Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Τρίτη 18 Μαρτίου 2025
Συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος
1. Αγόρασα εκτός εμπορικού καταστήματος ένα προϊόν αξίας 15 ευρώ και θέλω να υπαναχωρήσω. Έχω αυτό το δικαίωμα ; Όχι, οι διατάξεις για τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος δεν εφαρμόζονται σε συμβάσεις για τις οποίες ο καταναλωτής καταβάλλει ποσό μικρότερο των 30 ευρώ.
2. Αγόρασα δύο βιβλία από πωλητή βιβλίων που με επισκέφτηκε στο σπίτι μου. Όταν έφυγε το ξανασκέφτηκα και δεν τα χρειάζομαι πραγματικά. Έχω δώσει και μια μικρή προκαταβολή. Μπορώ να τα επιστρέψω ; Ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να υπαναχωρήσει αναιτιολόγητα από τη σύμβαση εκτός εμπορικού καταστήματος εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος.
Στο ανωτέρω χρονικό διάστημα απαγορεύεται η είσπραξη προκαταβολής από την πωλήτρια επιχείρηση.
Αν δεν έχει ενημερωθεί ο καταναλωτής για το δικαίωμα υπαναχώρησης, η προθεσμία υπαναχώρησης αυξάνεται κατά 12 μήνες ή 14 μέρες από την ενημέρωσή του. Η δήλωση υπαναχώρησης του καταναλωτή πρέπει να γίνει εγγράφως ή σε άλλο σταθερό μέσο,
Ο καταναλωτής φέρει το βάρος της απόδειξης ότι άσκησε το δικαίωμα της υπαναχώρησης Ο πωλητής οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα εντός 14 ημερών από την ημέρα κατά την οποία ενημερώθηκε για την απόφαση του καταναλωτή να υπαναχωρήσει από την σύμβαση.
Σε περίπτωση αθέτησης αυτής της υποχρέωσης ή μη αναγνώρισης του δικαιώματος υπαναχώρησης από τον πωλητή, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
3. Αγόρασα DVD από έναν πωλητή που ήρθε στο σπίτι μου. Μετά είδα ότι δεν έχουν καμία σχέση με αυτό που μου περιέγραψε. Μπορώ να τα επιστρέψω ; Το δικαίωμα υπαναχώρησης δεν ισχύει σε περίπτωση προμήθειας σφραγισμένων ηχητικών εγγραφών ή σφραγισμένων εγγραφών βίντεο ή σφραγισμένου λογισμικού για υπολογιστές, που αποσφραγίστηκαν μετά την παράδοση.
4. Ποια άλλα προϊόντα εξαιρούνται από το δικαίωμα υπαναχώρησης ;
Από το δικαίωμα υπαναχώρησης εξαιρούνται, μεταξύ άλλων,
τα προϊόντα που κατασκευάζονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του καταναλωτή,
τα προϊόντα τα οποία μπορούν να αλλοιωθούν ή λήγουν σύντομα,
τα προϊόντα τα οποία δεν είναι κατάλληλα προς επιστροφή για λόγους προστασίας της υγείας ή για λόγους υγιεινής, εφόσον είναι σφραγισμένα και έχουν αποσφραγιστεί μετά την παράδοση, καθώς και προϊόντα τα οποία, μετά την παράδοση, λόγω της φύσης τους, είναι αναπόσπαστα αναμεμειγμένα με άλλα στοιχεία.
Επίσης, εξαιρείται η προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου μη παρεχόμενου πάνω σε υλικό μέσο, εάν η εκτέλεση ξεκίνησε με την προηγούμενη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή και την επιβεβαίωση εκ μέρους του ότι χάνει έτσι το δικαίωμά του υπαναχώρησης.
Περαιτέρω, από το δικαίωμα υπαναχώρησης εξαιρείται η προμήθεια τροφίμων, ποτών ή άλλων αγαθών που προορίζονται για τρέχουσα κατανάλωση στο πλαίσιο του νοικοκυριού και τα οποία παραδίδονται από τον προμηθευτή σε συχνή και τακτική βάση στο σπίτι, την κατοικία ή τον χώρο εργασίας του καταναλωτή, καθώς και οι εφημερίδες και τα περιοδικά, εκτός κι αν υπάρχει συνδρομητική σύμβαση για την προμήθειά τους.
5. Αγόρασα λεξικό αξίας 80 ευρώ από έναν πωλητή που ήρθε για δύο μέρες στον προαύλιο χώρο του πανεπιστημίου μου. Μπορώ να υπαναχωρήσω ; Ναι. Εφόσον ο χώρος αυτός δεν είναι η συνήθης βάση του πωλητή, θεωρείται σύμβαση εκτός εμπορικού καταστήματος και ισχύει το δικαίωμα υπαναχώρησης εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος.
6. Αγόρασα μια εγκυκλοπαίδεια εκτός εμπορικού καταστήματος και άλλαξα γνώμη. Ο πωλητής μου έδωσε μια καρτέλα συνδρομητή που λέει ότι επιστροφές δε γίνονται δεκτές. Τώρα μου ζητάει 260 ευρώ για την εξόφληση του προϊόντος. Τι να κάνω ; Εάν ο προμηθευτής δεν τηρήσει τις υποχρεώσεις ενημέρωσης που προβλέπονται στο Ν.2251/94, η σύμβαση εκτός εμπορικού καταστήματος είναι άκυρη υπέρ του καταναλωτή. Ο προμηθευτής υποχρεούται να παρέχει στον καταναλωτή, μεταξύ άλλων, πληροφορίες για την ταυτότητά του, τη γεωγραφική διεύθυνση και το τηλέφωνό του, τα κύρια χαρακτηριστικά των προϊόντων που αγόρασε, την τιμή τους, τις διευθετήσεις πληρωμής και παράδοσης και την ύπαρξη του δικαιώματος υπαναχώρησης, καθώς και τις προϋποθέσεις, την προθεσμία και τις διαδικασίες άσκησής του. Σε περίπτωση αθέτησης αυτής της υποχρέωσης ή μη αναγνώρισης του δικαιώματος υπαναχώρησης από τον πωλητή, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
7. Έχω παραγγείλει έπιπλο από ένα κατάστημα και το έχω εξοφλήσει. Παρόλο που έχουν περάσει 45 μέρες από την παραγγελία, αυτή δεν έχει παραδοθεί ούτε έχω κάποια ενημέρωση για το πότε θα παραδοθεί. Τι μπορώ να κάνω ; Αν δεν έχει συμφωνηθεί διαφορετικά, ο προμηθευτής παραδίδει τα αγαθά εντός 30 ημερολογιακών ημερών από τη σύναψη της σύμβασης. Αν δεν τα παραδώσει εμπρόθεσμα, ο καταναλωτής πρέπει να του ζητήσει να πραγματοποιήσει την παράδοση εντός επιπλέον προθεσμίας ανάλογης των περιστάσεων. Αν και αυτή δεν τηρηθεί, ο καταναλωτής δικαιούται να καταγγείλει τη σύμβαση και ο προμηθευτής οφείλει να επιστρέψει, χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση, όλα τα χρήματα που είχαν πληρωθεί βάσει της σύμβασης.
8. Παρήγγειλα μέσω διαδικτύου μία συσκευή σε ορισμένη τιμή. Δε μου την έστειλαν γιατί, όπως μου είπαν, έγινε λάθος στην τιμή. Είναι νόμιμο ; Η αναγραφή λανθασμένης τιμής και γενικότερα κάθε παροχή εσφαλμένων ή ανακριβών πληροφοριών που ενδέχεται να παραπλανήσει το μέσο καταναλωτή και να τον οδηγήσει να λάβει απόφαση συναλλαγής την οποία, διαφορετικά, δε θα ελάμβανε, θεωρείται παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύεται από το Ν.2251/94. Για την εξέταση σχετικών θεμάτων, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου