Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022
Υπενθύμιση πληρωμής συνδρομής έτους 2022
Αγαπητά μέλη της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Αφού σας ευχηθούμε Χαρούμενες γιορτές και Χρόνια Πολλά σε καθένα από εσάς, σας υπενθυμίζουμε την πληρωμή της συνδρομής προς την ΄Ένωση Μπορείτε να προσέρχεστε στο γραφείο , εργάσιμες ημέρες και κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση 0026.0746.92.0103426942 Εκ του Διοικητικού Συμβουλίου
Υπενθυμιση πληρωμής συνδρομής ετους 2022
Αγαπητά μέλη της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Αφου σας ευχηθούμε Χαρούμενες γιορτές και Χρόνια Πολλά σε καθένα από εσάς, σας υπενθυμίζουμε την πληρωμή της συνδρομής προς την ΄Ενωση
Μπορείε να προσέρχεστε στο γραφείο , εργασιμες ημέρες και κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942
Εκ του Διοικητικού Συμβουλίου
Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2022
Άμεση ήταν η αντίδραση της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Καταναλωτή , Για εισπρακτική Εταιρεία, έπειτα από καταγγελία Καταναλωτή
·
Απευθυνόμενη η Γενικη Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή προς την εισπρακτική τις ζητάει εξηγήσεις σε προθεσμία 10 ημερών
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΑ Η ΓΕΝΙΚΉ ΓΡΑΜΜΑΤΕΊΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ:
"Προκειμένου η Υπηρεσία μας να προβεί, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για την εφαρμογή και
τήρηση των διατάξεων του ν. 3758/2009 όπως ισχύει, στην διερεύνηση της βασιμότητας της ως άνω
σχετικής διαμαρτυρίας, παρακαλούμε όπως εντός δέκα (10) ημερών από τη λήψη της παρούσας
να μας αποστείλετε τις απόψεις σας, με συνημμένα τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία, επί της ως άνω
διαμαρτυρίας, την οποία σας διαβιβάζουμε.
Ειδικότερα, να προσκομίσετε/γνωρίσετε τα παρακάτω στοιχεία και πληροφορίες:
α) Ηλεκτρονικό αρχείο (από το μηχανογραφικό σας σύστημα) καταγραφής όλων των
σχετικών με την τηλεφωνική επικοινωνία των υπαλλήλων σας με τον ως άνω
καταγγέλλοντα ή με οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο ενεργειών, συμπεριλαμβανομένων των
κλήσεων με μήνυμα σε τηλεφωνητή, κατά το χρονικό διάστημα από 1/11/2022 μέχρι
23/12/2022, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 7 του άρθρου 6 του ν. 3758/2009
όπως ισχύει. Ειδικότερα, στο εν λόγω ηλεκτρονικό αρχείο να συμπεριλαμβάνονται τα
παρακάτω στοιχεία:
ημερομηνία και ώρα κλήσης,
αριθμός από τον οποίο πραγματοποιήθηκε η κλήση,
ονοματεπώνυμο υπαλλήλου που πραγματοποίησε την κλήση,
οφειλή για την οποία έγινε η επικοινωνία,
διάρκεια κλήσης,
αριθμός τον οποίο κάλεσε ο υπάλληλος της εταιρείας σας,
κατάσταση κλήσης (απάντηση, μήνυμα κλπ.),
σημειώσεις υπαλλήλου σχετικές με την επικοινωνία.
β) Ηλεκτρονικό αντίγραφο των καταγεγραμμένων επικοινωνιών με τον ως άνω
καταγγέλλοντα ή οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο ήρθατε σε επαφή στο πλαίσιο
προσπαθειών επικοινωνίας σας με αυτόν, κατά το χρονικό διάστημα από 1/11/2022
μέχρι 23/12/2022, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 8 του ν.
3758/2009 όπως ισχύει.
γ) Το ύψος της οφειλής, το προϊόν που αφορά, την ημερομηνία που αυτή κατέστη
ληξιπρόθεσμη καθώς και την ημερομηνία που σας έχει ανατεθεί εντολή από το δανειστή
(τράπεζα- εταιρεία) για ενημέρωση του οφειλέτη.
δ) τις απόψεις σας επί των διαλαμβανομένων στη σχετική επιστολή.
Σημειώνεται δε ότι η υποχρέωση καταγραφής και αποστολής κάθε τηλεφωνικής επικοινωνίας
με τον οφειλέτη στα πλαίσια εφαρμογής του ν. 3758/2009, όπως ισχύει, συμπεριλαμβάνει το
σύνολο των τηλεφωνικών επικοινωνιών που έχουν λάβει χώρα (απαντημένες, αναπάντητες,
επικοινωνία με ολοκλήρωση ή μη της ταυτοποίησης του πελάτη).
Τέλος, σας επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3758/2009 όπως ισχύει, σε
περιπτώσεις παράβασης των διατάξεων του ως άνω νόμου, επιβάλλονται κυρώσεις."
Έπειτα από τα παραπάνω, ενημερώνουμε κάθε καταναλωτή δανειολήπτη , που παραβιάζονται τα δικαιώματα του στα πλαίσια εφαρμογής του ν. 3758/2009, όπως ισχύει, να μη φοβάται υπάρχουν θεσμοθετημένα Όργανα που μπορεί να απευθυνθεί και να υποβάλλει την καταγγελία του ,'όπως είναι το 1520 Γενική Γραμματεία Εμπορίου και σε κάθε ΄Ένωση Καταναλωτών της οποίας είναι μέλος
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2022
Oι χειμερινές εκπτώσεις του 2023 ξεκινούν από Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και αναμένεται να διαρκέσουν έως 28 Φεβρουαρίου.
H ;Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,συμβουλεύει τους καταναλωτές τι πρέπει να προσέχουν στις εκπτώσεις, ώστε να κάνουν έξυπνες αγορές.
Συγκεκριμένα: 1. Υιοθετούμε συνετή καταναλωτική συμπεριφορά - Αγοράζουμε έχοντας υπόψη τον οικογενειακό προϋπολογισμό μας και τις οικονομικές δυνατότητές μας. Kαταρτίζουμε λίστα με τα απαραίτητα είδη. - Δεν αγοράζουμε υπό πίεOι χειμερινές εκπτώσεις του 2022ξεκινούν από Δευτέρα 10 Ιανουαρίου και αναμένεται να διαρκέσουν έως 28 Φεβρουαρίου.ση. Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 28-2-2022.οπότε καλό είναι να κάνουμε έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών και ποιότητας, σε συνάρτηση, βέβαια, με τις ανάγκες μας. -Στην περίπτωση της αγοράς με πίστωση (πιστωτική κάρτα με δόσεις ή καταναλωτικό δάνειο), ελέγχουμε προσεκτικά τους επιμέρους όρους και λαμβάνουμε υπόψη τις χρεώσεις που συνεπάγεται και, κυρίως, τους τόκους, τον αριθμό των δόσεων κ.λπ. σε σχέση με το οικογενειακό εισόδημά μας. 2. Αποφεύγουμε τις παγίδες -Ελέγχουμε προσεκτικά τα προϊόντα που αγοράζουμε, ώστε να μην είναι ελαττωματικά, δεύτερης διαλογής κ.λπ.. Σε περίπτωση που ένα προϊόν είναι ελαττωματικό, μπορούμε να ζητήσουμε από το κατάστημα επισκευή ή αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων. Αυτό δεν ισχύει, αν η ελκυστική τιμή του προϊόντος οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικό και υπάρχει σχετική ενημέρωσή μας. -Συγκρίνουμε τις τιμές των προϊόντων και δεν παρασυρόμαστε από την τυχόν χαμηλή τιμή κάποιου μεμονωμένου προϊόντος του καταστήματος (προϊόν - κράχτης) ή από υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που αναγράφονται γενικώς και αορίστως στις βιτρίνες και δεν αφορούν το σύνολο των προϊόντων που διαθέτει. -Κρατάμε πάντοτε την απόδειξη αγοράς. Θα τη χρειαστούμε στην περίπτωση που το προϊόν αποδειχθεί ελαττωματικό ή ως απόδειξη για την εγγύηση. -Επισκεπτόμαστε, εάν είναι δυνατόν, τα καταστήματα πριν από τις εκπτώσεις και εντοπίζουμε τα προϊόντα που μας ενδιαφέρουν, ώστε να ελέγξουμε αν οι εκπτώσεις είναι πραγματικές και σε τι ποσοστό. -Ρωτάμε για την πολιτική του καταστήματος για τυχόν αλλαγές, ώστε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως. Συνήθως, στις προσφορές τα καταστήματα δεν κάνουν αλλαγές. 3. Μαθαίνουμε τα δικαιώματά μας - Οι πλασματικές εκπτώσεις και προσφορές είναι παράνομες. Αποτελούν μορφή παραπλάνησης του καταναλωτή και, ως εκ τούτου, απαγορεύονται. - Το κατάστημα υποχρεούται, σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες, να αναγράφει σε όλα τα πωλούμενα είδη, τόσο την τιμή πριν, όσο και τιμή μετά την έκπτωση ή και το ποσοστό της έκπτωσης, στο ίδιο καρτελάκι, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να κάνει τη σύγκριση. Δεν αρκεί η αναγραφή ενός γενικού ποσοστού έκπτωσης στη βιτρίνα του καταστήματος. Το ίδιο ισχύει και για τις προσφορές. - Ειδικά για τα καταστήματα stock ή outlet, πρέπει να αναγράφονται, για λόγους σαφήνειας και διαφάνειας, τρεις τιμές: Η αρχική, η τιμή του stock ή του outlet και, με έντονη γραφή, η τελική τιμή της έκπτωσης. - Οι προσφορές διαφέρουν από τις εκπτώσεις: Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της εποχής (σαιζόν), που προσφέρονται σε χαμηλότερη τιμή λόγω τέλους εποχής. Οι προσφορές μπορούν να γίνονται σε όλη τη διάρκεια του έτους, εκτός από την περίοδο των εκπτώσεων, και αφορούν συγκεκριμένα προϊόντα ή προϊόντα ορισμένης κατηγορίας, συνήθως προηγούμενων σαιζόν και, άρα, με πιο μειωμένες τιμές. Δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα. - Αν τη μειωμένη τιμή τη δικαιούται συγκεκριμένη μόνο κατηγορία καταναλωτών, π.χ. οι κάτοχοι κάρτας πελάτη του καταστήματος, αυτό θα πρέπει να αναγράφεται καθαρά δίπλα από την τιμή. - Αν η υψηλή έκπτωση ισχύει μόνο για προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. μόνο για ρούχα ή παπούτσια συγκεκριμένου μεγέθους ή χρώματος, τότε θα πρέπει αυτό να αναφέρεται σαφώς π.χ. το «προϊόν είναι διαθέσιμο και σε άλλα μεγέθη ή χρώματα αλλά χωρίς έκπτωση». - Ο έμπορος υποχρεούται και κατά τις εκπτώσεις να ενημερώνει τον αγοραστή για την ποιότητα και την προέλευση του προϊόντος και να του δίνει κάθε σχετική πληροφορία, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής διάρκειας ζωής του. - Οι οδηγίες χρήσης και η εγγύηση των προϊόντων πρέπει να είναι στην ελληνική γλώσσα. - Τα δικαιώματα του καταναλωτή (επισκευής, αντικατάστασης ή υπαναχώρησης), σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος ή έλλειψης συμφωνημένης ιδιότητας ισχύουν και στην περίοδο των εκπτώσεων. - Σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και εφόσον δεν είναι ελαττωματικό, η αποτίμησή του γίνεται στην τρέχουσα, δηλαδή, στη μειωμένη τιμή. 4. Διεκδικούμε τα δικαιώματά μας - Για παραπλανητικές πρακτικές και πλασματικές ή ανακριβείς κατά το ποσοστό εκπτώσεις αρμόδια είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης καταναλωτών 1520), η οποία επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα.αλλά και στις Ενώσεις Καταναλωτών ,της περιοχής του Καταναλωτή.Για την περιφέρεια Κρήτης, μπορείτε να ενημερώνεστε, αλλα και να καταγγέλετε στα τηλ. της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης 2821092306 ,2821092666 κ - Για συμβουλές και βοήθεια αναφορικά με συναλλαγή μας με προμηθευτή που εδρεύει εκτός Ελλάδας αλλά εντός κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, απευθυνόμαστε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδος. Λεωφ. Αλεξάνδρας 144 Τ.Κ. 114 71 Αθήνα. Τηλ: 210 6460284-734.Fax: 210 6460784. ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣυπενθυμίζει στους εμπόρους ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Ειδικότερα, για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022
Θαυματουργή απόφαση, από το Ειρηνοδικείο Σητείας για συνταξιούχο αναπηρίας του Ο. Γ. Α, διαγραφή χρέους, κατά 95%
Δελτίο Τύπου 23-12-2022
Αναλυτικά και σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτων Κρήτης, της οποίας ο οφειλέτης είναι μέλος από το έτος 2015
Πρόκειται για μια θαυματουργη απόφαση του Ειρηγοδικειου Σητείας, όπου έκρινε ότι, ο συγκεκριμένος δανειολήπτης, με το εισόδημα του, την αναπηρική σύνταξη του ΟΓΑ, δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί σε χρέος 68.000 ευρω. σε δύο πιστωτές.
Ο οφειλέτης, είναι εγαμος, φιλοξενείται, δε στο σπίτι της μητέρας του και μοναδικό περιουσιακό στοιχείο είναι ένα αγροτεμάχιο 2.293 τ. μ
Το δικαστήριο της Σητείας έκρινε και αποφάσισε,
α) να απορρίψει την παρέμβαση της Εταιρείας, με την επωνυμία Intrum hellas
β) Να δεχτεί την αίτηση εν μέρει
γ) Να σώσει, το αγροτεμάχιο
δ) Να "κουρέψει" ,το χρέος των 68.000 ευρω, κατά 95%
ε) Να επιβάλλει,μηνιαία δόση 40 ευρω, συμμετρως διανεμομενο, προς τους δύο πιστωτές, για 5 χρόνια, ήτοι συνολικά να καταβάλλει ποσό 2.400 ευρώ. και διαγραφή του υπολοίπου 65.600 ευρώ. δηλ. 'κούρεμα' 95%
Τέλος. η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εμφανώς ικανοποιημένη, με την απόφαση του Δικαστηρίου της Σητείας, την χαιρετίζει, ευχομενη σε όλους, Δικαστές και καταναλωτές
Καλά και Ελπιδοφόρα Χριστούγεννα
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτων Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2022
Ε.Π.Κ.Κρήτης: " 6 Χρήσιμες συμβουλές, για ασφαλείς αγορές παιχνιδιών "
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 21-12-2022
Ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και του νέου έτους και παρά τον "λαιλαπα" της ακρίβειας που μαστίζει τα νοικοκυριά, ,προτεραιότητα έχουν οι αγορές παιχνιδιών,
η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης. σε σχετική ανακοίνωσή της, δίνει τις χρήσιμες συμβουλές της ,για ασφαλείς χριστουγεννιάτικες αγορές παιχνιδιών ,. σε γονείς και σε μικρούς καταναλωτές
Οι συμβουλές της
Πλησιάζοντας τα Χριστούγεννα, όλοι μας , παρά την ακρίβεια , που ισοπεδωνει τον προϋπολογισμό των νοικοκυριών, τα προσδοκούμε λαμπερά, φωτεινά, χαρούμενα, παραδοσιακά, την , από την γενικότερη οικονομική ύφεση, (που συνεχίζει να πλήττει την Χώρα μας), και την λιγότερη αγοραστική δύναμη μας,ως καταναλωτές, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, κάνει την προσπάθεια της υπέρβασης και σ' αυτές τις γιορτές, να δώσει μια θετική νότα στην αγορά της Κρήτης ,καλώντας τους καταναλωτές, να κάνουν τις αγορές τους, βοηθώντας τόσο τους ίδιους ,διαφοροποιώντας την ψυχολογία τους, αλλά και τα παιδιά,που η φετινή ατμόσφαιρα είναι διαφορετική, με λιγοτερο εορταστικό κλίμα, με απαγορευμένη και ελεγχόμενη κυκλοφορία, με αποφυγή εορταστικών συναθροίσεων και εκδηλώσεων Και επειδή δεύτερη έγνοια μας, από το να εφοδιαστουμε τρόφιμα είναι η αγορά παιχνιδιών, είτε για τα ίδια μας τα παιδιά ή για άλλα ,σημαντικότατο είναι η αγορά ασφαλών παιχνιδιών, για να έχουμε χαρούμενες γιορτές.
Λίγη σχολαστικότητα στην επιλογή ενός παιχνιδιού επιβάλλεται, όχι από κανόνες, αλλά για να χαρίσουμε την χαρά που επιθυμούμε στα παιδιά, και όχι να προσθέσουμε ατυχήματα από αμέλεια μας.
Χιλιάδες παιδιά, μέρες γιορτινές, μέρες χαράς, αναγκάζονται να μην παίζουν, αλλά να βρίσκονται στα νοσοκομεία, από μη ασφαλή παιχνίδια και από αμέλεια δική μας
Είναι αλήθεια ότι, οι καιροσκόποι και οι κερδοσκόποι δεν σέβονται κανένα και τίποτα, ούτε τα παιδιά μας, θεό τους έχουν τον πλούτο και μέριμνα τους, είναι πως να τον αυξήσουν.Είναι σαφέστατο ότι ,η σωστή επιλογή και η χρήση των παιχνιδιών, από κάθε παιδί, σύμφωνα με την δική μας καθοδήγηση και επίβλεψη μειώνει ,τον κίνδυνο ατυχημάτων.
Τι προσέχουμε πριν επιλέξουμε να αγοράσουμε ένα παιχνίδι 6 σημαντικές συμβουλές :
Μεγάλη Προσοχή!!!
1)Να είναι σύμφωνο με την ηλικία του παιδιού, επιβάλλεται σε κάθε συσκευασία παιχνιδιού ,να αναγράφεται η ηλικία βάσει της οποίας κάθε παιδί, μπορεί να κάνει χρήση.
2)Να είναι ασφαλές, να φέρει την σήμανση CE, βάσει της οποίας ο κατασκευαστής μας γνωρίζει ότι, παρέχει την ασφάλεια στο εν λόγο παιχνίδι.
3)Να υπάρχουν οδηγίες χρήσης, σε κάθε συσκευασία του παιχνιδιού στην Ελληνική γλώσσα, ώστε κάθε παιδί βοηθώντας το από κάποιον μεγαλύτερο , να μπορεί να το συναρμολογήσει και να το χρησιμοποιήσει παίζοντας το , βοηθώντας έτσι την ανάπτυξη της ευστροφίας ,την ανάδειξη της ενεργητικότητας του ,αλλά και της δεξιοτεχνίας του
4)Δεν παρασυρόμαστε, δεν αγοράζουμε ένα παιχνίδι, επειδή το είδαμε σε κάποιο διαφημιστικό σποτ, και ακριβότερο σίγουρα θα είναι, αλλά και χαρά μπορούμε να προσφέρουμε με ένα άλλο παιχνίδι φθηνότερο , σημασία έχει η αγάπη που χρειάζονται τα παιδιά μας.
5)Αγοράζουμε πάντα τα παιχνίδια για τα παιδιά μας, από επώνυμα καταστήματα, προτιμούμε τις τοπικές επιχειρήσεις, αποφεύγουμε να αγοράσουμε παιχνίδια από πλανόδιους μικροπωλητές ,όσο φθηνά και αν μας προσφέρονται, είναι παιχνίδια ανασφαλή, μπορεί να είναι κατασκευασμένα από χημικές ουσίες και άλλα υλικά μη ασφαλή για τα παιδιά μας, αλλά και μπορεί να έχουν μικρά τεμαχίδια τα οποία να αποβούν μοιραία στην υγεία τους, ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά, που παίζοντας τα βάζουν στο στόμα κινδυνεύοντας να υποστούν απόφραξη και ασφυξία.
6)Δεν αγοράζουμε παιχνίδια που εκ της φύσεως τους (πιστόλια με πλαστικά σφαιρίδια, dvd με περίεργες φιγούρες) διαταράσσουν την ήρεμη ψυχοσύνθεση των παιδιών και τους δημιουργούν φοβικές και επιθετικές τάσεις, μέλημά μας είναι από το παιχνίδι το παιδί να δημιουργεί, να αναπτύσσεται και να ωριμάζει, ώστε να ετοιμάζεται για την μετάβαση του στην επόμενη ηλικιακή φάση.
Τέλος, επειδή όλοι νοιαζόμαστε για τα παιδιά μας και αγοράζοντας τους παιχνίδια, θέλουμε να τους προσφέρουμε την χαρά και ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες, που και το έθιμο μας θέλει να τους προσφέρουμε επιπλέον παιχνίδια, ας διαθέσουμε περισσότερο χρόνο στην επιλογή των παιχνιδιών, ας το κάνουμε το αξίζουν.
*Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης και τα μέσα επικοινωνίας με αυτήν είναι ,τηλέφωνο 282192666 του Γραφείου του Καταναλωτή,email epkxan@gmail.com, μπορεί να προσφέρει ενημέρωση, στην σωστή επιλογή παιχνιδιών, αλλά και προστασία, σε περιπτώσεις καταστρατήγησης των κανόνων της αγοράς, από "επιτήδειους" από μη νόμιμες εμπορικές πρακτικές.Επίσης, το 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
--
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2022
Ε.Π.Κ.Κρήτης: "-Τι πρέπει να ξέρει ο καταναλωτής-οφειλέτης , για κατάσχεση -πλειστηριασμό"
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 5-12-2022
Χιονοστιβαδα οι πλειστηριασμοί,στην Χώρα μας και στο υπερήφανο νησί μας, ακόμα και της πρώτης κατοικίας, χωρίς κοινωνική και οικονομική διάκριση ,από Τράπεζες και fundS, μετά την κατάργηση του ν.3869/2010 , {ν.Κατσέλη)με τους καταναλωτές να ψαχνούν εναγωνίως, να βρουν σανίδα Σωτηρίας, μα τους καταναλωτές, να ψάχνουν τα λιγοστα ευρώ , που χάθηκαν από τον προυπολογολισμό τους , τον τελευταίο καιρό λόγω καλπάζοντος πλειθωρισμού και ανεξελεκτης ακρίβειας.
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, φανερά προβληματισμένη, αφενός καλεί την Κυβέρνηση, να πάρει αμεσα μέτρα αποπληθωρισμού, μηδενίζοντας τον Φ.Π.Α,σε είδη άμεσης λαικής κατανάλωσης και να μειώσει τον Ειδικό Φόρο Καταναλωσης στα καύσιμα ,αν θέλει να ανακουφίσει τον λαό ,που στενάζει κάτω από το ανελέητο κύμα της ακρίβειας, που εξανεμίζει τα ευρώ, από τον μισθωτό και τον συνταξιούχο.
Αφετέρου, καλεί κάθε καταναλωτή, να έρθει ποιο κοντα ,στην Συλλογικότητα που του ανήκει (Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης), ώστε να ενημερωθεί πλήρως και επιμελως, για τα νόμιμα δικαιώματα του, ωστε να πάψει να φοβάται, εάν θα χάσει το κεραμίδι του.Διότι στον φόβο του καταναλωτή πονταρουν, ωστε να τον λυγίσουν πνευματικά και συναισθηματικά, να του πάρουν και τα τελευταία ευρώ
Παρακάτω η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , ενημερώνει τους οφειλκέτες γενικά, τι είναι κατάσχεση και τι πλειστηριασμός και ποια είναι τα νομικά εργαλεία που μπορεί να χρησιμοποιήσει
Για τον πλειστηριασμό
Για να ξεκινήσει ο πλειστηριασμός, θα πρέπει ο δανειστής ,να έχει αποκτήσει και κοινοποιήσει στον οφειλέτη τον λεγόμενο εκτελεστό τίτλο, ο οποίος μπορεί να είναι τελεσίδικη ή προσωρινά εκτελεστή δικαστική απόφαση, διαταγή πληρωμής κλπ.
Η επίδοση αυτή (δια δικαστικού επιμελητή) αντιγράφου του απογράφου του εκτελεστού τίτλου μαζί με επιταγή προς εκτέλεση/πληρωμή, αποτελεί την εναρκτήρια πράξη της αναγκαστικής εκτέλεσης.
Κατάσχχεση :
Αφού μας κοινοποιηθεί ο εκτελεστος τίτλος, μετά από 3 εργάσιμες ημέρες από την επομένη της επίδοσης, ο δανειστής μπορεί να επιβάλει κατάσχεση σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, κινητά ή ακίνητα.
Με την κατάσχεση οδηγούμαστε στην υλική και νομική δέσμευση του πράγματος, χάνουμε δε την εξουσία διάθεσής του έκτοτε (δηλ. δεν μπορούμε να το μεταβιβάσουμε πλέον). Επίσης, αν το ακίνητο νοικιαστεί από τον οφειλέτη μετά την κατάσχεση, αυτός που το αποκτά μετά τον πλειστηριασμό μπορεί να καταγγείλει τη μίσθωση μέσα σε δύο μήνες από την απόκτησή του.
Για την κατάσχεση, συντάσσεται η κατασχετήρια έκθεση από το δικαστικό επιμελητή, Η κατασχετήρια έκθεση επιδίδεται στον οφειλέτη είτε την ίδια στιγμή είτε το αργότερο εντός οκτώ (8) ημερών.
Μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την κατάσχεση, πρέπει να επιδοθεί αντίγραφο της έκθεσης στον υποθηκοφύλακα (κτηματολόγιο) της περιφέρειας που βρίσκεται το ακίνητο.
Προσοχή !!!: Επιτρέπονται περισσότερες της μίας κατασχέσεις του ίδιου ακινήτου, η κάθε διαδικασία δε, κινείται παράλληλα και ξεχωριστά.
Η ημερομηνία του πλειστηριασμού ορίζεται υποχρεωτικά στην κατασχετήρια έκθεση μέσα σε επτά (7) μήνες και πάντως όχι μετά από οκτώ (8) μήνες από την ημέρα περάτωσης της κατάσχεσης. Αν η ημερομηνία αυτή πέσει τον Αύγουστο, τότε μεταφέρεται για τον επόμενο μήνα.
Το αργότερο μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την κατάσχεση, πρέπει να δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του Δελτίου Δικαστικών Δημοσιεύσεων του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) απόσπασμα της κατασχετήριας έκθεσης που περιέχει, μεταξύ άλλων, συνοπτική περιγραφή του ακινήτου, μνεία των υποθηκών που υπάρχουν σε αυτό, την τιμή πρώτης προσφοράς κλπ.
Προσοχή!!! Μπορεί ο οφειλέτης, δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες πριν από τον πλειστηριασμό,να ασκήσει ανακοπή κατά της κατασχετήριας έκθεσης ζητώντας τη διόρθωσή της ως προς την περιγραφή του ακινήτου, την εκτίμηση και την τιμή πρώτης προσφοράς. μπορεί να ανασταλεί η διενέργεια του πλειστηριασμού έως έξι (6) μήνες από την αρχική ημερομηνία του, εφόσον προσδοκάται ότι ο οφειλέτης θα ικανοποιήσει σε αυτό το διάστημα τον δανειστή ή ότι τότε θα επιτευχθεί μεγαλύτερο πλειστηρίασμα.
Τέλος, Καλούνται οι καταναλωτές δανειολήπτεςμ που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα στη ρύθμιση των οφειλών τους, να επικοινωνούν με την Ένωση ΕΠροστασίας Καταναλωτών Κρητης στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας: τηλ.2821092306 και στο email.epkxan@gmail.com
H Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
O
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)