Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Σάββατο 30 Δεκεμβρίου 2023
Nέα τιμολόγια ρεύματος, που θα ισχύουν από 1.1.2024 “Ενημέρωσης & Υποστήριξης Καταναλωτών – my.rae.gr” (αφού κάνετε εγγραφή για να αποκτήσετε κωδικό πρόσβασης), ώστε να απαντήσει γραπτώς ο προμηθευτής και άμεσα για το ζήτημά σας.
Ερωτήσεις -Απαντήσεις
1. Ποιες είναι οι κατηγορίες των τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος;
Σταθερά είναι τα τιμολόγια ορισμένου χρόνου, με σταθερή τιμή προμήθειας (€/Kwh) για όλη την περίοδο της σύμβασης με τον προμηθευτή ενέργειας.
Κυμαινόμενα, είναι τα τιμολόγια (με Ρήτρα Αναπροσαρμογής), τα οποία είναι συνδεδεμένα με δείκτες της χονδρεμπορικής αγοράς στο Χρηματιστήριο ενέργειας.
Διακρίνονται σε δύο βασικές κατηγορίες:
i. με καθορισμό τιμής εκ των προτέρων της περιόδου κατανάλωσης, και
ii. με καθορισμό τιμής εκ των υστέρων
Δυναμικά, τα οποία αφορούν στη δυνατότητα δυναμικής τιμολόγησης, με διαφορετικές τιμές -ακόμα και μέσα στη διάρκεια της ημέρας- με βάση τις τιμές της αγοράς. Προϋπόθεση για την επιλογή τους είναι η εγκατάσταση έξυπνου πιστοποιημένου μετρητή στην παροχή των καταναλωτών, οι οποίοι μέσω τηλεμέτρησης θα μπορούν να ελέγχουν την κατανάλωσή τους.
2. Ποια είναι τα νέα τιμολόγια με τις συγκεκριμένες χρωματικές σημάνσεις διαφάνειας;
Το μπλε τιμολόγιο, με σταθερή τιμή κιλοβατώρας και παγίου και σύμβαση ορισμένου χρόνου (ένα έως δύο έτη). Δεν υπάρχει ρίσκο, παρόλα αυτά τόσο η τιμή της κιλοβατώρας όσο και το πάγιο συνήθως δύνανται να είναι υψηλά.
Το πράσινο τιμολόγιο είναι ειδικό τιμολόγιο, με κυμαινόμενη τιμή κιλοβατώρας, η οποία προκύπτει από το άθροισμα της βασικής τιμής προμήθειας και του μηχανισμού διακύμανσης, σύμφωνα με τη σχετική υπουργική απόφαση του ΥΠΕΝ, όπου κατατάσσονται αυτόματα όσοι δεν επιλέξουν κάποιο συγκεκριμένο τιμολόγιο έως την 31/12/2023.
Το ειδικό χαρακτηριστικό του είναι πως η δομή του θα είναι απλή και ομοιόμορφη, επιτρέποντας τη συγκρισιμότητα, για όλους τους προμηθευτές.
Συγκεκριμένα:1. Η τελική τιμή της κιλοβατώρας θα ανακοινώνεται κάθε πρώτη του μήνα.
2. Οι τιμές θα αναρτώνται σε ευδιάκριτο σημείο στην ιστοσελίδα της ΡΑΑΕΥ
.3. Η βασική τιμή προμήθειας θα παραμείνει σταθερή κατ’ ελάχιστον για έξι μήνες.
4. Ενώ οι συντελεστές του μηχανισμού διακύμανσης θα παραμείνουν σταθεροί κατ’ ελάχιστον για τρεις μήνες.
5. Το πάγιο είναι έως και πέντε ευρώ.
6. Οι προμηθευτές είναι υποχρεωμένοι την 1η κάθε μήνα να ανακοινώνουν στην ιστοσελίδα τους μια τιμή που θα ακολουθεί την τροποποίηση (ενσωματώνοντας τυχόν εκπτώσεις, τα περιθώρια κέρδους τους, κλπ), η οποία θα είναι συγκρίσιμη για όλους
.7. Οι τιμές των προμηθευτών θα αναρτώνται σε ευδιάκριτο σημείο και στην ιστοσελίδα της ΡΑΑΕΥ, προκειμένου να μπορεί κανείς να τις συγκρίνει εύκολα και άμεσα και να επιλέγει την πιο συμφέρουσα.Το κίτρινο τιμολόγιο, με κυμαινόμενη τιμή κιλοβατώρας, η οποία μεταβάλλεται σύμφωνα με τις διακυμάνσεις της χρηματιστηριακής αγοράς.
Έχει ρήτρα αναπροσαρμογής και η τιμή ανακοινώνεται στο τέλος του μήνα.Το πορτοκαλί τιμολόγιο, με δυναμική τιμολόγηση ανά ώρα. Πρέπει οι καταναλωτές να διαθέτουν έξυπνο μετρητή, και η τιμή θα διαμορφώνεται με βάση την κατανάλωση, ακόμη και κάθε ώρα. Ειδικότερα, παρέχουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο στους καταναλωτές, διευκολύνουν την εξοικονόμηση ενέργειας και στηρίζουν την απόκριση ζήτησης.
3. Από πότε θα ισχύουν τα νέα τιμολόγια;
Από 1/12/2023 οι προμηθευτές καλούνται να δημοσιεύσουν στην ιστοσελίδα τους – σε ευδιάκριτο σημείο – και να κοινοποιήσουν στην ΡΑΑΕΥ όλες τις τιμολογιακές παραμέτρους του ειδικού τιμολογίου, που θα ισχύει για κάθε κατηγορία πελατών.
Οι καταναλωτές που δεν θα επιλέξουν κάποιο από τα διαθέσιμα τιμολόγια έως τις 31/12/2023 θα μεταπέσουν αυτομάτως στο πράσινο από την 01/01/2024.
Παρόλα αυτά μπορούν να επιστρέψουν στην προηγούμενη σύμβαση με τον προμηθευτή ενέργειας έως την 31/01/2024 και να επιλέγουν οποιοδήποτε είδους τιμολογίου ή προμηθευτή μέσω νέας σύμβασης, οποιαδήποτε στιγμή.
Από 1/1/2024 οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος πρέπει να φέρουν συγκεκριμένες χρωματικές σημάνσεις και να ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του προμηθευτή, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται από την χρωματική κατηγορία όπου ανήκουν. Θα πρέπει επίσης να ανακοινώνονται και στην ιστοσελίδα της ΡΑΑΕΥ.
4. Πρέπει να επιλέξω κάποιο χρώμα άμεσα;Θα πρέπει ο προμηθευτής να σας έχει ήδη αποστείλει ενημερωτική επιστολή για το πράσινο “ειδικό” τιμολόγιο, αλλά και τα είδη των τιμολογίων που θα είναι διαθέσιμα από 1.1.2024. Επιπλέον, τη χρωματική τους σήμανση, το είδος στο οποίο ανήκει το υπάρχον σας τιμολόγιο, τα τιμολογιακά χαρακτηριστικά του τιμολογίου και επίσης, τι θα συμβεί την 1.1.2024 με το δικό σας τιμολόγιο, αν δεν επιλέξετε άλλο προϊόν.
Εάν δεν έχετε επιλέξει έως τώρα, θα προτείναμε να μπείτε στην ιστοσελίδα του προμηθευτή σας και να ελέγξετε τα νέα τιμολόγια με την ειδική σήμανση διαφάνειας ώστε να επιλέξετε αυτό που καλύπτει τις ανάγκες σας.
Επίσης, να ανατρέξετε στο Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. (www.energycost.gr), ώστε να ενημερωθείτε για όλους τους προμηθευτές ενέργειας και τα νέα τιμολόγια.Σε περίπτωση που δεν επιλέξετε κάποιο χρώμα τιμολογίου αυτόματα θα μεταπέσετε στο πράσινο “ειδικό” τιμολόγιο για το οποίο ανά πάσα στιγμή μπορεί να επιλέξετε άλλο τιμολόγιο.
5. Τι πρέπει να έχω υπόψη;
Δεν επιτρέπεται η χρέωση για έγχαρτο λογαριασμό.
Να ελέγξετε το προφίλ κατανάλωσης, ώστε να δείτε τι σας συμφέρει περισσότερο από τη νέα σήμανση των τιμολογίων.Πρέπει να λάβετε από τους προμηθευτές πλήρη και διαφανή ενημέρωση σχετικά με τους τιμολογιακούς και συμβατικούς όρους.
Στο μπλε τιμολόγιο σε περίπτωση αποχώρησης πριν τη λήξη της σύμβασης προβλέπεται τέλος πρόωρης αποχώρησης.
Ως εκ τούτου ελέγχουμε προσεκτικά πριν υπογράψουμε τη σύμβαση, το πάγιο και τους ειδικούς όρους.
Επίσης, δεν επιτρέπεται η μονομερής τροποποίηση από τον προμηθευτή, καθ΄όλη τη διάρκεια της σύμβασης.
Εκτός από το μπλε τιμολόγιο έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε οποιοδήποτε προσφερόμενο τιμολόγιο, υπογράφοντας νέα σύμβαση με τον προμηθευτή της επιλογής σας, χωρίς τέλος πρόωρης αποχώρησης.
Στο κίτρινο τιμολόγιο η τιμή κιλοβατώρας μεταβάλετε σύμφωνα με τις διακυμάνσεις της χρηματιστηριακής αγοράς, οπότε το ρίσκο είναι υψηλό
.Στο πράσινο τιμολόγιο τόσο στο πάγιο όσο και οι εκπτώσεις μπορεί να μεταβάλλονται κάθε μήνα.Ειδικότερα, πρέπει οι προμηθευτές να τηρούν συγκεκριμένους τιμολογιακούς όρους για τις π
αραμέτρους του πράσινου “ειδικού” τιμολογίου (πάγια χρέωση, βασική τιμή προμήθειας, τύπος και συντελεστές του μηχανισμού διακύμανσης (Ρήτρα Αναπροσαρμογής), καθώς και το ύψος των παρεχόμενων εκπτώσεων που θα εφαρμοστούν από την 1/01/2024.
Ακολουθεί ενδεικτικός πίνακας ως προς τη συχνότητα και τη διαδικασία τροποποίησης: Στις προσφορές που δίνουν οι προμηθευτές ενέργειας, πχ στις εκπτώσεις συνέπειας, χρειάζεται προσοχή και διασταύρωση κατά πόσον το ποσό της έκπτωσης είναι σωρευτικό για όλη τη διάρκεια της σύμβασης.
Ορισμένοι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας διαφημίζουν την παροχή δώρων προς τους καταναλωτές.
Θα πρέπει οι καταναλωτές να αξιολογούν τα προσφερόμενα δώρα πριν τη σύναψη σύμβασης προμήθειας.
Για παράδειγμα, μία προσφορά 300 ευρώ έναντι μελλοντικής κατανάλωσης θα πρέπει σαφώς να αναφέρει σε ποια τιμή θα εφαρμοστεί και σε ποιον χρονικό ορίζοντα θα δοθεί.Σε περίπτωση αλλαγής προμηθευτή, θα πρέπει να έχετε υπόψη:
- Το είδος της παροχής -
Την περίοδο τιμολόγησης
- Τον κύκλο εκκαθάρισης που κάνει ο ΔΕΔΔΗΕΑπό τις ανακοινώσεις των προμηθευτών διαφαίνεται ότι ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί και ότι αυτό κανονικά θα οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές. Ωστόσο το νέο σύστημα τιμολογίων θα χρειαστεί ένα χρονικό διάστημα προσαρμογής τόσο από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και των προμηθευτών, αλλά και από την πλευρά της εποπτείας της ΡΑΑΕΥ.Η ηλεκτρική ενέργεια αποτελεί κοινό αγαθό, ζωτικής σημασίας και όλοι οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα πρόσβασης σε μια ασφαλή, καθαρή και ανταγωνιστική ενέργεια.6. Πώς μπορώ να συγκρίνω τα τιμολόγια των προμηθευτών ενέργειας;Από την 1/01/2024 οι καταναλωτές μέσω των λογαριασμών τους και σε κάθε ενημερωτικό μήνυμα των Προμηθευτών, ηλεκτρονικό ή έντυπο, θα μπορούν μέσω κωδικού QR (θα σκανάρεται και θα διαβάζεται μέσω έξυπνου κινητού) να συγκρίνουν το τιμολογούμενο προϊόν προμήθειας με τα λοιπά προσφερόμενα ανά κατηγορία καταναλωτή, όπως επίσης και να ελέγχουν μέσω παραπομπής στο λογαριασμός τους τον ιστότοπο δημοσίευσης του Εργαλείου Σύγκρισης Τιμών της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. (www.energycost.gr). Εκεί, οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται, κάθε μήνα για την τιμή του ειδικού κοινού τιμολογίου του προμηθευτή τους και να τη συγκρίνουν με το σύνολο των προσφερόμενων τιμολογίων.7. Τι υποχρεώσεις έχουν οι προμηθευτές ενέργειας και ο ΔΕΔΔΗΕ;Οι σημάνσεις διαφάνειας αποτυπώνονται διακριτά στην πρώτη σελίδα του λογαριασμού κατανάλωσης, καθώς και σε όλα τα τυποποιημένα έντυπα του προμηθευτή, στην ιστοσελίδα του και τις προωθητικές ενέργειες.Την υποχρέωση πλήρους, διαφανούς, αξιόπιστης και μη παραπλανητικής ενημέρωσης των καταναλωτών για τους συμβατικούς και τιμολογιακούς όρους των προϊόντων τους, ώστε οι καταναλωτές να προβαίνουν σε ενημερωμένη/συνειδητή επιλογή.Να τηρούν τις αρχές της κοστοστρέφειας, της ίσης μεταχείρισης και της προστασίας των δικαιωμάτων όλων των καταναλωτών.Οι λογαριασμοί να είναι απλοί, κατανοητοί, φιλικοί, περιεκτικοί και διαφανείς.Τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, τη χρήση ευφυών συστημάτων μέτρησης (έξυπνοι μετρητές).Τη συχνή καταμέτρηση και τιμολόγηση εκκαθαριστικού λογαριασμού. Την εφαρμογή των διατάξεων της εσωτερικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας, την ύπαρξη συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού και εν γένει την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.8. Τι ισχύει για τους ευάλωτους καταναλωτές;Έκτακτη ενίσχυση ενεργειακά ευάλωτων, με βάση τις ανάγκες θέρμανσης για ηλεκτρική ενέργεια. Το εύρος της έκτακτης ενίσχυσης σε ενεργειακά ευάλωτους καταναλωτές που θερμαίνονται με ρεύμα, θα κυμαίνεται από 45 ευρώ έως 480 ευρώ. Η χορήγηση της ενίσχυσης θα γίνεται βάσει των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων, που ισχύουν για το επίδομα θέρμανσης πετρελαίου, φυσικού αερίου και άλλων πηγών, ενώ θα εξαιρούνται από τη χορήγηση όσοι λαμβάνουν το παραπάνω επίδομα θέρμανσης, καθώς και οι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ), που θα συνεχίσει να ενισχύεται.
Περισσότερα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ «myΘέρμανση».Συνεχίζεται η επιδότηση του κοινωνικού τιμολογίου;
Το 2024 θα συνεχιστούν οι στοχευμένες επιδοτήσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας των δικαιούχων του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ). Επίσης, απαλλάσσονται από τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις για τη χρήση του συστήματος (ΧΧΣ) και τη χρήση του δικτύου (ΧΧΔ).Κοινωνικό τιμολόγιο ηλεκτρικής ενέργειας για τις πολύτεκνες οικογένειες;
Το κοινωνικό τιμολόγιο ΚΟΤ Γ αφορά σε πολύτεκνους και στο πλαίσιο αυτού, προβλέπονται διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια ένταξης, ενώ δεν θα λαμβάνονται υπόψη περιουσιακά κριτήρια. Οι δικαιούχοι θα εντάσσονται στο κοινωνικό τιμολόγιο (ΚΟΤ Γ) μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ΗΔΙΚΑ, υποβάλλοντας σχετική αίτηση.Υποχρεωτική η έκπτωση του Κ.Ο.Τ. τουλάχιστον στο Ειδικό «Πράσινο» Τιμολόγιο. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΡΑΑΕΥ και λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις που διέπουν το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (βλ. την Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΚΑ Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/16027/06.08.2010, ΦΕΚ Β΄ 1403/06.09.2010, όπως ισχύει) οι προμηθευτές οφείλουν να εφαρμόσουν την έκπτωση του Κ.Ο.Τ. κατ’ ελάχιστον στο Ειδικό «Πράσινο» Τιμολόγιο και συστήνει να υιοθετήσουν ως καλή πρακτική την εφαρμογή της έκπτωσης του Κ.Ο.Τ. σε όλα τα οικιακά τιμολόγια.9. Που μπορώ να απευθυνθώ σε περίπτωση διαμαρτυρίας/καταγγελίας;Στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) (ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή και αρμόδια, μεταξύ άλλων, για την παρακολούθηση και εποπτεία της λειτουργίας της αγοράς ενέργειας και την προστασία των καταναλωτών), η οποία κινεί τη διαδικασία επιβολής κυρώσεων σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση. Μπορείτε να στείλετε αίτημα/καταγγελία μέσω της πλατφόρμας “Ενημέρωσης & Υποστήριξης Καταναλωτών – my.rae.gr” (αφού κάνετε εγγραφή για να αποκτήσετε κωδικό πρόσβασης), ώστε να απαντήσει γραπτώς ο προμηθευτής και άμεσα για το ζήτημά σας.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα της ΡΑΑΕΥ.Στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. εδώΠηγ
Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023
Ε.Π.Κ.Κρήτης "Νέος, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, του Συνδέσμου ,Ξενοδόχων Κρήτης.ο Νίκος Χαλκιαδάκης
Δελτίο Τύπου 21-12-2023
Χαρά, εφερε στον ξενοδοχειακό κόσμο της Κρήτης, η ανακοίνωση του Συνδέσμου των Ξενοδόχων της Κρήτης.για το νεοσυσταθέν του, Διοικητικό Συμβούλιο.
Γνωρίζοντας, ότι η τουριστική αγορά, επιβραβεύεται με τις αφίξεις να ξεπερνούν το εκατομμύριο, τα τελευταία χρόνια, ως τουριστικό προορισμό την Κρήτη, η ΄Ενωση του ξενοδοχειακού κόσμου , του νησιου, ήταν πλέον και επίκαιρη και επιβεβλημένη.
Με την εκπροσώπηση στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο ,μέλη από όλο το νησί και στο τιμόνι του νέου Οργάνου τον Νίκο Χαλκιαδάκη, ως Πρόεδρο αυτού,ένα άνθρωπο με πολυετή εμπειρία στον ξενοδοχειακό κλάδο και στην Κρητική φιλοξενία , αλλά και πολυταξιδεμένο σε πολλές χώρες, με προσωπική εμπειρία, και γνωση , είμαστε σίγουροι ότι το εγχείρημα ΄θα πετύχει
. Ξέρουμε πλέον οτι, η ναυαρχίδα του οικονομικού πλούτου της χώρας μας, όπως είναι ο Τουρισμός, το μεγάλο κομμάτι το επωμίζεται η Κρήτη , θεωρούμαι δε ότι το καλύτερο που θα μπορούσε να συμβεί στον ξενοδοχειακό κλάδο , ετούτη την στιγμή,ήταν η επαναδραστηριοποιηση του Συνδέσμου Ξενοδόχων Κρήτης. Επίσης, γνωρίζουμε ότι η επιτυχία και οι βραβεύσεις θέλουν προσπάθεια , και σύμπραξη με Κρατικούς και Περιφερειακούς Φορείς ,εν' αναμονή των δύο πολύ σημαντικών έργων υποδομών 'οπως Του αεροδρομίου στο Καστέλι και του Βόρειου οδικού άξονα Κρήτης. θέλουν σχετική "πίεση"
Τέλος, εμείς ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αποδέκτης των υπηρεσιών Καλής φιλοξενίας ,για τους καταναλωτές "τουρίστες" , χαιρετίζουμε το Νέο Διοικητικό Συμβούλιο και του ευχόμαστε καλή και γόνιμη θητεία, με εργο που θα ωφελήσει όλους μας.-
Παραθέτουμε το Νέο Συμβούλιο του Συνδέσμου των αρχαιρεσιων της 20-12=2023
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ. : Χαλκιαδάκης Νικόλαος
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Α΄ : Σταματάκης Εμμανουήλ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Β΄: Κουμνάς Νικόλαος
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Μανούσος Μανώλης
ΑΝ.Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Παπαδάκης Κυριάκος
ΤΑΜΙΑΣ : Τσακαλάκης Εμμανουήλ
ΕΦ. ΔΗΜ. ΣΧΕΣΕΩΝ: Κακουράκης Ιωάννης
Ελεγκτική επιτροπή: Πρόεδρος: Βαρδάκης Γιώργος Μέλη : Σωμαράς Αλέξανδρος, Χριστοφοράκης Μιχαήλ
Καλά Χριστούγεννα σε όλους, Χαρούμενες γιορτές!!!
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
--
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023
Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023
ΕΠΕΊΓΟΥΣΑ ΠΡΌΣΚΛΗΣΉ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΉ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑς ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
Αγαπητά μέλη, όπως γνωρίζετε το οικονομικό έτος 2023 τελειώνει στις 31 του Δεκεμβρίου και βρίσκει πολλούς από εσάς ,να έχετε αμελήσει να πληρώσετε την ισχνή ΕΤΗΣΙΑ συνδρομή σας, με αποτέλεσμα την δυσκολία αντιμετωπίσιμης της ομαλής λειτουργίας της
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Επίσης σας κάνουμε γνωστό ΄ότι είναι
ΜΕΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ ΕΙΝΑΙ
Δευτέρα -Τετάρτη -Παρασκευή
Την ημέρα Τρίτη, την αφιερώνουμε στην εκπομπή μας Η ώρα του Καταναλωτή ΠΟΥ πραγματοποιείται μεσώ του ραδιοφώνου Ράδιο Μαρτυρία
Την ημέρα Πέμπτη γίνεται επαφή, με τους εθελοντές της Ένωσης , και με τους νομικούς και οικονομοτεχνικούς επί των θεμάτων των καταναλωτών
Θέλουμε επίσης να ενημερώσουμε τα μέλη ως επί το πλείστον , δανειολήπτες που κατοικούν σε άλλους νομούς της Κρήτης ,ότι η ΄Ένωση ,εξακολουθεί να τους παρέχει νομική και οικονομοτεχνική στήριξη ΔΩΡΕΑΝ από εξωτερικούς συνεργάτες μας που έχουν έδρα στο νομό τους.
Όπως είναι γνωστό, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ανήκει σε ΄όλη την κοινωνία της Κρήτης
ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΌΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΆ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com
Καλούμε τα μέλη της Ένωσης, να προσέρχονται στο γραφείο μας
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2023
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 12.00
Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.010342694
Τέλος, ευχόμαστε σε όλους καλά Χριστούγεννα
Χαρούμενες γιορτές
10 είναι οι Χριστουγεννιάτικες συμβουλές, προς τους καταναλωτές, από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 18/12/2023
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, νιώθοντας ότι τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι τα πιο «δύσκολα» για τους Έλληνες καταναλωτές, καθώς οι πόλεμοι , η ενεργειακή κρίση, η ακρίβεια, ο πληθωρισμός, η υπερχρέωση στους πιστωτικούς φορείς , Εφορεία, ΕΦΚΑ, η καθήλωση των μισθών και συντάξεων έχουν κατεβάσει την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών, ως κοινωνική οργάνωση και φέτος, στέκεται δίπλα στον προβληματισμό τους, στο γενικότερο γκρίζο κλίμα, προσφέροντας την αλληλεγγύη της, την προστασία της, προσφέροντας με τα μέσα που έχει στην διάθεσή της, ηθική και συμβουλευτική, μα προπάντων ψυχολογική στήριξη, προκειμένου οι καταναλωτές να μπορέσουν να αποβάλλουν τον φόβο, την ανασφάλεια και να μπορέσουν να μπουν στο εορταστικό κλίμα με θετική διάθεση με την ελπίδα ότι θα έρθουν και καλύτερες μέρες…
Λίγες ημέρες μείνανε για να βρεθούν οι Έλληνες καταναλωτές, ενώπιον των εορτών των Χριστουγέννων και του νέου έτους, που είθισται να είναι μέρες γιορτινές μέρες λάμψης, αλλά και μέρες φτώχειας, σημαντικής φτώχειας αφού βρίσκει το 50% των Ελλήνων παραγωγικής ηλικίας χωρίς εργασία, αλλά και του συνταξιούχους φτωχότερους και ψυχικά πιεσμένους.κσθωε η αγοραστική τους δύναμη έχει μειωθεί κατά πολύ, αφού δε κάποια είδη καθημερινής κατανάλωσης η αύξηση της τιμής φθάνει σε κάποια είδη και το 30%
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, και σε αυτές τις γιορτές στέκεται δίπλα στους δοκιμαζόμενους από την λαίλαπα της ακρίβειας καταναλωτές, ευχόμενη πάνω από όλα υγεία και θετική ενέργεια, και τα δύο σημαντικά και ουσιώδη.
Είναι αλήθεια ότι η φτώχεια του κάθε καταναλωτή, θα περάσει και στις μέρες των γιορτών από την ανάγκη του, να τηρήσει το έθιμο, να κάνει τα συνηθισμένα ψώνια, να βρεθεί στην αγορά, εμείς ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης λέμε ότι θέλουμε τους καταναλωτές να κατέβουν με θετική νότα στην αγορά, να ψωνίσουν με τα λίγα ευρώ που έχουν, τοπικά Κρητικά προϊόντα, να αγοράσουν δώρα και τονίζουμε ότι αγοράζουμε ο καθένας με την δική του οικονομική δυνατότητα.
Όμως οφείλουμε να τονίσουμε ότι, δεν είναι όλοι οι καταναλωτές που έχουν “παρκάρει εκτός αγοράς” λόγω της επικρατούσας οικονομικής κρίσης και ακρίβειας. Είναι όμως όλοι οι καταναλωτές που ζουν σε κλίμα ανασφάλειας, κανείς δεν γνωρίζει το αύριο, πάντως γνωρίζοντας ότι οι ημέρες των Χριστουγέννων είναι μέρες της κατανάλωσης και κάποιοι θα θελήσουν να ακολουθήσουν τα ήθη και τα έθιμα των ημερών η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,παραθέτει τις 10 συμβουλές της εφιστώντας την προσοχή των καταναλωτών:
-Ιεραρχουμε τις αγοραστικές μας ανάγκες, βγαίνοντας στην αγορά, με λίστα προϊόντων
-Αγοράζουμε προϊόντα σε χρειαζόμενη ποσότητα. Οφείλουμε να προβαίνουμε σε σύγκριση τιμών και ποιότητας, σε ομοειδή προϊόντα
-Ελέγχουμε τις ημερομηνίες παραγωγής και ανάλωσης των προϊόντων (τρόφιμα)
-Πάντα «τσεκάρουμε» τιμή ραφιού και ταμείου
-Εξετάζουμε προσεκτικά τις «προσφορές» για να αποφύγουμε τις εμπορικές πρακτικές από κάποιους «επιτήδειους»
-Δεν παρασυρόμαστε από τις διαφημίσεις και τις ακριβές μάρκες
-Δεν ψωνίζουμε με χρήση πιστωτικής κάρτας, διότι οι Τράπεζες δεν αστειεύονται με τους όρους πληρωμής (π.χ. επιτόκιο)
-Δεν αγοράζουμε από πλανόδιους, καθώς και τα αγαθά δεν μας προσφέρουν την ζητούμενη ασφάλεια, αλλά και ζημιώνουμε την οικονομία της χώρας μας
-Προτιμούμε αγορές κατευθείαν από τους παραγωγούς , ώστε και καλύτερα προϊόντα θα αγοράσουμε και φθηνότερα
-Στις αγορές μας ζητάμε πάντα απόδειξη
Εάν ,παρά την προσοχή μας ,πέσουμε "θύμα" απάτης, παραπλάνησης, αισχροκέρδειας, τηλεφωνήστε στο 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η σε κάποια πλησιεστερη με εσας Εθνική Ένωση Καταναλωτών ,όπως στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτω΄Κρήτης στο τηλ.2821092306
Τέλος ,ευχόμαστε σε όλους καλά Χριστούγεννα και χαρούμενες γιορτες
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη.
--
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023
Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2023
Ε.Π.Κ.Κρήτης "Ζητείται άμεσα η παρέμβαση του Πρωθυπουργού, για 3 μήνη αναστολή εκτέλεσης ,των προγραμματισμένων πλειστηριασμών
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, βιώνοντας τον τελευταίο καιρό, πλήθος πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας μελών της, και δεχόμενη όλο αυτό το αρνητικό κλίμα , να δημιουργεί ένα σύννεφο οργής, θυμού και αγανάκτησης της κοινωνίας ,ζητά με δημόσια επιστολή της ,την άμεση παρέμβαση του
Πρωθυπουργού της Χώρας κ.Κυριάκου Μητσοτάκη
Στην επιστολή της μεταξύ των άλλων αναφέρει:
Αξιότιμε κ.Πρωθυπουργε,
Βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση , μερες γιορτινές , αντι για χαμόγελα και ευχές ωε είθισται ,να σας μεταφέρουμε την θλίψη , την δυσαρέσκεια και την αγωνία πολλών συμπολιτών μας, δανειοληπτών, που ζουν τον φόβο μην μείνουν εκτός κατοικίας, λόγω πλειστηριασμού
Σαε ζητάμε, την άμεση παρέμβαση σας ,για ολιγόμηνη ( 3 μηνων) αναστολή αναγκαστικής εκτέλεσης των πλειστηριασμών ,ωστε καποιοι να επιχειρήσουν να ρυθμίσουν τα χρέη τους βάσει του νέου ν.5072/2023 {Εξωδικαστικος Συμβιβασμός)
Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργε,
Γνωρίζουμε όλοι , ότι λάθη γίνονται, σε πολλούς τομείς αλλά γνωρίζουμε ότι εσεις προσωπικά έχετε το θάρρος ,να τα αναγνωρίζετε,να παρεμβαίνετε και να τα βελτιώνετε
Σας παραθέτουμε επιστολή για βελτιωση των διατάξεων του ν. Κατσέλη που εστάλει στην Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης από τον δικηγόρο επί Μπαφάκη Ανδρέα
Τέλος σας ευχόμαστε καλά Χριστούγεννα, Χαρούμενες γιορτές
Με εκτίμηση
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης και
Μέλος του ΕΣΚΑ
Ιωάννα Μελάκη,
H Επιστολή προς την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρητης, του δικηγόρου ΑΠ, Ηρακλείου Μπαφάκη Ανδρεα
"Αγαπητή κυρία Πρόεδρε, Χρόνια πολλά και καλά Χριστούγεννα!
Ο νόμος Κατσέλη, δηλαδή ο Νόμος 3869/2010 είναι ένα χρήσιμο όπλο, αλλά δυστυχώς παρερμηνεύτηκε από τα δικαστήρια, γιατί δεν τον αποδέχτηκαν και τον πολέμησαν οι Τράπεζες που είχαν πάντα τους καλύτερους δικηγόρους, με αποτέλεσμα να διαστρεβλώσουν με λανθασμένες δικαστικές αποφάσεις τις καίριες διατάξεις του Νόμου αυτού 3869/2010 και πιο πολύ ακόμα και ο Άρειος Πάγος, φίλα προσκείμενος στους δικηγόρους των τραπεζών ερμήνευσε κι αυτός λανθασμένα την έννοια του δόλου αναφορικά με την υπερχρέωση των δανειοληπτών, παραγνωρίζοντας ότι τα μεν χρέη προς τράπεζες σε Ευρώ καλπάζουν ως προς τα χρεολύσια με αριθμητική πρόοδο, τα δε χρέη από δάνεια σε Ελβετικό Φράγκο καλπάζουν με Γεωμετρική πρόοδο. Επομένως δεν ήλθαν ποτέ οι δικαστές στη θέση των φτωχών δανειοληπτών που ελάμβαναν δάνειο 25.000 Ευρώ και σήμερα καλούνται πχ από τη Τράπεζα Πειραιώς για να το αποπληρώσουν να καταβάλουν 150.000 Ευρώ λόγω ανανεώσεων. Για δε τα δάνεια Ελβετικού Φράγκου οι Τράπεζες κάνανε χρυσές δουλειές με νόμιμη τοκογλυφία. Όταν δάνειο των 35.000 Ευρώ χρεώνει σήμερα τον δανειολήπτη μέχρι 200.000 Ευρώ με μια-δύο ανανεώσεις του και τοκοχρεολύσια. Συμπέρασμα: Οι τράπεζες πήραν τα λεφτά τους με όλα δαύτα, δηλαδή με τις καταβολές και τις ανακεφαλαιώσεις και τις χορηγίες των Κυβερνήσεων Κώστα Καραμανλή, Αντώνη Σαμαρά, Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκου Μητσοτάκη και κάνανε χρυσές δουλειές. Αγόρασαν καράβια οι Τραπεζίτες, αεροπλάνα, πετρέλαια κπλ. και απέκτησαν αμύθητο πλούτο με τα χρήματα του κοσμάκη, βυζαίνοντας και το Ελληνικό Δημόσιο με ετήσιους ισολογισμούς κερδών 250% παρελθόντων ετών και έγιναν πάμπλουτες, πιο πολύ η EUROBANK και άλλες και φθάσαμε στο σημείο να χρωστάμε μετά 20 χρόνια παρά τις παχυλές πληρωμές μας ως δανειολήπτες διπλάσια ποσά, αν όχι τριπλάσια των αρχικών δανείων μας. Αλλά αλίμονο αυτά δεν τα βλέπει η Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη? Δεν βλέπει ότι πολλές εισπρακτικές μεμονωμένα ακόμα και με δανεικά αγόρασαν δάνεια με εκπτώσεις 95% της συνολικής οφειλής και σήμερα ζητάνε το 100% της οφειλής από τους δανειολήπτες? Αυτά είναι αθέμιτες αμαρτίες των Κυβερνόντων, διότι δεν είναι παιγνίδι το χρέος και δεν μπορούν οι Έλληνες πολίτες να χάσουν τις πρώτες κατοικίες τους, χωρίς άλλο έλεγχο των εισπρακτικών στις τιμές κτήσης των μετοχών ή ομολόγων αγοράς των όποιων δανείων τους, όταν μάλιστα εδρεύουν στην Ελλάδα οι νόμιμοι εκπρόσωποι τους. Τότε τι πόλεμο κάνει η Κυβέρνηση στην ακρίβεια? Πως προσπαθεί να περιορίσει τα ασύδοτα κέρδη των μεσαζόντων και του ντόπιου ή ξένου κεφαλαίου? Μάλλον εθελοτυφλούσε με στόχο να εξασφαλίσει την Τραπεζική αναβάθμιση και τώρα που το πέτυχε, όχι βέβαια με τη στήριξη των τραπεζών, αλλά του Έλληνα φορολογουμένου και της Ε.Ε γιατί δεν κάνει τον προσήκοντα έλεγχο στις εισπρακτικές? Γιατί δεν χώνει βαθιά το μαχαίρι μέχρι το κόκκαλο? Ίσως για να μην δυσαρεστήσει τους Άγγλους που ελέγχουν τις περισσότερες εισπρακτικές? Όχι είναι καιρός να κάνει το σωστό να ανοίξει τους φακέλους αγοράς των δανείων και να δώσει πράσινο φως στον Άρειο Πάγο να διαφοροποιηθεί με τις λανθασμένες διατάξεις της Ερμηνείας του δόλου, βελτιώνοντας τις διατάξεις του Νόμου Κατσέλη! Ξέρουν οι Έλληνες δικαστές να βγάζουν σωστές αποφάσεις, όταν έχουν μια αποφασισμένη κυβέρνηση δίπλα τους, για να αποδώσουν δικαιοσύνη και να προστατεύσουν τους μόχθους του λαού μας και να σώσουν τα σπίτια των πολιτών μας από τη λαίλαπα των πλειστηριασμών! Βέβαια επισημαίνω και τις ευθύνες του Κεντρικού Έλληνα Τραπεζίτη μας, που δυστυχώς διάκειται ευνοϊκά προς τις Τράπεζες, που αγόραζαν χρήματα με μηδενικό, για να μη πω με αρνητικό επιτόκιο και φόρτωναν τον δανειολήπτη με επιτόκια 17%, πολλές φορές και 20%, δηλαδή μιλάμε για αισχροκέρδεια που έβγαζε μάτι τόσα χρόνια, χωρίς καμιά εναντίωση! Επομένως μπορούμε μετά βεβαιότητας να κάνουμε βελτιώσεις στο Νόμο Κατσέλη για να δώσουμε δεύτερη ευκαιρία στους δανειολήπτες στα δευτεροβάθμια δικαστήρια-Άρειο Πάγο, να κρίνουν ορθότερα και να εφαρμόσουν τις διατάξεις του νόμου αυτού, για να αποδώσουν δικαιοσύνη! Κατόπιν αυτών κυρία πρόεδρε των δανειοληπτών πρέπει να γίνει τώρα στις γιορτές Χριστουγέννων και νέου έτους με μέριμνα του πολυμαθέστατου Υπουργού μας δικαιοσύνης κου Γιώργου Φλωρίδη μια ολιγομελής νομοπαρασκευαστική επιτροπή, στην οποία προσφέρομαι να συμμετάσχω ως παλιός νομικός (Αριστούχος) του Αριστοτελείου Παν/μίου Θεσσαλονίκης, με θητεία στο ΕΚΗ Ηρακλείου- Αμερικανική Βάση Γουρνών Ηρακλείου, ως δικηγόρος των Εργαζομένων και στο Νομαρχιακό Ταμείο Ηρακλείου, ως Νομικός Σύμβουλος του επί σειρά ετών, ώστε να βάλουμε τις βάσεις ορθής διοίκησης για ένα καλό νομοθέτημα και να φέρουμε τη μεσαία τάξη κοντά μας με τη διάσωση της πρώτης κατοικίας της.
Αναμένω σύντομα τις δικές σας ενέργειες και διατελώ με τιμή
ΑΝΔΡΕΑΣ Γ. ΜΠΑΦΑΚΗΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΠ
Οδός Ρούσου Χούρδου αριθ. 4
Ηράκλειο Κρήτης
τηλ: 2810243145 και 6932215313 "
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023
.E.Π.Κ.Κρήτης: "Ηλεκτρονικός Πλειστηριασμός ,πρώτης κατοικίας, στις 20-12-2023, για οφειλή 37.645,37ευρω, από την Dovalue "
Δελτίο Τύπου 7 Δεκεμβρίου 2023
Με αφορμή τα διωκτικά μέτρα που εφαρμόζουν μέ ταχύτητα φωτός , τον τελευταίο καιρό οι serveres και τα funds, για μικρές οφειλές , η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εκφράζει την λύπη της, στέκεται και συμπαραστέκεται σε κάθε διωκόμενο δανειολήπτη , τόσο ηθικά όσο και πρακτικά με την καθοδήγηση και συμβουλευτική , αλλά και με νομικά εργαλεία δικαστικά, με συνεργάτες δικηγόρους .αλλά και εξωδικαστικά, με διμερή εξωδικαστικη διαμεσολάβηση.
Επειδή , υπάρχει μεγάλο "κυμα" οφειλετών δανείων, όλων των χρωματων, κόκκινα, πράσινα ν,Κατσέλη κ,α, που την τελευταία στιγμή ψάχνουν σανίδα σωτηρίας, όχι τόσο για την ρύθμιση των χρεών τους, διοτι οι περισσότεροι δεν μπορούν να τα εξυπηρετήσουν λόγω έλλειψη ρευστότητας, αλλά μέλημα τους είναι ,πως θα σώσουν την πρώτη τους κατοικία, η Ενωση ,ενημερώνει με ανακοινώσεις με Δελτία τύπου , με εκπομπές , αλλά κάθε οφειλή δανείου είναι προσωποποιημένη, θα παρακαλούσαμε να επικοινωνείτε έγκειρα με την ΄Ενωση, κλείνοντας "ραντεβού" για να πάρετε τις οδηγίες αντιμετώπισης του δικού σας δανείου..
Διότι , το να έχετε μία έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης, του ακινήτου σας, η άμυνα απέναντι σε αυτή, την αναγκαστική πράξη, δηλαδή να κάνετε ανακοπή και τα ασφαλιστικά μέτρα, θέλουν τον χρόνο τους
.Μέχρι πριν λίγο καιρό είχαμε την δυνατότητα άμεσα να πάρουμε ένα εργαλείο άμυνας του ευάλωτου οφειλέτη από την Γεν.Γραμ.Ιδ.Χρέους και να σταματήσουμε τον πλειστηριασμό άμεσα. τώρα χρειαζόμαστε 3 μήνες.
Παραθέτουμε περίπτωση που αν και ο δανειολήπτης ,πήρε ΄Εκθεση Αναγκαστικής Κατάσχεσης από τον Δικαστικό Επιμελητή τον Μάιο του 2023 χθες 6-12 -3023 μας την έφερε στην ΄Ενωση και ο Προγραμματισμένος πλειστηριασμός ,θα εκτελεστεί από τον συμβολαιογράφο Χανίων στις 20-12-2023
Επί της υπόθεσης
Σήμερα ημέρα. Τετάρτη και.ωρα περίπου 1 μμ ,. επισκέφθηκε δανειολήπτης τα γραφεία της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης με μια κατασχετηρια εκθεση στα χέρια του, με προγραμματισμένο πλειστηριασμό για.της 20 Δεκεμβρίου ,,2023
Ο δανειολήπτης.συνοδευοταν απο την αδελφή του διότι εκείνος,.δε μπορούσε να ορθώσει ούτε ανάστημα ούτε.λόγο.Είχε περιέλθει σε απόγνωση...δεν μιλούσε σε κανένα, .ένιωσε υπαίτιος ότι θα έχανε το σπίτι που στεγάζεται η οικογένεια του με δύο σπουδάζουσα παιδιά
Η εταιρεία που κινεί τον πλειστηριασμό είναι η γνωστή Do value Το χρέος ανέρχεται στο ποσό των 37.645,73 ευρω
Η Τιμή εκτίμησης του ακινήτου βάσει εκτιμητικης εκθεσης ανέρχεται στις 180.000 ευρώ.
Τιμή πρώτης προσφοράς ορίστηκε η εμπορικη αξία των 180.000 ευρώ
Προκειται .για πρώτη κατοικία σε περιοχή του Δήμου Σελίνου.
Συμπερασματικά Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , παρά τα στενά χρονικά περιθώρια .που έχει στην διάθεση της ,έδρασε αμέσως πρότεινε συμβιβαστική Εξωδικαστική διμερή λύση, προς την Εταιρεία, για αναστολή του προγραμματισμένου πλειστηριασμού στις 20 Δεκεμβρίου, και πιστεύει ότι θα τα καταφέρει να σώσει και αυτό το σπίτι της οικογένειας με διμερή διαμεσολάβηση και να αποτραπεί ο πλειστηριασμός
Πάντως δείτε τι μπορούν ταFunds να πράττουν ,να μας εξευτελίζουν γενικά και ηθικά ,για ελάχιστα χρέος.να μας βγάζουν σε πλειστηριασμό σπίτι αξίας ,,180,000.ευρω για ,37.635,37 ευρω Έλεος...
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
.....
Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023
Ενώσεις Ευρωπαϊκών Καταναλωτών απέναντι σε μεγάλους παραγωγούς πλαστικών μπουκαλιών νερού για “πράσινο ξέπλυμα” (greenwashing)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ενώσεις Ευρωπαϊκών Καταναλωτών απέναντι σε μεγάλους παραγωγούς πλαστικών
μπουκαλιών νερού για “πράσινο ξέπλυμα” (greenwashing)
Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών BEUC σε συνεργασία με Ευρωπαϊκές Οργανώσεις
Καταναλωτών* από 13 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., κατέθεσαν καταγγελία στην Ε.Ε., μέσω
του Δικτύου για τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. στον τομέα της προστασίας καταναλωτών
(CPC Network) για τη διερεύνηση των ζητημάτων που προέκυψαν στα πλαίσια μελέτης για τις αθέμιτες και
παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές, αναφορικά με την ανακυκλωσιμότητα των προϊόντων μεγάλων
εταιρειών πλαστικών μπουκαλιών πόσιμου νερού, όπως η Coca-Cola HBC, η Danone και η Nestlé
Waters/Nestlé. Η μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών BEUC πραγματοποιήθηκε σε
συνεργασία με την Περιβαλλοντική μη κυβερνητική Οργάνωση “Client Earth” και τον Περιβαλλοντικό
Συνασπισμό για τα Πρότυπα “ECOS”.
Η βιομηχανία πλαστικών μπουκαλιών καταφεύγει σε οικολογικούς ισχυρισμούς για τα πλαστικά μπουκάλια
συσκευασμένου νερού μιας χρήσης και συγκεκριμένα αναφέρει ότι είναι «100% ανακυκλώσιμα» ή/και
«από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό». Σύμφωνα με τη μελέτη οι εν λόγω περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί είναι
ασαφείς, ανακριβείς και αβάσιμοι, με αποτέλεσμα να προκαλούν σύγχυση και παραπλάνηση στους
καταναλωτές. Η συγκεκριμένη πρακτική προστατεύει τα κέρδη των εταιρειών σε βάρος των καταναλωτών,
καθ’ ότι τους εμποδίζει να κάνουν σωστές επιλογές και να συμβάλουν στην πράσινη μετάβαση. Οι
υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να θέσουν σαφείς κανόνες αναφορικά με τα περιβαλλοντικά
χαρακτηριστικά των προϊόντων και τις τυποποιημένες αξιόπιστες μεθοδολογίες.
Ευρήματα ερευνών σε καταναλωτές καταδεικνύουν ότι οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί έχουν αντίκτυπο στη
συμπεριφορά τους. Τα πλαστικά μπουκάλια νερού είναι ένα από τα ευρωπαϊκά καταναλωτικά προϊόντα
που αγοράζονται πιο συχνά και τα οποία αποτελούν μια ευρέως αναγνωρισμένη πηγή πλαστικής ρύπανσης
και άλλων περιβαλλοντικών επιπτώσεων1
. Ωστόσο, η προώθησή τους είναι ευρέως διαδεδομένη λόγω της
ανακύκλωσης που αναφέρουν στις συσκευασίες τους. Το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει κάποια εγγύηση
πως θα ανακυκλωθεί πλήρως μόλις βρεθεί στον κάδο των απορριμάτων. Ο μέσος Ευρωπαίος καταναλωτής
καταναλώνει περίπου 118 λίτρα εμφιαλωμένου νερού το χρόνο και 97% αυτού του νερού περιέχεται σε
πλαστικές συσκευασίες.
2
Σύμφωνα με την έρευνα έχουν εντοπιστεί τρεις βασικοί οικολογικοί ισχυρισμοί:
- “100% ανακυκλώσιμο”: Ο εν λόγω όρος στις πλαστικές φιάλες είναι ασαφής, καθώς εξαρτάται από
πολλούς παράγοντες, όπως από τη διαθέσιμη υποδομή για τη συλλογή του υλικού, την αποτελεσματικότητα
της διαδικασίας διαλογής και τις κατάλληλες διαδικασίες ανακύκλωσης. Το ποσοστό ανακύκλωσης για τις
φιάλες των πόσιμων συσκευασιών PET εκτιμάται ότι είναι μόνο 50% στην Ε.Ε., και η πιθανότητα να ξαναγίνει
μπουκάλι είναι περίπου το 30%.3
1
The Joint Research Center (JRC) of the European Commission, A. M. Addamo et al, “Top Marine Beach Litter Items in Europe: A review and synthesis based on beach litter data”
(2017), available online: https://mcc.jrc.ec.europa.eu/main/dev.py?N=41&O=441 (Page 38).
2 United Nations University Institute for Water Environment and Health (UNU INWEH), Z. Bouhlel et al, ”Global Bottled Water Industry: A Review of Impacts and Trends” (March
2023), available online: https://inweh.unu.edu/wp-content/uploads/2023/03/UNU_BottledWater_Report_F.pdf.
3
The weight of material entering the recycling operation versus total weight of material placed on the market. Once losses in the recycling process are considered, the rate is
likely to be even lower. Eunomia and Zero Waste Europe,” How circular is PET? A report on the circularity of PET bottles, using Europe as a case study” February 2022.
https://zerowasteeurope.eu/library/how-circular-is-pet
ΑΘΗΝΑ
Στουρνάρη 17, Τ.Κ. 10683
Τ: 210 330 4444, F: 2103300591
info@ekpizo.gr
www.ekpizo.gr
- “100% ανακυκλωμένο”: Ο ισχυρισμός εσφαλμένως υπονοεί πως ολόκληρο το μπουκάλι είναι
κατασκευασμένο αποκλειστικά από ανακυκλωμένα υλικά. Είναι γεγονός πως τα καπάκια των μπουκαλιών
δε μπορούν να είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε.4
και οι
ετικέτες επίσης σπάνια κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο υλικό. Επιπλέον, η προσθήκη “ακατέργαστου”
πλαστικού (δηλαδή, μη ανακυκλωμένου πλαστικού) στο σώμα του μπουκαλιού είναι επίσης συνήθης
πρακτική.
- Χρήση πράσινων εικόνων: Η ανακύκλωση κλειστού βρόχου, τα πράσινα λογότυπα, ή οι φωτογραφίες
φύσης χρησιμοποιούνται στις μάρκες πολλών μπουκαλιών νερού σε όλη την Ευρώπη. Οι συγκεκριμένοι
ισχυρισμοί προκαλούν μια ψευδή εικόνα περιβαλλοντικής ουδετερότητας και συνεχής ανακύκλωσης της
πλαστικής συσκευασίας. Επιπρόσθετα, δίνουν την εντύπωση πως τα μπουκάλια θα μπορούσαν να έχουν
θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Οι Οργανώσεις Καταναλωτών έχουν εκφράσει επανειλημμένα την αντίθεσή τους στο πράσινο –
περιβαλλοντικό ξέπλυμα- greenwashing, με την παρουσίαση ψευδοοικολογικών χαρακτηριστικών και
περιβαλλοντικών ισχυρισμών, καθ’ ότι αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στη μετάβαση προς μια βιώσιμη
κατανάλωση. Επίσης, δεν συμβάλει στη βελτίωση σαφών, αξιόπιστων και συγκρίσιμων πληροφοριών
σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις των προϊόντων και ειδικότερα ως προς την ανακύκλωση των
πλαστικών.
Καλούμε τις Αρχές να αναλάβουν δράση στα πλαίσια και της πρόσφατης Ευρωπαϊκής νομοθεσίας5
, όσον
αφορά την ενδυνάμωση των καταναλωτών για την πράσινη μετάβαση και να διασφαλίσουν ότι οι εταιρείες
θα σταματήσουν να παραπλανούν και να βομβαρδίζουν τους καταναλωτές με παραπλανητικούς
ισχυρισμούς.
* Τα μέλη Καταναλωτικές Οργανώσεις της BEUC που συμμετέχουν στη δράση είναι: VKI (Αυστρία),
Асоциация Активни потребители (Βουλγαρία), CLCV (Γαλλία); Kuluttajaliitto – Konsumentförbundet
(Φινλανδία). EKΠΟΙΖΩ & KEΠKA (Ελλάδα), Tudatos Vásárlók Egyesülete (Ουγκαρία), Altroconsumo (Ιταλία),
Consumentenbond (Ολλανδία), DECO (Πορτογαλία), Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) (Σλοβακία),
Zveza potrošnikov Slovenije (Σλοβενία), OCU (Ισπανία), FRC (Ελβετία) υποστήριξε αυτή τη δράση
παρέχοντας παραδείγματα ισχυρισμών.
Περισσότερες πληροφορίες:
Αναφορά με τα κυριότερα ευρήματα και συμπεράσματα
Στοχευμένες εταιρείες και οι ετικέτες
Βίντεο
ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ
Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.
Ιστοσελίδα: www.ekpizo.gr
Τ: 210 330 4444, E-mail: info@ekpizo.gr
Ανεπαρκής Εφαρμογή του μοντέλου “Εικονικού Συμψηφισμού”
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
στις Ενεργειακές Κοινότητες
Η Οργάνωση Electra Energy και η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. απέστειλαν επιστολή στις 6/11/2023 στη ΡΑΕΥΥ και
το ΥΠΕΝ και ζητούν την άμεση παρέμβασή τους, αναφορικά με το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν
εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα οι ενεργειακές κοινότητες και τα μέλη τους σε εθνικό επίπεδο,
ως καταναλωτές, από τη μη εφαρμογή του μοντέλου του εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού.
Συγκεκριμένα, δεν τηρούνται από τους προμηθευτές ενέργειας και τον ΔΕΔΔΗΕ οι όροι των
συμβάσεων εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού που αφορούν στην εκκαθάριση
απορροφηθείσας και εκχυθήσας ενέργειας σε κάθε εκκαθαριστικό λογαριασμό, σύμφωνα με το
ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώνεται ότι ακόμα και μετά το πέρας των
14 μηνών δεν έχει διενεργηθεί εκκαθάριση.
Το μοντέλο του εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας
μέσω των ενεργειακών κοινοτήτων προς τα μέλη τους για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών
αποτελεί ένα πρακτικό εργαλείο για τον εκδημοκρατισμό της ενεργειακής μετάβασης στην
Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Μέσω του συγκεκριμένου μοντέλου οι πολίτες μπορούν
ουσιαστικά να “μηδενίσουν” τους λογαριασμούς ρεύματος, συμψηφίζοντας όλη την
καταναλισκόμενη ενέργειά τους, με το μερίδιο της παραγόμενης ενέργειας από κάποιο
συλλογικό έργο ΑΠΕ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ (Αύγουστος 2023),
υπάρχουν 98 εν λειτουργία και υπό κατασκευή έργα ενεργειακού συμψηφισμού από ενεργειακές
κοινότητες. Η συνολική ισχύς των έργων ξεπερνάει τα 44MW με εν δυνάμει παραγωγή της τάξης
των 65.000 MWh καθαρής και κοινοτικής ενέργειας ανα έτος και εν δυνάμει εξοικονόμηση
σχεδόν 26.000 τόνων CO2. Τα επενδεδυμένα κεφάλαια ανέρχονται σε 40 εκ. ευρώ. Αξίζει να
τονιστεί ότι στα εν λόγω έργα συμμετέχουν πολίτες/καταναλωτές - συχνά από ευάλωτες
κοινωνικές ομάδες, Δήμοι, και μικρομεσαίες επιχειρήσεις- οι οποίοι παρά τις ασφυκτικές
οικονομικές συνθήκες που αντιμετωπίζουν, επενδύουν στην πράσινη ενέργεια αναμένοντας μία
άμεση οικονομική ελάφρυνση στους λογαριασμούς τους.
Οι κύριες επιπτώσεις του προβλήματος είναι οι κάτωθι:
Πληρωμή ή συγκατάθεση»: Ενώσεις καταναλωτών καταγγέλλουν τη Metγια αθέμιτη πρακτικήa
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Πληρωμή ή συγκατάθεση»: Ενώσεις καταναλωτών καταγγέλλουν τη Meta
για αθέμιτη πρακτική
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών (BEUC), μέλος της οποίας είναι η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., και
άλλα 18 μέλη από 16 χώρες 1 κατέθεσαν σήμερα καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω
του Δικτύου για τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. στον τομέα της προστασίας
καταναλωτών (Consumer Protection Cooperation Network-CPC Network) για τις αθέμιτες
εμπορικές πρακτικές της Meta. Επίσης, διενεργούν έλεγχο για τυχόν παραβίαση του Γενικού
Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ), σύμφωνα με τον οποίο η συγκατάθεση εκ
μέρους του χρήστη θα πρέπει να πληροί μία σειρά από αυστηρές προϋποθέσεις προκειμένου
να χαρακτηριστεί νόμιμη.
Ειδικότερα, η Meta αλλάζει τις υπηρεσίες της στην Ε.Ε. και καλεί τους χρήστες του Facebook
και Instagram, μέσω ειδοποίησης στις οθόνες τους, είτε να επιλέξουν, είτε να απορρίψουν τη
συνδρομή. Σε περίπτωση που επιλέξουν να μην πληρώσουν συνδρομή δεν είναι δυνατή η
χρήση των εφαρμογών χωρίς τη συγκατάθεσή τους στην επεξεργασία των προσωπικών
δεδομένων τους για την προβολή εξατομικευμένων διαφημίσεων από τη Meta. Εάν δεχτούν να
πληρώσουν μια μηνιαία συνδρομή θα σταματήσουν να βλέπουν διαφημίσεις.
Η συγκεκριμένη εμπορική πρακτική απαγορεύεται από τη νομοθεσία της Ε.Ε. για την
προστασία των καταναλωτών. Αποτελεί δε ζήτημα και η συμμόρφωσή της με την προστασία
των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής των χρηστών ως θεμελιώδη δικαιώματα
και τη νέα νομοθεσία για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act) και Ψηφιακές αγορές
(Digital Markets Act).
Ζητήματα προς εξέταση σύμφωνα με τη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή
Η χρήση από τη Meta του μερικού αποκλεισμού των χρηστών από το Facebook και
Instagram, με σκοπό τη λήψη άμεσης απόφασης για τη μία ή την άλλη επιλογή, στερεί από
τους χρήστες τη δυνατότητα ή τον χρόνο να προβούν σε τεκμηριωμένη επιλογή και ως εκ
τούτου αποτελεί επιθετική πρακτική. Η Meta εξωθεί τους καταναλωτές να κάνουν μια επιλογή
που μπορεί να μην επιθυμούν λόγω της άμεσης πιεστικής συμπεριφοράς και δημιουργίας μιας
αίσθησης επείγοντος.
Επιπλέον, πολλοί καταναλωτές παραπλανητικά οδηγούνται στο να πιστεύουν ότι με την
επιλογή της πληρωμής, όπως τους παρουσιάζεται, έχουν επιλέξει μια πιο φιλική για την
προστασία της ιδιωτικότητάς τους εκδοχή, η οποία συμπεριλαμβάνει εκ των πραγμάτων
περιορισμένη παρακολούθηση και μη δημιουργία προφίλ. Στην πραγματικότητα όμως, είναι
1 Асоциация Активни потребители (Βουλγαρία), dTest (Ττσεχία), Forbrugerrådet Tænk (Δανία), UFC-Que Choisir (Γαλλία), EKPIZO &
KEPKA (Ελλάδα), Adiconsum (Ιταλία), Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (Λετονία), Vartotojų aljansas (Λιθουανία),
ULC (Λουξεμβούργο) Consumentenbond (Ολλανδία), Forbrukerrådet (Νορβηγία), Federacja Konsumentów & Fundacja
Konsumentów (Πολωνία), Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad (Σλοβακία), ZPS (Σλοβενία), Asufin & CECU (Ισπανία),
Sveriges Konsumenter (Σουηδία).
ΑΘΗΝΑ
Στουρνάρη 17, Τ.Κ. 10683
Τ: 210 330 4444, F: 2103300591
info@ekpizo.gr
www.ekpizo.gr
πιθανό να συνεχίσουν να συλλέγονται και να χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους δεδομένα,
αλλά για σκοπούς άλλους από τη διαφήμιση.
Η Meta παρέχει ανακριβείς και ελλιπείς πληροφορίες στους καταναλωτές και εκ των
πραγμάτων τους εμποδίζει να προβούν σε συνειδητή απόφαση. Ειδικότερα, τους παραπλανά
με το δίλημμα της συνδρομής ή της «δωρεάν» επιλογής, η οποία στην πραγματικότητα δεν
είναι «δωρεάν», αφού οι καταναλωτές την πληρώνουν μέσω της παροχής των προσωπικών
δεδομένων τους, όπως έχουν ήδη επισημάνει και αναφέρει προηγούμενες δικαστικές
αποφάσεις.
Λόγω της μεγάλης επιρροής των υπηρεσιών Facebook και Instagram της Meta στην αγορά
της Ε.Ε. και των ιδιαίτερα ισχυρών επιπτώσεων των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης (καθώς
όλοι οι φίλοι μας βρίσκονται στο Facebook και στο Instagram), οι χρήστες δεν έχουν στην
πραγματικότητα καμία επιλογή, διότι εάν σταματούσαν να κάνουν χρήση των υπηρεσιών, θα
έχαναν όλες τις επαφές και το ιστορικό της επικοινωνίας τους, όπως αυτό διαμορφώθηκε τα
τελευταία χρόνια. Το πολύ υψηλό κόστος συνδρομής για υπηρεσίες «χωρίς διαφημίσεις» είναι
επίσης αποτρεπτικό, πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν έχουν πραγματική επιλογή.
Είναι αξιοσημείωτο ότι η νέα πολιτική που έχει υιοθετήσει ο τεχνολογικός κολοσσός είναι
άδικη και παράνομη για τα εκατομμύρια των Ευρωπαίων χρηστών του Facebook και Instagram.
Η Meta παραβιάζει ποικιλοτρόπως τη νομοθεσία της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
λόγω των αθέμιτων, παραπλανητικών και επιθετικών πρακτικών της.
Καλούμε τις Αρχές να αναλάβουν δράση και να διασφαλίσουν ότι η Meta θα σταματήσει να
παραπλανά και να βομβαρδίζει τους καταναλωτές με τις εν λόγω μη νόμιμες πρακτικές.
Περισσότερες πληροφορίες:
1. Μελέτη της BEUC “Αn assessment of Meta’s new paid-subscription model from a consumer
law perspective”
2. Επιστολή/καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (εδώ)
ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ
Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.
Ιστοσελίδα: www.ekpizo.gr
Τ: 210 330 4444, E-mail: info@ekpizo.gr
Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2023
ΠΡΌΣΚΛΗΣΗ για την πληρωμή ετήσιας συνδρομής
ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΈΛΗ ΤΗ Σ ΕΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
Αγαπητά μέλη,
Μπήκαμε στον τελευταίο μήνα του 2023 και όπως ξέρετε λογιστιικά λήγει 31-12
Γιαυτό παρακαλείστε όπως προβείτε στην καταβολή της ετήσιας συνδρομής σας
Μπορείτε να έρχεστε να πληρώνετε την συνδρομή σας στα γραφεία της ΄Ένωσης, ήμερες και ώρες εργάσιμες
,Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942
Όσοι από εσάς , δεν επιθυμείτε να συνεχίσετε να είστε μέλη , μπορείτε να υποβάλετε αίτηση διαγραφής μέλους, αφού έχετε οικονομικά τακτοποιήσει τις οφειλές σας
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)