Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Τρίτη 18 Μαρτίου 2025
Εγγυήσεις και επιστροφές προϊόντων (Εγγυήσεις, Service, οδηγίες χρήσεως, κλπ)
1. Νόμιμη εγγύηση
1.1. Ποια είναι η διάρκεια της νόμιμης εγγύησης για καινούργια και μεταχειρισμένα προϊόντα; Ως νόμιμη εγγύηση ορίζεται η ευθύνη που έχει ο πωλητής αν το προϊόν, κατά την παράδοσή του στον καταναλωτή, είναι ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του, όπως αυτά περιγράφονται από τον πωλητή. Η διάρκεια της νόμιμης εγγύησης για καινούργια και μεταχειρισμένα προϊόντα είναι δύο χρόνια. Παρόλα αυτά, ειδικά για τα μεταχειρισμένα προϊόντα, ο πωλητής και ο καταναλωτής, μπορούν να συμφωνήσουν σε μικρότερη περίοδο, αλλά όχι μικρότερη του ενός έτους. Κατά τη διάρκεια της νόμιμης εγγύησης, ο καταναλωτής μπορεί να απευθυνθεί στα Πολιτικά Δικαστήρια, σε περίπτωση διαφωνίας του με τον πωλητή ή σε φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών.
1.2. Εάν το προϊόν είναι ελαττωματικό ποιος είναι υπεύθυνος για την αποκατάσταση; Για την επίλυση του θέματος υπεύθυνος είναι ο πωλητής, ο οποίος φέρει την ευθύνη αν το προϊόν, κατά την παράδοσή του, είναι ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του. Σε περίπτωση διαδικτυακής συναλλαγής μέσω πλατφόρμας, μπορεί να συμφωνηθεί ότι η πλατφόρμα αποτελεί τον ενδιάμεσο και όχι τον πωλητή του προϊόντος, γι' αυτό πρέπει να γίνει έλεγχος στους όρους και τις προϋποθέσεις της συναλλαγής.
1.3. Εντός ποιου χρονικού διαστήματος πρέπει ο καταναλωτής να ενημερώσει τον πωλητή; Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώσει τον πωλητή μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, το οποίο δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα δύο έτη από την παράδοση των προϊόντων.
1.4. Ποιος πρέπει να αποδείξει την ελαττωματικότητα του προϊόντος και εντός ποιού χρονικού διαστήματος; Είναι ευθύνη του πωλητή για τους έξι πρώτους μήνες, μετά την αγορά, να αποδείξει ότι δεν είναι ελαττωματικό το προϊόν. Μετά την περίοδο αυτή και ως το τέλος της εγγύησης, είναι υποχρεωμένος ο καταναλωτής να αποδείξει την ελαττωματικότητα.
1.5. Υπάρχει τρίτο μέρος που μπορεί να παράσχει υπηρεσίες απόδειξης; Ο καταναλωτής με δικά του έξοδα μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ενός εμπειρογνώμονα.
1.6. Ποια είναι τα δικαιώματα του καταναλωτή, ως προς την επανόρθωση της ελαττωματικότητας, χωρίς να καταβάλλει χρήματα; Υπάρχει προθεσμία για την επανόρθωση; Ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει την επιδιόρθωση ή την αντικατάσταση του προϊόντος -αρκεί αυτή να είναι δυνατή και να μην απαιτεί δυσανάλογες δαπάνες- την υπαναχώρηση -εφόσον το ελάττωμα δεν είναι ασήμαντο- ή την έκπτωση στην τιμή (μείωση τιμήματος). Ο πωλητής οφείλει εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος να επιδιορθώσει ή να αντικαταστήσει το ελαττωματικό προϊόν. Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει ιεράρχηση των παραπάνω λύσεων.
1.7. Αν δεν υπάρξει λύση μεταξύ πωλητή και καταναλωτή, ποιο είναι το χρονικό περιθώριο για να απευθυνθεί ο καταναλωτής στα Πολιτικά Δικαστήρια; Η προθεσμία παραγραφής είναι 2 χρόνια από την παράδοση των εμπορευμάτων εκτός αν ισχύει αναστολή της νόμιμης περιόδου παραγραφής.
1.8. Μπορεί ο καταναλωτής να κινηθεί νομικά εναντίον του εισαγωγέα ή οποιουδήποτε ενδιάμεσου έως και τον παραγωγό; Ναι, αλλά μόνο εάν ο εισαγωγέας ή ο παραγωγός παρέχει δική του εμπορική εγγύηση.
1.9. Υπάρχει άλλη νόμιμη εγγύηση που να ισχύει βάσει του εθνικού δικαίου;
Υπάρχει η 5ετής εγγύηση για τα ακίνητα.
2. Εμπορική εγγύηση
2.1. Τι διαφορά έχει η εμπορική από τη νόμιμη εγγύηση ; Ως νόμιμη εγγύηση ορίζεται η ευθύνη που έχει ο πωλητής αν το προϊόν, κατά την παράδοσή του στον καταναλωτή, είναι ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του, όπως αυτά περιγράφονται από τον πωλητή. Κατά τη διάρκεια της νόμιμης εγγύησης, ο καταναλωτής μπορεί να απευθυνθεί στα Πολιτικά Δικαστήρια ή σε φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών, σε περίπτωση διαφωνίας του με τον πωλητή σχετικά με την ελαττωματικότητα ή την έλλειψη των συμφωνηθέντων χαρακτηριστικών του προϊόντος. Η εμπορική εγγύηση παρέχεται προαιρετικά από τον πωλητή ή τον παραγωγό, επιπλέον της νόμιμης εγγύησης, και αφορά επισκευή προϊόντος ή αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων, σύμφωνα με τους όρους της εμπορικής εγγύησης, χωρίς επιβάρυνση του καταναλωτή, αν το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του. Ο καταναλωτής απευθύνεται στον εγγυητή για την τήρηση της εγγύησης και στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή για τη διερεύνηση τυχόν παράβασης.
2.2. Ποιος είναι υπεύθυνος για την παροχή εμπορικής εγγύησης; Ο πωλητής, ο παραγωγός ή ένα τρίτος εγγυητής μπορεί να παρέχει εμπορική εγγύηση. Ο καταναλωτής θα πρέπει να ανατρέξει στο κείμενο της εγγύησης για τον προσδιορισμό του εγγυητή.
2.3. Κατά μέσο όρο πόσο διαρκεί η εμπορική εγγύηση; Στις περισσότερες περιπτώσεις διαρκεί δύο χρόνια, αλλά σε κάθε περίπτωση, αποτελεί επιλογή του εγγυητή.
2.4. Η εμπορική εγγύηση είναι δωρεάν; Όχι απαραίτητα. Ο έμπορος θέτει τους όρους. Άρα μπορεί να είναι δωρεάν ή επί πληρωμή.
2.5. Πρέπει να παρέχεται εγγράφως; Ο έμπορος πρέπει να παρέχει την εγγύηση εγγράφως ή πάνω σε άλλο σταθερό μέσο διαθέσιμο και προσβάσιμο από τον καταναλωτή.
2.6. Το προϊόν που αντικαθίσταται ή επισκευάζεται φέρει νέα εγγύηση; Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του εντός του χρόνου της εμπορικής εγγύησης, η εγγύηση ανανεώνεται αυτόματα για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό, εκτός αν στο περιεχόμενο της εμπορικής εγγύησης ορίζεται κάτι διαφορετικό.
2.7. Τι είδους πληροφορίες δίνονται υποχρεωτικά στην εμπορική εγγύηση; Η εγγύηση πρέπει να περιλαμβάνει, με απλή διατύπωση στην ελληνική γλώσσα, τουλάχιστον την επωνυμία και τη διεύθυνση του εγγυητή, το προϊόν στο οποίο αναφέρεται η εγγύηση, το ακριβές περιεχόμενό της, τη διάρκειά της και την εδαφική ισχύ της. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνεται και μια υπενθύμιση της νόμιμης εγγύησης και να διευκρινίζεται ότι αυτή δεν θίγεται από την εμπορική εγγύηση.
2.8. Το ψυγείο που αγόρασα παρουσίασε βλάβη εντός της εμπορικής εγγύησης και καθυστερούν υπερβολικά να το επισκευάσουν Όταν ο απαιτούμενος χρόνος επισκευής για προϊόν εντός εμπορικής εγγύησης υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες, δικαιούστε να ζητήσετε την προσωρινή αντικατάσταση του προϊόντος για όσο χρόνο διαρκεί η επισκευή. Αν το αίτημά σας δε γίνει δεκτό από την επιχείρηση, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
2.9. Αγόρασα ένα πλυντήριο που παρουσίασε βλάβη εντός της εμπορικής εγγύησης. Πρέπει να επιβαρυνθώ με τα έξοδα επίσκεψης του τεχνικού ; Όταν παρέχεται εμπορική εγγύηση, η επισκευή, αντικατάσταση του προϊόντος ή επιστροφή χρημάτων στο πλαίσιο της εγγύησης αυτής γίνεται χωρίς επιβάρυνση του καταναλωτή. Σε περίπτωση αθέτησης αυτής της υποχρέωσης από την επιχείρηση, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
3. Τεχνική υποστήριξη-οδηγίες χρήσης-ασφάλεια προϊόντος-διάφορα.
3.1. Αγόρασα μια συσκευή κινητού τηλεφώνου. Παρουσίασε βλάβη και η εταιρεία λέει ότι δεν έχει ανταλλακτικό. Οι παραγωγοί και οι πωλητές καινούργιων διαρκών καταναλωτικών αγαθών οφείλουν να εξασφαλίζουν ανταλλακτικά και τεχνική υποστήριξη για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) ετών από την παράδοση του αγαθού. Σε περίπτωση αθέτησης αυτής της υποχρέωσης από την επιχείρηση, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή.
3.2. Αγόρασα μία ηλεκτρική συσκευή και δεν έχει οδηγίες χρήσης στα ελληνικά. Ο παραγωγός οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή στην ελληνική γλώσσα ή με σύμβολα διεθνώς καθιερωμένα, εγγράφως ή πάνω σε σταθερό μέσο αποτύπωσης π.χ. CD ή email, σαφείς και πλήρεις οδηγίες για τη χρήση, τη συντήρηση και την πλήρη αξιοποίηση του αγαθού. Εξαιρούνται τα προϊόντα που είναι απλά στην κατασκευή, τη χρήση και τη συντήρησή τους, εφόσον για τα προϊόντα αυτά δεν παρέχονται από τον κατασκευαστή οδηγίες σε οποιαδήποτε γλώσσα.
3.3. Το προϊόν που αγόρασα παρουσίασε σοβαρό θέμα ασφάλειας. Που πρέπει να απευθυνθώ ; Αρμόδια για θέματα ασφάλειας προϊόντων είναι η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Αν πρόκειται για ασφάλεια οχήματος, θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Παράλληλα, μπορείτε να απευθυνθείτε στα Πολιτικά Δικαστήρια ή σε εξωδικαστικούς φορείς επίλυσης διαφορών για την επίλυση της ατομικής σας διαφοράς ή τυχόν θέματα αποζημιώσεων.
3.4. Αγόρασα ένα προϊόν και έχει πρόβλημα. Ο προμηθευτής ισχυρίζεται ότι το χάλασα εγώ. Για τις αναφυόμενες διαφορές όπου απαιτείται η κρίση πραγματικών περιστατικών αρμόδια για την επίλυση αυτών των διαφορών είναι τα πολιτικά δικαστήρια ή οι εξωδικαστικοί φορείς επίλυσης διαφορών.
3.5. Λόγω της ελαττωματικότητας του προϊόντος που αγόρασα, έχω πραγματοποιήσει πολλά επιπλέον έξοδα. Μπορείτε να με βοηθήσετε να διεκδικήσω αποζημίωση από την εταιρεία ; Όχι, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή δεν έχει αρμοδιότητα για την αποκατάσταση της προσωπικής βλάβης που υπέστη ο εκάστοτε καταγγέλλων, ούτε δύναται να επιδιώξει ή απαιτήσει την πιθανή επιδίκαση αποζημίωσης λόγω υλικής ή ηθικής βλάβης ή τον εξαναγκασμό των προμηθευτών σε επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών. Αρμόδια για την επίλυση αυτών των διαφορών είναι τα πολιτικά δικαστήρια ή οι εξωδικαστικοί φορείς επίλυσης διαφορών.
3.6. Αγόρασα ένα προϊόν από κατάστημα. Τελικά δε το θέλω. Μπορώ να το επιστρέψω και να πάρω τα χρήματά μου πίσω ή να πάρω κάτι άλλο ; Εφόσον το προϊόν δεν είναι ελαττωματικό και έχει αγοραστεί από φυσικό κατάστημα, η αλλαγή του προϊόντος ή η υπαναχώρηση από τη σύμβαση εναπόκεινται στην πολιτική του καταστήματος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου