Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή

Α/Μ 35



ΩΡΕΣ ΚΟΙΝΟΥ
10:00 π.μ-12:00μ.μ.

ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ

Τηλ.Επικοινωνίας 2821092306
E-mail: epkxan@gmail.com

Καλούμε τα μέλη της Ένωσης να προσέρχονται στο γραφείο μας

για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30

Η με e-banking στη Τράπεζα EUROBANK GR 670 260 74 60000 92 010 34 269 42 ή με κατάθεση
0026.0746.92.0103426942

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2010

Η αδιαφανής τιμολόγηση του Φυσικού Αερίου στη Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία παραπλανά και ζημιώνει τον

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 3/3/2010) Η αδιαφανής τιμολόγηση του Φυσικού Αερίου στη Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία παραπλανά και ζημιώνει τον καταναλωτή«Σοβαρά προβλήματα» στον τρόπο υπολογισμού και ελέγχου της τιμής του φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία, διαπίστωσε ο Συνήγορος του Πολίτη, ο οποίος ζήτησε από τις εμπλεκόμενες εταιρείες, αλλά και τις αρμόδιες αρχές, να λάβουν συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών, χωρίς ωστόσο να υπάρξει ως σήμερα ουσιαστική ανταπόκριση.

Ειδικότερα, η ανεξάρτητη Αρχή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «οι εταιρείες παροχής αερίου Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας δεν ενημερώνουν σωστά, με αποτέλεσμα να παραπλανώνται οι καταναλωτές στο θέμα του τρόπου υπολογισμού της τιμής του φυσικού αερίου και τη σχέση του με την τιμή ανταγωνιστικών προϊόντων, όπως το πετρέλαιο θέρμανσης».

Ο Συνήγορος επισημαίνει ότι «μέρος της ευθύνης για την αδιαφάνεια και το έλλειμμα πληροφόρησης βαρύνει επίσης τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας».

Κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και του Βόλου προσέφυγαν, κατά τη διάρκεια του 2009, στον Συνήγορο του Πολίτη διαμαρτυρόμενοι ότι υπήρξαν θύματα παραπληροφόρησης καθώς η τιμολόγηση του φυσικού αερίου για οικιακή χρήση από τις Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, κατά την περίοδο Νοεμβρίου 2008 - Φεβρουαρίου 2009, ήταν ακριβότερη από την αντίστοιχη του πετρελαίου, παρά το γεγονός ότι το φυσικό αέριο διαφημιζόταν από όλα τα μέσα ενημέρωσης ως φθηνότερο κατά 20%.

Ύστερα από ανταλλαγή επιστολών με τη ΡΑΕ και διερεύνησης των καταγγελιών, ο Συνήγορος του Πολίτη κατέληξε στα παρακάτω συμπεράσματα:

Α. Υπάρχει προφανές έλλειμμα πληροφόρησης σχετικά με τη μεθοδολογία τιμολόγησης του φυσικού αερίου και ιδιαίτερα την αναλογία του κόστους του σε σχέση με τις άλλες ανταγωνιστικές μορφές ενέργειας, με έμφαση στο πετρέλαιο. Το έλλειμμα πληροφόρησης φθάνει, μάλιστα, από πλευράς εμπλεκόμενων Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, σε σημείο παραπλάνησης των καταναλωτών.

Β. Αποδεικνύεται ελλειμματική λειτουργία της Ρ.Α.Ε., δεδομένου ότι οι διατάξεις του νομοθετικού πλαισίου περί εμπορίας φυσικού αερίου ορίζουν ότι -πέραν της ευρύτερης αρμοδιότητάς της για την εποπτεία και τον έλεγχο της αγοράς ενέργειας- οφείλει να μεριμνά και να λαμβάνει μέτρα, έτσι ώστε τα τιμολόγια των Ε.Π.Α. να είναι διαφανή, ανακοινώσιμα και να παρέχουν επαρκή στοιχεία στους καταναλωτές για το κόστος του φυσικού αερίου σε σύγκριση με τις τιμές των ανταγωνιστικών μορφών ενέργειας.

Ο Συνήγορος του Πολίτη έθεσε υπόψη όλων των συναρμόδιων φορέων (Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, Δ.Ε.Π.Α., Ρ.Α.Ε., υπουργείο Ανάπτυξης) τις παρατηρήσεις του και τους ζήτησε να προβούν σε συγκεκριμένες ενέργειες, ώστε να διασφαλισθεί η προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, αλλά, όπως αναφέρει, «μέχρι σήμερα, δεν υπήρξε καμία ουσιαστική ανταπόκριση στις προτάσεις της Αρχής».

ΠΗΓΗ ΕΝΚΑ ΒΟΛΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: