Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022
Δάνεια Πλειστηριασμοί
κυρίως από. Fund's .και Εταιρείας διαχείρισης
Αγαπητοί φίλοι,μέλη της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης και μη,
Θέλει Προσοχή διότι κάποιοι Πλειστηριασμοί εκ της γεννήσεως τους πάσχουν από νομιμότητα
Επειδή οι πλειστηριασμοί ακινήτων καλά κρατούν:, ιδιαίτερα από κάποιες Εταιρείες που βιάζονται να σας πάρουν το σπίτι και εσείς νομίζετε ότι δεν θα συμβεί σε εσάς.
Η παροιμία λέει ότι όταν καίγεται το σπίτι του γείτονα, θα έρθει η σειρά σου
Από σήμερα έως και τις 30 Δεκεμβρίου –δηλαδή για περίοδο ενός μήνα και κάτι- έχουν προγραμματιστεί να γίνουν 5.004 ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί! Τη συντριπτική πλειοψηφία των διαδικασιών την έχουν κινήσει οι Εταιρείες διαχείρισης και όχι οι Τράπεζες.
Πολλά ακίνητα έχει προγραμματιστεί να βγουν σε πλειστηριασμό μέχρι το τέλος του χρόνου, με κυρίως τα fund να είναι εκείνα που επιχειρούν να εισπράξουν χρέη βγάζοντας στο «σφυρί» ακίνητα και κινητές αξίες,
Ηπλειοψηφία των πλειστηριασμών διενεργείται από Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις ή ΕΔΑΔΠ (σ.σ.: πρόκειται για τους αποκαλούμενους servicers) όπως είναι καταγεγραμμένες στις λίστες της Τράπεζας της Ελλάδας.
Η διαχείριση σχεδόν του συνόλου των δανείων κόκκινων, ρυθμισμένων από τον ν.Κατσελη ενημερων έχει περάσει πλέον στην αλυσίδα των funds, servicers και δικηγορικών γραφείων για αυτό και σπάνια πια εμφανίζονται τραπεζες στις λίστες των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών ως επισπεύδον
Τις διαδικασίες των πλειστηριασμών, την έχουν αναλάβει πια funds, ΕΔΑΔΠ, Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών για Ληξιπρόθεσμες Απαιτήσεις (ή με άλλα λόγια εισπρακτικές) και δικηγορικά γραφεία.
Ποιοι εξαιρούνται από πλειστηριασμούς
! Να εξαιρεθούν από πλειστηριασμό κύριας κατοικίας μπορούν να διεκδικήσουν τα λεγόμενα ευάλωτα νοικοκυριά!!
Τα κριτήρια για να χαρακτηριστεί ένα νοικοκυριό ευάλωτο είναι τα ίδια με αυτά που ισχύουν για την επιδότηση ενοικίου και προσδιορίζονται στον νόμο 4472/2017.
Συγκεκριμένα είναι τα εξής:
Α) Εισοδηματικά
Το συνολικό εισόδημα να μην υπερβαίνει τις 7.000 ευρώ για μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενο κατά 3.500 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού.
Στη μονογονεϊκή οικογένεια για το πρώτο ανήλικο μέλος του νοικοκυριού ορίζεται προσαύξηση 7.000 ευρώ. Στα νοικοκυριά με απροστάτευτα τέκνα, ορίζεται προσαύξηση 7.000 ευρώ για κάθε απροστάτευτο τέκνο. Το συνολικό εισόδημα δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 21.000 ευρώ ετησίως, ανεξαρτήτως της σύνθεσης του νοικοκυριού.
Β) Περιουσιακά
Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού να μην υπερβαίνει τις 120.000 ευρώ για το μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά
15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως τις 180.000 ευρώ.
Το συνολικό ύψος των καταθέσεων του νοικοκυριού ή και η τρέχουσα αξία μετοχών, ομολόγων κ.λπ. να μην υπερβαίνει τις 7.000 ευρώ για μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενα κατά 3.500 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού.
Στη μονογονεϊκή οικογένεια για το πρώτο ανήλικο μέλος του νοικοκυριού ορίζεται προσαύξηση 7.000 ευρώ.
Στα νοικοκυριά με απροστάτευτα τέκνα, ορίζεται προσαύξηση 7.000 ευρώ για κάθε απροστάτευτο τέκνο
Νέο!!! Επανασύνδεση ηλεκτρικής παροχής από την ΔΕΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ
Νέο!!!
