ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 23-1-2025
Με αφορμή το "ΤΣΟΥΝΆΜΙ" από παράπονα και καταγγελίες των καταναλωτών (δανειοληπτών ) ,προς την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ότι δέχονται απρόσκλητα τηλεφωνήματα, που τις περισσότερες φορές είναι άστοχα και άτοπα, από τις εισπρακτικές εταιρείες η ΄Ένωση προέβει σε σχετική ενημερωτική ανακοίνωση (Δ.Τ) θέλοντας να προστατεύσει τους δανειολήπτες, από τέτοιες πρακτικές.
Η ανακοίνωση μας,
Επειδή ζούμε σε εποχή δύσκολης οικονομικής συγκυρίας (ακρίβειας , χαμηλοί μισθοί και συντάξεις) και οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με την επιβίωση τους, και πολλές φορές δυσκολεύονται να είναι συνεπείς προς τα δάνεια τους,συνήθως για μικρο οφειλές από πιστωτικές κάρτες , όλο και περισσότερες Τράπεζες υιοθετούν επιθετικές πολιτικές, αναθέτοντας σε εισπρακτικές εταιρείες τον άχαρο ρόλο να πιέζουν στοχεύοντας την κατά το δυνατόν αμεσότερη αποπληρωμή των δανείων που έχουν χορηγηθεί στους καταναλωτές.
Για το λόγο αυτό ορισμένες εισπρακτικές εταιρείες, δε διστάζουν να προβούν σε ενοχλητικές συμπεριφορές και αθέμιτες πρακτικές, Σύμφωνα με τα παράπονα των καταναλωτών οι εταιρείες αυτές καλούν επίμονα και πιεστικά , όχι απλώς υπενθυμίζοντας την οφειλή , αλλά και επισυνάπτουν ενοχικά και εκφοβιστικό συμπλέγματα .
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, για να βοηθήσει περισσότερο τα μέλη της , τόλμησε να πειραματιστεί και να ξεκαθαρίσει το τοπίο ερευνώντας τι εστι εισπρακτική εταιρεία.
Παίρνοντας λοιπόν τον αριθμό τηλεφώνου από μέλος της, που είχε δεχτεί όχληση από μία εισπρακτική τηλεφώνησε και διαπίστωσε το "χάος" που υπήρχε .
Ρωτήσαμε σε ποιον ανήκει αυτή η Εταιρεία και η υπάλληλος μας εδωσε την επωνυμία της Εταιρείας και τον αριθμό μητρώου αυτής..Της ζητήθηκαν τα στοιχεία της υπαλλήλου και η υπάλληλος , της καμία απάντηση.
Εδώ οφείλουμε να τονίσουμε ότι οι Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις ή αλλιώς εισπρακτικές εταιρείες, ορίζονται στο Ν 3758/2009, όπως αυτός τροποποιήθηκε με το υπ' αρ. 36 άρθρο του Ν 4038/2012, ως οι κεφαλαιουχικές εταιρίες που έχουν ως αποκλειστικό καταστατικό σκοπό την εξώδικη ενημέρωση οφειλετών για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων και απαιτητών χρηματικών οφειλών τους έναντι των δανειστών και ότι οι εισπρακτικές εταιρείες που νομιμοποιούνται να προβαίνουν στις ανωτέρω ενέργειες είναι περιορισμένες αριθμητικά και τα ονόματα αυτών περιέχονται σε ειδικό Μητρώο (Μητρώο Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, το οποίο τηρείται στο Υπουργείο Ανάπτυξης σε ηλεκτρονική μορφή). Οι νόμιμα συσταθείσες εταιρείες ενημέρωσης οφείλουν να σέβονται όχι μόνο την προσωπικότητα αλλά και την οικονομική ελευθερία των οφειλετών.
Πότε θα πρέπει να σας ενημερώνουν οι Εισπρακτικές Εταιρείες?
- Οι εισπρακτικές εταιρείες , που ανήκουν στο Μητρώο ,μπορούν να σας τηλεφωνούν μόνο όταν οι οι οφειλές σας έχουν γίνει ληξιπρόθεσμες, όταν δηλαδή δεν έχετε καταβάλει μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία το χρηματικό ποσό που οφείλετε.
- Οι εταιρείες ενημέρωσης υποχρεούνται να σας ενημερώνουν τηλεφωνικά ,μόνο αφότου περάσουν δέκα ημέρες από τότε που έληξε η προθεσμία για την καταβολή από την πλευρά σας του χρηματικού ποσού που οφείλετε στην Τράπεζα.
- Οι εταιρείες ενημέρωσης, πρέπει να επικοινωνούν τηλεφωνικά μαζί σας μόνο τις εργάσιμες μέρες και ώρες 9:00-20:00.
- Κάθε φορά που κάποια εισπρακτική εταιρεία σας καλεί πρέπει:
- α) να φαίνεται ο αριθμός προέλευσης κλήσηςβ) να σας γνωστοποιεί ο υπάλληλος που εκπροσωπεί την εταιρεία το ονοματεπώνυμο και την ιδιότητά του γ) να σας αναφέρει τον αριθμό Μητρώου της εταιρείας δ) να σας ενημερώνει για το σκοπό της επικοινωνίας του.
- Σε περίπτωση που σας καλέσει μια εισπρακτική εταιρεία, πρέπει να σας ενημερώσει εξ' αρχής για την καταγραφή σε ηλεκτρονικό αρχείο στοιχείων όπως η ημερομηνία, η ώρα και η οφειλή για την οποία έγινε η επικοινωνία.
- Πρέπει, επίσης, ο υπάλληλος της εισπρακτικής εταιρείας που επικοινωνεί μαζί σας να επιβεβαιώσει ότι έχετε ενημερωθεί και έχετε συμφωνήσει στη μεταβίβαση των προσωπικών σας δεδομένων από την Τράπεζα με την οποία έχετε συμβληθεί πριν προβεί σε οποιαδήποτε ερώτηση – ενημέρωση.
- Εφόσον το ζητήσετε, οι εταιρείες υποχρεούνται να σας παρέχουν εγγράφως πλήρη και ακριβή αναλυτικά στοιχεία για το ύψος και την προέλευση της ληξιπρόθεσμης οφειλής σας (κεφάλαιο, τόκοι, προσαυξήσεις) μέσα σε 10 ημέρες από την προφορική επικοινωνία μεταξύ σας.
- Σε κάθε έγγραφη επικοινωνία των εισπρακτικών εταιρειών με εσάς (ενημερωτικά έντυπα κτλ), οι εταιρείες υποχρεούνται να αναγράφουν την πλήρη εμπορική επωνυμία τους, την ταχυδρομική διεύθυνση της καταστατικής έδρας τους καθώς και τον αριθμό Μητρώου τους.
- Πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι, εάν δεν επιθυμείτε να σας οχλούν με οποιοδήποτε τρόπο οι εισπρακτικές εταιρείες για τυχόν οικονομικές σας οφειλές, μπορείτε να καταθέσετε αίτηση με ανάλογο περιεχόμενο σε κάποιο υποκατάστημα της Τράπεζας με την οποία έχετε συμβληθεί.
Πότε οι εισπρακτικές εταιρείες παρανομούν
- Όταν εμφανίζονται οι υπάλληλοί τους με ιδιότητες που δεν διαθέτουν όπως υπάλληλοι κάποιας Τράπεζας με την οποία έχετε συμβληθεί, λένε ότι είναι δικηγόρος ή δικαστικός επιμελητής.
- Να σας ασκούν ψυχολογική πίεση ότι θα σας γίνει κατάσχεση και πλειστηριασμός, των περιουσιακών στοιχείων ή απειλή της ζωής σας, καθώς και οικογένειας σας.
- Να συμπεριφέρονται οι υπάλληλοί τους προσβλητικά ή να χρησιμοποιούν προσβλητικές εκφράσεις εναντίον σας ή κατά των οικείων σας, όπως το να σας χαρακτηρίζουν αναξιόπιστο, άχρηστο ή αποτυχημένο εξαιτίας της καθυστέρησης εξόφλησης της οφειλής σας.
- Να σας δυσφημούν ή να απειλούν ότι θα σας δυσφημίσουν στο οικογενειακό ή εργασιακό περιβάλλον σας.
- Να εκμεταλλεύονται περιστάσεις αντικειμενικής αδυναμίας σας να εξοφλήσετε το χρηματικό ποσό που οφείλετε, πχ. να σας πιέζουν να καταβάλετε άμεσα τη χρηματική σας οφειλή ενώ έχουν πληροφορηθεί ότι μόλις χάσατε τη δουλειά σας .
- Να σας απειλούν ότι θα λάβουν μη νόμιμα μέτρα εις βάρος σας, όπως η κατάσχεση τυχόν περιουσιακών σας στοιχείων χωρίς να συντρέχουν οι αναγκαίες προϋποθέσεις.
- Να σας παραπλανούν συστηματικά ως προς το ύψος πχ. της οφειλής σας.
- Να σας επισκέπτονται στο χώρο εργασίας σας, καθώς και σε άλλους χώρους αυστηρώς προσωπικούς χώρους όπως νοσοκομεία.
- Να ενοχλούν τα οικεία σας πρόσωπα.
- Να παρουσιάζουν και να χρησιμοποιούν παραπλανητικά έγγραφα που δημιουργούν εσφαλμένα την εντύπωση συνιστούν δικαστικά έγγραφα.
- Να επικοινωνούν μαζί σας και να διαδίδουν ανακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις συνέπειες αθέτησης πληρωμών από την πλευρά σας (όπως για παράδειγμα ότι σε περίπτωση μη άμεσης συμμόρφωσης, θα χάσετε την πιστοληπτική σας ικανότητα μέσω της δημοσίευσης δυσμενών στοιχείων για εσάς στο σύστημα Τειρεσίας).
- Να εισπράττουν για λογαριασμό της Τράπεζας με την οποία έχετε συμβληθεί τις χρηματικές σας οφειλές, Ποτέ, λοιπόν, μη δεχτείτε να καταβάλλετε τυχόν χρηματικές σας οφειλές σε τέτοιου είδους κερδοσκοπικές επιχειρήσεις διότι οι οφειλές σας πιθανόν θα προσαυξηθούν με δήθεν «έξοδα είσπραξης», έννοια που εφευρέθηκε για τη μεγιστοποίηση του κέρδους των εισπρακτικών εταιριών.
- Να χρησιμοποιούν τα περιεχόμενα της καταγραφής των τηλεφωνικών συνομιλιών εις βάρος σας.
Πως μπορείτε να προστατευτείτε από εισπρακτική εταιρεία όταν παρανομεί
Υπάρχει νομική προστασία , αρκεί να καταγράψετε ακριβώς ποιος σας τηλεφώνησε (ονοματεπώνυμο )ποια εταιρεία εκπροσωπεί , και ποια παράβαση από τα ανωτέρω διέπραξε.
και να απευθυνθείτε στην Συλλογικότητα που σας εκπροσωπεί (Ένωση Προστασίας Καταναλωτών) η στις kataggelies.gov η ακόμα σε ένα δικηγόρο για Αγωγή και χρηματική αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης, εάν η τράπεζα μετέφερε τα προσωπικά σας δεδομένα στην Εισπρακτική Εταιρεία χωρίς την δική σας συνέναιση
Για την Κρήτη μπορείτε να απευθύνεστε σε εμάς τηλ.2821092306 ημέρες Δευτέρα Τετάρτη Παρασκευή ώρες 9 έως 12
Η Πρόεδρος της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου