Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

"Κώδικας Δεοντολογίας - Κόκκινα Δάνεια- Προτάσεις επ αυτών"

Γράφει η Ιωάννα Μελάκη*

 Επειδή το θέμα (Κώδικας Δεοντολογίας) έχει βάθος, για χιλιάδες δανειολήπτες με κόκκινα δάνεια, ιδίως (στεγαστικά επιχειρηματικα) και υπάρχουν πτυχές οικονομικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος , αλλά και αποκλεισμού,οφείλουμε να  πιαστούμε από αυτό και να  ζητήσουμε εξηγήσεις, όχι από τους ερμηνευτές του Κ.Δ(τράπεζες) ,αλλά από τους  κατασκευαστές όλου αυτού του εγχειρήματος(Κ.Δ)   που "πνίγει" στην κυριολεξία ,χιλιάδες φτωχοποιημένους ΄Ελληνες καταναλωτές, με κίνδυνο να χάσουν το σπίτι τους ,την επιχείρησή τους, αφού θα πρέπει να μην χαρακτηριστούν από τις τράπεζες "μη συνεργασιμοι"
 Και για  την καλύτερη επαφή , με το θέμα μας αρχίζουμε με ερωτοαπαντήσεις
Πρώτη  ερώτηση :Ο Κώδικας Δεοντολογίας, όπως μας "σερβίρετα "είναι νόμος του Κράτους;
Απάντηση : Οχι είναι  θεσμός της Τράπεζας της Ελλάδος, που θεσμοθετήθηκε βάσει εξουσιοδότησης του Ν.4224/2013 ,αναφορικά με τον χειρισμό των τραπεζικών οφειλών, που εμφανίζουν ληξιπροθεσμία ,  αφενός για να διασφαλίζεται η ενημέρωση του οφειλέτη, αφετέρου οι τράπεζες να λαμβάνουν γνώση και υπόψη τις πραγματικές οικονομικές δυνατότητες του  οφειλέτη (οικονομική ρευστότητα)αλλά και τα περιουσιακά του στοιχεία..
Δεύτερη ερώτηση :Ο Κώδικας Δεοντολογίας, θεσπίζει δικαιώματα αμφοτέρων; (Δανειολήπτη -Τράπεζας)
Απάντηση : O Κωδ.Δεοντολογίας , σαφώς  προβλέπει και θεσπίζει  τα δικαιώματα των τραπεζών , και όχι των δανειοληπτών. Σαυτό τον Κώδικα ο δανειολήπτης  έχει μόνο υποχρεώσεις , έναντι των τραπεζών,Ουσίας θεσπίστηκε ο όρος " συνεργάσιμος δανειολήπτης" και δεν προβλέπεται πουθενά στο όλο εγχείρημα του Κ.Δ  ,ο όρος  "απαξίωση της τράπεζας να απαντήσει και  "η τιμωρία" επαυτού, αλλά και η  αυτοδίκαια έρευνα  από την ΤτΕ, επί των  καταχρηστικών όρων των   τραπεζικών συμβάσεων ,που οι περισσότερες εν ενεργεία συμβάσεις είναι φορτωμένες από καταχρηστικούς όρους , υπερ των τραπεζών , πράγμα που αν γινόταν  θα ελάφρυναν εκατοντάδες δανειολήπτες.
  Επί των παραπάνω :"θολό τοπίο" συμπλήρωσης ή μη συμπλήρωσης, των στοιχείων των συνοδευτικών ,αφού ο καταιγισμός των επιστολών , από όλες τις τράπεζες ΄στάλθηκαν στους περισσότερους δανειολήπτες, είτε ενταγμένους στο ν.Κατσέλη είτε όχι, αρκεί να υπήρχε καθυστέρηση πληρωμής δόσης  άνω των 30 ημερολογικαών  ημερών.
 Οργή , θυμό, τρόμο, παρήγαγαν και συνεχίζουν να παράγουν, οι επιστολές που στάλθησαν από τις τράπεζες σε ανθρώπους  συνεπείς μέχρι χθες,  καθώς  κάποιες από αυτές τις επιστολές επιδίδιονται μέσω δικαστικών επιμελητών,η Κούριερ, με τεράστιο κοινωνικό αντίκυπο (μικρές κοινωνίες, γειτονιά , πολυκατοικία, εργασιακός χώρος, οικογενειακός χώρος κ.α)
Οι τράπεζες εφαρμόζοντας τον Κ.Δ , ζητούν από καταναλωτές- δανειολήπτες , μή γνώστες πιστωοικονομικών όρων, να συντάξουν και να απαντήσουν  στην  ΤΥΚΟΠ (το περιεχόμενο της οποίας θεσπίστηκε από την Τ.τ.Ε) ως "ειδικοί" σπύροντας μόνο φόβο και ανησυχία , με τις επιτασσόμενες προθεσμίες , με αναγκασμό να τρέχουν πανικόβλητοι σε λογιστές ,με επί πλέον οικονομική τους επιβάρυνση.
  Επειδή ως γνωστόν την νομοθετική εξουσία ασκεί κατά το Σύνταγμα η εκλεγόμενη  από το εκλογικό σώμα Βουλή των Ελλήνων, και όχι η κάθε Τράπεζα.
 Επειδή  ο Κ.Δ δεν εξαιρεί  τους " μικρο οφειλέτες", ούτε υπάρχει  ειδική μνεία για τους αναξιοπαθούντες καταναλωτές, θα πρέπει να ανασκευαστεί ,και να κληθούν οι εκπρόσωποι των  φορέων της αγοράς να τοποθετηθούν .
 Τέλος,ως μέλος  του Εθνικού Συμβουλίου Αγοράς και Καταναλωτή, αλλά και ως Πρόεδρος χιλιάδων δανειοληπτών,καλώ προσωπικά  και δημόσια, την Κυβέρνηση και τον Διοικητή  της ΤτΕ  κ.Στουρνάρα, να επανορθώσουν την ισύουσα νομοθεσία,ισιώνοντας  την ζυγαριά και οι νόμοι και οι Κώδικες,  να είναι ισότιμοι , για τράπεζες - δανειολήπτες, ΜΟΝΟ τότε θα προσφέρουν στο τραπεζικό και κοινωνικό σύστημα .

 * Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Αγοράς και Καταναλωτή
*Πρόεδρος ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΠΙΕΖΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΣΑΣ, ΟΜΩΣ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ



Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , σας δύνει την ΛΥΣΗ
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να ρυθμίσετε τις οφειλές σας:,σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο,
α) Εξωδικαστικός διακανονισμός (είτε με τη μεσολάβηση Ένωσης Καταναλωτών, είτε με την ένταξη στον Κώδικα Δεοντολογίας)
β) Με τον Κώδικα Δεοντολογίας της Τραπεζας της Ελλάδος
γ) Ο νόμος για τα Υπερχρεωμένα Νοικοκυριά (Ν.3869/2010)
Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης είναι ένας από τους πιστοποιημένους φορείς εξωδικαστικού συμβιβασμού και αναλαμβάνει να σας συμβουλέψει πως να ρυθμίσετε τις οφειλές σας. αλλά και προωθεί υποθέσεις για ένταξη στο ν.για τα Υπερχρεωμένα Νοικοκυριά (Ν.3869/2010)

Κυριακή 24 Ιουλίου 2016

Τα δικαιώματα των καταναλωτών όταν ταξιδεύουν με πλοίο


Στην Ελλάδα, το ακτοπλοϊκό ταξίδι αποτελεί μια ευχάριστη και συμφέρουσα επιλογή μετακίνησης, είτε πρόκειται για ταξίδι αναψυχής είτε όχι. Υπάρχουν όμως κάποια δικαιώματα και υποχρεώσεις των καταναλωτών, ώστε να μπορούν να αξιοποιούν στο έπακρο τα πλεονεκτήματα των ακτοπλοϊκών μεταφορών.
Η Ανεξάρτητη Αρχή "Συνήγορος του Καταναλωτή" και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας ενημερώνουν και συμβουλεύουν τα εξής:
Kατά την κράτηση του εισιτηρίου
Ο εκδότης του εισιτηρίου οφείλει να σε ενημερώσει για τη συνολική τιμή του, καθώς και για τυχόν εκπτώσεις που δικαιούσαι.
Όταν πραγματοποιείς την κράτησή σου ηλεκτρονικά, να διασταυρώνεις τους γραπτούς όρους και τις πληροφορίες με τους όρους και τις πληροφορίες που αναγράφονται στο εισιτήριο (π.χ. τα στοιχεία πινακίδας του οχήματος).
Η τιμή δεν μπορεί να αλλάξει, εφόσον έγινε κράτηση μέσω συστήματος ηλεκτρονικής κράτησης θέσης, μέχρι την ημερομηνία που συμφωνήθηκε η παραλαβή ή η πληρωμή του εισιτηρίου.
Καμία επιβάρυνσή σου δεν επιτρέπεται λόγω χρήσης συγκεκριμένου μέσου πληρωμής, όπως είναι η πιστωτική και η χρεωστική κάρτα.
Αν είσαι άτομο με αναπηρία ή μειωμένης κινητικότητας με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, δικαιούσαι έκπτωση 50% επί του ναύλου επιβάτη και αναπηρικού ΙΧΕ οχήματος.
Να δίνεις στοιχεία επικοινωνίας (εφόσον το επιθυμείς), ώστε να μπορεί η εταιρεία να σε ειδοποιήσει σε περίπτωση καθυστέρησης, ακύρωσης ή ματαίωσης του δρομολογίου σου.
Πριν από το ταξίδι
Να προσέρχεσαι για επιβίβαση στο πλοίο τουλάχιστον μισή ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου και, αν έχεις όχημα, τουλάχιστον 1 ώρα πριν.
Εφόσον διαθέτεις εισιτήριο, έχεις δικαίωμα επιβίβασης στο πλοίο. Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, είτε λαμβάνεις αποζημίωση τριπλάσια της αξίας του ναύλου μεταφοράς επιβάτη είτε μεταφέρεσαι σε χρόνο της επιλογής σου ή προωθείσαι, το συντομότερο δυνατόν, στον τελικό προορισμό σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, λαμβάνοντας ως αποζημίωση την αξία του ναύλου μεταφοράς επιβάτη, καθώς και τροφή και κατάλυμα, όπου απαιτείται.
Εάν το ταξίδι ακυρωθεί με υπαιτιότητα του μεταφορέα, έχεις δικαίωμα πλήρους αποζημίωσης ή άλλων αντισταθμιστικών παροχών κατ' επιλογήν σου, εκτός αν ενημερωθείς μια εβδομάδα πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου και σου επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή αν ενημερωθείς τουλάχιστον 12 ώρες πριν τον απόπλου και προωθηθείς στον προορισμό σου εντός 12 ωρών από την προγραμματισθείσα αναχώρηση.
Εάν ο απόπλους καθυστερήσει εξαιτίας βλάβης, ζημιάς του πλοίου ή, εν γένει, με υπαιτιότητα της εταιρείας, μπορείς να υπαναχωρήσεις και να σου καταβληθεί ως αποζημίωση το αντίτιμο του εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος, εκτός εάν η καθυστέρηση είναι μικρότερη των 90 λεπτών. Αν δεν επιλέξεις την υπαναχώρηση, η ακτοπλοϊκή εταιρεία οφείλει να σου παρέχει α) ελαφρά γεύματα ή αναψυκτικά, διαμονή επί του πλοίου και προώθηση στον προορισμό σου με δαπάνη και μέριμνά της, β) για καθυστέρηση άνω των 4 ωρών, τροφή, και εφόσον είναι αναγκαίο, διανυκτέρευση στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο (έως 3 διανυκτερεύσεις, με κόστος έως 80 ευρώ / διανυκτέρευση) και μεταφορά από και προς τον λιμένα αναχώρησης, γ) αποζημίωση ανάλογα με τη διάρκεια του ταξιδιού και της καθυστέρησης ή δ) άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας.
Αποζημίωση δεν δίνεται για καθυστέρηση, διακοπή, ακύρωση ή τροποποίηση του δρομολογίου σου, εφόσον οφείλονται σε λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας (ιδίως λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών), συμμόρφωσης στη νομοθεσία ή σε εντολές της αρμόδιας αρχής.
Με την έκδοση του εισιτηρίου σου δικαιούσαι να μεταφέρεις δωρεάν χειραποσκευές βάρους έως 50 κιλών και, εάν είσαι άτομο μειωμένης κινητικότητας, κάθε εξοπλισμό που χρειάζεσαι για τη μετακίνησή σου. Επιπλέον αποσκευές χρεώνονται επιπροσθέτως.
Να παραδίδεις τις αποσκευές σου για φύλαξη, λαμβάνοντας σχετική απόδειξη για να διεκδικήσεις αποζημίωση, σε περίπτωση φθοράς, κλοπής ή απώλειάς τους.
Έχεις δικαίωμα τροποποίησης του εισιτηρίου σου, μόνο εάν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις και μέχρι 48 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
Δικαιούσαι να ακυρώσεις το εισιτήριό σου, αν δεν έχει ήδη τροποποιηθεί, και να σου επιστραφεί ολόκληρος ο ναύλος (περιλαμβανομένων των κρατήσεων υπέρ τρίτων και ΦΠΑ), εφόσον η ακύρωση γίνει έως και 14 ημέρες πριν από τον απόπλου ή αν οφείλεται, αποδεδειγμένα, σε ανωτέρα βία. Διαφορετικά, επιστρέφεται τουλάχιστον 50% του ναύλου, οι κρατήσεις υπέρ τρίτων & ο ΦΠΑ, εφόσον η ακύρωση γίνει από 7 μέρες έως 12 ώρες πριν από την αναχώρηση.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
1. Έχεις δικαίωμα να καθίσεις στη θέση ή τον τύπο της καμπίνας που αναγράφεται στο εισιτήριό σου. Διαφορετικά, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε:
Υπαναχώρηση από τη σύμβαση, λαμβάνοντας την αξία του ναύλου, και αποζημίωση με ποσό προσαυξημένο κατά 100% επί της τιμής του ναύλου εισιτηρίου επιβάτη που κατέβαλες.
Ταξίδι σε κατώτερη θέση και αποζημίωση με ποσό ίσο με τη διαφορά της τιμής των δύο ναύλων, προσαυξημένο κατά 100%.
Ταξίδι σε ανώτερη θέση, ύστερα από συμφωνία με την εταιρεία, καταβάλλοντας τη διαφορά τιμής του ναύλου με έκπτωση 50%. Στην περίπτωση που ταξιδέψεις σε ανώτερη θέση με πρωτοβουλία της εταιρείας, δεν υποχρεούσαι σε καταβολή της διαφοράς.
2. Τα δικαιώματά σου είναι διαφορετικά ανάλογα με το είδος της τροποποίησης του δρομολογίου σου, τον χρόνο που διήρκεσε, την τυχόν απώλεια κάποιας ανταπόκρισης για τη συνέχιση του ταξιδιού σου και την αιτία που την προκάλεσε. Μπορεί να περιλαμβάνουν αποζημίωση, διαμονή στο πλοίο, προώθηση στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο. Η επιλογή ανήκει σε εσένα και θα πρέπει να ασκήσεις το σχετικό δικαίωμά σου με ενυπόγραφη συμπλήρωση του σχετικού εντύπου που θα σου χορηγηθεί από την εταιρεία κατά την ενημέρωσή σου.
3. Υποχρεούσαι να ακολουθείς τους κανονισμούς του πλοίου και τις οδηγίες των μελών του πληρώματος, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η ευταξία του ταξιδιού.
4. Για οποιοδήποτε παράπονο κατά τη διάρκεια του πλου, μπορείς να απευθυνθείς στον αρμόδιο αξιωματικό του πλοίου.
Μετά το ταξίδι
Μέσα σε διάστημα δύο μηνών από το τέλος του ταξιδιού, μπορείς να διαμαρτυρηθείς κατά της ακτοπλοϊκής εταιρείας, του εκδότη του εισιτηρίου, του κατά λιμένα οριζόμενου ναυτικού πράκτορα ή του φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού, κάνοντας χρήση του ειδικού εντύπου παραπόνων που θα βρεις εντός του πλοίου, στα γραφεία έκδοσης εισιτηρίων, στις λιμενικές αρχές και τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Εφόσον δεν ικανοποιηθείς, μπορείς να απευθυνθείς στις λιμενικές αρχές επιβίβασης ή αποβίβασης ή στη διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υ.ΝΑ.Ν.Π. Σε κάθε περίπτωση μπορείς να υποβάλεις αναφορά εντός 1 έτους από το περιστατικό στον Συνήγορο του Καταναλωτή ή χωρίς προθεσμία, στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.
Εφόσον δικαιούσαι επιστροφή ναύλου ή αποζημίωση (π.χ. λόγω ανυπαίτιας τροποποίησης του δρομολογίου σου), οφείλεις να παραδώσεις αυτούσιο το σώμα του εισιτηρίου σου ή το απόκομμά του στην ακτοπλοϊκή εταιρεία ή στον εκδότη ή στον, κατά λιμένα, οριζόμενο από την εταιρεία ναυτικό πράκτορα έως και 7 ημέρες μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου. Τυχόν αποδείξεις για έξοδα που έκανες, εφόσον το δρομολόγιό σου δεν πραγματοποιηθεί όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, πρέπει να φυλάσσονται για την περίπτωση που διεκδικείς αποζημίωση.

Πηγή: Τα δικαιώματα των καταναλωτών όταν ταξιδεύουν με πλοίο [λίστα] | iefimerida.gr 
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
Γράψτε ένα σχόλιο...

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2016

Ε.Π.Κ.Κρήτης :" Ένταξη ελεύθερου επαγγελματία, στο ν. Κατσέλη ",

                                       ΔΕΛΤΙΟ      ΤΥΠΟΥ   22-07-2016                                                                                           

Προσωρινή Διαταγή  από το Ειρηνοδικείο Λασιθίου

Στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , απευθύνθηκε δανειολήπτης από την περιοχή του Δήμου  της Ιεράπετρας, χρεωμένος  σε μία τράπεζα , αλλά σε 5 δανειακές συμβάσεις, συνολικού ποσού χρέωσης , 81.394 ευρώ, για να προστατεύσει τα  περιουσιακά του στοιχεία , από τα καταδιωκτικά μέτρα της τράπεζας, ρυθμίζοντας το χρέος του , βάσει του ν.3869/2010 (ν.Κατσέλη),καθώς αδυνατούσε να εξυπηρετήσει τις δόσεις των δανείων του, με την χρηματική ρευστότητα που διέθετε.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών ,της οποίας ο εν λόγω δανειολήπτης είναι μέλος της και η οποία ανέλαβε από την αρχή, την στήριξη , συμβουλευτική και καθοδήγηση ένταξης του ,  στον 3869/2010, καθώς λόγω συνθηκών οικονομικής ύφεσης και κρίσης αδυνατούσε πλέον να ανταποκριθεί στις δανειακές του υποχρεώσεις.
Επί της ουσίας της υπόθεσης και σύμφωνα με την ανακοίνωση, πρόκειται για ελεύθερο επαγγελματία καταναλωτή , άγαμο, χωρίς παιδιά, ο οποίος  λόγω κρίσης  η απασχόληση του ως μηχανολόγος -Ηλεκτρολόγος έχει μειωθεί ,και το εισόδημά του, είναι σχεδόν μηδενικό.
Το Μηνιαίο  εισόδημα του, περίπου 200 ευρώ, το μήνα
Περιουσιακά στοιχεία που διαθέτει ο δανειολήπτης είναι
  1.αγροτεμάχια μονοετούς καλλιέργιες και αγροτεμάχια με ελιές
  2.βοσκοτόπια.
Το Ειρηνοδικείο του Λασιθίου ,σύμφωνα με το πρακτικό αποτυχίας του Προδικαστικού συμβιβασμού , μεταξύ των διαδίκων, όπως προβλέπεται στο άρθρο  11 (παρ.1 ,8,2) του νόμου 4161/2013, του ίδιου δικαστηρίου, και αφού διαπίστωσε ότι  ο δανειολήπτης, πληρεί τις προϋποθέσεις ένταξης του ,  στο υπάρχον νομικό πλαίσιο, εφόσον πρόκειται για φυσικό  πρόσωπο, στερούμενο πτωχευτικής ικανότητας, που έχειν ήδη περιέλθει σε κατάσταση μόνιμης αδυναμίας πληρωμής των ληξιπρόθεσμων χρεών του  , του  χορήγησε Προσωρινή Διαταγή, με  το παρακάτω περιεχόμενο.
1)Δέχεται , το αίτημα χορήγησης , Προσωρινής Διαταγής.
2)Διατάσσει , την αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων, κατά του  αιτούντος,
 3)Διατάσσει , την διατήρηση  της πραγματικής και νομικής κατάστασης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του  δανειολήπτη ,μέχρι την συζήτηση  της κυρία αίτησης, κατά την ορισθείσα αρχικώς  δικάσιμο της 28-4-2017
 ,4)Ορίζει μηνιαία καταβολή 80 ευρώ, συμμέτρως διανεμόμενο στις πιστωτικές απαιτήσεις, έως την εκδίκαση της κύριας αίτησης
Συμπερασματικά, για την ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,  η  χορηγηθείσα Προσωρινή Διαταγή ,από το Ειρηνοδικείο της Ιεράπετρας, είναι  σημαντική , για τον  υπερχρεωμένο Ελεύθερο Επαγγελματία, είναι  σύμφωνα με τις διατάξεις και  το πνεύμα του Νόμου Κατσέλη, (ν.3869/2010 καθώς  η δικαστής κατανοώντας  την οικονομική δυσκολία που βιώνει ο δανειολήπτης ,δέχτηκε την αίτηση εντάσσοντας τον, στην εν λόγω νομοθεσία
Για ενημέρωση ,  ένταξη στον νόμο Κατσέλη, κάθε υπερχρεωμένος ,μπορεί να έρχεται σε επαφή με την Ένωση, καθημερινά, στα τηλ.2821092306, 2821092666 και 2842020140


Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Ε.Π.Κ.Κρήτης :"Είμαι καταναλωτής ,γνωρίζω τα δικαιώματά μου , στα πακέτα διακοπών"


 ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 21-7-2016

 Καλοκαίρι.. πλησιάζει ο Αύγουστος,  ο κατεξοχήν μήνας διακοπών και εγώ ως καταναλωτής, οφείλω και πρέπει να  γνωρίζω  τα δικαιώματά μου και ποιες είναι  οι  δυνατότητες προστασίας, μου  παρέχει η ισχύουσα νομοθεσία. Ιδιαίτερα εάν επιλέξω τα "πακέτα διακοπών", δηλαδή τα οργανωμένα ταξίδια, τις οργανωμένες διακοπές και περιηγήσεις που προσφέρουν τα γραφεία τουρισμού,
  Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, και στις διακοπές , στέκεται δίπλα στον καταναλωτή δίνοντας τις συμβουλές της, για να ξέρει τα δικαιώματα του .

Τρίς είναι  ουσίας , οι συμβουλές  ,της ΄Ενωσης Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης

1) Οργανωμένο Ταξίδι είναι κάθε ταξίδι, που προσφέρεται από τουριστικά γραφεία, που λειτουργούν νόμιμα (δηλαδή με σήμα του Ε.Ο.Τ.), υπερβαίνει τις 24 ώρες ή περιλαμβάνει διανυκτέρευση και περιλαμβάνει δύο τουλάχιστον από τις ακόλουθες υπηρεσίες:

  • μεταφορά
  • διαμονή
  • άλλες τουριστικές υπηρεσίες , που αντιπροσωπεύουν σημαντικό τμήμα της τιμής ,του οργανωμένου ταξιδιού
2) Η Σύμβαση είναι συμφωνία που συνδέει τον καταναλωτή με τον διοργανωτή ή και με τον πωλητή του οργανωμένου ταξιδιού.Το Π.Δ. 339/96 προβλέπει την υποχρέωση του διοργανωτή ή πωλητή του ταξιδιού να κοινοποιεί στον Καταναλωτή την περιγραφή του, καθώς και την τιμή του, πριν από τη σύναψη της σύμβασης, χωρίς να περιλαμβάνει απατηλές ενδείξεις. Πριν από τη σύναψη της σύμβασης, ο Καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται, σχετικά με τους όρους ασφάλισης του ταξιδιού. 
Η σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ Καταναλωτή και διοργανωτή/πωλητή πρέπει να συνάπτεται εγγράφως και να αναφέρει:
α) τον προορισμό του ταξιδιού,
β) τα μέσα μεταφοράς,
γ) πληροφορίες σχετικά με τα καταλύματα, όταν το ταξίδι περιλαμβάνει διανυκτερεύσεις,
δ) αν απαιτείται ένας ελάχιστος αριθμός ατόμων, για την πραγματοποίηση του ταξιδιού και σ' αυτήν την περίπτωση την προθεσμία για την ειδοποίηση του Καταναλωτή, αν υπάρχει ματαίωση του ταξιδιού,
ε) το δρομολόγιο,
στ) τις επισκέψεις, εκδρομές ή άλλες υπηρεσίες, που περιλαμβάνονται στη συνολική τιμή,
ζ) τα στοιχεία του διοργανωτή/πωλητή και της ασφάλισης,
η) την τιμή του οργανωμένου ταξιδιού, κάθε ενδεχόμενη αναθεώρησή της και τα τέλη και φόρους, εφόσον δεν περιλαμβάνονται στη συνολική τιμή,
θ) το χρονοδιάγραμμα και τις λεπτομέρειες πληρωμής της τιμής,
ι) τις ιδιαίτερες επιθυμίες, που ο Καταναλωτής γνωστοποιεί στο διοργανωτή, κατά την κράτηση και ια) τις προθεσμίες, εντός των οποίων ο Καταναλωτής θα πρέπει να διαμαρτυρηθεί για μη εκτέλεση ή πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης.
Οι καθοριζόμενες στη σύμβαση τιμές, δεν μπορούν να μεταβληθούν, σε βάρος του Καταναλωτή, εκτός εάν επέλθουν μεταβολές σχετικές με το κόστος της μεταφοράς, τα τέλη και τους φόρους που οφείλονται για ορισμένες υπηρεσίες καθώς και τις τιμές συναλλάγματος. Ακόμα, όμως, και αν συντρέχουν αυτές οι εξαιρετικές περιπτώσεις, η συμβατική τιμή δεν μπορεί να μεταβληθεί στο χρονικό διάστημα των 20 ημερών, πριν από την αναχώρηση.
Εάν, πριν από την αναχώρηση, ο διοργανωτής υποχρεωθεί να τροποποιήσει, σε σημαντικό βαθμό, ένα από τα ουσιαστικά στοιχεία της σύμβασης, όπως είναι π.χ. η τιμή, πρέπει να το γνωστοποιήσει το ταχύτερο δυνατόν στον Καταναλωτή, ο οποίος έχει τις εξής δύο δυνατότητες:
α) είτε να καταγγείλει τη σύμβαση, χωρίς να υποστεί κυρώσεις,
β) είτε να αποδεχθεί μία τροποποιητική πράξη της σύμβασης, που θα καθορίζει τις τροποποιήσεις και τις επιπτώσεις τους στις τιμές.
Σε περίπτωση που ο Καταναλωτής καταγγείλει τη σύμβαση, αλλά και εάν για οποιονδήποτε λόγο που δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του Καταναλωτή, ο διοργανωτής ματαιώσει το ταξίδι, ο Καταναλωτής δικαιούται:
α) είτε να απαιτήσει ένα άλλο οργανωμένο ταξίδι ίδιας ή ανώτερης ποιότητας,
β) είτε να ζητήσει την επιστροφή των καταβληθέντων από αυτόν ποσών. 
3) η παροχή εγγύησης στον Καταναλωτή
Ουσιώδης όρος της σύμβασης, ο οποίος επιβάλλεται από τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος, είναι, η παροχή εγγύησης στον Καταναλωτήια την καλή εκτέλεση της σύμβασης και για την άμεση επιστροφή των καταβληθέντων, σε περίπτωση αφερεγγυότητας ή πτώχευσης. Η εγγύηση αυτή εξασφαλίζεται με τη μορφή της υποχρεωτικής ασφάλισης των αντίστοιχων κινδύνων (πλημμελής εκτέλεση της παροχής, αφερεγγυότητα ή πτώχευση του διοργανωτή ή πωλητή).
Δυστυχώς, όμως, η ασφάλιση αυτή δε μας καλύπτει σε περιπτώσεις ατυχημάτων ή κλοπής των προσωπικών μας ειδών.

Στον Καταναλωτή πρέπει να παρέχονται, πριν από τη σύναψη της σύμβασης, γραπτώς ή με άλλη μορφή, γενικές πληροφορίες, σχετικά με τους όρους που ισχύουν, όσον αφορά τα διαβατήρια, τις θεωρήσεις, τον απαιτούμενο για την έκδοσή τους χρόνο καθώς και τυχόν υγειονομικές διατυπώσεις. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον Καταναλωτή, εγκαίρως, πληροφορίες σχετικά με τα ωράρια, τις ενδιάμεσες στάσεις, τις ανταποκρίσεις, τη θέση του ταξιδιώτη καθώς και το όνομα, τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου του τοπικού αντιπροσώπου του διοργανωτή, ελλείψει δε αυτού, τα στοιχεία των τοπικών φορέων, που μπορούν να βοηθήσουν, σε περίπτωση δυσχερειών.
Ο διοργανωτής και ο πωλητής, που φέρονται ως συμβαλλόμενα μέρη σε μία σύμβαση οργανωμένου ταξιδιού, φέρουν ευθύνη έναντι του Καταναλωτή για την καλή εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση. Επίσης, φέρουν ευθύνη για τις ζημίες που υφίσταται ο καταναλωτής, λόγω μη εκτέλεσης ή πλημμελούς εκτέλεσης της σύμβασης, εκτός αν για τις παραλείψεις κατά την εκτέλεση της σύμβασης ευθύνεται, αποκλειστικά, ο Καταναλωτής ή τρίτο πρόσωπο.

Ο Καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι:

Εάν, μετά την αναχώρηση, υπάρξει αδυναμία παροχής σημαντικού τμήματος των προβλεπόμενων στη σύμβαση υπηρεσιών, ο διοργανωτής προβαίνει σε άλλους διακανονισμούς, χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση του Καταναλωτή, για τη συνέχιση του ταξιδιού και, ενδεχομένως, αποζημιώνει τον Καταναλωτή. Όταν δεν είναι δυνατό να επέλθει τέτοιος διακανονισμός ή ο Καταναλωτής δεν τον αποδέχεται, ο διοργανωτής παρέχει στον Καταναλωτή μεταφορικό μέσο, για να επιστρέψει στον τόπο αναχώρησης ή σε άλλο συμφωνημένο σημείο επιστροφής και, ενδεχομένως, του παρέχει αποζημίωση.
Συνολικά υπεύθυνος έναντι του Καταναλωτή είναι ο διοργανωτής ή/και ο πωλητής του οργανωμένου ταξιδιού (δηλαδή ο τουριστικός πράκτορας, από τον οποίο "αγοράστηκε" το οργανωμένο ταξίδι). Ο τουριστικός πράκτορας είναι υπεύθυνος ,ακόμη και για το τμήμα των υπηρεσιών που δεν παράγονται από τον ίδιο, αλλά από άλλες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις (π.χ. ξενοδοχεία, κέντρα εστίασης κ.λ.π.).
Σε περίπτωση που ο Καταναλωτής ,δεν μπορεί να συμμετάσχει στο οργανωμένο ταξίδι, μπορεί να εκχωρεί την κράτησή του 5 εργάσιμες ημέρες, πριν την αναχώρηση, σε άλλο πρόσωπο.
Για οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικά με οργανωμένα ταξίδια επικοινωνήστε με τον Ε.Ο.Τ, την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (1520) Πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών. (Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης  2821092666)
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
Αποδεικτικό στοιχείο, για τον έλεγχο εφαρμογής της νομοθεσίας και της εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων του πράκτορα, είναι η γραπτή σύμβαση. Ο Καταναλωτής υπογράφει τη σύμβαση, αφού βεβαιωθεί, ότι έχουν περιληφθεί σ' αυτήν όλοι οι συμφωνημένοι όροι και αφού ενημερωθεί, για όλα τα βασικά ζητήματα, που προβλέπονται στο διάταγμα και τον ενδιαφέρουν. Ο Καταναλωτής απαιτεί αντίγραφο της σύμβασης, που υπέγραψε. Σε περίπτωση, που προκαταβάλλει κάποιο χρηματικό ποσό, απαιτεί απόδειξη για το ποσό της προκαταβολής.

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη

Τρίτη 19 Ιουλίου 2016

ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ


H Μεγάλη Παραλία της Ιεράπετρας , πρέπει να παραχωρηθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να διαμορφωθεί κατάλληλα και να αποδοθεί για χρήση στους κατοίκους και στους επισκέπτες της περιοχής.ΜΟΝΟ έτσι θα αξιοποιηθεί
Το ΤΑΙΠΕΔ ξεπουλάει τη γη, της Ιεράπετρας όχι προς όφελος των κατοίκων της, αλλά για να ανταλλάξει κόπους ,πολιτισμό και ιστορία, ώστε να αποδώσει το χρέος των δανειστών/
Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης δηλώνει παρούσα για των εκπροσώπων μελών της περιοχής Λασιθίιου και καλεί όλα τα μέλη της, του Λασιθίου σε ανυποχώρητο αγώνα ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις –εκποιήσεις δημόσιας περιουσίας και ενάντια σε όλα τα μνημόνια που υποθηκεύουν το μέλλον μας,το αύριο των νέων γενιών, τη γη , την θάλασσα και τον αέρα του τόπου μας.

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

Ε.Π.Κ.Κρήτης : "Πλήρη προστασία των περιουσιακών στοιχείων ,για εποχική ξενοδοχουπάλληλο"

Προσωρινή Διαταγή  από το Ειρηνοδικείο της Ιεράπετρας

Στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , απευθύνθηκε δανειολήπτρια από την Ιεράπετρα χρεομένη σε τρις  τράπεζες, με 4 δανειακές συμβάσεις, συνολικού ποσού χρέωσης , 45.277,28 ευρώ, για να προστατεύσει την περιουσία της , από τα καταδιωκτικά μέτρα των τραπεζών,ρυθμίζοντας το χρεος της ,καθώς αδυνατούσε να εξυπηρετήσει τις δόσεις των δανείων της , με την χρηματική ρευστότητα που διέθετε.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών ,της οποίας η εν λόγω δανειολήπτρια είναι μέλος της και η οποία ανέλαβε από την αρχή, την στήριξη , συμβουλευτική και καθοδήγηση ένταξης της ,  στον 3869/2010, καθώς λόγω συνθηκών οικονομικής ύφεσης και κρίσης αδυνατούσε πλέον να ανταποκριθεί στις δανειακές της υποχρεώσεις.
Επί της ουσίας της υπόθεσης και σύμφωνα με την ανακοίνωση, πρόκειται για διαζευγμένη καταναλώτρια, μητέρα δύο ενηλίκων τέκνων , η οποία εργάζεται εποχιακά ως ξενοδοχοϋπάλληλος.
Το Μηνιαίο  εισόδημα, που διαθέτει η δανειολήπτρια φθάνει στα 400 ευρώ/μήνα
Περιουσιακά στοιχεία που διαθέτει η δανειολήπτρια είναι
 1.κυρια κατοικία 102 ,τ.μ ετοσ 1992 , κυριότητας 100%
2. διαμερισμα 70 τ.μ ετος 1975, κυριότητας ,100 %
3. βοηθητικοί χώροι 25τμ , 50%
4.εχει συνολικα 4 αγροτεμάχια με ελιες , συν. επιφαν. 6000 τμ ( 500+2000+2500+1000)
Το Ειρηνοδικείο της Ιεράπετρας ,σύμφωνα με το πρακτικό αποτυχίας του Προδικαστικού συμβιβασμού , μεταξύ των διαδίκων, όπως προβλέπεται στο άρθρο  11 (παρ.1 ,8,2) του νόμου 4161/2013, του ίδιου δικαστηρίου, και αφού διαπίστωσε ότι  η δανειολήπτρια, πληρεί τις προϋποθέσεις ένταξηςτης ,  στο υπάρχον νομικό πλαίσιο, εφόσον πρόκειται για φυσικό  πρόσωπο, στερούμενο πτωχευτικής ικανότητας, που έχειν ήδη περιέλθει σε κατάσταση μόνιμης αδυναμίας πληρωμής των ληξιπρόθεσμων χρεών της  , της χορήγησε Προσωρινή Διαταγή, με  το παρακάτω περιεχόμενο.
1)Δέχεται , το αίτημα χορήγησης , Προσωρινής Διαταγής.
2)Διατάσσει , την αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων, κατά της οφειλετριας,
 3)Διατάσσει , την διατήρηση  της πραγματικής και νομικής κατάστασης της κινητής και ακίνητης τη περιουσίας της δανειολήπτριας, μέχρι την συζήτηση  της κυρία αίτησης, κατα την ορισθείσα μετ αναβολής δικάσιμο της 18-11-2016
 ,4)Ορίζει μηνιαία καταβολή 100 ευρώ, συμμέτρως διανεμόμενο στις πιστωτικές απαιτήσεις, έως την εκδίκαση της κύριας αίτησης
Συμπερασματικά, για την ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,  η  χορηγηθείσα Προσωρινή Διαταγή ,από το Δικαστήριο της Ιεράπετρας, είναι  σημαντική , για την υπερχρεωμένη καταναλώτρια , είναι  σύμφωνα με τις διατάξεις και  το πνεύμα του Νόμου Κατσέλη, (ν.3869/2010 καθώς  η δικαστής κατανοώντας  την οικονομική δυσκολία που βιώνει η δανειολήπτρια ,δέχτηκε την αίτηση εντάσσοντας την, στην εν λόγω νομοθεσία
Για ενημέρωση ,  ένταξη στον νόμο Κατσέλη, κάθε υπερχρεωμένος ,μπορεί να έρχεται σε επαφή με την Ένωση, στα τηλ.2821092306, 2821092666 και 2842020140


Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη

Τρίτη 12 Ιουλίου 2016

Ε.Π.Κ.Κρήτης : "Δικαίωση τρίτεκνης μητέρας, από το Ειρηνοδικείο Νεαπόλεως Λασιθίου"

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ   12-07-2016


Προσωρινή Διαταγή ,"ανάσας", για  την υπερχρεωμένη οικογένεια  από το Λασίθι , με την μητέρα  υπερχρεωμένη  ,σε μία  τράπεζα  με 7  τραπεζικά προϊόντα ( 4 ως οφειλέτρια  και σε 3 ως  εγγυήτρια)
συνολικό ποσό  χρέους 192.702,92 Ευρώ,
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης η οποία ανέλαβε από την αρχή, την στήριξη , συμβουλευτική και καθοδήγηση ένταξης ,η σύζυγος αποφάσισε να ρυθμίσει τα χρέη της, με την ένταξή της   στον 3869/2010,καθώς λόγω συνθηκών οικονομικής ύφεσης και κρίσης αδυνατούσε πλέον να ανταποκριθεί στις δανειακές της υποχρεώσεις.
Επί της ουσίας της υπόθεσης και σύμφωνα με την ανακοίνωση:
Το Μηνιαίο  εισόδημα, που διαθέτει η οικογένεια είναι 548,63 ευρώ / μηνά από την σύνταξη της μητέρας, και από τον μισθό του πατέρα , ως εποχιακά εργαζόμενο ,  περίπου 860 ευρώ
Το εκτιμώμενο μηνιαίο κόστος διαβίωσης της οικογένειας, φθάνει κατά την δική της εκτίμηση, στο ποσό των 1.360,ευρώ περίπου,
Περιουσιακά στοιχεία που διαθέτει η δανειολήπτρια συζυγος, είναι
1.κύρια κατοικία ( 100% δική της) μονοκατοικία  172 ,47 τμ  κτίσμα του 1950 , κυριότητας της ίδιας 100%  σε οικόπεδο 127,83 τ.μ ,κυριότητας της ίδιας 100 %
2. ισόγειο 38,71 τμ από το 1900 , κυριότητας της ίδιας 100%, σε οικόπεδο 48,78 τ.μ ,κυριότητας της ίδιας  κατά  50%
3. αποθήκη 10 τ.μ από το 1900 ,κυριότητας της ίδιας 50% σε οικόπεδο 15 τμ , κυριότητας της ίδιας 50%
4. αποθήκη 14,96 τ.μ,  από το 1985 ,κυριότητας της ίδιας  κατά ποσοστό 50%, σε οικόπεδο 40,50 τ.μ, κυριότητας της ίδιας  κατά ποσοστό 50 %
5. οικόπεδο 50,14 τμ κυριότητας της ίδιας  κατά ποσοστό  100%
6.αγροτεμάχια
συνολικά 3 αγροτεμάχια  - τα 2  μονοετής καλλιέργειάς ( 2.000 και 250 τ.μ) και 1 με ελιές  6000τ.μ  όλα κυριότητας της ίδιας  κατά ποσοστό100%
7.ένα  αυτοκίνητο  με κυριότητα 50 % με τον σύζυγο
Το Ειρηνοδικείο της Νεαπόλεως Λασιθίου ,σύμφωνα με το πρακτικό αποτυχίας του Προδικαστικού συμβιβασμού , μεταξύ των διαδίκων, όπως προβλέπεται στο άρθρο  11 (παρ.1 ,8,2) του νόμου 4161/2013, του ίδιου δικαστηρίου, και αφού διαπίστωσε ότι  η δανειολήπτρια, πληρεί τις προϋποθέσεις ένταξης  στο υπάρχον νομικό πλαίσιο, εφόσον πρόκειται για φυσικό  πρόσωπο, στερούμενο πτωχευτικής ικανότητας, που έχειν ήδη περιέλθει σε κατάσταση μόνιμης αδυναμίας πληρωμής των ληξιπρόθεσμων χρεών της  , της χορήγησε Προσωρινή Διαταγή, με  το παρακάτω περιεχόμενο.
1)Δέχεται , το αίτημα χορήγησης Προσωρινής Διαταγής
2)Διατάσσει , την αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων, κατά της οφειλετριας, μέχρι τον Φεβρουάριο του έτους 2017 .
 3)Διατάσσει , την διατήρηση  της πραγματικής και νομικής κατάστασης της περιουσίας της δανειολήπτριας
 ,4)Ορίζει μηνιαία καταβολή 200 ευρώ, συμμέτρως διανεμόμενο στις πιστωτικές απαιτήσεις, έως την εκδίκαση της κύριας αίτησης
Συμπερασματικά, για την ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , η οποία με την συνδρομή της, βοήθησε  την τρίτεκνη μητέρα  ,στην ένταξη στο ν.3869/2010, όπως αυτός  τροποποιήθηκε,  η  Προσωρινή Διαταγή, είναι   σημαντική " ανάσα" για την υπερχρεωμένη οικογένεια , είναι  σύμφωνα με τις διατάξεις και  το πνεύμα του Νόμου Κατσέλη, (ν.3869/2010 καθώς  η δικαστής κατανοώντας  την οικονομική δυσκολία που βιώνει η οικογένεια ,δέχτηκε την αίτηση εντάσσοντας την, στην εν λόγω νομοθεσία
Για ενημέρωση ,  ένταξη στον νόμο Κατσέλη, κάθε υπερχρεωμένος ,μπορεί να έρχεται σε επαφή με την Ένωση, στα τηλ.2821092306, 2821092666 και 2842020140


Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη



Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Συνταξιούχος αναπηρίας, "καθάρισε" το χρέος του ,με 3.300 ευρώ"


 ΔΕΛΤΊΟ  ΤΎΠΟΥ  11-072016
Ειρηνοδικείο της Ιεράπετρας
Διάσωση όλων των περιουσιακών του στοιχείων (σπίτι και αγροτεμάχια), έφερε η  με ημερ.27-6-2016 Προσωρινή Διαταγή του Ειρηνοδικείου της Ιεράπετρας, σε συνταξιούχο αναπηρίας.
  Επί της ουσίας της υπόθεσης και σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, της οποίας ο εν λόγω δανειολήπτης είναι μέλος ,και με την συμβουλευτική και καθοδήγηση της  εντάχθηκε στο ν.3869/2010 (ν.Κατσέλη),πρόκειται για καταναλωτή φυσικό πρόσωπο, στερούμενο πτωχευτικής ιδιότητας, συνταξιούχο αναπηρίας, με μηνιαίο ατομικό εισόδημα 460 ευρώ, έγγαμο, με ενήλικα τέκνα , η σύζυγος του εργάζεται εποχιακά, με συνολικές οφειλές ο ίδιος, σε πέντε  πιστωτικά ιδρύματα, του ποσού των 39.570 ευρώ.
  
Το Ειρηνοδικείο Ιεράπετρας, συνεκτιμώντας τα υποβληθέντα στοιχεία της αίτησης , το εισόδημα του δανειολήπτη,την γενικότερη  οικονομική ύφεση και όσα αναπτύχθηκαν προφορικά από τους διαδίκους  αποφάσισε
1)Δέχεται το αίτημα χορήγησης ,Προσωρινής Διαταγής
2)Διατάσσει την αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων , κατά της περιουσίας του δανειολήπτη,μέχρι την συζήτηση της κυρίας αίτησης, ορισθείσα ημερομηνία, στις 12-5-2017.
3)Την διάσωση όλων των περιουσιακών  του στοιχείων , από   τυχόν , ρευστοποίηση
4)Διέταξε δε ,την πληρωμή μηνιαίας  δόσης,  του ποσού των 300 ευρώ,  για ένα χρόνο από 1-7-2016 . Για ενημέρωση και συμβουλευτική, αλλά και ένταξη στο νέο νομικό πλαίσιο, του τροποποιημένου "ν.Κατσέλη",  μπορεί ο κάθε δανειολήπτη,ς να επικοινωνεί καθημερινά, με  τα γραφεία της Ένωσης  που λειτουργούν στην πλατεία 1866 στα Χανιά (τηλ. – φαξ: 2821092306 και στην οδό Λακέρδας 11 στην Ιεράπετρα τηλ.2842020140.

                       Η Πρόεδρος της 'Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
                                                Ιωάννα Μελάκη

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2016

Ε.Π.Κ.Κρήτης : "Συμβουλές στους καταναλωτές για τις θερινές εκπτώσεις"

          ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ 8-7-2016


Βρισκόμαστε μιά  ανάσα , πριν την έναρξη των καλοκαιρινών εκπτώσεων, (αρχίζουν στις  11 Ιουλίου την ερχόμενη Δευτέρα και τελειώνουν στις 31 Αυγούστου), με την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, να 
δίνει τις οδηγίες της, στους καταναλωτές και να τους εφιστά την προσοχή τους, για τις τυχόν πιθανές παγίδες των εκπτώσεων, ώστε να αποφύγουν τις "πρακτικές" από τις εμπορικές επιχειρήσεις,που και τα οικονομικά συμφέροντα τους θα βλάψουν, αλλά και την ψυχολογική διάθεση τους, θα αλλάξουν.

ΔΕΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΩΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

1.) Πρώτο και βασικό μέλημα κάθε καταναλωτή είναι σωστή έρευνα αγοράς. "Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια σι αυτό δεν δίνουμε καμία ανοχή".

2.) Προγραμματίζουμε τις αγορές μας, με προτεραιότητα τις ανάγκες μας. Αποφεύγουμε να ψωνίσουμε με τη λογική του φθηνού προϊόντος μόνο, αλλά με γνώμονα την ποιότητα ψάχνουμε για τις καλύτερες τιμές. Δεν ξεχνούμε ότι οι τιμές είναι ελεύθερες και δεν υπάρχει αγορανομικός έλεγχος για το ύψος της τιμής του προϊόντος..

3.) Προσοχή στα υψηλά ποσοστά έκπτωσης που αναγράφονται στις βιτρίνες με μεγάλους αριθμούς! Ενώ θα έπρεπε να ισχύουν για όλα τα προϊόντα του καταστήματος, σε πολλές περιπτώσεις αφορούν ορισμένα είδη που χρησιμοποιούνται σαν κράχτες. Να θυμόμαστε ότι η ένδειξη "έως " με μικροσκοπικά γράμματα και η έκπτωση με τεράστιους αριθμούς θεωρείται παραπλανητική διαφήμιση!

4.) Κάθε είδος, πρέπει στην πινακίδα του, να έχει δύο τιμές. Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε, πριν την έκπτωση, διαγραμμένη , και αυτής που προκύπτει μετά την έκπτωση.

5.) Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να πάρετε πίσω τα λεφτά σας ή να τα αντικαταστήσετε με άλλα, εφόσον το επιθυμείτε. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών, δικαιούται να το κάνει μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς ,λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

6.) Αν αγοράζουμε προϊόντα χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουμε. Αντιπαραβάλλουμε το ποσό που μας χρεώνουν στο κατάστημα και στον αναλυτικό λογαριασμό της τράπεζας και εάν διαπιστωθεί επί πλέον διαφορά,ενημερώνουμε κατάστημα-Τράπεζα,Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.

7.) Απαιτούμε αποδείξεις αγοράς για κάθε προϊόν. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι το στοιχείο που θα μας συνδράμει ,σε τυχόν, ύπαρξη προβλήματος στο προϊόν που αγοράσαμε, για να ζητήσουμε αντικατάσταση, ή ακόμα να καταγγείλουμε κάποια πρακτική.


8.) Η ριζική αλλαγή της εικόνας στην βιτρίνα καταστήματος, κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, θα πρέπει να μας προβληματίσει, γιατί ο καταναλωτής που έχει εντοπίσει είδη που επιθυμεί να αγοράσει και έχει κάνει καταγραφή τιμών ,δεν μπορεί να κάνει σύγκριση τιμών και προϊόντων επομένως, καλό θα είναι να αποφύγουμε αυτή την επιχείρηση.

9)Για τις αγορές μας και σε αυτές τις εκπτώσεις, επιλέγουμε και προτιμάμε , προϊόντα Ελληνικής Παραγωγής, Τοπικής Παραγωγής, γιατί τα χρήματα μένουν στη χώρα μας,βοηθάμε την Οικονομία της, την τοπική οικονομία αλλά και τους τοπικούς επαγγελματίες , που κάνουν αγώνα επιβίωσης.

10.) Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί τους καταναλωτές , αν παρόλα τα παραπάνω διαπιστώσουν ότι οι εκπτώσεις είναι πλασματικές, παραπλανητικές ή ανακριβείς ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποιότητα των προσφερομένων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση να το καταγγείλουν στην Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,, στα τηλέφωνα 2821092666 και 2821092306. Χανιά, 2842020140 Ιεράπετρα και 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Επιπροσθέτως ενημερώνουμε ότι η παραπλάνηση των καταναλωτών είναι πράξεις που διώκονται και τιμωρούνται από τον Ποινικό Κώδικα, αλλά και επιβάλλεται και Διοικητικό Πρόστιμο στους παρανομούντες από τις αρμόδιες Αρχές.

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη





Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016

Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης : "Πρωθυπουργέ, πάρτε έμεσα μέτρα, η ακρίβεια μαστίζει την αγορά"



 ΔΕΛΤΊΟ  ΤΎΠΟΥ 1-07-2016

 Κάλεσμα , με ανοιχτή επιστολή, κάνει η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ζητώντας από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της Χώρας , και την Κυβέρνηση,  να παρέμβουν άμεσα ,για την μείωση  της ακρίβειας , σε βασικά διατροφικά προϊόντα της καθημερινότητας.

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , μεταξύ των άλλων επισημαίνει ότι

 «  κ.Πρωθυπουργέ, ζητάμε την παρέμβαση σας , όχι για την χορήγηση επιδομάτων σίτισης, στις στρατιές των ανέργων και φτωχών καταναλωτών, λόγω μνημονίου, επί έξι συναπτά χρόνια ύφεσης , καταναλωτές ,που ζουν σε συνθήκες πρωτόγνωρες , αλλά στην πάταξη της ακρίβειας στις περισσότερες κατηγορίες βασικών ειδών διατροφής, για να μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να έχουν πρόσβαση σαυτά με αξιοπρέπεια και όχι να βλέπουμε τους Έλληνες καταναλωτές, σε κάδους σκουπιδιών και σε υπολοίματα των λαικών αγορών.
 κ.Πρωθυπουργέ , είναι αδιανόητο για μια Χώρα ,η χώρα μας , με τέτοιο φυσικό πλούτο, να υπάρχουν πολίτες ,όχι μόνο να βρίσκονται έξω από την απασχόληση, αλλά και να στερούνται τα βασικά προϊόντα ,ψωμί , γάλα.... ,όμως ακόμα ψυχολογικά αντέχουν καθώς διαθέτουν "αξιοπρέπεια".
  Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ως κοινωνικός Φορέας, που στέκεται δίπλα στους πτωχοποιημένους ΄Ελληνες καταναλωτές, οφείλει να εκπέμψει S.O.S, προς κάθε κατεύθυνση ιδιαίτερα σε σας, υπογραμμίζοντας σας ,φτάνει πια.... τα διάφορα πτωχοποιητικά μέτρα, οι τιμές έχουν ξεφύγει, καμία σχέση με τις τιμές άλλων χωρών της Ε.Ε, σαν να είναι οι ΄Ελληνες καταναλωτές ,κατώτεροι Ευρωπαίοι πολίτες και ακόμα να σας τονίσει ότι  η "γάγγραινα" της φτώχειας, καθημερινά απλώνεται, με όλα τα δυσάρεστα οικονομικά μέτρα που καθημερινά νομοθετείτε, μειώνοντας το εισόδημα του καταναλωτή , με την επιβολή έμμεσων και άμεσων φόρων , μείωση μισθών και συντάξεων, αύξηση εισφορών σε ασφαλιστικά ταμεία και σε ότι άλλο διανοηθείτε , προκειμένου ο ΄Ελληνας καταναλωτής ,να 'εχει περάσει σε αδιέξοδο, αφού τον έχετε οδηγήσει  στο περιθώριο, οικονομικά και κοινωνικά
κ.Πρωθυπουργέ, Πληρώνουμε τρεις φορές πιο ακριβά για τα ίδια προϊόντα από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Παρά το γεγονός ότι το εισόδημα του μέσου Έλληνα πολίτη μειώθηκε κατά τουλάχιστον 60% λόγω των μνημονιακών πολιτικών, το καλάθι της νοικοκυράς στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι το ακριβότερο στην Ευρώπη.
  
Τέλος , η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,σας καλεί  και ως Πρωθυπουργό αλλά και ως Κυβέρνηση αυτής της Χώρας ,  να λάβετε τα πρέποντα  μέτρα, μέτρα άμεσα (έλεγχος αγοράς, μείωση Φ.Π.Α, "καρτέλ" λειτουργία Επιτροπής Ανταγωνισμού κ.α) προκειμένου να συμβάλλετε στη δραστική μείωση της ακρίβειας,στα τρόφιμα της καθημερινότητας , συμπεριλαμβανομένης και της επιβολής "μηδενικού ΦΠΑ "στα βασικά είδη διατροφής

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη