Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΕΛΑΚΗ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΟΝ ΤΕΑΜ FM ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
Τα παραπάνω επεσήμανε μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΤΕΑΜ FM η πρόεδρος
της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης κα Ιωάννα Μελάκη,
υπογραμμίζοντας πως η Ένωση βρίσκεται διαχρονικά κοντά στους πολίτες
στηρίζοντάς τους έμπρακτα σε κάθε τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται.Τα τελευταία πάντως χρόνια το κύριο πεδίο δράσης της Ένωσης αφορά τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και την στήριξη των πολιτών στην προσπάθειας ένταξής τους στο Νόμο Κατσέλη ή τον εξωδικαστικό μηχανισμό, αφού τα αιτήματα είναι συνεχώς αυξανόμενα. Ωστόσο, η Ένωση δραστηριοποιείται σε κάθε τομέα που χρειάζεται και σχετίζεται με την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών.
Όπως εξηγεί η κα Μελάκη, αναφερόμενη στις δράσεις της Ένωσης: «Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών είναι ένα όπλο για να βρει το δίκιο του ο κάθε πολίτης σε οποιονδήποτε τομέα, οτιδήποτε έχει σχέση με την αγορά. Για τα θέματα αυτά η Ένωση πρέπει να ενδιαφερθεί και να τον προστατεύσει, αυτόν και τα δικαιώματά του».
Ταυτόχρονα, όπως πρόσθεσε η ίδια, άλλα πεδία δραστηριότητας της Ένωσης είναι το περιβάλλον μέσα από την ομάδα πολιτικής προστασίας που έχει συσταθεί, τα ενοίκια, η αγορά, η ασφάλεια των προϊόντων, η ποιότητα αλλά και οι τιμές τους καθώς και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με την κατανάλωση. Αυτό το διάστημα ένα ζήτημα που απασχολεί την Ένωση είναι και αυτό του πετρελαίου θέρμανσης, αφού η τιμή φαίνεται να ξεπερνά δημιουργώντας ερωτήματα κατά πόσο οι καταναλωτές θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν προκειμένου να προμηθευτούν πετρέλαιο αυτό το χειμώνα. Στο σκέλος αυτό ο ρόλος της Ένωσης είναι ενημερωτικός, ενώ προχωρά και σε παρεμβάσεις για την διασφάλιση των δικαιωμάτων που έχουν οι καταναλωτές.
ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ
Η κα Μελάκη πρόσθεσε πως στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης ένα μεγάλο πεδίο των δράσεων της Ένωσης αφορά τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και ζητήματα που σχετίζονται με οφειλές σε δάνεια, εφορία, ταμεία κ.ά. «Η Ένωση συμβάλλει είτε με τη στήριξη για ένταξη στο Νόμο Κατσέλη ή εξωδικαστικά, διότι πολλοί πολίτες οι οποίοι έχουν εμπορική ιδιότητα δεν μπορούν να ενταχθούν στο Νόμο Κατσέλη, ο οποίος πλέον έχει σφίξει αισθητά και μπαίνουν μόνο ελάχιστοι πολίτες».
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερα απασχολεί η λήξη της ισχύος του Νόμου Κατσέλη στα τέλη του έτους και όπως πρόσθεσε η κα Μελάκη: «Ο Νόμος Κατσέλη λήγει τέλος του χρόνου. Εμείς σαν Ένωση έχουμε κάνει τις κινήσεις και τις παρεμβάσεις που πρέπει έγκαιρα και ζητούμε παράταση το λιγότερο ένα έτος. Βεβαίως απέναντί μας έχουμε οικονομικό καθεστώς που είναι δυσανάλογο με εμάς. Θα έπρεπε να είναι πιο μαζική και δυναμική η συμμετοχή όλων των πολιτών στο σκέλος που αφορά την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας».
«Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΒΑΛΛΕΤΑΙ»
«Ο καταναλωτής είναι ο τρίτος πυλώνας της αγοράς, έχουμε τους εμπόρους, τους παραγωγούς αλλά αν δεν υπάρχουν καταναλωτές δεν υπάρχει αγορά» επεσήμανε η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Κρήτης τονίζοντας πως στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης οι καταναλωτές βάλλονται συνεχώς τόσο εξαιτίας των αυξημένων οικονομικών υποχρεώσεων που έχουν, όσο και της διαρκούς μείωσης στις αποδοχές τους.
Στο μεταξύ η ίδια δεν παρέλειψε να ξεκαθαρίσει πως ως Ένωση Καταναλωτών: «Στηρίζουμε τον αδύναμο πολίτη και όχι τον πονηρό γιατί σε εμάς ο δρόμος είναι αυτός του δίκιου και της νομιμότητας».
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Η οικονομική κρίση, εκτός από ανέχεια και φτώχεια, έχει και σημαντικές κοινωνικές προεκτάσεις, εξηγεί η κα Μελάκη. Και αυτό αποτυπώνεται, όπως τόνισε, καθημερινά στα πρόσωπα των ανθρώπων που αναζητούν λύση στα προβλήματά τους και απευθύνονται στην Ένωση Καταναλωτών. «Η Ένωση προσφέρει όχι μόνο τη νομική διευθέτηση του θέματος των πολιτών αλλά και ηθική στήριξη καθημερινά. Το έργο μας είναι και εμψυχωτικό, διότι εδώ φτάνουν πολίτες που έχουν ανάγκη να στηριχθούν και ψυχολογικά και δεν έχουμε δει την πολιτεία να είναι κοντά στους πολίτες ορίζοντας κοινωνικούς λειτουργούς. Βλέπουμε καθημερινά θλιμμένα πρόσωπα και μαυρίλα» ανέφερε η ίδια.
Μάλιστα, στάθηκε ιδιαίτερα στις αυτοκτονίες που εμφανίζονται αυξημένες τα τελευταία χρόνια στην Κρήτη, ενώ έκανε λόγο για καταστροφικές συνέπειες στην κοινωνία με χιλιάδες οικογένειες να έχουν χάσει την εργασία, μέρος των συντάξεών τους, να έχουν χαθεί ανθρώπινες ζωές, να έχει αυξηθεί η μετανάστευση και να ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.
ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Η κα Μελάκη επεσήμανε πως η παρέμβαση αλλά και ενημέρωση από πλευράς της Ένωσης Καταναλωτών είναι διαχρονική, αναφερόμενη μάλιστα στην πρόσφατη περίπτωση εξαπάτησης του Συλλόγου Ρευματοπαθών Κρήτης από τουριστικό πράκτορα και τόνισε: «Η ένωση στέκεται δίπλα στους ανθρώπους που θίχτηκαν από τον πράκτορα, στεκόμαστε δίπλα στο σύλλογο και τα δικαιώματά τους για τα οποία τους ενημερώσαμε ποια είναι και πώς να τα διεκδικήσουν».
Η ίδια εξήγησε πως πλέον η ανάγκη να υπάρχουν φορείς, όπως η Ένωση Καταναλωτών, είναι επιτακτική, δεδομένης μάλιστα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών του κράτους και την απουσία των απαραίτητων ελέγχων. Η κα Μελάκη τόνισε: «Είμαστε στην αγορά, δεχόμαστε καταγγελίες και κάνουμε παρεμβάσεις. Παλαιότερα που υπήρχε ο κρατικός μηχανισμός, ήταν διαφορετικά τα πράγματα, οι ελεγκτές έμπαιναν δυναμικά στην αγορά. Πλέον, οι υπηρεσίες έχουν αδειάσει από υπαλλήλους και μπορεί να μην έχουν την τεχνολογία και την τεχνογνωσία του ελέγχου.
Πάντως, όταν το κράτος απουσιάζει πρέπει να υπάρχουν άλλες δομές οι οποίες να κάνουν αφύπνιση και να στηρίζουν τα δικαιώματα των καταναλωτών. Η Ένωσή μας στηρίζεται στον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη και καλύπτει όλη την Κρήτη ενώ δέχεται παράπονα, καταγγελίες και πανελλαδικά».
Η κα Μελάκη τόνισε πως οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να βρουν στοιχεία και πληροφορίες για την ένωση καταναλωτών ηλεκτρονικά στη σελίδα http://enosikatanaloton.blogspot.com, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στα τηλέφωνα 2821092306.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου