Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Τρίτη 21 Μαΐου 2024
Ε.Π.Κ.Κρήτης:" Κατάργηση των Επιτροπών φιλικού Διακανονισμού Καταναλωτικών Διαφορών , από τις Περιφέρειες"
Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Δελτίο Τύπου 21-5-2024
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΝ ΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΦΙΛΙΚΟΥ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ, ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΣΑΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΞΟΔΟ!!! ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μετα λύπης μας , ενημερωθήκαμε τυχαία, ώς Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,Πιστοποιημένη εγγεγραμμένη στο Μητρώο των Εθνικών Ενώσεων Καταναλωτών ,της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης,από το έτος, 2008 ,με χιλιάδες Κρητικούς μέλη μας, ότι οι Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού έχουν καταργηθεί από 14/02/2023 βάσει του ν.5019/2023.άρθρο. 11 Και ακόμα ότι ,για την επίλυσή καταναλωτικών διαφορών πλέον, είναι αρμόδιοι φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ΕΕΔ) της υπ 70330 0ικ/2015 κοινής υπουργικής απόφασης όπως αυτοί αναφέρονται στο Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών . Ενεκα τουτου ,καταγγέλλουμε ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης το γεγονός για δύο ουσίας λόγους. Πρώτον Με την λειτουργία των επιτροπών Φιλικού Διακανονισμού , οι οποίες ήταν τριμελής και εκπροσωποταν από τρεις εκπροσώπους των εμπλεκομένων μερών, δηλαδή υπήρξε εκπρόσωπος του τοπικού Επιμελητηρίου, από μεριάς προμηθευτή εμπόρου, υπήρξε εκπρόσωπος του καταναλωτή, από την οικεία Ενωση Καταναλωτων και ως Πρόεδρος ,με ανεξάρτητη σχέση με τα δύο εμπλεκόμενα μέλη , μέλος του τοπικού Δικηγορικού Συλλόγου. Δεύτερον Η εισαγόμενη καταναλωτική διαφορά ,στην Επιτροπή, επιλύονταν κατά το μέγιστο βαθμο, για συμφέρον αμφοτέρων των μελών . Μιλάμε ,για Περιφερειακή αποκέντρωση, μιλάμε για γρήγορη και εξωδικαστική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών, μιλάμε για αποσυμφόρηση των υποθέσεων που έχουν συσσωρευτεί στην ανεξάρτητη Αρχή, Συνήγορος του Καταναλωτή αλλά μιλάμε και για απαξίωση του έργου και του ρόλου των Εθνικών Ενώσεων Καταναλωτών,που η λειτουργία τους , έγκειται στον εθελοντισμό και μόνο, χωρίς κρατική οικονομική στήριξη. Σημείωση Για την κατάργηση της,Επιτροπής Φιλικού Διακανονισμού της Αντιπεριφέρειας Χανίων ,ενημερώθηκαμε πρόσφατα, όταν μέλος μας , προσέφυγε σαυτήν, πιστεύοντας στην ύπαρξη της,για την επίλυσή της καταναλωτικής του διαφοράς με τον προμηθευτή σαυτήν. Τέλος , η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ενημερώνει τους πολίτες της Κρήτης,ότι για μικροδιαφορές και αποφυγή διενέξεων αλλά και δικαστικών εξόδων η Ένωση αναλαμβάνει μεσολαβητική ρόλο, αλλά και ο κάθε καταναλωτής ανάλογα με την προκύπτουσα διαφορά μπορεί να μπει, σ,και να κάνει την αίτηση του . Για περισσότερη ενημέρωση και ραντεβού στο 2821092306 Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη
Ε.Π.Κ.Κρήτης:" Κατάργηση των Επιτροπών φιλικού Διακανονισμού Καταναλωτικών Διαφορών , από τις Περιφέρειες"
Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Δελτίο Τύπου 21-5-2024
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΝ ΤΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΦΙΛΙΚΟΥ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ, ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΣΑΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΞΟΔΟ!!! ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μετα λύπης μας , ενημερωθήκαμε τυχαία, ώς Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,Πιστοποιημένη εγγεγραμμένη στο Μητρώο των Εθνικών Ενώσεων Καταναλωτών ,της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης,από το έτος, 2008 ,με χιλιάδες Κρητικούς μέλη μας, ότι οι Επιτροπές Φιλικού Διακανονισμού έχουν καταργηθεί από 14/02/2023 βάσει του ν.5019/2023.άρθρο. 11
Και ακόμα ότι ,για την επίλυσή καταναλωτικών διαφορών πλέον, είναι αρμόδιοι φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ΕΕΔ) της υπ 70330 0ικ/2015 κοινής υπουργικής απόφασης όπως αυτοί αναφέρονται στο Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών .
Ενεκα τουτου ,καταγγέλλουμε ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης το γεγονός για δύο ουσίας λόγους.
Πρώτον
Με την λειτουργία των επιτροπών Φιλικού Διακανονισμού , οι οποίες ήταν τριμελής και εκπροσωποταν από τρεις εκπροσώπους των εμπλεκομένων μερών, δηλαδή υπήρξε εκπρόσωπος του τοπικού Επιμελητηρίου, από μεριάς προμηθευτή εμπόρου, υπήρξε εκπρόσωπος του καταναλωτή, από την οικεία Ενωση Καταναλωτων και ως Πρόεδρος ,με ανεξάρτητη σχέση με τα δύο εμπλεκόμενα μέλη , μέλος του τοπικού Δικηγορικού Συλλόγου.
Δεύτερον Η εισαγόμενη καταναλωτική διαφορά ,στην Επιτροπή, επιλύονταν κατά το μέγιστο βαθμο, για συμφέρον αμφοτέρων των μελών .
Μιλάμε ,για Περιφερειακή αποκέντρωση, μιλάμε για γρήγορη και εξωδικαστική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών, μιλάμε για αποσυμφόρηση των υποθέσεων που έχουν συσσωρευτεί στην ανεξάρτητη Αρχή, Συνήγορος του Καταναλωτή αλλά μιλάμε και για απαξίωση του έργου και του ρόλου των Εθνικών Ενώσεων Καταναλωτών,που η λειτουργία τους , έγκειται στον εθελοντισμό και μόνο, χωρίς κρατική οικονομική στήριξη.
Σημείωση Για την κατάργηση της,Επιτροπής Φιλικού Διακανονισμού της Αντιπεριφέρειας Χανίων ,ενημερώθηκαμε πρόσφατα, όταν μέλος μας , προσέφυγε σαυτήν, πιστεύοντας στην ύπαρξη της,για την επίλυσή της καταναλωτικής του διαφοράς με τον προμηθευτή σαυτήν.
Τέλος , η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ενημερώνει τους πολίτες της Κρήτης,ότι για μικροδιαφορές και αποφυγή διενέξεων αλλά και δικαστικών εξόδων η Ένωση αναλαμβάνει μεσολαβητική ρόλο, αλλά και ο κάθε καταναλωτής ανάλογα με την προκύπτουσα διαφορά μπορεί να μπει, σ,και να κάνει την αίτηση του .
Για περισσότερη ενημέρωση και ραντεβού στο 2821092306
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
--
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΟΡΑΣ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
11.09.2023 Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) της με αριθμό 70330οικ./2015 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 1421 Β΄)
Α/Α
ΚΑΤΑ
ΧΩΡΗ
ΣΗΣ
ΟΝΟΜΑΣΙΑ, ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΑΦΗΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΕΩΝ
ΓΛΩΣΣΑ Η
ΓΛΩΣΣΕΣ ΣΤΙΣ
ΟΠΟΙΕΣ
ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ
ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΕΔ
ΕΙΔΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΕΔ
ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ
ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΦΟΡΕΑ ΕΕΔ
ΑΝΑΓΚΗ ΦΥΣΙΚΗΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ
ΜΕΡΩΝ Η
ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥΣ, ΕΑΝ ΣΥΝΤΡΕΧΕΙ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ,
ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗ Σ ΔΗΛΩΣΗΣ ΤΟΥ
ΦΟΡΕΑ ΕΕΔ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝ Η
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΕΔ ΕΙΝΑΙ /ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ
ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ ΩΣ
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ/ΓΡΑΠΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΜΗ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ
ΟΠΟΙΟΥΣ Ο ΦΟΡΕΑΣ ΕΕΔ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ
ΑΡΝΗΘΕΙ ΝΑ
ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ
ΔΙΑΦΟΡΑ
1
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ «ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ»
Ταχ.διεύθυνση:
ΛΕΩΦΟΡΟΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ 144, Τ.Κ. 11471 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ:
210 6460862, 210
6460814, 210 6460612,
Οι αναφορές
υποβάλλονται
στην Ελληνική και την Αγγλική
γλώσσα. Η
διαδικασία ΕΕΔ διεξάγεται στην Ελληνική γλώσσα.
Εγχώριες και
Διασυνοριακές
διαφορές Καταναλωτή κατά προμηθευτή,
δηλαδή C to B, κατά το άρθρο 2(1) της ΚΥΑ
Καταναλωτικές
διαφορές σε όλο το φάσμα του
ιδιωτικού τομέα και των οικονομικών υπηρεσιών κοινής ωφελείας του
δημόσιου τομέα, όπου δύναται να καταρτίζονται
Ναι, όπου συντρέχει λόγος.
Γραπτή διαδικασία
Ναι
Τρεις λόγοι
σύμφωνα με το
άρθρο 6 παρ. 2 της ΚΥΑ :
α) Εκκρεμούν
ενώπιον δικαστικών αρχών
β) Κρίνονται
προδήλως αόριστες, αβάσιμες,
1
210 6460734, 210
6460458
ΦΑΞ: 210 6460414
ΚΕΝΤΡΙΚΟ EMAIL:
grammateia@synigoros katanaloti.gr
Διεύθυνση ιστότοπου: http://www.synigoroska tanaloti.gr
συμβάσεις
προμήθειας αγαθών ή παροχής
υπηρεσιών.
ασήμαντες ή
ασκούνται κατά
τρόπο καταχρηστικό ή κατά παράβαση της αρχής
της καλής πίστης.
γ) Έχουν υποβληθεί μετά την παρέλευση ενός (1) έτους, από την ημερομηνία που ο ενδιαφερόμενος υπέβαλε σχετική
καταγγελία στον
προμηθευτή,
έχοντας λάβει πλήρη γνώση της βλαπτικής γι’ αυτόν πράξης ή παράλειψης που
συνιστά την
καταναλωτική
διαφορά.
2
Ελληνικός
Χρηματοοικονομικός Μεσολαβητής -
Αστική Μη
Κερδοσκοπική
Εταιρεία
Εναλλακτικής
Επίλυσης Διαφορών (σε συντομογραφία ΕΧΜ-ΕΕΕΔ) (πρώην
«Μεσολαβητής
Ελληνική -
Αγγλική.
Εγχώριες και
Διασυνοριακές
διαφορές
συναλλασσόμενων και παρόχων σχετικά με την παροχή σε αυτούς
χρηματοοικονομικών προϊόντων και
υπηρεσιών.
Εξωδικαστική
επίλυση διαφορών μεταξύ
συναλλασσόμενων και παρόχων
σχετικά με την
παροχή σε αυτούς χρηματοοικονομικώ ν προϊόντων και
υπηρεσιών.
Πάροχος είναι το
Γραπτή Διαδικασία
Ναι
Τέσσερις (4) λόγοι σύμφωνα με το
άρθρο 6 παρ. 2 της ΚΥΑ:
α) Αν η διαφορά
είναι επουσιώδης ή βασίζεται σε
κακόβουλη
καταγγελία.
β) Αν η διαφορά ή το ευρύτερο θέμα στο
2
Τραπεζικών-
Επενδυτικών
Υπηρεσιών») και
στην αγγλική γλώσσα «Hellenic Financial
Ombudsman
Nonprofit Alternative Dispute Resolution
Organisation» (σε
συντομογραφία HFO- ADRO)
Ταχ. Δ/νση:
Μασσαλίας 1, Τ.Κ.
106 80 ΑΘΗΝΑ
Τ.Θ. 9166, 100 32
ΑΘΗΝΑ
Τηλ.: 10440, 210
3376700
Fax: 210 3238821
E-mail: info@hobis.gr Δ/νση ιστότοπου:
www.hobis.gr
μέλος (τακτικό ή
συνδεδεμένο) των εταίρων του ΕΧΜ- ΕΕΕΔ, καθώς και το νομικό πρόσωπο – μη μέλος ένωσης ή φορέα – το οποίο είναι εταίρος του ΕΧΜ-ΕΕΕΔ,
δραστηριοποιείται στον ευρύτερο
χρηματοοικονομικό τομέα, σύμφωνα με τις ισχύουσες
διατάξεις και
παρέχει στους
συναλλασσόμενους με αυτό, κατά τη
συνήθη πορεία των εργασιών του,
προϊόντα και
υπηρεσίες,
συμπεριλαμβανομέ νων αυτών που
προσφέρονται μέσω ιστότοπου ή άλλου ηλεκτρονικού
μέσου.
Συναλλασσόμενος που δύναται να
απευθυνθεί στον ΕΧΜ-ΕΕΕΔ είναι το
οποίο αυτή
εντάσσεται,
εξετάζεται ή έχει
εξεταστεί
προηγουμένως από άλλο φορέα
εναλλακτικής
επίλυσης διαφορών ή από δικαστήριο. γ) Αν ο
συναλλασσόμενος δεν υπέβαλε τη
διαφορά στον ΕΧΜ- ΕΕΕΔ εντός
προθεσμίας ενός (1) έτους από την
ημερομηνία κατά την οποία εκδήλωσε με οποιονδήποτε
πρόσφορο τρόπο, αποδεδειγμένα, τη διαμαρτυρία του
στον πάροχο.
δ) Αν η εξέταση της διαφοράς θα
έβλαπτε σημαντικά την αποτελεσματική λειτουργία του ΕΧΜ- ΕΕΕΔ.
3
φυσικό πρόσωπο ή το νομικό πρόσωπο με ετήσιο κύκλο
εργασιών μέχρι ένα εκατομμύριο
(1.000.000) ευρώ ή η ένωση προσώπων, που συναλλάσσεται με πάροχο, για
διαφορές που
ανακύπτουν κατά την παροχή
χρηματοοικονομικώ ν προϊόντων και
υπηρεσιών.
3.
ΑDR POINT IKE –
ΚΕΝΤΡΟ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ
ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ (ΑDR POINT)
Ταχ.διεύθυνση :
Τσιμισκή 7, & Ι.
Δραγούμη Τ.Κ. 54625 Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310 510005
Fax:2310 512612
E-mail: info@adrpoint.gr Διεύθυνση ιστότοπου: www.adrpoint.gr
Κύριες γλώσσες υποβολής
καταγγελιών και διαδικασιών
επίλυσης την
ελληνική και την αγγλική. Ωστόσο έχει διασφαλίσει για όλες τις
εγχώριες και
διασυνοριακές
διαφορές ένα
πολύγλωσσο
περιβάλλον
επικοινωνίας που λειτουργεί για
διαφορές που
Εγχώριες και
Διασυνοριακές
διαφορές Καταναλωτή κατά προμηθευτή,
δηλαδή C to B, κατά το άρθρο 2 (1) της ΚΥΑ
Διαδικασίες
επίλυσης
καταναλωτικών
διαφορών στους
παρακάτω τομείς: λιανικό εμπόριο
προϊόντων &
παροχή υπηρεσιών, αγορές και
πωλήσεις από
απόσταση & online, τουριστικές και
ταξιδιωτικές
υπηρεσίες και
προϊόντα, τραπεζικά προϊόντα και
υπηρεσίες,
1.Ναι, επιλογή
καταναλωτή ή
ηλεκτρονικά.
2.Γραπτή διαδικασία
Ναι
Σύμφωνα με το
άρθρο 6 παρ. 2 της ΚΥΑ
α) ο καταναλωτής δεν προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον προμηθευτή
προκειμένου να
συζητήσει την
καταγγελία του και να επιδιώξει, ως
πρώτο βήμα, να
επιλύσει το
πρόβλημα
απευθείας με αυτόν, β) η διαφορά είναι επουσιώδης (σε
4
προκύπτουν τόσο από συναλλαγές online όσο και
από συναλλαγές εκτός διαδικτύου.
ασφαλιστικά
προϊόντα και
υπηρεσίες,
προϊόντα &
υπηρεσίες
τηλεπικοινωνίας, προϊόντα και
υπηρεσίες
ενέργειας,
υπηρεσίες εστίασης & ψυχαγωγίας,
ταχυδρομικές
υπηρεσίες,
υπηρεσίες μέσων μεταφοράς,
διαδικτυακά
παιχνίδια,
καθημερινές
υπηρεσίες
επιχειρήσεων προς καταναλωτές σε
άλλους τομείς εκτός αυτών που ρητώς εξαιρούνται από το άρθρο 2 παρ. 2 της Κ.Υ.Α. 70330 και
γενικά κάθε
εγχώρια και
διασυνοριακή
διαφορά που
προκύπτει από
συμβάσεις
αντικείμενο ή αξία) ή βασίζεται σε
κακόβουλη
καταγγελία, γ) η
διαφορά εξετάζεται ή έχει εξεταστεί
προηγουμένως από άλλο φορέα
εναλλακτικής
επίλυσης διαφορών ή από δικαστήριο, δ) ο καταναλωτής δεν υπέβαλε την
καταγγελία στο ADR point εντός 1 έτους από την ημερομηνία κατά την οποία
υπέβαλε την
καταγγελία στην
επιχείρηση, ε) η
εξέταση μιας τέτοιας διαφοράς θα
έβλαπτε σημαντικά την αποτελεσματική λειτουργία του ADR point.
5
πωλήσεων ή
συμβάσεις
υπηρεσιών μεταξύ ενός προμηθευτή που είναι
εγκατεστημένος
στην Ευρωπαϊκή
Ένωση και ενός
καταναλωτή που κατοικεί στην
Ευρωπαϊκή Ένωση.
5.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ
ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ (startADR)
Ταχ. διεύθυνση:
26ης Οκτωβρίου 26
Τ.Κ. 54627 Θεσσαλονίκη Τηλ: 2310 536100
E-mail:
info@startadr.org
Δ/νση ιστότοπου:
www.startadr.org
Γλώσσες
υποβολής των
καταγγελιών:
ελληνική &
αγγλική.
Γλώσσες
διεξαγωγής της διαδικασίας
επίλυσης
διαφορών:
ελληνική &
αγγλική.
Εγχώριες και
διασυνοριακές
διαφορές καταναλωτή κατά προμηθευτή
(Consumer to Business C2B), σύμφωνα με το άρθρο 2 (1) της ΚΥΑ.
✔ Καταναλωτικά Αγαθά
✔ Εκπαίδευση
✔ Ενέργεια &
ύδρευση
✔ Χρηματοπιστωτι κές υπηρεσίες
✔ Γενικές
Υπηρεσίες προς
τον Καταναλωτή
✔ Υγεία
✔ Υπηρεσίες
αναψυχής
✔ Ταχυδρομικές υπηρεσίες &
ηλεκτρονικές
επικοινωνίες
✔ Υπηρεσίες
μεταφορών
1. Η διαδικασία
διεξάγεται εγγράφως και προφορικώς.
2. Ο φορέας δεν
απαιτεί τη φυσική
παρουσία των μερών ή/και των
εκπροσώπων τους.
Ναι
Σύμφωνα με το
άρθρο 6 παρ. 2 της ΚΥΑ:
α) Ο καταναλωτής δεν επιχείρησε να επικοινωνήσει
πρώτα με τον
έμπορο για να
προσπαθήσει να
επιλύσει τη διαφορά διμερώς.
β) Η καταγγελία
είναι επουσιώδης ή κακόβουλη.
γ) Η καταγγελία
εξετάζεται, ή έχει εξεταστεί, από
άλλον φορέα
επίλυσης διαφορών ή από δικαστήριο. δ) Ο καταναλωτής
6
δεν υπέβαλε την
καταγγελία στον
φορέα επίλυσης
διαφορών εντός της απαιτούμενης
προθεσμίας, ήτοι εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την ημερομηνία
κατά την οποία
υπέβαλε την
καταγγελία στον
προμηθευτή.
ε) Η διεκπεραίωση της διαφοράς θα
έχει σοβαρές
επιπτώσεις στη
λειτουργία του
φορέα επίλυσης
διαφορών.
6.
ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ,ΕΝΕΡ
ΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΩΝ
(ΡΑΑΕΥ)
Ταχ.Δ/νση:
Πειραιώς 132
Τ.Κ.:11854 Αθήνα
Τηλ.: 2103727400
E-mail: info@rae.gr
Δ/νση ιστότοπου:
www.rae.gr
Ελληνική
Διαφορές που
απορρέουν από τη συμβατική σχέση
ενός πελάτη με
τον προμηθευτή
του και αφορούν
όλες τις πτυχές της προμήθειας
ηλεκτρικής
ενέργειας ή και
φυσικού αερίου.
✔ Ζητήματα λογαριασμού
✔ Αμφισβήτη ση χρεώσεων
✔ Αμφισβήτη ση της
εφαρμογής της
ρήτρας
αναπροσαρμογής ✔ Αμφισβήτη ση της ρήτρας
πρόωρης
1.Η διαδικασία
διεξάγεται εγγράφως ή/και προφορικώς.
2.Δεν απαιτείται
φυσική παρουσία των μερών ή/και των
εκπροσώπων τους
ΝΑΙ
Σύμφωνα με το
άρθρο 6 παρ. 2 της ΚΥΑ:
1.Η διαφορά είναι επουσιώδης διότι το χρηματικό αντικείμενό της είναι μικρότερο των 100 ευρώ.
2. Η διαφορά βασίζεται σε προδήλως αόριστη
7
αποχώρησης
✔ Αμφισβήτη ση του ύψους της κατανάλωσης
✔ Λάθος ή
καθυστέρηση σε τραπεζική
συναλλαγή
✔ Λάθος ή
καθυστέρηση σε κατάθεση
πιστωτικών
υπολοίπων
✔ Αμφισβήτη ση των
παρεχόμενων
επιλογών
πληρωμής
✔ Τρόπος και λεπτομέρειες
διακανονισμού
οφειλών
✔ Ασάφεια
λογαριασμού
✔ Συχνότητα αποστολής
λογαρια-
σμού/Καθυστέρη ση αποστολής
λογαριασμού
✔ Ζητήματα λοιπών
συμβατικών
ή αβάσιμη αναφο- ρά/καταγγελία ή σε αναφορά/καταγγελ ία που ασκείται κατά τρόπο καταχρηστικό ή κατά παράβαση της αρχής της καλής πίστης.
3. Η διαφορά εξετάζεται ή έχει εξεταστεί
προηγουμένως είτε από (άλλο) Φορέα Εναλλακτικής
Επίλυσης
Διαφορών) είτε από δικαστήριο.
4. Ο καταναλωτής δεν υπέβαλε την αναφορά/καταγγελ ία του εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την ημερομηνία κατά την οποία την υπέβαλε αρχικώς στον προμηθευτή του μέσω της πλατφόρμας
myRAE.
5. Η εξέτασή της
8
όρων
✔ Ασάφεια ή διαφορετική
ερμηνεία
συγκεκριμένων
συμβατικών
όρων (ο Πελάτης τους θεωρεί
παραπλανητι-
κούς/καταχρηστικ ούς με το
περιεχόμενο που τους προσδίδει ο Προμηθευτής)
✔ Προβληματ ική ενημέρωση
για όρους και
υπηρεσίες,
καθώς και για
λοιπές κρίσιμες πληροφορίες
(λ.χ. το πραγμα- τικό κόστος)
✔ Τροποποίη ση συμβατικών
όρων
✔ Προσκόμμ ατα κατά την
υπαναχώρηση
από τη
σύμβαση/αλλαγή προμηθευτή
✔ Ζητήματα που αφορούν την
θα έβλαπτε
σημαντικά την
αποτελεσματική
λειτουργία του
φορέα επίλυσης
διαφορών
9
υπογρα
φή/πληρεξουσιότ ητα
✔ Ερμηνεία και εφαρμογή
των όρων περί
εγγυήσεων
✔ Καθυστερή σεις/σφάλματα
στην τελική
εκκαθάριση της
συναλλακτικής
σχέσης
✔ Λοιπά
ζητήματα
✔ Καθυστέρη ση στην
προμήθεια
ηλεκτρικής
ενέργειας ή
φυσικού αερίου
✔ Καθυστέρηση και εν γένει κακή ποιότητα
εξυπηρέτησης
του πελάτη
10
Τρίτη 14 Μαΐου 2024
Ε.Π.Κ.Κρητης :Η ακρίβεια απαιτεί συνεργασία Κυβέρνησης. με καταναλωτές
Συνέντευξη εφ όλης της ύλης ,της Προέδρου τής Ένωσης Προστασίας καταναλωτών Κρήτης για την Ακρίβεια
Δεν μπορούμε πλέον να κλείνουμε τα μάτια γι’αυτό που συμβαίνει στην Χώρα μας.
Δεν μπορούμε να κλείνουμε πλέον ,τα αυτιά μας σε πολίτες που συνεχώς ψελλίζουν την λέξη “πεινάω’
Και για όλα αυτά υπάρχει ευθύνη και συνευθυνη
Ευθύνη στους Κυβερνώντες και συνευθυνη σε όλες εμάς τις Καταναλωτικές Οργανώσεις που κάτι δεν κάνουμε σωστά .
Η εμπειρία μας τόσα χρόνια στην αγορά, είτε ως Ελεγκτές από αρμόδια κρατική θέση προηγούμενων ετών είτε ως εκπρόσωποι των καταναλωτών λέμε ότι ουσιαστικά η κυβέρνηση δε θέλει να πατάξει την ακρίβεια και ότι τα μέτρα που εξαγγέλλει για την αντιμετώπισή της, έχουν ως μοναδικό στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων και οι εξαγγελίες γίνονται για το θεαθήναι.
Λάθος που δεν ανακοινώνονται τα φαινόμενα αισχροκέρδειας
Είναι μέγα σφάλμα, από την πλευρά της κυβέρνησης ,το γεγονός ότι δεν ανακοινώνονται, ώστε να γνωρίζουν οι καταναλωτές, σε ποια προϊόντα έχουν εντοπιστεί φαινόμενα αισχροκέρδειας. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, οι καταναλωτές θα μπορούσαν να προχωρήσουν σε οργανωμένο μποϋκοτάζ τους. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την ουσιαστική πάταξη της ακρίβειας, αφού οι επιχειρήσεις θα προχωρούσαν σε μείωση των τιμών, από τη στιγμή που δε θα υπήρχε ενδιαφέρον για την αγορά των προϊόντων
Η Κυβέρνηση, έχει τα εργαλεία ,να προστατεύσει τον Καταναλωτή ,αλλά όπως αποδεικνύεται δεν θέλει να το κάνει ,τα λαμβανόμενα και τα πολυδιαφημισμένα μέτρα, είναι για ηφυσιχασμο, όπως σε λαϊκά παραμύθια έλεγαν ότι υπάρχει λύκος στο χωριό ,για να πάνε οι κλέφτες να αρπάξουν τα πρόβατα από τον τζομπανη, και ότι τάχα τα έφαγε ο λύκο
Λέμε ότι η Κυβέρνηση έχει γνώση της ακρίβειας, μπορεί να ρυθμίσει την αγορά, αλλά δε θέλει, δεν θέλει να στεναχωρήσει εκείνους που αισχροκερδουν, εις βάρος των καταναλωτών.