Επανασύνδεση ηλεκτρικής παροχής από την ΔΕΗ
Ανακοίνωση 24-11-2022
Σημαντική υπήρξε η παρέμβαση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτων Κρήτης, σε καταγγελία καταναλώτριας, για διακοπή οικιακού ρεύματος, την προηγούμενη Παρασκευή
Επί του θέματος
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτων Κρήτης μόλις έλαβε την τηλεφωνική καταγγελία καταναλώτριας μέλους της, για την διακοπή του ρεύματος του σπιτιού της, η Ένωση έδρασε άμεσα και με έγγραφο της, το οποίο έστειλε με email, κάλεσε τόσο τον πάροχο (ΔΕΗ) όσο και την ΔΕΔΔΗΕ, στην επανεσυνδενση του ηλεκτρονικού ρεύματος, κοινοποιώντας το έγγραφο στις αρμόδιες αρχές, τονιζοντας την μη νόμιμη ενέργεια της διακοπής.
Μετά από την παρέμβαση της Ένωσης, η επανασύνδεση πραγματοποιήθηκε άμεσα Δείτε λιγότερα
ΜΕ ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ. 33506 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
Αναφερόμενοι στην ανωτέρω σχετική επιστολή , σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα όσον αφορά στα ζητήματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του ΔΕΔΔΗΕ :
Η Υπηρεσία μας ενεργεί σύμφωνα με τις αρμοδιότητες και τις υποχρεώσεις της , όπως προκύπτουν από το ισχύον νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει την λειτουργία της , Ν4001/2011, τον Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β΄4737/2020) και τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες (ΦΕΚ Β΄ 832/2013).
Στα πλαίσια αυτά λαμβάνει και υλοποιεί αιτήματα των Προμηθευτών Ηλεκτρικής Ενέργειας συστημικά και κατ’ απαίτησή τους – κατά δέσμια αρμοδιότητά της – όπως αυτά καταχωρούνται με ηλεκτρονικό και αδιαμεσολάβητο τρόπο στα μηχανογραφικά του συστήματα , χωρίς περαιτέρω έλεγχο για την βασιμότητά τους (καθώς δεν εξουσιοδοτείται για κάτι τέτοιο και καθώς την πλήρη ευθύνη έχει ο Προμηθευτής ως υπεύθυνος για την συναλλακτική σχέση με τους Πελάτες του.).
Βάσει των ανωτέρω , το με αριθμό Χχχχχ αίτημα απενεργοποίησης μετρητή φορτίου, του Προμηθευτή Ηλεκτρικής Ενέργειας ΔΕΗ Α.Ε. , για τη παροχή με στοιχεία χχχχχχ εκτελέστηκε στις 6/7/2022.
Ομοίως στις 18/11/2022 εκτελέστηκε το με αριθμό χχχχχχχαίτημα επανελέγχου .
Στις 22/11/2022 και ώρα 19.52 η Υπηρεσία μας δέχτηκε το με αριθμό χχχχχχχ αίτημα αναίρεσης απενεργοποίησης μετρητή φορτίου , το οποίο εκτέλεσε το πρωί της επόμενης ημέρας 23/11/2022.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση αρμοδιότητάς μας.
Με εκτίμηση,
Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022
Περί προστασίας κύριας κατοικίας οι νόμοι που την διέπουν
ΔΑΝΕΙΑ FUNDS SERVERS
Πώληση δανείων μπορεί να γίνει με 2 τρόπους. Ο πρώτος είναι με τιτλοποίηση (Ν. 3156/2003), ο δεύτερος είναι με πώληση (Ν. 4354/2015).
Ο Ν. 4354/2015 προέβλεπε ότι δώδεκα (12) μήνες πριν από την πώληση έπρεπε να έχει προσκληθείο δανειολήπτης και ο εγγυητής, με εξώδικη πρόσκληση , να διακανονίσει τις οφειλές του βάσει γραπτής πρότασης, κατάλληλης ρύθμισης με συγκεκριμένους όρους αποπληρωμής σύμφωνα και με τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας (ν. 4224/2013).
Οι τράπεζες δεν είχαν κέφι να διαπραγματευτούν τα δάνεια.
Και έτσι, τον Ν. 4354/2015 δεν τον εφάρμοσαν.
Οι πωλήσεις των δανείων έγιναν με τον Ν. 3156/2003 σε εταιρείες του νόμου αυτού. Αυτό διαπίστωσε και ο Άρειος Πάγος με τις 822/2022 και 823/2022 αποφάσεις του.
ΠΡΟΣΤΑΣΊΑ ΚΥΡΙΑΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
Κατ' αρχάς, οριζόντια προστασία κύριας κατοικίας δεν υπήρχε ποτέ στην Ελλάδα.
Με τον Ν. 3869/2010 θεσπίστηκε η δυνατότητα προστασίας της κύριας κατοικίας αυτών που αιτούνταν την ένταξή τους στον Νόμο αυτό (νόμος Κατσέλη).
Ταυτόχρονα ο ίδιος νόμος όριζε ότι με την κατάθεση αίτησης για ένταξη στο νόμο σταματούν τα καταδιωκτικά μέτρα.
Η νόμος αυτός καταργήθηκε με το άρθρο 265 του Ν. 4738/2020, ή αλλιώς "Δεύτερη ευκαιρία" ή αλλιώς νέο πτωχευτικό.
Το Κράτος έδωσε εγγυήσεις 12 δις για τις τιτλοποιήσεις.
Στις 12 Δεκεμβρίου 2019 ψηφίστηκε ο νόμος του «Ηρακλή» (Ν. 4649/2019).
Με τον Νόμο αυτό δόθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ 18,5 δις εγγυήσεων στις τράπεζες, ακριβώς για την τιτλοποίηση των δανείων.
Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022
Θέλω να ρυθμίσω το δάνειο μου Μπορώ:
Ναι μπορείς με την συμβουλευτικη και καθοδήγηση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αφού κλείσετε ραντεβού και τηρώντας τα μέτρα λόγω covit
Τηλ 2821092306
Ελεύθερη Διαπραγμάτευση
Κατά τη διαδικασία της ελεύθερης διαπραγμάτευσης, έρχεστε σε επαφή με την τράπεζα εκτός του τυποποιημένου πλαισίου που θέτει ο Κώδικας Δεοντολογίας Τραπεζών. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ούτε προθεσμίες, ούτε συγκεκριμένα έγγραφα που πρέπει να συγκεντρωθούν, ούτε δυνατότητα υποβολής ένστασης κλπ. Σας συστήνουμε να καταθέτετε ΕΓΓΡΑΦΑ το αίτημά σας για διακανονισμό και να κρατάτε αντίγραφο.
Διαδικασία
Δηλώνετε προς την τράπεζα την αδυναμία σας να συνεχίσετε να αποπληρώνετε τις οφειλές σας με τους ισχύοντες όρους και ζητάτε τη ρύθμιση τους. Αυτό το κάνετε εγγράφως μέσω αιτήματος που καταθέτετε στην τράπεζα και λαμβάνετε τον αντίστοιχο αριθμό πρωτοκόλλου. Στη συνέχεια είναι πιθανό η τράπεζα να σας ζητήσει την προσκόμιση εγγράφων, προκειμένου να εκτιμήσει την οικονομική σας κατάσταση. Τέτοια έγγραφα μπορεί να είναι το πιο πρόσφατο εκκαθαριστικό της εφορίας, η δήλωση ακινήτων Ε9, αντίγραφο της κάρτας ανεργίας, ιατρικές βεβαιώσεις που πιστοποιούν πρόβλημα υγείας κλπ. Αφού η τράπεζα εξετάσει τα έγγραφα, σας προτείνει πιθανούς τρόπους ρύθμισης των οφειλών σας. Οι ρυθμίσεις μπορεί να περιλαμβάνουν επιμήκυνση της διάρκειας του δανείου, μειώσεις επιτοκίων ή ακόμα και διαγραφή μέρους της οφειλής.
Σε περίπτωση που καταλήξετε σε συμφωνία, υπογράφετε τροποποίηση της αρχικής σύμβασης που περιλαμβάνει τους όρους της ρύθμισης. Εάν είστε μέλος μας, τότε μπορούμε να μεσολαβήσουμε για λογαριασμό σας στη διαπραγμάτευση με την τράπεζα, όπου συντάσσουμε και αποστέλλουμε αιτήματα ρύθμισης οφειλών προσαρμοσμένα στις ανάγκες και δυνατότητες σας, ενώ σας συμβουλεύουμε για την υιοθέτηση ή απόρριψη των προτεινόμενων από τις τράπεζες ρυθμίσεων.
Διαμεσολάβηση
Η διαμεσολάβηση αποτελεί μία διαδικασία μέσα από την οποία δύο ή περισσότερα μέρη (στην προκειμένη περίπτωση εσείς και η τράπεζα) που έχουν μεταξύ τους μια διαφορά επιχειρούν να την επιλύσουν με την υποβοήθηση ενός ενδιάμεσου αντικειμενικού τρίτου προσώπου, του διαμεσολαβητή. Τα μέρη συμμετέχουν πάντα στη διαμεσολάβηση με το δικηγόρο τους. Ο διαμεσολαβητής δεν είναι δικαστής και δεν αποφασίζει ο ίδιος για τον τρόπο επίλυσης της διαφοράς. Αντιθέτως, βοηθά τα μέρη να επικοινωνήσουν και να καταλήξουν σε μια συμφωνία, την οποία αποφασίζουν τελικά οι ίδιοι.
Η διαμεσολάβηση είναι ένας ευρέως διαδεδομένος εναλλακτικός τρόπος επίλυσης διαφορών στο εξωτερικό. Ωστόσο, στην Ελλάδα δεν χρησιμοποιείται ιδιαίτερα, παρ’ όλο που το νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει ήδη από το 2010. Κάποια από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά της σε σχέση με την προσφυγή στα δικαστήρια είναι η ταχύτητα επίλυσης της διαφοράς και το χαμηλό κόστος.
Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022
Ε.Π.Κ..Κρήτης: " Νέα νικηφόρα απόφαση, από το Ειρηνοδικείο Βαμου, για υπερχρεωμένη χήρα "
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 14-11-2022
Η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εμφανώς ικανοποιημένη, για το περιεχόμενο της καινούργιας απόφασης, του Ειρηνοδικείου Βάμου, συγχαίρει την Δικαστή , όπου ρύθμισε κατά τρόπο οριστικό, τα χρέη χήρας δανειολήπτριας ,σώζοντας το σπίτι της αλλά και την υπόλοιπη περιουσία της .
Αναλυτικά επί του περιεχομένου, της από 4-10-2022 απόφασης του Ειρηνοδικείου Βάμου:
Πρόκειται ,για οφειλέτρια χήρα ,με χρέος 46.558,72 ευρώ .σε δύο τράπεζες
Εισοδήματα που διαθέτει:
η οφειλέτρια
Διαθέτει Ως εισόδημα την σύνταξη της ποσού 708,20 ευρώ, μηνιαίως .
Περιουσιακά στοιχεία ,που έχει στην κυριότητα της , είναι κατοικία και αγροτεμάχια
-Ουσίας, περιουσιακά στοιχεία (αγροτικά ακίνητα)που αναφέρονται στο σκεπτικό της απόφασης.
Επί των παραπάνω, το Δικαστήριο του Ειρηνοδικείου Βάμου , αφού έλαβε υπόψη του, την γενικότερη οικονομική ύφεση , το εισόδημα της οφειλέτριας, με την απόφαση του, όρισε:
-Δέχεται, την αίτηση,
-Ρυθμίζει, κατά τρόπο οριστικο τα χρέη της αιτούσας, προς τους πιστωτές της, προσδιορίζοντας <μηδενικές μηνιαίες καταβολέςς επι τριετία, από τα εισοδήματα της σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν.3869/2010 αρχης γενομένης από τον Δεκέμβριο του ετους 2022
-Εξαιρεί, από την εκποίηση την κύρια κατοικία της αιτούσαςμ συνιστάμενη σε ποσοστό 100% πλήρους κυριότητας επί ισόγειας οριζόντιας ιδιοκτησίας εμβαδού 143,05 τ.μ
-Επιβάλλει, στην αιτούσα για την διάσωση της κύριας ατοικίας της, σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν.3869/2010 ,ποσού δόσης 374,57v class="separator" style="clear: both;">
ευρώ μηνιαίως (120 δόσεις) για 10 έτη ,όπως αυτή ειδικότερα περιγράφεται στο σκεπτικό της παρούσας.
Τέλος, ως πιστοποιημένη, Εθνική ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ,είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης, καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 - 13.00, ή να επικοινωνήσουν μαζί μας: Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2 731 00 Χανιά ,Τηλ. : 282109266 -2821092306- e-mail: epkxan@gmail.com
Η Πρόεδρος της ΄ Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
-
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35 Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2 Email: epkxan@gmail.com Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2022
Εισπρακτικές δικηγορικές εταιρείες. Πότε και πως επιτρέπεται να τηλεφωνούν στους οφειλέτες και ποιους κανόνες υποχρεούνται να τηρούν
Νόμος 4938/2022 – ΦΕΚ Τεύχος Α 109/06.06.2022
Κώδικας Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών και λοιπές διατάξεις.
Άρθρο 144
Οριοθέτηση επικοινωνίας δικηγόρου με τους οφειλέτες των εντολέων τους – Τροποποίηση της παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 3758/2009
Στην παρ. 4 του άρθρου 4 του ν. 3758/2009 (Α’ 68) επέρχονται οι εξής αλλαγές:
α) το πρώτο και το τελευταίο εδάφιο τροποποιούνται ως προς τις παραπεμπόμενες διατάξεις, προστίθεται νέο τρίτο εδάφιο και η παρ. 4 του άρθρου 4 διαμορφώνεται ως εξής:
«4. Πριν από κάθε ενέργεια ενημέρωσης απαιτείται η από τον δανειστή προς τον οφειλέτη επιβεβαίωση των οφειλών με κάθε διαθέσιμο τρόπο και η ταυτοποίηση του οφειλέτη, καθώς και η ενημέρωσή του για τη διαβίβαση των δεδομένων του στην Εταιρεία συμφώνως και προς τον Κανονισμό (ΕΕ) 216/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και τον ν. 4624/2019 (Α’ 137).
Η επικοινωνία με τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις αρχές της παραγράφου 1, εντός εύλογου χρόνου και με συχνότητα οχλήσεων όχι πέραν της μίας ανά δεύτερη ημέρα.
Το προηγούμενο εδάφιο εφαρμόζεται και για την επικοινωνία δικηγόρου με τον οφειλέτη του εντολέα του.
Η τηλεφωνική επικοινωνία στον χώρο εργασίας του οφειλέτη γίνεται μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας από τον τελευταίο.
Η τηλεφωνική επικοινωνία από την Εταιρεία για την ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη απαίτηση επιτρέπεται να πραγματοποιείται μετά την πάροδο δέκα (10) ημερών από την ημέρα που αυτή κατέστη ληξιπρόθεσμη, από τις 9:00 έως 20:00 και μόνο τις εργάσιμες ημέρες.
Οι δανειστές παρέχουν στις Εταιρείες μόνο τα αναγκαία για την επικοινωνία στοιχεία των οφειλετών. Οι Εταιρείες χρησιμοποιούν τα δεδομένα των οφειλετών για τους σκοπούς, για τους οποίους διαβιβάσθηκαν τα δεδομένα από τον δανειστή σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, καθώς και για την υπεράσπιση δικαιώματος τους ενώπιον των δικαστηρίων ή άλλης δημόσιας αρχής.
Απαγορεύεται στις Εταιρείες η διαβίβαση των στοιχείων σε τρίτους, με ή χωρίς αντάλλαγμα, καθώς και η χρήση τους για άλλους σκοπούς.
Ως τρίτοι, κατά την έννοια του παρόντος νόμου, θεωρούνται και οι θυγατρικές εταιρείες των Εταιρειών. Πρόσβαση στα δεδομένα έχουν η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τον έλεγχο της τήρησης των διατάξεων του παρόντος νόμου, άλλες δημόσιες αρχές και οι δικαστικές αρχές στο πλαίσιο της άσκησης των εκ του νόμου αρμοδιοτήτων τους.
Οι διατάξεις του νόμου 4624/2019 για το απόρρητο και την ασφάλεια της επεξεργασίας εφαρμόζονται αναλόγως στα αρχεία που περιέχουν δεδομένα οφειλετών, που είναι νομικά πρόσωπα.»
Πώς μπορούμε να ξεμπλοκάρουμε τους λογαριασμούς που έχουν κατασχεθεί
Εφορία:
Η εφορία έχει εντείνει τις πιέσεις προς τους οφειλέτες του Δημοσίου για οφειλές άνω των 500 ευρώ. Για την είσπραξη αυτών των οφειλών πραγματοποιεί στους λογαριασμούς του οφειλέτη ελέγχους, με στόχο την επιβολή κατάσχεσης των ποσών, τα οποία μπορεί να προέρχονται από μισθούς , συντάξεις, ενοίκια, αποζημιώσεις κλπ. Η κατάσχεση επιβάλλεται πριν εισπράξει τα ποσά αυτά ο οφειλέτης, δηλαδή όταν ακόμα βρίσκεται στα χέρια του τρίτου (εργοδότη , μισθωτή, τράπεζας, ταμείου κλπ).
Οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο που δεν έχουν υπαχθεί σε νομοθετική ρύθμιση, μπορεί η εφορία να επιβάλει κατάσχεση κινητών ή ακινήτων. Βεβαίως όταν η οφειλή αφορά σε μικρά ποσά, τότε η εφορία ακολουθεί τη διαδικασία της κατάσχεσης εις χείρας τρίτου.
Οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν είναι νόμιμη η κατάσχεση στις εξής περιπτώσεις και έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν προκειμένου να τους επιστραφούν και ειδικότερα:
Τα ποσά διατροφής
Τα 4/5 των ημερομισθίων (επιτρέπεται η κατάσχεση του 1/5 για χρέη στο Δημόσιο)
Το 1/2 των επιδομάτων ΟΠΕΚΑ και του εφάπαξ που καταβάλλεται από οποιοδήποτε ασφαλιστικό ταμείο, λόγω εξόδου από την υπηρεσία ή το επάγγελμα.
Καταθέσεις έως €1.250 μηνιαίως σε μια μόνο τράπεζα (εφόσον έχει γίνει δήλωση ακατάσχετου σε ΑΑΔΕ/ τράπεζα)
Η εφορία όμως μπορεί νομίμως να κατάσχει:
• Το συνολικό ποσό των ενοικίων των οποίων επίκειται η είσπραξη, εφόσον ο οφειλέτης δικαιούται να λαμβάνει τέτοια εισοδήματα.
Τις πάσης φύσεως αποζημιώσεις(π.χ. από απόλυση του οφειλέτη από την εργασία ή για ζημιά από εργατικό ατύχημα κ.λπ.).
Τις πάσης φύσεως εισπράξεις από αγοραπωλησίες, χρησιδάνεια κλπ (ακίνητα, αυτοκίνητα, οικοσυσκευή, εξοπλισμό).
Για να προστατευτεί ο πολίτης από τις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς μπορεί να προβεί στις εξής ενέργειες:
Να ορίσει ακατάσχετο λογαριασμό ώστε να προστατευτεί το ποσό των 1.250 ευρώ.
Να υπαχθεί σε ρύθμιση :
Για χρέη στο δημόσιο μπορεί να υπαχθεί στις εξής ρυθμίσεις:
12-24 δόσεις για τακτικές οφειλές (ΕΝΦΙΑ,
ΦΠΑ)
24-48 για έκτακτες (φόρος κληρονομιάς)
Εξωδικαστικός συμβιβασμός:
240 δόσεις για χρέη σε δημόσιο/ταμεία
420 για χρέη σε τράπεζες
Προστασία α’ κατοικίας για ευάλωτους με επιδότηση δόσης στεγαστικού δανείου
Πηγή Γράφει η Κατερίνα Φραγκάκη Δικηγόρος
ΚΑΤΑΓΓΕΛΊΑ ΚΑΤΑΝΑΛΏΤΡΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ
"Καλημέρα σας, όταν κάποιο κατάστημα κοροϊδεύει τους πελάτες, βάζοντας τιμές
βιτρίνας διαφορετικές από ότι καλούμαστε να πληρώσουμε στο ταμείο, μπορώ να
κάνω σε εσάς καταγγελία? Αν ναι, με ποιόν τρόπο? Φυσικά έχω φωτογραφία της
βιτρίνας και την απόδειξη αγοράς."
ΠΡΟΣΟΧΉ!!!
Η παραπάνω καταγγελία ,ενέχει παραπλάνηση και απάτη, αδικήματα που εισέρχεται ο Ποινικός Κώδικας.
Αρμόδιοι να παρέμβουν άμεσα είναι, το Υπουργείο Ανάπτυξης Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και Εμπορίου 1520 και τα Ποινικά Δικαστήρια
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ως αποδέκτης αυτής της καταγγελίας, συμβουλεύει
Επειδή, η παραπλάνηση του καταναλωτή είναι σοβαρό ποινικό αδίκημα και για να αποδοθεί χρειάζεται αποδεικτικό υλικό , όπως φωτο, αποδείξεις,
Επειδή, η καταγγελία ,οφείλει να εξεταστεί εάν ο έμπορος έδρασε από δόλο, η κατά λάθος και επειδή ο κάθε καταναλωτής οφείλει όταν διαπιστεύσει παρόμοια ενέργεια ,οφείλει να αντιδράσει άμεσα προς τον έμπορο για να υπάρχει και η αιτιολόγηση της πράξης , διαφοράς (από την βιτρίνα στο ταμείο) εφιστούμε την ΠΡΟΣΟΧΉ των καταναλωτών.
Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2022
Πώς μπορούμε να ξεμπλοκάρουμε τους λογαριασμούς που έχουν κατασχεθεί
Εφορία:
Η εφορία έχει εντείνει τις πιέσεις προς τους οφειλέτες του Δημοσίου για οφειλές άνω των 500 ευρώ. Για την είσπραξη αυτών των οφειλών πραγματοποιεί στους λογαριασμούς του οφειλέτη ελέγχους, με στόχο την επιβολή κατάσχεσης των ποσών, τα οποία μπορεί να προέρχονται από μισθούς , συντάξεις, ενοίκια, αποζημιώσεις κλπ. Η κατάσχεση επιβάλλεται πριν εισπράξει τα ποσά αυτά ο οφειλέτης, δηλαδή όταν ακόμα βρίσκεται στα χέρια του τρίτου (εργοδότη , μισθωτή, τράπεζας, ταμείου κλπ).
Οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο που δεν έχουν υπαχθεί σε νομοθετική ρύθμιση, μπορεί η εφορία να επιβάλει κατάσχεση κινητών ή ακινήτων. Βεβαίως όταν η οφειλή αφορά σε μικρά ποσά, τότε η εφορία ακολουθεί τη διαδικασία της κατάσχεσης εις χείρας τρίτου.
Οι πολίτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν είναι νόμιμη η κατάσχεση στις εξής περιπτώσεις και έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν προκειμένου να τους επιστραφούν και ειδικότερα:
Τα ποσά διατροφής
Τα 4/5 των ημερομισθίων (επιτρέπεται η κατάσχεση του 1/5 για χρέη στο Δημόσιο)
Το 1/2 των επιδομάτων ΟΠΕΚΑ και του εφάπαξ που καταβάλλεται από οποιοδήποτε ασφαλιστικό ταμείο, λόγω εξόδου από την υπηρεσία ή το επάγγελμα.
Καταθέσεις έως €1.250 μηνιαίως σε μια μόνο τράπεζα (εφόσον έχει γίνει δήλωση ακατάσχετου σε ΑΑΔΕ/ τράπεζα)
Η εφορία όμως μπορεί νομίμως να κατάσχει:
• Το συνολικό ποσό των ενοικίων των οποίων επίκειται η είσπραξη, εφόσον ο οφειλέτης δικαιούται να λαμβάνει τέτοια εισοδήματα.
Τις πάσης φύσεως αποζημιώσεις(π.χ. από απόλυση του οφειλέτη από την εργασία ή για ζημιά από εργατικό ατύχημα κ.λπ.).
Τις πάσης φύσεως εισπράξεις από αγοραπωλησίες, χρησιδάνεια κλπ (ακίνητα, αυτοκίνητα, οικοσυσκευή, εξοπλισμό).
Για να προστατευτεί ο πολίτης από τις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς μπορεί να προβεί στις εξής ενέργειες:
Να ορίσει ακατάσχετο λογαριασμό ώστε να προστατευτεί το ποσό των 1.250 ευρώ.
Να υπαχθεί σε ρύθμιση :
Για χρέη στο δημόσιο μπορεί να υπαχθεί στις εξής ρυθμίσεις:
12-24 δόσεις για τακτικές οφειλές (ΕΝΦΙΑ,
ΦΠΑ)
24-48 για έκτακτες (φόρος κληρονομιάς)
Εξωδικαστικός συμβιβασμός:
240 δόσεις για χρέη σε δημόσιο/ταμεία
420 για χρέη σε τράπεζες
Προστασία α’ κατοικίας για ευάλωτους με επιδότηση δόσης στεγαστικού δανείου
Πηγή Γράφει η Κατερίνα Φραγκάκη Δικηγόρος
Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022
Ε.Π.Κ.Κρήτης: Ενα "μπάχαλο" Το καλάθι του νοικοκυριού
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 4-11-2022
Με αφορμή τα παράπονα των καταναλωτών, για το «καλαθι του νοικοκυριού» ,η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ως αποδέκτης αυτών , εξέδωσε σχετική
ανακοίνωση αναφέροντας τα εξής:
Με αγωνία και ελπίδα οι καταναλωτές, περίμεναν το πολυδιαφημισμένο " καλάθι του νοικοκυριού" ,για ελάφρυνση της ακρίβειας, παραταυτα σύμφωνα με τις καταγγελίες των καταναλωτών, μόνο απογοήτευση εισέπραξαν και το καλάθι άδειο .
Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, έπειτα από τις καταγγελίες και την δική της διαπίστωση από σχετική έρευνα, καλεί αφενός του καταναλωτές να κάνουν ερευνητική σύγκριση τιμών, ποιότητας και ειδών και να αγοράζουν χρήσιμα και απαραίτητα προιόντα του νοικοκυριού και όχι προιόντα που δεν θα χρησιμοποιήσουν άμεσα.
Επειδή, εχει παρατηρηθει ότι Κάποιες από τις 13 αλυσίδες εμπορίας που καταχώρησαν στην πλατφόρμα «e-katanalotis» προϊόντα, δεν έχουν αποστείλει πλήρη κατάλογο αυτών, δηλαδή, δεν καλύπτουν όλες τις κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στο νόμο
Επειδή, σε κάποιες από τις αλυσίδες παρουσιάζεται το φαινόμενο να έχει καταχωρηθεί το ίδιο προϊόν από 2 έως έντεκα (11) φορές. Αποτέλεσμα είναι η πλασματική αύξηση του αριθμού των προϊόντων, γεγονός που καθιστά το όλο εγχείρημα ανώφελο για τον καταναλωτή
Επειδή, η ακρίβεια "θείζει" τους οικογενειακούς προυπολογισμούς , ιδιαίτερα των ευαίσθητων νοικοκυριών, η Κυβέρνηση οφείλει να προβεί σε
α. Μείωση του ΦΠΑ στα είδη βασικής διατροφής
β. Μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης
γ. Αύξηση του κατώτατου μισθού
Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022
Ε.Π.Κ..Κρήτης: " Iερέας τριτεκνος , ρύθμισε το χρέος του , σώζοντας ολοσχερώς την περιουσία του "
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 3-11- 2020
Η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εμφανώς ικανοποιημένη, για το περιεχόμενο της καινούργιας απόφασης, του Ειρηνοδικείου Βάμου, συγχαίρει την Δικαστή , όπου ρύθμισε κατά τρόπο οριστικό, τα χρέη του δανειολήπτη ,σώζοντας την περιουσία του .
Αναλυτικά επί του περιεχομένου, της απόφασης:
Πρόκειται ,για καταναλωτή ιερέα , οικογενειάρχη ηλικίας 58 ετών , με τρία τέκνα, με δύο ενήλικα τέκνα και ένα αήλικο με χρέος 66.198,09 ευρώ .σε τέσσερις τράπεζες και ΔΜΌΣΙΟ.
Εισοδήματα που διαθέτει:
ο οφειλέτης Διαθέτει Ως εισόδημα τον μισθό του Ιερέα
. Περιουσιακά στοιχεία ,που έχει στην κυριότητα του είναι κατοικία και αγροτεμάχιο
-Ουσίας, περιουσιακά στοιχεία (αγροτικά ακίνητα)που αναφέρονται στο σκεπτικό της απόφασης.
Επί των παραπάνω, το Δικαστήριο του Ειρηνοδικείου βάμου , αφού έλαβε υπόψη του, την γενικότερη οικονομική ύφεση , με την απόφαση του,
όρισε:
-Δέχεται, την αίτηση,
-ρυθμίζει κατά τρόπο οριστικο τα χρέη του αιτούντος προς τους πιστωτές του, προσδιορίζοντας <μηδενικές μηνιαίες καταβολέςς επι τριετία από τα εισοδήματα του
σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν.3869/2010
-Επιβάλλει στην αιτούντα για την διάσωση της κύριας κατοικίας της, σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν.3869/2010 ,ποσού δόσης 208,33 ευρώ μηνιαίως (240 δόσεις) για 20 έτη του αιτούντος ,όπως αυτή ειδικότερα περιγράφεται στο σκεπτικό της παρούσας.
Τέλος, ως πιστοποιημένη, Εθνική ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ,είτε να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης, καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 - 13.00, ή να επικοινωνήσουν μαζί μας: Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2 731 00 Χανιά ,Τηλ. : 282109266 -2821092306- e-mail: epkxan@gmail.com
Η Πρόεδρος της ΄ Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
- ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2 Email: epkxan@gmail.com Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)