παρανομεί και μπορεί να βρεθεί προ πολύ δυσάρεστων εξελίξεων. Σχεδόν πάντα όμως, όσες φορές έχει ανακύψει το εν λόγω ζήτημα, οι υπάλληλοι αναφέρουν απλά ότι δεν συναινούν στην καταγραφή και η κλήση σταματά.
  • Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε και ανωτέρω, καλό θα ήταν ο εκάστοτε οφειλέτης να κάνει χρήση του δικαιώματός όπως αιτηθεί να παραλάβει γραπτά αναλυτική κατάσταση για την οφειλή για την οποία δέχεται την τηλεφωνική κλήση.
  • Τέλος , η 'Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, στέλνει μήνυμα , σε όλους εκείνους που  στον βωμό κάποιας χρηματικής αμοιβής,  "σπέρνει" φόβο και τρόμο σε κάθε πολίτη, στα πλαίσια τάχα της ενημέρωσης, ότι δεν θα ανεχθεί πλέον κανένα παράπονο παράτυπης ενέργειας,να αλλάξουν τακτική, καθώς η Χώρα μας διαθέτει πλούσια νομοθεσία ,που θα πρέπει να τηρείται .

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "10 χρόνια αναμονής και υπομονής από τους ζημιωθέντες των ασφαλιστικών εταιρειών




 ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 13-11-2019

 

 Με αφορμή την αγωνία και τα ερωτήματα των πρώην ασφαλισμένων,των εταιρειών,Ασπίς Πρόνοια & Comercial value ,πότε θα τους γίνει η καταβολή της αποζημίωσης τους, από την εκκαθαρίζουσα Αρχή, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, σε σχετική ανακοίνωσή της   αναφέρεται στο απαντητικό έγγραφο της Αρχής, ότι η εκκαθαρίστρια Αρχή. κάνει τις δέουσες κινήσεις (έχει προβεί σε πλειστηριασμό  κινητών και ακινήτων) περιουσιακών στοιχείων της Ασπίδας, προκειμένου να βρεθούν χρήματα για να καλύψει  τις ανάγκες αποζημίωσης και οι οποίες θα καλυφθούν με σειρά προτεραιότητας ,όπως ο σχετικός πίνακας των δικαιούχων αποζημίωσης και οι δικαστικές αποφάσεις ορίζουν.

Στην ανακοίνωση της ακόμα η ΄Ενωση των Καταναλωτών, τονίζει: "Διαχρονικό το θέμα  της αποζημίωσης  των πρώην ασφαλισμένων  των εταιρειών, Ασπίς Πρόνοια & Comercial value, δεκάδες χιλιάδες  `ασφαλισμένοι οι οποίοι αναγκάστηκαν να (δια) συρθούν  στις δικαστικές αίθουσες και να υποστούν εξουθενωτικές ψυχολογικές και οικονομικές συνέπειες διεκδικώντας το αυτονόητο δίκιο τους. Πολιτική η απόφαση για  τo κλείσιμό των εταιρειών , πολιτική υπήρξε και η  απόφαση αποζημίωσης των ασφαλισμένων, αλλά ποίοι αποζημιώθηκαν και με ποιο ποσό; Εύλογα τα ερωτήματα αλλά και εύλογη η αγανάχτηση τόσο των ίδιων των θιγμένων καταναλωτών ,όσων και των συλογικοτήτων που τους στηρίζουν.
 Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, υποστηρίζει πως η νέα κυβέρνηση οφείλει να δώσει λύση εδώ και τώρα, σε ένα πρόβλημα ,που το γνωρίζει πολύ καλά, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην αναβάθμιση του θεσμού της ιδιωτικής ασφάλισης ο οποίος έχει ταλαιπωρηθεί αφάνταστα από αυτό το ζήτημα.Η νέα Κυβέρνηση , γνωρίζει ότι .οφείλει μία ευνομούμενη πολιτεία να αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη ευαισθησία τέτοια περιστατικά, διότι αφενός μεν αφορούν ανθρώπινες ζωές, κρίσιμα ζητήματα υγείας,  περιουσιακά στοιχεία κλπ  αφετέρου δε ,έχει τον πλήρη έλεγχο και την εποπτεία του τόσο ευαίσθητου αυτού κλάδου, οπότε φέρει την νομική και ηθική ευθύνη της άμεσης αποκατάστασης των ζημιωθέντων, γιαυτό πρέπει να ενεργήσει άμεσα και συντονισμένα, καθώς έχουν περάσει 10 χρόνια, και οι άνθρωποι ζουν την επελπισία.

