Η "ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ"
ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΩΝ ΑΔΙΚΟΧΑΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΟΛΕΝΤΑ όπως αυτή φιλοξενείται στην εφημερίδα των Χανίων "Ο Αγώνας της Κρήτης"
ΠΡΟΣ
1) ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
2) ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
3) ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
4) ΠΡΟΕΔΡΟ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ
Κα ΡΕΝΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
5) ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ
Κο ΙΩΑΝΝΗ ΤΕΝΤΕ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1) ΕΦΕΤΕΙΑ
2) ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΑ
3) ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ ΕΦΕΤΩΝ
4) ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ
H βελτίωση της οδικής Ασφάλειας είναι ζωτικής σημασίας για την κοινωνία και αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τα Ηνωμένα Έθνη. Η ανάγκη ανάληψης δράσης για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας έχει αναγνωρισθεί από αρκετά ψηφίσματά της Γενικής Συνέλευσης του Ο.Η.Ε. και πιο πρόσφατα από το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ψήφισμα 64/255 της 2ας Μαρτίου 2010 που διακήρυξε την περίοδο 2011-2020 ως Δεκαετία Δράσης του Ο.Η.Ε. για την οδική Ασφάλεια. Στόχος η μείωση των θανάτων από τροχαία σε όλο τον κόσμο με αύξηση δράσεων σε Τοπικό, Περιφερειακό, Εθνικό και Παγκόσμιο επίπεδο.
Η Ελλάδα μας δυστυχώς βρίσκεται στην 4η υψηλότερη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση με 139 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 78 νεκροί, και τα Χανιά είναι ο πρώτος Νομός Πανελλαδικά σε τροχαίους θανάτους με αριθμό Νεκρών το 2011 που έφθασε τους 71.
Είναι σαφές ότι η Αστυνόμευση και η ενίσχυση των Μέσων Επιτήρησης μόνο, δεν επαρκούν, η οδική ασφάλεια είναι ευθύνη πρωτίστως της πολιτείας και του καθενός από εμάς.
Είναι αναγκαίο πλέον αν όχι επιβεβλημένο να επανεξετάσουμε σοβαρά την ισχύουσα Νομοθεσία η οποία ως έχει σίγουρα δεν αποτρέπει καθόλου τα τροχαία εγκλήματα και δεν συμβάλλει στην μείωση του αριθμού των θυμάτων στον βωμό της ασφάλτου.
Είναι αναγκαίο πλέον γνωρίζοντας τον πόνο και την δυστυχία που έπονται ενός τροχαίου θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού να οδηγούμε πλέον υπεύθυνα και προσεκτικά τηρώντας τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς.
Είναι αναγκαίο πλέον η πολιτεία να αντικρύσει κατάμουτρα το πρόβλημα και αναγνωρίζοντας τις παραβλέψεις και τα λάθη της να διορθώσει αβλεψίες λάθη και παραλείψεις ετών ώστε επιτέλους να μας δώσει την ευκαιρία να χρησιμοποιούμε οδικό δίκτυο σύγχρονο και ασφαλές για το οποίο θα υπάρχουν μελέτες καθέτου και οριζοντίου σημάνσεως, αρχεία χαρτογράφησης υφιστάμενου δικτύου απαλλοτριωμένων περιοχών που δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ από το κοινωνικό σύνολο καθώς και απολύτως αναγκαίων εκτάσεων των προς απαλλοτρίωση.
Στα Χανιά μας, υπάρχουν αρκετές οικογένειες που έχουν χάσει τους ανθρώπους τους σε τροχαίους θανάτους οι οποίοι και έχουν εισπράξει με περίσσευμα λύπης, θλίψης και απογοήτευσης την γενική αδιαφορία αν όχι απάθεια του Κρατικού Μηχανισμού.
Όλοι εμείς εδώ στα Χανιά καταφέραμε να κατασκευάσουμε το Μοναδικό Παγκοσμίως Πάρκο τροχαίων δυστυχημάτων «Χρήστου Πολέντα» το οποίο είναι αφιερωμένο στη μνήμη των θυμάτων των τροχαίων θανάτων και το οποίο τίμησαν μέχρι τώρα ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, ο Ο.Η.Ε. με απόφαση του οποίου εγκρίθηκε η κατασκευή και τοποθέτηση Μνημείου του Ο.Η.Ε. «Δέντρο των Εθνών του Ο.Η.Ε.», εντός του Πάρκου και αναγνωρίσθηκε ως το Μοναδικού Παγκοσμίως Πάρκο τροχαίων δυστυχημάτων.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών υπό την αιγίδα του Ο.Η.Ε. τέλεσε την 26-8-2012 διαχριστιανική ενορθόδοξη τελετή και ο Γ.Γ. αυτού απεκάλυψε μήνυμά του για την οδική ασφάλεια, χαραγμένο σε μαρμάρινη πλάκα .
Η Βουλή των Ελλήνων, Πρωθυπουργοί της Ελλάδος κ.κ.Κ. Καραμανλής και Γ. Παπανδρέου, Υπουργοί Ελληνικών Κυβερνήσεων Αυτοδιοικητικοί Φορείς και αρκετές χιλιάδες ξένων και Ελλήνων επισκεπτών τίμησαν το Πάρκο «ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΕΝΤΑΣ» με την εντός αυτού πετρόκτιστη εκκλησία του Αγίου Χριστοφόρου.
Όλοι εμείς που έχουμε θρηνήσει τους ανθρώπους μας δεν δεχόμεθα να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι οι τροχαίοι θάνατοι είναι φυσικό αποτέλεσμα της ανάγκης που έχει η κοινωνία μας για την κινητικότητα.
Τα τροχαία είναι ξαφνικά και βίαια περιστατικά τα οποία ρημάζουν τις οικογένειες για δεκαετίες και πολλές φορές μόνιμα.
Είναι λοιπόν επιτέλους δίκαιο και ηθικό να σεβαστούμε τα συναισθήματα και τις απόψεις όλων όσων έχουν υποφέρει εξ΄ αιτίας τροχαίων.
Τη λέξη «ατύχημα» ας την κρατήσουμε για το γάλα που χύθηκε και όχι για την περιγραφή της κυρίας αιτίας θανάτου και αναπηρίας από τροχαίο έγκλημα.
Γιατί άραγε θεωρείται «ατύχημα» όταν κάποιος σκοτωθεί ή τραυματιστεί σοβαρά στους δρόμους από κάποιον που αποφάσισε να περιφρονήσει τους Νόμους.
Γιατί άραγε να χρησιμοποιούνται όροι όπως θάνατος εξ΄ αμελείας ( άρθρο 302 Π.Κ.) για να μην τιμωρηθεί ο δράστης ποτέ και για να μην νοιώσει ποτέ τις συνέπειες ενός εγκλήματος που εν γνώσει του έπραξε.
Γιατί άραγε αν και έχουμε θρηνήσει χιλιάδες θύματα στο βωμό της ασφάλτου δεν προσπαθούμε με εφαρμογή αυστηρής Νομοθεσίας που ήδη υπάρχει (άρθρο308,308Α,309,310,311 & 290 του Π.Κ.) καθώς και των άρθρων 9,32,46,53,82,και 84 του Ν. 2696/96(Κ.Ο.Κ.) να στείλουμε το μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι στο εξής ο Υπαίτιος Τροχαίου Εγκλήματος ή βαρύτατου τραυματισμού δεν θα πίνει ελεύθερος καφέ την επομένη του εγκλήματός του.
Γιατί άραγε δεν εφαρμόζουμε την ισχύουσα Νομοθεσία Άρθρο 9 στον Ν.2696/96 ώστε τουλάχιστον ο υπότροπος τροχαίου εγκλήματος να μην οδηγήσει ξανά αυτοκίνητο.
Γιατί άραγε ψηφίστηκε και ισχύει ΑΚΟΜΑ ο Νόμος 3940/2010 που εντάσσει πλέον την παράβαση του Άρθρου 42 του Ν. 2699/99 « περί χρήσεως οινοπνευματωδών, τοξικών ή άλλων φαρμάκων» στην κατηγορία πταισμάτων με το αιτιολογικό ότι « Δεν εμφανίζει εγκληματικό άδικο η επιλογή των χρηστών και οδηγών να είναι χρήστες όλων αυτών.
Εμείς εδώ στη χώρα μας χρόνια τώρα χαρακτηρίζουμε με άνεση το τροχαίο έγκλημα ως εξ΄ αμελείας «Ατύχημα» και το αντιμετωπίζουμε ένα απλό Ατύχημα και ο κάθε οδηγός που εν γνώσει του περιφρόνησε τους Νόμους και την ανθρώπινη Ζωή μπορεί να ξαναπράξει και πάλι την αυτή εγκληματική του συμπεριφορά όποτε θέλει χωρίς να έχει αναστολές διότι απλά εφαρμόζοντας την ισχύουσα Νομοθεσία το επόμενο απόγευμα θα είναι ελεύθερος.
Παραθέτουμε τα παρακάτω σχετικά με τη λέξη «ΑΤΥΧΗΜΑ» που όλοι εμείς έχουμε την άνεση να χρησιμοποιούμε για κάθε τροχαίο.
- Πριν από 2000 χρόνια ο Αριστοτέλης προειδοποίησε ότι « δεν υπάρχει Επιστήμη του Ατυχήματος»
- Το 2001 ο Βρετανικός Ιατρικός Σύλλογος κατάργησε τη χρήση της λέξης «Ατύχημα» προς αποφυγήν της συνυποδούλωσης του απροσδόκητου αφού «οι περισσότεροι τραυματισμοί από τροχαία και τα επακόλουθά τους είναι προβλέψιμοι και μπορούν να προβλεφθούν.
- Το λεξικό της όξφορντ ορίζει τη λέξη Ατύχημα σαν ένα συμβάν χωρίς προφανή αιτία ή που είναι απροσδόκητο η χρήση της. Στο θέμα των θανάτων ανθρώπων σε τροχαία είναι εντελώς Ακατάλληλη.
- H λέξη «Ατύχημα» είναι μια λέξη που υπονομεύει σοβαρά τη δουλειά όλων εκείνων που προσπαθούν να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια των δρόμων.
- Η λέξη Ατύχημα θα πρέπει να αντικατασταθεί από άλλες λέξεις όπως σύγκρουση-θάνατος στην άσφαλτο, έγκλημα στην άσφαλτο, θανατηφόρο δυστύχημα, σε όλα τα επίσημα έγγραφα και τις σχετικές δηλώσεις.
- Το πρώτο βήμα για να αλλάξει η ανθρώπινη συμπεριφορά και να έχουμε πραγματική μείωση τροχαίων θανάτων ή αναπηριών είναι να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε σε όρους ατυχημάτων και να μιλάμε για τροχαία εγκλήματα.
Δεν είναι δυνατόν να αντιληφθείτε πόσο αναστατωνόμαστε και πόσο θλιμμένοι αισθανόμαστε όταν στις δικαστικές αίθουσες χρησιμοποιούν για την περίπτωσή τροχαίων θανάτων τη λέξη ατύχημα. Είναι σαν να χρησιμοποιείται σκόπιμα αυτή η λέξη για να επιτείνει την απόγνωση των οικογενειών που έχασαν τον άνθρωπό τους από εγκληματικές ενέργειες χρήστη των δρόμων.
Η ορολογία είναι σημαντική, όχι μόνο από σεβασμό για τα συναισθήματα των άλλων που έχουν πληγεί αλλά πρέπει να είναι εκ των προτέρων καθορισμένη για να διασφαλίζει ότι δίνεται σωστή προτεραιότητα στη μείωση του κινδύνου των τροχαίων εγκλημάτων και ότι υπάρχει η σωστή ανταπόκριση στην απώλεια ανθρώπινης ζωής και στην ποιότητά της.
Το πρώτο βήμα για να αλλάξει η ανθρώπινη συμπεριφορά και να πετύχουμε επιτέλους μείωση τροχαίων εγκλημάτων είναι να σταματήσουμε να σκεπτόμαστε σε όρους ατυχημάτων και να μιλάμε ΜΟΝΟ για συγκρούσεις οχημάτων, τροχαίους θανάτους και τροχαία εγκλήματα .
Η έρευνα που διεξήχθη για να αποκαλυφθούν τα αίτια του τροχαίου στο οποίο σκοτώθηκε η πριγκίπισσα Νταϊάνα η οποία κόστισε πολλά εκατομμύρια λίρες κατέληξε ότι ήταν ένα «απλό ατύχημα»,ενώ περιέργως, συγχρόνως επιβεβαίωνε την εμπλοκή ενός οδηγού που είχε πιει υπερβολικά και είχε υπερβεί κατά πολύ τα όρια ταχύτητας. Ίσως να μην ήταν φόνος εκ προμελέτης αλλά το τροχαίο προκλήθηκε από εγκληματική συμπεριφορά και σίγουρα δεν ήταν ατύχημα. Ακριβώς για αυτό το λόγο τώρα εξετάζεται εκ νέου ο θάνατος της πριγκίπισσας και διερευνάται από δικαστήριο ενώπιον ενόρκων.
Μετά τα παραπάνω με κάθε σεβασμό που έχουμε στην Ελληνική Δικαιοσύνη και στα Νομοθετικά Θεσμικά Όργανα υποβάλλουμε την πρόταση όπως τα Τροχαία Εγκλήματα, και οι τροχαίοι εν γένει θάνατοι να πάψουν να αντιμετωπίζονται ως Ατυχήματα τόσο από την Ελληνικά Αστυνομία όσο και από την τακτική Δικαιοσύνη, διότι αυτός ο χαρακτηρισμός και η αντιμετώπιση ενός τροχαίου θανάτου ως ατύχημα δεν βοηθά στην μείωση του αριθμού των τροχαίων θανάτων
Προς τεκμηρίωση των παραπάνω και προκειμένου να σας μεταφέρουμε τη γνώμη του απλού Έλληνα πολίτη σας παραθέτουμε απόσπασμα δημοσιεύματος από το Διαδύκτιο. «Ανέβα σε μια μηχανή χωρίς δίπλωμα, ασφάλεια και άδεια, γκάζωσε την και μην τρως το παραμύθι ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, πέρνα με κόκκινο και κτύπα ένα ποδηλάτη, γκάζωσε για να φύγεις, μην είσαι μ……., πέρνα ξανά με κόκκινο και στείλε στο Νοσοκομείο μια μητέρα με τα δύο δίδυμά της, πέρασε την μηχανή και κάντηνε.
Μην κωλώνεις υπάρχει Δικαιοσύνη. Το επόμενο απόγευμα θα είσαι ελεύθερος. Δεν είχες δίπλωμα για να στο επιστρέψουν, αλλά δεν χρειάζεσαι δίπλωμα για να το ξανακάνεις».
Την αξιολόγηση της ως άνω πρότασής μας θέτουμε στην κρίση σας.
Ας έχουμε όλοι μας ήσυχη τη συνείδηση μας ότι κάναμε ότι μπορούσαμε για να μειώσουμε τους ΑΔΙΚΟΥΣ θανάτους-εγκλήματα στους δρόμους.
ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΩΝ ΑΔΙΚΟΧΑΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΟΛΕΝΤΑ όπως αυτή φιλοξενείται στην εφημερίδα των Χανίων "Ο Αγώνας της Κρήτης"
ΠΡΟΣ
1) ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
2) ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
3) ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
4) ΠΡΟΕΔΡΟ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ
Κα ΡΕΝΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
5) ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ
Κο ΙΩΑΝΝΗ ΤΕΝΤΕ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1) ΕΦΕΤΕΙΑ
2) ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΑ
3) ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ ΕΦΕΤΩΝ
4) ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΙΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ
H βελτίωση της οδικής Ασφάλειας είναι ζωτικής σημασίας για την κοινωνία και αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τα Ηνωμένα Έθνη. Η ανάγκη ανάληψης δράσης για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας έχει αναγνωρισθεί από αρκετά ψηφίσματά της Γενικής Συνέλευσης του Ο.Η.Ε. και πιο πρόσφατα από το ΙΣΤΟΡΙΚΟ ψήφισμα 64/255 της 2ας Μαρτίου 2010 που διακήρυξε την περίοδο 2011-2020 ως Δεκαετία Δράσης του Ο.Η.Ε. για την οδική Ασφάλεια. Στόχος η μείωση των θανάτων από τροχαία σε όλο τον κόσμο με αύξηση δράσεων σε Τοπικό, Περιφερειακό, Εθνικό και Παγκόσμιο επίπεδο.
Η Ελλάδα μας δυστυχώς βρίσκεται στην 4η υψηλότερη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση με 139 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 78 νεκροί, και τα Χανιά είναι ο πρώτος Νομός Πανελλαδικά σε τροχαίους θανάτους με αριθμό Νεκρών το 2011 που έφθασε τους 71.
Είναι σαφές ότι η Αστυνόμευση και η ενίσχυση των Μέσων Επιτήρησης μόνο, δεν επαρκούν, η οδική ασφάλεια είναι ευθύνη πρωτίστως της πολιτείας και του καθενός από εμάς.
Είναι αναγκαίο πλέον αν όχι επιβεβλημένο να επανεξετάσουμε σοβαρά την ισχύουσα Νομοθεσία η οποία ως έχει σίγουρα δεν αποτρέπει καθόλου τα τροχαία εγκλήματα και δεν συμβάλλει στην μείωση του αριθμού των θυμάτων στον βωμό της ασφάλτου.
Είναι αναγκαίο πλέον γνωρίζοντας τον πόνο και την δυστυχία που έπονται ενός τροχαίου θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού να οδηγούμε πλέον υπεύθυνα και προσεκτικά τηρώντας τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς.
Είναι αναγκαίο πλέον η πολιτεία να αντικρύσει κατάμουτρα το πρόβλημα και αναγνωρίζοντας τις παραβλέψεις και τα λάθη της να διορθώσει αβλεψίες λάθη και παραλείψεις ετών ώστε επιτέλους να μας δώσει την ευκαιρία να χρησιμοποιούμε οδικό δίκτυο σύγχρονο και ασφαλές για το οποίο θα υπάρχουν μελέτες καθέτου και οριζοντίου σημάνσεως, αρχεία χαρτογράφησης υφιστάμενου δικτύου απαλλοτριωμένων περιοχών που δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ από το κοινωνικό σύνολο καθώς και απολύτως αναγκαίων εκτάσεων των προς απαλλοτρίωση.
Στα Χανιά μας, υπάρχουν αρκετές οικογένειες που έχουν χάσει τους ανθρώπους τους σε τροχαίους θανάτους οι οποίοι και έχουν εισπράξει με περίσσευμα λύπης, θλίψης και απογοήτευσης την γενική αδιαφορία αν όχι απάθεια του Κρατικού Μηχανισμού.
Όλοι εμείς εδώ στα Χανιά καταφέραμε να κατασκευάσουμε το Μοναδικό Παγκοσμίως Πάρκο τροχαίων δυστυχημάτων «Χρήστου Πολέντα» το οποίο είναι αφιερωμένο στη μνήμη των θυμάτων των τροχαίων θανάτων και το οποίο τίμησαν μέχρι τώρα ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, ο Ο.Η.Ε. με απόφαση του οποίου εγκρίθηκε η κατασκευή και τοποθέτηση Μνημείου του Ο.Η.Ε. «Δέντρο των Εθνών του Ο.Η.Ε.», εντός του Πάρκου και αναγνωρίσθηκε ως το Μοναδικού Παγκοσμίως Πάρκο τροχαίων δυστυχημάτων.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών υπό την αιγίδα του Ο.Η.Ε. τέλεσε την 26-8-2012 διαχριστιανική ενορθόδοξη τελετή και ο Γ.Γ. αυτού απεκάλυψε μήνυμά του για την οδική ασφάλεια, χαραγμένο σε μαρμάρινη πλάκα .
Η Βουλή των Ελλήνων, Πρωθυπουργοί της Ελλάδος κ.κ.Κ. Καραμανλής και Γ. Παπανδρέου, Υπουργοί Ελληνικών Κυβερνήσεων Αυτοδιοικητικοί Φορείς και αρκετές χιλιάδες ξένων και Ελλήνων επισκεπτών τίμησαν το Πάρκο «ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΕΝΤΑΣ» με την εντός αυτού πετρόκτιστη εκκλησία του Αγίου Χριστοφόρου.
Όλοι εμείς που έχουμε θρηνήσει τους ανθρώπους μας δεν δεχόμεθα να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι οι τροχαίοι θάνατοι είναι φυσικό αποτέλεσμα της ανάγκης που έχει η κοινωνία μας για την κινητικότητα.
Τα τροχαία είναι ξαφνικά και βίαια περιστατικά τα οποία ρημάζουν τις οικογένειες για δεκαετίες και πολλές φορές μόνιμα.
Είναι λοιπόν επιτέλους δίκαιο και ηθικό να σεβαστούμε τα συναισθήματα και τις απόψεις όλων όσων έχουν υποφέρει εξ΄ αιτίας τροχαίων.
Τη λέξη «ατύχημα» ας την κρατήσουμε για το γάλα που χύθηκε και όχι για την περιγραφή της κυρίας αιτίας θανάτου και αναπηρίας από τροχαίο έγκλημα.
Γιατί άραγε θεωρείται «ατύχημα» όταν κάποιος σκοτωθεί ή τραυματιστεί σοβαρά στους δρόμους από κάποιον που αποφάσισε να περιφρονήσει τους Νόμους.
Γιατί άραγε να χρησιμοποιούνται όροι όπως θάνατος εξ΄ αμελείας ( άρθρο 302 Π.Κ.) για να μην τιμωρηθεί ο δράστης ποτέ και για να μην νοιώσει ποτέ τις συνέπειες ενός εγκλήματος που εν γνώσει του έπραξε.
Γιατί άραγε αν και έχουμε θρηνήσει χιλιάδες θύματα στο βωμό της ασφάλτου δεν προσπαθούμε με εφαρμογή αυστηρής Νομοθεσίας που ήδη υπάρχει (άρθρο308,308Α,309,310,311 & 290 του Π.Κ.) καθώς και των άρθρων 9,32,46,53,82,και 84 του Ν. 2696/96(Κ.Ο.Κ.) να στείλουμε το μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι στο εξής ο Υπαίτιος Τροχαίου Εγκλήματος ή βαρύτατου τραυματισμού δεν θα πίνει ελεύθερος καφέ την επομένη του εγκλήματός του.
Γιατί άραγε δεν εφαρμόζουμε την ισχύουσα Νομοθεσία Άρθρο 9 στον Ν.2696/96 ώστε τουλάχιστον ο υπότροπος τροχαίου εγκλήματος να μην οδηγήσει ξανά αυτοκίνητο.
Γιατί άραγε ψηφίστηκε και ισχύει ΑΚΟΜΑ ο Νόμος 3940/2010 που εντάσσει πλέον την παράβαση του Άρθρου 42 του Ν. 2699/99 « περί χρήσεως οινοπνευματωδών, τοξικών ή άλλων φαρμάκων» στην κατηγορία πταισμάτων με το αιτιολογικό ότι « Δεν εμφανίζει εγκληματικό άδικο η επιλογή των χρηστών και οδηγών να είναι χρήστες όλων αυτών.
Εμείς εδώ στη χώρα μας χρόνια τώρα χαρακτηρίζουμε με άνεση το τροχαίο έγκλημα ως εξ΄ αμελείας «Ατύχημα» και το αντιμετωπίζουμε ένα απλό Ατύχημα και ο κάθε οδηγός που εν γνώσει του περιφρόνησε τους Νόμους και την ανθρώπινη Ζωή μπορεί να ξαναπράξει και πάλι την αυτή εγκληματική του συμπεριφορά όποτε θέλει χωρίς να έχει αναστολές διότι απλά εφαρμόζοντας την ισχύουσα Νομοθεσία το επόμενο απόγευμα θα είναι ελεύθερος.
Παραθέτουμε τα παρακάτω σχετικά με τη λέξη «ΑΤΥΧΗΜΑ» που όλοι εμείς έχουμε την άνεση να χρησιμοποιούμε για κάθε τροχαίο.
- Πριν από 2000 χρόνια ο Αριστοτέλης προειδοποίησε ότι « δεν υπάρχει Επιστήμη του Ατυχήματος»
- Το 2001 ο Βρετανικός Ιατρικός Σύλλογος κατάργησε τη χρήση της λέξης «Ατύχημα» προς αποφυγήν της συνυποδούλωσης του απροσδόκητου αφού «οι περισσότεροι τραυματισμοί από τροχαία και τα επακόλουθά τους είναι προβλέψιμοι και μπορούν να προβλεφθούν.
- Το λεξικό της όξφορντ ορίζει τη λέξη Ατύχημα σαν ένα συμβάν χωρίς προφανή αιτία ή που είναι απροσδόκητο η χρήση της. Στο θέμα των θανάτων ανθρώπων σε τροχαία είναι εντελώς Ακατάλληλη.
- H λέξη «Ατύχημα» είναι μια λέξη που υπονομεύει σοβαρά τη δουλειά όλων εκείνων που προσπαθούν να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια των δρόμων.
- Η λέξη Ατύχημα θα πρέπει να αντικατασταθεί από άλλες λέξεις όπως σύγκρουση-θάνατος στην άσφαλτο, έγκλημα στην άσφαλτο, θανατηφόρο δυστύχημα, σε όλα τα επίσημα έγγραφα και τις σχετικές δηλώσεις.
- Το πρώτο βήμα για να αλλάξει η ανθρώπινη συμπεριφορά και να έχουμε πραγματική μείωση τροχαίων θανάτων ή αναπηριών είναι να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε σε όρους ατυχημάτων και να μιλάμε για τροχαία εγκλήματα.
Δεν είναι δυνατόν να αντιληφθείτε πόσο αναστατωνόμαστε και πόσο θλιμμένοι αισθανόμαστε όταν στις δικαστικές αίθουσες χρησιμοποιούν για την περίπτωσή τροχαίων θανάτων τη λέξη ατύχημα. Είναι σαν να χρησιμοποιείται σκόπιμα αυτή η λέξη για να επιτείνει την απόγνωση των οικογενειών που έχασαν τον άνθρωπό τους από εγκληματικές ενέργειες χρήστη των δρόμων.
Η ορολογία είναι σημαντική, όχι μόνο από σεβασμό για τα συναισθήματα των άλλων που έχουν πληγεί αλλά πρέπει να είναι εκ των προτέρων καθορισμένη για να διασφαλίζει ότι δίνεται σωστή προτεραιότητα στη μείωση του κινδύνου των τροχαίων εγκλημάτων και ότι υπάρχει η σωστή ανταπόκριση στην απώλεια ανθρώπινης ζωής και στην ποιότητά της.
Το πρώτο βήμα για να αλλάξει η ανθρώπινη συμπεριφορά και να πετύχουμε επιτέλους μείωση τροχαίων εγκλημάτων είναι να σταματήσουμε να σκεπτόμαστε σε όρους ατυχημάτων και να μιλάμε ΜΟΝΟ για συγκρούσεις οχημάτων, τροχαίους θανάτους και τροχαία εγκλήματα .
Η έρευνα που διεξήχθη για να αποκαλυφθούν τα αίτια του τροχαίου στο οποίο σκοτώθηκε η πριγκίπισσα Νταϊάνα η οποία κόστισε πολλά εκατομμύρια λίρες κατέληξε ότι ήταν ένα «απλό ατύχημα»,ενώ περιέργως, συγχρόνως επιβεβαίωνε την εμπλοκή ενός οδηγού που είχε πιει υπερβολικά και είχε υπερβεί κατά πολύ τα όρια ταχύτητας. Ίσως να μην ήταν φόνος εκ προμελέτης αλλά το τροχαίο προκλήθηκε από εγκληματική συμπεριφορά και σίγουρα δεν ήταν ατύχημα. Ακριβώς για αυτό το λόγο τώρα εξετάζεται εκ νέου ο θάνατος της πριγκίπισσας και διερευνάται από δικαστήριο ενώπιον ενόρκων.
Μετά τα παραπάνω με κάθε σεβασμό που έχουμε στην Ελληνική Δικαιοσύνη και στα Νομοθετικά Θεσμικά Όργανα υποβάλλουμε την πρόταση όπως τα Τροχαία Εγκλήματα, και οι τροχαίοι εν γένει θάνατοι να πάψουν να αντιμετωπίζονται ως Ατυχήματα τόσο από την Ελληνικά Αστυνομία όσο και από την τακτική Δικαιοσύνη, διότι αυτός ο χαρακτηρισμός και η αντιμετώπιση ενός τροχαίου θανάτου ως ατύχημα δεν βοηθά στην μείωση του αριθμού των τροχαίων θανάτων
Προς τεκμηρίωση των παραπάνω και προκειμένου να σας μεταφέρουμε τη γνώμη του απλού Έλληνα πολίτη σας παραθέτουμε απόσπασμα δημοσιεύματος από το Διαδύκτιο. «Ανέβα σε μια μηχανή χωρίς δίπλωμα, ασφάλεια και άδεια, γκάζωσε την και μην τρως το παραμύθι ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, πέρνα με κόκκινο και κτύπα ένα ποδηλάτη, γκάζωσε για να φύγεις, μην είσαι μ……., πέρνα ξανά με κόκκινο και στείλε στο Νοσοκομείο μια μητέρα με τα δύο δίδυμά της, πέρασε την μηχανή και κάντηνε.
Μην κωλώνεις υπάρχει Δικαιοσύνη. Το επόμενο απόγευμα θα είσαι ελεύθερος. Δεν είχες δίπλωμα για να στο επιστρέψουν, αλλά δεν χρειάζεσαι δίπλωμα για να το ξανακάνεις».
Την αξιολόγηση της ως άνω πρότασής μας θέτουμε στην κρίση σας.
Ας έχουμε όλοι μας ήσυχη τη συνείδηση μας ότι κάναμε ότι μπορούσαμε για να μειώσουμε τους ΑΔΙΚΟΥΣ θανάτους-εγκλήματα στους δρόμους.
Μετά Τιμής
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΟΛΕΝΤΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου