Cretan Consumers Union is a non-profit union,fighting for the rights of the consumers Cretan Consumers Union focuses on policy issues related to vehicle safety, telecommunications, product safety, financial services , food safety and health care..We fight...for a safe marketplace for all
Πιστοποιημένη Ένωση Καταναλωτών
από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Α/Μ 35
10:00 π.μ-12:00μ.μ.
ΜΟΝΟ και ΑΥΣΤΗΡΑ ΚΑΤΌΠΙΝ ΡΑΝΤΕΒΟΎ
E-mail: epkxan@gmail.com
για την ανανέωση της συνδρομής τους/για το 2020
Πληροφορίες στη γραμματεία της Ε.Π.Κ.Κ στο
28210 92306
κατά τις ώρες 10:00 - 13:30
0026.0746.92.0103426942
Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010
Πώς δεν θα... καείτε από την πιστωτική
Κόκκινο χτυπά τους καλοκαιρινούς μήνες, με αποκορύφωμα τον Αύγουστο, η χρήση του πλαστικού χρήματος και ειδικότερα η χρήση των καρτών ανάληψης και των πιστωτικών καρτών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τραπεζικών στελεχών, σε ορισμένες γεωγραφικές περιοχές όπως οι Κυκλάδες, που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό τουριστών, η αύξηση στη χρήση του πλαστικού χρήματος και ειδικότερα των καρτών ανάληψης μπορεί να ξεπεράσει και το 200%.
Google Adsense Center
Στο πλαίσιο αυτό, ο μεσολαβητής τραπεζικών και επενδυτικών υπηρεσιών Αντώνιος Φώσκολος δίνει μικρές χρυσές συμβουλές, προκειμένου το πλαστικό χρήμα να μην προκαλέσει πονοκέφαλο στους κατόχους του.
Αναφορικά με την απόκτηση και χρήση πιστωτικών καρτών ο κ. Φώσκολος συνιστά πριν από την κατάρτιση της σύμβασης, που προτίθεται να συνάψει με την τράπεζα ο συναλλασσόμενος για χορήγηση κάρτας, να διαβάζει με προσοχή τους όρους της σύμβασης που θα υπογράψει, προκειμένου να συνειδητοποιήσει πλήρως τις συμβατικές του υποχρεώσεις αλλά και να είναι σε θέση να ασκήσει τα δικαιώματά του. Μόλις ο κάτοχος παραλάβει την κάρτα του, πιστωτική ή ανάληψης, πρέπει να βάλει την υπογραφή του στο πίσω μέρος, προκειμένου να μη διευκολυνθεί ενδεχόμενη παράνομη χρήση της.
Χρήσιμες συμβουλές
- Ο κάτοχος πρέπει να κάνει τις αγορές του υπολογίζοντας τις πραγματικές οικονομικές του δυνατότητες.
- Η χρήση της κάρτας είναι αυστηρά προσωπική. Ο κάτοχος δεν πρέπει ποτέ να παραχωρεί την κάρτα του σε κανέναν.
- Ο κάτοχος θα πρέπει να διευκολύνει τον εντεταλμένο υπάλληλο της επιχείρησης, επιδεικνύοντας το δελτίο της αστυνομικής του ταυτότητας. Ο έλεγχος αυτός διασφαλίζει τη συναλλαγή.
- Οι λογαριασμοί των καρτών θα πρέπει να πληρώνονται εγκαίρως.
- Αποδείξεις πωλήσεων ή αποδείξεις από τα ΑΤΜ και εκκαθαριστικά σημειώματα θα πρέπει να εξετάζονται σχολαστικά και να αντιπαραβάλλονται. Κάθε αδικαιολόγητη χρέωση και οποιοδήποτε άλλο ανορθόδοξο στοιχείο πρέπει να τίθενται υπόψη της τράπεζας άμεσα προς διερεύνηση και διευθέτηση.
- Η κάρτα πρέπει να φυλάσσεται με επιμέλεια από τον κάτοχο σε ασφαλές μέρος. Ο κάτοχος της κάρτας θα πρέπει να ελέγχει συχνά εάν την έχει στην κατοχή του.
- Ο κάτοχος δεν πρέπει να χρησιμοποιεί τον αριθμό της κάρτας για συναλλαγές από απόσταση (τηλέφωνο, fax, διαδίκτυο) χωρίς να είναι απόλυτα σίγουρος για την ασφάλειά τους (εντεταλμένο όργανο ως παραλήπτης, συστήματα ασφαλείας ηλεκτρονικών συναλλαγών).
- Ο κάτοχος θα πρέπει άμεσα να αναφέρει την απώλεια ή την κλοπή της κάρτας του στην τράπεζα από την οποία εκδόθηκε, προς αποτροπή παράνομης χρήσης. Ενδείκνυται η καταχώρηση του αριθμού τηλεφώνου της αρμόδιας για την ακύρωση υπηρεσίας σε σημείο ανά πάσα στιγμή προσιτό.
Αποστηθίστε το PIN
Για τις συναλλαγές σε Αυτόματες Ταμειολογιστικές Μηχανές (ΑΤΜ) ο κ. Φώσκολος συστήνει στους συναλλασσόμενους:
- Να αποστηθίζουν τον προσωπικό του αριθμό αναγνώρισης (PIN) και μην τον σημειώνουν με οποιονδήποτε τρόπο σε μέσο που μπορεί να συνδυαστεί με την κάρτα.
- Προσοχή στη διάρκεια της συναλλαγής. Ο επόμενος πελάτης θα πρέπει να βρίσκεται σε απόσταση ασφαλείας ώστε να μην μπορεί να αντιληφθεί την πληκτρολόγηση του PIN.
- Μη γνωστοποιείτε το PIN σε πρόσωπα τα οποία επιδιώκουν να αποσπάσουν αυτή την πληροφορία, προφασιζόμενα να βοηθήσουν, με τον ισχυρισμό ότι είναι υπάλληλοι τραπεζών.
- Αν η κάρτα παρακρατηθεί από ΑΤΜ, ο κάτοχός της πρέπει να βεβαιωθεί επιτόπου γι’ αυτό και να επικοινωνήσει άμεσα με την τράπεζα. Ομοίως ο κάτοχος θα πρέπει να επικοινωνεί επιτόπου και να ενημερώνει την τράπεζα για κάθε απρόοπτο ή ύποπτο κατά τις συναλλαγές του με ΑΤΜ.
Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας θα πρέπει να γίνει άμεσα δήλωση στα τηλέφωνα που εμφανίζονται στις οθόνες των ΑΤΜ ή στον μηνιαίο λογαριασμό της κάρτας.
Τα μέσα πληρωμών πρώτα στη λίστα παραπόνων
Ο κ. Φώσκολος αναφερόμενος γενικότερα στα μέσα πληρωμών επισημαίνει ότι βρίσκονται ψηλά στον κατάλογο με τα παράπονα που δέχεται το γραφείο του μεσολαβητή τραπεζικών και επενδυτικών υπηρεσιών, καθώς αποτελούν το 33,07% του συνόλου. Πρώτα στον κατάλογο έρχονται τα παράπονα που αφορούν τα δάνεια με 47,82% ενώ ακολουθούν με 12,67% οι καταθέσεις, με 4,95% οι επενδυτικές υπηρεσίες και με 1,49% διάφορες άλλες υπηρεσίες.
Ο τραπεζικός μεσολαβητής υπενθυμίζει στους συναλλασσομένους ότι το 2009 για το 54,57% των διαφορών των συναλλασσομένων με τις τράπεζες που έφτασαν στο γραφείο του μεσολαβητή δικαιώθηκαν οι παραπονούμενοι, είτε με πλήρη ικανοποίηση του αιτήματος είτε συμβιβαστικά.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ διατηρεί σύνδεσμο με το Τραπεζιτικό Μεσολαβητή για περισσότερη ενημέρωση και για καταγγελίες στοτηλ.2821092666
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου