Ωραία όλα αυτά, αλλά... πού είναι η Coca Cola μου;
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ & ΑΛΛΑ?ME ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ...ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ?
26-02-2011
Γράφει ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΤΕΜ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗΣ*Αυτή η ψυχολογία του καταναλωτή?
Τόσο εύπλαστη?
Τόσο καθοδηγούμενη από τους κανόνες της αγοράς.
Και η λογική πόση δύναμη να έχει σε αυτήν τη μάχη;
Τι μερίδιο να κατέχει μεταξύ των υπολοίπων μνηστήρων στη μεθόδευση της ψυχολογίας αυτής;
Επειδή αυτή η δύσμοιρη λογική, αν είχε φωνή και τι δεν θα φώναζε?
Θα χτυπιόταν θυμωμένη που ένας τέτοιος τουριστικός προορισμός -όπως είναι η Κρήτη- δεν μπορεί να απορροφήσει τα άμεσα συνδεδεμένα με τον τουρισμό προϊόντα του.
Τα μαλλιά της θα τα τραβούσε, βλέποντας το πορτοκάλια μας στρωμένα κάτω στο έδαφος και τα ξένα πορτοκάλια, άνοστα μεν, γυαλισμένα δε, να κυριαρχούν στο -αν είναι δυνατόν- τοπικό μας εμπόριο και τουρισμό.
Θα γονάτιζε αδύναμη, βλέποντας τους χυμούς ή τα αναψυκτικά του τόπου μας να μην επικρατούν ούτε εντός έδρας? Ούτε στο ποδόσφαιρο δεν γίνονται αυτά?
Οσο και να προσπαθεί, εξουθενωμένη πια, δεν μπορεί να διακρίνει κυριαρχία στο? ασυναγώνιστο ελαιόλαδο. Γνωρίζει για την πασίγνωστη(;) κρητική διατροφή, μα δεν τη διακρίνει κάπου? Της έχουν πει και για την κρητική φιλοξενία και την παράδοση ως «κλειδί» για τον τουρισμό, μα κλειδί χωρίς κλειδαριά είναι άχρηστο?
Ε... τι να κάνει κι αυτή η δύσμοιρη λογική?
Χάνει πλέον την ψυχραιμία της πολύ εύκολα?
Και πώς να μην τη χάσει, όταν το σουβενίρ που αγοράζει ο τουρίστας από τον τόπο μας είναι? κινέζικο.
Ναι?
Κινέζικο σουβενίρ για να του θυμίζει την Κρήτη?
Καλά τα είπε ο συντοπίτης μας ο κ. Γιώργος προ καιρού...
Και γράφω «σουβενίρ» και όχι «αναμνηστικό» με άγχος μην και δεν καταλαβαινόμαστε?
Ομως ο Θεός μας βοηθάει. Είμαι σίγουρος πως είναι με το μέρος μας.
Μας δίδει εδάφη εύφορα.
Μας δίδει τοπία έμορφα.
Μας δίδει κλίμα εύκρατο.
Μας δίδει θάλασσα, βουνό.
Μας δίδει ψυχοσύνθεση «έξω καρδιά».
Τι άλλο να δώσει κι αυτός;
Να δεις πως, αν κάνει μια αμαρτία κάποτε, θα είναι επειδή έχασε την ψυχραιμία του με μας...
Πώς, λοιπόν, να την προστατεύσουμε αυτήν τη λογική, ώστε να πάρει το μερίδιο που της αρμόζει στη μάχη της αγοράς;
Πώς να κατανοήσουμε το τεράστιο όφελος που δημιουργείται, αν καταναλώνουμε (άρα προστατεύουμε) τα δικά μας, κρητικά προϊόντα, τις δικές μας κρητικές υπηρεσίες;
Μπορούμε, λοιπόν, εμείς να κινηθούμε πριν χάσει την ψυχραιμία του ο... Θιός;
Ισως?
Ισως λέω, αν χρησιμοποιούσαμε τα ίδια όπλα που χρησιμοποιούν οι αντίπαλοι της λογικής και να στοχεύσουμε κατευθείαν στην ψυχολογία του καταναλωτή.
Ας περιμένουμε την αποδοτικότητα μιας νέας προσπάθειας που ξεκινά από τον Δήμο Χανίων με συντονιστή τον κ. Αμπαδιωτάκη με τίτλο «Ντύνομαι, τρώω, κάνω τουρισμό ελληνικά - τοπικά».
Μέχρι τότε μπορούμε όλοι μαζί, χωρίς δέσμευση, να χρησιμοποιούμε ελεύθερα τον τίτλο του σημερινού μας άρθρου?
*οικονομολόγος Πανεπιστημίου Μακεδονίας
E-mail: fotakado@otenet.gr
Πηγή:Xανιώτικα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου