Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012
Ελληνικός νόμος κουρεύει και 100% τα δάνεια
Υπάρχει δεδικασμένο κουρέματος σε υπερχρεωμένα νοικουριά μέχρι και 100% του χρέους από Τράπεζες. 12 δανειολήπτες έχουν ήδη δικαιωθεί τους τελευταίους μήνες.
Η Ιωάννα Μελάκη, πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης εξηγεί στο www.koutipandoras.gr ότι ο νόμος 3869/2010 προστατεύει τους δανειολήπτες που τεκμηριωμένα αποδεικνύουν αδυναμία πληρωμής του χρέους τους. Τα ειρηνοδικεία της Κρήτης συγκεκριμένα, έχουν δικαιώσει σε πάνω από σαράντα περιπτώσεις υπερχρεωμένα νοικοκυριά όχι μόνο ρυθμίζοντας τις δόσεις αλλά και «κουρεύοντας» το χρέος σε ποσοστό πάνω του 50%.
Παρόλο που δεν έχει δοθεί δημοσιότητα στα ευεργετήματα του νόμου 3869/2010 οι δανειολήπτες μπορούν πλέον να ζητήσουν βοήθεια από τις πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών και να πετύχουν ευνοϊκή ρύθμιση του χρέους ακόμη και «κούρεμα» σε μεγάλο ποσοστό. Διαβάστε τη συνέντευξη που μας έδωσε η κα. Ιωάννα Μελάκη με όλες τις αναγκαίες επισημάνσεις που πρέπει να γνωρίζουν οι δανειολήπτες που βρίσκονται σε απόγνωση.
Τι αλλάζει με τον νόμο 3869/2010 και γιατί κρίνετε ότι ευνοεί τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά;
Ο νόμος 3869 του 2010 δημιουργήθηκε μετά από πρωτοβουλία της πρώην υπουργού Λούκας Κατσέλη σε μια εποχή που αυξάνονταν ραγδαία τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.
Το φαινόμενο που παρατηρούνταν ήταν οι δανειολήπτες να έχουν άλλο εισόδημα πριν την κρίση (πριν το 2009) και διαφορετικό μετά την κρίση, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Ενώ λοιπόν οι περισσότεροι από αυτούς είχαν σκοπό να πληρώσουν το χρέος τους, η καταιγίδα των νέων μέτρων τους στέρησε τις οικονομικές δυνατότητες που είχαν όταν κατέφυγαν σε δανεισμό.
Υπήρχαν πολλές περιπτώσεις δανειοληπτών που κατέφευγαν στην Ένωση μας για να ζητήσουν συμβουλές για το πως μπορούν να μειώσουν το χρέος τους και τις δόσεις, επειδή δεν μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα.
Με την βοήθεια των ενώσεων η νέα νομοθεσία βοηθάει τους έλληνες χρεωμένους, τους έλληνες καταναλωτές δανειολήπτες να προσφύγουν εκμεταλλευόμενοι τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του 3869 γιατί αφενός ρυθμίζει τις οφειλές και αφετέρου ανάλογα με την απόφαση του Ειρηνοδικείου γίνεται ένα σημαντικό «κούρεμα» για όλους αυτούς που έχουν πραγματική αδυναμία πληρωμών, άνεργοι, δημόσιοι υπάλληλοι και πολίτες με προβλήματα υγείας που δεν έχουν περιουσιακά στοιχεία.
Ποια είναι τα συμπεράσματα που μπορούμε να βγάλουμε από τις αποφάσεις των δικαστηρίων που δικαίωσαν συγκεκριμένους δανειολήπτες;
Οι δανειολήπτες εκείνοι που δεν έχουν εισόδημα ή αντιμετωπίζουν σοβαρή αδυναμία πληρωμής ή ανήκουν σε μια ευπαθή ομάδα, όπως οι συνταξιούχοι, δημόσιοι υπάλληλοι και Αμεα, από τις μέχρι τώρα αποφάσεις των ειρηνοδικείων έχουν ωφεληθεί σημαντικά. Το χρέος τους έχει «κουρευτεί» σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και 100%. Από τις μέχρι τώρα αποφάσεις των Ειρηνοδικείων, όπου προσφεύγουν οι δανειολήπτες, έχουμε διαγραφή χρέους από 50% έως και 100%.
Οι τράπεζες δεν έχουν ακόμη αντιληφθεί το πνεύμα του νέου νόμου, που είναι ευνοϊκός απέναντι στο δανειολήπτη που αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του. Στο νόμο μπορεί κάποιος να καταφύγει μόνο μια φορά στη ζωή του για να απαλλαγεί από το βραχνά της υπερχρέωσης και να κάνει ένα νέο κοινωνικό και οικονομικό ξεκίνημα.
Οι τράπεζες φυσικά αντιδρούν και βρίσκουν διάφορες αιτιολογίες προκειμένου να μην ανταποκριθούν σε μια τόσο μεγάλη κοινωνική ανάγκη. Ισχυρίζονται για παράδειγμα ότι ο δανειολήπτης με δόλο πήρε το δάνειο, ότι γνώριζε το οικονομικό του προφίλ και προϋπολογισμό και παρόλα αυτά είχε σκοπό να ζημιώσει την τράπεζα.
Στην πλειοψηφία τους αυτοί οι ισχυρισμοί έχουν απορριφθεί από τα ελληνικά ειρηνοδικεία και οι ειρηνοδίκες εξετάζοντας κατά περίπτωση τα στοιχεία που αποδεικνύουν την αδυναμία πληρωμής του δανειολήπτη, έχουν σταθεί στο πλευρό υπερχρεωμένων νοικοκυριών, ρυθμίζοντας οφειλές και διαγράφοντας ένα μέρος του χρέους.
Ποια είναι εκείνα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ένας απεγνωσμένος δανειολήπτης;
Το πιο σημαντικό βήμα είναι ο δανειολήπτης να απευθυνθεί σε μια πιστοποιημένη ένωση καταναλωτών. Χρειάζεται προσοχή, μόνο συγκεκριμένοι φορείς εξαρτημένοι από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή είναι πιστοποιημένοι για να παρέχουν αξιόπιστη πληροφόρηση.
Εκεί θα καθοδηγηθεί για τα βήματα που μπορεί να ακολουθήσει.
Το πρώτο βήμα θα είναι μια εξώδικη προσπάθεια, που μέχρι τώρα απορρίπτεται σε ποσοστό 90% από την πλευρά των τραπεζών. Δεν ενδιαφέρονται για ρύθμιση χρεών. Αντιθέτως υπάρχει περίπτωση ανέργου καταναλώτριας που είχε χρέος 15 χιλιάδες ευρώ που κεφαλαιοποιώντας το αυξήθηκε στα 17 χιλιάδες ευρώ και την έβαλαν να πληρώσει σε βάθος 15ετών 55 χιλιάδες ευρώ. Η ίδια περίπτωση ανέργου καταναλώτριας αν χρησιμοποιούσε το νόμο 3869 θα μπορούσε να είχε απαλλαγεί από το ειρηνοδικείο τελεσίδικα από ένα σημαντικό μέρος του χρέους της.
Το επόμενο βήμα θα είναι μια τεκμηριωμένη προσφυγή στο Ειρηνοδικείο όπου ο δανειολήπτης μπορεί πλέον να χρησιμοποιήσει τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του νόμου 3869.
Πηγή
http://feeds.feedburner.com/blogspot/Dohv
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου