Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019

Νέα εκκαθάριση στις 18 Ιουνίου . για 435 επιπλέον συμβόλαια και εντολές πληρωμής των εταιρειών ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ και για την COMMERCIAL VALUE ΑΑΕ

ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ  19-6-2019  Ε.Π.Κ.Κρήτης:


Βάσει της διαδικασίας προσωρινών διανομών ο ασφαλιστικός εκκαθαριστής ανακοινώνει ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία ελέγχου και πιστοποίησης των δικαιούχων και των απαιτήσεών τους για 435 επιπλέον συμβόλαια συνολικά και συγκεκριμένα 288 για την    ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ  και 147 για την COMMERCIAL VALUE ΑΑΕ . Με  βάση τη διαδικασία αυτή δόθηκαν τη 18 Ιουνίου 2019 εντολές πληρωμής στις πληρώτριες τράπεζες για την καταβολή του ποσού των προσωρινών διανομών των δικαιούχων.
Διευκρινίζεται ότι η διαδικασία πιστοποίησης δικαιούχων και διανομής των εταιρειών ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΕΓΑ και COMMERCIAL VALUE AAΕ θα συνεχιστεί και μετά τη διενέργεια της τρέχουσας διανομής.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι ,http://www.aspispronia.gr/ για τα μέλη της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στα τηλ.2821092666 και 2821092306
μπορούν να απευθύνονται στην ιστοσελίδα των υπό εκκαθάριση εταιρειών 

Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "Θετική απόφαση από το Ειρηνοδικείο Σητείας,για πολύτεκνη οικογένεια "



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 18-6- 2019

 

Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εμφανώς ικανοποιημένη για το περιεχόμενο της  απόφασης του Ειρηνοδικείου  Σητείας,εξέδωσε σχετική ανακοίνωση , όπου  το Δικαστήριο της Σητείας,δικαίωσε πολύτεκνη οικογένεια , σώζοντας το σπίτι της ,αλλά και τα υπόλοιπα  περιουσιακά της  στοιχεία, απαλλασσόμενη  σε μεγάλο βαθμό (  74%  ).από το υπέρογκο χρέος της, βάσει  δε του άρθρου 8 του ν.3869/2010,  απαλλάχθηκε κατά 100% (μηδενικές καταβολές),
Αναλυτικά επί του περιεχομένου της απόφασης:

Πρόκειται  για πολύτεκνη οικογένεια οφειλετών  , (τέσσερα ενήλικα τέκνα) ,με προβλήματα αναπηρίας ο σύζυγος και άνεργη η σύζυγος, με συνολικό  χρέος 153.136,70  ευρώ, σε μία τράπεζα και  σε 6 δάνεια.
Εισοδήματα που διαθέτει η οικογένεια  : ελάχιστο από την  σύνταξη αναπηρίας
Περιουσιακά στοιχεία  που διαθέτει η οικογένεια
α) ο σύζυγος, διαθέτει πολλά αγροτεμάχια , Ι.Χ αυτοκίνητο
 β) η σύζυγος , διαθέτει  κύρια κατοικία και αγροτεμάχια με ελιές , και άλλα περιουσιακά στοιχεία
Επί των παραπάνω, το Δικαστήριο της Σητείας,  με την  απόφαση του, όρισε:
-Δέχεται,  την αίτηση
-Ρυθμίζει ,τα χρέη του οφειλέτη   ,ορίζοντας  "μηδενικές" καταβολές  προς την πιστώτριά του επί 3 χρόνια ,οι οποίες θα ξεκινήσουν από τη δημοσίευση της απόφασης
-Διατάσσει, την εκποίηση με ελεύθερη πώληση  του περιγραφομένου στο σκεπτικό της παρούσας ακινήτου του πρώτου των αιτούντων.δηλ. ένα αγροτικό ακίνητο επιφάνειας 17.000,00 τ.μ αντικειμενικής αξίας 20.000 ευρώ.
-Ορίζει, εκκαθαρίστρια ...δικηγόρο του Δ.Σ Λασιθίου
-Ρυθμίζει ,τα χρέη της οφειλέτριας   ,ορίζοντας  "μηδενικές" καταβολές  προς την πιστώτριά της επί 3 χρόνια ,οι οποίες θα ξεκινήσουν από τη δημοσίευση της απόφασης
-Εξαιρεί, από την εκποίηση,  την κύρια κατοικία της  αιτούσας και των υπολοίπων περιουσιακών στοιχείων
-Επιβάλλει στην αιτούσα ,για την διάσωση της κατοικίας της 180 δόσεις ,ποσού 111,11 ευρώ δηλ  συνολικού ποσού, 20.000 ευρώ
 Τέλος, ως πιστοποιημένη ΄Ένωση Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε τους καταναλωτές, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των δανείων τους, και επιθυμούν ρύθμιση, εξωδικαστικά ,  είτε δικαστικά , ν.3869/2010, είτε με το νέο πλαίσιο (ν. 4605/2019) να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης,  καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 - 13.00,  ή να επικοινωνήσουν μαζί μας:
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2   731 00 Χανιά και Βιβλιοθήκη  Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306-  Φαξ : 2821092306-
e-mail: epkxan@gmail.com


                 Η Πρόεδρος  της ΄
Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                Ιωάννα   Μελάκη

Παρασκευή 14 Ιουνίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης:" Υπερχρεωμένος δημόσιος υπάλληλος με χρέος 147,694 ευρώ,"πέτυχε" απαλλαγή από τα καταδιωκτικά μέτρα των τραπεζών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  14-6-2019



 Το Ειρηνοδικείο Βάμου Χανίων, με  απόφασή του, στα πλαίσια της Προσωρινής Διαταγής, παρείχε  προστασία από τα καταδιωκτικά μέτρα των τραπεζών σε δημόσιο υπάλληλο , με συνολικό  χρέος 147.694,86 ευρώ, σε  καταναλωτικά δάνεια  και πιστωτικές κάρτες, σε δύο τράπεζες  , ως οφειλέτης.
Επί της ουσίας της υπόθεσης και σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, της οποίας ο οφειλέτης είναι μέλος της, πρόκειται για  υπερχρεωμένο νοικοκύρη, ηλικίας 54 ετών, άγαμο, χωρίς παιδιά.
Περιουσιακά στοιχεία που έχει ο οφειλέτης  στην διάθεσή του είναι:
-Μοναδική κατοικία ,62 τ.μ , αντικειμενικής αξίας 33.393,60 ευρώ και ένα αγροτεμάχιο ,εμβαδού 3041,27 τ.μ
 Οικονομική κατάσταση του  οφειλέτη: ελάχιστο από τον μηνιαίο μισθό του, 1083,0 ευρώ
Με την  Προσωρινή Διαταγή ,το Ειρηνοδικείο Βάμου Χανίων ,όρισε:
,1)Δέχεται το αίτημα ,και χορηγεί Προσωρινή Διαταγή,
2)Απαγορεύει  στους  πιστωτές    προσωρινώς,  μέχρι την έκδοση Οριστικής απόφασης, κάθε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης  κατά της κινητής και ακίνητης περιουσίας του  μέχρι την συζήτηση της κυρίας αίτησης που έχει οριστεί να συζητηθεί στις 18-12-2020.
2)Ορίζει  μηνιαίες καταβολές δόσεων ,  ποσού 280 ευρώ , στο σύνολο των αναφερομένων σε αυτή την Προσωρινή Διαταγή οφειλών,  κατ άρθρο 8  παρ.5 του ν.3869/2010,μέχρι το χρόνο συζήτησης  της υπό κρίση  αίτησης του που έχει οριστεί στις
 
Επιπροσθέτως, ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλούμε  άμεσα  τους οφειλέτες, να επισκεφθούν τα γραφεία της ΄Ένωσης, καθημερινά ,από Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες 09.00 – 13.00, ή να επικοινωνήσουν μαζί μας, προκειμένου να υπάρχει η δέουσα ενημέρωση:
Δ/νση: Πλατ.1866 αρ.2 731 00 Χανιά, και στην Δημοτική Βιβλιοθήκη , Ιεράπετρα.
Τηλ. : 282109266 -2821092306- 2842020140 Φαξ : 2821092306-2842020140
e-mail: epkxan@gmail.com



                         Η  Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                                Ιωάννα  Μελάκη

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Ενημέρωση δανειοληπτών μελών της ΄Ενωσης και μη , για την έναρξη εφαρμογής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας , για την προστασία της α κατοικίας"




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  12-6-2019
Μεταστέγαση  του γραφείου στην Ιεράπετρα, ενημέρωση των καταναλωτών

Με αφορμή την  μεταστέγαση του γραφείου της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών  Κρήτης,στην Ιεράπετρα, σε χώρο του Δήμου (βιβλιοθήκη) ,ενημερώνουμε τους καταναλωτές, ότι μπορούν να έρχονται σε επαφή για ενημέρωση καθημερινά εργάσιμες ημέρες και 'ωρες από τις 10 έως 1.30.
Συμπληρωματικά ενημερώνουμε τους δανειολήπτες ,που βρίσκονται στην ένταξη του ν.Κατσέλη  τα εξής
α) τους έχοντες Προσωρινή Διαταγή,του Ειρηνοδικείου, ότι οφείλουν ευλαβικά να τηρούν τα διατασόμενα
β)Τους έχοντες Οριστική απόφαση και αδυνατούν να ανταποκριθούν με αντικειμενικά κριτήρια ,στην διατασσόμενη δόση καταβολής, να επικοινωνήσουν με την ΄Ενωση, ώστε να εξαταστεί τυχόν κατάθεση αίτηση μεταρρύθμισης.
γ)Τους έχοντες απορριπτική απόφαση, για διάφορους λόγους, άμεσα να επικοινωνήσουν με την ΄Ενωση, για να εξεταστεί το σκεπτικό της απόρριψης και να ενεργήσει περαιτέρω.
Τέλος, για εκείνους, που δεν έχουν ενταχθεί στον ν.Κατσέλη και επιθυμούν να σώσουν την α κατοικία τους , ενημερώνουμε ότι οι προϋποθέσεις  έχουν διαφοροποιηθεί και τα νέα όρια που έχουν τεθεί για την προστασία της πρώτης κατοικίας ορίζουν ως πλαφόν:
• Στις 130.000 για φυσικά πρόσωπα στις 175.000 ευρώ, αν στις οφειλές περιλαμβάνονται επιχειρηματικά δάνεια, και τις 250.000 ευρώ, εάν δεν περιλαμβάνονται επιχειρηματικά δάνεια.
• Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα του αιτούντος φυσικού προσώπου, κατά το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχει δυνατότητα υποβολής φορολογικής δήλωσης, να μην υπερβαίνει τις 12.500 ευρώ εφόσον στην κατοικία διαμένει μόνο 1 άτομο, τις 21.000 ευρώ εφόσον στην κατοικία διαμένουν 2 άτομα, τις 26.000 ευρώ εφόσον στην κατοικία διαμένουν 3 άτομα, τις 31.000 ευρώ εφόσον στην κατοικία διαμένουν 4 άτομα και τις 36.000 ευρώ εφόσον στην κατοικία διαμένουν 5 άτομα.
Να σημειωθεί ότι στην πλατφόρμα δεν μπορούν να υποβάλουν αίτηση οφειλέτες για τους οποίους εκδόθηκε οριστική απόφαση που απέρριψε αίτησή τους στο πλαίσιο του νόμου Κατσέλη λόγω δόλιας περιέλευσής τους σε αδυναμία πληρωμής ή λόγω ύπαρξης επαρκούς περιουσίας ή που εξαίρεσαν την κύρια κατοικία τους από τη ρευστοποίηση.
Για πληροφορίες στα τηλ.2821092306, 2821092666
 Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη

Τρίτη 11 Ιουνίου 2019

Για ποιες υπηρεσίες «διαμαρτύρονται» οι πολίτες στον Συνήγορο του Καταναλωτή

Οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες - ταχυδρομικές υπηρεσίες, τα καταναλωτικά αγαθά, οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και η ενέργεια - ύδρευση «κυριάρχησαν» στα παράπονα των καταναλωτών προς το Συνήγορο του Καταναλωτή (ΣτΚ) το 2018, όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεσή του που παραδόθηκε σήμερα στον πρόεδρο της βουλής.


Συγκεκριμένα, οι αναφορές που υποβλήθηκαν το 2018 στον ΣτΚ και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας και αφορούσαν σε αιτήματα φιλικής- εξωδικαστικής επίλυσης εγχώριων και διασυνοριακών καταναλωτικών διαφορών ανήλθαν σε 10.843, αριθμός αυξημένος κατά 11,1% σε σχέση με το 2017. Από τις αναφορές αυτές, οι 10.017 κατατέθηκαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή και οι 826 στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, που λειτουργεί ως αρμοδιότητα της Αρχής.

Εξ αυτών των αναφορών, ποσοστό 82,96% των διαφορών, στις οποίες διαμεσολάβησε η Αρχή, κατέληξαν σε φιλική διευθέτηση (71,38% υπέρ καταναλωτή, 11,58% υπέρ προμηθευτή) με το μέσο χρόνο επίλυσης να διαρκεί 84 ημέρες.

Αύξηση αναφορών κατά εμπορικούς κλάδους

Σύμφωνα με τον ΣτΚ, το σύνολο των εμπορικών κλάδων, εκτός των υπηρεσιών υγείας, παρουσίασαν αύξηση του αριθμού των αναφορών που δέχθηκαν το 2018 σε σχέση με το 2017, με σημαντικότερη την αύξηση που σημειώθηκε στους κλάδους των υπηρεσιών μεταφορών (46,1%), των υπηρεσιών αναψυχής(26,8%), της ενέργειας-ύδρευσης (19,9%) και των ηλεκτρονικών επικοινωνιών-ταχυδρομικών υπηρεσιών (16,7%).

Η μείωση των αναφορών του κλάδου των υπηρεσιών υγείας οφείλεται στο γεγονός ότι μετά την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς από την Αρχή για τις υποθέσεις που εμφανίστηκαν το 2017 και αφορούσαν την παράνομη λειτουργία ιδιωτικής τράπεζας βλαστοκυττάρων και την άσκηση ποινικής δίωξης, οι σχετικές υποθέσεις οδηγούνται, πλέον, ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Οι κλάδοι με τις περισσότερες αναφορές, ως ποσοστό επί του συνόλου των αναφορών, είναι οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες-ταχυδρομικές υπηρεσίες (40,3%), τα καταναλωτικά αγαθά (23,3%), οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (14,9%) και η ενέργεια-ύδρευση (9,3%).

Η πλειονότητα των αναφορών σχετίζονται:

- Κατά 44,2% με οικονομικής φύσης διαφορές (εσφαλμένοι λογαριασμοί, αδικαιολόγητες ή αδιαφανείς τιμολογήσεις, αθέμιτες διαδικασίες είσπραξης χρεών, μονομερείς αλλαγές στον συνήθη τρόπο χρέωσης).

- Κατά 20,3% με την ποιότητα των αγαθών (ελαττωματικά αγαθά, αγαθά με έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων ή που δεν ανταποκρίνονται στην παραγγελία του καταναλωτή).
- Κατά 15,5% με θέματα κατάρτισης και εκτέλεσης συμβάσεων (πλημμελής ή ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση, μη τήρηση του ορθού συμβατικού τύπου, μονομερής τροποποίηση συμβατικών όρων, προβλήματα στην άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης, ζητήματα διακοπής/καταγγελίας συμβάσεων).

- Κατά 15,2% με την παράδοση/παροχή των αγαθών (αγαθά που δεν παραδίδονται καθόλου ή παραδίδονται στον καταναλωτή μερικώς ή και με μεγάλες καθυστερήσεις).

- Κατά 6% με αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (παραπλανητικές διαφημίσεις, επιθετική πώληση αγαθών, πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, ανεπιθύμητα αγαθά).

- Κατά 5,1% με ζητήματα πλημμελούς τήρησης εγγυήσεων (εμπορικής/νόμιμης).

Βασικότερες αιτίες πρόκλησης - αύξησης των αναφορών
Η αύξηση συνδέεται, μεταξύ άλλων, με την υποβολή αναφορών στην Αρχή ιδίως σε σχέση με τα εξής θέματα, τα οποία κατά το 2018 αποδείχτηκε ότι απασχόλησαν μεγάλο αριθμό καταναλωτών:

- Στον τομέα της ενέργειας, ο οποίος σημείωσε αύξηση κατά 19,9% σε σχέση με το 2017 των αναφορών που δέχτηκε:

1. Την εμφάνιση μίας νέας κατηγορίας αναφορών, που συνδέονται με την απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και εκπορεύονται από προβλήματα κατά τη διαδικασία αλλαγής προμηθευτή και, ιδίως, από τη μη ορθή προσυμβατική ενημέρωση των καταναλωτών, τόσο για τα τιμολόγια προμήθειας (μέγεθος εκπτώσεων, ρήτρες προσαρμογής, ρήτρα οριακής τιμής συστήματος) όσο και, γενικότερα, για τα νόμιμα δικαιώματά τους (π.χ. υπαναχώρηση).

2. Την καθυστερημένη απόδοση χρηματικών ποσών, τα οποία οι καταναλωτές κατέβαλαν εμπρόθεσμα στην εταιρεία "ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε." προς εξόφληση λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος της εταιρείας "ΔΕΗ  Α.Ε.", με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να εμφανίζονται με ανεξόφλητες οφειλές και να υφίστανται τις σχετικές αρνητικές συνέπειες (απώλεια "εκπτώσεων συνέπειας", απώλεια ρυθμίσεων αποπληρωμής οφειλών, διακοπή ηλεκτροδότησης).

Στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών, ο οποίος σημείωσε αύξηση κατά 16,7% σε σχέση με το 2017 των αναφορών που δέχτηκε:

1. Την άγρα πελατών από εκπροσώπους των εταιρειών-παρόχων, οι οποίοι προσεγγίζουν τους καταναλωτές εξ αποστάσεως και εφαρμόζουν επιθετικές πολιτικές πώλησης, συνοδευόμενες από τη χρήση παραπλανητικών ισχυρισμών, όπως, ιδίως, ψευδών διαβεβαιώσεων ότι η μετάβαση των καταναλωτών σε άλλον πάροχο, ενόσω βρίσκονται σε ισχύ συμβόλαια ορισμένου χρόνου με τους υφιστάμενους παρόχους τους, δεν επισείει καμία εις βάρος τους αρνητική συνέπεια, ενώ στην πραγματικότητα μία τέτοια ενέργεια ενεργοποιεί συμβατικές ρήτρες περί επιβολής χρηματικών ποινών λόγω πρόωρης αποδέσμευσης.

2. Τη λήψη ανεπιθύμητων υπηρεσιών, γεγονός εξαιτίας του οποίου οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να προσφύγουν στην Αρχή εντός του 2018 συχνότερα (33,9%) από οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα που σχετίζεται με αθέμιτες εμπορικές πρακτικές. Συγκεκριμένα, την ακούσια (χωρίς την εισαγωγή τηλεφωνικού αριθμού) εγγραφή των καταναλωτών σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης αυξημένης χρέωσης, οι οποίες είτε διαφημίζονται αιφνιδιαστικά μέσω αναδυόμενων παραθύρων (popup windows) ή banners κατά την πλοήγηση στο διαδίκτυο είτε υποκρύπτονται σε προωθητικές ενέργειες-διαγωνισμούς με έπαθλα (συνήθως, εκπτωτικά κουπόνια και δωροεπιταγές) που κοινοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αποστέλλονται στους καταναλωτές απευθείας με SMS ή/και e-mail και φέρονται, ψευδώς και παραπλανητικά, να διενεργούνται από γνωστά και μεγάλα super markets.

- Στον τομέα των καταναλωτικών αγαθών, ο οποίος σημείωσε αύξηση κατά 4,5% σε σχέση με το 2017 των αναφορών που δέχτηκε:

1. Συναλλαγές με ηλεκτρονικά καταστήματα που ασκούν τη δραστηριότητά τους δια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook, instagram) και δελεάζουν τους καταναλωτές με όχημα τις υπερβολικά χαμηλές τιμές, ενώ στην πραγματικότητα τους εξαπατούν, αφού δεν αποτελούν επιχειρήσεις που έχουν κάνει νομίμως έναρξη επιτηδεύματος ή εγγραφή στο αρμόδιο Επιμελητήριο, ενώ δηλώνουν ψευδή στοιχεία επικοινωνίας και, επιπλέον, εμπορεύονται συχνά μη γνήσια προϊόντα (συνήθως ένδυσης-υπόδησης), τα οποία είτε δεν αποστέλλουν καθόλου στους καταναλωτές είτε τα αποστέλλουν, χωρίς, όμως, τα προϊόντα αυτά να ανταποκρίνονται στις παραγγελίες τους.

2. Τον περιορισμένο-προβληματικό βαθμό ικανοποίησης του νόμιμου δικαιώματος υπαναχώρησης των καταναλωτών από συμβάσεις πώλησης που έχουν συναφθεί εξ αποστάσεως, γεγονός εξαιτίας του οποίου οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να προσφύγουν στην Αρχή εντός του 2018 συχνότερα (33,7%) από οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα που σχετίζεται με την κατάρτιση και την εκτέλεση συμβάσεων.

3. Πάγια ζητήματα που σχετίζονται με ελαττωματικά αγαθά, καθώς και με προβλήματα πλημμελούς ανταπόκρισης των προμηθευτών σε αιτήματα των καταναλωτών για τη λήψη δωρεάν υποστήριξης (διόρθωση, αντικατάσταση αγαθών) στο πλαίσιο εγγυήσεων (εμπορικής ή νόμιμης).


Τα ποιοτικά στοιχεία
Ο κλάδος των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών εμφανίζει το μεγαλύτερο ποσοστό επίλυσης, που φτάνει σχεδόν στο 95%, ενώ υψηλά ποσοστά (άνω του 75%) εμφανίζουν και οι κλάδοι των υπηρεσιών μεταφορών, των καταναλωτικών αγαθών και των υπηρεσιών εκπαίδευσης. Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στον βαθμό ανταπόκρισης των προμηθευτών στη διαμεσολαβητική διαδικασία που εφαρμόζει η Αρχή, ο οποίος είναι πολύ υψηλός και αγγίζει το 93,5%. Πρόκειται για εξαιρετικά σημαντική διαπίστωση, η οποία είναι ενδεικτική της εμπιστοσύνης που δείχνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή και οι προμηθευτές, όπως, άλλωστε, και οι καταναλωτές, λαμβάνοντας υπόψη τον προαιρετικό χαρακτήρα της εναλλακτικής επίλυσης.

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Ταξιδεύεις με πλοίο, έχεις δικαιώματα

ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ 11-6-2019

 

Επειδή διανύουμε περίοδο καλοκαιριού και επειδή κάποιοι θα χρησιμοποιήσουμε ως μέσο μεταφοράς  για τις διακοπές μας  το πλοίο, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, μας ενημερώνει και μας επιστήνει την προσοχή μας

Κατά την κράτηση του εισιτηρίου

1. Ενημερώνουμε  τον  εκδότη του εισιτηρίου, για τυχόν εκπτώσεις που δικαιούμαστε, για την έκδοση εισιτηρίου
2. Όταν πραγματοποιούμε την κράτησή μας ηλεκτρονικά, να διασταυρώνουμες τους γραπτούς όρους και τις πληροφορίες με τους όρους και τις πληροφορίες που αναγράφονται στο εισιτήριο (π.χ. τα στοιχεία πινακίδας του οχήματος).
3. Η τιμή δεν μπορεί να αλλάξει, εφόσον έγινε κράτηση μέσω συστήματος ηλεκτρονικής κράτησης θέσης, μέχρι την ημερομηνία που συμφωνήθηκε η παραλαβή ή η πληρωμή του εισιτηρίου.
4. Καμία επιβάρυνσή μας δεν επιτρέπεται λόγω χρήσης συγκεκριμένου μέσου πληρωμής, όπως είναι η πιστωτική και η χρεωστική κάρτα.
5. Αν είσαι άτομο με αναπηρία ή μειωμένης κινητικότητας, με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, δικαιούσαι έκπτωση 50% επί του ναύλου επιβάτη και αναπηρικού ΙΧΕ οχήματος.
6. Να δίνεις στοιχεία επικοινωνίας (εφόσον το επιθυμείς), ώστε να μπορεί η εταιρεία να σε ειδοποιήσει σε περίπτωση καθυστέρησης, ακύρωσης ή ματαίωσης του δρομολογίου σου.

Πριν το ταξίδι

1. Να προσέρχεσαι για επιβίβαση στο πλοίο τουλάχιστον μισή ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου και, αν έχεις όχημα, τουλάχιστον 1 ώρα πριν.
2. Εφόσον διαθέτεις εισιτήριο, έχεις δικαίωμα επιβίβασης στο πλοίο. Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, είτε λαμβάνεις αποζημίωση τριπλάσια της αξίας του ναύλου μεταφοράς επιβάτη είτε μεταφέρεσαι σε χρόνο της επιλογής σου ή προωθείσαι, το συντομότερο λτη είτε μεταφέρεσαι σε χρόνο της επιλογής σου ή προωθείσαι, το συντομότερο δυνατόν, στον τελικό προορισμό σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, λαμβάνοντας ως αποζημίωση την αξία του ναύλου μεταφοράς επιβάτη, καθώς και τροφή και κατάλυμα, όπου απαιτείται.
3. Εάν το ταξίδι ακυρωθεί με υπαιτιότητα του μεταφορέα, έχεις δικαίωμα πλήρους αποζημίωσης ή άλλων αντισταθμιστικών παροχών κατ’ επιλογήν σου, εκτός αν ενημερωθείς μια εβδομάδα πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου και σου επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή αν ενημερωθείς τουλάχιστον 12 ώρες πριν τον απόπλου και προωθηθείς στον προορισμό σου εντός 12 ωρών από την προγραμματισθείσα αναχώρηση.
4. Εάν ο απόπλους καθυστερήσει εξαιτίας βλάβης, ζημιάς του πλοίου ή, εν γένει, με υπαιτιότητα της εταιρείας, μπορείς να υπαναχωρήσεις και να σου καταβληθεί ως αποζημίωση το αντίτιμο του εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος, εκτός εάν η καθυστέρηση είναι μικρότερη των 90 λεπτών. Αν δεν επιλέξεις την υπαναχώρηση, η ακτοπλοϊκή εταιρεία οφείλει να σου παρέχει α) ελαφρά γεύματα ή αναψυκτικά, διαμονή επί του πλοίου και προώθηση στον προορισμό σου με δαπάνη και μέριμνά της, β) για καθυστέρηση άνω των 4 ωρών, τροφή, και εφόσον είναι αναγκαίο, διανυκτέρευση στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο (έως 3 διανυκτερεύσεις, με κόστος έως 80 ευρώ / διανυκτέρευση) και μεταφορά από και προς τον λιμένα αναχώρησης, γ) αποζημίωση ανάλογα με τη διάρκεια του ταξιδιού και της καθυστέρησης ή δ) άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας.
5. Αποζημίωση δεν δίνεται για καθυστέρηση, διακοπή, ακύρωση ή τροποποίηση του δρομολογίου σου, εφόσον οφείλονται σε λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας (ιδίως λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών), συμμόρφωσης στη νομοθεσία ή σε εντολές της αρμόδιας Αρχής.
6. Με την έκδοση του εισιτηρίου σου δικαιούσαι να μεταφέρεις δωρεάν χειραποσκευές βάρους έως 50 κιλών και, εάν είσαι άτομο μειωμένης κινητικότητας, κάθε εξοπλισμό που χρειάζεσαι για τη μετακίνησή σου. Επιπλέον αποσκευές χρεώνονται επιπροσθέτως.
7. Να παραδίδεις τις αποσκευές σου για φύλαξη, λαμβάνοντας σχετική απόδειξη για να διεκδικήσεις αποζημίωση, σε περίπτωση φθοράς, κλοπής ή απώλειάς τους
8. Έχεις δικαίωμα τροποποίησης του εισιτηρίου σου, μόνο εάν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις και μέχρι 48 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
9. Δικαιούσαι να ακυρώσεις το εισιτήριό σου, αν δεν έχει ήδη τροποποιηθεί, και να σου επιστραφεί ολόκληρος ο ναύλος (περιλαμβανομένων των κρατήσεων υπέρ τρίτων και ΦΠΑ), εφόσον η ακύρωση γίνει έως και 14 ημέρες πριν από τον απόπλου ή αν οφείλεται, αποδεδειγμένα, σε ανωτέρα βία. Διαφορετικά, επιστρέφεται τουλάχιστον 50% του ναύλου, οι κρατήσεις υπέρ τρίτων και ο ΦΠΑ, εφόσον η ακύρωση γίνει από 7 μέρες έως 12 ώρες πριν από την αναχώρηση.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

1. Έχεις δικαίωμα να καθίσεις στη θέση ή τον τύπο της καμπίνας που αναγράφεται στο εισιτήριό σου. Διαφορετικά, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε:
 – Υπαναχώρηση από τη σύμβαση, λαμβάνοντας την αξία του ναύλου, και αποζημίωση με ποσό προσαυξημένο κατά 100% επί της τιμής του ναύλου εισιτηρίου επιβάτη που κατέβαλες.
 – Ταξίδι σε κατώτερη θέση και αποζημίωση με ποσό ίσο με τη διαφορά της τιμής των δύο ναύλων, προσαυξημένο κατά 100%. – Ταξίδι σε ανώτερη θέση, ύστερα από συμφωνία με την εταιρεία, καταβάλλοντας τη διαφορά τιμής του ναύλου με έκπτωση 50%. Στην περίπτωση που ταξιδέψεις σε ανώτερη θέση με πρωτοβουλία της εταιρείας, δεν υποχρεούσαι σε καταβολή της διαφοράς.
2. Τα δικαιώματά σου είναι διαφορετικά ανάλογα με το είδος της τροποποίησης του δρομολογίου σου, τον χρόνο που διήρκεσε, την τυχόν απώλεια κάποιας ανταπόκρισης για τη συνέχιση του ταξιδιού σου και την αιτία που την προκάλεσε. Μπορεί να περιλαμβάνουν αποζημίωση, διαμονή στο πλοίο, προώθηση στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο. Η επιλογή ανήκει σε εσένα και θα πρέπει να ασκήσεις το σχετικό δικαίωμά σου με ενυπόγραφη συμπλήρωση του σχετικού εντύπου που θα σου χορηγηθεί από την εταιρεία κατά την ενημέρωσή σου.
3. Υποχρεούσαι να ακολουθείς τους κανονισμούς του πλοίου και τις οδηγίες των μελών του πληρώματος, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η ευταξία του ταξιδιού.
4. Για οποιοδήποτε παράπονο κατά τη διάρκεια του πλου, μπορείς να απευθυνθείς στον αρμόδιο αξιωματικό του πλοίου.

Μετά το ταξίδι

1. Μέσα σε διάστημα δύο μηνών από το τέλος του ταξιδιού, μπορείς να διαμαρτυρηθείς κατά της ακτοπλοϊκής εταιρείας, του εκδότη του εισιτηρίου, του κατά λιμένα οριζόμενου ναυτικού πράκτορα ή του φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού, κάνοντας χρήση του ειδικού εντύπου παραπόνων που θα βρεις εντός του πλοίου, στα γραφεία έκδοσης εισιτηρίων, στις λιμενικές Αρχές και τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Εφόσον δεν ικανοποιηθείς, μπορείς να απευθυνθείς στις λιμενικές αρχές επιβίβασης ή αποβίβασης ή στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υ.ΝΑ.Ν.Π. Σε κάθε περίπτωση μπορείς να υποβάλεις αναφορά εντός 1 έτους από το περιστατικό στον Συνήγορο του Καταναλωτή ή χωρίς προθεσμία, στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.
2. Εφόσον δικαιούσαι επιστροφή ναύλου ή αποζημίωση (π.χ. λόγω ανυπαίτιας τροποποίησης του δρομολογίου σου), οφείλεις να παραδώσεις αυτούσιο το σώμα του εισιτηρίου σου ή το απόκομμα του στην ακτοπλοϊκή εταιρεία ή στον εκδότη ή στον, κατά λιμένα, οριζόμενο από την εταιρεία ναυτικό πράκτορα έως και 7 ημέρες μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου. Τυχόν αποδείξεις για έξοδα που έκανες, εφόσον το δρομολόγιό σου δεν πραγματοποιηθεί όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, πρέπει να φυλάσσονται για την περίπτωση που διεκδικείς αποζημίωση.

Προσοχή !!!Τα κυλικεία που βρίσκονται στο πλοίο, υποχρεούνται να παρέχουν τα παρακάτω είδη σε καθορισμένες ανώτατες τιμές και να έχουν αναρτήσει σε εμφανές μέρος τον τιμοκατάλογο:
  • Εμφιαλωμένο νερό 0,50 ml, (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου) 0,35 ευρώ
  • Τοστ με ζαμπόν και τυρί ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί, (ψημένο ή άψητο) 1,45 ευρώ
  • Τοστ με τυρί ή σάντουιτς με τυρί, (ψημένο ή άψητο) 1,25 ευρώ
  • Καφές ελληνικός μονός 1,20 ευρώ
  • Καφές γαλλικός φίλτρου μονός 1,30 ευρώ
  • Καφές εσπρέσο μονός, (ζεστός ή κρύος) 1,45 ευρώ
  • Καφές στιγμιαίος μονός - τύπου φραπέ κ.λπ., (ζεστός ή κρύος) 1,30 ευρώ
  • Τσάι (ζεστό ή κρύο) 1,30 ευρώ.

Για ενημέρωση και καταγγελίες στο τηλ. 1520 και τηλ. 2821092666
               

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                 Ιωάννα Μελάκη

Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Υποχρεωτικό το εμφιαλωμένο ελαιόλαδο στα εστιατόρια"




  ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ  10-6-2019

 Επειδή παρατηρείται  ότι ελάχιστα είναι  τα εστιατόρια, στα οποία ο καταναλωτής ,μπορεί να βρει στα τραπέζια ελαιόλαδο, σε συσκευασία μιας χρήσης, ως η υπάρχουσα νομοθεσία ορίζει, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , οφείλει να ενημερώσει  τους καταναλωτές ,τα εξής:
Το μέτρο "περί υποχρεωτικότητας  χρήσης .." θεσπίστηκε πριν από ένα χρόνο, στο πλαίσιο της αναθεώρησης των κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) (άρθρο 71, παρ. 2, εδάφιο γ) και προβλέπει ότι από την 1η Ιανουαρίου 2018, το κάθε είδους έλαιο που προορίζεται στον τελικό καταναλωτή για επιτραπέζια χρήση, κατόπιν του σταδίου της παρασκευής του γεύματος στην κουζίνα των καταστημάτων, πρέπει να διατίθεται αποκλειστικά και μόνο μέσω σφραγισμένων μη επαναγεμιζόμενων συσκευασιών ή συσκευασιών μιας χρήσης που θα διατίθενται από το κατάστημα και θα φέρουν τις απαιτούμενες επισημάνσεις. Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται η επιβολή προστίμου 500 ευρώ.

. Επειδή το μέτρο δεν "έπιασε", το πλέον σύνηθες είναι ,να μην υπάρχει πια ούτε το κλασικό «λαδόξιδο» ούτε όμως και οι συσκευασίες μιας χρήσης.
Αρχικά οι επιχειρήσεις εστίασης υποστήριζαν ως αιτιολογία μη εφαρμογής του μέτρου,ότι δεν έβρισκαν τέτοιες συσκευασίες, κάτι που σύμφωνα με στελέχη του ΣΕΒΙΤΕΛ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου) είναι ανακριβές, καθώς πάνω από το 60% των ελαιουργικών επιχειρήσεων, παράγει μικρές συσκευασίες (π.χ. των 100 ml).
Σε άλλες περιπτώσεις σερβίρεται μεν συσκευασία μιας χρήσης, αλλά συνοδεύεται από υψηλή χρέωση, ακόμη και προς 3 ευρώ, σύμφωνα με καταγγελίες  καταναλωτών
Σημειώνεται ότι οι κανόνες ΔΙΕΠΠΥ ,δεν ορίζουν ούτε το μέγεθος της συσκευασίας ,ούτε τη χρέωση, αφήνοντας τα στοιχεία αυτά στη διακριτική ευχέρεια του εστιατορίου, αρκεί να αναγράφεται στο τιμοκατάλογο. Υπάρχει βεβαίως και η περίπτωση που αν ζητήσει ο καταναλωτής επιπλέον λάδι, στη σαλάτα του, ο σερβιτόρος παίρνει το πιάτο στην κουζίνα και προσθέτει λάδι, αλλά, βεβαίως, χωρίς να γνωρίζει ο πελάτης την προέλευση του προϊόντος.

  Τέλος, επειδή η 'Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,  δραστηριοποιείται σε παραγωγικό νησί ελαιολάδου, και οφείλει να βοηθήσει στην κατανάλωση από τις τοπικές επιχειρήσεις (ταβέρνες ,εστιατόρια) του εν λόγω προϊόντος,για ενίσχυση της παραγωγής, είτε απευθείας στην τοπική κατανάλωση , είτε μέσω τουριστικής διοχέτευσης, ζητά τόσο από τις επιχειρήσεις ,όσο και από τις αρμόδιες υπηρεσίες την εφαρμογή του μέτρου, από τους καταναλωτές ζητά, την προσοχή τους, ώστε να μην πέφτουν "θύματα" οικονομικής εκμετάλλευσης .
  Για ενημέρωση και καταγγελίες στο τηλ. 1520 και τηλ. 2821092666
               

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

                 Ιωάννα Μελάκη


Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

Ε.Π.Κ.Κρήτης: Τα δικαιώματά μας ως καταναλωτές ,σε εστιατόρια και καφετέριες


 ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ   5/6/2019

Η Ένωση Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης , με αφορμή την έναρξη της θερινής περιόδου ,των καλοκαιρινών διακοπών, ενημερώνει τους καταναλωτές  για το τι πρέπει να προσέχουν:
Οι συμβουλές της είναι:
– Ζητάμε τον τιμοκατάλογο του καταστήματος. Η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να έχει έναν  τιμοκατάλογο ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτει σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία.
– Οι τιμοκατάλογοι πρέπει να είναι γραμμένοι υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα.
– Ένας κατάλογος πρέπει υποχρεωτικά να είναι αναρτημένος στην είσοδο του καταστήματος.
– Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς και  την ένδειξη: «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο)».
– Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο, με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.
– Στις σαλάτες ,πρέπει να αναγράφεται η ονομασία όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.
– Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή, στα φαγητά.
– Δεν επιτρέπεται η χρέωση του «κουβέρ» (π.χ. σέρβις).
– Πρέπει να διατίθεται τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής.
Προσοχή. Ζητάμε πάντα απόδειξη και ελέγχετε τα είδη που παραγγείλατε
Προσοχή!!! το ψωμί είναι είδος και παραγγέλλεται,  δεν επιβάλλεται, εάν δεν το επιθυμείτε δεν το δέχεστε.
Εάν δεν τηρούνται τα παραπάνω ,καταγγείλετε το , στο 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η στα τηλ. 2821092666 ΄Ενωση Καταναλωτών.


                      Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης 

                             Ιωάννα Μελάκη