  Τέλος, ενημερώνουμε τους ζημιωθέντες, ότι η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, παρακολουθεί το θέμα από κοντά και το μόνο που χρειάζεται είναι η δέουσα υπομονή.

 

   ΗΠρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

 

                Ιωάννα Μελάκη


 

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2019

ΥΠΟΙΚ: Βελτιώσεις στο πλαίσιο προστασίας της α' κατοικίας

Βελτιώσεις στο υπάρχον θεσμικό πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας, με σκοπό τη διευκόλυνση των οφειλετών, έτσι ώστε περισσότεροι δικαιούχοι να μπορούν να ενταχθούν στις προστατευτικές ρυθμίσεις του νόμου, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.

Αναλυτικότερα, επιτρέπεται πλέον να υποβάλουν αίτηση για να προστατέψουν την κύρια κατοικία τους και όσοι διαμένουν σε μισθωμένο ή παραχωρημένο ακίνητο, εκτός της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία βρίσκεται η κύρια κατοικία τους. Αφορά κυρίως σε όσους διαμένουν σε άλλη πόλη λόγω της εργασίας τους, π.χ. σώματα ασφαλείας, γιατροί, εκπαιδευτικοί κλπ.
Σε περιπτώσεις που υπάρχουν περισσότεροι του ενός ιδιοκτήτες, δίνεται η δυνατότητα προστασίας ολόκληρης της κατοικίας, με αίτηση μόνο του ενός συνιδιοκτήτη. Διευκολύνονται έτσι, συγγενείς, διαζευγμένα ζευγάρια κλπ.

Ακόμη, ρυθμίζεται η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για οφειλέτες που βρίσκονται αποδεδειγμένα σε διάσταση, κατά τρόπο ώστε να μην χρειάζεται πλέον η συνυπογραφή της αίτησης από το έτερο εν διαστάσει μέλος.
Περαιτέρω, δικαιούνται της κρατικής επιδότησης όλοι οι συνιδιοκτήτες που αιτούνται της προστασίας της κύριας κατοικίας. Για πρώτη φορά μάλιστα, παρέχεται η δυνατότητα να συμμετέχει εγγυητής μικρότερης ηλικίας σε περιπτώσεις ηλικιωμένων οφειλετών, οι οποίοι δεν μπορούσαν να ωφεληθούν από τη ρύθμιση των δόσεων σε βάθος 25-ετίας.
Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους οφειλέτες που έχουν λάβει στεγαστικό δάνειο από εταιρείες παροχής πιστώσεων (ανώνυμες εταιρείες που νόμιμα παρέχουν δάνεια) να ρυθμίζουν τις οφειλές τους και να προστατεύουν την κύρια κατοικία τους μέσω της πλατφόρμας.

Επιπλέον, εάν χρειαστεί κάποια αίτηση να επανυποβληθεί λόγω ελλείψεων ή σφαλμάτων, διατηρείται η προστασία της κύριας κατοικίας κατά το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την επανυποβολή.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, οι αλλαγές αφορούν τόσο σε νέες αιτήσεις που θα υποβληθούν όσο και σε αιτήσεις που έχουν ήδη υποβληθεί αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί

Προστασία περιουσιακών στοιχείων, με διαμεσολάβηση

ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ  12-11-2019


  Επειδή πολλοί οφειλέτες  τραπεζών, μείνανε εκτός ν.Κατσέλη και ακόμα δεν έχουν τις προϋποθέσεις ένταξης στο ν.4605/2019 (ηλεκτρονική πλατφόρμα), για να σώσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία και ιδιαίτερα την πρώτη τους κατοικία, η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, προτείνει την Εξωδικαστική διαμεσολάβηση, ως 'έσχατο εργαλείο ρύθμισης των οφειλών τους   προς τις τράπεζες. Ένεκα τούτου και επειδή χωρίς να κάνουμε την ρύθμιση της "ανάγκης" υπάρχει ο κίνδυνος να πλειστηριαστεί  το σπίτι μας, από την δική μας αμέλεια, καλό είναι να ενημερωθούμε έγκαιρα .
  Επειδή, νοιώσαμε στα χρόνια της κρίσης ,το "σκληρό και άκαμπτο" πρόσωπο των τραπεζών, μπορούμε να πούμε ότι σήμερα το πεδίο έχει διαφοροποιηθεί  και οι τράπεζες δέχονται την διαμεσολάβηση ,και είναι ένας τρόπος να ρυθμιστεί το χρέος, χωρίς δικαστήρια.
 Χρόνια τώρα,ως ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,καλούσαμε τις τράπεζες, να δεχθούν την μειωμένη ρευστότητα του καταναλωτή, λόγω περικοπών σε μισθούς και συντάξεις και να ρυθμίζουν τα χρέη των δανειοληπτών, αλλά αδιαφορούσαν  επιλέγοντας, την έκδοση Διαταγών Πληρωμής, κατασχετήριων εκθέσεων, δέσμευση λογαριασμών και φθάνανε να απειλούν με κάθε τρόπο για πλειστηριασμούς.
Χρόνια τώρα , εκλιπαρούσαμε την Πολιτεία, να δεσμεύσει τις τράπεζες ,με νομοθεσία να πουλούν τα ΄δάνεια στους ίδιους τους οφειλέτες -εγγυητές σε τιμές των funs και όχι στα  funs, τα οποία έχουν Φορολογική έδρα στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα χάσιμο φορολογικών εσόδων.
  Τέλος, καλούμε κάθε οφειλέτη, οποιαδήποτε επαγγέλματος  να  επικοινωνήσει μαζί μας ,για την ρύθμιση οποιουδήποτε δανείου του ,καθώς οι τράπεζες σήμερα προβαίνουν σε ρυθμίσεις και φθάνουν ακόμα και σε διαγραφή χρέους, που θεωρείται κέρδος και για τις δύο πλευρές, αφού αποφεύγονται οι δικαστικές διαμάχες, που αποφέρουν μακροχρόνια αναμονή, χρήματα, χρόνος και ψυχική φθορά. 




Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Ενδιάμεσες εκπτώσεις


Οι φθινοπωρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις θα ξεκινήσουν την 1η  Νοεμβρίου και θα λήξουν στις 15 Νοεμβρίου 2019 και αναμένονται να τονώσουν, κατά το δυνατόν, την αγορά αλλά και να δώσουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές – με διαθέσιμο για την πραγματοποίηση αγορών εισόδημα – να αποκτήσουν προϊόντα που ενδεχομένως δεν μπορούσαν να αποκτήσουν στην αρχική τους τιμή.
Για υπεύθυνες λοιπόν αγορές πρέπει να προσέξουμε τα εξής:

• Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.

• Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές αλλά και την ποιότητα των προϊόντων.

• Ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

• Αποφεύγουμε αγορές από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και την μείωση της ανεργίας.

• Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις.

• Πριν προβούμε σε αγορές με πιστωτική κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

• Ενημερωνόμαστε από τα καταστήματα για την πολιτική που ακολουθούν σχετικά με τα ελαττωματικά προϊόντα αλλά και τις επιστροφές.

• Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής. Προσοχή! Ο καταναλωτής πρέπει να ελέγχει πάντοτε αν το προϊόν ανήκει στην τρέχουσα σαιζόν ή σε παλαιότερη, διότι έχει παρατηρηθεί συχνά το φαινόμενο, τα καταστήματα να βάζουν σε τιμή έκπτωσης παρωχημένα προϊόντα (stock) στην ίδια τιμή έκπτωσης με τα προϊόντα της τρέχουσας σαιζόν.

• Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

• Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

• Δεν παραλείπουμε να ζητάμε την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουμε αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουμε να το επιστρέψουμε ή να το αλλάξουμε, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Δεν πρέπει επίσης, να ξεχνάμε να ζητάμε από το κατάστημα να σφραγίσει το πίσω μέρος της απόδειξης. 

Μπορείτε πάντα να επικοινωνείτε με την Ένωση Προστασία Καταναλωτών Κρήτης,υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες, στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας: 
email epkxan@gmail.com τηλ.2821092666