Σελίδες

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020

Υπερχεωμενα νοικοκυριά. Τι πρόκειται να γίνει μετά τις 30-4-2020


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 29-1-2020
Επειδή τις τελευταίες ημέρες, γίνεται επιτήδεια, ο πλειστηριασμός της ελπίδας στην καρδιά του κάθε υπερχεωμένου νοικοκυριού, γεμίζοντας το φόβο και ανασφάλεια, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, δηλώνει παρούσα, να ενημερώσει, να συμβουλέψει και να προετοιμάσει ψυχολογικά κάθε αδύναμο οικονομικά δανειολήπτη, από την λαίλαπα του πλειστηριασμού της πρώτης κατοικίας, που έρχεται μετά την 30 Απριλίου, με το πτωχευτικό δίκαιο, που θα εφαρμοστεί και στην Χώρα μας ,στο πνεύμα της κοινοτικής οδηγίας 1023/2019,, όπου θα γίνεται  ρευστοποίηση όλης της περιουσίας του οφειλέτη ,για την πληρωμή του χρέους. και από το υπόλοιπο θα απαλλάσσεται ο ίδιος, χωρίς να μπορεί να συμβεί το ίδιο και στον εγγυητή, ο οποίος θα κληθεί να καλύψει την διαφορά, ρευστοποιώντας και δικά του περιουσιακά στοιχεία

Ποιους θα αφορά 
  
Θα αφορά, τόσο τους έχοντες επιχειρηματική δραστηριότητα, όσο και τους απλούς ιδιώτες, με χρέη στα οποία δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν. και θα αντικαταστήσει όλες τις  νομικές διατάξεις με τις οποίες ρυθμιζόταν μέχρι σήμερα το ιδιωτικό χρέος,ς προς πάσα κατεύθυνση (τράπεζες, Εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, λοιποί πιστωτές) δηλ καταργείται όλη η νομοθεσία που αφορά την προστασία της περιουσίας του οφειλέτη και πλέον θα έχουμε καθολική πτώχευση

Την πτώχευση θα κηρύσσει το δικαστήριο, το οποίο θα μοιράζει την περιουσία του οφειλέτη αναλογικά σε αυτούς που οφείλει., ύστερα από αίτηση του οφειλέτη που επιθυμεί να πτωχεύσει, η του πιστωτή που διεκδικεί το χρέος

Με τη διαδικασία αυτή, θα διαγράφεται το χρέος του οφειλέτη στο σύνολό του. Δηλαδή, θα διαγράφεται και το τυχόν ποσό που απομένει ως οφειλή μετά τη ρευστοποίηση της περιουσίας του.

Τι γίνεται με τους εγγυητές 
Η πτώχευση του οφειλέτη ,δεν συνεπάγεται ότι οι πιστωτές δεν μπορούν να στραφούν κατά του εγγυητή, διεκδικώντας το υπόλοιπο του χρέους, που απομένει μετά τη ρευστοποίηση της περιουσίας του οφειλέτη. Ο εγγυητής για να είναι πλήρως απαλλαγμένος βαρών, θα πρέπει να έχει πτωχεύσει και ο ίδιος.

Πού θα βρίσκουν οι πιστωτές τα οικονομικά και περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη

Όλα τα στοιχεία του οφειλέτη θα παρέχονται στους πιστωτές από την ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα δημιουργηθεί, ενοποιώντας τις εννέα διαφορετικές πλατφόρμες που υπάρχουν σήμερα για τη ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους.

Τι κάνει ο οφειλέτης  όταν χάσει  το σπίτι του;

Ο οφειλέτης που πτωχεύει και χάνει το  σπίτι του θα μπορεί να αποταθεί στις υπηρεσίες Πρόνοιας και να λάβει επίδομα στέγασης. Με το επίδομα θα μπορεί ή να νοικιάσει νέα κατοικία ή να αποταθεί στην τράπεζα που έχει πλειστηριάσει/πουλήσει την κατοικία του, διαπραγματευόμενος, ενδεχομένως, να παραμείνει στο ακίνητο, καταβάλλοντας το επίδομα στέγασης ως ενοίκιο. Βάσει υπάρχοντος νόμου, το ανώτατο όριο του επιδόματος στέγασης ορίζεται στα 210 ευρώ μηνιαίως, ανεξαρτήτως της σύνθεσης του νοικοκυριού. Ισχύει για 12 μήνες, με αυτόματη ανανέωση για άλλους 6 μήνες.

  Επειδή, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ακροαζόμενη τις Κυβερνητικές παροτρύνσεις, για την δυσκολία διαχείρισης της επόμενης μέρας,  δηλ πως θα πρέπει ο οφειλέτης χρέους να αποδεχτεί την "πτώχευση" του και προκειμένου να προστατευτεί το σπίτι του, θα πρέπει να τρέξει έστω και την τελευταία στιγμή να ενταχθεί στις διατάξεις του ν.4695/2019 (ηλεκτρονική πλατφόρμα)και κατ επέκταση του ν.3869/2010 ν.Κατσέλη έως τις 30-4-2020.
  Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ενημερώνει ότι ενόψει της συνδρομή της στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά ,βρίσκεται σε "επιφυλακή"προκειμένου  να προσφέρει τις υπηρεσίες της σε κάθε οφειλέτη να ρυθμίσει το χρέος του με τα νόμιμα μέσα που διαθέτει, για να προστατεύσει την πρώτη του κατοικία από τον πλειστηριασμό.

  Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
                            
                     Ιωάννα Μελάκη
 

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020

FUNDS:Tι πρέπει να γνωρίζουν οι δανειολήπτες

Tης Λίλας Κοζυράκη, ιδρυτικού μέλους της Ευνομίας και επικεφαλής του Παρατηρητηρίου καταστρατήγησης δικαιωμάτων δανειοληπτών 
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ & ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ
            Με τις διατάξεις των άρθρων 1-5 του Πρώτου Κεφαλαίου του Ν. 4354/2015 ΦΕΚ Α’176 , εισήχθησαν στην ελληνική έννομη τάξη ως καθολικοί διάδοχοι των Τραπεζικών ιδρυμάτων στα πάσης φύσεως χορηγηθέντα δάνεια και πιστώσεις, κατά κύριο λόγο ευρισκόμενα σε μακροχρόνια καθυστέρηση, αφενός οι Εταιρείες Απόκτησης απαιτήσεων από δάνεια & πιστώσεις (δηλαδή τα εξωχώρια FUNDS) κι αφετέρου οι εγχώριες Εταιρείες Διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια & πιστώσεις (συνήθως θυγατρικές των Τραπεζών). Οι τελευταίες αυτές αδειοδοτούνται και εποπτεύονται από την ΤτΕ σύμφωνα με την προβλεπόμενη στο νόμο διαδικασία, και υπεισέρχονται πλήρως στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις των εκχωρητριών Τραπεζών έναντι ιδιωτών & Δημοσίου, ενώ οι μεταβιβαζόμενες απαιτήσεις από δάνεια & πιστώσεις εξακολουθούν να λογίζονται τραπεζικές και μετά την πώλησή τους.
            Τέσσερις είναι οι αναγκαίες προϋποθέσεις για την νομιμότητα και το κύρος της πώλησης (513 επ. ΑΚ) και της μεταβίβασης (455επ. ΑΚ) των τραπεζικών απαιτήσεων, ως εξής:
  1. Η μεταβίβαση των τραπεζικών απαιτήσεων γίνεται μόνο από επαχθή αιτία δηλαδή λόγω πώλησης με έγγραφο συστατικό τύπο και αντικείμενό της μπορούν να είναι είτε μεμονωμένες απαιτήσεις είτε ομάδες απαιτήσεων (κατά ρητή απόκλιση από την αναγκαστικού δικαίου διάταξη του άρθρου 479 ΑΚ). Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να συμμεταβιβάζονται με τα καθυστερούμενα/μη εξυπηρετούμενα, και ενήμερα δάνεια & πιστώσεις του ιδίου οφειλέτη. Εξάλλου, μπορούν να μεταβιβάζονται και όλα τα συνδεόμενα με την κύρια απαίτηση δικαιώματα ακόμη κι αν δεν είναι τα παρεπόμενά της, πχ. εγκύρως μεταβιβάζονται οι εμπράγματες ασφάλειες επί ακινήτων & κινητών.
  2. Η υπογραφή συμφωνίας ανάθεσης διαχείρισης των τραπεζικών απαιτήσεων (υποκείμενης σε έγγραφο συστατικό τύπο & διατυπώσεις δημοσιότητας) πριν την πώλησή τους. Αυτό σημαίνει ότι η πώληση είναι ισχυρή μόνο εφόσον έχει υπογραφεί η συμφωνία ανάθεσης διαχείρισης μεταξύ του ξένου Fund (ΕΑΑΔΠ) & της ημεδαπής διαχειρίστριας (ΕΔΑΔΠ), αδειοδοτούμενης και εποπτευόμενης από την ΤτΕ. Η εν λόγω sine qua non προϋπόθεση πρέπει να πληρούται και σε καθε περαιτέρω μεταβίβαση της τραπεζικής απαίτησης. Τη συγκεκριμένη προϋπόθεση έχει παραβιάσει η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία υπέγραψε με την αποκτώσα εξωχώρια “Piraeus SNF DAC” τη σύμβαση πώλησης των τιτλοποιημένων και μεταβιβαζομένων απαιτήσεών της στις 12/9/2019 που καταχωρήθηκε στο δημόσιο βιβλίο του Ενεχυροφυλακείου Αθηνών στις 16/9/2019, χωρίς όμως μέχρι τότε να έχει αδειοδοτηθεί από την Τράπεζα της Ελλάδος η διαχειρίστρια των μεταβιβαζομένων απαιτήσεων εταιρεία με την επωνυμία “Alternative Financial Solutions ΜΑΕΔΑΔΠ”, πολλώ δε μάλλον να έχει υπογραφεί η εκ του νόμου απαιτούμενη σύμβαση διαχείρισης μεταξύ αυτής και της “Piraeus SNF DAC”.
  3. H διπλή δημοσιότητα της διαδικασίας, πρώτον με την αναγγελία της εκχωρούμενης απαίτησης στον δανειολήπτη (συνήθως επιτυγχάνεται με ομαδικές ταχυδρομικές επιστολές) και δεύτερον με καταχώρηση των συμβάσεων πώλησης και διαχείρισης στα οικεία βιβλία του Ενεχυροφυλακείου Αθηνών.
  4. Τέλος, οπωσδήποτε εντός 12μήνου πριν την προσφορά για πώληση των τραπεζικών απαιτήσεων να έχει προσκληθεί εξωδίκως για διακανονισμό των οφειλών του ο δανειολήπτης, εφόσον είναι καταναλωτής με τη στενή έννοια του κωδικοποιημένου ν. 2251/94, άρθ. 1α. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αποκλείονται της εξώδικης πρόσκλησης για ρύθμιση, έμποροι και επιχειρηματίες, καθώς και οι κριθέντες ως μη συνεργάσιμοι δανειολήπτες της διάταξης του άρθρου 1 παρ. 2 ν. 4224/2013 (Κώδικας Τραπεζικής Δεοντολογίας).
           

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "Ζητείται η παρέμβαση του Πρωθυπουργού, για αποζημίωση των πρώην ασφαλισμένων στην Ασπίδα Πρόνοια"

Επειδή των θέμα των αποζημιώσεων, των πρώην ασφαλισμένων των εταιρειών “Ασπίς Πρόνοια και commercial  value” αφορά χιλιάδες καταναλωτές, που αγωνιούν πότε θα αποζημιωθούν, η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, απέστειλε δημόσια επιστολή στον  Πρωθυπουργό  της χώρας , αναφέροντας τα εξής:

 "Αξιότιμε κ.Πρωθυπουργέ,

Η τύχη των ασφαλισμένων των Εταιρειών Ασπίς Πρόνοια και commercial  value, και το ζήτημα των αποζημιώσεων είναι Εθνική υπόθεση και πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και δίκαια, γιαυτό ζητάμε την προσωπική σας παρέμβαση , για αποκατάσταση της πολύχρονης αδικίας .Γνώμη μας είναι ότι, οι πρώην ασφαλισμένοι, ένα μεγάλο μέρος των ασφαλισμένων, νοιώθουν την αδικία πάνω τους βαριά, διότι :
α)Δεν βρέθηκαν στην λίστα των δικαιούχων αποζημίωσης
β)Εκείνοι που κατέφυγαν δικαστικά για να ενταχθούν στην κατάσταση των δικαιούχων, αλλά οι ανακοπές τους απορρίφθηκαν τελεσιδίκως, στερούνται το δικαίωμα προσφυγής στον Άρειο Πάγο, βάσει του ισχύοντος Ασφαλιστικού Νόμου.
γ)Επειδή υπάρχουν δύο κατηγορίες πολιτών  που κατέφυγαν δικαστικά, που άλλοι δικαιώθηκαν τελεσιδίκως και άλλοι απορρίφθηκαν τελεσιδίκως, διότι ο καθένας προσέφυγε δικαστικά μόνος του και η κάθε δικαστική απόφαση δεν δημιουργεί δικαστικό τετελεσμένο, και επειδή το δίκιο είναι ένα ,ζητάμε την άμεση λύση του θέματος πολιτικά, με σκοπό την δικαίωση και αποζημίωση χιλιάδων πρώην ασφαλισμένων των εταιρειών , που χρόνια περιμένουν να αποζημιωθούν.

δ) Επειδή, εκατοντάδες  θύματα των εν λόγω εταιρειών, ενημερώθηκαν πολύ καθυστερημένα  ή ότι δεν βρέθηκαν στην λίστα των δικαιούχων, ή ακόμα λόγω οικονομικής κρίσης δεν διέθεταν χρήματα για δικαστική διεκδίκηση

ε)Τα 10 χρόνια αναμονής είναι πάρα πολλά για μια χώρα κοιτίδα του πολιτισμού και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.Η λύση είναι απλή, εύκολη, απόλυτα διαχειρίσιμη και χωρίς κανένα κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό. Άλλωστε η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης  εδώ και 10 χρόνια καταθέτει συνεχώς ρεαλιστικές προτάσεις οι οποίες  αν είχαν εφαρμοστεί, το πρόβλημα  θα είχε λυθεί από πολύ νωρίς με όλους τους συντελεστές κερδισμένους, δηλαδή τους ασφαλισμένους, την ασφαλιστική αγορά και την εθνική οικονομία.

Αξιότιμε κ.Πρωθυπουργέ,


Η  Κυβέρνηση σας οφείλει να δώσει λύση, εδώ και τώρα για ένα ζήτημα που το γνωρίζει πολύ καλά, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην αναβάθμιση του θεσμού της ιδιωτικής ασφάλισης ο οποίος έχει ταλαιπωρηθεί αφάνταστα από αυτό το ζήτημα.
                           
  Γιαυτό ,Ζητάμε,

α)Να παρθεί άμεσα πολιτική λύση , για  να αποζημιωθούν όλοι οι δικαιούχοι, κάτοχοι ασφαλιστικών  συμβολαίων .
β)Να καταβληθεί το υπόλοιπο ποσό του 70%, στους δικαιούχους αποζημίωσης, όπως τούτο έχει καθοριστεί με πολιτική απόφαση, καθώς μέχρι σήμερα έχει καταβληθεί περί το 7% ,της δικαιούμενης αποζημίωσης
γ)Να προχωρήσει άμεσα, η ρευστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων  της  Ασπίδας, ώστε να αποζημιωθούν οι δικαιούχοι.

                Με Ιδιαίτερη Εκτίμηση   


         Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                        Ιωάννα Μελάκη



  


Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης:Ζητείται η παρεμβαση της Τράπεζας της Ελλάδος, για τις παράνομες απαιτήσεις, των funds"






ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 16-1-2020


                                                              
 Επιστολή καταγγελίας, προς την Τράπεζα  της Ελλάδος , έστειλε η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ζητώντας, την παρέμβαση της, ως εποπτεύουσα Αρχή , για την προστασία των δανειοληπτών, από τις  αθέμιτες πρακτικές και οικονομικές διεκδικήσεις των εταιρειών  απαιτήσεων (funds) Στην επιστολή της η ΄Ενωση των Καταναλωτών αναφέρει:
                                     
 κύριοι,

 

 Με αφορμή  τις  συστημένες επιστολές  που δέχονται αυτές τις ημέρες οι δανειολήπτες, πρώην πελάτες της Εθνικής Τράπεζας, από funds(Quant), που τους συστήνει ως νόμιμο δικαιούχο την ΑSOPUS LP , διαπιστώθηκε ότι  τους αναγγέλλουν απίθανα ποσά  χρέωσης, που πολλές φορές ξεπερνά και το διπλάσιο του βεβαιωμένου  ποσού χρέους, από την Εθνική Τράπεζα. Χαρακτηριστική είναι  η περίπτωση δανειολήπτριας, μέλους της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, που ζήτησε βεβαίωση  από την τράπεζα Εθνική τράπεζα, για την ένταξη της  στο ν.Κατσέλη και της βεβαιώθηκε  το ποσό των 24.059,20 ευρώ ,με το οποίο το Ειρηνοδικείο  Χανίων της εξέδωσε ευνοϊκή απόφαση ,οπου της ρύθμισε το χρέος της, με καταβολή μηνιαίας δόσης την οποία καταβάλλει ανελλιπώς από το  2012 και μέχρι σήμερα έχει καταβάλλει παραπάνω από το 50% του χρέους της , με υπόλοιπο  σήμερα 11.400 ευρώ!!!
  Το τραγελαφικό της υπόθεσης  είναι ότι , το funds(Quant), στο αποσταλέν του έγγραφο του, προς την καταναλώτρια στις 18-11-2019 ,την καλεί  να πληρώσει  το ποσό των 54.636,34 
 ευρώ. δηλ. την καλεί να πληρώσει  80% επί πλέον !!!

  Επειδή,η  Quant έχει στείλει παρόμοιες επιστολές σε πολλούς καταναλωτές , με χρέος αδικαιολόγητο, που ξεπερνάει πολλές φορές το 50% του επίσημου βεβαιωμένου χρέους, 
Επειδή, η  Quant ,ως εταρεία διαχείρισης απαιτήσεων , θεωρείται προμηθεύτρια κατά την έννοια του ν2251/1994(Α 191) και διέπεται  από την κείμενη νομοθεσία "Περί προστασίας Καταναλωτή" όπως αυτή κάθε φορά εφαρμόζεται και ισχύει (άρθρο 2 παρ.22 ν 4354/2015)
 Επειδή, δεν έχει γίνει σωστή εφαρμογή του άρθρου 2 παρ.2 του ν.4354/2015
  Επειδή ,Στις περιπτώσεις πώλησης και μεταβίβασης απαιτήσεων του νόμου 4354/2015, παρ.8 αναφέρεται ότι δεν χειροτερεύει η ουσιαστική και δικονομική θέση του οφειλέτη  και του εγγυητή
 Επειδή, η Τράπεζα της Ελλάδος εποπτεύει τις δραστηριότητες των εταιρειών της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν.4354/2015 με διασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας στη Χώρα,
  Επειδή ,η καταγγελία μας ,είναι βάσιμη και δεν υπάρχει αιτιολογία στην παράνομη απαίτηση , παρακαλούμε στην άσκηση των εποπτικών σας δραστηριοτήτων και δυνάμει των διατάξεων του ν.4354/2015 ,προκειμένου
να διασφαλιστούν τα συμφέροντα των καταναλωτών
    Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                 Ιωάννα Μελάκη

Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "Δανειολήπτες προσέξετε τις επιστολές των funds ,μας απαιτούν ετσιθελικό χρέος"

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ   13.01.2020


 Άστραψε και φρόντισε, η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , κ.Ιωάννα Μελάκη, με  αυτά που συμβαίνουν στην διαχείριση των δανείων από τα funds ,βγάζοντας σχετική καταγγελτική ανακοίνωση, την οποία με πλήρη στοιχεία ενημερώνει και τον  Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή ,για τις περαιτέρω ενέργειες  του:
 Στην καταγγελία της ,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,  αναφέρει τα εξής:

 "Με αφορμή  τις  συστημένες επιστολές  που δέχονται αυτές τις ημέρες οι δανειολήπτες πρώην πελάτες της Εθνικής Τράπεζας, από funds(Quant), που τους συστήνει ως νόμιμο δικαιούχο την ΑSOPUS LP , διαπιστώθηκε ότι  εκτός την μη νόμιμη μεταβίβαση προσωπικών στοιχείων,τους αναγγέλλουν απίθανα ποσά  χρέωσης, που πολλές φορές ξεπερνά και το διπλάσιο του βεβαιωμένου  ποσού χρέους, από την τράπεζα Εθνική
Χαρακτηριστική είναι  η περίπτωση δανειολήπτριας, μέλους της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, που ζήτησε βεβαίωση  από την τράπεζα Εθνική για την ένταξη της  στο ν.Κατσέλη και της βεβαιώθηκε  το ποσό των 24.059,20 ευρώ ,με το οποίο το Ειρηνοδικείο  Χανίων της έξέδωσε ευνοϊκή απόφαση ,οπου της ρύθμισε το χρέος της, με καταβολή μηνιαίας δόσης την οποία καταβάλλει ανελλιπώς από το  2012 και μέχρι σήμερα έχει καταβάλλει παραπάνω από το 50% του χρέους της , με υπόλοιπο  σήμερα 11.400 ευρώ!!!
  Το τραγελαφικό της υπόθεσης  είναι ότι , το funds(Quant), στο αποσταλέν του έγγραφο του, προς την καταναλώτρια στις 18-11-2019 ,την καλεί  να πληρώσει  το ποσό των 54.636,34 
 ευρώ. δηλ. την καλεί να πληρώσει  80% επί πλέον !!!
  Επειδή η καταγγελία μας ,είναι βάσιμη και δεν υπάρχει αιτιολογία στην παράνομη απαίτηση , καλούμε όλους τους δανειολήπτες ,μέλη μας ή μη, που λαμβάνουν τέτοιες επιστολές, με μη νόμιμες απαιτήσεις και διεκδικήσεις , να μας ενημερώσουν με τα στοιχεία που έχουν , στα τηλ της ΄Ενωσης 2821092306 ,282109266

    Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                 Ιωάννα Μελάκη

  

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Έρχονται οι χειμερινές εκπτώσεις, τι οφείλουν να γνωρίζουν οι καταναλωτές



 ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 10-1-2020

   Με αφορμή την  έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, την Δευτέρα , στις 13-1-2020, και επειδή "το προλαβαίνει είναι καλύτερο από το θεραπεύει" και επειδή οι καταναλωτές οφείλουν να είναι ενημερωμένοι πριν κατέβουν για αγορές δηλ. ΤΩΡΑ, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, δίνει τις συμβουλές της, προκειμένου να γίνουν συμφέρουσες αγορές ,  χωρίς να παραπλανηθούν οι καταναλωτές με πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς εκπτώσεις,

Οι συμβουλές μας:

Στα καταστήματα, θα πρέπει:
  • Να υπάρχει πινακίδα που αναφέρει ότι γίνονται εκπτώσεις ή προσφορές
  • Να αναγράφεται διπλή τιμή σε κάθε προϊόν. Δηλαδή, η αρχική τιμή και η τιμή μετά την έκπτωση ή προσφορά. Εναλλακτικά, μπορεί να αναγράφεται σε πινακίδα το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων, με την προϋπόθεση ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή
  • Η αναγραφή του ποσοστού έκπτωσης επιτρέπεται αλλά δεν είναι υποχρεωτική
Αλλαγές – ελαττωματικά
  • Εάν αγοράσετε κάποιο προϊόν με έκπτωση και διαπιστώστε κάποιο ελάττωμα, τότε δικαιούστε να το αλλάξετε ή να το επιστρέψετε και να πάρετε πίσω τα χρήματα
  • Εάν αγοράσετε κάποιο προϊόν σε προσφορά, δεν μπορείτε να το επιστρέψετε. Πρέπει βέβαια να έχετε ενημερωθεί και να υπάρχει η σχετική σήμανση, ότι δεν γίνονται επιστροφές
Συμβουλές για καλύτερες αγορές
  • Να αγοράζετε σύμφωνα με τις ανάγκες σας. Να προγραμματίζετε και να καταγράφετε τις ατομικές – οικογενειακές σας ανάγκες
  • Να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά, μαϊμού κλπ.
  • Να κάνετε έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνάτε ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα
  • Να είστε εγκρατείς στις αγορές και μην παρασύρεστε από το κλίμα φθήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων
  • Να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό
  • Να ελέγχετε πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζετε με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες. Να ελέγχετε τον αριθμό και το ποσό των δόσεων, το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και τυχόν άλλες επιβαρύνσεις
  • Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί εφάπαξ με πιστωτική κάρτα
  • Να προσέχετε να μην υπερβαίνετε το όριο των πιστωτικών καρτών γιατί τότε θα πληρώσετε τόκο και έτσι το προϊόν θα σας στοιχίσει ακριβότερα
  • Να μην ξεχνάτε να ζητάτε τη νόμιμη απόδειξη, την οποία και πρέπει να φυλάσσετε, καθώς και την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα
  • Σημείωση :Προσοχή Τώρα!!! καταγράφουμε τιμές για τα προϊόντα που σκοπεύουμε να αγοράσουμε, στην εκπτωτική περίοδο ,συγκρίνουμε τιμές και αν υπάρχει παραπλάνηση , καταγγέλλουμε!!!
Παραβάσεις
Εάν διαπιστώσετε κατά τις αγορές σας κάποια παράβαση, δηλαδή πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς εκπτώσεις, τότε μπορείτε να απευθυνθείτε τόσο σε εμάς, στα τηλ.2821092306 ,2821092666 όσο και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520).

                     Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Καταναλωτών Κρήτης

                      Ιωάννα Μελάκη

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης:Πως θα πρέπει οι δανειολήπτες να αντιμετωπίσουν τους νέους ιδιοκτήτες των δανείων funds"

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν το 2020 οι δανειολήπτες με κόκκινα δάνεια

 Δελτίο  Τύπου  8-1-2020

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ενημερώνει τους οφειλέτες κόκκινων δανείων ,όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για τα  μη εξυπηρετούμενα δάνεια, ενώ  έχει μπει το 2020 και ότι μόνο με την υποβολή αίτησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, μπορεί να σωθεί από πλειστηριασμό η πρώτη κατοικία του οφειλέτη δανειολήπτη
  Εκείνο που θα πρέπει οι οφειλέτες  να γνωρίζουν είναι ότι
α) οι τράπεζες έχουν πωλήσει τα δάνεια,(55.486 πλειστηριασμοί έχουν ήδη αναρτηθεί και 557 είναι προγραμματισμένοι για την εβδομάδα από 8/1/2020) που θα επισπεύσουν οι τράπεζες.

β) ότι οι αιτήσεις για προστασία της α΄ κατοικίας, ξεπερνούν τις 39.000 ευρώ
Σημειώνεται ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΓΔΙΧ, από 1/7/2019 μέχρι 31/12/2019, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα έχουν εισέλθει 58.711 ενδιαφερόμενοι και έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία προετοιμασίας της αίτησης, συναινώντας στην άρση του φορολογικού και τραπεζικού απορρήτου τους, περί τους 39.063 χρήστες. Οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί και διαβιβαστεί στις τράπεζες ανέρχονται σε 1.368. Έχουν δοθεί 402 προτάσεις ρύθμισης από τις τράπεζες, εκ των οποίων έχουν γίνει αποδεκτές από δανειολήπτες οι 124 και εκκρεμεί η αποδοχή των υπολοίπων. Κρατική επιδότηση έχει ήδη εγκριθεί σε 63 πολίτες. 

 Οι δανειολήπτες οφείλουν επίσης να γνωρίζουν ότι,


Στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται  με τα funds και τις εταιρίες διαχείρισης, οι δανειολήπτες θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1)  Δεν συνεννούμε στην αλλαγή των όρων της σύμβασης, ούτε στην αύξηση του επιτοκίου
 Σε περίπτωση που ένα δάνειo πουληθεί, μεταβιβαστεί προς διαχείριση ή τιτλοποιηθεί, το fund ή η εταιρεία διαχείρισης δεν μπορούν να χειροτερεύσουν τους όρους της σύμβασης που είχε ο δανειολήπτης με την τράπεζα. Η ουσιαστική και δικονομική θέση του οφειλέτη και του εγγυητή δεν χειροτερεύει σε καμία περίπτωση και δεν επιτρέπεται η μονομερής τροποποίηση όρου σύμβασης καθώς και του επιτοκίου. 

Σε περίπτωση που μεταβιβάζεται απαίτηση από εξυπηρετούμενο δάνειο ή πίστωση, για την εξυπηρέτηση του οποίου έχει συμφωνηθεί κυμαινόμενο επιτόκιο, ο εκδοχέας (εταιρεία διαχείρισης, fund) δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να προσδιορίσει περιθώριο, επιπλέον του επιτοκίου αναφοράς, υψηλότερο εκείνου που είχε προσδιορίσει το πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα κατά το χρόνο καταχώρισης της μεταβίβασης, ακόμα και αν τέτοιο δικαίωμα υφίστατο συμβατικά για τον εκχωρητή (τράπεζα).

2) Δεχόμαστε  τον νέο πιστωτή μας(fund)
Το ότι η τράπεζα μεταβιβάζει το δάνειο και λύνει τη σχέση με τον δανειολήπτη, δεν σημαίνει ότι ο τελευταίος ξεμπερδεύει με την οφειλή του. Στη θέση της τράπεζας θα έχει πλέον ως αντισυμβαλλόμενο το fund, με το οποίο θα κληθεί να συμφωνήσει τον τρόπο αποπληρωμής του δανείου του. Ο δανειολήπτης θα πρέπει να αναμένει τηλεφώνημα/μήνυμα από το fund ή την εταιρεία διαχείρισης που θα τον ενημερώνουν ότι αυτοί πλέον κατέχουν το δάνειό του, είναι οι πιστωτές του και είναι ο οφειλέτης τους, άρα μαζί τους θα πρέπει να τακτοποιήσει την οφειλή.

3) Υπάρχει προστασία της κύριας κατοικίας μέχρι 30-4-2020
Η πρώτη κατοικία του οφειλέτη δανειολήπτη μπορεί να σωθεί από πλειστηριασμό μόνο με την υποβολή αίτησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Εφόσον πληροί κάποιες προϋποθέσεις, ο οφειλέτης μπορεί να εξασφαλίσει προστασία της πρώτης κατοικίας του και να ρυθμίσει με "κούρεμα" καθώς και με κρατική επιδότηση, το δάνειο του. Τα κριτήρια επιλεξιμότητα του νόμου 4605/2019 είναι:

- Ληξιπρόθεσμες οφειλές τουλάχιστον 90 ημερών στις 31/12/2018.
- Ανεξόφλητη οφειλή μέχρι 130.000 ευρώ (ανά πιστωτή).
- Οικογενειακό εισόδημα (τελευταίου έτους) από 12.500 έως 36.000 ευρώ.
- Συνολική φορολογητέα αξία κύριας κατοικίας (αντικειμενική αξία) έως 250.000 ευρώ ή σε περίπτωση επιχειρηματικού δανείου έως 175.000 ευρώ.
- Λοιπή ακίνητη περιουσία + μεταφορικά μέσα (του αιτούντα και του/της συζύγου) έως 80.000 ευρώ (σε περίπτωση που οι προς ρύθμιση οφειλές ξεπερνούν τις 20.000 ευρώ).
- Καταθέσεις + χρηματοπιστωτικά προϊόντα + πολύτιμα μέταλλα (του αιτούντα και του/της συζύγου) έως 15.000 ευρώ.
- Μη ύπαρξη τελεσίδικης απόφασης στο πλαίσιο του ν. 3869/2010 (ν. Κατσέλη) που απέρριψε την αίτηση παροχής προστασίας λόγω δολιότητας ή ύπαρξης επαρκούς περιουσίας ή που εξαίρεσε την κύρια κατοικία του αιτούντος από τη ρευστοποίηση κατά την παρ. 2 του άρθ. 9 του ν.3869/2010.

4) Με τη ρύθμιση του δανείου του μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ν. 4605, ο δανειολήπτης κερδίζει:

- Απομείωση της ληξιπρόθεσμης οφειλής στο 120% της εμπορικής αξίας της κύριας κατοικίας.
- Ρύθμιση νέας (απομειωμένης) οφειλής με νέο τοκοχρεολυτικό δάνειο, διάρκειας 25 ετών, με επιτόκιο Euribor + 2%.
- Επιδότηση Δημοσίου στη μηνιαία τοκοχρεολυτική δόση σε ποσοστό 20% - 50%, ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος.
  Τέλος, για οποιαδήποτε πληροφόρηση , στήριξη και καθοδήγηση η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, προσφέρεται με το επιτελείο της , να βοηθήσει κάθε οφειλέτη που ζητήσει την βοήθεια της.-

       Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                             Ιωάννα Μελάκη