Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022
Οι συμβουλές της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , για τα Σαρακοστιανά
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 25-2-2022
Ενόψει της Σαρακοστής, και εν μέσω Covid 19, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, παραθέτει τις συμβουλές της, προς τους καταναλωτές, συστήνοντας την προσοχή τους, στις αγορές τους σχετικά με την ποιότητα των ειδών που κατ΄ εξοχή καταναλώνονται κατ έθιμο ,εκείνες τις ημέρες.
είναι:
(1) ΛΑΓΑΝΑ: Παραδοσιακό προϊόν της Καθαρής Δευτέρας, με πρωταγωνιστικό ρόλο στις αγορές μας. Λόγω της μεγάλης ζήτησης που έχει την Καθαρή Δευτέρα, συνιστάται στους καταναλωτές να προσέχουν ιδιαίτερα το ψήσιμό της. Γιατί μια άψητη και όχι καλής κατεργασίας λαγάνα, προκαλεί στομαχικές διαταραχές, Επίσης θα πρέπει να γίνει έρευνα αγοράς, καθώς η τιμή παίζεται από Αρτοποιείο και Πρατήρια Άρτου, αλλά και Ζαχαροπλαστεία ή Σούπερ Μάρκετ. Θα πρέπει να αγοράζουμε την ποσότητα που χρειαζόμαστε, καθώς η τιμή της είναι υψηλή
(2) ΧΑΛΒΑΣ: Προσέχουμε η ημερομηνία ανάλωσης. τις ενδείξεις επί της συσκευασίας, α) τα συστατικά του (ταχίνι, ζάχαρη, σοκολάτα, βανίλια, κακάο, ξηροί καρποί κ.λ.π.) β) την τιμή πώλησης, γ) ημερομηνία ανάλωσης
(3) ΤΑΡΑΜΑΣ: Στην αγορά διατίθεται χύμα ή τυποποιημένος. Προσέχουμε ώστε η γεύση του να είναι ευχάριστη και όχι ξινή και να μη προκαλεί δυσοσμία. Μπορούμε να φτιάξουμε σπιτική ταραμοσαλάτα η οποία και ασφάλεια μας παρέχει, αλλά θα είναι φτιαγμένη και με τις δικές μας διατροφικές ανάγκες.
(4) ΤΟΥΡΣΙΑ: Είναι λαχανικά διατηρημένα σε λάδι, ξύδι και άλμη. Κατά προτίμηση στα τυποποιημένα όπου αναγράφεται ο τρόπος συντήρησης, το βάρος και η κατηγορία του λαχανικού.
(5) ΕΛΙΕΣ: Κυκλοφορούν χύμα ή συσκευασμένες σε διάφορα είδη όπως τσακιστές, θρούμπες, Αμφίσσης, Καλαμών κ.α.. Απαγορεύεται η ανάμιξη ελιών διαφόρου είδους. Διατηρούνται σε άλμη, ξύδι ή σε λάδι. Αν αγοράσουμε χύμα θα πρέπει να πλυθούν καλά
(6) ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ: Σ΄αυτή την κατηγορία αναφερόμαστε κυρίως σε χταπόδι, καλαμαράκια, μαλακόστρακα και οστρακοειδή.
ΧΤΑΠΟΔΙ: Κυκλοφορεί σε δύο (2) τύπους. Το μοσχοχτάποδο ή μελιδόνα και το χταπόδι που είναι καλύτερο ποιοτικά. Η μελιδόνα ή μοσχοχτάποδο έχει μια σειρά βεντούζες σε κάθε πλοκάμι ενώ το χταπόδι δύο. Τα φρέσκα χταπόδια έχουν ωραίο σκληρό και υγρό δέρμα και η μυρωδιά τους είναι ευχάριστη. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στο ψήσιμο
ΚΑΛΑΜΑΡΑΚΙΑ: Στην αγορά κυκλοφορούν διάφορα είδη όπως τα θράψαλα, σουπιδάκια κ.α. που μοιάζουν με καλαμαράκια. Το πραγματικό καλαμάρι έχει χρώμα λευκό που ροδίζει. Τα πτερύγια πιάνουν τα 2/3 περίπου του σώματος το οποίο είναι κυλινδρικό. Ενώ τα θράψαλα έχουν χρώμα περισσότερο προς το μπλε και τα πτερύγιά τους είναι μικρότερα. Τα καλαμαράκια και το χταπόδι κυκλοφορούν στην αγορά σε νωπή και κατεψυγμένη μορφή.
ΟΣΤΡΑΚΟΕΙΔΗ: Μύδια, στρείδια, κυδώνια, αχινοί, αχιβάδες κ.α. Το όστρακο πρέπει να είναι καλά κλεισμένο. Στα πολύ φρέσκα όταν είναι λίγο ανοιχτό με το άγγιγμα αντιδρούν και κλείνουν. Η μυρωδιά να είναι αυτή του ιωδίου της θάλασσας. Να αποφεύγεται η συλλογή οστρακοειδών από περιοχές για τις οποίες δεν είναι βέβαιη η καθαριότητά τους.
ΜΑΛΑΚΟΣΤΡΑΤΑ: Γαρίδες, καραβίδες, καβούρια, αστακοί. Τα μαλακόστρατα ανήκουν στην κατηγορία των θαλασσινών που χαλάνε πολύ γρήγορα. Τα φρέσκα διακρίνονται από ζωηράδα σε μάτια και χρώμα και είναι σφικτά.
ΣΑΛΑΤΕΣ: Από φρέσκα λαχανικά, τα οποία μπορούμε να τα προμηθευτούμε από τις Λαϊκές Αγορές που λειτουργούν στην πόλη μας, ενισχύοντας οικονομικά τους αγρότες μας.
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ: Καλό θα είναι από τώρα να αρχίσουμε να τον φτιάχνουμε σε συνεργασία με τα παιδιά μας, για να είναι έτοιμος την Καθαρή Δευτέρα,έτσι και την χαρά της δημιουργίας θα τους περάσουμε, αλλά και θα αποφύγουμε μια έξτρα δαπάνη του οικογενειακού μας προϋπολογισμού.Βασικό μέλημά μας θα πρέπει κατά το πέταγμα να οδηγούμε τον Χαρταετό σε ανοιχτό χώρο, μακριά από τα καλώδια της ΔΕΗ προς αποφυγή κινδύνων τόσο εμάς των ίδιων όσο και των παιδιών μας
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Και για τα σαρακοστιανά μας, αγοράζουμε από τις τοπικές (ντόπιες επιχειρήσεις) εφενός για να βοηθήσουμε τους δικούς μας ανθρώπους, αφετέρου να στηρίζουμε την τοπική οικονομία, την Ελληνική Οικονομία.
Σημαντική Συμβουλή προς τους καταναλωτές:
όσοι από μας έχουν προγραμματίσει να στραφούν σε κατεψυγμένα θαλασσινά, καλό θα είναι να αρχίσουν την έρευνα και την αγορά αυτών τώρα, ας αποφύγουμε τον συνωστισμό της τελευταίας στιγμής, και ακριβότερα θα τα αγοράσουμε αλλά και θα αποφύγουμε την πίεση, που συνήθως παρατηρείται όταν οι καταναλωτές συναντηθούμε όλοι μαζί ,στα καταστήματα για τις αγορές μας.
Τέλος, για οποιοδήποτε παράπονο και καταγγελία στο 1520 και στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στο τηλ.2821092306, epkxan@gmail.com
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2022
Ε.Π.Κ.Κρήτης: "Συμβουλές, προς τους καταναλωτές , για τις Απόκριες"
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 17-2-2022
Ήδη ,μπήκαμε στις Απόκριες και ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, οφείλουμε:να ενημερώσουμε τους καταναλωτές , τι πρέπει να προσέξουν στις αγορές τους
Οι συμβουλές μας:
-Να επιλέγουμε προϊόντα, που φέρουν ενδείξεις και τις τυχόν οδηγίες ασφαλούς χρήσης και προφύλαξης, στην Ελληνική γλώσσα, καθώς και τα στοιχεία του υπευθύνου διάθεσης, στην αγορa
-Να διαβάζουμε, προσεκτικά και να ακολουθούμε τις οδηγίες χρήσης και προφύλαξης, πριν από τη χρήση των σπρέι.
-Να μην ψεκάζουμε απευθείας, στο πρόσωπο και στα μάτια, προκειμένου να αποφευχθούν πιθανές βλάβες, στην υγεία μας.
Επειδή τα συγκεκριμένα προϊόντα ενδέχεται να περιέχουν εύφλεκτες ουσίες, να αποφεύγουμε να ψεκάζουμε, στην κατεύθυνση της φλόγας ή σε πυρακτωμένο σώμα.
-Να μην καπνίζουμε, συγχρόνως, με τη χρήση του προϊόντος.
-Να τα διατηρούμε, μακριά από παιδιά μικρής ηλικίας.
-Να τα χρησιμοποιούμε, κατά προτίμηση, σε ανοικτούς και καλά αεριζόμενους χώρους.
Αποκριάτικα σπρέι, που φέρουν την ένδειξη «Μόνο για επαγγελματική χρήση», δεν πρέπει να αγοράζονται, από το ευρύ καταναλωτικό κοινό και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται, για ψυχαγωγικούς ή διακοσμητικούς σκοπούς, από μη επαγγελματίες και κυρίως, από παιδιά, επειδή παρουσιάζουν μεγάλη επικινδυνότητα (όπως π.χ. ευφλεκτότητα) και πρέπει να τυγχάνουν ανάλογης χρήσης, από επαγγελματίες
Να προτιμούμε τοπικές επιχειρήσεις, και να παίρνουμε κάρτα αλλαγής,για τυχόν αλλαγή.
Τα αποκριάτικα σπρέι, θα πρέπει να φέρουν, υποχρεωτικά, στην ελληνική γλώσσα, μεταξύ άλλων και τις ενδείξεις
-δοχείο υπό πίεση
-το δοχείο να προφυλάσσεται από τις ακτίνες του ήλιου
-να μην εκτίθεται σε θερμοκρασία μεγαλύτερη των 50οC
να μην τρυπηθεί ή καεί ακόμα και μετά τη χρήση
Οι αποκριάτικες στολές, είναι πιο εύφλεκτες, από τα συνηθισμένα ρούχα. Για το λόγο αυτό, στους χώρους, που γίνονται αποκριάτικα πάρτι, δεν πρέπει να υπάρχουν εστίες φωτιάς (τζάκια, κεριά, τσιγάρα αναμμένα) και επίσης πρέπει να υπάρχουν πυροσβεστικά μέσα
Τέλος, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , εύχεται σε όλους καταναλωτές να περάσουν μία χαρούμενη Αποκριάτικη περίοδο, παρά όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας.
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022
Ε.Π.Κ.Κρητης: "Ανοικτή επιστολή , για την ακρίβεια ,προς τον Πρωθυπουργό "
Δελτίο Τύπου 15-2-2022
Κάλεσμα με ανοιχτή επιστολή , κάνει η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ζητώντας από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της Χώρας και την Κυβέρνηση , να παρέμβουν άμεσα, για την μείωση της ακρίβειας ,σε βασικά διατροφικά προϊόντα της καθημερινότητας και της διαβίωσης..
Η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , μεταξύ των άλλων επισημαίνει :
«κ.Πρωθυπουργέ,
Ζητάμε την παρέμβαση σας , όχι για την χορήγηση επιδομάτων σίτισης, στις στρατιές των ανέργων και φτωχών καταναλωτών, λόγω 10ετής παρατεταμένης οικονομικής κρίσης και υγειονομικής κρίσης (covit 19) καταναλωτές ,που ζουν σε συνθήκες πρωτόγνωρες , αλλά στην πάταξη της ακρίβειας στις περισσότερες κατηγορίες βασικών ειδών διατροφής, για να μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να έχουν πρόσβαση σαυτά με αξιοπρέπεια και όχι να βλέπουμε τους Έλληνες καταναλωτές, να φυτοζωούν, στερούμενοι βασικά αγαθά επιβίωσης.
κ.Πρωθυπουργέ,
Είναι αδιανόητο για μια Χώρα , η χώρα μας , με τέτοιο φυσικό πλούτο, να υπάρχουν πολίτες ,όχι μόνο να βρίσκονται σε απόγνωση, αλλά και να στερούνται τα βασικά προϊόντα ,ψωμί , γάλα…. , να ταΐσουν τα παιδιά τους,
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ως κοινωνικός θεσμοθετημένος Φορέας, που στέκεται δίπλα στους φτωχοποιημένους Έλληνες καταναλωτές, οφείλει να εκπέμψει S.O.S, προς κάθε κατεύθυνση, ιδιαίτερα σε σας, υπογραμμίζοντας σας ,φτάνει πια…. τα διάφορα πτωχοποιητικά μέτρα, οι τιμές έχουν ξεφύγει, καμία σχέση με τις τιμές άλλων χωρών της Ε.Ε, σαν να είναι οι ΄Ελληνες καταναλωτές ,κατώτεροι Ευρωπαίοι πολίτες και ακόμα να σας τονίσει ότι , η “γάγγραινα” της φτώχειας, καθημερινά απλώνεται, με όλα τα δυσάρεστα οικονομικά μέτρα που καθημερινά νομοθετείτε, μειώνοντας το εισόδημα του καταναλωτή , με την επιβολή έμμεσων και άμεσων φόρων , μείωση του εισοδήματος , αύξηση εισφορών σε ασφαλιστικά ταμεία και σε ότι άλλο διανοηθείτε , προκειμένου ο ΄Ελληνας καταναλωτής ,να ‘εχει περάσει σε αδιέξοδο, αφού τον έχουν οδηγήσει στο περιθώριο, οικονομικά και κοινωνικά.
κ.Πρωθυπουργέ,
Πληρώνουμε τρεις φορές πιο ακριβά για τα ίδια προϊόντα ,από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Παρά το γεγονός ότι το εισόδημα του μέσου Έλληνα πολίτη μειώθηκε κατά τουλάχιστον 60% λόγω των μνημονιακών πολιτικών, το καλάθι της νοικοκυράς στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι το ακριβότερο στην Ευρώπη.
Τέλος, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης,σας καλεί και ως Πρωθυπουργό αλλά και ως Κυβέρνηση αυτής της Χώρας , να λάβετε τα πρέποντα μέτρα, μέτρα άμεσα (έλεγχος αγοράς, “καρτέλ” λειτουργία Επιτροπής Ανταγωνισμού κ.α) προκειμένου να συμβάλλετε στη δραστική μείωση της ακρίβειας,στα τρόφιμα της καθημερινότητας ,
--
Με εκτίμηση
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Mail Delivery Subsystem
1:37 μ.μ. (πριν από 1 λεπτό)
προς εγώ
Εικονίδιο σφάλματος
Η διεύθυνση δεν βρέθηκε
Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2022
Ε.Π.Κ.Κρήτης: " Δεν υπογράφουμε συμβάσεις, εάν δεν διαβάσουμε όλους τους όρους της σύμβασης "
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 11-2-2022
Με αφορμή τις εκατοντάδες των καταγγελιών , των καταναλωτών, που έχει λάβει η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης αυτές τις ημέρες .για τις Εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας,που έχουν φυτρώσει ως μανιτάρια και μας υπόσχονται "λαγούς με πετραχήλια" όμως στην πραγματικότητα και σύμφωνα με τις συμβάσεις που μας καλούν να υπογράψουμε που οι περισσότερες περιέχουν και ψιλά γράμματα , υπάρχουν δεσμευτικοί όροι (καταχρηστικοί) για τους καταναλωτές, που μη γνωρίζοντας τους , χάνουμε το δίκιο μας , εάν δεν διεκδικήσουμε την προστασία μας.
Επί τούτου, Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , δίνει τις συμβουλές της.
Οι συμβουλές μας:
-Οι συμβάσεις που συνάπτουμε ως καταναλωτές ,για την αγορά προϊόντων η υπηρεσιών ,πρέπει να έχουν σαφείς όρους και να μη διαταράσσουν την ισορροπία των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων σε βάρος μας.
- Δεν δεχόμαστε να υπογράψουμε συμβαση, εάν δεν την διαβάσουμε προσεκτικά και εάν για μας δεν είναι εφικτό ,ζητάμε ενημέρωση
-Ουσίας,καταχρηστικές ρήτρες, δε μας δεσμεύουν, ακόμη και αν τις υπογράψαμε στη σύμβαση μας, με τον έμπορο -πάροχο
. Οι όροι λοιπών των συμβάσεων:
Πρέπει να είναι δίκαιοι.
Πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις δηλαδή να είναι σύμφωνοι με τις αρχές της καλής πίστης και να μη προκαλούν σημαντική ανισορροπία δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, ανάμεσα στα συμβαλλόμενα μέρη.
Οι όροι που περιλαμβάνονται σε συμβάσεις με καταναλωτές πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα.
Ποιοι όροι είναι καταχρηστικοί;
Όροι που έχουν διατυπωθεί εκ των προτέρων για μελλοντικές συμβάσεις (γενικοί όροι συναλλαγών) ,δε δεσμεύουν τον καταναλωτή ,εάν κατά την κατάρτιση της σύμβασης τους αγνοούσε ανυπαιτίως, όπως ιδίως όταν ο προμηθευτής δεν του υπέδειξε την ύπαρξη τους ή του στέρησε τη δυνατότητα να λάβει πραγματική γνώση του περιεχομένου τους.
Οι γενικοί όροι συμβάσεων και παρεπόμενων συμφωνιών που καταρτίζονται στην Ελλάδα, διατυπώνονται γραπτώς στην ελληνική γλώσσα, κατά τρόπο σαφή ,συγκεκριμένο, εύληπτο ,ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να αντιληφθεί πλήρως το νόημα τους και εκτυπώνονται με ευανάγνωστους χαρακτήρες σε εμφανές μέρος του εγγράφου της σύμβασης. Οι γενικοί όροι των διεθνών συναλλαγών που εφαρμόζονται στην ελληνική αγορά αποτυπώνονται υποχρεωτικά και στην ελληνική γλώσσα.
Όροι που συμφωνήθηκαν μετά από ατομική διαπραγμάτευση μεταξύ των συμβαλλομένων μερών (ειδικοί όροι) υπερισχύουν των αντίστοιχων γενικών όρων.
Κατά την ερμηνεία των γενικών όρων συναλλαγών λαμβάνεται υπόψη η ανάγκη προστασίας των καταναλωτών .Γενικοί όροι συναλλαγών που διατυπώθηκαν μονομερώς από τον προμηθευτή ή από τρίτον για λογαριασμό του, σε περίπτωση αμφιβολίας ερμηνεύονται υπερ του καταναλωτή.
Συμπερασματικά και από την εμπειρία της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης λέμε : Προσοχή !!! στην επικοινωνία με κάθε πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, και με το "δελεαρ" των ελκυστικών πακέτων , δεχτείτε την αγορά κάποιας παροχής,εξετασετε ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ τους όρους της σύμβασης πριν προχωρήσετε σε Υπογραφή, αλλά και εάν πέσετε σε παραπλάνηση , η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών , διαθέτει τα εργαλεία προστασίας σας
Για ενημέρωση ΄Καταγγελία στο τηλ.2821092306 και epkxan@gmail.com
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2022
Προτεραιότητες των καταναλωτών στα πλαίσια του τριμερούς διαλόγου για τις ψηφιακές αγορές (DΜA)
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. και οι Ε.Κ. μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” κατέθεσαν πρόσφατα στα
αρμόδια Υπουργεία και στις Δημόσιες Αρχές, τις προτάσεις/τροποποιήσεις τους, ενόψει της
έναρξης του τριμερούς διαλόγου μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Συμβουλίου
της Ε.Ε. και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον νόμο σχετικά με τις Ψηφιακές Αγορές (DMA),
ο οποίος αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της ευρωπαϊκής ψηφιακής
στρατηγικής. Αποτελεί γεγονός ότι, οι ψηφιακές αγορές διαδραματίζουν ολοένα και πιο
σημαντικό ρόλο στη ζωή των καταναλωτών και κύριος στόχος είναι η διασφάλιση της
προστασίας και των συμφερόντων τους από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές των μεγάλων
διαδικτυακών πλατφορμών, έτσι ώστε οι καταναλωτές να απολαμβάνουν περισσότερες και
καλύτερες υπηρεσίες και πιο δίκαιες τιμές.
Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου που προβληματίζουν και χρήζουν αλλαγής και
βελτίωσης είναι τα ακόλουθα:
Οι εικονικοί βοηθοί (Virtual Assistants) θα πρέπει να ενσωματωθούν στον νόμο.
Στις υποχρεώσεις των διαδικτυακών πλατφορμών θα πρέπει να συμπεριληφθούν η
διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων και κοινωνικής
δικτύωσης.
Δεν θα πρέπει να αποδυναμωθούν οι υποχρεώσεις των διαδικτυακών πλατφορμών και
επιπρόσθετα θα ήταν σκόπιμο ορισμένες να ενισχυθούν, προκειμένου να διασφαλιστεί
η αποτελεσματικότητά τους, συμπεριλαμβανομένης της ρητής συγκατάθεσης του
υποκειμένου ως απαραίτητη νομική βάση για τη σύννομη επεξεργασία δεδομένων του
προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων
(ΕΕ) 2016/679 (ΓΚΠΔ/GDPR), τη μη σύνδεση ηλεκτρονικής (online) υπηρεσίας
πληρωμών, τη δυνατότητα στους καταναλωτές να εγκαταστήσουν και να
απεγκαταστήσουν εφαρμογές, όπως επίσης και να ορίσουν νέες προεπιλογές (άρθρα 5
και 6).
Είναι σκόπιμο η διάταξη κατά της καταστρατήγησης να ενισχυθεί έτσι ώστε να
απαγορεύεται ρητά η χρήση από τις διαδικτυακές πλατφόρμες των “σκοτεινών
προτύπων”/“dark patterns” και άλλων τεχνικών σχεδιασμού συμπεριφοράς ή διεπαφών
χρήστη και να υπεκφεύγουν των υποχρεώσεών τους (άρθρο 11).
Περαιτέρω, ο νόμος χρήζει βελτιστοποίησης ως προς:
o Τη διασφάλιση ότι τρίτα μέρη με εύλογο συμφέρον έχουν το δικαίωμα
ακρόασης κατά τη λήψη εκτελεστών αποφάσεων.
o Οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα της άσκησης συλλογικών αγωγών
μέσω των διατάξεων της Οδηγίας για τις Αντιπροσωπευτικές αγωγές.
o Η Επιτροπή να διαθέτει σε εύθετο χρόνο όλα τα απαραίτητα μέσα διεξαγωγής
ερευνών ως προς τη λήψη αποφάσεων σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.
o Στις περιπτώσεις που οι διαδικτυακές πλατφόρμες παραβιάζουν τη νομοθεσία,
τα διορθωτικά μέτρα να είναι αποτελεσματικά.
o Όπου είναι αναγκαίο για την εξασφάλιση της συμμόρφωσης, οι εθνικές
ρυθμιστικές Αρχές των Κρατών - Μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Ε.Ε.) θα
πρέπει να είναι σε θέση να στηρίζουν και να προτρέπουν την επιβολή της
νομοθεσίας από την Επιτροπή.
ΑΘΗΝΑ
Στουρνάρη 17, Τ.Κ. 10683
Τ: 210 330 4444, F: 2103300591
info@ekpizo.gr
www.ekpizo.gr
Η νομοθεσία για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA) θα πρέπει να συνάδει με τους κανόνες της
ισχύουσας νομοθεσίας της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών.
Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. και οι Ε.Κ. μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” ευελπιστούν να ληφθούν υπόψη
οι θέσεις τους στο προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου για τις ψηφιακές αγορές (DMA), σύμφωνα
και με τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC), στην οποία η
Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. είναι μέλος. Αποτελεί σημείο μείζονος σημασίας για την αποτελεσματική
εφαρμογή του νόμου η διασφάλιση ότι, οι μεγάλες, συστημικές διαδικτυακές πλατφόρμες
συμπεριφέρονται με δίκαιο τρόπο στο διαδίκτυο και εξυπηρετούν τα συμφέροντα των
Ευρωπαίων καταναλωτών με κύριο σκοπό τη δημιουργία μιας ανταγωνιστικής
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)