Και επαναλαμβάνουμε για να μάθει ο κόσμος ότι εμείς οι περισσότερες Εθνικές Ενώσεις Καταναλωτών, με διάφορα υπομνήματα κατά καιρούς παρεμβαίνουμε και ζητάμε την συνεργασία για την πάταξη της παραπλάνησης,της απάτης, της ανασφάλειας των προϊόντων τροφίμων η μη.
Για μας ότι έρχεται η Κυβέρνηση και ανακοίνωνει κάποια πρόστιμα στις επιχειρήσεις ,είναι σαν “χαιδεμα* διότι οι επιχειρήσεις αυτές , έχοντας οργανωμένο νομικό επιτελείο , προσφεύγουν στα Δικαστήρια και το αποτέλεσμα δεν ανακοινώνεται εάν τελικά θα πληρωθούν αυτά τα πρόστιμα και ουσίας εάν εισπράχθουν που είναι και το ζητούμενο.
Στο 64% η έμμεση φορολογία
Για εμάς τους καταναλωτές, είναι πολύ αρνητικό το γεγονός ότι σήμερα η έμμεση φορολογία έχει φτάσει στο 64% της άμεσης, κάτι που συνεπάγεται οικονομική «αιμορραγία» για τα νοικοκυριά
Εμείς ,ως Ενώσεις Καταναλωτών, έχουμε ζητήσει επανειλημμένα σε διάφορες κοινές συνεδριάσεις ενώπιον του Εθνικού συμβουλίου Καταναλωτών και Αγοράς,η Κυβέρνηση να μας ανακοινώνει σε ποια προϊόντα παρατηρούνται φαινόμενα αισχροκέρδειας; Οι εταιρείες δεν αισχροκερδούν σε όλα τα προϊόντα που εμπορεύονται αλλά σε κάποια από αυτά. Αν ξέραμε οι καταναλωτές σε ποια προϊόντα αισχροκερδούν, θα μπορούσαμε ουσιαστικά να τιμωρήσουμε τις επιχειρήσεις.
Να μην αγοράζουμε τα συγκεκριμένα προϊόντα και έτσι αναγκαστικά να αλλάξει η στάση των επιχειρηματιών και να οδηγηθούν οι εταιρείες στη μείωση των τιμών. Όμως, δε μας ενημερώνουν για τα προϊόντα και έτσι ουσιαστικά μας στερούν τη δυνατότητα να τιμωρήσουμε τις εταιρείες και έτσι να υπάρξει αποτελεσματική πάταξη της ακρίβειας. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση δε θέλει να τιμωρήσει αυτούς που αισχροκερδούν και ότι η ‘’μάχη’’ που λέει ότι δίνει για την πάταξη της ακρίβειας, γίνεται για το θεαθήναι. Δυστυχώς, η αγορά σήμερα είναι ένα χάος και ο καθένας πουλάει με όποιες τιμές θέλει
Η Κυβέρνηση σήμερα, χρησιμοποιώντας τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την τεχνογνωσία της επικοινωνίας ,την ακρίβεια μας την σερβίρει με τέτοιο τρόπο, ως μια καταιγίδα που έρχεται με αστραπές και βροντές, αφού βλέπουμε τις πρώτες ψυχαλες.Δηλαδη γίνεται τέτοια πλύση εγκεφάλου, ώστε μια επικείμενη αύξηση των τιμών να θεωρείται επακόλουθο στα όσα προηγήθηκαν
με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ότι δε φταίνε οι εταιρείες που αισχροκερδούν στα μάτια των καταναλωτών.
Αγαπητοί καταναλωτές ,
Ζητήσαμε μείωση των συντελεστών ΦΠΑ, ιδιαίτερα σε ευαίσθητα είδη πρώτης ανάγκης ,αγνωηθηκαμε διότι θα ακυρωναμε τον Κρατικό προϋπολογισμό
το Κράτος θα έπεφτε έξω..το ανεχτηκαμε.. όμως το να κλείνει το “μάτι” η Κυβέρνηση υπέρ των επιχειρήσεων να σισχροκερδουν να υπάρχει ανεξέλεγκτη ακρίβεια και εμείς να σας ακούμε να λέτε *πεινάω* δεν θα το ανεχτούμε άλλο
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Πέμπτη 9 Μαΐου 2024
Συμβουλές για την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 9-5-2024
H Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης παρέχει 5 συμβουλές για να προστατευτούμε από την κακή χρήση προσωπικών δεδομένωνζ στο ηλεκτρονικό εμπόριο:
1.Περιορισμένη αποκάλυψη προσωπικών πληροφοριών.
Παρέχουμε τις πληροφορίες, που είναι απαραίτητες, μόνο για να ολοκληρωθεί η συναλλαγή μας. Δε δίνουμε βιογραφικά στοιχεία. Χρησιμοποιούμε ψευδώνυμο, όπου είναι δυνατό. Αν πιστεύουμε πως μια ιστοσελίδα ζητάει πάρα πολλές και όχι απαραίτητες πληροφορίες, δηλώνουμε την άποψή μας και προτιμούμε άλλη ιστοσελίδα.
Αποτρέπουμε το λογισμικό μας να αποκαλύπτει πληροφορίες για εμάς.
Αυτό συμπεριλαμβάνει τις λειτουργίες "αυτόματη συμπλήρωση φορμών" και "έξυπνη πλοήγηση" γνωστών λογισμικών πλοήγησης στο διαδίκτυο. Μπορούμε να απενεργοποιήσουμε αυτές τις λειτουργίες από το μενού "Ιδιότητες".
Πολλά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων και των επεξεργαστών κειμένου, των παιχνιδιών και της πλοήγησης στο διαδίκτυο, συχνά στέλνουν πληροφορίες για το χρήστη στις εταιρίες κατασκευής τους. Λίστα με λογισμικό, το οποίο δεν επιτρέπει στα συγκεκριμένα προγράμματα να στέλνουν στις εταιρίες τους πληροφορίες, είναι διαθέσιμο στην διεύθυνση http://grc.com/optout.htm .
Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν συμμετέχουμε σε ομάδες αλληλογραφίας, δωμάτια διαλόγου, ιστοσελίδες και άλλα μέρη στο διαδίκτυο. Οι πληροφορίες αυτές, συχνά, αποθηκεύονται και είναι διαθέσιμες στην δημοσιότητα.
2.Δημιουργούμε έναν ξεχωριστό λογαριασμό ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.
Δημιουργούμε δωρεάν λογαριασμούς ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, διαφορετικούς από τον προσωπικό μας και τον επαγγελματικό μας. Αυτούς τους νέους λογαριασμούς θα χρησιμοποιούμε μόνο για ηλεκτρονικές αγορές ή μόνο για τη συμμετοχή μας σε ομάδες αλληλογραφίας, δωμάτια διαλόγου, κ.λ.π. Αν ένας από αυτούς τους λογαριασμούς μας αρχίζει να λαμβάνει πολλά ανεπιθύμητα ηλεκτρονικά μηνύματα από εταιρίες ή από άλλα πρόσωπα, μπορούμε εύκολα να τον διαγράψουμε και να δημιουργήσουμε άλλον. Μερικές από τις ιστοσελίδες, που μας παρέχουν δωρεάν λογαριασμούς, μας προσφέρουν παράλληλα και ανωνυμία και κωδικοποίηση, για να εμποδίσουμε τρίτους να διαβάσουν την αλληλογραφία μας.
3.Απορρίπτουμε τα cookies.
Ρυθμίζουμε το πρόγραμμα, που χρησιμοποιούμε για την πλοήγησή μας στο διαδίκτυο έτσι, ώστε να διαγράφει όλα τα cookies. Αυτό γίνεται αν χρησιμοποιήσουμε μια ρύθμιση στο μενού των επιλογών ή στο μενού των προχωρημένων επιλογών γνωστών λογισμικών πλοήγησης στο διαδίκτυο. Κάποιες ιστοσελίδες απαιτούν την λειτουργία των cookies. Για αυτές ενεργοποιούμε προσωρινά την λειτουργία τους και διαγράφουμε τα cookies μόλις τελειώσουμε την επίσκεψή μας στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
4.Χρησιμοποιούμε εργαλεία για να διαφυλάξουμε τα προσωπικά μας δεδομένα.
Υπάρχει μεγάλη πληθώρα λογισμικού, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προστατεύσει τα προσωπικά μας δεδομένα.
5.Ο υπολογιστής μας συχνά αποκαλύπτει πληροφορίες για εμάς.
Μπορούμε να προστατεύσουμε τα προσωπικά μας δεδομένα χρησιμοποιώντας υπηρεσίες, που επιτρέπουν την ανώνυμη πλοήγηση στο διαδίκτυο και εμποδίζουν τις ιστοσελίδες να συλλέξουν πληροφορίες για εμάς.
Η Πόεδρος της Ενωσης Προστασίας Καταναλωτων Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Ευχές στον Αντιπρόεδρο κ.Γιωργο Παπαλά
Τις ευχές μας, στον Αντιπρόεδρο της Ένωσης Προστασίας καταναλωτών Κρήτης, κ.Γιωργο Παπαλα ,για την ονομαστική του εορτή ,,, πάντα δυνατός, δοτικός, με πολύ Υγεία να βοηθάει, κάθε κοινωνικά και οικονομικά αδύνατο συμπολίτης μας τόσο με τις επιστημονικές του γνώσεις, όσο και με την αστείρευτη κοινωνική του προσφορά.
Χρόνια Πολλά Αντιπρόεδρε, με πολύ υγεία, αγάπη και Ευτυχία
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)