Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Σελίδες
▼
Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021
Ευρωπαϊκές Ενώσεις Καταναλωτών καταγγέλλουν τη Nintendo για πρόωρη αχρήστευση της κονσόλας “Nintendo Switch”
Με τον αριθμό των καταγγελιών από Ευρωπαίους καταναλωτές να φθάνουν στις 25.000,
Ενώσεις Καταναλωτών στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., θα καταθέσουν
σήμερα στην Ε.Ε., μέσω της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC), αλλά και στις
αρμόδιες εθνικές Αρχές Καταναλωτών, καταγγελίες για παραβίαση της Οδηγίας για
αθέμιτες εμπορικές πρακτικές από τη Nintendo, λόγω των συχνών προβλημάτων που
αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, ως προς τη λειτουργία της κονσόλας “Nintendo Switch”.
Συγκεκριμένα, έχουν ληφθεί έως σήμερα καταγγελίες από καταναλωτές σε όλη την
Ευρώπη, στη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, την Πορτογαλία, την Ιταλία, τη Νορβηγία, τη
Σλοβακία, τη Σλοβενία και την Ελλάδα. Στην Ελλάδα, η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. έλαβε 71 καταγγελίες-
μαρτυρίες. Οι καταναλωτές εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για ένα τεχνικό
πρόβλημα που τα χειριστήρια της κονσόλας “Nintendo Switch” εμφανίζουν συχνά και που
συνήθως αναφέρεται με την ονομασία "Joy-Con Drift". Το εν λόγω τεχνικό πρόβλημα
οδηγεί τους χαρακτήρες στα παιχνίδια να κινούνται από μόνοι τους χωρίς να αγγίξει ο
χρήστης το χειριστήριο, με αποτέλεσμα να καθίσταται εκ των πραγμάτων η κονσόλα
άχρηστη.
Σύμφωνα με μαρτυρίες καταναλωτών και συγκεκριμένα το 88% των περιπτώσεων, τα
χειριστήρια Joy-Cons παρουσίασαν βλάβη εντός των δύο πρώτων ετών χρήσης.
Συγκεκριμένα, η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. και οι Ε.Κ. μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” υπέβαλαν σήμερα
καταγγελία στη “Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας
Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων” κατά της
Nintendo, αναφορικά με την κονσόλα “Nintendo Switch”, η οποία δεν έχει την
προσδοκώμενη διάρκεια χρήσης, όπως και για την έλλειψη παροχής δυνατοτήτων
επισκευής της, κατά παράβαση με την ενωσιακή νομοθεσία Οδηγία 2005/29/EK του
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και
τις διατάξεις του νόμου περί προστασίας των καταναλωτών (Ν.2251/1994), όπως έχουν
ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο. Οι εν λόγω πρακτικές είναι αντίθετες προς τις απαιτήσεις
της επαγγελματικής ευσυνειδησίας των εταιρειών και στρεβλώνουν ουσιωδώς την
οικονομική συμπεριφορά των καταναλωτών στα πλαίσια της εμπορικής συναλλαγής.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ μαζί με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών (BEUC) και τα μέλη της,
ζητούν κατά πρώτον μια Εθνική, όπως και Ευρωπαϊκής εμβέλειας διερεύνηση του
ζητήματος και κατά δεύτερον να υποχρεωθεί η Nintendo να επιληφθεί επειγόντως ως προς
την πρόωρη αχρήστευση του προϊόντος της. Καθίσταται σκόπιμο έως την οριστική
επιδιόρθωση του εν λόγω προϊόντος από τη Nintendo, τα ελαττωματικά χειριστήρια της
κονσόλας να επισκευάζονται δωρεάν και οι καταναλωτές να ενημερώνονται καταλλήλως
για την περιορισμένη διάρκεια ζωής του προϊόντος. Από τότε που κυκλοφόρησε στην
αγορά, η κονσόλα έχει πουλήσει περισσότερες από 68 εκατομμύρια παγκοσμίως, πολλές
από τις οποίες στην Ευρώπη.
“Δεν πρέπει να επιτρέπεται στη Nintendo να πωλεί προϊόντα που δεν ανταποκρίνονται στις
βασικές προσδοκίες των καταναλωτών σχετικά με τη βιωσιμότητά τους. Οι καταναλωτές
αναμένουν ότι, τα προϊόντα που θα αγοράσουν θα διαρκέσουν ένα λογικό χρονικό
ΑΘΗΝΑ
Στουρνάρη 17, Τ.Κ. 10683
Τ: 210 330 4444, F: 2103300591
info@ekpizo.gr
www.ekpizo.gr
διάστημα και δεν πρέπει να πληρώνουν ακριβά την τυχόν αντικατάστασή τους, λόγω
τεχνικού ελαττώματος. Η Nintendo θα πρέπει να εφεύρει κατάλληλες λύσεις για τους
χιλιάδες καταναλωτές που επηρεάζονται από αυτό το πρόβλημα”, δήλωσε η Παναγιώτα
Καλαποθαράκου, Αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ.
«Είναι καιρός πια οι εταιρείες να σταματήσουν να διαθέτουν μη βιώσιμα προϊόντα στην
αγορά, που χαλάνε ή παρουσιάζουν προβλήματα πολύ νωρίς. Οι κατασκευαστές θα πρέπει
επίσης, με σκοπό να ενδυναμώσουν και να στηρίξουν τους καταναλωτές, ώστε να κάνουν
βιώσιμες επιλογές προς όφελος δικό τους και του περιβάλλοντος και επιπλέον, να
μετριάσουν το αυξανόμενο πρόβλημα της σπατάλης ηλεκτρονικών συσκευών, να
υποχρεούνται στην κατασκευή ανθεκτικών, επαναχρησιμοποιούμενων και επισκευάσιμων
προϊόντων, να παρέχουν πληροφορίες πριν από την αγορά στους καταναλωτές σχετικά με
τον κύκλο ζωής τους και τη διάθεση ανταλλακτικών και για πόσο χρονικό διάστημα, ώστε να
μπορεί να αποφασίσει ο καταναλωτής με μεγαλύτερη βεβαιότητα αν αξίζει να προβεί στην
αγορά της συγκεκριμένης συσκευής», δήλωσε η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, Αντιπρόεδρος
της ΕΚΠΟΙΖΩ.
Για περισσότερες πληροφορίες για τη συγκεκριμένη υπόθεση στην ιστοσελίδα της ΕΚΠΟΙΖΩ
εδώ και εδώ .
ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ
ΕΚΠΟΙΖΩ
Ιστοσελίδα: www.ekpizo.gr
Τ: 210 330 4444, E-mail: info@ekpizo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία.