Συμβουλές της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτώ ν Κρήτης ,για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης
Επειδή βρισκόμαστε, ένα βήμα πριν ο χειμώνας, μας δείξει τις άγριες διαθέσεις του, και εμείς ως καταναλωτές, παρά τα οικονομικά προβλήματα που βιώνουμε, από την οικονομική ύφεση, θα πρέπει να εφοδιαστούμε με πετρέλαιο θέρμανσης, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, για την προστασία μας, από τυχόν καταδολιεύσεις και ελλιπείς παραδόσεις, μας παραθέτει τις συμβουλές της:
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
1)Ερευνα αγοράς: Απαραιτήτως ,.κάνουμε έρευνα αγοράς για την εξασφάλιση καλής τιμής.. Η τιμή του πετρελαίου μπορεί να διαμορφώνεται ελεύθερα στην αγορά, αλλά υπάρχει διαφορά από πρατήριο σε πρατήριο και από εταιρεία σε εταιρεία..Απαραίτητο επίσης είναι να ελέγχουμε την τιμή της πινακίδας,πριν παραγγείλουμε. 2)Απαραίτητη η Ογκομέτρηση της δεξαμενής, για να υπολογίσουμε την χωρητικότητα της . Ο υπολογισμός της χωρητικότητας είναι εύκολος εφόσον η δεξαμενή έχει σχήμα ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου ,γίνεται πολλαπλασιασμός των διαστάσεων της (μήκος, πλάτος, ύψος) σε μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι ο όγκος της δεξαμενής σε κυβικά μέτρα που όταν πολλαπλασιαστεί επί (Χ) 1.000 μας δίνει την χωρητικότητα της δεξαμενής σε λίτρα
3)Καθαρισμός της δεξαμενής: Πριν ανάψουμε το καυστήρα μας, θα πρέπει να τον καθαρίσουμε και να τον ρυθμίσουμε ώστε να είναι πιο αποδοτικός και λιγότερο ρυπογόνος.4) Ο Διαχειριστής της πολυκατοικίας θα πρέπει να γράψει το ύψος της δεξαμενής πριν και μετά την παράδοση στην απόδειξη παραλαβής. Σε περίπτωση που η δαπάνη για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης βαρύνει από κοινού πολυκατοικίες-διπλοκατοικίες κ.λ.π. και υπάρχει επαγγελματική διαχείριση, στις αποδείξεις λιανικής πώλησης οι οποίες είναι από θεωρημένα χειρόγραφα στελέχη, αναγράφεται ο Α.Φ.Μ. του προσώπου (φυσικού ή νομικού) που ασκεί την επαγγελματική διαχείριση και το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο του εκπροσώπου εκ των συνιδιοκτητών ή ενοίκων του κτιρίου που έχει συν αποφασισθεί και οριστεί ως συνδιαχειριστής. Επίσης αναγράφεται, ο κωδικός ηλεκτρονικής πληρωμής του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος του κτιρίου που προμηθεύεται το πετρέλαιο θέρμανσης, η διεύθυνση, η ώρα παράδοσης, η ποσότητα, η συνολική αξία και ο αριθμός κυκλοφορίας του φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικού ή δημοσίου. κ.λ.π.)
5) Το χρώμα του πετρελαίου θέρμανσης είναι κόκκινο και περιέχει κατάλληλο ιχνηθέτη ώστε να μπορεί ν΄ανιχνεύεται εύκολα η τυχόν παρουσία του στο πετρέλαιο κίνησης και στις βενζίνες.
ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΕΞΑΠΑΤΗΘΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ ΜΑΣ
α) Να μην είναι Παραποιημένος ο μετρητής βυτιοφόρου: Είναι μία μορφή κλοπής του καταναλωτή κατά την παράδοση του πετρελαίου θέρμανσης. Φυσιολογικά ο μετρητής είναι κατασκευασμένος έτσι που να μετρά μόνο την ροή του πετρελαίου. Ο μεταφορέας όμως μπορεί να επέμβει στον μετρητή κατά τρόπο που να μετράει εκτός από την ροή του καυσίμου και την ταυτόχρονη ροή του αέρα ,που με κανονικές συνθήκες ο αέρας πρέπει να φεύγει από μια βαλβίδα εξαέρωση προτού φθάσει στον μετρητή. Έτσι μπορεί να παραδίδεται μαζί με το πετρέλαιο θέρμανσης και αέρας.
β) Η μάνικα του βυτιοφόρου πρέπει να είναι εντελώς άδεια, τόσο προτού όσο και μετά την παράδοση του πετρελαίου. Αν η μάνικα είναι άδεια πριν από την παράδοση και γεμάτη μετά την παράδοση ο μεταφορέας καρπούται το περιεχόμενό της που μπορεί να είναι από δεκάδες λίτρα ανάλογα με το μήκος και την διατομή της μάνικας, δηλαδή μας γίνεται κλοπή πετρελαίου ,μπροστά μας.
γ) Παράδοση με προ μέτρηση: Να είστε παρόντες στην παράδοση, εάν γίνεται να υπάρχει και δεύτερο πρόσωπο και να ελέγχονται όλες οι λεπτομέρειες της παράδοσης. Βεβαιωθείτε ότι στην προ μέτρηση, το μέτρο πρέπει να ακουμπά στον πυθμένα της δεξαμενής.
δ) Ελέγχετε ,ώστε το μέτρο να μην λυγίζει και ότι κατά την επιμέτρηση τοποθετείται κατακόρυφα μέσα στην δεξαμενή και στο ίδιο περίπου σημείο τόσο κατά την προ μέτρηση όσο και κατά την επιμέτρηση.
ε) Παραποιημένη βέργα μέτρησης: Να έχετε δική σας βέργα μέτρησης ,καθώς και ένα σωστό μέτρο. Στην ανάγκη μια απλή ίσια ξύλινη ή μεταλλική βέργα και ένα μέτρο για την ογκομέτρηση της δεξαμενής.
ζ) Εχουμε δικαίωμα αμφισβήτησης, εφόσον υπάρχει αμφισβήτηση έχουμε δικαίωμα να γράψουμε πάνω στην απόδειξη παραλαβής τις λέξεις «ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ» και να ζητήσουμε την παρμβαση της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ή της αρμόδιας Αρχής.
. Εάν παρά τα παραπάνω νιώσετε εμπορική πρακτική που θίγονται καταναλωτικά δικαιώματα , μπορείτε να το καταγγείλετε αφού επικοινωνήσετε με το γραφείο Προστασίας Καταναλωτή, της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ και στα τηλέφωνα 2821092666 και 2821092306
--
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου